JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Huomenta !
Koululainen lähti kouluun ja pikkuinen katsoo tuossa Pingua ja kyselee koska Muumit alkaa. No,kohtahan ne.
Täällä kans mietitty sairaalakassia. Vauvan vaatteita mul on ollut pakattu jo jonkin aikaa. Pikkuisia bodyja,potkareita, sukkii, mut ulkovaatetusta vauvalle en oo viel pakannut. Aattelin et isukki voi sitten kaapista tuoda sään mukaisesti. Sitä kun ei tiiä sataako vettä vai paukkuuko pakkanen, eli kuin paksua vaatekertaa tarttee.
Itelle pakkailin puhtaat kotiintulovaatteet, sairaalassa ajattelin käyttää täyttä palvelua, ei sitten tartte pyykkäillä, eikä niin kauheen paljoo ottaa mukaankaan. Sukat kyllä otan sairaala-ajallekin, ne niitten ei sitten pysy jalassa :) Ja sitten imetysliivit. Shampoota, hoitoainetta, hammasharja sekä tahna, kosteusvoidetta, hiusharja, kamera sekä laturi ja puhelimen laturi. Nuo ovat nyt valmiina odottamassa, mutta tuntuu, että jotain vielä puuttuu. No, täytyy lisäillä sitä mukaan kun tulee mieleen tai sitten mies tuo kun sairaalassa muistan mitä unohtui.
Nimra voithan toki ottaa kannettavasi mukaan, mikä ettei ? Itse aion jättää tän kotiin, kun ei meillä ole tässä mitään mokkulaa tms. tavallinen langaton nettiyhteys, joka kuitenkin tarttee tuon kotona olevan aseman ja kantomatka sairaalalta tänne ei ihan riitä :) En tiiä oisko sairaalassa jotain yhteyksiä, joita vois hyödyntää ?? Eihän se nyt ihan hotelli ole. Joten jääköön läppäri täällä kotiin. Jotain lukemista taidan ottaa mukaan.
Sitten vauvan ja oman sairaalakassin lisäksi mulle tuli yks päivä mieleen, et ainakin mun tarttee pakata poitsuille mummolakassi valmiiks. Jos lähdössä tulee hoppu, niin ompahan sekin valmiina. Pakkasin sinne vaihtovaatteet, jos pitkäksi venyy, niin sitten voivat tulla kotoa hakemaan lisää, mummolaan kun ei ole matkaa kuin 8-9 km. Viimeksi kun tuli synnytykseen lähtö, oli esikoinen juuri kerennyt nukkumaan pari tuntia, ku sitten herättelin ja mies vei hänet mummolaan ja minä odottelin kotona suppareiden kanssa. Nyt ajattelimme mummon kanssa, että jos lähtö TAAS tulee yöllä, niin he tulevat meille, muuten jos ehditään viedään sinne. Ja varsinkin viikolla, isäni on töissä 100 km:n päässä ja äidilläni ei ole korttia, joten silloin onkin pakko viedä heidät sinne päiväsaikaan.
Ulkona on jännä "punainen hetki". Aurinko nousee pikkuhiljaa ja saa tuolla pikkupakkasessa kaiken punertamaan. Tulisi jo sitä luntakin. Pakkasta tänne vaan lupailtu, muttei niitä lumisateita. Tänään kai pitäs sataa vettä, jospa tuo pakkanen pysyisi, niin tulisi sitten lumena.
Eilisiltaiset supparit ja vihlonnat helpottivat sitten taas yöksi ja nytkään ei oikein mitään, välillä vähän suppailee. Alkaa kyllä ihan oikeesti tää edestakasinmeno kyllästyttää, vaikka toisaalta eilen mietin masua silittäessäni ja höpöttäessäni sille, et siinä ne se nyt on, viimeistä kertaa. Tuli ihan haikea olo.
No, nyt on muumit loppu ja aletaan askarteluhommiin, tonttuja ja jotain. Tehdään varmaan niitä lumihiutaleitakin, kun ei tuolta taivaalta tipu :)
Hauskaa tiistaita kaikille ja onnea jos joku jo pääsee sairaalaan lähtemään :flower:

Aurinkomamma ja Tipu 37+1
 
Huomenta! Mua sattuuuuuu! Olin eilen hierojalla ekaa kertaa elämässäni, 6 vuotta tehny näyttöpäätetyötä... nyt ei voi selkään ees koskee! Teki kyllä hyvää :D

Imetysliivit puuttuukin joo mun listasta, ne on vielä hankinnan alla =) Mistä löytää näin pienille rinnuksille sopivat, ei mistään :( Onko muita "vähävarusteisia"? Vinkkejä? Ja itkuhälytin meillä on kun saatiin se =) Niin ja sitten kosteuspyyhkeitä löytyy. Ja pyyhkeitä.

Omaan sairaalakassiin oon pakannut
-villasukat
-pokkarin
-minishampoo
-minihoitoaine
-naamanpesuaine (taisin ostaa niitä pesulappuja..)
-meikit, pinsetit (voi olla turhat mut ei ne paljon tilaa vie :D )
-muistikortteja kameraan
-kynä
-hiusharja
-hammasharja ja -tahna (semmonen Jordanin matkasysteemi, miehelle myös)
-deodorantti
-rintsikat
-kotiinlähtövaatteet
-krypto
Tulossa vielä mukaan
-puhelin
-puhelimen laturi
-kamera
-kameran laturi
-kelakortti
-neuvolakortti
-päiväkirja
-eväät

Siinähän niitä :D

Vaatteita pienelle on (laatikossa on muistaakseni koot 50-62):
pitkähihaisia bodyja 17 (ollaan saatu aika paljon :D )
lyhythihaisia bodyja 7
puolipotkareita 9
potkuhousuja 11
kietasupaitoja 2
unihaalareita 6
verkkahousuja 2
toppahaalaeita 2 (toinen on se ä-pakkauksen)
tumppuja monet
töppösiä muutamat
sukkia aika paljon
kypärämyssyjä 3
myssyjä pari
tulossa vielä villamyssy

Siinä jotakin =)
Nyt meen lämmittään glögiä ja katsomaan Laakson kuningasta :D

Viivi ja Masi 35 POKS!
 
Hello vaan kaikille!
Joo, tuntuu jokaisella suppailevan ja limaa olevan liikenteessä täällä ei mitään tapahdu :'(
Haluaisin jo niin eroon täsätä vatsa kummusta, jotta saisi sen pienokaisen sieltä syliin :heart:
Yöt ovat edelleenkin aikas ahdistavia, eipähän se täsät helpotu ennen synnytystä. Eilen sitten olin Tuurissa ostoksilla ja voi jeevana että oli karmea yö, joka paikkaa kolotti ja alapää aivan tooosi kipeä :kieh: No itse aiheutettua, mutta ei siis mitään suppareita saanut edes siitä. No nyt on joululahjat hankittu, jotain edes joskus hyvissä ajoin.
Vauvan vaatteitakin laitoin äsken ekan koneellisen pyörimään, jospa saisi tänään kaikki pestyä.
On tämä jännää tää loppuaika kun ei tiedä milloin lähtö tuleepi tosi toimiin. =)
Jaksamisia kaikille :hug:

iittala 36+6 :heart: ( huomenna taasen viikot poksuu )
 
Mussupussu ihanasti kirjoitit. :D Hyvä että jäi mukava fiilis.
Sullahan on mahtava arsenaali vauvan varusteita samoin kun Viivillä.
Nimimerkillä: kaiholla teidän juttuja lueskellen. ;) Mun jouluvauva tasan kahden viikon päästä 1v. :snotty:
 
Huomenta!
Saparo No sullakin siis karvaturri järjestelee ylläreitä.
Onhan noita tietty ollut matkan varrella useita, mut kun sen verran huonosti nukuttaa muutenkin ei sit huumori riitä täällä ainakaan öisiin siivoiluihin. Muutenkin toi narttu kissa (ovat leikattuja molemmat............) on sellanen et se tekee kaikkii tempauksia. Jos jää ovi auki makkareihin, niin heti on siel karvaamassa... :headwall: Sit kun on pakko yrittää pitää paikat jotenkin siistinä, niin joo.......... Mieluisimmat kamat on ehdottomasti noi vauvalle tarkoitetut. :headwall: Eli sit kun on vauva saatu, niin saan olla tarkkana ettei toi narttu mee nukkuu päälle tai jotain. Toi ukkeli on eri laatua. Kun neiti syntyi se ei halunnu lähelle mennä ollenkaan jne...
Nimra puhuit joulukuusista ja kissasta. Meil eivät oo onnistuneet kuusta minään jouluna kaatamaan, alimmat koristeet lähtevät aina liikenteeseen, mut muuten pysyy kuusi tallessa.
Naputtaja mites siel menee ne vauvanvaatteiden koot? Täällä menee kiloittain. Se tuottaakin nyt harmaita hiuksia kun ei oo hajuakaan vaavin koosta.
Ne pienimmät vastasyntyneen vaatteet (olisko ne olleet 3400g) ovat liian pienii........ Meiän neiti kun oli 4250g ja nytkin on luvattu keskimääräistä isompaa. Löysin muutaman uuden kaupasta, joka oli 4500g painavalle, joten se sit luulis olevan ihan ok. Ne 5kg kun näyttivät hurjan isoilta....
Sit mä otin ne uudet vaatteet ja aloin vertailee niitä vanhojen kanssa (meiän neidin & serkun). Sit sainkin kasan aikaan mitkä vissiin voisivat olla sit sopivia.... Eli meni aika vaikeeksi toi homma. :x
Kannettava Täällä jää sit kotiin. Tuskin siel on yhteyksiä. Sit kun mä lähen, niin tuun uutisten kanssa viimeistään 5 pvän päästä. Sitä ennen ei tuu vissiin kukaan muu niitä kertoo........
Kamomilla Ei varmaankaan ketään haittaa jos toi lista ei tuu olee joka sekuntti ajan tasalla. Niin ne varmaan muissakin kuukausipinoissa toimii? Mä aion lopetella mun päivittäjän hommat tuolla toisaalla tän kuun lopussa. Vaikka se onkin ollut helppoo, niin on mun aika luovuttaa.....
Mitäs muuta?
Mulla oli neidin kans käynnistys, joten otin sit epiduraalin kun sallivat sen. Sitä ennen huhkailin kaasua... Sen verran oli rankat ne supparit, kun aloitettiin tilanteesta et olin vaan 1cm auki, etten olis kestäny muuten... Niin ja mähän aukesin vaan sit 3cm kokonaisuudessaan......... Mulla kans se supparit tuntuivat selässä ja takapuolessa, eikä kohdussa ja "siellä"...
Muuten ne joilla on jo lapsia (pieniä), niin oletteko valmistelleet heitä siihen et äiti joutuu olee sairaalassa? Mä rupesin keskustelee ton 4v kanssa asiasta. Itkuhan sille tuli et hänellä tulee olemaan sit mua kova ikävä.... :'( Yritin selittää et hän saa tulla niin usein kun vaan haluaa isin kanssa meitä katsomaan. Sit sanoin et eiks oo hienoo et hän voi pitää isille seuraa ettei isillä tuu äitii liian ikävä ja et vaavi tulee pitämään äidille seuraa sit sairaalassa. Eli kaikki ollaan sit onnellisia. :/ Sovittiin et hän voi vaikka joka päivä puhua mun kans asiasta ja kysyä jos jokin huolettaa... Eli täällä on siis aivan pakko valmistella tuon eteen... :ashamed:
Täällä ei sit vissiin tullukkaan kenellekkään kutsua tosi toimiin. Niin se vissiin on et noita vääriä hälyytyksiä voi tulla useita ennen kuin sit tosiaankin tulee se oikee...
Mulla on ollut aivan hirvee närästys nyt... Se on jatkunut 4 pvää ja Renniet eikä mitkään auta. |O Ja on aivan sama mitä syö, joten hallelujaa.....

NullPoints ja Tirri :xmas: 33+5
 
Nimra
Huomenta :wave:

Yö meni sohvalla, kun suppaili niin en juurikaan viitsinyt sitten...mennä isäntää "herättelemään" sänkyyn ähisemällä ja kääntyilemällä, mutta taas ne sit hävis... |O Noh, ehkä ne kuitenkin jotain tuolla tekköö :whistle:

Jos sais tänään tuon kassin pakattua :whistle: Kyllähän se olis jo pikkuhiljaa ihan oikeasti PAKKO pakata, kun en yhtään tiedä, että milloin..

Eilen shoppailitiin miehen kanssa... joulua kotiin :heart: Ihanaa, kun saa alkaa piakkoin sitä laittamaan :D Mä olen niin jouluhöppä :xmas:

Mulla on kanssa tuon sokereiden kanssa varmaan ongelmaa, kun vauva vaan kasvaa ja kasvaa, VAIKKA arvt olleet jees.. Menen siis sairaalaan käymään torstaina koko konrtrollissa..taisin siitä kyllä jo mainita :ashamed:

Niin, en tiedä tuntuuko se omituiselta, jos menen läppärin kanssa sairaalaan...millaisen kuvan se oikein antaa naisesta josta on juuri tullut äiti... ? Noh, jokainen kai saa viedä mitä haluaa... ja kai se on sama onko koneella, lukeeko vai täyttääkö ristikkoa ? Mulla on tosiaan tässä netti niin pystyy olemaan mieheenkin sit yhteyksissä sairaalasta =)

Nimra + KultaMuru 37+6

 
Nimra Sulla vissiin meno Jyväskylän keskussairaalaan..? Käytiin synnytysvalmennuksessa viime viikolla ja kätilö sanoi, ettei kannettavia kannata ottaa mukaan, kun niillä oli joskus mennyt jonkun isän kannattavan takia koneet kaikki seis :) Että kannattaa tarkistaa asia ennen kuin vie..
 
Hei vaan pitkästä aikaa :wave:

Olen vissiin käynyt täällä ilmoittautumassa ja pari kertaa kirjoittamassa :ashamed:
Lukenut olen kyllä joka sivun =)

Sairaalakassista oli täällä pohdintaa. Minä pakkaan mukaan myös huulirasvan, kuivattuja luumuja pari pussia ja vauvakirjan. Siihen on ihan kiva täytellä asioita synnytyksestä 'ihan tuoreeltaan'.

Minulla on tuo la 23. päivä, mutta olen menossa suunniteltuun sektioon (neljäs). Tavoitteena olisi 16. päivä, mutta virallista päätöstä ei ole vielä. Samalla todennäköisesti suoritetaan sterilisaatio.

Nullpoints Meilläkin on jo valmisteltu kuopusta (2,5v) minun sairaalassaolo-aikaan. Hän on onneksi kovin 'isin-tyttö' ja sitten tässä kotona on vielä nuo kolme isoa teiniä, joten ei ole kovin kauhistellut ajatusta. Hänellä on vähän kuin viisi omaa aikuista joihin turvata :heart:

Yritän nyt viimeisillä viikoilla olla ahkerampi kirjoittelija :whistle:



Nevi ja Vilttitossu rv 35+0
 
Tervehdys vesisateesta!

Jokainen aamu kun saan itseni konyttya ylos ja lahdettya toihin on talla hetkella pienoinen riemuvoitto. Niiiiin tekis mieleni soittaa ja sanoa etta ei pysty tai teen toita kotoa. Ei vain sisu anna periksi - hemmetin suomalainen tyomoraali! :D Toisaalta tuntuu vahan turhalta taalla istuskella kun eilenkin sain jopa 5 sahkopostia - turhaa!! Tuntuu etta kaikki yrittaa vahan saastaa meikalaista mika on ihan kiva ja ajattelevaista mutta sitten ne paivat tuntuu vain niin pitkalta. Noh, paiva kerrallaan - ei niita nyt enaa niin paljon ole jaljella.

Suppareista - muutama harkkari taallakin on kai tullut. Tuntuvat tosi kummallisilta kun vatsan kovettumisen lisaksi alkaa aina tuntumaan silta etta pitaa lahtea vessaan istumaan. :ashamed:. Ja se kovettuminenkin tuntuu vain silta kuin vauva pukkaisi itseaan vatsaa vasten. Mutta juurikaan ei mitaan kipuja tai mitaan. Harmi silla musta olis ihan kiva jos tulis muutama kivulias niin sais vahan itsensa valmisteltua tata koitosta varten. Ei oikein meinaa enaa muistaa milta se tuntui ja niinpa mulla onkin sellainen fiilis, etta "ei se nyt niiin kamalaa voi olla".. Joopa... :x

NullPoints - Ne vauvanvaatteett on taalla mitoitettu kuukausittain; vastasyntynyt, 0-3 kuukautta, 3-6 kuukautta jne. Mutta sitten niissa ei aina ole niita sentteja ja on tosi vaikea arvioida etta minka kokoinen vauva on syntyessaan. Ostin muutaman vastasyntyneen bodyn ja ne on siis NIIN pienia ettei varmastikaan mahdu pojan paalle edes alussa. Mutta miksi ihmeessa ne painon mukaan siella ne vaatteet mitoittaa??? Ma olisin kanssa ihan hukassa tollaisten kanssa!

Jaahas, mutta taidan tasta haippasta jarjesteleen muutamaa kokousta - palaamme astialle.

Naputtaja ja Sean rv. 35 (poksista vain!) - Aitiyslomaan 1 viikko, 3 tyopaivaa ja 8,5 tuntia
 
Moi! En ole vähään aikaan kirjoitellut, mutta palstaa olen seurannut päivittäin. Samoja tuntemuksia täällä kuin osalla, eli närästys on niin hirmuinen ettei renniekään auta ja vaivaa erityisesti yöllä. Sairaalakassi on täälläkin vihdoin pakattu, tosin vauvan vaatteita en ole vielä sinne valkkaillut. Näin ensimmäistä odotellessa on jotenkin vaikea tietää, millaista vaatetta pitäisi joulukuussa laittaa päälle. Yöt on jo ihan kamalia, eli vietän hereillä suurimman osan ja nukun tunnin kahden pätkissä, joten mun puolesta vaavi vois jo pikapuoliin tulla. Tosin se huolettaa, että miten jaksan synnyttää, kun en ole viikkokausiin nukkunut kunnollista yötä ja synnytystä kun on verrattu maratooniin. Nyt hengästyttää jo hidas kävely bussipysäkille :/
 
Oman mielen rauhoittamiseksi kävin tapaamassa kätilöä ja oikein kiva ylläri sieltä sitten paljastuikin - perätila! :LOL: Nyt oottelen äpkl:n soittoa, että koska pääsis lääkäriä tapaamaan. Nlassa kokoajan ovat meinanneet, että kyllä se rt:ssä on, vaikka - varsinkin alussa - oon yrittänyt sanoa, että kummallisen paljon se käsilläkin tuolla alhaalla heiluu. Kun oon asukasta pepusta silitellyt, niin oonkin vissiin silitellyt sitten päästä! No nyt on uusia ajatuksia pää täynnä..ei tässä noviisi kyllä yhtään tiedä, mihin ja miten nyt pitää valmistautua. :eek:

Ente ja vauva 37+3
 
Ente no niin näitä ylläreitä voi tosiaankin tulla. Mä olin ihan järkyttynyt tästä poikkitilasta. Kaikkeen muuhun olisin varautunut, mut en tähän. :whistle:
Naputtaja Siis on nois vaatteissa siis kuukausimerkinnätkin, mut en menis niiden tarkkuuteenkaan vannomaan... Neiti on aina ollut isompi, ne vastasyntyneen kamat oli heti siis liian pienii, 0-3kk pikkasen liian isoi heti alussa jne... Aina on menny "kasvukäyrän yläpuolella" toi neiti, tiedä mikä hongan kolistelija tuosta tulee.........
Luulis et sullakin on ne kg merkinnät ja jos on niin.... NIIN mahtuuko sit vaavi niihin??? Se on se ongelma. :ashamed:
:snotty: ja :xmas:
 
Päiviä!

Nimra Sairaalakassiin meinaan pakata muiden mainitsemien tavaroiden lisäksi muutaman pillimehun. Sain vinkin jo esikoisen synnytykseen. Oli meinaa ponnistus vaiheessa huomattavasti helpompi siitä imeä suun kostuketta kuin lasista hörppiä mehua, varsinkin kun olin kontallani ponnistamassa. Mies sitä mulle siinä välissä aina tarjoili =) . Oli miehelläkin oikeen "tehtävä" siinä samalla =) Toinen mikä taitaa vielä olla mainitsematta on liivinsuojukset, niitä kun täällä päin ei ainaskaan sairaalasta saanut. No paperikin sit oli parempi kuin märkä paidan rinnus

:LOL: Ja vielä yks ihan ehdoton on suklaalevy :D

Orvokki 38 tasan!
 
NullPoints - täällä siis ennestään 3- ja 5-vuotiaat tytöt. Tosi hyvin ovat jo valmiiksi suhtautuneet äitin sairaalassaoloon, isompi hämärästi muistaa jotain pikkusiskon syntymän ajoista.

Kun kuopus syntyi oli isompi 2v 3kk, ja tosi hienosti sujui aika isin kanssa. Sairaalassakin oli pirteä kun tulivat katsomaan, mutta lähtiessä aina tuli ikäväitku :( . Samon äidin kädessä ollutta laastaria (tipasta) ei meinannut hyväksyä, pelkäsi että äiti on pahasti pipi.

Oletan että kaikki menee nytkin hyvin - tuskin kovin kauaa olen sairaalassa jos kaikki hyvin menee. Korkeintaan se ikävä jonkinasteisesti iskee lähinnä juuri noissa hetkissä kun pitäisi äiti ja vauva jättää sairaalaan.

Mutta kannattaa tosiaan asiasta kaikessa tapauksessa jutella, siitä ettei äiti ole siellä kovin kauaa (toivottavasti), ja tosiaan 'varoitella' että kun tulee katsomaan (jos pääsee) niin kertoa millaista siellä mahdollisesti on.
 
NullPoints - Taytyypa ottaa uudelleen vahan inventaariota niista vaatteista kotona. Alkoi vahan mietityttaan etta onko mulla ollenkaan "pienia" vaatteita kun olen yrittanyt olla niita ostamatta.. Hmmm.. Ja sitten kun fiksuna tyttona leikkasin kaikista laput pois kun ne pesin (ettei ne arsyta vauvan ihoa) niin siinapa sitten sompailen. :LOL:

Ente - Oho, olipas siina yllaria! Ei muuta kuin niita etunoja asentoja ja moxa tikkuja kehiin vain!! :hug:
 
Ai niin, sita piti viela sanoa noihin selkasary-suppareihin, etta ilmeisesti ne johtuvat siita etta vauvan selka on aidin selkaa vasten - tama sitten aiheuttaa selkakipua. Kaikista paras asento olis jos vauva olis selka sinun vasemmalla puolella. Jos se on selka sinun oikealla puolella niin vauva menee periaatteessa ihan ympari (selan kautta > sarkya) kunnes paatyy siihen "oikeaan" asentoon. Nain paa sopii lantiosta parhaiten lapi. Mulla kanssa esikoisella alkoi supparit selkasarkyna enka silla meinannut ensin tajutakaan etta se oli sitten tulossa.
 
Naputtaja Olen miettinyt just sitä, että miten päin se vauva sieltä yleensä tulee? Selkä äidin vatsaa vasten vai selkä selkää vasten? En oikeen tajunnu tosta äskeisestä mikä se "oikee" asento olis :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naputtaja:
Ai niin, sita piti viela sanoa noihin selkasary-suppareihin, etta ilmeisesti ne johtuvat siita etta vauvan selka on aidin selkaa vasten - tama sitten aiheuttaa selkakipua. Kaikista paras asento olis jos vauva olis selka sinun vasemmalla puolella. Jos se on selka sinun oikealla puolella niin vauva menee periaatteessa ihan ympari (selan kautta > sarkya) kunnes paatyy siihen "oikeaan" asentoon. Nain paa sopii lantiosta parhaiten lapi. Mulla kanssa esikoisella alkoi supparit selkasarkyna enka silla meinannut ensin tajutakaan etta se oli sitten tulossa.
Oh, mulla ei ole toistaiseksi vielä yhtään selän puolella supparia ollut (muuta selkäkipua kyllä), mutta pieni on jo pitkään ollut nimenomaan selkä minun oikealla puolella, en olekaan ajatellut niin että on pidempi kierros kääntyä syntymää varten.

En tippaakaan muista kuinka päin nuo edelliset oli mahassa :ashamed:
 
Hellurei vaan täältäkin!
Täällä mennyt viikko kärvistellessä ja nyt sitten sain vihdoin varmistuksen että mulla on mennyt sellainen kuin SI-nivel tuolta lantiosta kohdiltaan. Ja tättädädää, siihen ei varsinaisesti oo tässä vaiheessa mitään parannuskeinoa koska toi nivel on antanu periksi lantion löystymisestä... eli synnytys siis parantaa :) Voitte siis uskoa kuinka kovasti jo toivon omaa kääröä tulevaks.

Kaikki vaavin vaatteet on kunnossa ja sairaalakassikin on pakattu muutamaa tavaraa lukuunottamatta. Valmiina siis ollaan, ainakin käytännön osalta, en tiedä niinkään henkisestä puolesta :LOL:

Mulla myös kohtu painaa nivusiin, joten mulla on niiiiiin raskaana oleva olo. Ja hermo alkaa oleen melko kireellä. Kaippa nää nivelvaivat myös vaikuttaa asiaan ku ei oikein kestä sitä että ei pääse liikkumaan normaaliiin tapaan. Onneks olin ehtiny hoidella aika paljon asioita ennen tätä juttua.

Muuten on mieli korkealla ja huomenna taas neuvola. Ens viikolla on Tays:n synnytystapa-arvio ja sitte saa tarkempaa tietoa vaavin koosta ja ehkä, ehkä sais ne vakuutettua kuinka hyvä olis käynnistellä sitä synnytystä jo sillon (mahdollinen lapsen suuri koko ja noi kivut).. mitä luulette, meneekö läpi? Tosin oon asennoitunu siihen että voi mennä jouluunkin....

Tsemppiä vaan kaikille kanssasisarille!

Keukeu ja LiljaKerkko 36+5
 
Vikassa ultrassa kävästy... Vauvan paino 2,9 kg, paikat kiinni. Eli ei mitään toivoa päästä lähiaikoina tositoimiin... Mahtuu hyvin tulemaan alakautta, mutta meinas että pitää tutkia lähempänä laskettua aikaa uudestaan, että olis paikat vähän pehmenneet. Nyt kävi tutkimus tosi kipeetä niin ei saanu kunnolla tutkittua :eek:

Eilen illalla tuli tosi huono olo, nimittäin en saanu kunnolla henkeä :eek: mistähän johtunee, normaalia??
 

Yhteistyössä