JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Iltaa täältäkin!
On ollut jotenkin äärettömän tylsä pv. Yö meni valvoessa, kun närästi niin että yrjöt nousi suuhun heti, kun laski päänsä niiden kolmen tyynyn päälle, yök :x Oma vika kyllä kun pidin eilen herkkupv:n ja taisi mennä vähän överiksi, jälleen kerran..Vedin jopa 2 suklaapatukkaa, vaikka mulla laktoosi-intoleranssi. No ainakin toimi vatsa pitkästä aikaa, heh!
Pojalla oli tänään koulupv. Juhlivat koulunsa 30v taivalta. Kyllä menee koululaitoksella huonosti, kun tarjosivat juhlapäivän kunniaksi lapsille hernekeittoa!!
Mä oon vaan lorvinut väsyneenä kotona ja notkunu netissä. Ruuan jaksoin just tehdä ja puolipakolla työnsin itseni ulkoilemaan kaverin kanssa. Onneksi, piristi kyllä tuo -10C pakkanen ja tosi kauniit lumiset maisemat :)
Täällä kanssa noita menkkamaisia jomotuksia ollut pitkin päivää, mut kunnon suppareita ei nyt ole ollut. Hyvä niin.
Mua on niin paljon alkanut viime päivinä sieppaamaan toi äijä :kieh: Meillähän mies asustelee vielä pääsääntöisesti tuolla 200km päässä joulukuun lopulle asti, siiten siirtyy tänne töihin ja meidän luo asumaan. Nähdään suunnilleen kerran vkossa, mut nyt tuntuu ettei olisi niin väliksi. Mies oli viime vkolla nenäleikkauksessa(röörejä avarrettiin)ja joutui päivän olemaan hissuksiin kotosalla. Valitteli sitten, kuinka on niin tylsää ja pitkäveteistä. Helvetti, mä olen ollut jo 3kk saikulla liikuntakiellossa eikä mulla ole edes autoa alla :headwall: Ja tänään mies oli niiiiin väsynyt, kun oli nukkunut VAAN 8h unet. Voi voi! En edes muista, milloin mä olisin nukkunut niin pitkät unet! Kyllä noi miehet on sokerista, ihan fiksua ettei niille ole annettu mahdollisuutta odottaa tai synnyttää! Ne ei ikinä selviäisi siitä.
Sorry, tulihan purkaus! Ottaa vaan nuppiin niin pirkuleesti. Parempaa iltaa muille ja onnea vauvaa hakemaan lähteville :heart:
 
Täälläkin äijä ottaa pattiin.. Ilmeisesti vapaapäivänä ei voi muuta tehdä kun maata sohvalla ja tuijottaa töllöä. Ja sit vielä häipätä pelaamaan pokeria. Vaikka se niin lupasi eilen, että tänään imuroidaan ja siivotaan. Noh, päätin, että jos sitä ei haittaa tää sikolätti, niin enpä minäkään aio mitään siivota, enintään omat jälkeni! :kieh: :headwall:
 
Nimra jaa kalvotko sielä napsuukin! :LOL: Hassun kuulosta kyllä kun varsinki iltasin napsahtelee kovasti!

Mietin muuten tuossa juuri, että jos miehillä olisi mahdollisuus olla raskaana ja synnyttää niin voi vaan kuvitella sitä valituksen määrää mitä saisi kuulla 9 +kk !!!! :LOL: Viitaten tuohon Mintun purkaukseen. Kun useimmat miehet ruikuttaa kun on vähän flunssainen olo tms...Ja jos niillä ois menkat, ne varmaan hakis kerran kuussa sen muutaman päivän saikkua!! är ja mur.... Että hatun nostot meille naiset!! ( pieni feministi nosti päätään! :LOL: )

Onko muuten muilla tullut nyt loppuraskaudesta finnejä? Mulla kukki naama heti alkuraskaudessa, mutta keskiraskaudessa naama oli ihan ok, mutta nyt on finnit tehneet comebackin!! :kieh: Myös tukka on ihan kauheessa kunnossa! Kuiva ja hapsottaa ... hehkeetä! Tekis mieli mennä vielä ennen synnytystä parturiin vetämään tukka ihan lyhyeks!

Tänään on ollut pikkuisella hiljaisempi päivä ja minä taas tietysti kovasti huolissaan että onko kaikki ok.. mutta ennenkin on ollut niin että pari päivää saattaa olla hiljaisempaa ja sitten taas pari päivää vedetään kauheeta rallia! Menkkamaisia kipuja on aika paljonkin, mutta ei mitään sen kovempia kipuiluja...
 
Heh, ihan pakko tulla tänne kertomaan äärettömän tärkeä yksityiskohta :LOL: Oli mun mielestäni vaan niin liikkistä =) Mies ihan omasta aloitteestaan kysyi tänään yhtäkkiä, että eikös sinne sairaalaankin pitänyt pakata joku kassi ja koskas sen teet? Se on kyllä yleensä aina niin pihalla kaikesta (varsinkin mitä lapsiin ja kotiin tulee, kyllä se jotkut automallit muistaa vuosien takaa jne.) että oli aivan hellyttävää, miten se yhtäkkiä rupesi huolehtimaan :heart:

Ai niin, ja laskin muuten ne harsoni, niitä on 18. Hyvin riittivät esikon kanssa, vaikka oli todella kova poika pulauttelemaan. Meillä tosin pesukone pyörikin ahkerasti (menihän niitä vaatteitakin vaihtoon, ja meillä myös kestovaippaillaan). Taidankin tehdä niin, että erotan tuosta joukosta ne muutamat kuviolliset esikoisen räkäräteiksi ja loput keittopesen vauvaa varten.

Finnejä ei ole näkynyt (kop kop) mutta sen sijaan ilmojen kylmettyä ihoni on aivan rutikuiva joka puolelta, iho vaan hilseilee vaikka miten rasvaa. Pahimmat on kädet, joita tietysti tulee koko ajan pestyä (kokkaus, siivous, vaipanvaihto jne.), ne menevät sellaisille pikkuhaavoille :(

Öitä
 
Täällä taas ei miestä näy... Se muokkaa kiireellä viimeisiä peltojaan tuolla, huomenna kun pitäis tullaenempi lunta niin sitten on mukkaukset muokattu, tykkäsi tai ei. Se on pikkuisen omituinen ollut.. Jotenkin etäinen mua kohtaan; lapsia kyllä hassuttaa kuten tavallisesti, mutta ei esim reagoi mitenkään jos ohimennen kosken siihen tai jotain. Muutenkin puhuu tosi vähän ja on sellainen.. Ei nyt välttelevä mutta vähänsemmoinen vastahakoisen oloinen. Se on kyllä kans sellainen herkkähipiä luonteeltaan, että oletan että tää johtuu jostain että se on yrittänyt joskus lähestyä mua jotenkin ja mä oon estänyt vähän turhan happamaan äänensävyyn. Se saattaa sellaisesta tehdä periaatepäätöksen että "no, ei sit kosketa ollenkaan, se on varmaan sitten parempi". Tavallaan harmittaa että täytyy nukkumaan mennessä kääntää mulle aina selkä ja olla puhumatta mitään ellen mä puhu. Mut toisaalta huvittaa; eihän nyt sellaista voi jatkaa loputtomiin, ja joskus sekin sen taas lopettaa B) Sen käytöstä on vaan niin hupaisaa välillä seurata. Niin perusrealisti mies monessa asiassa, mutta sit joissakin sen tunne-elämä onkin niin herkkää niin herkkää.. Pöh. En jaksa alkaa tivaamaan että "onko joku pahasti", koska tällä hetkellä mua ei edes ilatisin huvita puhella sen kanssa, eikä kenenkään siis, haluan vaan nukkua. Että parempi näin :) Eikä se iso S:kään nyt juuri kiinnosta. Vaikka kai sitä pitäis ihan periaatteesta, jos sit tulee taas taukoa.. Mut ehtii sitä myöhemminkin..

Mä oon tänään siivonnut. Oikein supersiivousta. Vein matotkin pesulaan. Huomenna ajattelin vaihtaa verhoja.. Vessan ja kylppärin pesin tänään (meil ei oo saunaa).. Ja matot ulos, imuroitiin (sisko oli apuna), luututtiin lattiat, laitettiin pyykit jne. Illalla oli miehen veljen perhe kylässä piiitkästä aikaa. Miehen veljen vaimo on mun ihan ykkösläheisimpiä ystäviä, oli ihanaa kun taas tulivat. Musta on ihanaa kun käy vieraita =) Mistä tulikin mieleen, että asutteko,Minttu Hämeenlinnassa? Kummipoika oli myös ollut tänään koulussa ja syönyt kuulemma hernesoppaa =) Ei ollut puhetta että oliko joku juhlapäivä, mutta hernesopasta oli puhetta. Ja Hämeenlinnan koulussa siis..

Mulla on ihan tajuton turvotus jaloissa.. Tai en nyt tiedä että tajuton, muttamelkoinen. Puolessa välissä säärtä on vielä niin paljon, että sääriluuta vasten saa aika kauan painaa että luu alkaa edes jalan edestä tuntua, ja siihen jää komea, toista senttiä syvä kuoppa. Hyi ällötys!! Onneks ei oo enää kuin neljä päivää ja viis yötä korkeintaan jäljellä tätä. Toivotaan vaan että turvotuskin sitten rivakasti poistuis! Iltaisin on aikamoiset urat sukansuiden kohdalla nilkoissa. Sinänsä jalat on yllättävän "normaalin" näköiset - tarkoittaisko tuo että mun kaikki jalkalihakset on surkastuneet ja sääret on ihan tikut kunhan turvotus kaikkoaa.. Varmaan :D No, kerrankos.

Hienoa Valas et oot saanut positiivisia uutisia =) Ja että voitte hyvin. En millään itsekään malttaisi odottaa että pääsen vauvaa paapomaan.. Jotenkin mä vaan kamalasti odotan sitä kun päästään kotiin.. En tiedä miks en osaa ollenkaan ajatella et sairaalassakin pitäis olla. Vaikkaväkisin siellä varmaan se neljä päivää ainakin menee, kun sektio tehdään. Pöh. Muuten, mistä tulikin mieleen, onko muita perätilalaisia jäljellä??? Jossain vaiheessahan meitä oli aikas monta. Onko kenellekään tulossa perätilasynnytystä suunnitellusti?

Mullakaan ei oo ollut finnejä - ei itse asiassa koko raskauden aikana :eek: Aiemmissa raskauksissa on mennyt ekat 20 viikkoa naama kukkien, mut nyt ei mitään. Sen sijaan mullakin naama kuivuu kamalasti nyt kun tuli pakkaset. Vedin siihen ihan reilulla kädellä sit Bevitaa kun ei mikään muu tuntunut auttavan. Saa nähdä millaiset mun käsistä nyt tulee.. Kun tulee varmaan paljon pestyä ja vähän rasvattua. Oon aika kuivaihoinen luonnostaan. Kädet on ollut usein talvisin ihan kamalat. Nyt pari talvee on mennyt hyvin kun koulussa ja töissä on tullut käytettyä käsidesiä tosi tiheään - siinähän on glyseriiniä. Mut kotona kun on vaan jotain palmolivesaippuaa lavuaarinreunalla, niin huonommin voi käydä.. Huoh. Täytyis malttaa juolehtia käpälistään.

Toi napsuminen kuulostaa jännältä! Mä en oo ikinä kuullut tai tajunnut että semmoista olisi! Varmaan alkaisin odottaa että koska vettä lorahtaa, jos yhtäkkiä nyt sit mahassa napsahtaiskin =) Mistähän se siis johtuu? Mä en tiedä.

Jepjep, sellainen pitkä päivä taas.. Öitä kaikille, ja mukavaa sunnuntaita huomenna! Ja voikaahan paksusti :D

Terkuin
Aubrieta + "Siiri" 38+3
 
Mistä tulikin mieleen, että asutteko,Minttu Hämeenlinnassa? Kummipoika oli myös ollut tänään koulussa ja syönyt kuulemma hernesoppaa Ei ollut puhetta että oliko joku juhlapäivä, mutta hernesopasta oli puhetta. Ja Hämeenlinnan koulussa siis..
-Juu, Hämeenlinnassahan me :) Täällä vissiin ollut melkein kaikissa kouluissa koulupv tänään. Jotain syys- tai joululoman päivää tehneet sisään.
 
Minttu Oukei =) Meillä tehtiin jo pari kk sitten kans lauantaina sisään joululoman päivä. Kivaa kun tulee pitkä loma! Oli pakko kysyä, kun toi hernesoppa tuli niin puheeksi tässä illalla, ja sit kun tulin tänne lueskelemaan niin taas =)
 
Aubrieta - täällä vielä yksi perätilalainen! Sektio on torstaina. Aika jännää tietää syntymäpäivä etukäteen vai mitä?
Pienellä on tänään ollut vissiin jonkin sortin lepopäivä, kun pari päivää on jumpattu oikein kunnolla ja tänään on ollut rauhallisempaa. Tosin nyt alkaa vähän vauhti kiihtyä, kun kello kääntyi sunnuntain puolelle.
Aika hauskoja otuksia nuo miehet, ei voi kuin nauraa välillä, kun lukee meidän juttuja :D No okei, ei oo aina niin hauskaa, mutta u know what I mean...

pulla ja Ihme 38+4 (4 yötä vielä :heart: )
 
tuosta napsumisesta...mulla kans vissii välillä napsahtelee/rutisee maha sillee kummallisesti :eek: En oo kyl varma sit että kuulenko oikein, mutta kyllä se taitaa mahasta tulla...En oo sen kummemmin sitte ajatellu asiaa.... =)

vauvis neiti 35+0 :heart: (klo on jo yli puolenyön) :D
 
pulla hei meillähän on samana päivänä sektoaika =D Jee! Mulla siis kans torstaina. Ja meillä myös ollut hetken hiljaisempaa mahassa. Päivällä jo kerran pysähdyinmiettimään että oonkos muuten tänään tuntenut liikkeitä ollenkaan. Mut olin kyllä siivotatouhottanut niin tehokkaasti, ettei siinä liikkeitä niin huomaakaan. Ja nyt kyllä maha velloo mukavasti täälläkin :heart: Hassua miten ne saa tuolla päälläänkin tuohon ylävatsalle noin paljon liikettä aikaiseksi!! Ja juu, hauskaa on tietää syntymäpäivä etukäteen. Mulla kohdunsuun tilanne niin epäkypsä vielä, että tuskin tuleekaan aiemmin. Mä tiesin edellisestäkin lapsesta etukäteen, oli myös perätilasektio. Että ei oo enää ihan niin "uus" juttu. Mutta ehdottomasti, erittäin mukavaa. Ja rentouttavaa; tietää että tää ihan tosissaan on kohta ohi tää juttu! Eikä tarvi miettiä että voi muuten mennä vielä neljäkin viikkoa.. Niin kuin mulla varmaan menis; alateitse tulleet pojat on syntyneet 41+5 ja 41+3...

Aubrieta ja "Siiri" 38+4 (kun nyt sunnuntain puolelle siirryttiin)
 
Moikka Taas!!

Täällähän on niin vilkasta nykyään että ei ole tosi, ei näitä juttuja kerkeä lukea edes, jos
meinaa jotain muuta tehdä. :D Kiva tosin et on juttua riittäny vai onko ne kaikki mammat jo äippälomalla? Taitaa pikkuhiljaa rueta oleen. ;)

Kävin tiistain siellä käännytys yrityksessä ja meni ihan poskelleen. Ei tää meidän vauva suostunut kääntyy, tuntu et suuttu vaan enemmän :p Asiaan tietty vaikutti se et tää neiti (asia varmistui nyt 6:nen ultran jälkeen et tyttö tulossa, saa päivittää) on jalkatarjonnassa niin ei saanu otetta mistään lääkäri. :saint:

Mut tuota käännytysyritystä en suosittele kellekään, ainaskin muhun sattu ihan sikana, meinasin potkasta lääkäriä kun sano et hengittele ihan rauhassa ja nämä painelee mahaa ku viimeistä päivää. :kieh: Siellä piti mennä 3h niin se venähtikin 8 tunniksi ja ilman ruokaa, kukaan ei tarjonnu mitään, puoli tuntia ennen lähtöä tarjosivat mehua :kieh: Tuo kuvastaa varmaan olotilan silloin...

Sovittiin sit sektio aika, elikkäs olis 16.12. Jos ei ennen lähde tulee, tosin sit pitää kuulema mennä piipaalla sairaalaan kylkiasennossa. :x

Painoarvio oli 2400g. Kuulema siro tyttö jolla on paljon tukkaa... :heart:

Nyt on muutettukin, vihdoin ja viimein, kukaan kaveri joka lupas tulla apuun ei tullut. Ovat taktisesti vältelleet. Joko lopettaneet puhelut lyhyeen tai olleet vastaamatta tai sit vedoten omiin lapsiin, minkä tietty ymmärrän, mut ei mulle olis tarvinnu luvata tulevansa jos ei oikeasti halua. :kieh: Tuntuu pahalle, sit sanovat vielä et älä riehu. No, olisko teistä joku sen verran fiksu ja kertois kukas ne hommat sit tekee jos en MINÄ?! :kieh:

Anteeksi purkaukseni, mut olen ollut näistä hommista aikasta kipeä ja väsy. Ja jokainen vaan sanoo et älä stressaa. Mut nyt on paremmalla tolalla asiat ja kavereihin en ota kyllä yhteyttä vähään aikaan. Marttyyria leikin :saint:

Palaan taas huomenna asiaan nyt täytyy mennä nukkumaan niin jaksaa taas

MARTTAN + Neiti Nakki 35+5
 
MARTTAN onnea sektioajasta =) Se on kivaa kun tietää että on olemassa konkreettinen takaraja tälle olotilalle... Tosin epätodellinen fiilis mulla ainakin lisääntyy mitä lähemmäs ens torstai (mun BigBang) tulee. Mutta siellä se odottaa... Ja hei, ihan epäreilua ettet saanut apua jos kerran olivat luvanneet alun perin! Eihän sellainen oo mistään kotoisin. Voihan sitä sitten auttaa vähemmän jos ei paljon kerkiä. Tai niin ainakin luulis?! Mut pääasia et on yt tehty ja muutettu, ja voit alkaa ihan tosissas valmistautuun vauvan tuloon =) Ja tyttö , ihanaa =) Mites muuten, pulla, onko sullakin tyttö tiedossa? Mahtaako tytöt olla jotenkin hanakampia perätilassa olijoita kuin pojat? Mun pienen otoksen empiirinen tutkimukseni ainakin väittää että kaikki tytöt on syntyessään perätilassa ja pojat rt:ssa :D Siis jos puhutaan ihan vaan mun neljästä omasta lapsesta :) No joo, ei taida vieläkovin suurta tieteellistä arvoa olla tällä tutkimuksella.

Heh, en mä mitenkään netissä roiku?! Ei huvita mennä viel nukkumaan kun vieraatlähti tunti sitten.. Ja kohta ei kuitenkaan enää jaksa/viitsi/raaski surffaillakaan..

Öitä - taas =)
 


Anteeksi purkaukseni, mut olen ollut näistä hommista aikasta kipeä ja väsy. Ja jokainen vaan sanoo et älä stressaa. Mut nyt on paremmalla tolalla asiat ja kavereihin en ota kyllä yhteyttä vähään aikaan. Marttyyria leikin :saint:

Palaan taas huomenna asiaan nyt täytyy mennä nukkumaan niin jaksaa taas

MARTTAN + Neiti Nakki 35+5[/quote]

Eikx ookin ärsyttävää!! Täälläkin kaverit ja mies toppuuttelee, etten saisi huhkia kun oon ollut saikulla noiden suppareiden takia ja siltikään ei kukaan tarjoudu auttamaan! Itse käyn kävellen kaupassa(auto miehellä keski-suomessa vkot)ja rahjaan painavat kassit kotiin, siivoan, hoidan kaikki pojan asiat ja oon laittanut paikat ja tavarat vauvaa varten kuntoon. Sit sain palkaksi tuosta tenniskyynärpään ja taas sain osakseni moitteita, ettei mun pitäisi tässä tilassa rehkiä noin kovin. Eipä ne taida asiat vaan itsestäänkään täällä hoitua, jos vaan makaisin soffalla ja odottelisin! Oon aatellu kanssa, että viiraako noilla päästä vai miten ne tajua, kun kuitenkin olen välillä itkua vääntänyt näiden supistelujen takia ja kun olen ollut niin poikki kaiken pyörittämisestä yksinäni..Olenpas kipalla tuulella tänään :kieh:
 
Minäkin täällä vielä roikun vaikka kello on jo vaikka mitä. Isäntä on metsästysreissulla ja minä pidin itselleni hemmotteluillan, vähän karkkia ja jädeä sekä kiva romanttinen komedia. Unet on jotenkin vähentyny jos menen ajioissa nukkumaan saatan herätä viiden maissa keikkumaan joten mielummin sitä sitten valvoo vähän pidempään. Viime yönä näin synnytysunia, mutta vauva ei syntynyt sitten millään ja sillä oli joku hätäkin, isäntäkään ei kerenny unessa synnytykseen mukaan ja heräsin ihan tuskaisena. Supisteli jonkin aikaa joten ne varmaan tuli unen läpi, toivottavasti ei enteile mitään!
Nimivaihtoehdot on meilläkin mietittynä top tenin ykkösinä tällä hetkellä on tytölle Tilda Tuulia ja pojalle Aapo Ukko (etunimiehdokas näköjään sama kuin teillä Nimra) mutta muitakin varteenotettavia on ja lopultahan se vauvan ulkonäkökin sanelee jotakin. Jahas pitää varmaan alkaa kömpiä nukkumaan, toivottavasti tänä yönä en näe mitään kauhu-unia synnytyksestä!
Vennu ja tonttu POKS 36
 
Yötä kaikille!
Minä täällä vaan kukun, kun heräsin siihen et yskitytti niin kauheesti et oli pakko vaan nousta. Sit olin vissiin uneksinut et nyt on mentävä laitokselle. Siis tosiaankin on unta. Oon miettinyt monenlaisia asioita koko päivän, joten tää nyt kostautui tällä... :headwall:
Paljon juttuu ootte kirjoitelleet, joten jos nyt itsekin kirjoitan etten taas tipahda asioista aivan kunnolla pihalle...
Hiipille Onnee kotiin pääsyn johdosta! Kuulosti aika rankalta kokemukselta, mutta onneksi on kaikki hyvin nyt. :hug: Sun kyljessä siis makailee elämän ihmeistä isoin. Paljon Onnea siis uudelleen!
Auris Sulla taitaa tilanne olla siis aika "valmis". Onnea matkaan!!!!!!!!!!
Tara Tuota alakerran rämpläystä oon täs päivän miettiny......... Mua ei oikein nappaa ajatus moisesta ollenkaan (myöhemmin asiasta lisää...).
Grynna Jaksamista sulle! Kirjoitan nyt tähän sulle, vaikka tää onkin nyt "väärä pino"... Mul on koko viikon ollut siis flunssa. En sit saanu apteekista mitään lääkettä tietty kun on raskaana. Luontaistuotekaupoissakaan ei paljoo ollut vaihtoehtoja...:headwall: Ainoot asiat helpottamaan on siis esim hunaja, sitruuna ja noi kurkkupastillit... Sit kun nois kaikissa on niin pirusti sokeria et tuntuu et hampaat tippuu, niin kiva niitäkin on sit nautiskella usein. En siis ees viittinyt soitella lekurille tällä viikolla et katsos veret, kun sen tietää et sekaisin ne ovat jo pelkän flunssan voimista... :whistle: Eli mopo on karannut nyt siis pahasti. :ashamed:
Valas Paljon onnea sinne kans uudelleen! Toinen sissi siellä on siis joka on saanut tämän projektin loppuun vedettyä. Onnea uudelleen!
Findy Täälläkin mies luulee et kun on vapaa päivä, niin silloin ei tarte tehdä yhtään mitään (VIRHE!!!!). Mulla kun on vapaa päivä, niin hommat jatkuu kotona sit, eli ei se vapaata koskaan ole... :headwall: Mä saan sit mieheen liikettä kun rupeen oikein vaikeesti ähisten tekee sen eessä jotain (sille tulee syyllinen olo) ja sit se auttaa. Tuo toimii aina. Mun mies kun ei diggaa et käsketään ollenkaan............ Nyt sil on jotenkin iskenyt ihan omatoiminen auttaminen (JEE!!!!!!). Ihan kiva vaan, koska mulla ei oo tosiaankaan ollut nyt viikkoon energiaa. Kai sit toi paisuva vatsakin vaikuttaa asiaan et se tajuu etten mä nyt ihan pysty kaikkiin juttuihin kuin normaalisti.
Muutenkaan en viitsi nalkuttaa kun se tekee kahta duunia. Eli teen sit miten jaksan yleensä kotijuttuja ja oon esikoisen kanssa paljon. Kyllä se sit tulee auttaa vauvankin kanssa, joten en valita ollenkaan.
Takki mahtuu päälle ja muutkin vaatteet. Ostin sellaisen pitkän takin muutama kuukausi sitten, jos on vyö keskellä joten saan sen väljemmäksi tarvittaessa. Muutekin mul on ollut äitiysvaatteita iso läjä, kun tutuilta sain lisää lainaan.
Harsoja pitäis ostella täälläkin kun kerkeen joskus kauppaan. Sellasii paksui oon katellut et ne sopis sit vaikka vaippojen imuiksikin. Noita puklaus riepuja kun on olemassa jo muutenkin.
Aubrieta Perätila kerhoillaan siis vieläkin. Siis viikko sitten ultrassa totesivat et on poikkitilassa. Pää vasemmalla kyljessä ja jalat sojottaa oikealla... Muutenkin on siis se sektio varattu sit jouluaatoksi........
Finnejä ei oo tullut sen pahemmin. Tukan ajattelin värjätä ennen laitokselle menoo... Viimeks en asiaa sen enempää ajatellut ja ihmiset hilluivat kameroineen. Kauheeta oli katsoo itteensä kun olin niin hirveen näköinen kaikissa kuvissa. :/ Ajattelinkin laittaa tukan kuntoon ja muistaa laittaa meikkii sit siellä et kuvii ei tarte hävetä tai leikellä. :$
Marttan ja Pulla Onnee sektioajoista! Niin siis meni meil monella tuohon se homma. Jotenkin ne on tosiaankin pihalle saatava, joten mikäs tässä.
Marttan Tuollaisissa tilanteissa näkee kuka on todellinen ystävä ja kuka ei. Luulis todellakin et ihmiset auttais raskaana olevaa ystävää muuttamaan. :headwall: Olisin minäkin puhumatta niille jonkin aikaa tai jopa lopullisesti. :x
Aubrieta Tääl ei oo tietoo kumpi on tulossa, joten en voi osallistua sun "tutkimukseen". :LOL:
Mintulle jaksamista kans. :hug:
Ihania nimiä on luvassa! Meil mietitään vaan asiaa huonoin tuloksin.
(.) Kysyn nyt tästäkin pinosta kun on muutama sektioon menijä: onks teille tehty alakerran rämpläystä???????????
Tuota ajattelin et tarkastaako ne kuitenkin et onko miten pehmeet paikat, vaikka on sektioon aika? Tuskin ne nyt kuitenkaan silleen roplaavat et edistäis paikkojen avautumista, kun siitä ei sit tuu olee hyötyy... :whistle: Ei vaan jotenkin kiinnosta et sitä tosiaankin revittäis huvin vuoksi. :x
Toinen juttu mielessä on ollut: Onks muita joilla EI oo ollut paljoo/yhtään suppareita???????? Mulla oli muutama joskus tosi aikaisessa vaiheessa raskautta ja sit ei mitään. Tietty mun tilanteessa on ihan hyvä tai aivan sama jos niitä ei ees tule, mut ihan vaan galluppia siis pistän pystyyn. Vai oonko sit tosiaankin omituinen tapaus ettei paikat pehmene....
Kyllä tästä pitäis lähtee nukkumaan... Kurkku rauhoittui kuuman veden ansiosta..

NP ja Tirri :xmas: 34+2
 
Hehheh hihhih! Huomenta.
Mäkin ajattelin värjätä tukan ennen synnytystä, MUTTA liian myöhästä nyt!
Puoltoista tuntia sitten napsahtirapsahti vatsassa, minkä jälkeen hulahti märkää sängylle. Heräsin tietty koiranunestani ja ajattelin, että oho, nyt tuli pissit sänkyyn. :ashamed: Kun nousin ylös, sitä märkää hulahti lisää, ja lisää. Laitoin siteen ja koitin vielä nukkua. Supistukset alkoivat. Huhhahhei! Te ette usko, kuinka iloinen mä olen, että tämä synnytys käynnistyi spontaanisti lapsiveden menolla! Ajatelkaa, vuorokausi ennen käynnistysaikaa!!!! Jipiii!!! Se on naiset menoa nyt! Morjens!

Aino&kiukkunen rv 38+5
 
Mussupussulle onnea matkaan :hug: :wave:

Olihan karmea yö takana!Heräsin tai nousin puoli yhdeltä kun tuli niin järkkyjä supistuksia että oksat pois.Kaikista parasta että mies on liikekannalla kun oli Black label societyn keikka, elikkä kerkesin vaan miettiä yöllä että nyt jos tulee lähtö niin tulee kyllä yksin.
Lisäksi nyt oli virallinen pikkujoulu viikonloppu niin taksia tuskin olisi helpolla saanut, pelästytti kyllä oikein kunnolla.Jotenkin ajatellut että ei se kyllä vielä tule kun 5 viikkoa jäljellä ja esikkokin meni yli mutta viime yön jäljiltä kyllä tuntui ettei se millään pysy loppuun asti(kuuluisia viimeisiä sanoja ja menee nyt ainakin yli).

Mä tein nyt niin että tilasin yhden kuviollisia harsoja 6 paketin ja sitten vielä varmuudeksi toisen paketin kuviollisia joissa on 3kpl elikkäs nyt niitä sitten 9+4äippäpaketista, meillä kanssa osoittautuivat silloin aikoinaan ihan korvaamattomiksi kun esikko puklaili sen verran.

Meillä oli kanssa perätilalainen aika pitkään mutta viime neuvolassa oli vaihtanut rt, toivottavasti pysyy niin.

Taas ollaan hereillä tähän aikaan, kai se on pakko vielä yrittää edes saada unta.. :whistle:

Punahattu ja 35+1 :xmas: :heart:
 
Huomenta kaikille!

:wave: Mussupussu! :wave:

..ei tämä nyt mitään supistelua täälläkään ole, mutta outo fiilis masussa ja yö on mennyt ihan päin jotain..oon nukkunut kuin possu yöni, useimmiten en edes havahdu kertaakaan yön aikana, mutta nyt viime yöltä on takana kolme vessareissua ja ihmeellistä vehtaamista muutenkin. Onneks voi siirtyä aina tänne virtuaalimaailmaan viihdyttämään itseään. :D

Täällä on kulunut viikko mennyt vähän sekalaisissa tunnelmissa. Maanantaina selvinnyt perätila heitti ajatukset jotenkin ympäri, vaikkakin sain suurimmat peikot karistettua jo..mitäs tässä turhaan miettimään kun huomenna on sitten lääkäri ja saan painoarviota ja tutkaillaan tuota lantiotakin tarkemmin. Tällä hetkellä on ajatukset neutraalisti 50:50 sektion ja alakautta synnyttämisen välillä. Oon kuulostellut vatsaa "sillä korvalla", että jos vauva vaikka tajuaisi itsekseen kääntyä..jotenkin järki sanoo, että kyllä sen huomaisi, jos sattuisi kääntymään ja ei ollenkaan oo kyllä semmosia liikkeitä ollut näkyvillä. Plääh. Vatsa on ihan hiukan valahtanut alaspäin. Itsekin sitä epäilin kun istuminen mm. tässä tietokoneella muuttui vähemmän ahdistavaksi kylkiluiden osalta ja kun mies halasi, niin ihmetteli, että "kui tähän tämmönen kolo jäi?" Aubrietan sukupuoligalluppiin en voi myöskään ottaa osaa; yhdessä ultrassa veikkailtiin tyttöä vaikka kaikki muut 'oireet' ja ennustukset puoltaakin poikaa. Veera tai Jaakko sieltä tulossa on. :) Oon kyllä yllättänyt itsenikin kun en oo koko aikana tyttö vai poika -asiaa miettinyt tai pohtinut..kunhan nyt jompikumpi olisi! :D

Kampaajallekin tuossa jo kerkesin, joten nyt voi sen puolesta lähtö tulla koska tahansa. Tukka on ainaski hyvin! Kaivoin tuohon esille vihdoin jonkun laukun, että jos sinne sairaalaan pitäs jotain pakata jo ennakkoon. Laukkuun heitin ensimmäiseksi eväät ja muuta siellä ei sitten vielä olekaan..eiköhän ne oo sitten järjesteltävissä jos niikseen tulee. :D Oon jo vähitellen kiristänyt tahtia kotihommissa ja mm. klapien ja kauppakassien kantamisessa ja kun kerran hyvin jaksaa, niin kai tässä pari supistusta olis ihan kivakin saada joskus jotenkin aikaan.

Siirryn nyt sunnuntain HS:n pariin..ei tarvii miettiä, että mitä tekis seuraavaan pariin tuntiin.

Tsemppiä kaikille, joilla h-hetki on jo ihan lähellä! :hug:

Ente 38+1
 
Oiihh....Onnea matkaan mussupussu :wave: :wave: ..Liekkö jo tositoimissa tällä hetkellä, tai jopa vaavi sylissä...jos on ollut nopeeta toimintaa :D

Vois itselläki 3 viikon päästä olla sama tilanne(apua!, kyllä se aika rientää ) :eek: ...Katotaan vaan nii roikun täällä vielä seitsemän viikon päästä :ashamed: :D

vauvis neiti 35+0 :heart: :heart:
 
Oih! Paljon onnea mussupussulle vesien menetyksestä :D Mä oon aivan kateellinen
kun aamulla lähtö käynnistykseen eikä mitään merkkejä itsestään lähtemisestä... |O
Kaippa se on vaan minun tarkotus kitua kaikki nämä raskaudet kantapään kautta.

Oikein paljon kiitoksia kannustuksesta huomiseen koitokseen :)

Finnejä ei ole näkynyt alkuraskauden jälkeen (kop kop) ja jotenkin iho parani (kärsin kuivuudesta) kun kävin kasvohoidossa muutamia viikkoja sitten. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa.

Eilen yritin lakata varpaankynsiäni kun olivat jo vähän kärsineen näköiset jalkahoidosta kun jo useempi viikko aikaa. Ei meinannut mitään tulla :LOL: Niin oli vaikeeta taipua edes istualtaa nähdä varpaat saati sitten koskee niihin pikkutarkalla pensselillä. Tuhoon tuomittu yritys! Onneksi mies tuli ja pelasti :)

Nyt lähden hoitamaan viimeisiä kotiaskareita ennen huomis aamua ja leipomaan.
Koitan unohtaa koko huomisaamuisen käynnistyksen :saint:

Onnea matkaa muille lähtijöille niin sektioon menijöille kuin käynnistykseen joutuville!
Paljon jaksamista niille joilla tarkasta päivästä ei vielä tietoa ,nauttikaanhan sen mitä pystytte :D

Auris ja Iikka 38+1
 

Yhteistyössä