Orvokki - Joo, ei ollut kauhean selkea selitys.. Eli ilmeisesti paras asento on kun vauva on mahassa niin etta sen selka on sinun vasemmalla puolellasi, tietysti paa alaspain. Jos vauva on niin etta sen selka on sinun oikeaa kylkeasi vasten niin silloin synnytys saattaa kestaa hieman kauemmin. Ilmeisesti jostain kummallisesta syysta vauva ei tajua etta olis lyhyempikin reitti vaan supistukset alkaa kaantamaan sita "takakautta" niin etta selka tulee sinun vasemmalle kyljelle. Koska lantion luut on soikeat ennemmin kuin pyoreat, mahtuu vauvan paa paremmin kun se on sivusuunnassa (paa edesta taakse pidempi kuin sivulta sivulle). Miksi vasen puoli on parempi kuin oikea, mulla ei ole aavistustakaan. Ja tokiha se vauva voi muistakin asennoista alkaa syntymaan. Ja ilmeisesti sitten vauvan liikkuessa alaspain synnytyksen aikana, supistukset kaantavat sita viela lisaa. Hmmm.. Ei tainnut olla paljon selvempi selitys?.. :ashamed: Sillapa neuvottiin mahd paljon olemaan vasemmalla kyljella esim. nukkuessa etta pikkuinen tajuaa menna oikeaan asentoon.
Ja muuta mita muistan viime lauantaiselta valmennukselta on se etta kohdunsuu nojaa ensisynnyttajalla hieman taaksepain ja sekin kaantyy supistusten voimasta. Uudelleen synnyttajilla se on jo oikeassa asennossa mika osaltaan auttaa sitten lyhentamaan sita synnytysta.
Mulle oli silti melkoinen "ahaa" elamys toi etta ne supistukset kaantelee sita vauvaa niin etta se paasee kruisaileen kohdusta pihalle mahd. helposti.
Ja muuta mita muistan viime lauantaiselta valmennukselta on se etta kohdunsuu nojaa ensisynnyttajalla hieman taaksepain ja sekin kaantyy supistusten voimasta. Uudelleen synnyttajilla se on jo oikeassa asennossa mika osaltaan auttaa sitten lyhentamaan sita synnytysta.
Mulle oli silti melkoinen "ahaa" elamys toi etta ne supistukset kaantelee sita vauvaa niin etta se paasee kruisaileen kohdusta pihalle mahd. helposti.