JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Lämpimät onnittelut pienestä pojasta Hiipi :heart:

Täällä alkavan flunssan ja väsymyksen kourissa. Ärsytyskynnys
on kovin alhainen ja vaikka mitä.... Kuusi viikkoa vielä matkaa
jäljellä. aiempien kokemusten valossa on varmaan turha
haaveilla aiemmasta helpotuksesta.

Tsemppiä teille jotka joudutte vielä työelämässä jaksamaan!

Vaapukka ja Bertta 33+6
 
Ihan ekaksi hiipille ISOT onnittelut :flower: =) - niin se vaan alkaa poksumaan tässäkin pinossa :D .

Neuvolakuulumisia;

Verenpaineet 120/74 - tätsy naureskeli kun on lähes tismalleen sama lukema joka käynnillä. No eipä ainakaan ole häikkää.

HB:ta ei mitattu kun oli viimeksi tosi hyvä.

SF-mitta oli nyt 32, ja tasaisesti keskiarvolla menee.

Painoa 700g/vko, sitäkin tullut jo saman verran monena käyntinä peräkkäin :ashamed: :whistle:

Pää alespäin on pieni edelleen ja samassa asennossa - eli selkä kaarella tuossa oikealla peppu pystyssä. Pää tuntui hyvin alhaalla muttei ollut vielä kiinnittynyt... odotettavissa siis lisää vihlontaa kun kiinnittymisen aika tulee :kieh: .

Lääkäriajan sain 25.11., silloin jo rv 37+1 - eli aikas pitkällä jo! Äkkiä tämä aika menee (taas tänään tuntuu siltä ;) ).

Nyt kun äippälomalla olen ollut viidettä päivää alkaa vihdoin tuntua paremmalta. Oli erittäin hyvä idea pitää vielä tämän viikon tytöt hoidossa, ehti saamaan oman stressin laskemaan ja kunnolla levättyä. Jaksoin jopa tänään käydä kaupungilla pyörähtämässä neuvolan jälkeen - nyt taas jalat ihan sairaan väsyneet mutta ihan hyvä olo muutoin. Nyt on jo isännänkin joululahjat hankittuna - kerrankin ajoissa :whistle: .

Taas tänään tuntuu myös siltä että ihan hyvin tässä voisi vielä odotellakin, eikä Pienen syntymällä olisi niin kova kiirus. Ehtisi vielä lomaillakin tyttöjen kanssa kunnolla ennen vauva-arjen alkua.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart: :flower:

- Terhikki ja Pieni rv 35+4 -
 
Huhhuh ja oih, onnea hiipi poikavauvasta! Mä haluun myös omani jo sylkkyyn... :heart:

Ihanaa, kun sain nukuttua yöllä. Mies taisi oikein kunnolla pelästyä tosta eilisestä, kun valvoi viime yön ja katteli kun nukuin. Täytyisi keksiä jotain muuta tekemistä, kuin synnytyksen ja vauvan miettiminen, niin ehkä nämä kivut ja paineet hellittäis. Lueskelin tossa teidän muiden jutuista: on leffaa, siivousta, lätkämatsia, shoppailua... Kuulostaa kivalta puuhastelulta. Ja monilla on vielä lapsia, jotka tottakai vaativat suurimman osan huomiosta. Siinä ei varmaankaan edes ehdi keskittyä omaan napaan niin paljon. Täytyy soittaa joku tänne seuraksi, etten nyt ihan hulluksi tule.

Voimia!

Aino&kiukkunen rv 37+3
 
Ihan ekaksi Hiipille onnittelut! :flower: Teistä tuntuu moni jo haluavan vauvan syliin, mutta mulle passais jos viela pari viikkoa kypsyttelis, koulu on niin pirun pahasti kesken! :p

Vuoden vauvastakin tuli viestiä, kyselivät missä asustelen kun oli unohtunut siitä ilmottautumisesta. Vaikuttaakohan tuo valintaan, vai hylkääkö ne jos on "kehä3:n ulkopuolinen alien"? :LOL: Ei kait..

Tuo toissapäiväinen episodi jatku sitte eilen ja on saanu nyt niin naurettavat piirteet että ei voi kun todeta, että kun tajutaan omat virheet niin puolustaudutaan hyökkäämällä toista vastaan.. Ja hyvähän se on kahdestaan leikkiä marttyyria minua vastaan. Sain niin naurettavan viestin tältä eksän uudelta että kyllä sille ystäväpiirin kanssa naurettiin, miten voi olla RAUKKAMAISIA aikuiset ihmiset. Ei voida edes naamatusten tulla asioita selvittämään. No, minä ainakin oon sitä yrittäny enkä toiste enää mieltäni pahota (kesällä näin eksää ja kysyin haluisko jutustella ku olin ultrassa käyny, vastaus oli "ei kiinnosta" )... Eli siitä se. Onneks, ja ONNEKS mulla on puhdas omatunto ja kaikki tietää mitä tuo pariskunta on tehny ja mitä jättäny tekemättä... Ei sillä että asiat paranis, mutta anteeks pyyntö olis eka askel aikuistumiseen, eikö vaan?

Tämmöstä omituista kirjotan sen takia, että käyvät ilmeisesti täällä lukemassa mitä kirjottelen. Sopii mulle, mulla ei oo edelleenkään mitään salattavaa. Tuntuu vaan pahalle, että mulla on tässä viimeset viikot meneillään ja kohtuu stressaavaa muutenkin, niin pitää sitten kaikki tehdä että varmasti onnistuvat pilaamaan kaiken.

Yksi kavereista sanoikin tuossa, että taitaa tätä nykyistä vaivata se, että hänen kultapuppelinsa on joskus ollut jonkun muunkin edessä alasti... Kesällähän syyttivät minua että olen tahallani hankkiutunu raskaaks! Niinhän siinä tosiaankin on käyny joo, varmaankin jätkän nukkuessa hypin alasti sen päällä ja pam! :whistle: :p :LOL:
 
Annukka - Peukut on taalla pystyssa sulle siihen Vuoden Vauva hommaan! Toivotaan etta valitsisivat sinut! :heart:
Tuohon sinun ex:n ja sen uuden tyttoystavan kayttaytymiseen ei voi sanoa kuin sen etta antaa niiden jaada omaan arvoonsa. Miettikoot mies itsekseen mita se oikein on tekemassa jos ei oman lapsensa elamassa halua olla mukana. Tuolle sen tyttoystavalle se ei mun mielesta kuulu ollenkaan (ellei suhde sitten ole tosi vakava) ja silloinkin normaali nainen kannustaisi miesta olemaan lapsen elamassa mukana. Eihan se tietenkaan helppoa ole kenellekaan osapuolelle mutta lapsen paras pitais olla etummaisena mielessa niinkuin sinulla onkin. Ala anna heidan pilata sun odottamisen iloa, ethan? Siella se sinun pallero alkaa pikkuhiljaa tehda tuloaan ja onneksi hanella on tuollainen vahva ja itsenainen aiti. Mies on se joka tasta kaikesta jaa paitsi ja kylla se varmasti hanelle joku paiva (sitten kun on kasvanut vahan aikuiseksi) valkenee.

Haleja!
 
Hiipille onnittelut poikavauvasta :flower: :flower:

Naputtaja:Loma oli mahtava ja Epygtin kelit suosivat, n.30 astetta ja kuitenkin tuuli sen verran ettei tukalaa ollut mutta olihan se hieman erilaista kun vietettiin ihan vaan löhölomaa kun ei tän mamman askellus enää kulje rivakasti. =)
No tuli mahtava rusketus, vaikka hieman allaspojat naureskelivat kun meikä kelluu altaassa ja naama ja mahtava mahakumpu ja varpaat vain näkyvissä. :LOL:
Ja näin pyramidit ja sfinksin ja museon niin on nekin nähty, vaikka jalat olikin kaksi pv kuin elefanttitautisella sen jälkeen.

Annukalle tsemppiä ja jaksamista sen sällin ja sen mamman kanssa. :hug:

Mulle iski tänään paniikki koko synnytyksestä ja toivon että menisi sitten lapsivedet jotta tietäisi millon pitää lähteä kun ei täältä kauhean lyhyt matka on ajella käydä sairaalassa ja sitten jos ne lähettääkin takaisin..se kauhea pettymys sun muuta siinä vaiheessa.Viimeksikin ne olis ihan hyvin voineet lähettää kotiin mutta onneksi oli hiljaista niin ottivat sisään.
Jotenkin sekin kauhistuttaa että jos taas se kaksi pv menee niissä kivuissa, vaikka kaipa joka synnytys voi olla erilainen.

Lisäksi tullut sellanen viime hetken paniikki että ollaanko me valmiita saamaan vauva kun ollaan eletty noin ison lapsen kanssa jo vuosia ja apua, että taas aloittaa kaikki alusta.
Kumma viime hetken hysteriä mulla.

Punahattu ja Pesonen 33+6 :heart:
 
Onnea hiipi!! :flower: :heart: Meni oikein kylmät väreet kun luin kirjotuksen! Nyt meki aletaa tosissaa jakautumaa! Ja hyvät viikothan sulla oli ja hyvänkokonen poika! Ku joku sano että kauan jouduitte olee sairaalassa ku noin pieni.. ihan normihan toi on! =) ONNEA!
 
Hiipille onnittelut! :flower:

Kävin tänään äitipolilla ja sain ajan käynnistykseen reilun viikon päähän. Astma paheni viikko sitten niin, että lääkkeet täysillä ja maksa-arvot kohonneet että käynnistys tuli. Ronkkivat tänään oikein urakalla lääkäri ja harjoittelija ,että lähtisi itsestään käyntiin. Mukavasti on pitkin päivää supistellut saa nähä meneekö käynnistykseen asti.

Pojalla oli painoa 2,8kg joten ihan samaa rataa kuin edellisetkin lapset.

Nyt kasaan se pinnasänky joka vielä odottaa tekijäänsä :)

Auris ja iikka 36+6
 
Melkein oikein toivois että käyvät nämä Annukan vauvan isä/tämän uusi tyttöystävä täällä stalkkaamassa, tietäisvätpä ainakin että ovat AASEJA! Multa ei heru ymmärrystä tommosille naisille ollenkaan, jotka eivät kykene nielemään sitä totuutta että miehellä on voinut olla "jotain" ennen heitä, ja purkavat omaa epävarmuuttaan läyhäämällä suoraan sanottuna pelkkää paskaa pitkin kyliä. Siinähän se tyhmyys leviää, ei voi muuta sanoa. Anteeksi vaan suorat sanani.

Mulla on ihan tautisen tylsää. Alkaa tää sohvan kuluttaminen päivästä toiseen tympäisemään todellakin. Siis olishan täällä kotitöitä ja vaikka mitä pientä hommaa tehtävänä, mutta mulle ei kyllä tullut mitään loppuraskauden pesänrakennusviettiä silleen kunnolla päälle. Mä en saa mitään aikaseks. Halutaan ostaa halpa kotiorja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Melkein oikein toivois että käyvät nämä Annukan vauvan isä/tämän uusi tyttöystävä täällä stalkkaamassa, tietäisvätpä ainakin että ovat AASEJA! Multa ei heru ymmärrystä tommosille naisille ollenkaan, jotka eivät kykene nielemään sitä totuutta että miehellä on voinut olla "jotain" ennen heitä, ja purkavat omaa epävarmuuttaan läyhäämällä suoraan sanottuna pelkkää paskaa pitkin kyliä. Siinähän se tyhmyys leviää, ei voi muuta sanoa. Anteeksi vaan suorat sanani.
:LOL: :LOL: :LOL: :kieh: :whistle: :wave:

Tais häipyä tuo alkava mahatautikin ku nauratti niin kovasti :D

 
Paljon onnea hiipi!!! :flower: :flower:

Meillä varmaan tytöt tulee oleen tota koko luokkaa kun syntyvät.. eli vielä kasassa ollaan..
Joulukuun ekalla viikolla varmaan käynnistellään jos ei sitä ennen tuppaa tuleen.
Neuvolassa pyörähdin eilen ja kaikki oli hyvin, vähän jännitin kun ihan mahdottomat turvotukset jaloissa ollu viikonlopun jälkeen. Sf mitta jo 45cm eli maha on aika kivan iso.. :kieh: Kyljen kääntäminen on aika operaatio öisin :D
Maanantaina-tiistai yönä käytiin sairaalassa kun luultiin jo tyttöjen tulevan kun supisteli 7h tiheästi ja kovaa mutta ei ne sit ollu synnytys supistuksia kun laittoivat piikin ehkäisevää niin ne loppu.. aamulla sit lääkärin tarkastuksen jälkeen pääsin kotiin. Nyt on siitä asti supistellu välillä kovaa ja välil hiljempaa.. eli lähtö toivottavasti alkaa olenn jo lähellä.

Voimia kaikille viimeisiin viikkoihin!

Millis 35+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Melkein oikein toivois että käyvät nämä Annukan vauvan isä/tämän uusi tyttöystävä täällä stalkkaamassa, tietäisvätpä ainakin että ovat AASEJA! Multa ei heru ymmärrystä tommosille naisille ollenkaan, jotka eivät kykene nielemään sitä totuutta että miehellä on voinut olla "jotain" ennen heitä, ja purkavat omaa epävarmuuttaan läyhäämällä suoraan sanottuna pelkkää paskaa pitkin kyliä. Siinähän se tyhmyys leviää, ei voi muuta sanoa. Anteeksi vaan suorat sanani.
:LOL: :LOL: :LOL: :kieh: :whistle: :wave:

Tais häipyä tuo alkava mahatautikin ku nauratti niin kovasti :D
Veit sanat suusta Kamomilla! :LOL:
Millis tsemppiä matkaan jos tosiaankin tulee lähtö pian! :heart:

(.) Kurkku on kipee ja paljo olis tehtävää... :headwall: Taitaa jäädä huomiselle tai seuraavalle päivälle. Tää akka on ihan naatti. :x

NullPoints :snotty: ja Tirri :xmas: 33+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Härkänainen:
Kävin tänään kirppiksillä kiertämässä.. ihmeesti jaksoin. Pienet oli mukana ja löysin lasten kangaspuut ja yhen filmin. Itelleni löysin tosi huipun ulkoilupuvun ja ihan hyvän merkkinenkin oli, joten raskin maksaa siitä 20e, peräti. Näytti ihan käyttämättömältä ja ClubA:n takki ja housut!!! Sit sellasen fleece-oloasun/väliasun löysin myös ja se oli kyllä yli halpa.. 2,50e!!! Kiva, kun alkaa sit jossain vaiheessa se ulkoilu vauvan ja muitten lasten kanssa ni on sit kivat vaatteetkin siihen! Mulla kun entiset on hieman kulahtaneet puitten kannossa, lumitöissä, autonkorjausapulaisena jne. Ihan kiva saada sit siistiä itselleenkin. Nyt oottelen isompia koulusta ja taktikoin ne taas unille.

Ei hitsit, minäki kävin kirpparilla! Joskus puol 12 aikoihin vasta, eli sinä olit ilmeisesti jo käyny... Oliskohan tunnistettu toisemme jos olis törmätty? :D
 
Mullakin alkoi nyt sitten äippäloma! Nyt iski päälle pieni paniikki, että miten mä saan ajan kulumaan ennenkuin vauva syntyy... :eek: eipä sitä meinaa muuta tekemistä keksiä, kuin siivoominen, siivoominen ja siivoominen.. :LOL: Toki sitä tulee varmasti ulkoiltua koiran ja esikoisen kanssa ja muutenkin tuo kolme vuotias kyllä osaa työllistää, mutta...kyllä sitä vaan päivät on tuntunut pitkältä jos on vaikka saikulla ollut kotona. Kun ei se ole samanlaista touhuamista kuin töissä... :ashamed:

Mitä te muut teette äippälomalla? Osaatteko vain olla ja rentoutua?

Tilasin juuri uuden kirjan jota voidaan sitten lukea yhdessä vauvan kanssa...sitä voi vissiin lukea jo raskausaikana vauvalle..Hoivaa ja leiki oli sen nimi, onko joku täällä lukenut kyseistä kirjaa?
Mulla on muutenkin menossa joku ihme kirja kausi, tulee ostettua ja tilailtua kirjakerhosta kirjoja koko ajan, en edes kerkeä entisiä lukea kun uudet on jo hyllyssä odottamassa :LOL:
viikot taas poksuu 34+0 :heart:
 
Äippäloma? Mikä se on?? :D Nojoo, minä oon ollu 1. päivä alkaen, ja ei oo vaikuttanu elämään mitenkään. Edelleenki teen tallihommat (siivoon pihaton, kannan vedet jne), käyn koulussa, yms. muut arkipäiväset asiat. Sen verran hellitin siivouksesta etten kantanu mattoja pihalle.. :p
 
juu äippälomalla ollaan, mut ei tunnu kovinkaa kummoselta ku oon ollu elokuusta asti kotona.. TYLSÄÄ ON. tylsää tylsää.....

voi ku tää pieni haluais jo parin viikon pääst syntyä... =)

pikku ja potkis 35+1 :xmas:
 
mukavaa kun välilä tapahtuu jotain omassakin kropassa. :)
suppareita , täysin kivuttomia on olut nyt parinkymmenen minuutin välein (tosin heti alkoivat hiipumaan kun aloin asiaa hehkuttamaan ;( ) Mutta jotain saivat aikaan kumminkin , nimittäin limatulppa lähti irtoamaan :)
Vessassa käydessä (nyt on ollut kuivaa kautta) tuli paperiin limaan ihan pienissä klömpeissä ja muutenkin :)
Voi sitä ihminen olla pienestä onnellinen .. hehh
Liekö asiaa mös eilisellä sisätutkimuksella , kun oli kuulemma sormele auki ja hieman just ja just punakkaa limaa on tullut sen jälkeen ... ei todellakaan paljon , mutta sen verran , että on erottanut , jos täläkertaa pääsisi tosiaan helpommala kuin 3 päivällä :)

neitim +onni-irina rv36+5
 
Täälläkin ollaan jo äippälomalla...hyvin on mennyt. Ei oo vielä tullu kyllästymis/tylsistymis hetkeä :D ...mukava kun saa keskittyä tähän uuteen tulokkaaseen ja rauhassa laitella kaikkea valmiksi, ja olla stressaamatta mistää =)

Huomena poksuu..... :whistle: :p

vauvis neiti 33+6 :heart:
 
nmp
Moikka!!! pakko kirjotella tännekkin vaik en muista millon olisin viimex.. mut aktiivisesti olen kyl seurannu teitin juttuja.. Tänään tapahtui edistystä.. limatulppa irtosi.. jeeeeeeeeeee.. olen jo niiiiiin valmis.

ninuli& 36+6
 
Wautsi wau! Tääl alkaakin porulla asettua lähtökuoppiin!!!!!!
Limatulpat vaan irtoilee ja suppareita satelee!
Eli muutaman päivän sisällä siis poksuu taas??? Tsemppii Neitim ja nmp tuli se lähtö sit milloin!

(.) Omaa napaa sen verran et mul vissiin iski flunssa tai jokin nyt... Koko kroppaa särkee ja kurkku on kipee. En ihmettele et jos tulin nyt sairaaksi, kun töissä helpotti nyt kiireet ja sit oli ne äippäpolivisiitti kans tiistaina. Eli stressi helpotti.
Sain tos kuitenkin laskosteltua pikkasen vauvan vaatteita laatikoihin, laitettua sitä sairaalakassia jne. Aika hiljaista menoo on tääl, kun tosiaankin olo on kurja. :( No lepoa vaan, niin hyvä tulee............

NullPoints :snotty: ja Tirri :xmas: 33+2
 

Yhteistyössä