*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

maarith
mussupussu Eipä noihin sun appivanhempiin paljon kannata olla yhteydessä ellei ole pakko.Tietysti inhottavaa sun miehen kannalta,mutta sun kannattaa vaan puhua kunnolla sen kanssa sun tunteista ja siitä miltä susta tuntuu.Kyllä ne joskus huomaa(tai sitten ei) että sä et lähde siitä pois ja ettei ne voi sun elämään vaikuttaa.Te sun miehen kanssa kasvatatte teidän pienen niinkuin parhaaksi näette eikä noiden mielipiteitä kannata ottaa huomioon.Jos haluatte antaa lapsen herkutella vaikka joka viikko se on teidän asia.Ei lapsen elämästä kuitenkaan kannatta tehdä mitään kärsimystä. =) voimia sulle kestää noita ihmisiä näin raskaana ollessa.. :hug:
Tiedän miten pahalta voi tuntua,kun toinen ei halua koskaan kysyä,että "miten sun raskaus on sujunu?" tai "mitä sulle kuuluu?" tai mitä vaan.Ja toi sun appiukon tokasu ettei ne ole sitten ainakaan kotona,kun tuotte pikkusen hoitoon oli todella inhottava.Mutta älkää antakokaan niille hoitoon,jos vaan on vaihtoehtoja.Eivät kuullosta sellaselta joille edes kannattaa antaa lasta hoitoon.Meijän ensimmäisellä lapsella oli joskus jopa kielto olla viemättä hoitoon tuolle anopille,kun siellä hoidossa oleminen edes hetken aiheutti änkytystä niin sekä puheterapeutti että psykologi kielsi yökyläilyn siellä.
Meillä ensimmäinen lapsi oli anopille tyyliin "aha" ja nyt sitten ei enää kommentoida oikeen mitään.Kysyy sentään nykyään,että mitä mulle kuuluu ja kuinka oon voinu.Kummasti muuttaa aika ja se että anopin toinen lapsi (tytär) on yksinhuoltaja ja lapsi on mustanmiehen kanssa saatu,jolla lapsia ties kuinka monen naisen kanssa,jne.Se on saanu mut näyttämään kumman hyvältä äidiltä :D
Meijän häiden jälkeen kirjoitin anopille meilin,jossa sanoin,että koitetaan kestää toisiamme vaikka ei toisistamme tykätäkään ainoastaan sen takia,että rakastetaan samaa miestä ja sen takia meijän on kestettävä toisiamme.En tiedä auttoko mitään,mutta ainakin mulle tuli parempi mieli.Eipä tuo naikkonen koskaan ole kommentoinu sitä meiliä vaikka tiedän sen saaneen sen.
Äh tulipa purettua taas :ashamed:
Ainoa neuvo sulle on se,että rakasta sun miestä ja puhu,puhu ja puhu =)
 
Pakko tulla vastailemaan galluppiin kun aiheet sopivat.

Silityksestä Täällä ei kans oikein tulla juttuun laitteen kanssa nimeltään silitysrauta :LOL: Nyt olen silittäny kaikki näin ensimmäisen pesun jälkeen mutta jatkossa taitaa tulla silitettyä vaan lakanat yms. Meillä kun tuo keskosvauva niin iho kyl herkempi mutta kyl nämä nyt sairaalassa käytettävät 44cm vaatteet jotka olen kotona pessy niin on ollu pehmeitä ilman silitystäkin. Ollaan ostettu tytölle muutamia omia vaatteita joita pidetään sairaalan vaatteiden ohella sairaalassa päällä ja sitten pestään ne kotona =)

Anopista
: Mulla kans ollu oikeestaan koko miehen kanssa yhdessä olo ajan anopin kans välit kummalliset. Joskus kelpaan sille ihan hyvin ja toisinaan en. En kans oikein tiedä mitä se musta ajattelee mutta toisaalta se on mulle ihan sama. Epäili kanssa että ei me yhdessä olla mutta ollaan oltu jo yli kymmenen vuotta joten eipä onnistunut meitä erottamaan. Häiden jälkeen muutama vuosi välirikkoa mutta kappas kun oli muutaman kuukauden tienny raskaudesta niin jopas alko pehmittelyt :$ Nyt kun vauva on jo syntyny niin sille on iskeny mahdoton ostohulluus. Vaatetta tulee jos jonkinmoista ja tuskin ehtii kaikkea edes käyttää mutta ei siitä viitsi sitten mainita ettei taas oteta ja suututa :headwall:

Mullakin tossa taannoin mahdoton paperisota työttömyyspäiväraha ja äitiyspäivärahahakemusten kans. Neiti kun syntyi etuajassa niin en ollu ehtiny saamaan liitosta päätöstä kun jo piti hoputtaa kelaa äitiyspäiväraha päätöksessä.

tv.Nepsus ja tyttö 5 ½ vko ja nyt yli 2kg
 
Huomenta!

petite-te Juuri niitä Partylitejä.. onhan ne nättejä, ei siinä mitään, mutta kyllä minä jätän ostamatta.. Pohjassa lukee "made in china" joten eiköhän esim. K-raudasta ja Halpahallista saa samoja, joskin pienillä eroilla, mutta siis saman valmistajan ja noin 100% halvemmalla. Oli siellä ihan hyvät kahvit ja pullat, kannatti sinänsä käydä. :LOL:

Minä taas kiukuttelen.. tulin illalla kotiin vasta kympiltä. Talo oli hiljainen ja rauhallinen, mutta siivousta ei oltu tehty. Jotenkin tympi, siistin sit keittiön, olkkarin ja käytävät. Vein koirille ruuat ja tsekkasin kaiken muunkin. Yö meni ihan päin peetä ja nyt väsyttää. Taidan vetää peiton korviin, kunhan isot on viety kouluun.

Aamulla, ennenkuin ukko lähti töihin ni kysäs "Joko oot paremmalla päällä?" Ei tarvinnu kuin mulkaista niin johan tuli kiire. Kerkesin sen verran sille sanoo, että ois mullakin ollu asiaa ja seuran tarvetta vkonloppuna, mutta kun kaikki muu on niin paljon tärkeempää ni voit olla varma että tää muistetaan.. että peruin sit perjantain lapsenvahin ja kyytien järjestelyt ukon saunailtaan, siinäpä nyt sit alkaa ite pistää tikkua ristiin sen asian eteen. Perkele. Muuten.. kaukosäädin ei toimi enää. Ylläri. Ja aattelin kyllä laittaa nyt ton toosaan pannaan kaikilta, voivat keskittyä olennaiseen, kun ei telkkaria anna kattoo. :kieh:

Kyselyistä sen verran, että EN SILITÄ VAATTEITA, en ole koskaan silittänyt. Liityn siis teihin, jotka ei oikein tule toimeen silitysraudan kanssa.

Anopista sen verran, että se on kyllä ihan huippu. Voi kun kaikilla teillä olisi sellainen. Auttaa ja tukee tarvittaessa, mutta ei tod. tunkeile. Kohtelee kaikkia tasapuolisesti, olipa naapurin miehen uusi puoliso tai oman perheen jäsen. Me avitetaan aikapaljon niitä, kaikessa missä pystytään vaikkei ne pyydäkään ja ne tarjoutuu sekä lapsi- että koiravahiksi ihan ite, mutta eivät torpedoi meidän systeemeitä. Ainut mistä pitää napista, on se ettei mummolassa vaiheta puhtaita vaatteita tarpeeksi usein ainakaan meidän neideille. Mutta pientähän se on.

Mutta. Mulla ei edelleenkään koske mihinkään. Vähänkö ihana olo. Vaikka oonkin ihan superkiukkuinen ja kaikki tökkii niin kyllä tämä tästä taas. Onhan se ennenki menny ni miksei nytkin. Ja kun tässä tarkemmin muistia kaivelin niin meillä on AINA ja JOKAKERTA ollut tämä loppuraskaus tämmöistä hampaitten kiristelyä ukon kanssa.. Lienee sillä jokin paniikki-pesänrakennusvietti-ukkoutuminen-kiire-stressi-kriisi tai mikä ikinä lie onkaan niin joka kerta se on loppuvaiheessa ollut yhtä idiootti kuin nytkin. Kaikkee pitäis keretä tekemään ja kiire tulee ja sit unohtaa olennaisen... niinkuin se elämä nyt siihen syntymään olis ennenkään loppunut. :LOL: :kieh:

Sateisen maanantaiaamun vuodatus..

Härkis & Neiti 33+5 ja huomenna aamulla neuvola.
 
Maanantaita kaikille :flower:

Piti vielä tulla vastaamaan muutamaan kyselyyn ennen "nettipimennon alkamista".

Mä kanssa inhoon silitystä, mutta veikkaan et mikäli olo on yhtä hyvä kuin viimeksi viimeisillä viikoilla niin silitän kaikki pienimmät vaatteet pesun jälkeen, esikko meni sen 3 pv yli ja muistan et aloin kukkumaan öisin ja ei muuta tekemistä siihen aikaan ollut, kun ei voi oikein kerrostalossa mekastaakaan imuroimalla öisin niin kaappien siivoomisen jälkeen se taitaa olla listalla. =)

Mielialasta ollut kanssa puhetta ja mun täytyy yhtyä DoB:n olotilaan ja sanoa että yllättävän rauhallisesti olen ollut, normi oloissa mä olen paljon kiukkusempi tapaus, ainoa että liikutus on ollut kiusana muutaman päivän eli joku synnyttää sairaala sarjoissa niin liikutun melkein kyyneliin asti. :LOL:

Anopista: Ihan hyvin tullaan juttuun, välillä 16 vuoden aikana ollut riitoja ja kiukkua mutta pääasiallisesti hyvin ollaan aina tultu juttuun vaikka se onkin ihan erilainen ihminen kuin mä, enemmän sellanen kotiäiti tyyppinen, aina ruokaa laittamassa ja leipomassa ja siivoomassa ja taas mä oon enemmän sellanen virkanainen jolla aina huono omatunto kun ei meinaa keretä edes sapuskaa laittaa ja sitten ostetaan valmista tai mennään ulos syömään.Olihan analyysi multa :LOL:

Anyways, nyt jos parin viikon aikana synnytätte niin onnea jo valmiiksi niille, joulukuun alussa la alkaa olee jo niillä viikoilla että mahdollista ja muille ihmetellään taas marraskuun puolen välin tienoilla. :wave:

Punahattu ja Pesonen 31+2 :heart:
 
Olipa pitkästi juttua, en oo vähää aikaa selevinny tänne tavaamaan teijän muitten fiiliksiä.

Outoa ja Ihmeellistä -Oon käyny unessa viime yönä koska muistan unenpätkän että imetän vauvaa, ihmettelin että syöpä hyvin vaikka on keskonen! Ja etsin meidän turvakaukaloa, enkä löytänyt muuta kuin vanhan kotikäytössä sitterinä palvelleen, hivenen resun yksilön.

Oon viime päivinä kyllä ollu jo niin poikki että pääasiassa makailen aina kun voin, tuntuu että vaipuis uneen tai jotain, se tuntuu niin oudolta. Melkein ku taju menis tai jotaki. Oon mittaillu nyt viikon verran kotona noita paineita, ne on suht. normaalien rajoissa, mutta heittoja on reilusti: 90/70-130/90 ja kaikkea siltä väliltä, eli tulee ne 15% ja 20% vaihtelut, leposyke tikittää joka kerta 90-100, vaikka olen lepäillyt jopa tunteja ennen mittausta. Huomenna aamulla ois nla-käynti noitten paineitten takia, vaan ei se täti taija muuta ku kattoa; jaa, joo jaa, hmh. Viikon päästä lääkäri ja kahen viikon päästä äpkl.

Ja uskallankahon lie tunnustaakkaan että taas minä kotona ihmettelen tuon vuotohomman kans. Illalla jäi pyyhkiessä paperiin, ei muuta onneksi. Vaikka ehin jo lopen uupuneena maalailla kauhukuvia kuinka pitää haalautua synnärille, kuulemaan sitä ja tätä. Nyt ku en vaan kestä enää mitään ylemäärästä.

Supistelut on jatkuneet tasaseen tahtiin, sen jälkeen ku kolme viikkoa sitte taas seurakseni saapuivat. Melkein päivittäin tulee niin kipeinä vähä aikaa etten pysy jaloillani, äkkiä sängyn päälle kieriskeleen. Ja kun vähänkää hellittää vettä vettä vettä, niin paljonko pystyy juomaan.

Illalla sanoinki sitte miehelle että josJOSjos jotaki sattuu ni voin lähtä iteksee lanssilla, ei jaksa alkaa säätää lapsille hoitoa tms.

Vielä ois tämä alkanu viikko puristusta eessä, miekkonen on kellon ympäri töissä, ihan oikeasti, tulee ehkä puolilta öin nukkumaan ja lähtee ennen kuutta aamulla. Tätä on jatkunu nyt kohta kk.n ja oon saanu hoitaa kaikki juoksevat astiat kotosalla, niitähän on nyt riittäny ku talo laitettii myyntii samoihi aikoihi ku tuo ralli alko. Viimeviikolla myin sitte valtakirjalla tämän torppamme, yhdessä oltiin kateltu seuraavaa asumusta, aso-kämppää, se asia piti laittaa eteneen ja vauhilla, ja lisäksi hankkia kaikki paperit kotiin käymään että ukkeli ehtii pistää puumerkkinsä alle. Nyt se on sitte maksettu ja tänää pitäis jaksaa haalautua hakee maksukuittien kans sopimukset kotiin, jälleen kerran pientä säätöä, tiukan aikataulun ja arrmottoman työ-ajan takia. Perjantaina miekkosella loppuu työt ja minä käyn hakee avaimet uutee asuntoon ja viikonloppuna ois muutto. Keskiviikkona pitää tämä talo luovuttaa ostajalle.
Pikkusen oon pakkaillu, minkä jaksanu. Miehen kärsivällisyyen tuntien oon pistäny astioita pakettiin, että tulisivat ehjänä perille, se ois kuulema latonu ne jätesäkkii päällekkäin, kyllä ne siellä sen matkan kulkee :LOL: -Saa loput omaisuudet laittaa sitte jätesäkkeisä tulemaan, vaatteet ja kengät kestää sitä tyyliä paremmin. Pikkuveikka oli syysloma viikon täällä kaverina, ja pakkas kaikki kirjat yms. sälät laatikoihin.

Puolitoista viikkoa vielä ja sitte voi hengittää ja olla vaan vähä aikaa, riippuen sitte tästä vauvelista, mitä se tuumii. Oma olo on sanalla sanoen kamala. Mutta onneksi on niin paljon mietittävää tuon muuton kans, ettei ehdi niin paljon kuulostella oloaan, eikä ajatella muita vielä ikävämpiä asioita. Niinhän se menee että kaikki asiat läjään ja pinoon, meneepähä kerralla kaikki huolet päällekkäin, jos sitte sais vaikka hetken olla rauhassa. Jouduin tekee lastensuojelu-ilmotuksen yhestä hyvin lähellä olevasta perheestä, siitä on satanu ryöpytystä loputtomiin. Sitten nämä ammuskelutapaukset liippas vkloppuna liian läheltä, ja kolme pikkuveikkaa oli vaarassa. Nyt on huoli miten selviävät, kun näkivät koko sotkun. Ehkä se aika auttaa, mutta nyt kun tilanne on niin tuore ja paniikkikohtaukset vaan jatkuu, hirvittää. Onneksi saivat kriisiapua heti tapahtumayönä, ja tänään on kriisipalaveri jossa toivottavasti huolehditaan myös jatkosta.

Niinku arvata saattaa, tuommosten hässäköitten kans en oo muistanu ees ajatella mitää vaatteitten silittelyä tms, mutta nyt ku siitä puhe oli, niin voimpa liittyä joukkoon kummaan, joka ei kaveeraa sen raudan kans. Kaikki muutki vauvantaravat on edelleen rempallaan, mutta niistä en aio ihan oikeasti ottaa nyt huolta enkä murhetta. Sen verran on roinaa että alkuun päästään, ja miekkonen saa ostoslistaa kaiketi sitte sairaalasta. Sitte silläki on aikaa, ku päätyö on kotona oleminen ja perheestä huolehtiminen :ashamed:

Voi että ku en millään meinaa enää osata tarttua mihinkään asiaan. Nyt ku on pitäny kaiken maailman paperisouveja selevittää, oon ottanu hataran pollani tueksi a5 ruutuvihon, ja päivän tärkiät ja vähemmän tärkiät siihen ylös. Vihkon kans sitte taaplaan hoitamassa asioita. Kyllä vaan nolotti kaupantekotilasuuessa pankissa, ku meni näin niinku myyjän osalta aika pitkään siellä, ja huojuin ja vaapuin siinä tuolissani, niin pakko oli jo sanoa tätöselle ku jäimme vielä kahden sinne, että anteeksi, mutta älä ihmettele tätä mun ulkokuorta :| -minä en oo vaan nukkunu juuri toukokuun jälkeen, ja aika kovissa kivuissa kärvistelen kaiken aikaa. Siksi minä täsä vaapun ku meren selällä. -Pääastia että saatii homma purkkiin. Sen kunniaksi piti pienille ipanoille (ja vähä äitillekki) hakia pitsa ja limukka ja lakupötköjä. VOi pienet pennut kui onnessaa olivat :heart:

Nyt minä otan tuon vihkoni kouraan ja tarkastelen päivät operaatiot, pakko kai kiskoa kahvia naamaan, jos edes luulisin sen virkistävän vähän, ja selvittäis taas iltaan kaikella kunnialla.

Jaksamisia naiset, pikkuse matkaa vielä :flower:

Omituinen + Pate 33+2
 
Mä en nyt muista yhtään että onko viikon aikana tullut päivityspyyntöjä tuohon listaan, mutta laitanpa uuden listan kuitenkin kun ollaan niin ahkerana kirjoiteltu että on edellinen päivitys päässyt painumaan useamman sivun taakse!
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika----------TYKS
Mussupussu----------esikoinen, tyttö--------KOS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs, tyttö--------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika-------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986--------------esikoinen, poika------TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika-----HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö-----K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö----K-SKS
iittala-------------------kolmas------------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö--------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30-------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen-------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen---------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen-------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen---------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen---------------NKL
lispe--------------------esikoinen---------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------TAYS
AnnClaire--------------toinen-------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-----------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas-------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen-----------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen----------------------KOKS
Grynna--------------toinen----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika------------Lontoo
kevät ja ruu---------kuudes

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen-----------------K-SKS
Torey-----------------toinen---------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen---------------------KOS
Mrae------------------esikoinen-----------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ--------------------------------------KOS
miu07----------------toinen----------------------K-SKS
Jive- ----------------esikoinen, poika-------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö--------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa! Te ootte niin ahkeria kirjottajia että! Aina menee tässä koneella pitkä aika lueskellessa muutaman päivän jutut ja sitten on selkä niin väsy ettei jaksa enää istua ja kirjotella omia kuulumisia! mutta nyt aattelin sitkistellä :)

Lomalla olen nyt ollut jo reilu 2 viikkoa. Ensin jäin sairaslomalle kun nukkumisesta ei enää tullut mitään ja verenpaineet alko nousemaan ja muutenkin stressitaso alko olemaan sitä luokkaa että lääkärin kanssa todettiin että parempi jäädä suosiolla lepäämään. Nyt vietän syyslomaa ja äippäloma alkaa virallisesti 4.11. Töihin en siis enää palaa... ollenkaan.. nimittäin työsoppari loppuu vuoden vaihteeseen. Saas nähdä mitä sitä sitten jatkossa keksii..

Kamala pesänrakennusvietti alkoi heti kun lomalle jäin! KAIKKI kaapit on saatava järjestykseen ja siistiksi ja vauvalle kaikki valmiiksi (mutta niitä vaatteita en aijo silittää minäkään) ja välillä iskee ahdistus että kaikkea vielä puuttuu eikä kaikkea ehdi valmiiksi saamaan!!! Jotenkin on kovasti sellainen tunne, että mun raskaus ei sitä 40 viikkoa kestä, vaan pikkuinen tulisi maailmaan aikaisemmin! En tiedä sitten...

Viime viikolla sain päähäni järkätä ukolle ylläriksi ja itsellekin muistoksi valokuvia masusta! Joten kävin sitten ihan valokuvaamossa otattamassa fotoja itsestäni massun kera :) Ihan siis nudena olin ja tarkoitus olisi sellaisia tyylikkäitä, sensuelleja mustavalkokuvia saada :) Tällä viikolla saan varmaan koevedokset joista toivottavasti edes yksi tyydyttävä kuva löytyy minkä voisi sitten suurennuttaa :) Outoa sinänsä että sain päähäni moisen idean kun en oikein ole missään vaiheessa sopeutunut muuttuvaan vartalooni ja mahaan ja on pieniä itsetunto-ongelmia ollut!

Muutoin olo vaihtelee päivittäin! Isoimpina vaivoina on nyt ollut selkäsärky, liitoskivut, närästys ja unettomuus... pienempiä vaivoja sitten päälle päivästä riippuen.. Mieliala on ollut pitkästä aikaa aika seesteinen!! Makuukammarissa on puuhailtu harvoin.. Eilen tosin pitkästä aikaa varattiin oikein aikaa pienelle hemmotteluhetkelle. Kynttilöitä oikein sytyteltiin ja synttärilahjaksi saatu hierontaöljy otettiin käyttöön :) Mukavaa oli pitkästä aikaa!

Vauva voi hyvin ja vilkkaasti! Eilen sillä oli ihan mahdoton päivä!!! Koko päivän sellaista jumppaa että meinas hermo mennä kun missään asennossa ei ollut hyvä olla! Nyt pikkuinen ei enää niinkään potki, vaan enemmän muljuaa ja möyryää ja kääntää kylkeä... uh.. ja kivasti kova kantapää tuntuu kylkiluissa tai palleassa! :x
Onko muuten muiden pikkuisilla hikka usein? Täälä hikotellaan päivittäin ja usein!! ja myös öisin...

Tällä viikolla olisi taas neuvola ja jooga alkaa myös :) Jospa se vähän auttaisi näihin selkäsärkyihin!

Oletteko muut jo hommanneet imetysliivejä?? Mistähän saisi edullisesti hyviä? Ja minkä kokoiset tulisi ostaa? Kuinka paljon isommat kuin normaalit liivit?

Jaahas, oiskohan se taas nälkä vaihteeksi :) Nykyään on usein nälkä, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Satsumia söisin kyllä vaikka koko ajan!!! Niihin on tullut himo! mutta kai sitä pitäisi jotain muutakin syödä... Tulee vaan niin ähky olo helposti ja sitten on tukala olla :( (ku ei hölmö malta syödä pieniä annoksia usein!)

Mutta nyt syömään ja telkun ääreen (tulee "meille tulee vauva" -ohjelma!!) Palaamisiin!

p.s. piti vielä tuohon juomapuoleen tunnustaa että taidan olla ainoa joka on silloin tällöin sortunut saunasiiderin tai sitten lasin valkkaria ottamaan ruuan kanssa.. :ashamed: En kyllä siitä jaksa alkaa huonoa omaatuntoa kantamaan...

Sapis ja tirri 33+5
 
Neuvolassa käyty...
kaikki ok, PAITSI meillä ei taideta enää olla pääalaspäin vaan pyllyllää istuskellaan :(
mä en millää haluisi leikkausta ja en sitäkää et ne yrittää kääntää sitä.
nyt siis ei asia olekkaa ihan niin selvä jos synnytys käynnistyisi,sori valitus mut ketuttaa vaa tosi paljon :ashamed:
kivut alapäässä menny ihan kamaliksi,iltasin ja öisin kyljenvaihto voi viedä minuutteja ja juma ku sattuu,sama jos istuu pitkää ni tuntuu et alapää tippuu pois...
suoraan sanottuna mä alan olla aikas täynnä jo odotusta ja näit kipuja,meinaa itku päivittäin tulla.
mut se siit valituksesta!
silityksestä: en silitä, en silitä ku vaan ku on pakko, ei mun kaveri se rauta :LOL:
Anoppi: asuu 170kilsan päässä, harvoin nähää..miehen mielestä anoppi tykkää musta mut olenpa täysin erimieltä. En ole tarpeeksi "kotiäiti", en leivo aamusta iltaa ja siivoo koko aikaa niinkuin hän,asun pääkäupungissa ja "vein" hänen pojan erikaupunkii,suhde eteni liika nopee ja ym ym..niin läpinäkyvää!mies oli tossa syyskuussa leikkauksessa ja hoitajana hoidin haavan kotona ni anoppi oli kummissaan kuinka mies antoi mun hoitaa sitä :eek: tuli hiukka loukkaantunu olo, mut mä en kenenkää persettä nuole et saan suosion!

tuntuuko muilla isoja,kipeitä vihlasuja alapäähän?
ihan ku puukol iskis

sini ja elsa 33+1 :x
 
Sintzi juu, kyllä tuntuu vihlasuja alapäässä! Ei kovin usein onneks, mutta todella kivuliaita ovat!!! Ja myös tuo kyljenvaihto öisin kuulosti tutulta! Välillä alapää niin kipeä että kävely sattuu pirusti ja esim. housujen pukeminen tai kenkien laitto yhtä tuskaa kun ei pysty jalkaa nostamaan!!

Mua pelottaa että vauva saa päähänsä vielä kääntyä perätilaan koko ajan ollut kyllä raivotarjonnassa, mutta semmonen melske tuola masussa välillä käy, että hirvittää että se heittää vielä voltin...
 
OmituinenOtus Minä kerkesin vähän jo huolestua, kun sinusta ei kuulunut mitään, aikoihin... En voi muuta kuin voimia toivottaa ja että hengessä olen mukana!!! Onneksi vaikutat sen verran täräkältä tätiltä, että saat asiat hoidettua tavalla tai toisella ja reippaaseen tahtiin, tuli sit mitä tuli. Varmaan raskasta sulla, en voi ees kuvitella, mutta kyllä se joskus helpottaa!!!

Käy välillä oikeesti tarkistuttamassa ittes, kyllä te sit apua saatte jos alkaa siltä näyttää että sä joudut osastolle tai vaikka jo synnyttämään. Nuo vuodot ei kovin hyvältä kyllä kuulosta, mutta kyllä mä uskon, että sinä tunnet ittes sen verran hyvin, että lähet lääkäriin heti kun tarviit sitä. Limatulppaa se varmaan irrottelee ja voi olla että istukka vuotaa tai sitten ihan normaalisti vaan PERÄPUKAMIA!!! Mulla vuoti peräpukamat edellisessä ja se säikäytti ni nyt ei varmaan enää mikään säikäytä.

Mutta nyt jaksamista ja sitkeyttä vaan sulle/teille sinne!!!
 
Asennosta sen verran, että mulla tää neiti kans muljuaa ja myhkää.. joko se on kääntynyt perätilaan tai sit se nyrkkeilee alamahaan... kiva, kun on kyykyssä koirien kanssa ni sit pitää nopeesti nousta ylös tai kaatua lattialle, sen verran estää noi liikkeet kyykyssä olemista.

Mutta nyt kone kiinni ja suihkuun, sit pikaisesti jotain puuroo tekemään ja Oriflamen tiimi-iltaan kahville ja kuulemaan uutuuksista.

Aaah... aikuista ja kaunista seuraa!!!!!!!!
 
Sintzi Onpas kurjaa etta mokoma on mennyt tollain kaantymaan. Kannattaa googlettaa ihan sellaisia turvallisia kotikonsteja milla sen saa kaantymaan; esim. koitat istua niin etta nojaat eteenpain (polvet alempana kuin vyotaro) tuolin reunalla. Tai telkkaria katsellessa nojaat esim sakkituoliin. Ja sitten on se nelinkontin oleminen.. Namat kai antaa vauvalle tilaa etta mahtuu kaantyyn.
Ja sitten on niita moxa-tikkuja suin muita jotka pitais auttaa. Tsemppia!! :hug:

Jaahas, tuntuu etta suurimmalla osalla meista alkaa pikkuhiljaa pinna kiristyyn ja karsivallisyys loppuun... Viela pitais jaksaa viikkotolkulla. Taitaa olla niin ettei toi paivien lyheneminen meita paljon auta jaksamaan... :/ Kylla alkaa tyomotivaatio oleen niin vahissa, etta... Tik tok ja paivat matelee ja jos onkin kiire niin sitteen arsyttaa etta kuinka ne kehtaa raskaana olevaa naista kaskyttaa.. :LOL:

Kai se tasta - yhteistuumin, eikos niin? :heart:

Naputtaja ja Sean 31+6 :xmas:
 
Ai niin - mies on kotona tyton kanssa (syysloma) ja tanaan oli vihdoinkin saapunut mun (tai siis Seanin.. :whistle: ) Bugaboo!! Arvatkaa syyhyaako kadet paasta hiplaamaan. Vannotin miesta pitamaan paketissa etta MINA paasen sen avaamaan.. :LOL: Kakara oikein olen. Ja tuli meille uusi pesukonekin ja silla tekosyylla olen ollut pesematta vaatteita etta odotan sen saapumista (vanha nyt olis kai ne pessyt ihan yhta hyvin mutta yritin olla niita pesematta liian aikaisin).
Silitysgalluppiin sen verran etta jos jaksan niin kylla ma ne ekat vaatteet silitan. Esikoisen kanssa silitin kaikki ja aina etta kuoli polypunkit (ihan kuin niita olis vaatteissa...) ja tuli pehmeeta. Ja se pikkunuttujen silitys on mulle sellainen ensimmainen tehtava joka tosiaan saa tajuaan etta meille on tulossa vauva.. KAAK!!
 
Maanantaita!

Ekaks neuvolaterkut:
paino +500g/vko, paineet 121/66, hemppa 123 syke 145 ja raivotarjonta edelleen! Mut sit sf-mitta "vaan" 28, joten pääsen sitte ens viikolla ylimääräseen ultraan, missä mittaillaan onko kasvanu normisti ja kai niitä istukan virtauksia tarkistellaan. Kiva päästä kurkkaan masuun, toiv siellä kaikki hyvin!

Silityksestä: en silitä! inhoan sitä, mieskin saa silittää paitansa itse ja itelleni en osta mitään vaatteita mitkä pitäis silittää.. =)

anopista mulla on ihana anoppi, ei voi muuta sanoa. Se on ollut vaan tyytyväinen ku oon ottanut sen pojan huomaani ja varmaan nykyään sen tarttee olla vähemmän huolissaan poikansa tekemisistä ku ennen. Ja myös tosi ihana mummo meidän tytölle, aina jaksaa leikkiä ja hoitaa, mulla on pelkkää lomaa ku mennään siellä käymään! =) Välimatkaa on 90km, joten ei kyllä hirveen usein nähdäkkään. Olis varmaan eri asia, jos joka viikko näkis!

Hikkaa on munkin masussa havaittavissa päivittäin. Ei onneks montaa kertaa päivässä. Muuten liikkeet on tota kyljestä läpi tunkemista, tosi epämiellyttävää! =)

Imetysliiveistä sen verran, että esikoisen kanssa totesin, että aluksi tarttes olla yhtä kuppikokoa isommat ku normisti, mut sitte pari kuukautta ku imetti, ni hyvin meni jo normi kuppikokokin.. Ite oon ostanu huuto.netistä parit käytetyt triumphit, sit lindexiltä alesta parit liivit ja on vielä kahdet vanhat hm-kappaleet tallella ni niillä luulis pärjäävän! Mä imetin esikoista 1,5 vuotta ni tarpeeseen tulivat!

Vielä ku jaksais tän ja ens viikon koulussa ni sit koittais tod loma! hoh hoijaa, ois pitänyt saada päikkärit tänään..
Aamulla ku heräsin, ni olin jotenkin ihan jumissa! Särki vähän joka paikkaa, mut sitte ku lähti liikkeelle ni onneks meni ohitse.
Oon myös viimeaikoina hikoillut kauheesti! Yölläkin peiton alla tulee hiki ja ilman on vilu.. Ja päivällä kun tulee näit vaihdevuosien kuumia aaltoja ni huh huh! =) Vali vali.. Oon kyllä kokenut tän raskauden rankemmaksi ku esikoisen kanssa.. Saas nähdä tuleeko enään seuraavaa..?!? =)

Findy :heart: 33+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
p.s. piti vielä tuohon juomapuoleen tunnustaa että taidan olla ainoa joka on silloin tällöin sortunut saunasiiderin tai sitten lasin valkkaria ottamaan ruuan kanssa.. :ashamed: En kyllä siitä jaksa alkaa huonoa omaatuntoa kantamaan
Saparo Et ole ainoa, kyllä mäkin oon ottanut ykkös oluen tai kaksi saunan yhteydessä n.1-2kk Enkä minäkään jaksa huonoa omaatuntoa kantaa :hug:

Täällä köpötellää kainalo sauvoilla, se issias tyyppinen kipu ylty niin pahaks että oli pakko mennä lääkärissä käymään kun ei päässyt enää liikkumaan.

Vanilija
 
Kiitosta Härkis,

Asiasta kukkapurkkiin, taikka siihen valutteluun; eka kerran olin satavarma että siihen on joku muu syy kuin se jota eniten pelkäis. Mutta kylläpä se varmistu et ihan se sieltä "oikiasta" osotteesta tuli/tulee. Joko kuivat limakalvot (tekosyy, ei ainakaa tunnu mitää kuivuusvaivoja), tai limatulpan irrottelua, tai sitte se istukka.

Pitää kattoa huomenna, "ymmärtääkö" se terkka tuon päälle mitään, vai jääkö sitä jälleen oman tulkinnan varaan. Lääkäri kyllä viimeksi lupasi luottaa omaan vaistoon, ku arveli että tunnen oman roppani aika hyvin. Ja toki sen edellisen episodin jälkeen kävinkin tarkistuksella, en vaan menny heti, vasta kun oli viikon päästä aika.

Jotenki ois semmonen fiilis että muutaman "varotuksen" jälkeen poikanen vaan syntyä rysähtää. Vaikka epätodennäköseltä tuntuu ku kumpiki aiemmin jouduttu käynnistään.

Taas on yhen päivän touhotukset takana, kohta vois alkaa iltapuuron keittoon. Piti olla oikee reipas ja tehä ukkelille eväät, muute se syö kuivaa leipää koko pitkän päivän, ku ei jassa ennää yöllä kotiutuessaa eväksiin panostaa.

Neljä päivää vielä :whistle:

 
Maarith, kiitos kannustuksesta ja olet aivan oikeassa siinä, ettei minun ole mikään pakko itseäni kiduttaa ja käydä anoppilassa kylässä. Ennen uskoin, että ihmisille täytyy antaa mahdollisuus ja kaikkea muuta blaablaata, mutta anopin kohdalla täytyy todeta, etten jaksa enää, eikä tarvitsekaan. Miehen kanssa kyllä asiasta keskustellaan ja tapellaan joka kerta, kun ollaan lähdössä appivanhemmille kylään. Minkäs mies äidilleen voi? Tiedän, ettei vika ole minussa, vaan anopissa ja hänen asenteissaan, mutta ei ketään voi pakottaa muuttumaan. Jollain sairaalla tavalla muiden kurjista anoppikokemuksista lukeminen tällä palstalla auttaa pahaan oloon! En ole ainut nainen, jonka ilkeä anoppi saa kärsimään. Kiva lukea myös kivoista anopeista. Niitäkin on kai olemassa, mutta hyvin vähän. Täytyy myös muistaa iloita omasta äidistäni, joka rakastaa miestäni ihan älyttömästi ja myös näyttää sen!

Kylläpäs tuo peti-ten "seitsemäs" hyppäsi silmille tuolta la-listasta... Siis positiivisessa mielessä. =) Oliskohan minustakin joskus siihen? Saanko kysyä, millaista on paimentaa tuollaista lapsikatrasta (+yhtä miestä)? On varmaankin todella rankkojakin päiviä. Ei voi muuta kuin kunnioittaa ja kumartaa.

Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!
 
Poppakonsteja tuohon perätilan kääntämiseen omin avuin oli tuossa MTVFaktan Vauvatalossa yhdessä jaksossa; pidetään kylmäpakkausta (tai hernemaissipaprikapussi käy yhtä hyvin =) ) vauvan pään kohdalla ja sellainen asento, jossa lantio on korkeammalla kuin hartiat voivat saada vauvan haluamaan kääntyä raivotarjontaan itsestään. En tullut kokeilleeksi, meillä tehosi se palohälytys, rappukävelyt edestakaisin viidenteen kerrokseen ja sitä seurannut muutaman tunnin supistelumaratoni :LOL: . Sitä en ihan lähtis suosittelemaan kuitenkaan.

Mulla oli toki tukala olo silloinkin kun vauva puski päätään kylkikaareen, mutta nyt tää olon tukaluus on kyllä aivan uudella asteella. Terävät kantapäät kun tökkii kupeisiin niin siinä kyllä ulahtaa kerran jos toisenkin! Ja tuo peppu tuossa suoraan rintalastan alla, niin huhheijaa! Nahka on kamalan kireällä! Tosin saattaisihan se olla sitä tarjonnasta huolimatta, onhan näitä viikkojankin jo kivasti koossa.

Tänään miehen kanssa tehtiin vihdoinkin "jotain" tuon vauvan huoneen valmistumisen eteen, eli purettiin sieltä kirjahylly ja tyhjennettiin muut roinat. Enää vuodesohva odottaa että pari raavasta miestä kantaisi sen muualle. Sitten maalaushommiin ja sisustamaan!

Kamomilla ja Rusi 35+0 POKS!
 
Vitsi Kamomilla-81 miten paljon sulla on jo viikkoja!! jo 35!! viikon päästähän se voisi jo syntyä ihan luvalla! :heart: :D Ihanaa..!

anoppigalluppiin...... nooh...välit on sellaset että tullaan toimeen välillä paremmin ja välillä huonommin. Tuntuu et se on näitten vuosien ajan aina vähän piilovittuilu enemmän tai vähemmän.. se on kyllä jännä tapaus. Ja niiiiin erilainen ihminen ku mä. Vois tota välimatkaa olla ihan mieluusti enemmän.. nyt on vaa joku 4 kilsaa vissii.

Kukakohan meistä poksataa seuraavaks...? :whistle:
Aamulla oli niin hirvee menkkakiputuntemus et luulin jo että ambulanssi on kohta soitettava.. mut onneks se sit meni ohi.. :)

Selkä on kipee ja kyljet ja tuntuu et joka paikkaa kiristää ja pissat meinaa tulla housuu.. Se tena lady mini magic on muutes hirveen hyvä tuote!!

Huomenna on neuvola ja sitte illalla eka perhevalmennusaika..

pikku ja potku-iita 32+3
 
Täällä hirveät särky selässä ja nivusissa.Puhumattakaan tuosta väsymyksestä.Täytynee soitella neuvolaan ja hakea saikkua.Töissä on hirveän huono tilanne nyt,mut on pakko ajatella omaa vointia ja jaksamista...

Juli+nuppu 31+3
 
B-7
Mussupussu,onhan tässä töitä kyllä =) Mutta itse nää on haluttu ja rakastettu :heart: Välillä on niitä päiviä kun mikään ei toimi ja tuntuu että huh huh,mitä sitä on mennyt tekemään.Mutta kyllä mä kaiken kaikkiaan oon ylpeä tästä laumastani...
Raskaudet tosin olleet toinen toistaan rankempia,nimenomaa loppuakohden ja nyt on sellainen olo,että riittää raskaudet :whistle: Vaikka jo tuossa ajattelin ja olen puhunut ihan ääneenkin että tasaluku täytyy saada kuitenkin kokoon ;)
Mutta (ehkä ) sitten muutaman vuoden kuluttua,kun ei toi ikäkään vielä ole este :whistle:

Mulla oli noit kolme ekaa lasta alta kolmessa vuodessa,eli esikko oli 2v10kk,kakkonen 1v8kk kun kolmas syntyi.Itse muisteln sitä aikaa hyvänä,kaikilla oli suht sama rytmi,nukkuivat päikkärit samaan aikaan ja samat tarpeet kun liki toistensa ikäiset.Sitten poikiin ikäerot kasvoi,2v ja 2v11kk,sitten kuudenteen taas lyheni,2v7kk ja nyt taas tulee vain 1v8kk ja mua vähän jännittää,sillä tuo pienin on kovin kiinni mussa ja on ihan "vauva"vaipoissaan ja tuteissaan sekä iltapulloissaan,vielä!Mutta eiköhän tästä selvitä kunnialla edelleen!!

Kyllästyminen raskauteen jatkuu,pinna lyhenee sitä mukaan kun päiviä ja viikkoa kertyy!

Anoppi on mulla kultainen ja avuksi,vaikka paljon joudun katsomaan läpi sormien.Hän nimittäin on hyvin mustavalkoinen ihminen ja "aina oikeassa".Mutta vuosien saatossa olen oppinut pitämään ja pärjäämään ja hyviä puolia kuitenkin enempi kuin huonoja.

Jep,sellaisia aatteita tänään
Petite ja navan alla melskaava seiska rv 34+3
 
Moi taas kaikille,

ollut hiljaisempaa täällä..johtuen varmaan siitä, että lievää kyllästymistä omaan napaan on lisääntyvässä määrin. Täällon puheltu anopeista ja asennoista ja ties miestä, olipa mukava lukea kaikkien kuulumisia! Anoppiasiaan en halua edes ottaa kantaa, liian lähellä, liian tunkeileva, liian ihan mitä vaan..pidän yhteyttä sen verran, mitä on pakko. Vauvan vaatteista ja silittämisestä; meillä tuo vauvan huoneen pieni kasvojenkohotus on tuossa jokin aika sitten saatu valmiiksi ja nyt kalustuksesta uupuu enää hoitopöytä. Kun se saapuu, se varmaan tarkoittaa sitä, että ne muutamat hankitut lastenvaatteet (hyvin minimaalista ollut varustelu) päätynee pyykkikoneen kauttaa sinne säilöön. Aattelin ne ekan kerran silittää, mutta sitten saa jäädä siihen kun muutenkaan meillä ei arkivaatteita juuri silitellä. Tosin eräs outo raskausoire liittyy mulla silittämiseen..ärsyynnyin keittiöpyyhkeiden ryppyisyydestä tässä taannoin ja kannoin kaikki kaapista ulos ja silitin ne ja viikkasin takas kaappiin. Ja siis vain ja ainoastaan keittiöpyyhkeet, joita en ikinäkoskaanmilloinkaan ole ennen silittänyt. :whistle: Naputtajako se tuossa sanoi, että siitä vauvanvaatteiden silityksestä tajus, että vauva tulee..no, mää herkistelen kyllä aina niitten pienten vaatekappaleiden ääressä, että katsotaan nyt, mitä se peseminen ja silittäminen saa aikaan. :D

Liitoskivut on aika valtavat täällä; kun hetken on paikoillaan, niin siitä taas liikkeellelähteminen on tuskaisaa. Iltaisin aika usein turvaudun Panadoliin, että saa unen päästä paremmin kiinni. Grr.

Neuvolassa käytiin taas aamusella, numerot näytti kautta linjan mainioilta. Ihmetytti hieman tuo suuri sf-mitan kasvu 29 cm:stä 32 cm:iin kun muuten kasvu on ollut sentin luokkaa kahdessa viikossa. Lapsivettä on kuulemma runsaanpuoleisesti. Pää alaspäin vatsassa köllötellään, mutta kovinkovin ylhäällä vielä. Seuraavalla kerralla on lääkäriä taas tarjolla, eipä sinne alakertaan oo kurkattukaan kun viimeksi viikolla 22, että ihan jees...

Neuvolakäynti päättyi th:n kannustaviin sanoihin, että parin viikon päästä sais jo kuule melkein rauhassa syntyä. Mää siihen, että "älä pelottele..." :eek:

Aurinko paistaa, jee, siis pihalle.

Ente ja vauva ja se olis sit niinko 34+3.
 
Tänään on ihan mahtava päivä! Mies lähti töihin aikasin aamulla ja säästyin koko aamu-unisuus-kiukuttelurumbalta ja sain nukuttua ihan sikahyvin! Ilman panadolia! Eikä oo yhtään kipuja! Wau, mikä olo!

Kyselin petite-te sinulta lapsista ja jaksamisestasi syystä että... Löysin vanhan ystäväkirjani, johon olen kirjoittanut 12-vuotiaana, että haluan 6 lasta. Raskauden myötä tuo haave on ilmestynyt takaisin mieleen. Mitä jos? Siinä tietysti oma ura kärsii, kai? Mutta jos pitäisi NYT valita onko onnellinen elämä suuri lapsikatras ympärillä vai tyydyttävä työura ja vaikkapa yksi lapsi, valitsisin suurperheen. Mites muut mammat täällä: Montako lasta kaikenkaikkiaan on haaveissa? Olemme varmaankin kovin eri ikäisiä, joten tästä voi tulla kiinnostavakin keskustelu...

Hikka on mun masussa pari-kolme kertaa päivässä ja se muuten tuntuu jo todella alhaalla... JJJjjjjaiks!

Kiva lukea lastenhuoneista! Meillä ei vielä sellaista ole, koska olemme juuri saaneet talon sisustettua kahden aikuisen ihmisen kodiksi, joten en ihan heti jaksa sitä suunnittelu-sisustus-muutoshässäkkää. Vauvan pinnasänky on tällä hetkellä meidän makuuhuoneessa ja luulisin sen pysyvän siellä ainakin sen ensimmäisen vuoden. Tiedän, että vauvanhuoneen "perustamisesta" kärsii meidän molempien työpisteet, koska joudumme jokatapauksessa jakamaan joko olohuoneen tai makuuhuoneen kahdeksi huoneeksi. Onpas sekavaa. Helpompaa olisi näyttää pohjapiirustuksesta, että tohon toi ja toi pois!

Oikein antoisaa päivää kaikille! Muistakaa nauttia ja herkutella välillä! :heart:

Aino&kiukkunen rv 35
 

Yhteistyössä