JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Mulla on ilmeisesti hiivatulehdus ja virtsatieinfektio, mikä sitten kyllä selittää näitä jatkuvia ei-mitään-aikaansaavia supistuksia. Hiivan nyt hoitaa tässä viikonloppunakin ihan kätevästi käsikauppalääkkeillä poies, mutta vti:n kanssa odottelen arkeen. Mulla on onneks kestolähete labrassa, joten menen heti maanantaina viemään näytteen. No, eipä täällä mitään hätää ole, ihan oireeton tuo vti tällä(kin) kertaa on.

Mä niin haluaisin synnyttämään myös jo. No, neljän viikon päästä viimeistään :) , silloin ollaan kaks viikkoa yliaikaisia.
 
B-7
Jep tapahtuuhan täällä =)
Myös limatulppaa havaittu wc käyntien yhteydessä täälläkin :whistle: Ja supisteluja ollut tiheemmin,edelleen kyllä "kivuttomia kiristelyjä"Muutenkin höntti olo...Ja kamala siivous intoilu ;)
Mutta kyllä tässä varmaan vielä menee päiviä ennenkuin tosissaan alkaa tapahtua.

Poks rv 37+0

Ja tsemppiä muuten teille joilla lähtö ihan oikeesti hollilla!!!!!!! :hug:

Ja tärkein meinaa unohtua:Onnea paljon Hiipi :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mulla on ilmeisesti hiivatulehdus ja virtsatieinfektio, mikä sitten kyllä selittää näitä jatkuvia ei-mitään-aikaansaavia supistuksia. Hiivan nyt hoitaa tässä viikonloppunakin ihan kätevästi käsikauppalääkkeillä poies, mutta vti:n kanssa odottelen arkeen. Mulla on onneks kestolähete labrassa, joten menen heti maanantaina viemään näytteen. No, eipä täällä mitään hätää ole, ihan oireeton tuo vti tällä(kin) kertaa on.

Mä niin haluaisin synnyttämään myös jo. No, neljän viikon päästä viimeistään :) , silloin ollaan kaks viikkoa yliaikaisia.

Mulla oli viimeraskaudessa riesana jatkuva virtsatietulehdus ja estolääkityksellä n. rv 14 loppuodotukseen ... :(
Nyt oon aina tarpeen tullen syönyt hapanta ja hiivat sekä vt on pysyneet poissa...
sitruunaa tai sitruna mehua joitain tippoja ruokalusikkaan ja joukkoon vettä jos tykkää , tai sitten greipiä ihan niineen tai mehuna (tarkista ettei oo lisätty sokeria) ,maustamatonta jogurttia yms . mutta nuo greipit olen todennut parhaimmiksi :)
Toivottavasti nyt saisit hoidettua kuitenkin tulehdukset mahdollisimman nopeasti , mutta noista on luonnonmukaista hyötyä odottaessa ...:)

neitim +onni-irina 36+5
 
Kylläpä kaikilla tapahtuukin :) Ihan varmasti seuraavan viikon kuluessa listan syntyneiden vauvojen määrä kasvaa ja siitä varmaan jo päivä päivältä :)
Toivottavasti itekin pääsis pian. Tänään on suppailut ihan kyllästymiseen asti. Ei siis sillei kivuliaasti ja vauva myllertää siinä sivussa. Alkaa oleen aikasta tuskasta. Sit kun tuolla alhaalla vielä vihloo sille ilkeesti välillä, kuin puukkoo kääntäs, auts ! Kaippa vaavi siellä puskee päätään lähtökuoppiin.
Onks kukaan miettinyt mitä kivunlievityksii ottaa synnytyksessä ? Vai ollaaks sitä jo aiemmin pohdittu täällä, on voinut mennä ohi. Ite en osaa varmasti viel sanoo, tietty tilanne on mikä on ja voi olla ettei saakkaan mitä ois suunnitellut, mut kaippa sen epiduraalin pyydän. Oli mulla viimeksikin ja toimi ihan hyvin, paitsi ponnistusvaiheessa.
No, nyt vauvalla on hikkakin. Taidan mennä saunaan nauttimaan :)
Jaksellaanpas taas odotella :)

 
Mä en oo suunnitellut kivunlievityksiä, tai muutenkaan koko synnytystä mitenkään. En osaa yhtään ajatella mitä toivoisin ja mitä en ehdottomasti halua, kun ensimmäistä tässä tehdään. Yritän mennä tilanteen mukaan, kattoo sitten mitä kestää ja mitä tarvii. Sisseilemään en siis ole menossa luomusynnytystä tavoittelemaan, vaan sillai avoimin mielin. Eihän sitä tiedä vaikka minkälainen vesiliukumäki tää meikäläisen lantio olisi :D !
 
Terve!

Ihanasti oli taas lukemista!!!

Annukka Olin kotona kirppisreissulta jo puol kaheltatoista, mut ois me varmaan mahosita hoksattu!!! ;) :whistle: Tuosta sun ex-miehestä.. tai siitä uudesta puolisosta.. jännä miten eivät osaa nekään keskittyä vain siihen omaan parisuhteeseen!!! Tuskin se tuolla sun haukkumisella ja jahtaamisella onnistuu. Mut aattele.. jos niillä ei oo mitään muuta yhteistä kuin haukkua ja jahdata sinua ja vauvaa niin hallelujaa!!! Tehän ootte sit niittenkin elämän keskipisteitä!!! =)

aurinkomamma En oo miettiny kivunlievitystä. Otan mitä saan tai kerkeevät antamaan. Luotan niihin ammattilaisiin ja uskon kyllä, että edelleenkin suurinosa kivuista jää siihen pöydälle ja täts it.

Omaa napaa... Eilisen suppaili ihan tautisesti ja KIPEESTI. Sain lisäksi päänsäryn ja olo oli kurja. Mutta.. aamulla huomattiin, että kiertovesipumppu oli hajonnu ja meillä oli sikakylmä, korjaus on vasta joskus arkena, kunhan saavat tilattua sopivan pumpun.. No, sit meidän vessanpytystä hajos huuhtelumekanismi.. sen onneksi ukko kätevästi korjas. Olin kampaajalla n.3tuntia ja tuntui, että kotona oottaa täys kaaos.. ukko soitteli (!) useemman kerran siihen väliin.. ärsytti.. Anoppi ja ukon sukua muutenkin oli sit tullut käymään ja ne kaikki ootti minua vaan kotiin. Siinä meni sit shoppailuaika.. Eli eilen tapahtui liikaa ja se sit kostautui päänsäryllä ja suppareilla. Mulla alkaa muutenkin kovenemaan tasasesti nuo supparit, nytkin satelee noin 5min. välein, mutta ei nää vielä "niitä" ole.

Mulla olis tiistaina sit se sokerirasitus.. ei oikeesti nappaa yhtään. Pitää maanantaina hakee lapsenvahti yöksi, että aamulla pääsee lähtemään heti kun mahollista. Yöks.. mutta tietysti just minun tuurilla marraskuun alussa tiukkeni ne kriteerit raskausdiapeeteksen seurantaan ja sen takia minäkin siihen jouduin.. isälläni on diab. No, sit se ois ohi.

Pitää varmaan villasukat lähtee hakemaan jalkaan, hieman viileet lattiat.. mulla alkoi sit leivinuunin lämmitysurakka ensiviikoksi, ainakin siihen asti, että saa sen pumpun korjattua.. Sanoin vaan ukolle, että kanna sä puut ni kyllä mamma hoitaa loput. Jospa se muistais ja viittis.

Huoh... nyt meen hakee ne sukat ja sit meen kurkkimaan muille sivuille.

Härkis & Neiti 36+4
 
B-7
täällä myös varhainen lintu :| ihan ilman pätevää syytä,ei vaan uni ole yöllä tullut ja nyt päätin nousta pyörimästä sängystä.

Härkikselletsempit rasitukseen :hug: Inhaa vielä tässä kohtaa joutua.
Kivunlievitys eipä ole tullut mietityksi.Jos yhtä nopeaa mennään kuin edelliset on turha ees haaveilla puudutuksista.Toisaalta kyllä oon pärjännyt ilmankin.Katsotaan sanoi rahikainen...

Miten muuten onko tietoa?Miten suhtautuvat synnärillä jos mies on kuumeessa?
Meillä miekkonen päätti saada lasten kuumetaudin eilen illalla itseenä ja on nyt aikast kippee.Ei kuitenkaan haluais jäädä paitsi synnytksestä,kaikissa ollut aina mukana.Ja itsekin koen sen tärkeäksi että mies mukana.Olis kurjaa jos ei olisi tai ajettais salista pois kuumeen takia.....Vaikkei tää varmaan vielä oo syntymässä,kunhan tulin miettineeksi.

Petite ja seiska joka sais kyllä jo tulla rv 37+1
 
petite-te En usko, että ajaavat pois. Käsien pesu on sit oleellista, tietysti ja ei kantsis ihan siellä alapuolella olla "pärskimässä" mutta senhän sanoo jo perusjärkikin, eikös! Jos puolisosi vaan tolpillaan pysyy suht älyllisen näköisenä niin uskon, että antaavat olla. Ja kun ette kerro!!! :kieh:
 
heippa
Yks yökukkuja lisää... Supistaa 5min välein. Heräsin kolmen jälkeen oikein megasuppariin, siitä on hiiiiitaasti tihentynyt. Särkee alaselkään ja reisiin -> eiköhän me lähdetä kohta näytille sairaalaan :whistle:

Ihan kivahan se olis jos jo tulis (on kyl edelleen superepätodellinen olo!!) mut tässä on yks pikku pikku mutta... Mun sairaala olis PHKS, ja nyt ollaan lomareissulla Tampereella :D Eli TAYS kutsuu, saa nähdä tuleeko odotettua mutkikkaampi synnärikeikka 140km päässä kotoa. Siis siks mutkikas kun on välimatkaa, muuuten TAYS on toki ihan hyvä vaihtoehto. No, näytille mennään, voihan se olla et nää on vaan hämäystä kun eivät tän tiukemmin kovene. Mut sen verran sattuu et varmaan mentävä on.. Mies lähti aamupalalle :) Täytyyhän hotelliyöstä ottaa hyödyt irti ennen tositoimia. Hah hah.

No mut palailen kertoon kun lisää tiedän =) Toivottavasti oma tonttu kainalossa siinä vaihheessa :heart: :xmas: Mukavaa vointia ja sunnuntaita!

Terkuin Aubrieta + "Siiri" 37+4 *sup sup*
 
Wautsi wau, aubrieta :hug:

Aika monella tuntui olevan merkkejä lähdöstä ja tsemppiä kaikille niistä ja onnea tulevaan koitokseen, kohta alkaa tonttuja tippumaan oikein urakalla. =) :flower:

Täällä viikkoja niiin vähän ettei osaisi oikein suhtautua/tunnistaa edes oikeaa supistusta,saatika edes lähteä minnekään.No ei ole kyllä merkkejäkään siitä, eli eiköhän mennä joulu-tammikuulle ihan suosiolla.Nyt alkanut yöunetkin maistuu ja nukun kuin tukki monen viikon valvomisen jälkeen.
=)

Enää kaksi päivää töitä,jippii.

Tuun kurkkimaan myöhemmin Aubrietan uutisia.

Punahattu ja Pesonen 34+1 :xmas:
 
Vai että Aubrieta meinas jo ihan tositoimiin, onnellinen!

Käväsin eilen pitkästä aikaa (ja tod. näk. viimeistä ennen synnytystä ) kavereitten seurana baarissa. Tähän absolutismiin ja tupakoimattomuuteen vois jo melkein tottua, viimeks ku on niistä nauttinu huhtikuussa niin unohtanu jo mikä niissä niin viehätti! :LOL: Välillä tosin tekee mieli polttaa, yleensä ku joku toinen lähellä sauhuttelee, mut ei onneks niin kovasti että pitäis ite maistaa.

Taidan lähteä vanhempien luo, hepat hoitamaan ja riisipuuron keittoon :p isä lähtee tiistaina syöpähoitoihin niin pitää yrittää tehdä kaikkee hyvää ruokaa että jaksaa sitten siellä.
 
Tsemppiä Aubrieta!!!!!!! Jännittyneenä ootellaan uutisia!!!

Sitten sellanen juttu.. kävin googlettamassa siitä lapsilisäkorotuksesta ja kyllä vain se löytyi! 12.11.-08 oli päivätty useempikin artikkeli aiheesta, että vuoden alusta lähtien kolmannesta lapsesta saa 141e, nelosesta 161,50e ja vitonen (+siitä enemmän) 182e!!! Että nyt voi sanoa viimein JIPPIIIIIII!!!!!!! Laskin just itselleni summan ja tammikuusta alkaen saan sitten 695e/kk lapsilisiä, jotta eipä huonosti ollenkaan. Siis olettaen, että meidän neiti päättää ulostautua yksiöstään viimeistään joulukuun aikana.

Niin, tarkennuksen vuoksi, ekasta lapsesta saa edelleen 100e ja tokasta 110,50e.

Mutta siis monilapsiset.. meitä on oikeesti nyt muistettu! Vaikka eihän se 10e/kk kovin häävi summa loppujen lopuksi ole, eihän sillä saa edes jättipakkausta vaippoja, mutta siis kuitenkin! Tyhjää parempi, eikös vain!!!
 
Jännää taas lueskella! Täällä hyvin nukuttuja öitä ja päiviä. Taitaa kroppa valmistaa johonkin... Joskos tänään pysyis hereillä vaikka 9 tuntia putkeen. Supistuksia ja alapäävihlontaa on edelleenkin, mutta ei mitenkään säännöllisesti.

Onnea monilapsisille tuosta lapsilisäkorotuksesta! Olette todellakin sen ansainneet!

Kivunlievityksessä
olen samoilla linjoilla Kamomillan kanssa, vaikkakin ajatuksena "luomu"synnytys kiehtoo ja tahtoisin kokeilla vesisynnytystä, jossa siis ei kivunlievitystä voi ottaa. Noooo, kattoo sitten tilanteen mukaan. Jotenkin se välilihan repeytymisjuttu pelottaa, kun äitillä on menny se kaikkien kolmen kanssa ja parantuminen on kuulemma tuskallisen hidasta... Auts! Sen siitä sitten rangaistukseksi saa, kun on pienet paikat... :$

Rinnat sen ku kasvavat ja koko ajan on rinnukset paidassa märkänä. Mies lohdutteli, että hyvä kun maitoa ainakin tulee! Yksi asia vähemmän murehdittavana.

Nyt löysin fantastisen sitterin! Semmonen ku Doomoo seat. Aivan ihana ja käy vanhemmallekin lapselle. Tein kattavan taustatutkimuksen siitä ja löysin sellaisen vielä käytettynä. Aivan loistavaa! Mies saa hakea sen ensi viikolla, on meinaan pikkasen kauempana. Minkälaisia sittereitä te ootte hankkinu/miettiny? Yritän tässä galluppia perustaa jostain muusta aiheesta ku synnytys...

Tossa ku selailin noita myynti-ilmoituksia ja muita, niin törmäsin nimimerkkiin petite. Että sulla on tollanen haamu tällä palstalla petite-te. Kylläpäs pienestä voi ihmisen pää mennä sekaisin, huaaah.

Ollaan nyt parina päivänä puhuttu miehen kanssa, että ruvettais käynnistelemään "manuaalisesti" tätä hommaa, eli you know what I mean... Ei vaan yhtään houkuttele ajatus seksistä. Tietää, että duunailu aiheuttaa suppareita, eikä se mitenkään kivalta voi tuntua. Oon ihan hannari, en uskalla! Jos kuitenkin tänään, hampaat irvessä...

Nyt lenkille koiran kanssa. Tossa se jo kyttäilee, että mikä mulla taas kestää.

Aino&kiukkunen rv 37+5
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Olen ollut muutto touhuissa ja illalla sit niin väsy etten ole jaksanu kirjoitella, yrittäny iólen lukea teidän juttuja, huonolla menestyksellä, pääpiirteet tuli kyllä selväksi =)

Eli hiipi Paljon onnea vauvasta :flower:

Ja kaikille teille joilla on limatulppa irronnut niin eikun JEE! Enää ei toivottavasti kauaa. :hug:

Annukka Siis yritä kestää sen apinan kaa, ei varmasti ole helppoa mut sehän siinä menettää muista se. Ja jos kuuntelee sitä uutta naista on aika heikoilla asian suhteen, koska sillä naisella ei ole mitään muuta intressiä kuin saada sut pois sen miehen elämästä. Mut joku kaunis päivä jos se mies tajuaa se katuu asiaa, olkoon se sit vaikka 50 vuoden päästä. mut kuitenkin tsemppiä :hug:

Mulla olis tiistaina se kääntöyritys, ei oikein vieläkään tunnu hyvälle asia. Pelottaa et napanuora on jotenkin pahasti ja sit jos käy se kaikkein pahin.. Mut katsotaan miten se etenee. yritän olla aktiivisempi tässä kirjoittelussa niin en ole ihan pihalla..

MARTTAN + nakkimakkara

P.S. Miten saatte siellä Tekayn sivuilla sen painoarvion, mä en ymmärrä.. ?
 
MUR MUR. Ei tietoa pikkutontusta! Väärä hälytys, ja mä neljättä odottava menin vanhaan halpaan. Ärrr.

Käytiin TAYSssa, siellä suppareita 4-6min välein. Kohdunsuu ulkoa kahdelle, sisältä yhdelle sormelle auki. Kaulaa vielä jäljellä. Kätilö käski ajaa Lahteen. Matkalla suppaili n 8-10min välein, ja poikettiin sit Lahteenkin. Siellä kohdunsuu ihan sama, ja supparit 10min välein. Vaaleanpunaista limaa vuotelee, vuoti jo aamulla. Lääkäri oli vielä ärsyttävä, totes että mulla on paha asennevamma kun altistan itseni "sellaiselle kamalalle sairaudelle" kuin sektio. Noo... Se asia on sovittu, en kaipaa siitä hoitohenkilökunnalta masentavia kommentteja.

Nyt suppailee siis edelleen, reilun 10min välein ehkä, en oo enää kellottanut kun eivät pahene. Se hyöty tästä onneks sentään oli, että sain kokeneen gynen arvion että vauvan peppu on niin alhaalla että vaikka vedet menis niin napanuora ei enää pääse luiskahtamaan. Eli ei huolta siitä. Mut olisin mä jo tästä mahasta ja olotilasta voinut luoppua... Plaah, plaah ja vielä kerran PLAAH. Varmaan aika moni jakaa tän tunteen mun kanssa =) Niin joo ja mies (todellinen asennevammainen) varmaan taas sairastaa monta kk kun PHKSssa oli miesgyne... Se ei oikein tykkää niistä. Niin kuin niitä joku muu siinä kiinnostais ku työ... Uh. Muilla samanlaista? Oon todennut ettei oo kovin yleinen ongelma. Mua itseäni taas ei haittaa juur ollenkaan, vaik nyt mieluummin naiselle meenkin. Mut lopulta ihan sama.

Muuten, asiasta viidenteen. Onko kukaan nähnyt elokuvaa Sauna? Käytiin eilen illalla paremman puutteessa katsomassa se, ja oli kyllä TOSI DORKA!!! Tai mä en sit vaan ymmärrä hyvän päälle.

No joo. Nyt sit lueskelen dekkaria (uusin Anne Holt, tykkään niistä) ja yritän selvitä iltaan. Väsyttää nimittäin ihan tajuttomasti sen vartin yli kolmen herätyksen jäljiltä...

Sorry, nyt tuli pelkkää omaa napaa. Kirjoitan kommunikaattorilla kun kone on varattu... Kommentoin muille sit kun pääsen koneelle.
 
Aah..kaikilla vaan suppailee ja vihloo =) Mä en tiedä, tapahtuuko täällä mitään. Maha on välillä tosi kova, mutta tuntuu lähinnä siltä, että vauva vaan siellä työntää. Tiedä sit, onko suppareita vai mitä...??!! |O

Mä oon miettinyt, et onkohan mulla jonkinlainen napatyrä. Viime viikolla kaks kolme päivää napa oli toooosi herkkä (on siis ollu koko raskauden ulkona kokonaan) ja sit kun vähän painoi navan vierestä niin koski sillai mahan sisälle. Ja sitten kun vauva liikkui tietyssä kohtaa, niin siihen samaan paikkaan särki. Nyt taas se ei oo kipee. Soitin synnärillekin siitä yks ilta, mutta lääkäri sano et ei vauvalle mitään haittaa noista oireista, näytä neuvolassa. Ensin se lääkäri vielä kysy, että koskeeko se sinun omaan napaa vai vauvan (vaikka sanoin, et raskausviikkoja 34+)!! :LOL: En ilmeisesti ollu tarpeeks selväsanainen...

Ei täällä oikein muuta, väsymystä ja huimausta. Epäilenkin, onkohan hemppa taas laskenut raudasta huolimatta..

Kaikki on niin kovin pitkällä itseen verrattuna!! huoh... |O

Kivunlievityksistä olen ajatellut epiduraalia.. Mutta näkee sen sitten, miten kaikki menee.

Milja+vaavi 34+4

ainiin..täällä Jyväskylässä iiiiihana lumisade!! On tätä kaivattukin =)
 
Aubrieta tervetuloa takasi vaan oottamaan!!! :wave: Aika hyvällä mallilla sulla silti on, töitään se siellä tekee.

Mussupussu Siitä vaan kuule reilusti otat ittees niskasta kiinni ja "manuaalisesti" eteenpäin!!! Minä hihkusin onnesta, jos jotain sellasta olis ees jossain hamassa tulevaisuudessa näköpiirissä, mutta eipä ole. Mies taitaa tosissaankin olla vaan ihkaonnellinen, kun oon jättänyt kaikki yritykset väliin.. :ashamed: Ärsyttävää, mutta minkäs teet. Olkoot.. :headwall:

Tuosta "manuaalisesta" kotikäynnistyksestä muuten.. eikös se ole se 3 ässää eli siivous, sauna ja seksi. Eihän ne välttis auta, mutta jospa niistä sais vauhtia siihen alkuun ni eiköhän loppu mene vähän niinku itekseen! Minä mietin sitä, että jos sit myöhemmin näyttää siltä, ettei mitään ala tapahtumaan (lähempänä 40+) niin käyn sitten tutulla vyöhyketerapeutilla.. Lupas saada käyntiin.. tiiä sitten pitääkö paikkansa. Kokemuksia?

Mulla taas toi neiti tunkee takapuoltaan oikealle kylkikaareen ja pistää kipeesti. Suppareita on heti kun istuu, mutta muutoin juurikaan ei. Noh, kyllähän tällä ajalla on tarkoituksensa, mutta odottavan aika on niiiiiiin pitkä.

Mietin kovasti, että mitä tekis.. ei oikein mikään innosta. Taidan mennä varastoon ja rueta tekemään hoitopöytää. Ei tuo ukko saa sitä tehtyä kuitenkaan. Se fiksaa nyt vierasmökkiä, joten ei sitä kantsi sinnekään mennä häirihtemään.

Jees.. mut koetetaan jaksaa oottaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiipi:
Kerroin tässä taannoin omasta sairaalassa olostani ja nyt 2 viikkoa kotiutumisen jälkeen kirjoitan taas sairaalasta mutta nyt meitä on kaksi ;) Suloinen poika syntyi 11.11.2008 klo.20.48!! :heart: Pienellä painoa 2720 kg ja pituutta 47cm. Pipo on pitkä johtuen imukupista/pahkasta.. Mutta kirjoitan paremmalla ajalla synnytystarinaa. Viikkoja muuten syntyessä oli se 36+4..
LA olisi ollut 5.12.2008.

T:Hiipi + "Viljo"
Kovasti onnea! Minun möhkiäisellä on sama la ku teillä 5.12, mut vielä ollaan yheskoos
 
B-7
Ettei haamut sotke : petite-te on nyt babyseven =)
Kamommilla jos viitsit päivittää listaan,kiitos :flower:

Mulla tulee limaa yhä vaan hirmuisesti vaan ei mitään muuta merkkiä synnytyksestä!
Mies pahainen on kuumeessa ja mua harmittaa ja pelottaa että kohta oon itsekin.Viime odotuksessä kärsin rv 36+ influenssan ja sitä en enää halua kokea uudestaan tässä loppuraskaudessa,oli sen verta kauhistuttava kokemus!

Aubrieta tervetuloa takaisin odottajiin,vaikka tuskimpa kovin kauan enää noilla oireilla yhtenäisenä ole!! :hug:

babyseven ja ärvee 37+1
 
Voi kauhistus kun täällä kaikille jo tapahtuu! Just miehelle eilen manilin kun harkkaritkin on melkein lopunu :/ enkä voi kauheesti riekkua niiden aikaansaamiseksi ennen kun toi paine asia selviää. No, kai se sieltä silti joskus tulee.
Eilen sain ostettua uudin verhonkin =) Oon tässä tehnyt miehelle listaa mitä kaikkea pitää tehdä ennen vauvan syntymää, ja itselle muistilistaa mitä pitää tehdä syntymän jälkeen + listaa siitä mitä itse haluan, mm joulusta ja sairaalasta.
Huomenna hierojalle, ihanaa. Josko se sais ton lavan aukeemaan niin vois jopa istua. Niihin verikokeisiin ajattelin kans huomenna raahautua ja samalla ostaa kaupungista viimeisimpiä joululahjoja kun tänään en löytäny. Sit pääsee pakkailemaan ne ja kaikki on valmiina jos vaikka parin viikon päästä pääsis tosi toimiin :D Toiveajattelua...

Viivi ja Masi 34+5
 
Meillä on tänään puuhasteltu kaikenlaista :D . Vauvan huone on nyt vihdoinkin valmis, kalustettu ja sisustettu, ja voin kertoo että kyllä on vihreä! Oli vaan tosi ihanaa viikkailla pieniä vaatteita kaappiin ja laittaa hoitopöydälle kaikki tavarat ulottuville, tosin tässä samalla huomasi miten niitä vaatteita tarvitaan vielä paaaaljon lisää, ja muutama pieni kori pitää käydä ostamassa purkeille ja purnukoille.

Sitten oli vähän parisuhteen hoitoakin (hiivasta huolimatta :whistle: ). Johtuiko sitten seksistä vaiko siitä muusta puuhastelusta mitä tänään tehtiin, tuossa iltapäivästä tuli pitkä sarja kipeitä supistuksia ja HETI viiden minuutin välein :eek: . No, otin panadolia ja makoilin vaan kuulostellen, ja kyllähän ne siitä laimeni ja vähitellen loppui. Mutta kyllä vaan kävi kipeetä, alaselkää poltti ja sisäreisiä juili. Että jotain tommostako se sitten on, kun on tosi kyseessä? Mies veikkas että kun kerron ton tuntemuksen jotain kuudella tai kymmenellä niin oltais lähellä totuutta :D !

Kyllähän tuolle massulle on jo alettu huutelemaan että saisi pikkuhiljaa harkita syntymistä. Huomenna tasaviikot 38!
 
Ei hitsit, mitä mun pitäs ostaa nyt etukäteen? On mulla sairaalakassi pakattuna missä on vauvalle vaatteet ja liivinsuojuksia, mutta ei mittään muuta... Ja sitte nuo viiskutoset laatikossa. Laittakaas vaikka jotain listaa, mitä pitäs olla mieluusti valmiina?
 
Meillä on vauvalle valmiina (laitan tähän nyt kaikki mitä ollaan hankittu erikseen)
-sänky
-vaunut
-kaukalo
-sitteri
-vaatteita aika paljon: potkareita, puolipotkareita, bodyja, "unihaalareita", toppahaalari, töppöset, tumput, kypärämyssyjä, myssyjä, sukkia...
-harsoja paljon
-vaippoja eri merkkisiä
-tuttipulloja
-pari tuttia
-äidinmaidon korviketta
-sinkkivoidetta
-perusrasvaa
-pumpulipuikkoja
-vanulappuja
-pesuainetta
-muovifroteealustoja
-lakanoita

ja mulle
-liivinsuojuksia
-isoja siteitä paljon

Täydennän listaa kun tulee vastaan jotain lisää :D
 

Yhteistyössä