JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Voi kun täällä alkaa olemaan jännää =) . Tosin sitä jännää riittää varmasti pitkälle tammikuunkin alkuun, mutta hyvä kun joku aloittaa :whistle: .

Täällä jatkuu outo väsymys. En tiedä onko liian vähän tullut ulkoiltua vai mitä, mutta tuntuu että nukkua vois kokoajan. Pitkiä yöunia tulee kiskottua, mutta siihen tyyliin että joka toinen yö vähintään tosi huono :( . Viime yön taas särki lonkkia, selkää ja vatsaakin - en enää erottanut onko suppareita vai mitä.

Ennen nukahtamista aloin tosissani yhtäkkiä murehtimaan kesken jääneitä hommia, ja hyvä kun en samantein lähtenyt pyykinpesuun :whistle: . Ajattelin josko tänään jaksais aloittaa pikkupyykin pesemisen, ja raivailis lipastoon niille tilaa.

Muutoin meinaan ajatella niin että kaikki alkaa olla valmiina. Pinnasänky on vieläkin kasaamatta, mutta tuon nyt kasaa hetkessä kun tilanne tulee. Vauvanvaatteiden pyykkausta ja lajittelua en halua kokonaan jättää miehen harteille, kun hänellä on sitten kuitenkin täällä nyt isommat tytöt pitämässä tohinassa tarpeeksi vaikka itse sairaalassa olisinkin.

Voi, mieskin toissapäivänä ihanasti totesi yhtäkkiä että 'ei malttaisi odottaa Pienen syntymää, kun haluaisi jo nähdä millainen persoona sieltä tulee' :heart: =) .

Ollaan muuten todettu yhdessä ja parin sukulaisen kanssa että mun vatsa on kyllä ihan erimuotoinen kuin tyttöjen kanssa oli. Eli heiltä se vatsa oli 'tasaisesti joka puolella', tässä taas tuollainen tiivis pallo edessä kaikki. Voihan olla että vauva vaan eri asennossa kuin mitä nuo on olleet, mutta seurataan mielenkiinnolla voiko olla myös merkki sukupuolesta.

Sukulaiset ei meinaa uskoa kun sanotaan ettei tiedetä vielä sukupuolta, meinaavat vaan ettei haluta kertoa. Mutta tosissaan ei ole edes mitään aavistusta edelleenkään, molempi parempi.

Voikaahan hyvin kanssakasvajat!

- Terhikki ja Pieni rv36 POKS -

PS. Täällä myös mies kipeänä (flunssassa), sitkeästi vaan töihin taas lähti vaikka taisi kuumettakin olla. Kolmivuotiaskin ollut tosi räkäinen pari päivää, ja syönyt tosi huonosti... Ei siis vielä hyvä aika jakaantua, täytyy ensin saada perhe kuntoon :whistle: . Itselläkin kurkku kipeänä, mutta aion nyt pysyä terveenä.

Tervehdys ja kurkistus tännekin...

oon listoilla täällä,mutta kirjottelu jäänyt aika vähiin...kiitos kun oon silti saanut olla "mukana"...tulin katteleen jos näillä viikoilla ( 34+2) on muillakin samoja tuntemuksia...ja suurin osa jo pidemmällä täällä...

aubrieta voimia piinalliseen loppuodotukseen!! onpa typerä lääkäri, joka kommentoi sektiotasi, siis tollasia ammattitaidottomia pellejä näköjään pääsee pilvin pimein lääkäriks asti. argh!! :kieh:
kohta saatte nyytin, se on ihana juttu ja varmasti unohtuu kaikki murheet!! ( okei..hetkeks... ;) )

terhikki samalta kuulostaa yöt kuin mullakin...herään lonkan / selän särkyyn, mutta joka toinen yö nukun kuin tukki, se on ihanaa... kuulostaa kyllä aika pojalta toi sun masu... :whistle:

viivi kiva kun listasit juttuja...mulla aika samanlainen lista...sitteriä odotellaan vielä sukulaisilta, kun sanoivat hankkivansa... imetysliivit? löytyykö? ne mulla on tohon lisätä ;)

hei kyssä liikkeistä !!!! ??? onko tuntunut muutosta edellisiin viikkoihin loppua kohden?? mulla vähentynyt tai ne tuntuu vaan työntelyinä, potkuja tulee harvemmin... sydänäänet kuuluu kyllä aina miehen kuunnellessa niitä...silti aina huoli matkassa...
tahtoisin jo pikkuisen...vaikka parempi oottaa nyt muutama viikko...jos toinenkin... :whistle:

katherine ja kultanen 34+2 ja ultra 35+0

Huomenta vaan Lontoosta!

Kiesus etta tanaan vasyttaa! Kauhea jano oli illalla eli pakkohan sita oli juoda tietaen etta yo menee vessassa juosten. Ja nainhan siina kavi... Ja sitten herasin joskus puolenyon aikaan siihen kun narastys oli niin paha etta vatsahapot jo suussa asti - siis toisinsanoen meinas oksennusta pukata.. (Toivottavasti kukaan ei ole syomassa tata lukiessaan...). Ja sitten ne hapot menee tuolla ruokaputkessa ylos alas ja polttaa ja etoo.. Voi jarkytys sentaan. Ja kun heratyskello alkaa huutaan 6:40 siina jai unet pienelle.

Perjantaina oli sitten neuvola; ihme ja kumma kun pissan tarkistivat (kaikki ok) ja jopa funduksen mittasivat. Kun rv. 30 se oli 28com, nyt rv. 34 se oli 35 cm.. Hmm.. Eli tollain muka sahaa - taitaa olla mittaajasta kiinni. Eivat ilmeisesti painoa arvioi mutta "keskikokoinen" lapsi olis tulossa. Verta ottivat raudanmittausta varten (siis kunnon naytteen taipeesta) ja soittavat jos on jotain haikkaa mutta kun viimeksi mitatessa (olisko ollut joskus rv. 26) oli ok niin sanoi etta nyt se rauta lahtee vahan nouseen etta pitais olla ok. Sydanaanet ok kans. Eli ei noista vierailuista juurikaan tule hullua hurskaammaksi. (Tollainko se sanonta meni?..)

Ja lauantaina oli sitten se maratoni mittainen synnytysvalmennus. Oli tosi kivaa. Se vetaja oli sellainen rempsea suomalainen nainen ja sitten siella oli viella toinenkin suomalainen odottaja (joka on katilo siina sairaalassa). Se valmennus oli synnytyssairaalassa, ihan siella osastolla. Ihana kun oli vauvoja ja sellaisia vastasyntyneiden itkuja kuulu. Sellainen edellisena paivana isaksi tullut mies tuli pienen tyttarensa esitteleen ja kauhea kun meinas poru tulla heita katsellessa. Sellainen iso mies piteli pienta vauvaa rintaansa vasten niiiiiin hellasti. Ah... Se meidan synnytyssairaala on sellaisella aikas "rikkalla" alueella (juu, me ei asuta tod. siina lahella) ja kylla huomas niista muista pareista... Suurin osa niista menee sen yksityisen puolen kautta missa saa maksaa £7000 lahtien ja sitten viela oikeastaan kaikki "exstra" (ylim. yot sairaalassa jne) siihen paalle. Siis miettikaa! Juu, onhan niilla omat huoneet ja kylpytakit odottamassa mutta mina sitten karvistelen sen yhden yon kuuden muun mamman kanssa. Ja osa niista miehista ei todellakaan halunnut olla siella vaan lueskeli vaan "Financial Times"ia (tottakai...) Mutta siis meilla oli kivaa! Niin, ja sitten se tati sanoi etta kun synnytys alkaa ja siella kotona karvistelee niin ottakaa hyvat mammat lasi viinia, menkaa kylpyyn ja rentoutukaa. Tama on meilla nyt sitten suunnitelmana; ollaan kotona niin kauan kuin mahd. Mies ostaa jotain hyvaa puna- ja valkoviinia ja kun kivut alkaa tuntuun enemman niin mina saan ottaa ensimmaisen lasillisen kuukausiin. Parempi se kuin esim. pethidin. Ajatuksena on menna ihan ilman mitaan kivunlievityksia, synnytysallasta kokeillen.. Saas nahda.

Oho, anteeksi vain kun tuli tata omaa napaa - sita on tanaan vaan paa niin taynna. Taidan menna lukeen noi loput emailit.

Naputtaja ja Sean (34+6) - Aitiyslomaan 1 viikko, 4 paivaa ja 8 tuntia (huoh)

Pakko tulla kommentoimaan heti; tuo Naputtajan kirjoitus osui silmiin erityisesti tuon viinin osalta :D .

Juuri tuossa sanon miehelle et näinköhän olis rennompi alkaa se varsinainen touhu kun ensin vähän maistelis viiniä jne. Mutta että siellä sitten teillä ihan suositeltiinkin :whistle: ...tästä vinkistä voin minäkin ottaa heti onkeeni :D .

katherine, tosiaan niin kauan kuin edes osan öistä nukkuu hyvin niin kaikki ok - ehkä taas ensi yö on se parempi :whistle: . Masun sisällästä en uskalla tosiaan varmaa veikkausta tehdä, kun ei oma olo ole kuitenkaan kumpaankaan suuntaan :| . No, onpahan yllätystä loppuun asti.

Noniin, nyt saan olla ylpeä ahkerasta itsestäni: kaikki (pienimmät ja neutraalit) vaavinvaatteet lajiteltu ja käännetty nurinpäin, eka koneellinen pyörimässä ja lipastosta 3/4 tyhjennetty pieniä vaatteita varten. Innostuin samalla penkomaan esille muutaman pienimmän lakanan ja pussilakanan, niitä löytynee lisää vielä ajan myötä - mutta hyvä kun on heti valmiina muutamia niin voipi tarvittaessa vaikka keskellä yötä vaihtaa jos ohivuotoja tai isoja pukluja tulee.

Nyt alkoi yhtäkkiä näyttämään pieneltä tuo pienimpien (50-60cm) vaatteiden määrä :/ . Osaatteko muut yhtään arvioida, kuinka paljon teillä on noita tuon koon esim. bodyja ja potkareita valmiina?

Haluaisin että olisi kuitenkin sen verran ettei tarvitse kokoajan olla pyykkäämässä - siis sen enempiä kuin normaalisti, että ehtisi edelliset kuivua jne.

Nyt alkaa siis näyttää taas paremmalta; 'vauvan lipasto' valmiina vastaanottoon (kunhan siis saa nuo pikkupyykit kuivumaan ja viikattua), päällä hoitoalusta ja rasvat jne lähes kaikki.

Harsoja en vanhoista kätköistä löytänyt kuin pari (on päätyneet mm. miehen siivous- ja moottoripyöräräteiksi :whistle: ), plus nuo äippäpakein neljä... lisää näitäkin siis täytyisi haalia, on niin ylivetoja kaikessa mikä vaavinhoitoon liittyy.

Mitähän muuta mie oon unohtanut?

Liivinsuojiakin on nyt pakettikaupalla, samoin siteitä - molempiahan saa mistä vaan mutta onpahan valmiina.

- Terhikki ja rv 36 -

ja ps, Naputtaja - kyllä syvään kumarran ja nostan hattua kun jaksat vielä töissä - ei tulisi kuuloonkaan meikäläisen kohdalla :ashamed: :flower:

Terhikki - Joo, toi viini homma on kylla meikalaista motivoiva juttu! :saint: Mutta kyllahan se kay jarkeen etta se rentoutuminen nopeuttaa paikkojen avautumista ja vahempi haittaa jostain viinilasillisesta on kuin niista muista laakkeista. Kylla varmasti paa on pyoralla suullisen jalkeen kun en yhtaan ole maistellut. :whistle: Kamalaa, kuulostan ihan joltain "holistilta" joka epatoivoisesti kaipaa alkoholia.. :/ Joo, ja kylla pikkuhiljaa alkaa taa toissakayminen tuntumaan aikas rankalta... Mutta paiva kerrallaan...
Nuista bodyista - meilla ne on melkein kaikki 3-6kk isoille kun ne pienemmat tuntuu aivan liiain pienilta mutta voi olla etta olen taas yliarvioinut vauvan koon..

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.

Marraskuun 27.päivä:
Aubrieta--------------neljäs, tyttö---------PHKS
- suunniteltu sektio, LA oli 3.12.

Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81-------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides-------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75---------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80------------toinen poika----------TYKS
Mussupussu---------esikoinen, tyttö--------KOS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen-------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
babyseven------------seitsemäs, tyttö--------TYKS
TooQT2BSTR8--------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen-------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika-------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS
Nimra------------------esikoinen--------------K-SKS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986-------------esikoinen, poika------TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen-----------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika-----HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö-----K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen--------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö----K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö--------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen--------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-------------kolmas-----------------OAS
zaika-------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe-----------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas-----K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas-----------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen--------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen---------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen---------------NKL
lispe--------------------esikoinen---------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------TAYS
AnnClaire--------------toinen-------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-----------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä------------kolmas------------------VAS
Tara84-----------------esikoinen----------------EKKS
maria-08--------------esikoinen-----------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87---------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs-----------------------JS
Jasuliini---------------toinen----------------------LKS
Aniida-----------------toinen
Skye85---------------toinen----------------------RAS
maarith--------------kuudes---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö------Yhdysvallat
vennu---------------toinen-----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika------------Lontoo
kevät ja ruu--------kuudes---------------------K-SKS

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS
NullPoints------------toinen-------------------ulkomailla
- suunniteltu sektio! LA oli 1.1.

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07-----------------toinen---------------------K-SKS
Jive- -----------------esikoinen, poika-------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------NKL

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas----------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö--------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71--------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-------------toinen
Minttu75------------toinen------------------------K-HKS

SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
11.11.2008 Hiipi, poika (rv 36+4)

Viiniä ennen synnytystä, ihan järkeenkäypää :D . Rentona homma sujuu taatusti mukavammin! Pahus että mä en tykkää yhtään mistään viineistä, pitäisköhän mun ottaa sitten sitä paljon himoitsemaani minttu-Baileysia :D . Ja tosiaan, ei puhuta pullollisista, vaan ihan joku 4cl piisaa taatusti!

Ei täällä enää mitään supistellut sitten loppuillasta. Mutta liikkeet on kyllä vähentyneet! Mitähän se tuolla massussa puuhaa... "Mee vaan sitä valoa kohti, sieltä pääsee ulos jos ei ahtaassa viihdy!!"

Semmoista mietin tuossa tuota uutta listaa laittaessani, että kun mulla on niin kuun alkupäästä tuo LA, että josko löytyisi uusi vapaaehtoinen päivittäjä? Jos ei löydy, niin ei se mitään, päivitysvälit vaan saattaa joulukuussa sitten pidentyä =) . Aika pitkiähän ne tahtoo jo nytkin olla toisinaan...

Käy kuitenkin niin (täällä ahdasmielisessä Suomessa) että kun ottaa sen puoli lasillista viiniä supistusten alussa - menee sairaalaan niin ne haistelee heti hengitystä että huhhuh kun ei mamma kestä selvinpäin edes synnytystä :whistle: :ashamed: . Täytyy heti ovesta mennessä sanoa että 'ihan vaan puolikkaan lasillisen otin' ja tunkea minttupastilleja suun täydeltä :D

supistuksia,supistuksia joka päivä...huuh
tänää oli neuvolääkäri ja ai v**** ku voi sisätutkimus sattua...mulla noi luut ihan toosi kipeet,kohdunkaulaa jäljellä,paikat "ulkoosasta" auki mut sisältä kiinni.
Verenpaine noussu ja 131/94(normaalisti ollu n.118/77) ja painoa 1,5kg/vko :eek: vähä kauhistuttaaaaaaa
mut nyt taas jatkettava ku alkaa täs supistella!

Jaksamisia isojen mahojemme kanssa =)

sini ja elsa 36+1

Heh, heh....Minä jo luulin et mä oon tippunu vahingosta listalta. :eek: Sit huomasinkin et oonkin jo siel jouluaaton kohdalla. :D :xmas: Kiitos Kamomilla tuo lämmitti sydäntä! :heart:
Heh. Ajattelin kirjoitella hupsuja juttuja tänne tänään.... (hupsua, mutta totta totisempaa...)
Eilen illalla kävin kaverini luona ja puhuttiin sit imetyksestä. Mä sit sanoin et mulla oli niin positiivinen juttu esikoisen kans, et itseasiassa odotan jo sitä innolla uudelleen.
Sit menin siitä kotiin ja siivoilin. Imuroin, laitoin neidin nukkuu (mies oli duunissa taas) ja sit jopa pesin kaikki lattiat. Siitä sit menin nukkuu kun olin aika poikki.... :ashamed:
Sit näinkin aivan villiä unta et mun rinnoista suihkusi hulluna kermaa ja mul ei ollut vielä vauvaa syömässä. Sit satuin olee jossain julkisella paikalla kaiken lisäksi ja mä en saanu maidon tuloo pysäytettyy ja ihmiset vaan tuijotti. :eek: :headwall: :LOL:
Sit mä heräsin et yskitytti kauheesti ja et on mentävä vessareissulle. (nyt lopettakaa lukeminen jos teil on heikko vatsa................) Pimeessä just ja just huomasin et vessassa on jotain lattialla... Hiton kissa oli käyny mun pestylle lattialle tekee ykät. :headwall: Siinä mä sitä sit siivoilin ja yökkäilin, tuntui et sisuskalut tulee pian pihalle, pissat housuihin ja kyyneleet vaan vieri poskia....... :x Vihdoin siis sain siivottua. Ajattelin et meen juomaan lasin vettä et kurkku rauhoittuu yskimisen ja yökkäilemisen jäljiltä. Keittiössä mua sit odottivat ne meiän rakkaat karvakasat minua. Molemmat maukuivat ja halusivat ruokaa.......... |O |O |O |O |O Mulla oli just sellanen olo et tartun pian molempien pilleihin kiinni et loppuu se ruuan odotus ja sotkeminen.... Siis olin pimahtaa...... :$ Tyydyin vaan rähisemään kaikilla kirosanoilla niille ja kävelin sit nokka pystyssä takaisin kammariin.
Toivottavasti teillä alkoi paremmin tää viikko. :whistle:

NP ja Tirri 33+4 :xmas:

Nimra
Täällä alkaa kaikilla olla enemmän tai vähemmän... kireä olo.. :whistle: No sitä se on itselläkin, mutta pahimmat supparit jäi sitten niiden muutamien kunnon päivien jälkeen.. en tiedä minne.. |O mutta SAA tulla TAKAISIN :D Harkkasuppareita on sit ihan koko ajan ja ärsyttävä kireä olo koko ajan :headwall:

Eilen siivosin melkein koko päivän ja EI YHTÄÄN SUPPARIA saanut aikaan |O Noh, odottelemaan näköjään joutunee... :whistle:

Kävin tänään neuvolassa ja siellä oli sit tällaista...

Verenpaine: 136/85 (noussu 124/77 mikä on mun "vertailu" tulos )
Pissa: Puhdas
Paino: - 127g/vko (yht.12,3 kg )
SF-mitta: 35,5 cm (nousua 0,5 cm 6.11 lähtien )
Tarjonta: RT
Syke: 150
Liikkeet: ++

Täällä vaan odotellaan, että pääsis jo tositoimiin ja nyytin kanssa kotiin :heart: ja rauhoittumaan ehtis vielä ennen joulua :xmas: Noh, LA onkin 6.12, että kyllä pitäs syntyä ennen aattoa :LOL: ellei meinaa iäksi tuonne mahaan jäädä.. mutta eiköhän se sit vaikka kaiveta sieltä :p

Torstaina on sit keskussairaalassa (jkl ) tarkistus vauvan painosta ja katsotaan synnytystapa-arvio ja ehkä siellä odottaa sit se punktio millä tsekataan se keuhkot, jos nyt on se kamala jätti tulossa.... niin varmaan sit sektio..tai aiemmin käynnistys, kun on vähän suvussa vikaa tuon lantion kanssa.. :( tai vauvan mahtuminen on siinä ja siinä.. No, ehkä kuitenkin ennemmin suunniteltu sektio (jos siis välttämätön ) kuin mahdottomat repeämät ym..

Ei tänne mitään muuta ihmeellisempää kuulu. Kovasti alkanut vaan pelottaa, että onhan pikkuinen terve.. Ei meille ole koskaan mitään siitä sanottu, että ois jotain ongelmia tms, mutta jotenkin se painaa mieltä.. :kieh: Ei oikien osaa jollainlailla ajatella positiivisesti ollenkaan :( Kunpa saisi mielen tässä asiassa helpottamaan!!

Mä ajattelin tänään hakea kaupasta.. kynttilöitä + alustoja, joulukoristeita ja sit joitakin valoja.. :heart: Kuusen laitan päiväksi pystyyn jossain vaiheessa, kun kissalla ei ole aikaisemmin ollut kuusta ja jos se alkaa sitä repiä ja kaataa niin pääsen helpommalla, kun viritän se kokeeksi muutaman päivän ajaksi niin ei tarvii sit esikon kanssa sit olla ekaa joulua ja vartin välein tarkistaa kuusta... :LOL: emme siis laita ollenkaa kuusta jouluksi, jos se on kissan kanssa liian kaatuma-altista :D Mä kyllä pidän joulusta niin harmittaa kyllä, jos emme kuusta saa...mutta ehkä esikko sit korvaan sen kaiken :heart: ja sen tekee varmasti muutenkin.. On sitä jo niin odotettu ja odotettu ja yritetty =) Jospa nyt melkein 4 v yhteisen elon ja yrityksen jälkeen saisi vihdoin nyytin kotiin ... :heart:

Nimra + KultaMuru 37+5

Nimra
Pakko on täälläkin hehkuttaa alkoi selkää polttaa ja reisiä ja vihloo !!!!! :wave: harkkasuppareita tiheään... josko ?!?? tämä nyt jo ainakin aukois paikkoja :whistle: Eikä ole vielä edes sairaalakassia pakattuna |O |O |O

Moiks!

Viime perjantain neuvola kuulumisia:
paino +700 g/viikko (nyt yhteensä 11 kg)
RR 114/74 (viimeeks 120/66, mulla molemmat aika korkeita)
pissa puhdas
kohdunpohjan korkeus 33 cm
rt edelleen
syke 138
ja liikkeet ++
vauva tukevasti kiinnittynyt

Täällä on aikaste tukalat olot kanssa jo. Vauva painaa nyt oikeen urakalla alas päin ja käveleminen on sit sellaista vaappumista :ashamed: Lauantai ja sunnuntai välisenä yönä luulin jo, että lähtö tulee, kun reilu kolme tuntia supisteli viiden minuutin välein. Ne supistukset kun olivat vielä niitä ihan kunnon suppareita eikä mitään harjoitus juttuja, mitä täsä on muutenkin ollu koko raskauden ajan. No onneks en alkanut miestä herättelemään, kun ne sit aamun tullen hiipu ja loppu kokonaan. Olis ollu vaan hyvä päivä toisaalta, kun esikoinen oli mummulla yökylässä =) Sen yön jälkeen on sitten ollu vatsa tosi kipeä, että toivottavasti ihan lähi päivinä pääsit sit jo tosi toimiin.

Hiipille Onnittelut poikavauvasta :flower:

Synnytystä olen kanssa ajatellut ja toivon, että menisi samalla kaavaa kun esikoisenkin kanssa. Sillä erotuksella, että ponnistusvaihe olisi lyhyempi. Eli ilokaasulla supistukset ja ponnistusvaiheessa välilihan puudutus, niin ei sit repeäminen satu. Mulla on ihan tajuton piikkikammo, joten kestän mieluummin "pienen" kivun, kuin annan esim. työntää jotain neulaa mun selkärankaan!!

Nyt kuitenkin voimia kaikille ja aletaanhan jakautua ihan urakalla!
Orvokki 37+6

PS: jos joku tykkää käydä vilkaisemassa niin profilissa on vatsasta kuva, joka on otettu 36+4

Moikka!

Tulin vaan merkkaamaan, että luettu on. Täällä ei kummosta.. neiti vaan hilaa itteensä koko ajan enemmän ylös ja närästys tuli takaisin. Tuli vaan mieleen, ettei se lisäistukka siellä nyt jumita.. Mulla on ruennu pistämään ja kirvelemään satunnaisesti siihen lapsivesipunktiokohtaan.. eli siihen pistokohtaan. Ärsyttää.

Voimia teille!!!

Moi kanssasiskot!

Oooo..nyt on useampia vauvoja jo tässä pinossa ja jos lähtöfiiliksiäkin on jo useammalla..hui, jännät ajat alkamassa! :eek: Täällä ei mistään vatsan laskeutumisesta edes tietoakaan, kylkiluita kutitellaan ja vauvan peppua yritän painaa alaspäin, että saisin hengitettyä edes vähän paremmin. Närästystä ei onneksi (knock, knock) ole pahemmin ollut, mutta keuhkot olis kiva saada kokonaan omaan käyttöön. Kipuilut alakerrassa on kyllä aika makeita; viiltäviä ja välillä melkein henkeäsalpaavia. Supistelut on harvassa ja nekin mitä tulee, ovat täysin kivuttomia..tunnen sen paremmin vain kädessäni, kun pidän sitä vatsalla, että "jaahas, nyt meni kovaksi...ja nyt hellitti..." Ei juuri tunnu muualla.

Viimeinen lääkäri oli tuossa taannoin..ei siitä reissusta jäänyt käteen kuin hölmistynyt mieli. Täällä ei siis edelleekään osata/pystytä nlassa tekemään mitään paino- ja/tai synnytystapa-arvioita ja kun kerran mun kohdalla ei nähty tarpeelliseksi sitäkään, että olisi polilla päässyt (huom, päässyt!) käymään, niin tässäpä sitä nyt sitten ihmetellään. Synnytyssalissa sitten kattellaan, että onko jättiläinen ja mahtuuko tulemaan. Viimeksi nlassa vetäsin enkat vaa'alla, +1600g/vko! Ja sitten mitattiin verenpaine tämän jälkeen ja tietäähän sen, että sinnekin aika oudot numerot pyörähtivät. Yläpaine on mulla normisti jossain sadan tietämillä, nyt 116. Alapaine on pyörinyt jossain 60:n nurkissa, nyt 87. Hui, vaikka aika siistit lukemat ne silti on. Nyt on tultu painossa taas alaspäin, että se tais vaan olla sen syytä, että lähdin sinne suoraan ruokapöydästä. :D

Jouluvalmistelut on hyvällä mallilla ja nyt on pinnasängyssäkin jo patja! Ehkä tässä pitää alkaa sopia kaikkia menoja ja semmosia, niin sitten todennäköisimmin lähtö osuis just johonkin sellaiseen päivään. :) Mutta veikkaan että täällä tosiaan joulukuuta saadaan elää tovi jos toinenkin, ennen kuin tuo yks tajuaa tulla meitä oikeasti tänne viihdyttämään.

Pimenevästä illasta terkut,

Ente jossain viikolla 37+2 ehkä.

Tuossa muutes noita olemassaolevia vauvanvaatteita penkoessa hoksasin että onkin tallessa enemmän pieniä tyttövaatteita kun muistinkaan, siis koossa 50-68. Luulin että oltiin jo kaikki myyty / laitettu kiertoon, mutta ei näköjään :/ .

No, niitä nyt en vielä edes pese - onpahan olemassa jos tyttö tulee, jos poika niin täytyy nyt vihdoin alkaa tuupata niitä eteenpäin. Aika rumba vaan siinäkin!

Äippäpakkaus-laatikkoa varten reunahörhelökin näköjään vielä olemassa - siitä olin ihan varma että myytiin eteenpäin! No nyt ei oikeastaan ko. laatikolle pelkästään paikkaa ole joka pediksi sopisi - ellei sitten alkuaikana pidä pinniksessä jotta olisi pienemmät oltavat.

Olis se vaan niin paljon taloudellisempaa jos tämä kolmas olisi taas tyttö :whistle: .

Mites Härkis, teillä varmaan on kiitettävät määrät tyttöjen vauvakampetta - vai onko tullut tarvetta haalia lisää?

Väsyttääääääääää!!!!! Miten voikin näin väsyttääääää!!!! |O Ihan samanlaista väsymystä ku silloin ihan alussa... voisin vaan nukkua nukkua ja nukkua.. tai voisin jos voisin.. Närästys pitää kyllä hyvin hereillä samoin kuin vessassa juoksut ja muut lonkka- ja selkäsäryt!

Tänään oli neuvola.
Se oli semmonen vartin pikapyrähdys.... Nyt oli jo kuudes eri hoitaja tämän raskauden aikana! Typerää kun vaihtuu henkilö noin usein... Olis kiva kun olis vaan yks hoitaja, jolle vois kaikki asiat kertoa..ei niitä nyt viitsi jokaiselle enää erikseen ruveta selittämään... plah. Mutta kaikki oli ok.
Paino +-0
RR luokkaa 130/80
Pissa puhdas
Sf 35,5 !!! (johtunee ilmeisesti siitä kun vauva ei ole yhtään laskeutunut...)
Syke 145
RT

Meilläkään ei mitään painoarviota tai synnytysarvioita tehdä... Sanoi vaan että sopivan kokoinen on tulossa.. Semmosta 3500g veikkas..

Niin, ja sitten opin sen, että supistukset voivat tuntua ainoastaan selässä!!! Kun se kysyi että onko ollut kivuliaita supistuksia, niin sanoin että kyllä sielä jotain tuntuu, mutta lähinnä selkäpuolella! Täti opasti sitten että joillain supistukset tuntuukin vain selässä.... :) joten josko minullakin sitten ne selkätuntemukset onkin ollut suppareita!!!

Nullpoints heh, sinullakin mukavan huomaavaisia karvakamuja sielä!! Mikähän yö se oli kun vessaan taas vaihteeksi pimeässä, silmät puolittain kiinni könysin, niin eikös kissa ollut käynyt pa***lla ja kantanut osan tuotoksestaan hännässään myös matolle, johon minä sitten tietenkin astuin! Ja mikäs sen mukavampaa kuin keskellä yötä siivoilla kissan jätöksiä matolta ja kantapäiltä!!! prkl... ja mikään ei ole sen ärsyttävämpää kuin heti herättyäsi kissa mouruaa sapuskaa!! Ja minähän en sano kenellekään edes huomenta ennen kuin olen kahvikupin saanut!! Aika hyvin katti on nyt oppinut että multa ei kannata aamusta ruokaa pyytää, vaan mies hoitaa sen puolen :)

Mitähän muuta... vihlontaa kovasti ollut tänään.. ja kauhean aktiivinen päivä pikkuisella! Liikkeet tuntuu jo välillä todella epämukavilta! Vois kyllä laskeutua jo hippasen!! Tai mun puolesta vois tulla jo kokonaan pihalle! :) Toisaalta taas välillä iskee paniikki, että ei vielä! En oo vielä valmis!!!

Mutta nyt voisin taas askarrella vähän joulukortteja ja kohta saunaan :) Mukavaa illanjatkoa!

Sapis ja pikku 36+5

Hahaa! Tulikin yllättävää menoa Hyvinkäälle ja sain miehenkin ympäripuhuttua pitämään etäpäivän töistä ja saatiin haettua se Doomoo sitteri Järvenpäästä. Olipas mukava pariskunta ja sain heiltä vielä söpön hellevaatesetin tytölle kaupan päällisiksi. Kivaa, kun kaupoista jää hyvä mieli! Tulikin sitten vietettyä melkein koko päivä reissussa ja se kostautui nyt illalla -supistelee ihan älyttömästi.

Ainii, neuvola aamulla. Yleensä en oo tänne mitään mittoja laittanu, mutta kaikki ok, sf 34 ja silleen. Paino oli tippunu, joka on ihan ymmärrettävää, kun tätä turvotusta on niin prrrrrkeleesti. Illalla enemmän ja aamulla vähemmän. No, onneks ne turvotuskilot jää sitten sinne synnytyslaitokselle... Huomenna taas kasvukontrolli äitiyspolilla ja miehellä ja mulla sormet ja varpaat ristissä että vauva olis kasvanu ihan normaalisti. Iik, jännää! Ja jos ei näillä jokaviikkosilla ronkkimisilla synnytys lähe jo käyntiin, ni jo on kumma! Noi lääkärit ei hirveen hellästi koskettele...

"Manuaalinen" käynnistysyritys nro 1 ei onnistunut. Mies nukahti sohvalle joskus tosi aikasin ja hiippailin sänkyyn karkuun. Ajattelin, että saisin kerrankin nukuttua kunnolla ilman miehen kuorsausta, mutta se meteli kuuluikin olkkarista makkariin ja heräsin vielä keskellä yötä siihen kun mies könysi sänkyyn. Kuorsaus jatkui sängyssä. Hohhoijaa. -----Noniin, nyt se toi mulle tollasta kunnon vaahdotettua, vaniljakermalla kuorrutettua kaakaota... Sydän suli! Se tietää, että kirjotan tänne siitäkin juttuja, ni haluu antaa hyvän kuvan itestään. Kyllähän me tiedetään noiden miekkosten TODELLISET luonteet... :LOL: Mmmm, kaakao on hywää. :heart:

Mulla oli noista 50-60 cm vaatteista tarkka kirjanpito, joka on nyt hävinnyt jonnekin. Onneks voin hyödyntää tässä asiassa mun erehtymätöntä näkömuistia:

lyhythihaiset bodyt: 3 kpl
pitkähihaiset bodyt: 6 kpl
yöpuvut: 3 kpl
kokopotkupuvut: 7 kpl
puolipotkupuvut: 3 kpl
t-paidat: 3 kpl
housut: 3 kpl
pitkähihaiset paidat: 3 kpl
vaippahousut: 1 kpl
mekot: 2 kpl
sukat: 6 paria
töppöset: 1 pari (oli pakko ostaa, vaikka ei kävelekään näin pienenä =) )
neuletakit: 3 kpl
villasukat: 3 paria
toppahaalari: 2 kpl
kevyttoppahaalari: 2 kpl
kaulaliina: 1 kpl
tumput: 3 paria
raapimishanskat: 1 pari
myssyt: 3 kpl
toppahatut: 2 kpl
ruokalaput: 2 kpl (ajattelin, että jos puklii paljon ja imettää kylässä ja ja ja ... seliseli)

hmm... unohtukohan tosta jotain...?

Nii joku kyseli hoitoalustoista. Mä ostin käytettynä todella hyväkuntoisen, vahapintaisen viidellä eurolla. Päällisiä löysin Ikeasta. En oo noita vielä niin miettiny. Saa nähdä, mikä vauvaa miellyttää. Oon ajatellu ostaa hoitolaukun, jossa sisällä alusta tai sitten pieneen tilaan menevän alustasetin, jonka voi laittaa olkalaukkuun. Tuteista... ei mitään hajua! Ostin setin, jossa kaksi. Oli samaa sarjaa, ku rintapumppu ja tuttipullot...

Aino&kiukkunen rv37+6

Viikot ne vaan poksuu, tuntuu et aika menee hurjaa vauhtia.
Saparo-81 noista selkäpuolen suppareista. No, tällähetkellä mun supparit tuntuu vaan masun kovettumisena, mut aiemmilla kerroilla, sit kun ovat muuttuneet "niiks oikeisks" ne on alkaneet tuntua selän puolella ja se on kyl sit ollut ihan eri tuntusta. Niitä odotellut tässä, siitä kyllä tietäsin et lähtö sairaalaan olis lähellä. Tai ainakin jos aiemmat merkit paikkansa pitävät :)
Toissapäivänä ja varsinkin iltana suppaili tosi kovasti, ei kuitenkaan kipeesti. Ainoo kipuilu oli kun vauva puski tuolla alhaalla niin, et vihloi ihan hirveesti välillä. Mies jo katteli, et joko mennään. Totesin vaan, ettei nyt vielä. Tuskasta se vaan oli, kuin joku olis puukkoo pyörittänyt tuolla alhaalla. Tai sit tuli mieleen, et sieltä yritetään väkisin jo porautua pihalle. No, yö oli kans aika rankka, mut sitten eilinen päivä oli ihan ok, kuten tämäkin päivä. Nyt taas hurja vauhti tuolla masussa, suppailee ja vihloo alapäässä. Sanoinkin äsken masulle,et tulee nyt sit sieltä, eikä kiusaa äitiä. Katotaan nyt kuin tottelevaista sorttii sieltä on tulossa :)
Tänään oon kans alkanut valmistautuu jouluun. Totesin et marraskuu on yli puolvälin ja voi pikkuhiljaa kai alkaa valmistella. Kaivoin jouluverhot esille ja silitin ne. Tuolla ne odottaa sit paikalleen pääsyä. Joulukortit kirjoitin valmiiksi. Elämäni eka kerta kun ne on valmiina marraskuussa. Yleensä niitä kirjoitellaan viimeisenä mahdollisena lähetyspäivänä :) Huomenna sitten jatketaan pikkuisen kanssa jouluvalmisteluja askartelun merkeissä.
Jaksuja taas kaikille !

Nimra
Orvokki On mulla ainakin jo osittain tullut tuo limatulppa..., mutta ei mun mielestä kyllä kokonaan :| ja ei ne supparit kestänyt kuin muutaman tunnin :headwall:

Sairaalakassin sisällöstä olen yrittänyt kysellä, kun tuntuu ettei tajua mitä sinne pitäis mukaan ottaa.. :ashamed: Sitä olen miettinyt, että olisinko ihan kamala esikon äippä, jos ottaisin kannettavan sinne...? :ashamed: No ideoita voi antaa tänne kassin sisällöstä :wave:

Tänään on kanssa... tuntunut, että alapää repee liitoksista :LOL: mutta hyvä vaan! Alkaapa tapahtua :p Täytyy pyytää, että ottaisivat tarkistukseen myös tuon kohdunsuun tilanteen, kun sitä ei ole puolenvälin jälkeen taas katseltu ja oli silloin lyhentynyt (kohdunkaula) ja pehmennyt... Olis mukava tietää, että onko kaikki siellä "kunnossa"...

Täällä alkaa myös hiljalleen joululaitto... :heart: Ihanaa :xmas:

Nyt täytyy tutustua tähän uuteen kannettavaan :D Tulostin laitettiin sit tuohon pöytäkoneeseen..

Nimra + KultaMuru 37+5

Ai herttinen se sairaalakassi!! Olin ihan unohtanu sen vaikka vähä aikaa sit höösäsin siitä!

Täällä nimittäin suppaili viime yönä/illalla yheksästä kolmeen asti yöllä 7-10 min välein! Mut eipä sitte siitä mikskää muuttunu, tasasen kipeitä oli, mut ei mitenkää sillee pahoja..mut heräsin niihin kokoajan ja katoin aina kelloo ni sellanen 10 min välii oli.. :whistle:

Viikon päästä vois ihan hyvin syntyäkki jo! Neuvolatäti sano että jos tulee tollee säännöllisiä suppareita ni pitää kyl soittaa synnärille, mut mä en aio kyllä soittaa ennen ku ne on tosi kipeitä ja sellasia etten pärjää kotona niitten kanssa!!

pikku ja potkis 35+3 :xmas: :heart:

maarith
Höh kaikilla tuntuu olevan kunnollisia supistuksia ja jo lähtövalmisteluja tehdään.Mulla supistelee niin harvoin,että tuskin tuolla mitään tapahtuu.
No vauvan koon ja noiden paikkojen tilanteen nään ens viikolla,kun on aika äippäpolille taas sokereiden takia.Silti jotenkin tää muhkea olo ottaa päähän,mutta samalla taas jännittää ja mietityttää synnytys vaikka ei todellakaan kyse ole ensimmäisestä kerrasta :LOL: .Mutta jokainen synnytys on erilainen ja omanlaisensa,joten ikinä ei tiedä miten synnytys sujuu,jne.
Olo on kyllä harvinaisen mukava ollu koko raskauden aikana,joten vaivat ollu vähissä kerrankin.No mukavaahan se näin on.Täytyis vaan liikkua enemmän ja tarkkailla vielä tarkempaa ruokavaliota,mutta terveellisyys on alkanu jo ottamaan päähän ja tää ainainen ruuan mielessä oleminen noiden sokereiden takia.
Mä en ole vielä laittanu mitään valmiix vauvaa varten,joten kaikki vielä edessä.Täytyis varmaankin alkaa jo laittamaan..edes äippäpakkauksen vaatteet pois laatikosta,jne.No eipä oteta siitä stressiä :D

35+3

Yhteistyössä