*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

jennae: tylyä kohtelua olet saanut, sekä töissä että lääkäriasiassa! Ei todellakaan sun kuulu enää nostella ja laitella muuttolaatikoita ja aivan varmasti olet sairasloman tarpeessa! Eikö neuvolan terkkarikin pysty jonkinmittaisen saikun kirjoittamaan, jos lääkäriin pääsy on noin vaikeaa? Tässä vaiheessa on pakko olla itsekäs, hyvällä omallatunnolla! Itse tajusin työväsymykseni vasta, kun jäin kotiin... kroppa meni vähän sekaisin, veriarvot kuralle yms. mutta nyt alkaa olo kohentua (2 viikon jälkeen :| )

Sinzi, mulla lähete äippäpolille lähti perätilan takia rv 35. Vielä ei ole tullut aikaa, joten en tiedä, missä vaiheessa tutkitaan.

Galluppeja: valkkaria tulee ja suojia menee :D . Ruokaa ei oikein tee mieli. Pakko yrittää jotain välillä syödä ja pieninä annoskokoina. Lapsiluvusta: en ole mikään lapsirakas, joten suurperheestä en ole koskaan haaveillut. Ollaan tyytyväisiä, jos tämä yksi saadaan ehjänä maailmaan. Toiseen tuskin on mahdollisuutta.

(.) Tuntuu siltä, että masuasukki on vasta nyt hokannut, että on aika aloittaa jumppatreenit :D Melkoista myllerrystä ollut pari päivää. Liikkeet tuntuu voimakkaasti, mutta ei kipeinä. Ei potkuja, mutta möyrintää. On vielä ylhäällä ja pää tuntuu melkein keuhkoissa asti, puuuuh..... Ja työntelee välillä selkää (?) navan vierestä ylös. On majoittunut täysin oikealle kyljelle. Joskus tuntuu siltä, että mahassa on jalkapallo navan oikealla puolella, huh! Elättelen toiveita, että kun pieni liikkuu nyt noin ahkerasti, niin pyörähtäisi vielä omin voimin raivotarjontaan :heart: . Sen olen päättänyt, että perätilavauvaa en alateitse synnytä, vaan se on sitten sektio. Mutta ihan onnesta pyöreenä :LOL: "kuuntelen" näitä liikkeitä!

Ihanan kirpeä keli! Ei taida enää pakkasta olla, kun aurinko jo paistaa. Taidankin viedä vaunut ulos tuulettumaan ja laittaa vaavin vaatteet pesuun. Jos nyt eka kerran silittäisin, mutta jatkossa en, sen verran laiska olen!

pulla ja Ihme 35+0 *POKS*
 
Oon saanu vihdoinkin pestyä kaikki vauvan vaatteet. =) Jennae: tosi tylyä kohtelua.Mun neuvolan täti vei mun paprut läääkärille ja selitti tilanteen.En edes ehtiny nähä koko lääkäriä,kun todistus oli jo mun kädessä.

Valkkarista: sitä tulee normi määrä.Ei mitenkään älyttömästi,mut kyllä silläkin määrällä saa housut kastumaan.
 
Mun maha napsahteli eilen illalla! Oli kyllä huiman kuuloista! Mutta olin siis ymmärtänyt että kalvot ne siellä vaan paukkuu, tokko mitään ihmeellistä.

Ihmeellistä sensijaan on toi painonvaihtelu. Tänään aamulla oli eroa eiliseen aamupainoon kaksi kiloa vähemmän, eiliseen iltapainoon NELJÄ kiloa vähemmän :eek: ! Mitä mulle on oikein tapahtunut yön aikana kun en vessassakaan käynyt ennenkuin vastaa aamulla! No, varmaan oli sitten turvotusta...

Meillä on alettu jo miettimään sitä mahdollista synnärille lähtöä, tai varsinkin miestä on alkanut jännittään että miten se sitten tapahtuu jos on tapahtuakseen! Se aikoo juhlia nyt viikonloppuna synttärinsä "pois alta", ja päätti ettei sitten enää lähde mihinkään baareihin tai iltakaljoittele kotonakaan ennen vauvan syntymää. Samoin se on miettinyt, kun harrastaa jääkiekkoa ja on neljänä iltana viikossa treeneissä, että alkaa varmaan pian kantamaan puhelinta jään laidalle mukanaan, sieltä jäältä kestää kuitenkin 1-1½h tulla kotiin! Vieraspelimatkat mä varmaan kiellän siltä muutaman viikon kuluttua.

Noh, vähän kuitenkin tuntuu varhaiselta miettiä mitään synnärille lähtöä, mulla on perusajatuksena kuitenkin se pieni pessimismi, että kaksi viikkoa mennään yli ja käynnistykseen...
 
maarith
Heips kaikille.
Mulla oli tänään aika sokereiden takia äippäpolille ja siellähän se vauva köllii.Painoa sillä tällähetkellä sellanen 2200g.Lääkäri oli niin kiireinen etten muistanu kysyä kumpi siellä nyt sitten on..joten taaskaan en sitä tiedä.Ottaa pattiin jo tuo,kun ei muista ja toisen kiire sai aikaan muutenkin sellasen kamalan kiireisen olon.Mulla meni aikaa tuolla sellaset 4 tuntia ja siihen matka vielä päälle eli semmonen kiva lähes 6 tunnin pyrähdys.Sokerit edelleenkin sekasin ja olisinkin kysyny teiltä joilla on kanssa sokereiden takia dietti päällä,että mistä ootte ohjeet saanu siihen? Löytyykö esim.netistä hyviä ruokaohjeita tuohon vai mistä sais tietoa enemmän?Mun täytyy tilata aika ravitsemusterapeutille,mutta kuullosti siltä että sieltäkin tulee sellasia yleisohjeita eikä kunnollisia tarkkoja,että mitä saa ja mitä ei saa syödä,jne.Mä tartten kunnon ohjeet enkä mitään sinne päin olevia.Kertokaan toki,jos joku tietää jotain hyviä sivuja tai muita ohjeita. =)
 
Hassua. Kun puhetta on ollut noista imetysliiveistä, niin mulla on hankittu täsmälleen saman kokoiset, kuin härkänaisella ja normikokohan on toi 75A tai 70B, ollu tässä jo vuosia... Härkänaisellahan pari imetyskokemusta jo takana, joten aika hyvin tiedät, miten ne tissit siitä turpoaa. Nyt voin hyvillä mielin ajatella, että minä ITE osasin ostaa oikean kokoset ennen ekaa lasta, jeejee. Tai sitten meneekin pahasti pieleen... :ashamed: Oon jonkin verran miettiny tota tissiasiaa (tai utareiksi niitä kai imetysvaiheessa kutsutaan :LOL: ) ja en osaa kuvitella, MITEN näistä pikkusista, siroista voi tulla sellaset jättiläiset?! En vaan tajuu.

Bakteerivaginoosista
en oo hirveesti ottanu selvää. Siinä kun ne oireet on niin yksilöllisiä. Mutta eikös runsas, tai ainakin lisääntynyt, valkovuoto ole raskauden tässä vaiheessa ihan normaalia, niin luulisin Saparon epäilyt turhiksi...? Mutta siinäpä se kun en ole lääkäri. Jos nyt kauheesti häiritsee ja epäilyttää, ni kannattaa kysellä taudista lääkäriltä tai terkkarilta. Testi otetaan emättimestä vanupuikolla, että kerron vaan, että jos päätät sen testin ottaa, ni alatutkimukseen joudut. Eihän se satu, mutta ei noi sisätutkimukset koskaan mitään kivoja ole. Älä vaan missään nimessä kato tietoja netistä, koska siellä pyörii jos jonkinlaista kauhutarinaa ja vähemmästäkin tulee luulosairaaksi! Ite tietysti katoin just netistä, kun sain diagnoosin ekaa kertaa ja pelästyin ihan sairaasti. Kyseessä on loppupeleissä kuitenkin VAIN bakteeritulehdus, jonka voi saada vaikka järvessä uimisesta tai pesuainemerkin vaihtamisesta...

Mulla on myös ollut noita muistikatkoksia. Dementiaksi itse sitä kutsun. Lääkäri sanoi sen olevan suhteellisen normaalia raskaudessa... Niin kai sitten.

Ikänsä on moni laittanut tänne. Mä olen 25. Välillä tunnen olevani 15 ja välillä taas 40, että kai se ikä on vain numeroita... Tosta tuli mieleen, että kun olen lukenut noita "äidit 20-30v."-juttuja, niin tunnen itseni vanhaksi, vaikka ikänihän sijoittuu tasan tohon keskelle. Kai sinnekin porukka kirjoittelee enemmän aiheen mukaan, eikä oman iän.

Aino&kiukkunen rv35+1
 
Pikaisesti Maarith:lle yksi hyvä linkki, Espoon kaupungin sivuilla on paljon neuvolainfoa ja rd-ruokavaliosta myös:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187

Sen verran vaan tuota muuten hyvää ohjetta kommentoin, että monessa muussa lähteessä suositellaan hiilihydraattien jakamista vielä tasaisemmin pitkin päivää, so. kuudelle syömiskerralle. Tuossa oli viisi, ja kerta-annoksina mun mielestä aika paljon hiilareita - mutta se on yksilöllistä myös, miten paljon kukakin voi niitä syödä niin että sokrut pysyvät kurissa.

Järkyttävää, ettet ole saanut neuvolasta mitään ohjeistusta! Nyt nyrkkiä pöytään siellä!

Jos olet kiinnostunut juttelemaan/kyselemään lisää, niin r-diabeetikoilla on oma pinokin täällä Kaksplussalla:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1205535

Ruokavaliosta löytyy infoa myös Diabetesliiton sivuilta, esim. tämä:
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=96
 
Hiphei pitkästä aikaa kaikille! Taustaillu olen aina sillon tällön, mutta nyt ehin vähän vastailemaankin.

Lapsiluvusta ja sektiosta: Meille synty esikoinen, kun olin 26 v. ja kakkonen ilmoitti tulostaan vasta nyt kun oon reilut 30 v. Esikoinen synty suunnitellusti sektiolla, koska oli niin hassussa asennossa ja lapsivettä niin vähän, että eivät lähteneet yrittämäänkään kääntämistä. Leikkaus suju oikeen hyvin, ei sattunu yhtään. Veriarvot pääs hieman tippumaan (kun ei ne hyvät ollu alunperinkään) ja siitä tuli vähän huono olo, mut tankkasivat mitälie hemohessiä, ni johan helpotti. Heräämössä meni aika kauan, kun paleli niin kovasti, mut vointi oli muuten ihan hyvä. Kiirehän sitä jo oli vauvan ja isän seuraan, kun olin vaan hetkeks saanu tulokkaan rinnalleni leikkaussalissa. Seuraavana yönä sain vielä sitte punasoluja veriarvojen takia. Kipuja ei mitään isommin ollu. Sen muistan, että ilkeimmältä tuntu sairaanhoitajan painelut, kun kohdun supistumista piti kartottaa. Maidon tulo alko ihan hyvin muutamassa päivässä ja haava parani erittäin siistiksi. Ehkä aika kultaa jonkin verran muistoja, mut ei mulle mitään traumoja jääny mistään, päinvastoin.

Anopista: Jep jep. Anoppi on sellanen persoona, että välillä on ihan ylintä ystävää ja välillä joutuu ihmettelemään että mistäs nyt tuulee. Mut toimeen tullaan, kun osaan luovia. :D

Nyt pitää lähtä töistä kotia. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!
 
Paljon kaikkia mielenkiintosia aiheita mihin vois vastailla, mut tässä tuppaa aina unohtumaan varmaan puolet ku alkaa kirjottamaan..!

Saparo-81:
Mulla on kans toi hormoniviiva, navasta alaspäin menee sellanen aika haalea viiva, ainaki viel toistaseks haalee, ja sit navasta ylöspäin viel pikkasen haaleempi. Ja tyttö tulossa myös.. Kaveri sai toukokuussa tytön ja sillä meni tosi tumma viiva koko mahan yli!! :D

Ilmavaivoista.. Kyllä täälläki on niitä.. ja vielä ku on toi laktoosi-intoleranssi ni oikein kivaa.. :D

Valkovuotoasiaa Joku mainitsi et ilman pikkuhousunsuojia sais olla kokoajan vaihtamassa alushousuja ja housuja, ni ihan sama juttu täällä! Ihan märkänä paikat jos ei suojia käytä! Ja kokeilin sellasta Tena lady näytettä ni se piti vielä kuivempana ku tavallinen pikkuhousunsuoja.. on kyllä hyvä tuote! :)

Kävin tänää lääkärissä jatkuvien supistuksien takia, mut ihan samalla tavalla oli asiat alakerrassa ku viikolla 28. Eli ei mitään huonoa oo siellä supparit saanu aikaseks. Potku-iita siellä köllötteli edelleen pää alaspäin ja painoarvio oli reilu 2 kiloa. :heart:
Tuli kyllä huono olo ku lääkäri ultras ku makasin ihan selälläni, eikä yhtään pää koholla ni tuntu et alkaa heittää päässä ja sit ku nousin ja puin ja istuin tuolii ni sellanen huono olo-aalto tuli.. ei kiva.. Mut kyl se siitä sitte.. Pääasia et paikat kiinni ja sillee. =)

Mitäköhän tässä vielä.. Ainii iästä oli puhetta. Täytän huomenna 21v. ja mies on 22v. Ja ensimmäinen siis tulossa. Oon aatellu et varmaan 2 lasta ois kiva. Tai siis itseasias nykyää oon alkanu vähän aattelee et kolmeki ois kiva, en tiiä kuin oon alkanu tollee aattelee.. Odotushan on mun mielestä niin kaameeta aikaa ja ennen ajattelin et ei ikinä lapsia, maximissaa yks! :LOL: Niin ne ajatukset vaan muuttuu.. mut kyllä se pikku kakkonen ainaki varmaa jossain vaiheessa ois ihan tervetullu..miehenki mielestä. :)
 
Hipsis taas...

Mulle tulikin tänään se aika ä-polille synnytystapa-arvioon!!! Että tosiaankin,Pikku-87, kohta poksuu =) Mulla poksuu tänäänmyös viikot, nyt 35 tasan. Vähän ihmetytti kun oli sen ajan laittaneet vasta 36+5 ajankohtaan, mutta kai noi tietää. Tai sitten ne on lukeneet sieltä lappusistaan ja koneiltaan että mä oon hankala akka enkä anna kuitenkaan kääntää, joten sama se miten myöhään yritetään. Neitihän on perätilassa, ja täällä kuulemma joka tapauksessa päätyy synnytystapa-arvioon jos edellinen synnytys on ollut sektio.

Kathrinelle huomasitkos että täällä oli ollut jo aiemminkin tänään puhetta kampaajalla käynnistä =) Uskalsitkos värjätä? Mä uskalsin, nyt on taas tummempi pööki, enemmän raitoja ja vähemmän mittaa. Oon oikein tyytyväinen.

Hormoniviivasta mulla se on ollut vaan poikaraskauksissa joita on ollut kaks, ja viimeks kun tuli tyttö niin ei ollut. Ja nyt kun pitäis olla tyttö tulossa niin ei oo. Poikia odottaessa on myös alavatsalle hormoniviivan tietämiin tullut tummempaa karvoitusta, näiden neitien aikaan ei oo.

Imetysliiveistä mulla kävi hyvä tuuri ja sain kaverilta ainakin viidet imetysliivit =) Osa oli vielä ihan uusia, sellaisia abecitan liivejä joita oon itsekin tykännyt käyttää. Laputkin oli tallella! Parit varmaan täytyy ostaa, sellaiset kaarituettomat yökäyttöön.

Mukavaa loppuiltaa =)

Terv
Aubrieta + "Siiri" 35+0 *poks*
 
Pikku-87: No, viimeksi kun en antanut kääntää -> gyne suuttui, jätti mut siihen pritsille jalat telineissä, istui tuoliinsa, saneli muutaman lauseen ja häipyi hammasta purren helmat heiluen sanomatta mulle enää MITÄÄN. Kätilö sitten gynen mentyä hämmästyneen oloisena sanoi mulle että "no sä voit nyt tulla pois sieltä ja pukea", kävi jossain (ilmeisesti puhumassa gynen kanssa) ja palasi sopimaan mun kanssa sektioasiat. Joka ehdottomasti kuuluisi lääkärin tehdä :kieh: Että varmaan on joku iso, punainen vilkkuva varoitusteksti laitettu sinne mun gynelehden kulmaan potilastietoihin...

Onneks tää miesgyne ei enää PHKS:ssa vaikuta.. Tuli kyllä alueella kuuluisaksi olemattomilla sosiaalisilla taidoillaan,niitä tarinoita oon kuullut PALJON.

Mutta eipähän käännetty :kieh:
 
Miten helpottavaa tietää että kaikilla muillakin vihloo paikat! :D Eikun ihan oikeasti joka päivä pari sellaista vihlaisua että huh!, ja yhdistyvät sellaiseen tunteeseen että pieni hyppää kyydistä just nyt ellei pysähdy. Innolla / kauhulla odotan seuraavaa lääkärikäyntiä joskus hamassa tulevaisuudessa - olen erittäin ihmeissäni ellei mitään ole alaosastolla tapahtunut.

Tuosta kääntämisestä tuli mieleen... katsoin eilen tapani mukaan synnytysohjelmaa ja siinä jenkkilääkärikin totesi että 'ei enää juurikaan tehdä kääntöyrityksiä koska niissä on niin riskinsä' - ja asianosaisella naisella taas oli nippu nettitutkimuksia aiheesta ja lukuja siitä kuinka turvallista se on. Eli taitaa olla kautta maailman sellainen juttu tuo kääntäminen että aiheuttaa mielipiteitä suuntaan ja toiseen... tärkeinhän siinä on seurata vauvan tilaa kokoajan.

Itsellä ehkä edelleen Pieni raivotarjonnassa, tosin viimeaikoina potkut tuntuneet niin ihme paikkoihin että en enää ole niinkään varma. No josko huomenna neuvolassa jotain pystyisi päättelemään.

Viime yönä unissani synnytin mustatukkaisen poikavauvan :D . Ihan yksinäni ajoin synnärille, kipuja ei mitään mutta tunne että toinen syntyy justiinsa. Kätilä vaan hoki että 'ei me nyt ehditä muuta mutta lääkettä saat jos tarviit' ja minä huusin jotta eikun tää tulee NYT - ja samassahan se sieltä syntyikin. :whistle: . Hädissäni synnytyksen jälkeen vaan hoin että tuokaa nyt puhelin niin saa edes isälle soittaa.. Aamulla vaistomaisesti vilkaisin onko maha vielä tallella kun heräsin :LOL: .

No joo, nää unet tosiaan vaihtelee vauvan sukupuolen osalta jatkuvasti. Nyt on keksittynä tytöllekin niin hyvä nimi että ihan harmittaa ellei saa sitä käyttää... kunhan nyt olisi jompi kumpi, tulevat isosiskotkin odottaa kumpaa vaan.

Huomenna neuvolakuulumisia :)

- Terhikki ja Pieni rv 33+2 -
 
maarith
Grynna juu eipä ole tullu mitään muita ohjeita tuolta neuvolasta,kun lautasmalli eikä makeita.Eli eipä tuolla ole pitäkälle pötkiny.Mä olen sellanen,että tartten kunnolliset ohjeet mitä syödä ja mitä ei,koska muuten sitä ei tule noudatettua tai tulee lipsuttua ja joustettua kokoajan. :ashamed: No noi vaikutti hyviltä ohjeilta mitä olit laittanu.Täytyykin lukea ne oikeen kunnolla ajatuksen kanssa.Kiitos noista
:hug:
 
Heips!

Tulin teitä kurkkaan ja kertoon, että musta tuli sit lauantaina "Simon" täti. Pikkunen poikahan sieltä tupsahti maailmaan ja luultavasti huomenna päästään ekaa kertaa poitsua tapaamaan, kuvia vaan nähny ja isästä ei ainakaa näön mukaan oo mitää epäilyjä, mutta äidistä ei sit voikkaa olla niin varma :D

Meillä ei muutoin mitää kauheen kummosia, koiraa tossa testattiin vuorokausi, mutta sain sen verran kovat hengenahdistukset ja nuhat, että ei koiraa meille, tai no, muorilan koirat ei oo ikuna tehny mitää. Onneks oli sellanen kokeilu, eikä menty summissa ostaan, sinne olis voinu mennä rahat kankkulan kaivoon, no nyt on sit jo parempi olla, ku ei oo koiraa lähettyvillä :/

Semmosta meidän suunnalta pikaseen :wave:

Nappi82 33+0
 
B-7
Linea negrasta poika/hormooni viivasta.
Mulla se on ollut viidessä raskaudessa voimakkaan tummana,ja tuloksena tyttö.Kahdessa ei ollenkaan ja silloin tullut pojat :LOL:

Kyllä tää kai on kääntynyt pt :| Ihan hirveen tuntusta kun potkii ja räpeltää tonne alas :p Tuntuu jo kuin jalka olis "liiankin ulkona"....
Toivottavasti kääntyy vielä,no onhan tässä aikaa...

Petite rv 34+5
 
Neukka kuulumisia :wave: rv 31+4

paino +670/vko (n. 11 kg yhteensä)
RR 146/82
Pissa: Puhdas
SF 29.5
Tarjonta: RT
Syke: + 140
Liikkeet ++

Eli kaikki hyvin, ja seuraava käynti onki sitte parin viikon päästä. Sain esitietolomakkeen täytettäväksi synnytys-sairaalaan.

Pari viikkoa vielä ja sitte äippälomalle :D

vauvis neiti 31+4
 
vauvahaaveita: tuleepa teillä myöhään esitietolomake :eek: Mä sain sen täytettäväksi jo joskus alkukesästä, ja neukkatäti kiirehti mua viemään sen itse ä-polille kun olin sairaalassatöissä. Ja sieltä jäin sentään pois 17. viikolla...

Mä muuten ihmettelin tuossa vasta nyt, kun neuvolakorttia katselin, ettämun sf-mitta oli saman mittaajan katsomana laskenut 0,5cm... Hiukan omituista, mutta sopii kyllä kuvaan kun on pt-vauva. Se on niin eri asennoissa että siitä ei kai puoli senttiä kerro mitään. Oon vaan vähän herkkis tuon asian kanssa; tuttavalla sf-mitta laski enemmän, neuvolantäti mittasi vaan uudelleen "että saadaan parempi mitta" ja jonkin ajan kuluttua vauva syntyi jossain 31. viikolla puoli kiloa kevyempänä kuin niillä viikoilla pitäisi.

Nappi: onnea tädille, "Simolle" ja koko perheelle!

terv Aubrieta + "Siiri" 35+1
 
Jälleen päätin poiketa laittamaan kuulumisia pienen pyrähdyksen jälkeen.Olen tässä viime viikon aikana huomanut,että tilanteet saavat uusia käänteitä todella nopeasti.
Olen käynyt rv30 asti vauvan kokoarviossa ja viikko sitte siinäkin oli tapahtunut kauhea pomppaus.Raskausviikot oli siis jotakin 33+ ja vauvan sen hetken arvioitu koko oli 3200g,ja ajttelin etten siihen kiinnitä huomiota sen enempää koska olin menossa sisätautilääkärille seuraavana päivänä ja nyt toissapäivänä kotiuduinkin sitten vasta siltä reissulta.

Eka uutinen oli se,että olen saanut raskausdiabeteksen johon joudun välittömästi rupeen laittamaan insuliinia ja jouduin siitä samalla rytinällä ensiapuun keuhkojen varjoainekuvaan koska olen kärsinyt koko odotuksen kovasta hengenahdistuksesta ja leposyke on ollut kokoajan yli 110.No, niissä kuvissa ei ollut onneksi mitään mutta ne otti myös läjän muita kokeita ja sydämestäni ultran.Siinä ultrassa oli jotakin poikkeavaa joten seuravana aamuna heti takaisin ja erikoislääkäri katsoisi saman ultran.
Kerkisin käydä kotona nukkumasssa kun lähdin takaisi sairaalaan ja ultran tehnyt lääkäri sanoikin ,ttä pitäisi jäädä osastolle suoraan.
Kävin siis jälleen mutkan kotona(sairaalalalle matkaa tulee eestaas 100km)ja lähdin illalla takaisin ja näin vietin seuraavat kuusi päivää sisälle täydellisessä levossa,en saanut tehdä mitään ylimääräistä,kävellä vessaan ja suihkuun kaikki muut reissut tapahtui pyörätuolilla mistä olin ihan ihmeissäni koska olen kärsinyt samoista oireista kumminkin jo raskauden alusta asti ja jotenkin selvinnyt enkä tuntenut olevani mitenkään erityisen sairas.

Selkisihän syykin vihdoin,ilmeisesti tämä raskaus aiheuttanut sen,että olen sairastunut sydämen vajaatoimintaan ja sairaalaan tulo hetkellä oli tilanne vakava ja ennustetta tulevasta mahdoton tehdä.Todellinen tila selviää ilmeisesti vasta raskauden jälkeen kun tässä on nyt niin paljon näitä ylimääräisiä kuormittavia riskitekijöitä.

Ihan selvillä en ole vieläkään tilanteestani mutta onneksi vauva voi hyvin ja näillä näkymin olen menossa ensi viikolla lapsivesipunktioon jossa selviteltäisiin vauvan keuhkojen kypsyyttä ja sitä kuinka pian synnytys voidaan käynnistää.

Nyt kumminkin pääsin kotio todella pitkän listan kanssa mitä ei saa tehdä.Yksi itselleni suuri juttu on se,että myös autolla ajo kiellettiin koska olen ihan riippuvainen autosta ja kaikki mikä aiheuttaa rasitusta eli tässä tapauksessa voin kävellä huoneesta toiseen tekemättä mitään koska jokainen pikkuinenkin ponnistelu hengästyttää kovasti ja mitä isommaksi vauva kasvaa ja raskaus etenee se aina vaan pahenee ja syke nousee liian korkeaksi:ashamed:

Tulipahan valitusvirsi ja kovasti sekalainen mutta sellainen vissiin on vähän niinkuin oma mielentilanikin tällä hetkellämutta ihan kiva saada jotakin uloskinpäin kun on tullut tässä kovasti viimeaikoina noita huonoja uutisia.

Toivotaan ,että kaikki menee hyvin ja tulen viim. sitten ilmoittelemaan kumpaa sukupuolta saatiin kun tilanne on ohi.

valas ja vauva 34+6 :)
 
valas-77 :hug: no olipas sulla uutiset! Höh! Jaksamista kovasti ja toivotaan nyt että kaikki menee parhain päin! Onko raskauden purkamiseen tilanteessasi otettu mitään kantaa? Tai siis onko tilanteesi kannalta parempi että vauva syntyisi pian vai pysyisi kyydissä mahdollisimman pitkään?
 
Valaalle Jaksamista! Tuo kuulostaa aivan hurjalta! Onneksi asiat on tarkastettu ja tilanne on hallinnassa. Ota vaan rauhallisesti siellä! :hug: Hyvää matkaa synnärille kun ne sinut ottaa sisään. Tsemppiä siis sinulle ja pienokaiselle matkaan! :heart: Toivotaan et sun tila paranesi synnytyksen jälkeen. Sinne kuuluu isot voimahalit nyt!!!!!!!! :hug:

NullPoints ja Tirri 31+0
 
Valaalle hirmuisesti voimia ja tsemppiä! :hug: Onpa hurjaa, että nyt vasta huomattiin tai siis kiinnitettiin huomiota. Peukkuja täältä! :wave:

Itselle ei ihmeempää, joten en jää nyt märisemään mitään :D. Eilen oli pitkästä aikaa kiva ilta, kun oli työkaverin läksiäiset ja käytiin syömässä hyvin sekä baletissa (tsekattiin se Pohjoinen ulottuvuus, tykkäsin kyllä: http://www.operafin.fi/produktiot.asp?polku=19;559;;1&tyyppi=2 ).

t. Grynna 32+2
 
Juu, en mäkään ole mitään esitietolomaketta nähnytkään! Ehkä siinä kerkeää sitten tärkeimmät turista synnärille saavuttua, no viimeistään lapsen synnyttyä sitten :p .

Meidän lapsiluku tuskin vielä tästä yhdestä täyttyy, mutta ehkä sitten jos pikkukakkosen vielä saisi, niin sitten se olisi siinä. Itse olen "isosta perheestä" jossa jouduin ottamaan pikkuäidin roolia ihan liian varhain - vanhemmilla on alkoholiongelma - eikä jäänyt mitenkään mukavat muistot. Mutta tuohan nyt oli tosi poikkeustilanne, en mitenkään väitä että usempi lapsi perheessä automaattisesti huonontaisi elämänlaatua - useimmiten on varmaan ihan päinvastoin! Miehen kanssa ollaan vaan juteltu että kaksi lasta olisi meille se sopiva. Ja tosiaan, kun tämän ensimmäisenkin alulle saamisessa oli omat ongelmansa, niin en ota uudelleen raskautumista mitenkään itsestäänselvyytenä. *selittää kuin hiihtäjä konsanaan*

Voi auts, mun pitäis todellakin siivota täällä tänään/huomenna/lauantaita varten, mutta mä en saa kumarruttua että saisin lattialta raivattua roinat pois! Tekee hirmu kipeää vatsaan! No, pitää vaan varttua että ois yhteistä aikaa sen verran miehen kanssa että se raivais, eihän siinä tosiasiassa mee kun se kymmenen minuuttia maks. Kai mä sitten imuroitua ja lattiat pestyä saan! Kuvittelisin...

Kovasti jaksamista valas-77:lle :hug: Niin se menee eri tavoin meillä kullakin tuo odotus!
 

Yhteistyössä