JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Orvokki - Joo, ei ollut kauhean selkea selitys.. :) Eli ilmeisesti paras asento on kun vauva on mahassa niin etta sen selka on sinun vasemmalla puolellasi, tietysti paa alaspain. Jos vauva on niin etta sen selka on sinun oikeaa kylkeasi vasten niin silloin synnytys saattaa kestaa hieman kauemmin. Ilmeisesti jostain kummallisesta syysta vauva ei tajua etta olis lyhyempikin reitti vaan supistukset alkaa kaantamaan sita "takakautta" niin etta selka tulee sinun vasemmalle kyljelle. Koska lantion luut on soikeat ennemmin kuin pyoreat, mahtuu vauvan paa paremmin kun se on sivusuunnassa (paa edesta taakse pidempi kuin sivulta sivulle). Miksi vasen puoli on parempi kuin oikea, mulla ei ole aavistustakaan. Ja tokiha se vauva voi muistakin asennoista alkaa syntymaan. Ja ilmeisesti sitten vauvan liikkuessa alaspain synnytyksen aikana, supistukset kaantavat sita viela lisaa. Hmmm.. Ei tainnut olla paljon selvempi selitys?.. :ashamed: Sillapa neuvottiin mahd paljon olemaan vasemmalla kyljella esim. nukkuessa etta pikkuinen tajuaa menna oikeaan asentoon.

Ja muuta mita muistan viime lauantaiselta valmennukselta on se etta kohdunsuu nojaa ensisynnyttajalla hieman taaksepain ja sekin kaantyy supistusten voimasta. Uudelleen synnyttajilla se on jo oikeassa asennossa mika osaltaan auttaa sitten lyhentamaan sita synnytysta.

Mulle oli silti melkoinen "ahaa" elamys toi etta ne supistukset kaantelee sita vauvaa niin etta se paasee kruisaileen kohdusta pihalle mahd. helposti.
 
Uh..miten voi aina vaan väsyttää näin kauheesti... Olo on ku zombiella! Viime yö meni taas parin tunnin välein heräillessä.... Näin unta että kävi ilmi että mulle pitääkin tehdä sektio, koska mulla oli jotain ihmeen arpikudosta mahassa?!?!? Mä en näe mitään kivoja unia vauvasta.. lähinnä vaan painajaisia.. :(

Mä mietin tota sairaalakassia pakkaillessani, että mitenköhän paljon sitä kehtaa raahata mukanaan sinne :LOL: ?! Mä olen sellanen, että olipa kyse miten lyhyestä visiitistä tahansa, niin mukana on aina ihan liikaa vaatetta ja tavaraa!! Ne pian kattoo sielä, että meinaako tuo muuttaa tänne.... Jotain evästä pitäs vielä katella kassiin! Tuo pillimehu olikin hyvä vinkki Orvokilta! ja se suklaa tietty! :)

Mulla on muuten selkeesti nyt lisääntynyt noi napsahtelut mahassa!! Olis kiva kyllä tietää että mistähän ne johtuu!!?? Onko kenelläkään tietoa?

Taidanpa mennä tästä huilimaan... päätäkin alkoi särkeä.... Olis kiva tietää mikä on hb kun näin väsyttää.. vai pistääkö tää mahan kanniskelu vaan väsyttämään.

Sapis ja myllertäjä 36+6

 
Viivi: Täälläkin nykii päivittäin, ihan kuin sais jotain kramppeja :) , mut kai se ihan normaalia on.

Naputtaja: Jepulis. Oiskohan se vasempi puoli sit niin sanotusti tilavampi, kun oikeella on mm. virtsarakko ja muitakin sisäelimiä enempi kuin oikealla.

Täällä on ihan kamala selkäkipu ollu koko päivän eikä huvita tehdä yhtään mitään :( Joten on tullu roikuttua sit koko päivä koneella, mitä nyt välillä esikon kanssa jotain yrittänyt puuhailla :ashamed: Kovasti kyllä olen suunnitellu pakkaavani sen sairaalakassin tänään. Saa sit nähdä kuin käy. Ehtiihän sen kyllä huomennakin tai sit kun lähtö tulee :D
 
Hmm, sairaalaeväistä sen verran että aion nyt kolmannella kerralla viisastua ja itse pakata itselleni herkkuja mukaan :D

Aiemmin olen kiltisti odottanut että joku vierailija toisi, ja isompaan ääneen vihjaillut isännällekin että voisi tudoa vaikka lakuja. Tokaisi vaan puolitosissaan viimeksi että 'ei sitä herkuttelua tarvitse heti sieltä sairaalasta aloittaa' :ashamed: :whistle: .

Eli jos edes kuivaluumuja ja lakuja ottaisi - ja tosiaan pillimehua.

Muistan senkin että tokalla kerralla hoksasin iltapalalta jättää vaikka jukurtin myöhemmäksi - tuntui nääs hassulta syödä seitsemältä päivän vika välipala (viideltä kun oli kuitenkin ollut ruoka) ja sitten ei myöhemmin illasta enää mitään - vaavin kanssa kun saattoi mennä valvomiseksi myöhempään kuitenkin.

Jos siis jotain pientä iltaakin varten ottaisi, tai taas jemmaisi iltapalalta jotakin.

Mutta juu, sairaalassa on aina (heh, siis molemmilla kerroilla) ruuat olleet tosi hyviä - on vaan aina ollut ajoittamista että ei ole juuri imetyshetki kun sapuskaa pitäisi hakea.
 
NullPoints, Nasu30 ja Naputtaja, kiits sympatioista. Ei pitäs kyllä itte enää googlata yhtään perätilasynnytyskertomusta kun harmilloisesti suurin osa ei mitenkään kannusta siihen alateitse synnyttämiseen. Ennen painoarviota ja lantion tutkimista ei vissiin oikeen silti kannata kallistaa vaakaa mihinkään puoleen..kätilöllä kyllä eilen oli selkeä kanta sektion puolesta. :eek: Moxa tikut?

Jospa se jamppa tajuais ittekseen käännähtää vielä. Lapsivettä on reilumman puoleisesti, joten näin maalaisjärjellä mietittynä omatoiminen kääntyminen vois jopa olla mahdollista. Istukka mulla on edessä, joten kääntämistä lienee turhaa yrittää. Hipheijaa, tässä sitä siis ollaan eikä muuta voida kun ootella.

..joo, ja tässä odotellessani oon tänään inventoinut vaatteita. Noita 56-senttisiä (pienempiä ei sitte ookaan täällä yhtään!) ei ole juuri yhtään - pitäiskö asialle ehkä tehdä jotain..?! Pienenpieni toppahaalari on kyllä lainassa, mutta noita neljää bodya saakin sitten olla ahkerasti pesemässä. :D
 
Mä kävin synnytystapa-arvioinnissa tänään ja olisin saanu jo jäädä osastolle, mut kun ei ollut vielä sillo esikolle hoitajaa niin menen huomen aamusta. Synnytyskanava oli kutistunut olemattomiin ja olin jo kuulemma muutamalle sormelle auki. Vauva raivotarjonnassa ja kuulemma idyllisessä synnytysasennossa. Painoarvio oli 3500g, jonka takia synnytys käynnistetään huomenna, jos ei tänään käynnisty itsestään. Alatiesynnystä siis kokeillaan, vaikka viimeksi sanottiin, että jos tämä kakkonen on isompi kuin esikko niin menee suoraan sektioon. No, huomenna saa sit nähdä kuinka käy. Jännittää jo kamalasti :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ente:
..joo, ja tässä odotellessani oon tänään inventoinut vaatteita. Noita 56-senttisiä (pienempiä ei sitte ookaan täällä yhtään!) ei ole juuri yhtään - pitäiskö asialle ehkä tehdä jotain..?! Pienenpieni toppahaalari on kyllä lainassa, mutta noita neljää bodya saakin sitten olla ahkerasti pesemässä. :D
Mulla on vielä inventointi kesken, lasken sitä mukaa kun narulta kuivuvat ja saan viikattua laatikkoon.

Kannattaa niitä 56-60 -senttisiä hankkia sen verran ettei kokoajan tarvitse koneen laulaa - itsekin hain kirpparilta seitsemän bodya ja seitsemän potkaria tuossa koossa, hintaa jäi 40senttiä - 1e kappaleelta.

Toppahaalaria ei ole pienempää kuin äp:n (oli vähän pienempi sekin kuin edellisvuosina)... sitä olen vielä pohtinut jos hankkisi, tosin olen edellisten kanssakin pärjännyt äp-puvulla - syntyneet tammi- ja huhtikuussa.

Mutta jos halvalla vastaan astelee pikkuinen toppis niin ostan kyllä - tai jos vaikka joulupukki muistaisi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja caffee81:
Mä kävin synnytystapa-arvioinnissa tänään ja olisin saanu jo jäädä osastolle, mut kun ei ollut vielä sillo esikolle hoitajaa niin menen huomen aamusta. Synnytyskanava oli kutistunut olemattomiin ja olin jo kuulemma muutamalle sormelle auki. Vauva raivotarjonnassa ja kuulemma idyllisessä synnytysasennossa. Painoarvio oli 3500g, jonka takia synnytys käynnistetään huomenna, jos ei tänään käynnisty itsestään. Alatiesynnystä siis kokeillaan, vaikka viimeksi sanottiin, että jos tämä kakkonen on isompi kuin esikko niin menee suoraan sektioon. No, huomenna saa sit nähdä kuinka käy. Jännittää jo kamalasti :p
Jee jee, caffee, onnea matkaan sit vaan =) Oon kyllä kade.. Tääl odotellaan kuulumisia :heart:
 
Nimra
Mahtavaa caffee Kunpa pääsis itsekin :whistle:

Sellaista haluan kysellä että onko kellään muulla mitään ihmeellistä kuplinan tunnetta mahassa aina silloin tällöin, eikä ole suolistosta... Siis mä en tajua mitä nämä on :D
 
B-7
Onnea matkaan caffee!!

Mulla tosiaan vauva nykii,vatsa napsuu,välillä kuuluu sellainen "rusahdus" ja kuplii.Kaikkea kummaa tapahtuu vatsanahan alla :eek: Ja tuntuu kuin vauva huitelis käsillään jo tuolla emättimen puolella,jaiks mikä tunne :p

Odotan innolla sitä poksahdusta että vedet menee :LOL:
Olo ihan höntti ja paleltaa sekä kuumottaa samaan aikaan.Voi kun pääsis jo synnyttämään!!! |O
 
Nimra
Onko teillä muilla tässä loppumetreillä enää ollenkaa selkeää potkimista ? Kun mulla ei tosiaan enää ole kuin sellaista pientä hakkaamista ja kyljen kääntämistä ja ... vauva työntää välillä itseään kovasti mahamahkan läpi, mutta väärä reitti :LOL:
 
B-7
Tässä kun vielä roikun niin vastailempa nyt urakalla.Mulla kyllä tuntuu ihan potkuja ja nyrkkeilyä alavatsalla.Enempi toki sellaista muljuamista,kyljen kääntelyä mutta niitä potkujakin,päivittäin kyllä!
Nyt kyllä mentävä :wave:
 
Hei taas!
Ihanaa kun joku muukin ihmettelee noiden vauvanvaatteiden kokojen kanssa. Mulla on siis ollut pää pyörällä eilisen jälkeen mitähän mun pitäis tehdä. :( Nyt siis oo käyny läpi kaikki noi pienimmät vaatteet joita meil jo oli ja jotka saatiin.
Noi vastasyntyneen tamineet (n3400g) on vissiin suomen 50cm vastaavia ja ne ei siis neidille viimeks mahtunu. Sit 5kg taitaa olla 56cm (noin suunnilleen) ja niistä kutistuneimmat siis lähtee sairaalaan ja heti käyttöön. Sit 6kg on vissiin 60cm kokoiselle jne....
Eli nyt maalaisjärjellä silleen et JOS on normaalia vauvaa luvattu, niin ne 50cm varmasti ok. Normaalilla tarkoitan lähemmäs 4kg, mut jos tosiaankin on isompi, niin turhaan niitä ees ostaa? Se on eri asia kuka nyt on saanut koko arvioita ollenkaan. En minä ainakaan. Oma tuntemus on se ettei oo niin iso kuin neiti oli, mut todellakin vauvahan voi kasvaa vielä vaikka kuinka paljon (5viikkoo aikaa)..........Mun veikkaus on et olisi 3900g tulossa. Tuo siis on ihan hatusta revitty juttu nyt.
Orvokki minäkin muistelen et se vaavi tosiaankin "kairautuu pyörien pihalle". :kieh: Olin tosin just noissa synnytys valmennuksissa vaan nukkumassa, kun mä vaan aatteli et menee sektioon. Mulla oli vaan sellainen tunne. Ja tietty yritin kaikkeni kun tosipaikka tuli ja alakautta oli kova halu.... Tuskin nyt mieli voi niin paljon vaikuttaa (tai alitajuinen vietti) et estää normi synnytyksen. :LOL: Ja vaikka estäiskin, niin tuskin voi vaikuttaa vauvan pään asentoon. :eek: Lekuri kun sanoi kun avas mut et ei olis normaalisti koskaan tullut ulos. Kuulemma oli pää sellaisessa asennossa et ei olis mahtunut kenenkään ahterista pihalle. :eek: Olisko se siis ollut otsa edellä tulossa, silleen kai on se isoin mitta?
Ja nyt tää tapaus on sit poikittain. :|
Ente Niin ne moxa tikut kehiin. Tai konttaile lattialla peffa pystyssä, tai laita nukkuessa tyynyjä peffan alle...jne. Joskus ne yrittää kääntää vaikka istukka on edessä. Niin tehtiin tuol toisella palstalla yhelle n 2kk sitten. Se ei onnistunut. Sai vaan aikaan pahan olon.
Tietty painoarvio jne on otettava ennen kuin tosiaankaan kannattaa ajatella alatietä. Ja jos sul on paljon vettä, niin helpommin vaavi pystyy kääntyy.... Harmillisia noi yllärit tosiaankin. Toivotaan et kääntyy. =)
caffee Heh. Saadaan pian siis kahvia ja pullaa. Eli pullat tulee kahvilta uunista! :LOL: Onnea kauheesti matkaan! :heart: Osaavissa käsissä varmasti olet, joten älä paniikoi! Pikkanen jännitys varmasti kuuluu asiaan. ;) Niin ja se käynnistys varmasti menee hyvin, koska oot jo noin auki. Onnee matkaan siis. :flower:

NP ja :xmas:
 
Tsemppiä caffeelle! =)

Läppäristä sen verran, että en tiedä otetaanko nyt mukaan, mutta viimeks meil oli se miehen kanssa ja Frendit-dvd:itä iso pino ja niitä sitten odotellessa katseltiin ja hekoteltiin.. Varmasti meni aika nopeemmin, kuin että ois pitänyt kärvistellä suppareissa pelkän kirjan voimin..

Sairaalakassia en ole pakannut, ei ole vielä tullut semmosta inspistä.. Suunnilleen tiiän mitä vaaville mukaan ja meinaan kans katsoa säätä niinku joku muukin täällä totesi.

Tällä viikolla ei ole neuvolaa, mutta huomenna aamulla pitäisi mennä verikokeisiin ja olla ensin 12h syömättä. Kaiken huippu on etten edes muista, miksi sinne pitikään mennä!? :LOL: Vissiin ku viime viikolla sillon lääkärille valitin, että kutittaa nilkasta ja reisien sisäpinnalta, ni sit se meinas että sillä verikokeella suljetaan pois jotain haimaan liittyvää?? Kai?!

Oon kateellinen kaikille joilla suppailee ja limatulpat saa kyytiä, täällä ei kummosia synnytyksen lähestymis-oireita ole.. :(

Mut ootellaan juu..

Findy :heart: 36+5
 
Onnea täältä myös matkaan Caffeelle! :hug:

Meikä vasta tänään sai turvakaukalon ja sitterin kun tilasin ne vauvattaresta, tosin aika nopeella toimitusajalla kun sunnuntaina tilasin ja tänään jo saapuivat.
Nyt puuttuu enää pinnasänky, joka pitäisi hakea Ikeasta kun halusin nimenomaan tummapuisen ja umpipäädyillä enkä muualta ole löytänyt.

Vaatteita pitäisi ostaa lisää ja paljon, mutta jos sitten samalla kun kävisi jouluostoksilla jumbossa niin saisi haalittua niitä ja toppapuvun lupasi äiti ostaa joululahjaksi niin ei sitä tarvitse.

Sairaalakassista ei hajuakaan edelleenkään muuta kuin vauvakirjan voisi ostaa ja aloittaa sen kirjoittamisen jo sairaalassa.

Vauva möyrii kuin viimeistä päivää ja liikkeet tuntuvat jotenkin tosi kovilta ja luisilta, joten mielenkiinnolla oottelen koska se poksauttaa vedet menemään myöskin, jos nyt ainakin pari kolme viikkoa vielä malttaisi ainakin odotella.
Mä en tiedä et venyttääkö paikkoja mutta kakkoshädällä käyminen sattuu jos joutuu ponnistaa ja samoin sattuu persusluihin ihan mielettömästi,ihan kuin ne venyisivät tai jotain, kenelläkään mitään vastaavaa vaivaa?

Punahattu 34+3
 
Vauvan vaatteiden koosta niin musta tuntuu että nää suomen kootikin heittelee ihan miten sattuu. Jotkut 56cm on ihan saman kokoisia, kuin toisen merkin 62 cm jne. Eli riippuu ihan merkistä. Samoin ku jotkut bodyt on malliltaan sillai kapeita ja pitkiä ja toiset leveitä ja lyhyitä ni ota niistä sitten selvää! Kun ei tiedä minkä mallinen vaavi sieltä tuleekaan..
 
Tsemppiä Caffee!!!! Ihanaa! Tahtoo kans!!

Mulla ei myöskään enää liikkeet tunnu potkuina vaan on semmoista möyrintää ja kyljen kääntämistä ja peppua ja kantapäätä punkeaa nahasta läpi ja jotain se hommailee myös tuola alapäässä! :$

Rupes tekee mieli lakuja kun joku niistä mainitsi!!! :LOL:
 
Moikat!

Marttan saitko jo neuvoo niistäTekayn sivuista? Sen kokoarvion saa niin että etusivun oik reunasta valitsee "painon kehitys". Siitä sit aukee uuteen ikkunaan laskuri johon voi laittaa jo saatuja kokoarvioita ja raskausviikkoja joilla ne on mitattu. Ja sit vaan kun klikkaa "näytä taulukko" niinsenäyttää vauvan toteutuneen painokäyrän mittauksien osalta ja arvioidun painokäyrän loppuraskauteen niiden perusteella.

Mua jurppii... Ärsyttää kun supistelee ikävästi ja vuotaa tuhruttaakin sellaista jotain punertavaa limaa, mut jatkuu ja jatkuu vaan sama, päiväkausia. Tapahtuis nyt jotain sellaista et voisin mennä sairaalaan ja sanoo että juu nyt täytyy leikata. Ai miten niin oon kyllästynyt tähän raskauteen? Varasin lääkäriajan yksityiseltä huomiseks, haluun että otetaan varmuudeks bakteerinäytteet kun toi vuoto on musta vähän epäilyttävän näköistä. Terkkariin en mene, enkä viitsi sairaalaankaan päivystykseen, sieltä tuli viimeksi niin ivallista äänensävyä kun kehtasin siellä näyttäytyä että ei paljon kiinnosta.

Sit oon jotenkin uuvuksissa. Puhuin eilen pikkuveljen kanssa (ihan aikuinen ihminen), ja jotenkin hänellä on niin kauhee tarve kaikkia asioita analysoida ja jauhaa ja mua syyttää milloin mistäkin, etten vaan jaksaisi. Mä en yleensä ota edes itseeni helposti, mutta nyt oon koko päivän ollut ihan tippa linssissä kun veli mm syytti mua äitin masennuksesta ja muuttuneesta mielialasta. Kun mä suhtaudun siihen kuulemma nykyään eri lailla kuin ennen. No, kai nyt, kun äiti ei oo enää pätkääkään mun asioistani kiinnostunut. Ja kun en oo veljellä käynyt kylässä (liian) pitkään aikaan, niin päätelmä oli että mun ponit on mulle tärkeämpiä kuin se, koska niiden kanssa mä kyllä viitsin käydä näyttelyissä jne. Huoh... Aikuisen ihmisen suusta nämä loogisuudet. Hurraa. Jos en olis näin väsyksissä tai mitä ikinä, niin nauraisin, nyt vaan lähinnä harmittaa. Ja toisaalta, tosiasiahan on, että nykyään mun elämään tuo paljon enemmän iloa nuo kyseiset ponit kuin veli josta ei välttämättä puoleen vuoteen kuulu mitään. Mutta toki jos olisi niin absurdi tilanne että joutuisin valitsemaan väliltään, niin velihän se tärkeämpi olisi. Miten joku edes viitsii alkaa tuollaisia vastakkainasetteluja vääntämään.. No, tuskin kiinnostaa täällä ketään!

Kivaa lukee muidenkin sairaalakassinsisältöjä =) Mulla on pakattuna, kans VALTAVA KASSI kun otin itellekin parit verkkarit ja muutaman T-paidan. Siis ihan naurettavan iso laukku. Ja crocsit otin kans, inhoon sairaalan töppösiä, nekin vie tilaa kun kengänkoko on 41 :D Karkkia ja lakua ja suklaata oon sinne varannut myös. Välillä vaan tulee käytyä varkaissa omalla sairaalakassilla :) No, ehkä sinne jotain jää sairaalaankin. Otin myös peräti KOLME KIRJAA, kun oon kova ja nopea lukemaan. Ja sektion jälkeen ei taatusti tee mieli paljon liikkua, vauvan hoitaminenkin on parina ekana päivänä kokemuksen mukaan vähän niin ja näin. Eli luppoaikaa kyllä on.

Mä kävin eilen hakemassa vaunut kotiin.. Nyt on sit oikeesti ihan kaikki. Täytyis viritellä viel pinnasängyn verho, se muuten on unohduksissa. Joku pohti täällä ä-pakkauksen laatikon paikkaa; mä ainakin laitoin sen verhoiltuna sinne pinnikseen. Näyttää ihan kivalta siellä.

Oireileeko teillä muuten vanhemmat lapset vauvan tuloa? Musta tuntuu et meidän kuopus,pian 7v tyttö vähän oireilee. On tosi pahantuulinen ja välillä itkeskelee helposti, vaikka on yleensä tosi reipas tyttö. Eilen itki mulle että "minun elämäni on kurjaa" - ja ei kyllä oikeasti taatusti pitäisi olla.

Illanjatkoja kaikille =)

Terv

Aubrieta + "Siiri" 37+6 ja huomenna ollaan sit oikeesti täysiaikaisia!!!

 
Hyviä vinkkejä noi pillimehut sairaalakassiin ja kannettava, jos haluu katsella jotain ohjelmia!

Piti vielä kirjoitella siitä, että kannattaa tosiaan luottaa omiin tuntemuksiin asiassa kun asiassa. Vaikka raskaus muuttaa kehoa, niin kyllä ne omat tuntemukset jotain kertoo. Mä oon viikon ajan epäillyt bakteerivaginoosin toistumista, mutta neuvolassa kehotettiin aloittaan vaan hiivalääkitys vaikka ei mun mielestä tuntunut hiivalta. Vihdoin pääsin lääkäriin pe parin päivän yrityksen jälkeen ja labraan ma, ja vihdoin tänään varmistui positiivinen tulos eli bakteerivaginoosihan se taas. Noi kutinaoireet on melko lieviä, mutta alavatsakivut taas voimistuneet. Eniten huolettaa, että aiheuttaa jotain tulehdusta vaavissa :( Sen tiedän, että voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen, mutta nyt onneksi jo viikot 36+5. Sattuuko Aubrieta tai joku muu tietämään, voiko tosta olla vauvalle jotain riskiä? Luin jostain yleisesti, että äidin tulehdukset raskausaikana voisi lisätä tulehdusriskiä myös vastasyntyneellä..

Ihanaa, että synnytys on jo melko lähellä meillä kaikilla!
 
Onnea matkaan caffee! Täällä närästys jatkuu..varsinkin iltasin närästää ihan sikana.Rennie on auttanut toistaseks.Minkälaisia sairaalakasseja ajattelitte ottaa mukaan? kun en oikein tiedä mihin noi tavarat pakkais.Joka tapauksessa en ajatellu mitään älytöntä määrää ottaa mukaan.

 
Onnea Caffeelle matkaan ! Ihan kateeksi käy. No, kyllä me muutkin täältä vielä =)
Hyvä kun joku muistutti tosta suklaasta sairaalakassiin. Kuinka se oikein pääsikään unohtumaan =) Täytyy huomenna hakea se ja toivoa kans, että säilyy siellä sairaalaan asti :p Ja niitä pillimehujakin voisi ostaa. Joku kehui täällä sairaalaruokaa. Itsellä kanssa ihan hyvät muistot, et syötävää oli ja onhan se kiva kun ei itse tarvitse vaivautua laittaan mitään. Täällä vielä kaikki muut kannetaan sänkyyn asti, paitsi iltapala on katettu aulaan, jossa voi käydä sen nauttimassa. Tai ainakin niin on ollut 00 ja 06 :)
Vauvanvaatteistakin on ollut juttua. Meillä kyllä mielestäni on ihan tarpeeksi kaiken kokoisia, kiitos vanhojen varastojen ja meitin äitin :) On sitä itsekin tullut muutama uusi ostettua, joten suuret varastot on sitten jossain vaiheessa myynnissä :)
Meillä isommat odottaa innolla vauvaa. 8 vee kyselee joka aamu kouluun lähtiessään, josko se tänään jo syntyisi ja kun tulee koulusta sanoo, etteikö vieläkää. 2,5 v kysyi eilen missä vauva istuu autossa. Selitin, että hänelle on oma turvaostuin, joka laitetaan sinne takapenkille. Illalla hän katseli vauvan pinnasänkyä ja totesi, että "mä lakastan vauvaa". Tänään sitten sanoi, että "vauva istuu sitten autossa takalontissa." Pahemmin en ole vielä puhunut, että äiti joutuu olemaan kotoa pois. Meillähän ei sitten varmaan nukuttaisi öisinkään, kun tuo pikkuinen miettisi ettei äiti ole kotona. Kauppaankin jos olen menossa yksin, se on parempi kerto a juuri kun on lähdössä ei aikaisemmin. Näin vältytään itkulta ja mukaan kinuamiselta, silloin hän vaan käy halimassa minut ja heiluttaa ikkunassa. Ennakkoilmoittamisen kohdalla ensin kinutaan mukaan ja sitten itketään kun ei pääse ja äiti lähtee. Loppuu kyllä kuulemma sitten lyhyeen kun olen mennyt, mutta eihän se koskaan kivalta tunnu. Kyllä se varmasti hyvin menee se sairaalareissun aika, nuo pojat kun tykkäävät kuitenkin tuon isukinkin kanssa puuhailla vaikka mitä.
Nyt mennää iltapesulle ja pikkuinen nukkumaan. Isompi on vielä futistreeneissä.

Jaksuja kaikille !
 

Yhteistyössä