*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Valaalle hirmuisesti jaksamista!

Meillä esitietolomake meni suoraan neuvolasta, siihen piti vain ilmoittaa nimet hätäkastetta varten jos halus. Se meni jo kesällä...

Täällä on navasta ylöspäin tullut haalea viiva, navan alle en ite nää kun masu on suoraan eteenpäin pullollaan :LOL: Karvanen se ainakin on :ashamed:

Viime yö meni taas ihan päin prinkkalaa, onneks ei tarvi sinne töihin enää raahautua.

Vauvalle oon pessyt lakanat, pinnasuojan ja pyyhkeet, nyt on vaatteita ensimmäinen koneellinen pyörimässä :heart: Tarviiko se ä-pakkauksessa tullut peitto pestä? Makuupussi varmaan tarvii... :whistle:

Lapsiluvusta ollaan puhuttu paljon, molemmat haluaisivat useamman. En nyt kuitenkaan lähde suunnittelemaan mitään, katsotaan sitten kun tämän yhden viikarin saa kunnialla maailmaan :D Sama "vika" kuin Kamomillalla, en ota raskautumista itsestään selvyytenä, meillähän Masi on vasta hoidoilla saatu... :/ Joten nähtäväksi jää =)

Josko sitä alottais pikkuhiljaa siivoilun, ei tarvii sit kiireellä rehkiä :)
 
:headwall: Siis mitä laiskottelua tää mun olemiseni oikein onkaan!! Mitään ei saa aikaiseks! Mut oisko sitä parempaa sijaistyötä kun lorvia kaikenmaailman palstoilla :saint: .

Linea Negran alku mulla on tuolla ihan alavatsalla, se nippanappa ulottuu napaan muttei jatku sen yläpuolelle. Sama homma karvojen kanssa, muutama vähän tummempi kasvoi siihen alavatsalle ja näyttäis sitkeästi tulevan aina takaisin vaikka oonkin nyppinyt pois. Muistan kun sisko varttui poikaansa, sille kasvoi mahaan muutama ihan sellainen häpykarva-luokkaa oleva jouhi, niitä sitten kutsuttiinkin munakarvoiksi...

Mä pesin kyllä äitiyspakkauksesta täkin ja makuupussin sekä lakanat ja pyyhkeen. Vaatteetkin piti alunperin pestä kaikki ennen käyttöä mutta koneelliseen se jäi, kun menin tyhmänä laittamaan niitä ihania pieniä nepparillisia vaatteita kuivausrumpuun ja muutama otti ja kutistui ikävästi. Päätin sitten että en tee tuota käyttöönottopesua ollenkaan lopuille vaatteille, ja jatkossa käytän kyllä kuivaustelinettä vauvan vaatteiden kuivaukseen! Pahus vaan, kun se rumpu olis niin helppo...
 
Toivottavasti valaan tilanne korjaantuisi synnytyksen jälkeen ... ! itse en ole nyt juuri jaksanut kirjoitella kun tuntuu että vastoinkäymisiä on ollut nyt ihan liikaa ...
ollan myymässä tätä taloa ja nyt kävikin niin että perjantaina alkoi lämminvesivaraaja vuotaa , täällä siis vesikeskuslämmitys ja lämminvesi muutenkin pesän/varaajan kautta ...
no ei siinä vielä mitään ... nyt paikalla on 1500l varaaja , mutta sellainen ei enään mahdukaan tänne ovista eikä ikkunoista . tilattiin sitten 500l varaaja , mutta sekin jäi rappusista 5-10cm kiinni , ei mahdukaan !!!! Ptää lauantaina purkaa ikkunaa isommaksi ja hajoittaa kivijalkaa , jotta saadaan varaaja sisälle ja sitten paikkailla kivijalka uudelleen ja ikkuna paikalleen :(
ja kaiken kukkuraksi kaikki varaaja /putkimies/sähkömies tulee maksamaan useita tuhansia euroja ja rahaa ei ole , eikä pankista lisää saa , kun on jo nyt niin iso laina !
että kyllä tässä stressiä riittää taas loppumetreille ! :( ja kun nyt ei ole tarvinnut ihan niin tiukkaan katsoa miten siellä kaupassa ostaa mitäkin niin kohta saa katsoa ja tarkkaan ...

neitim + onni-irina rv 34+3
 
AUBRIETALLE tulin vastailemaan,että se koska synnytys pistetään alulle on minun voinnistani suurimmaksi osaksi kiinni.Toki vauva on suuri ja joudun kokoajan lisäämään insuliiniannoksiani koska sokerit eivät vaan pysy tarpeeksi alhaalla ja se tarkoittaa ettei vauvan kasvua juuri voi ennustaa :ashamed:
mutta ensi viikolla katsotaan miten se vauva jaksaa ja vissiin ruvetaan katsomaan miten olisi minun kannalta turvallisinta synnyttää.Viimeisin äitipolinlääkäri sanoi etten ainakaan leikkaukseen tule menemään jos vaan jotenkin saa vauvan alateitse ulos.Koska sellaisille äideille on kuulemma olemassa erityiskonsteja joilla on sydämessä jotaki vikaa ja leikkaus olisi tällä hetkellä itselleni suuri riski.
no tiedä sitten mutta kai tuo tässä lähiaikoina selviää koska nyt elämme loppuraskauden vähän kuin veitsen terällä koska raskaus ja diabetes ovat suurimmat kuormittajat tällä hetkellä.
Kiitoksia tuesta kaikille...tuntuu,että sitä tarvitseekin jotta saa arjen pyörimään muun perheen kanssa :flower:
 
Valaalle voimia!! Mulle iski nyt huoli, ku mun syke on myös ollut raskauden ajan todella nopea! Leposyke siis sellaista 100 luokkaa ja välillä tykyttää vieläkin kovempaa!! Monesti siitä olen neuvolassa sanonut,mutta ei siihen ole puututtu sielä mitenkään.... sanottu vaan että normaalia että syke vähän nousee raskauden takia..... pitäsköhän mun siitä valittaa enemmänkin...???
 
Heipä hei!

Nyt ei ollutkaan kaikki niitä "tavallisia" viestejä.. valas77 hirveesti peukkuja täältä ja hengessä ollaan mukana!!! Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!!! :hug: :flower:

Tänne ei mitään kummosta.

Esitietolomake meillä tehhään netissä.. valitettavasti en jaksanut perehtyä siihen ja minusta se oli niin ärsyttävä muutenkin, että vaadin paperiversiot. Täytin ne sit kotona ja piti tiistaina viedä neuvolakäynnillä takasi, mutta unohin.. Vein ne sit tänään, kun ei ollu muutakaan tekemistä. petite-te on oikeessa.. minua vaivaa RADE ja pahasti.

Sain muuten ekaa kertaa elämässäni sen liikkeiden seurantakaavakkeen.. raivostuttava lomake sekin.. kyllä minä jo oikeesti tiedän normaalit ja epänormaalit liikkeet.. Mutta täti oli kovana siinä ja täyttää se pitää.. Sainpahan taas lisäsyyn vetäytyä tunniksi vaakatasoon.. :p :LOL:

Tänä iltana aattelin vielä auton imuroida ja pyyhkiä sisältä rätillä.. huomenna ukolla saunailta ja lupauduin kuskiksi, ei se muuten sinne menis. Vien tytöt huomenna koulun jälkeen mummolaan siksi aikaa.. tai siis sunnuntaina haetaan pois. Kuskinhommina sitten kuitenkin joudun viemään kaikki äijät yöllä kotiin.. no, ei se ongelma ole, mielelläni vien, ompahan tekemistä. Pitää vaan auto siistiä, ihan kohteliaisuudesta. Sovin sit ystäväni kanssa, että mennään syömään ja kattomaan yöelämää jos jaksetaan, ainakin syömään hyvin ja sit voidaan mennä kynttilän valoon vaikka pulisemaan.. Sellanen tyttöjenilta siis. Mukavaa vaihtelua.

Linea negraa en ole huomannut. En juurikaan ole kyllä tarkkaillutkaan. Ja kun minä käytän jo sukkahousuja ni ne painaa oman jälkensä juuri siihen, ni otappa siitä selvää sitten.

Peukkuja kaikille ja toivottavasti voitte edes jossain määrin hyvin! Minä kärvistelen taas suppareissa.. alkaa kovenemaan pikkuhiljaa, päivä päivältä.. Mutta.. nyt ruokaa laittamaan.

Härkis & Neiti 34+1
 
Hei kaikille ja Valaalle jaksamisia !
Täällä oli sitten tänään viimeinen työpäivä ja äitiysloma alkoi ! Jippii ! Kyllä riittikin, viimeiset pari viikkoa oli tosi kiireistä aikaa.
Täällä on taas keskustelua riittänyt vaikka mistä. Todella kiva lukea muiden juttuja, vaikkei aina itse ehdikään naputtelemaan.
Silittäminen ei täälläkään kuulu lempiharrastuksiin; verhoja ja juhlavaatteita, paitapuseroita tms. Siinä se. Meillä käytössä kans tuo kuivausrumpu, jolla en kyllä ole saanut kutistettua vielä muita vaatteita kuin villasukkia, niin mielestäni pehmentään kivasti vaatteita eikä ne silitystä tarvitse.
Anoppini, kuten myös appiukkoni ovat hirveän mukavia. Anoppi ei jakele neuvojaan, auttaa kyllä jos pyytää ja kysyy. Muutenkin tuntuvat luottavan, että osaamme itse hoitaa lapsemme ja muutkin asiamme. Ei siis valittamista heidän osaltaan.
Linea Negraa ei täällä ole ilmaantunut, ei ole ollut aikaisemmissakaan odotuksissa. Mutta masussa mennään nytkin sellaista vauhtia, että välillä ihan auts =) Siellä varmaan kans juhlitaan alkanutta lomaa =)
Lapsiluvusta ja iästä tämä tulokas on siis kolmas ja ikää mulla on nyt 35. Kolmas ja viimeinen, ainakin näin olemme tällähetkellä suunnitelleet. Mahdollisuuksiahan iän puolesta vielä olisi lapsia tehdä, mutta muut riskit raskauksiin liittyen alkavat huomattavasti kohota tästä iästä eteenpäin ja en taida niitä haluta ottaa. Olemme erittäin kiitollisia näistä kolmestakin kullannupusta.
Kathrinelle mäkin kävin viimeviikolla kampaajalla leikkauttamassa ja sit värjäsin kotosalla hiukseni. Ei niissä väreistä mitään haittaa ole vauvalle. Enemmänkin siin on se, et hormoonitoiminta raskausaikana saattaa muuttaa lopputulosta värin suhteen, mut kyllä mulla ainakin aina on tullut sen värinen kuin oon halunnut.
Esitietolomake täällä vietiin ekaan ultraan jo mukana.Tokassakin ultrassa kyselivät toiveita, mut ei mulla mitään erikoistoiveita ollut. Kunhan avaavat oven kun olen tulossa :LOL: Siis kun oon tottunut meneen yöllä synnyttään ja silloin se synnärin ovi ainakin täällä on lukossa ja summerilla pääsee sisälle.
Täällä sataa vettä AIVAN kaatamalla ! Vaikka kohta vasta marraskuun alku, niin toivoisin kyllä jo pientä lumipeitettä maahan valaisemaan tätä niin synkkää syksyä. Toivottavasti se lumi ylipäätään tulee tänä talvena, viime vuonna jäi todella heikonlaiseksi. Täytyyhän kiloja päästä sitten jossain vaiheessa sulattelemaan lumitöiden merkeissä =)
Tämä täältä tällä kertaa, nyt menen suihkuun ja sitten telkun ääreen, joskos sieltä tulisi jotain katseltavaa.
Aurinkomamma ja Tippu 34+3 tai jotain sinnepäin.
 
Hikattaa mahassa taas. Ja sykkii kummasti. Yöllä kalvot naksuivat ja supisteli oikein kunnolla. Tuleekohan se kohta?

Linea negraa
ei mulla ole, eikä lisääntynyttä karvoitusta mahan seudulla. Ärsyttää, kun ei pääse siistimään alapäätä, kun ei näe sinne. Mies on luvannu sheivata "sit joskus"; sitä odotellessa... Katsoin tuossa pari päivää sitten ihan vahingossa sääriäni ja tajusin, etten niitäkään ole...ööö...pariin kuukauteen ajellu. Aika järkyttävää. Mites teillä? Eikai se niin tärkeää ole. Itseasiassa parempi näin säiden kylmetessä olis jättää kaikki karvat rehottamaan. :D

Kuivausrummussa voi käyttää eri lämpötiloja. Meillä ainakin ohjelma, jossa vauvanvaatteen kuva on toiminut hyvin. Eli ei oo vaatteet kutistuneet! Siis hetkinen, ootteko pesseet ÄITIYSPAKKAUKSEN vaatteita? Nehän on hillittömän isoja suurin osa ja tulee käyttöön vasta n. puolen vuoden kuluttua. Tai no riippuu vauvan koosta... Ajattelin vaan, että missä tyhjiössä te niitä 6 kk säilytätte... Tää on taas tätä mun logiikkaa. Mulla on muuten ihan sairaan paljon niitä ihan pieniä 50-60cm vaatteita! Hullua.
 
se ois ensimmäinen ä-loma päivä.
vaatteet on laitettu jo aikaa sitten valmiiks :whistle: no muuta ei olekkaan.
kävin tossa keskiviikkona neuvola lääkärissä ku on noita suppareita ollu jonku verran, eipä ollu ku kohdunkaula vähän pehmentyny.
silitysgalluppiin:en silitä mitään vaatteita sillon ku oli "vaan"kaks lasta ni silitin kaikki nyt ei kyllä kiinnosta koko homma eikä aika riittäisikään.
käytiin ostamassa kaukalo viim.viikolla nyt alkaa olemaan kaikki mitä tarvitaanki.
siivous intoa viel kaipailen ku aikasemmin näillä viikoilla olen olu jo ihan kamala pirttihirmu ton siivouksen suhteen mut nyt ei kiinnosta yhtään. pitäis vielä asuntoaki pitää siistinä ku on asunto myynnissä,ja kun on ollu jo muutama "yllätys"näyttö ni kauheet siivoukset päälle et kehtaa päästää ketään sisälle!
lapsiluvusta:meille taitaa olla tää neljäs viiminen. tai ainakin mies niin sanoo (mä kyllä ehkä salaa haaveilen viel yhestä)
:whistle: en kyllä välttämättä hauis näin pienellä aika välillä. meillä ku kahta ekaa yritettiin vuosi ja nää kaks viimistä on saanu alkunsa hieman yllättäen kolmosen kohalla olin vaihtanut just työpaikkaa ja tän nelosen kohalla mulla ehti tulla yhet menkat ja naps plussaa näytti. (kyllähän sen tietää et jos mitään ehkäsyä ei ole käytössä ni raskautuu) ja en ole kyllä katunut päivääkään vaikka raskasta tää on ja tulee olemaan ku kolmosen ja nelosen väli tulee olemaan 1.3kk.
mua on ruvennu kyllä pelottaa toi synnytys et ehitäänkö ees sairaalaan tai et ehtiikö hoitaja tulla ennenku vauva syntyy ku viimeks kerettiin olemaan sairaalassa 25min ja tyttö oli ulkona. mä olisin varmaa synnyttäny kotia jos toi ukko ei olis hoputtanu. :snotty: mullaku tuli eka kunnon supistus sairaalanpihalla ja samalla meni vedet ja sit oliki jo kiire.mä kun halusin vielä mennä "isolle"hädälle ni kätilö sano et se on se vauva joka painaa ni mähän rupesin inttää vastaan et eikä ole!
no vauvahan se oli! :D


valaalle iso: :hug:
 
Mussupussu mä oon pessyt ä-pakkauksesta vaan ne pienimmät jotka tulee heti tai melkein heti käyttöön (56-60), muut on vielä pakkauksessa ja saa ollakin =)

Tänään kaupungille etsimään isyyspakkaukseen tavaraa :D
 
Hetkinen hetkinen... Mikäs tämä isyyspakkaus nyt on? Onko se joku perinteinen juttu? Hemmetti, jos tässä nyt sellastakin täytyy alkaa kokoamaan. Oon ollu nyt niin "rauhallinen", kun kaikki tarpeellinen on jo hankittu.
 
Huomentaa... tulipas nukuttua. Yöllä ei tullut uni, aamuyöllä kukuin ylhäällä, mutta aamun alkaessa tämä mamma alkaa koisata... No ei kai sillä niin väliä, milloin nukkuu, kun vaan pystyy nukkumaan.

valas, iso :hug: sulle! Onpas sulla melkoinen tilanne! Helpottaa kuulla, että vauvalla kuitenkin on kaikki hyvin, toivottavasti sinullakin synnytyksen jälkeen!

neitim, myös :hug: Kävipä teillä huono tuuri talon kanssa. Nyt ei oikeen rapsakkaat remppailmat enää ole.

Jotenkin rauhoittavaa istua yksin kotona hiljaisuudessa ja lämpimässä ja katsella lumisadetta... tulee ihan joulufiilis. Tekis mieli poltella kynttilöitä ja leipoa jotain. Saankohan tänään taas yhtään mitään aikaiseksi, laiskuus vaivaa toden teolla. Ihaillen luen teidän muiden tarmonpuuskia. Ehkä täälläkin olisi vähän eri tahti, jos olisi muitakin huollettavia kuin minä itse :whistle: mutta nautinpa nyt tästä elämäni ensimmäisestä (ja viimeisestä?) laiskottelujjaksosta, katsokoot muut kieroon...

Ja armoton RADE vaivaa täälläkin!!! :LOL:

mussupussu, olen pessyt äitiyspakkauksen pienimmät vaatteet 56-60 cm sekä ne muutamat pienet, mitä olen itse ostanut. Lisäksi tietysti sänkyvaatteet ja täkin. Pesen vielä makuupussin ja toppapuvun, siinä taitaa olla tämän hetken pesemiset. Otin varman päälle enkä käyttänyt kuivausrumpua. Joskus on aikuisten vaatteetkin tullut pilattua rummulla :ashamed: Ja kaikki myös silittelin. Kuuluu tähän mun "äitiyden rituaaliin".

Äippäpolille tuli aika rv 37. Silloin pitäisi olla loppuraskauden ultra (synnytystapa-arvio) ja mahdollinen ulkokäännösyritys. En tiedä vielä, annanko kääntää. Vielä on aikaa päättää.

Nyt taas kysymys kokeneemmille: millä viikoilla vauva alkaa yleensä laskeutua? Hengenahdistus vaivaa...

pulla ja Ihme 35+2 (muistaakseni?)
 
viivi82: mä teen isipakkausta ja ajattelin kans mennä tänää kaupungille kattelee lisää tavaraa siihen.. :D haluisin sellasen isi-mukin, mut en oo löytäny mistää.. eilen näin sellasen maailman paras isä, mut haluisin pelkän isi-tekstin! =) :whistle:

pulla75: se oli jotain pari viikkoa ennen synnytystä ku yleensä laskeutuu.. ja just viikolla 35-36 kohtu on korkeimmillaa et sulla just hankalin vaihe siinä meneillään, mut kohta helpottaa.. :) :hug:

pikku ja potku-iita rv 33+0 :heart: :xmas: ( hui ku tuntuu hullulta lukee toi lukema..!! )
 
Hej på er alla!

Mullakin alkoi tänään loma. Vähän haikeeta toisaalta, tämä viimeinen kurssi koulussa oli niin kiva, että oikein harmittaakin että ei sit vuoteen mitään ainakaan. No, se "ei mitään" on toisaalta maanantaina seminaari, tiistaina kypsyyskoe... ;)

Valas, voimia ja siunausta sinne! Muistan nähneeni sairaalassa joskus ihan sun oireilla ja löydöksillä naisen joka oli vasta synnyttänyt ja hänellä ainakin tilanne oli alkanut korjaantumaan synnytyksen jälkeen ja vauva voi hyvin. Että et ole ainoa ja kyllä lääkäreillä ja hoitajilla on kokemusta sun vaivan hoitamisesta!

Nyt muuten on toden teolla alkanut kohtu painamaan keuhkoja ja kumartelu käydä tosissaan hankalaksi. Silti toivon vielä, että hän saapuisi pari päivää la:n jälkeen, että ehtis tenttiin. Toisaalta millaista on tentissä istuminen silloin, kun tää on tämmöistä jo nyt?? Mutta silti tykkään kyllä olla raskaana ja ikävöin jo mahaa. Lapsiluvusta on ollut puhettakin. Ei tämän ole meillä tarkoitus jäädä ainoaksi, mutta itse olisin tässä vaiheessa valmis ainakin viis vuotta odottamaan seuraavaa. Mikä tuokin mieleeni kysymyksen, miten olette ajatelleet hoitaa ehkäisyn synnytyksen jälkeen? Toi viis vuotahan olis sopivasti hormonikierukan käyttöaika. Ei ehkä pöllömpi ajatus... Täytyy vielä ottaa selvää, estääkö se hedelmöitymisen. En nimittäin yhtään pidä ajatuksesta, että joka kuukausi hedelmöityis munasolu eli muodotuis uus ainutlaatuinen geeniyksilö ja sitten ei löytäiskään tilaa majatalossa ja tulis pois. Muistelen kyllä, että se tekee kohdunkaulan liman niin sitkeäksi, ettei siittiöt pääse läpi.

Hauskaa viikonloppua koko sakille!
Ineli 34+5
 
Heippa vuan!

Kävin tänään siellä varmistusultrassa et onko miten päin. Tää köllötteli viistosti perätilassa, tilaa on kyllä kääntyä kun istukkakaan ei ole edessä. :heart:

Siellä mä näin ihanan pienen jalan kuva ruudussa :heart: Ja kun kysyin sukupuolta, ei tää lääkäri osannu sanoa. Sano et jompi kumpi, johon mä et niin mäkin olen päätelly :LOL:. Paino-arvio oli nyt n.1670g.
Petite-teMiltäs kuulostaa onko vielä viikkoihin nähden mahdottoman pieni, nyt viikko 32+5? Ku ei ne taaskaan sanoneet mistään mitään. Ja jos totta puhutaan kysyn vasta kun menen kysille käännytys yritykseen, en luota noihin arvauskeskuksen tyyppeihin. :ashamed:

Ehkäisystä kyseltiin, en ole vielä rehellisesti miettiny mutta kierukkaa olen ajatellu pitkään, onko teillä kokemuksia siitä?

Siinäpä tärkeimmät, tosiasiassa joku taas tyhjenti mun muistin tässä parissa sekunnissa, että tod RADE vaivaa täälläkin....

Jaksuja kaikille

Marttan + nakki
 
Heips!

Toisilla sitä näköjään jo alkaa äippäloma, vaikka "lomailenhan" mäki koko ajan, mutta äippäloma alkaa 11.11 (muistaakseni), mutta eipä tuo meidän normaaliin päivärytmiin vaikuta mitenkää.

Mä sit sovin tässä päivällä äitin kans mulle ja ukolle vielä pienen huilitauon ennen kolmosen syntymää ja ens perjantaina likat menee sinne yöks. Me mennään ukon kans romanttisesti kattoon lätkää :kieh: No, joo, vois sitä iltaa jatkaa sit vissiin Käkkärillä ja mennä kattoon Yötä, ku sitäkää ei oo muutamaan vuoteen nähny, mut kattotaan, jaksaako tää mamma viä riekkua mahansa kans. Mut joo, ennen kaikkee mulle ja ukolle mahdollisuus mennä ja olla kahdestaan :xmas:

Eipä tässä kummempaa, ens tiistaina olis sit neuvolakeikka ja tarttis muuten esikolle varata aika korvien tarkistukseen, jaa mää myöhässä asian kans vai :eek: Unohtu vaan tänäänki varata se aika, ku ukko oliki sattumalta pekkasella, niin se sekotti koko päivärytmin :whistle:

Voikaahan aina vaan paksummin ja viikonloppuja :wave:
 
Ekasta äippälomapäivästä nautittu sateen merkeissä ja neuvolassakin käyty. Siellä todettiin kaiken olevan ok:
pissa puhdas
painoa tullut kahdessa viikossa yht. 500 g lisää (kokoaikana yht. 13,1 kg )
paineet 115/75
hemppa oli noussut 122 (viimeks 114 ) ladyvitaplus ja ruisleipä ovat ilmeisesti auttaneet :)
sf 32
lapsivettä normaalisti
rt ja vauvan sykkeet 144.
Parin viikon päästä sitten lääkärille ja siitä sit viikon välein. Laskeskeltiin juuri, että 38 pv laskettuun ja 24 siihen kun "saisi luvalla syntyä" la - 2 vk. Vaikka tuossa jossain vaiheessa tuntui, että aika matelee todella, niin nyt sitten tuntuu, että on mennyt tosi nopsasti.
Ehkäisystä ollut täällä puhetta. Ei ole kauheesti vielä pyörinyt mielessä, mutta jos tämä on meitin viimeinen, voisi ehkä suunnitella jotain "lopullista" ehkäisyäkin. Kierukkaa kun en suostu ottamaan, pilleritkin vois tässä iässä jo unohtaa, enkä oikein muista laastareista ja kapseleista tiedä tai luota. No, täytyy jutella neuvolassa vaihtoehdoista joku kerta. Kiirettähän tässä sille ei vielä ole.

Hauskoja viikonloppuja kaikille !


 
B-7
MARTTAN ihan hyvän kokoinen mielestäni.Tekayn sivut antaa noille viikoille viitteeksi painot 1600-2700,eli mahtuu hyvin sen sisälle.Ei taida suuren suuri vaavi tulla mutta kasvaa kuitenkin tasaisesti!
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Ja ehtii se vauva vielä vaikka itsekseen kääntyä kun on noin siro ja tilaa siten riittää!

Ehkäisy mulle laitetaan horm.kierukka jälkitarkastuksessa jos vaan kaikki kunnossa.Elämäni ekaa kertaa oon päätynyt pitkäaikaiseen ehkäisyyn.Seuraava tavoite on sitten se iltatähti :heart:
 
Heippa
Tulipa tänään sitten juostua koululla parkkikselta sisälle sadetta pakoon.. Ja kyllähän nyt sitten häpyliitosta juilii! Ei kiva.

Ehkäisystä on ollut puhetta.. Mulla on ollut joskus h-kierukka (Ineli: se estää myös hedelmöittymisen), mutta se ei sopinut mulle. Keräsi vuodot jostain syystä kohtuonteloon, ja sitten (yhdynnän jälkeen seuraavana aamuna useimmiten) hulautti niin runsaan vuodon kerralla ettei sitä voinut pitää. Ja onhan se kohtuun kertyvä vanha veri iso riski kohtutulehduksellekin. Hormonikierukka vaihdettiinkin kerran, välissä olin 3kk ilman, ja toinenkin kierukka teki saman tempun. Gynet on olleet ihmeissään, eivät ole ennen kuulleet vastaavasta haittavaikutuksesta. Mutta niin vaan kävi.. Muuten oli hyvä systeemi.
Pillereitä oon syönyt vuosikaudet.. Ne on muuten hyviä, mutta mun rinnanpäät tulee niin kosketusaroiksi että mies saa mut tosi helposti vihaiseksi pelkästään haluamalla koskea rintoihin :whistle: Ei kiva, ja vähentää omaakin tyytyväisyyttä seksielämään kummasti.
Mä olen ajatellut kuparikierukkaa.. En minäkään pidä ajatuksesta että hedelmöittyminen pääsee tapahtumaan. Ja runsaammat vuodotkaan ei houkuttele. Mutta se olisi ainakin omaan hormonitoimintaan vaikuttamaton menetelmä. Kumeja en halua meillä nähdäkään :kieh: Tai mitäjos me kaikki alettaisiinkin käyttääniitä äippäpakkauksessa tulleita naisten kondomeja?! Tehtäis sellaista tärkeää pioneerityötä :LOL: Ei vaan.. Mä just sitä käyttöohjetta tutkailin (en oo pakettia viel avannut kun haluun kyllä suuresta mienekiinnosta testata sen ihan oikeassa käytössä!) ja totesin että oon kyllä pitänyt myös ehkäisyneuvolaa, mut sitä en taitais osata käyttää - tai ainakaan neuvoa toiselle!! :/ Jotenkin tulee vähän sellainen fiilis että puoli rullaa elmukelmua ajais saman asian...

Kivaa viikonloppua kaikille! Me päästään huomenna hirmuisiin Halloween-naamiaisiin, hui =)
 
Huomenta =)

viivi minä kanssa teen isyyspaketin...ja just sopivasti sattuu toi isänpäiväkin tulemaan :saint: niin voi silloin antaa... mitä sä laitat siihen?
Mä löysin ihanan bodyn jossa lukee "isin kulta", joten sen ainakin pistän, ja sitten hommaan miehelle henk.kohta tavaraa... dödöä ( varmasti tarpeen ) salmiakkia (jota se rakastaa) ehkä jonkun "isä-kirjan??" ja sitten laitan pari tölkkiä ööliäkin mieltä relaamaan...

Mun mielestä se on hienoa miestäkin muistaa! :)

kathe ja kulta 32+0 !! (jesh!! )
 

Yhteistyössä