JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Ai niin...... Unohdin sanoo (dementia) Nevi ja Terhikki kiitos kommenteista liittyen lapsiin. :heart: Niin pitää valmistella tuota neitoa tosiaankin. Luulen et itse tuun kans itkemään kun menevät ovesta ulos. On jo nyt niin karmeen hormonaalinen ja itkuinen olo muutenkin. Kaikki saa mut suunnilleen kyynelehtimään. :'( Mitä tää sit onkaan siel synnärillä sit kun alkaa todellisesti hormoonit heittelemään. :eek: Kunhan vaan ei iske pahempi Babyblues tai jopa masennus, niin hyvä tulee. Aion istuu verhojen takana koko reissun, ettei kenenkään tarte katella mun itkuista naamaa. :LOL:
Takaisin lakanoiden silitykseen nyt........ hmmm....
Nasu bakteerivaginoosi? Siis kutittaa ja on kipuja? Onko muita oireita? Mulla kun on karmee valkovuoto... Ei kyl tasan oo hiivaa, mut voihan se olla muutakin? Toi bakteerivaginoosi ei ainakaan kuulosta hauskalta. :(

NullPoints. Mulla on kyllä ollut kauheen pienet oireet, siis sellaiset jotka ei hirveesti haittaa elämää mutta just ja just huomaa et jotain vois olla epänormaalisti. Ajoittaista kutinaa ja kirvelyä ja lisääntynyttä maitomaista valkovuotoa (vaikka toi valkovuoto kai muutenkin alkaa hulahteleen tässä vaiheessa, joten vaikea sanoa). Niin ja ehkä vähän voimakkaamman hajuinen valkovuoto. Itse en ole sitä niin huomannut mutta mies huomauttanut (ystävällisesti) pari kertaa hajusta :ashamed: Suurin riski tosiaan on ennenaikainen synnytys, mutta näillä viikoilla, missä me joulukuiset mennään, se ei enää onneksi ole vaarallista. Alavatsakivut ei virallisesti lääkärin mukaan ole oire, mutta mulla jostain syystä liittynyt. En tiedä valaisiko yhtään asiaa..

Nimra, mulla on täällä jotain ihmeellistä masutoimintaa :D . Maha pitää ihan älytöntä möyryämisääntä, mutta ihan selkeesti se ei oo ilmavaivoja. Mahtaakohan vaavi painaa jotenkin siellä masussa ja aiheuttaa siks noita ääniä? En tiiä.

Onkohan merkki jostain kun maha toimii muuten paremmin kuin koko odotusaikana? :LOL:

Mulla on sairaalakassissa vauvalle lähtövaatteet, villapuku ja sitte toppapuku. Itelle vaan liivinsuojukset.. On vaan kahdet äitiyshousut niin pitää äidin tuoda sitte mulle sinne jotkut vaatteet. Äiti osti mulle tänään (tai vauvalle siis.... ) ensitutit ja kertakäyttöpullon ja pusseja. En saanu tässä kuussa tuloja mistään niin voi että ärsyttää porukoiden rahoilla olla... :x :x Onneks tulee ne ekat äitiysrahat heti alkukuusta!

Caffeelle kovasti onnitteluja, tule heti kertomaan kuulumisia kun pääset ja jaksat!!! :flower:

Onnea hiipille pojasta :flower: :heart: !
Samoin caffeelle hurjasti voimia ja tsemppiä matkaan :) !

Täällä viiltelee rakkoa ja alamahassa ikäviä tuntemuksia :$ .. Toivottavasti vielä pari viikkoa pysyisi vauva mahassa!

Nasu: tällaisen lyhyen pätkän yhdestä suomalaistutkimuksesta vuodelta 2004 laitan sulle tosta bakteerivaginoosista.

"Päätelmät

Bakteerivaginoosi on toisistaan riippumattomien tutkimusten mukaan selvä vaaratekijä raskauden aikana. Se lisää ennenaikaisen lapsivedenmenon riskiä ja suurentaa siten keskossynnytyksen riskin jopa seitsenkertaiseksi. Raskauden aikana esiintyvän bakteerivaginoosin hoidosta on tehty satunnaistettuja lumekontrolloituja tutkimuksia vain potilailla, joilla on suuri ennenaikaisen synnytyksen riski. Näiden tutkimusten mukaan keskossynnytykset vähenivät 18-50 %. Laajoja tutkimussarjoja kaivataan siis myös synnyttäjistä, joiden keskosriski on pieni. Lisätutkimuksia tarvitaan myös bakteerivaginoosin luonnollisen kulun ja hoidon jälkeisen persistoimisen selvittämiseksi.

Vaikuttaa siltä, että bakteerivaginoosi kannattaa hoitaa potilailta, joiden keskosriski on suuri, ehkä jopa kaikilta raskaana olevilta. Voidaan myös harkita, kannattaako bakteerivaginoosin seulonta ottaa yhdeksi neuvolatutkimukseksi alkuraskauden aikana. HYKS:n naistenklinikassa meneillään oleva monikeskustutkimus antanee aikanaan lisävalaistusta asiaan."

Eli keskosuutta voi aiheuttaa, ja keskosuuden ongelmat sen myötä. Mutta kun tuossakin pohditaan että "Vaikuttaa siltä, että bakteerivaginoosi kannattaa hoitaa potilailta, joiden keskosriski on suuri, ehkä jopa kaikilta raskaana olevilta." niin en sen nyt kovin merkittävää uhkaa noin yleisellä tasolla ymmärtäisi aiheuttavan. Koska kyllä täällä meillä otetaan riskit aikas vakavissaan, ja hoidetaan jos tuntuu että hoitamatta jättämisellä jotain vaikutuksia olisi. Eli eiköhän se näillä viikoilla varsinkin jo ole enää lähinnä äidin olemisen miellyttävyyttä vähentävä seikka.

Täytyy nyt koputtaa puuta ihan pään voimalla :headwall: - mutta tässä odotuksessa ei ole mulla esiintynyt mitään tulehduksia. Molemmissa aiemmissa oli hiivaa ja mitälie vähän väliä... nyt ei mitään. Toki valkovuoto on toisinaan häiritsevänkin runsasta, mutta ei kutise tms.

Maha on lakannut toimimasta :headwall: :x |O . Johan se toimikin useamman viikon oikein hyvinkin. En tiedä mitä sitä uskaltais kokeilla, luumut ja vesi ei auta.

Ihan kun ei olo olis muutenkin jo tuskaisa...

- Terhikki ja Pieni rv 36 + 1 -

Terhikki: kokeile pari, kolme kiiviä aamuisin tyhjään mahaan. Mulla auttaa, ja oon tosi laiskavatsainen yleensä =) Sit tänään yks tuttuneuvoi jotain luontaistuotekaupasta saatavia "kuutioita" joissa on kuulemma raparperia, luumua ym kuivattuna. Siis ihan kuitua. Ne kuulemma auttaa hänen poikansa sairaudesta johtuvaan tosi hankalaan ummetukseen ja on vissiin vielä hyvän makuisiakin.

Mun on tänään toiminut maha kaks kertaa (tän varmaan kaikki halusitte kuulla) :whistle:
Toivon et olis merkki vaikka synnytyksen käynnistymisestä.. Mut siitä nyt varmaan voi olla merkki vaikka lokin lentäminen ikkunan ohi, sen verran epätoivoinen ja kyllästynyt alan jo olla :D

*muoks*

Niin juu ja mustakin olis ihanaa ottaa läppäri osastolle et vois katsoa elokuvia.. Vaan kun en omista... Plääh.

Terve!

Sokerirasitus oli aamulla, muuten ihan jees, mutta se pirun täti UNOHTI kutsua minut sisään ja siinä meni puoli tuntia hukkaan. Multa sit paloi pinna ja kävelin suoraan siihen ovelle ja sanoin "Varaa kuule uus aika, mulla ei olo kestä perkele enää ootella." Kummasti tuli vauhtia.. No... viimenen verikoe sit TAAS unohtui vaikka se pirun kello huuti ootostilaan asti. Menin taas siihen ovelle "Eikö tämä systeemi toimi vai kärsitäänkö täällä dementiasta? Luuletteko oikeesti että huvittaa tässä tilassa olla ilman ruokaa sikatörkeenpitkäaika?" Tuli sit toinen täti ottamaan kokeen ja päästi kotiin. Tulokset saanen huomenna neuvolasta soittamalla. Kävin sit samalla hammashoitajan juttusilla, kun sitä aikaa oli.. Mulla vaan hajos viisaudenhammas, se vaan siis hajos.. no.. se laittoi väliaikaisen paikan siihen ihan ilmaseksi ja HETI!!! Eikä menny kuin 5 minuuttia!!! Joku systeemi sentään tk:llakin toimi.

Huoh.. Täällä sataa lunta, vettä ja räntää sekasi ja tuulee ihan pirusti. Pitää mennä leikkimökin ovi laittamaan kiinni, kun eihän meidän neidit tai ukko sitä hoksaa koskaan tarkistaa.

Terhikki Meillä on vauvankamppeet annettu kaikki eteenpäin, joten oli osteltava sieltä ja täältä ja sit kavereilta onneksi on saatu reilusti kaikkee. Mekkoja meillä on kunnon arsenaali, mutta muutapa ei sit oikein oo.. mitänyt nuitten neitien kaapeissa käyttökamaa. Tuli toi vauvakuume silleen salaa.. Mullahan oli jo kierukka.. pidin sitä melkein 3 vuotta ja sit tehtiin päätös uudesta tulokkaasta.

Caffee VOI MITEN IHANAA!!!!!!! ONNEA MATKAAN JA PEUKUT PYSTYYN!!! JÄNNITÄN JO VALMIIKSI TEIDÄN PUOLESTA!!! :heart: :wave:

Te olittekin paljon kirjoitelleet.. koosteena sen verran, että sairaalakassissa on itelleni täysvaatekerta (puhtaita tietty), liivinsuojia, imetysliivit ja pesuvälineet(hmmasharja+tahna, sampoo,saippua, naamarasva ja huulirasva). Vauvalle on sit vaatteet(body,potkarit, potkupuku, sukat, lapaset, hattu) ja pieni kevyttoppis, tutti + tuttiketju ja pari riepua. Ukko saa sit tuoda kaukalon, jossa on jo valmiina fleecepeitto mahdollista pakkasta varten.

Kotona on kaikki paitsi hoitotaso valmiina. Ukko ei ole vieläkään tehny sitä. Hoitoalustaa ei ole, enkä varmaan edes osta. Näin jossain lehdessä sellasen idean, että iso pyyhe oli laitettu hoitotasolle siten, että molemmat sivut oli rullattu reunoiksi, minusta se oli kätevä idea!!!

Muuta en nyt taas muistakaan, mistä puhuitte.. hmm..

Aubrieta Ärsyttäviä ihmisiä ne sukulaiset, harmi kun niitä ei voi valita!!! Jotain tolkkua pitäis veljelläsi olla, kun syyllistää PONEISTA!!! Ja äitisi.. olisi ehkä syytä katsoa tulevan monikkomummon peiliin ja miettiä niitä TÄRKEITÄ asioita.. Ehkäpä SINUN vauva ja SINUN olo on HELEVETIN paljon tärkeämpää, kuin HÄNEN puolisonsa ajatukset. Voi taivas, miten aikuiset ihmiset oikeesti voi olla yksinkertaisia!!! Siis oikeesti!!! Kaikki sympatiat täältä sinne!

Meillä ukko on ihan pirttihirmu.. mikälie sitäkin vaivaa. Ärsyttävä. Noh.. tehkööt makkaran mieleisekseen, aivan sama. Sillä on varmaan ikäkriisi.. sillä on huomenna synttärit ja meillä on niin tulenarka tilanne päällä, että eipä varmaan paljoo juhlita.. :ashamed:

Jospa tästä pian pääsis synnärille lepäämään nyytti kainalossa.. toivoa sopis.. Huomenna ois tasan 37, joten ei olisi enää ennenaikainen, käsittääkseni se raja kulkee juuri tasan 37 viikossa. Noh, olkootpa missä hyvänsä, niin kyllä se määrätyssä ajassa sieltä ulos tulee. Perjantaina olis ultra ja sit ensi tiistaina seuraava neuvola.. minä voisin kyllä jättää ne jo käymättä.

Me aletaan vissiin kaikki olla jo ihan kurkkua myöten täynnä tätä mahaa, potkuja, muljuamista, ihmeasentoja, kipua, ODOTUSTA!!! Voimia kanssamammat!!! Palkinto häämöttää jo tämän täyspitkän maratonin päätteeksi!!!

Härkis & Neiti 36+6

Ärrrrrsytttävää! Kirjotin pari tuntia sitten taas pitkät pätkät tänne ja netti rupes jumittaa! Nyt vasta toimii...
Lyhykäisyydessään:

Caffeelle tsemppiä! Meillä sama tilanne. Eri syistä tosin.

Tänään 6,5 tuntia osastolla, koska kontrollissa todettiin vauvan kasvun tyrehtyneen ja istukan kalkkeutuneen, eli mun istukka kuolee! Meitä jo peloteltiin, että synnytys käynnistetään heti, enkä pääse enää kotiin käymään ennen synnytystä.

Tiiättekö, mikä mun eka ajatus oli! Ihan hullua. Mietin, että voi ei, nyt en pääse tänne palstalle kertomaan synnyttämään lähtemisestä, kun oon luvannu sen tehdä! Sitten vasta tuli huoli meneekö kaikki hyvin jne jne. Käynnistyksessä on aina riskinsä, vaikka paikat on auki ja pehmenny ja lyhentyny jo valmiiksi.

Päästivät kuitenkin yöksi kotiin ja huomenna klo 11 Kättärille. Lääkäri tekee tutkimusten jälkeen lopullisen päätöksen käynnistyksestä. Tod. näk. jään huomenna synnyttämään. Ihan uskomatonta. En ollu jotenki yhtään varautunu. Mies vielä vähemmän! Olisitte nähny sen ilmeen. Onneks ainaki tää yks yö "lisäaikaa"...

Pakatkaa kuulkaas äidit ne sairaalakassit vaan valmiiksi, kun tällastakin voi tapahtua ihan yht'äkkiä!

Aino&kiukkunen rv 38

p.s. Löysin surffaillessani tällasen sivun: www.vauvamaailma.fi On ainakin osa paljon halvempia, kuin kaupasta ostettuna ja todella kattavat valikoimat. Siihen tulee tietty ne toimituskulut, että mikä sitten loppupeleissä on halpaa? En siis oo tilannu tuolta mitään, vielä...

Mussupussu onnea matkaan =) Me sielunsiskot täällä pidetään peukkua ja jännitetään sun puolesta :heart: Kaikki menee varmasti hyvin, ja huomenna tähän aikaan sulla on iiihana nyyttinen kainalossa. Ihan tässä mieli herkistyy =) Tsemppiä nyt oikein kovasti!!!

Muille hyviä öitä, ja kiitos Härkis osanotosta :heart:

Aubrieta + "Siiri" 37+6

Mussupussu tsemppia huomiseen! Hyvä, että tollainenkin huomattiin ajoissa.

Aubrieta kiitos tiedoista, kaikenlaisesta sitä voikin murehtia raskauden aikana.

Täällä TAAS kukutaan kun uni ei tule, tunnin sain nukuttua mutta nyt ei taas nukuta yhtään.

Mussupussu Tsemppiä!!! Voimia!!! Se mikä ei tapa, se vahvistaa!!! Istukan tilannetta on oikeesti syytä seurata ja pian sulla on oma nyytti!!!

Meni muuten yö yllättävän hyvin! Ei mitään vessaravia ole ollut moneen yöhön ja nyt vielä sain oikeesti NUKUTTUA!!!Vähänkö on hyvä olo, jes. Ukolla siis tänään synttärit.. hmm.. on vieläkin ihan törkeen pahalla päällä. Ei sille kärsiny sanoo ees "huomenta" ja sit se vaan häippäs töihin. Että jippii. Kaitpa sille pitää jotain hankkia, että ei muutakuin neidit autoon, isot eka kouluun ja sit TAAS pienten kanssa kauppaan. Jos vaikka kakun kuitenkin pikana tekis.. Miksi meidän naisten pitää oikeesti huolehtia näistäkin? Mulla on ollu kaikki päin peetä jne. niinku ootte lukenu ja nyt kun ukko kiukkuaa ni nyt sit kuitenkin aattelen, että MINUN sitä pitää piristää.. Kukas minua piristää? No.. TE ARVON KANSSAMAMMAT!!! :wave:

Ja sitten neidistä.. tämä tyyppi EI LASKEUDU, joten eipä tässä vielä minnekkään lähetä. Uskosin, että pari viikkoo menee vielä keposesti tämän mahasen kanssa. Onneksi en ole vieläkään kuullut, että joku ois jääny 18 vuodeksi mahaan, että toivoa on.. kyllä se sieltä ulos tulee.

Soittelen tänään neuvolaan ja kyselen rasituksen tulokset ja parvo-viruksen vasta-aineet. Tulen sitten kertomaan, kunhan tiedän.

Sairaalakassista sen verran vielä, että mulla se kassi on tosi pieni.. valitsin sellaset vaatteet, jotka menee pieneen tilaan ja sehän ei sinänsä ongelma ole, kun olen ite niin pieni, mutta siis kuitenkin. Vauvallekaan en silleen kummosia pakannut, koska auto on kuitenkin lämmin, riippumatta pakkasista. Minä aattelin verottaa sairaalan hedelmä- ja mehuvarastoja.. Kysissä on ainakin aiemmin ollut yötä myöten saatavilla ruokaa, kun hakee vaan jääkaapista. Siksi siis en itselleni pakkaa syömistä. Voin sit käydä tarvittaessa alakerrasta ostamassa jotain kivaa, siellähän on kioski ja kanttiini jne. Ja oletan, etten ole kuin 1-2 vrk:tta sairaalassa, joten ei sinne kummosia tarvii. Mulla on pesuaineet ja rasvatkin sellasessa minipurkeissa, ihan vaan paria tarvekertaa varten.

Jäin miettimään sitä "Lontoon mallia" että "ottakaa mammat viiniä ja menkää kylpyyn".. Siis miten ihanasti sanottu! Aatelkaa nyt, ota rennosti ja nauti, hetken päästä alkaa tosi toimet! Täällähän kommentti on: tule sitten kun et kestä enää kotona.. jos suihku ei auta, painele lämpöpaketeilla ja kävele. Aika karua verrattuna Lontooseen. :LOL:

Nyt pitää lähtee herättämään neitokaisia kouluun tai tulee kiire.

Härkis & Neiti 37 tasan

Nimra
Mussupussu Kohta teillä on nyytti sykyssä :heart: Ihanaa, kovasti täältä tsemppiä :wave:

Viimeyö meni supistusten kanssa ja...vessass tuli istuttua ihan kunnolla ja helpottikin.. :whistle: Miehelle sanoin, kun lähti töihin, että viimeyön perusteella tämä tuleva mamma pakkaa laukkunsa NYT :LOL: Kyllä oli nimittäin sellainen yö, että huh huh, ei enää voi venyttää tuon kassin pakkaamista..., mutta ennen kuin se on aivan valmis niin mun on pakko käydä ostamassa kaupasta sinne vähän tarvikkeita (vielä lisää ) niin mukaan, mutta ihan perusjuttuja ja sit laitan eteisen peiliin ja jääkaapin oveen laput, että mitä sellaista sinne kassiin vielä tarvii, mutta ovat sellaisia ettei vielä voi laittaa esim puhelin ym...

Kamalia painajaisia tulee nähtyä :'( Silloin kun olen saanut unta niin unet on oikeasti olleet pelkkiä painajaisia... Mä mietin ihan kokoajan, että onhan vauvalla kaikki hyvin...ja on terve ym ja sit näen jotain aivan kamalia unia :headwall: Noh, jospa toisella olisi kaikki hyvin!!

Eipä tänne tämän kummempaa.. Palailen taas :wave: Mukavaa päivää kaikille!!!

Nimra + KultaMuru 38+0

Kaikilla on jo melkee valmiina sairaalakassi.. Mulla ei vielä oo, maanantaina tulee äippäraha ni pääsis ostaa jonku sellasen pienen urheilukassimaisen kassin. :) Vauvan kamppeet oon laittanu pari viikkoa sitte valmiiks tonne kaukaloon odottelemaan.. :) Täytyy tosiaan sinne kassiin sit tää läppäri ottaa mukaa, ja virtajohto! et voi katella leffoi..jos siinä pystyy keskittymään sitte.. ja voihan musaaki kuunnella sit tästä!

Mulla on niiin kipee toi häpyluu/häpyluun seutu et tänä aamul ku heräsin ni aattelin jo et onko tää niinku jotain supistelua taas vai mitä..siis kääntyilyt sängyssä ihan hirveetä tuskaa ja nouseminen sängystä ja käveleminen ja tässä istuessaki särkee. Auts. :|

Tää rytmi on kyllä niin peestä, ku mies herää viideltä ni mäki herään ja sitte saan unta uudestaa vasta tuntien päästä.. jeps.. tuntuu et tekis mieli vaan valittaa kokoajan, anteeks.. :ashamed:

Tsemppiä synnyttämään lähtijöille!!

B-7
Mussupussu onnea matkaan :hug: Onneksi asia huomattiin ja pian sulla tuhisee ikioma nyytti kainalossa,oih!

Jokaiselle odottajalle vielä voima :hug: ,sitä me kaikki tarvitaan nyt!!!
ON:
Täysin uneton yö takana.Olo on kuin kaameassa kankkusessa.Meillä mies ja nuoremmat 2 lasta kipeinä ja yskivät yön läpensä.
Mua supistelee ja painaa alas,muttei tule tulosta.
Tänään,tuossa kohta,nla lääkäri ja kovin mietin mitä tehdä.Valittaako tätä yli viikon kestänyttä unettomuutta ja rajujakin supistuksia vai olla hiljaa??
Mä niin toivon että synnytys alkaa spontaanisti itsekseen mutten pysty pyörittämään tätä perhettä jos en saa yhtään nukkua ja supistukset ja kolotukset vaivaa kaiken aikaa.... :(
Mä tiedän että saattaisin ihan hyvin päästä oman kehnon olon takia käynnistykseen mutta emmin kuitenkin.Tuntuu vaan että koko perhe kärsii kun äidin on paha olla,en tälläistä loppuraskautta"tilannut"kyllä :|
Sanokaa te mitä teen!!!!!!!Voimia vielä kaikille!!!!!!
Petite-te=babyseven ja seiska rv 37+4

Hyvää vauvanhakureissua Mussupussulle!

Meilläkin äksy mies talossa. En tiedä mikä sitä nyt stressaa, mutta eilinen ilta meni ihan itkemiseksi kun se suuttui älyttömästi mitättömästä asiasta ja äkäisyyksissään toimi idioottimaisesti (mätti kaikki voileipätarpeet jääkaapista muovikassiin "roskiin") ja sanoi mulle pahasti. Mä sitten jo kannoin peittoni ja tyynyni kakkosolkkarin sohvalle, mutta se tuli sitten hakemaan mut takas omaan sänkyyn nukkumaan ja osas tällä kertaa heti pyytää anteeks huutamisiaan. Edellisen kerran se räjähti (taas pikkujutusta; naarmu juuri maalatussa seinässä...) sunnuntaina ja viskoi ja potki kamoja pitkin kämppää... Semmoinen ajatus tuli mieleen, että josko se vaikka jännittää tätä lähenevää synnytystä, kun on pinna noin kireellä. Sanoin sen sillekin, eikä pitänyt mitenkään mahdottomana ajatuksena.

Mutta mitä tähän synnytykseen tulee, niin ei kyllä mitään siihen viittaavaa voinnissa. Eikä tämäkään täällä ole laskeutunut, joten ihan varma olen että ei tämä lasketun ajan tienoilla ulos tule, lähempänä sitten sitä kuun puoliväliä. Mutta mikäs meiän on ollessa kun ei pahemmin mihinkään kolota eikä maha ole vaivoiksi.

täällä lähtee jo mussupussu vauvanhaku reissulle :heart: :heart: ...Ihanaa!!! Tsempit!! :flower:

Tuntuu että itsellä on viikkoja nii vähän, kun vertaa jo joihinki joilla LA on alkukuusta :ashamed:
No, eiköhän se pikkuinen sieltä tule, kun on tullakseen :D :heart:

vauvis neiti 34+3

Mussupussulle mukavaa reissua! :heart: Ja tuo mussupussun esimerkki on tosiaankin hyvä: kassi kasaan kun kaikkee voi tapahtua. Luojan kiitos lopussa tarkkaillaan paremmin, tuo istukan kalkkeutuminen ei oo tosiaankaan naurun asia.... :eek:
Täällä ei siis taida ainoastaan oireilla mammat, mut myös miehet ja lapset....
Mä yritän vetää täällä vaan normaalia arkea. No ei oo kipuja, töitäkin on viel vissiin 4 viikkoo, flunssa alkaa helpottaa jne... Kun vaan menis näin loppuun asti niin kiva.
Nasu mul ei oo valkovuoto maitomaista ja ei kirvele, joten kai se on normaalia. Tilanne on vaan se et mun lekuri (nainen) on itse äippälomalla ja se toinen (ainoo joka tos paikas on) mies on just sellanen etten tosiaankaan haluu sen eessä vedellä housujani kinttuihin.... |O Se nyt kun ei muutenkaan tuu tekee mitään sorkkimisia mulle (synnärilekurit vaan), joten sais olla aikamoinen hätä et tosiaankin sen apuu johonkin kysyisin... :headwall:
Härkikselle erityisesti jaksamista miehen ja suvun kanssa. :heart: Ihmiset voi sit joskus olla aaseja, varsinkin jos se on omaa sukua, niin siin on kestämistä. :hug:

NP ja Tirri :xmas: 33+6

Voihan nuha sentään, täällä herättiin niin tukkoisena että oksat pois :snotty: . Ihme ettei kuumetta ollut, muutoin olo ihan tosi lenssuinen. Ärsyttää :headwall: . Pakko vaan hyvällä (?) omallatunnolla ottaa iisimmin ainakin koko aamupäivä tyttöjen kanssa, puuhailkoot omiaan sen minkä jaksavat ja kaivan vaikka jemmassa olleita kirjoja jne esille. Mitäs muut joilla isompia lapsia, jaksatteko puuhailla heidän kanssaan vai malttavatko touhuta itsekseen?

Eilen sentään oltiin pitkään ulkona touhuamassa, syötiin hyvin ja palkinnoksi kuopus jätti päiväunet nukkumatta :kieh: . Olin varma että edes illasta nukahtaa helposti, mutta kököt - siellä kukkui vaikka kuinka pitkään, ja aamulla oli ekana ylhäällä!

Olen miettinytkin voisko tämä olla sitä Aubrietan mainitsemaa oireilua tuolla kolmevuotiaalla? On toki ollut jonkin verran nuhainen jo pidempään... mutta tosi monta päivää jo syönyt todella huonosti, nukkunut huonosti ja kaikki meinaa kiukuttaa. No toki varmaan uhmaakin seassa, mutta ei ole oikein ollut oma itsensä. Voihan se olla että jo jännittää - kun ei oikein kukaan tiedää kuinka pian tai myöhään vauva syntyy.

Aubrieta mainitsi myös noista kiiweistä - täytyy kokeillakin taas! Muutenkin jääneet taas hedelmät vähemmälle, voisivat osaltaan auttaa. Olisi kuitenkin huippua saada vatsan toiminta raiteilleen mitä lähemmäs synnytys tulee. Mulla ei muuten kummassakaan aiemmassa synnytyksessä ole vatsa ennakoinut toiminnallaan mitään - vaan ennemminkin ollut jumissa vikat ajat. Viime synnytyksessä sainkin heti laitoksella sitten ruiskun niin johan tyhjeni maha ja supistukset koveni sekunneissa . :whistle: :x

Nimra puhui noista painajaisista. Mulla ei ole niinkään varsinaisia painajaisia ollut, mutta kaikenkaikkiaan taas aivan ihmeellisiä unia! Jos tosiaan säryiltä muuten nukkuu niin unet on sitä luokkaa että niitä herää ihan ihmettelemään vähän väliä. Mitälie hormonimyllerryksiä.

Härkis - mekin tosiaan myytiin iso osa vauvakamoja kuopuksen jälkeen, lähes kaikki pienimmät vaatteet + vaunut + kaukalo jne. Ei ollut tarkoitus enempiä lapsia enää hankkia, mutta jostain puun takaa se idea sitten tuli. No, pinnasänkyä ei onneksi oltu vielä myyty, ja tallessa oli lähinnä muutama sellainen vaate joita ei raaskinut vielä kiertoon laittaa tai ei tullut myydyksi aiemmin.

On siis nyt aika paljon tarvinnut vielä hankkia, mutta tarkoituksella sen verran edullisempaa kun tämä nyt aika varmasti se viimeinen (taas) on ;) .

Mussupussu
- ymmärrän hyvin tuon tunteen että äkkiä eteen tullut lähtö pelästyttääkin! Juuri eilen kun supisteli niin havahduin yhtäkkiä miettimään että 'enhän mä nyt vielä halua lähte' - ja murehdin jo että jos jo nyt lähtisi niin miehen isyysloma ei ulottuisi Jouluun asti :ashamed: . Onnea sulle, ja voimia koitokseen!

Eli niin vaan vaikka tämä odotustila alkaa jo riittääkin, en sittenkään ehkä olisi vielä valmis tositoimiin. Minusta on parempikin niin että vikat päivät menee vaikka yli LA:n jotta oikeasti on niin tuskainen siihen odotukseen että synnytyksen alkaminen on vain helpotus.

Mitä tästä voi päätellä? Ehkä kaiken valituksen keskellä mun olo ei vielä olekaan ihan niin kyllästynyt...

- Terhikki ja Pieni rv 36+2 -

caffeelle ja mussupussulle tsempit matkaan, ihanaa että saatte nyytit syliinne! Härkikselle jaksamista :heart:

Meillä ollaan vieläkin tosi korkeella, luulenpa ettei ens viikon lääkärireissuun mennessä oo tapahtunu mitään edistystä :/ Eilen ostin kassiin trippejä ja ne imetysliivit. Että senkin puolesta olisin pikkuhiljaa valmis :LOL:

Tänään iltapäivällä sinne painekontrolliin, toivottavasti ei oo noussu. Eilen kävin verikokeissa, ja nekin vastaukset on varmaan tullu =) Paitsi se vasta-ainekoe, mut sillä nyt ei oo mitään kiirettä.

Vaunuista odotan soittoa, pitäs nyt loppuviikosta tulla, ihanaa!!

Viivi ja Masi 35+1

Caffeelle ja mussupussulle kovasti tsemppiä, ihanaa teillä kohta nyytit sylissä :flower: :heart: .

kaikilla tuntuu olevan sairaalakassit valmiina, mä en ole edes ajatellut sellaista. Ei ole koskaan ollut, käsilaukun vaan aina siepannut mukaan, jossa puhelin ja rahapussi, nillä olen pärjännyt ja ukko on sitten tuonut hammasharjat, -tahnat, dödön ja imetysliivit ja karkkia tietenkin hyvin olen niillä pärjäillyt. Sairaalanvaatteissa olen oleillut siellä, eipähän sotkeennu omat. :LOL:
Nyt olisi kotosalla laiteltu valmiiksi nyytiä varten, eilen pesin vaatteet ja tänä aamuna silittelin kaikki,en kyl tiedä mistä moinen päähänpisto :eek: Vauvansängynkin laitoin valmiiksi, päiväpeitto päälle niin ei pölyynny.
Jep, mutta tää lähtee nyt tekemään sämpylätaikinaa.

iittala 37 poks :heart:

Mussupussulle kanssa tsemppiä tulevaan koitokseen :flower: :hug:

Eli tänään tai huomenna on sitten jo kaksi jouluvauvaa lisää tässä pinossa. :heart:

Punahattu 34+4 jonka äippäloma vihdoin virallisesti alkoi,jippii =)

Yhteistyössä