*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Ihan pikaisesti: kyselin noista menkkamaisista kivuista mun ystävältä joka synnytti toukokuun lopussa ja hän kertoi että ne tuli hälle noin kuukautta ennen synnytystä! Apua, h-hetki siis lähenee! :x

Mä sain kanssa tänään ihan törkeen raipparin ukolle. Eli alkaa oleen pinna aika kireenä. Neuvolassa kysyin asiasta jo viimeksi että onko normaalia että alkaa oleen tällänen olo ja ainakin se täti sano että ihan normaalia toimintaa :LOL:

Eilen oli ensimmäinen vanhempainvalmennus ja se ei ainakaan mulle nyt tuonu kamalasti infoa. Ehkä seuraavalla kerralla sitte. Kivaa oli kuitenkin vaihtaa muutama sana muiden tulevien mammojen kanssa!

Juomista muuten ihan must on Pepsi Max, vaikka hyvin tiedän että ei pitäis niin kovin sitä juoda. Vettä pitää muistuttaa itteenäs aina juomaan. Tosin oon ottanu tavaks ruuan kanssa juoda pari isoa lasia vettä joten se varmaan on auttanu asiaa.

Sairaalakassia pitää alkaa varmaan miettiä tosiaan. Ukolta kysyin että mitä jos tulis äkkilähtö niin osaisko se mulle sellaisen pakata ja vauvalle myös. Vastaus oli sen laatuinen että enpä taida jättää sitä ukon vastuulle :LOL:

Tänään alkoi sitten rv 34!
 
Kaukalo ostettu, jee =) Nyt puuttuu enää vaunut =)

Mä en oo vieläkään saanu kelasta mitää ä-vapaaseen liittyvää päätöstä! Onko muita joille ei oo tullu? Onko jollain muuttunut se alkamispäivä siitä mitä kelan laskuri antaa? Mulla on enää se kaks viikkoa töitä, sit pidän viikon lomaa ja sit alkais laskurin mukaan ä-vapaa... Hakemus on menny kyllä 9.9 perille! Ja sainhan sieltä pakkauksen ja lapsilisästäkin on päätös asiointipalvelussa. Raivostuttavaa...

Nyt suuntaan kohti saunaa!

Viivi ja Masi 31+2
 
Ah, kunpa pääsis saunaan!
Oltiin tänään Kättärillä keskustelemassa synnytyksestä, eli laatimassa "synnytyssuunnitelmaa". Eihän SE koskaan mene, kuten on suunnitellut, mutta on hyvä, että kätilöt tietää vähän mitä minä ja mies haluamme.

Onko teillä tietoa tai kokemuksia Mammaliinan ihokontaktitopista? Tahtoo sellaisen! En saa topin keksinyttä kätilöä kiinni, enkä osaa tehdä sellaista toppia itselleni. Toivottavasti tästä ei taas kehkeydy hirveää pakkomiellettä, jota jahdataan kissojen ja koirien kanssa...

Tuntuu, että olisin jotenkin muita edellä tässä raskaudessa, kun vauva kääntyi raivotarjontaan jo 20. viikon jälkeen ja maha alkoi laskeutua jo pari viikkoa sitten. Muutenkin on koko ajan sellainen olo, että synnytän marraskuussa. Laskettu aikakin oli aluksi marraskuun puolella, mutta sitä siirrettiin. En ymmärrä tätä siirtoa, koska viimeisistä menkoista olen 100% varma milloin ne alkoivat ja loppuivat. Kiertoni on kyllä harvinaisen pitkä, n. 32-36 päivää...

Juomista vielä... Se Novellen Fruity-juoma on siis uusi himo kaiken muun lisäksi. Tankkaan nesteitä ihan älyttömän paljon päivässä: vähintään litra maitoa, litra vettä, litra fruityä, jos kaapissa on, niin meilläkin himotus tuohon Ocean's Spray karpalomehuun, jota menee sitäkin ainakin puoli litraa päivässä... Mitäs unohdin, niin sitten on vielä kahvit, teet, kaakaot, smoothiet... Ei mikään ihme, että turvottaa!

Ostin tänään sairaalakassin täytettä: sudokut, ristikot, lakut, lökäpöksyt, tossut.
Jos etsii ihania, lämpöisiä tossuja ja asuu sellaisella alueella, että lähistöltä löytyy Accessories-niminen liike, kannattaa käydä! Löysin nimittäin sieltä TÄYDELLISET töppöset. Oon fiilistelly nämä jalassa koko illan!

Aino&kiukkunen 34+2
 
Iltaa kaikille,

Tää alkaa olee jo pikku hiljaa lomafiiliksissä ja tekisi mieli pakata matkalaukut jo, eli siis tiistai aamuna egypti kutsuu, ne oli luvannut lunta ehkä jo ensi viikoksi tänne niin tarvii näköjään talvirenkaat jo varmuudeksi vaihdatuttaa.

Viivi; Mäkään en ole saanut päätöksiä vielä kelasta vaikka 19.11 alkaa virallisesti mammaloma, mutta ne taitaa maksaa sen ekan vasta la päivänä(tai mulla ennen jouluaattoa) joten en ole vielä huolestunut ollut asiasta.

Naputtaja: Mä kanssa painin ton 9 vuotiaan tytön kanssa kaikista kasviksista mitä yritän sille tarjota, mikään ei mene läpi vaikka kuinka yrittäisi . :headwall:

Musta on tullut kunnon pilleristi ja kohta joutuu hommaa sellasen vanhuksille tarkoitetun pilleri rasian, kun jouduin hakee kalkki tabutkin, kun en enää pysty syömään maitotuotteita närästyksen takia ollenkaan, eikä osteoporoosi vaihdevuosi iässä innostaisi jos vaan pystyn sen välttämään.
Tällä hetkellä tabletteja menee:kalkki,kalaöljy,maitohappo,vitamiinit,närästystabletit, ja kaiken huipuksi antibiootit poskiontelontulehdukseen.Onko täällä muita pilleristejä vai oonko mä ainoa? =)

Punahattu ja Pesonen 30+5 :heart:
 
Viivi Mullakin päätös on mennyt Kelaan jo 8.9. ja oon saanut äippäpakkauksen ja verkopalvelussa näkyy myös tuo lapsilisää koskeva hakemus. Itselläni alkaa äippäloma 31.10. laskurin ja ihan omankin laskennan mukaan. Saan työnantajalta täyttä palkkaa 72 päivätä eli tammikuun loppuun ja haen korvauksia viimeisimpien työtulojen perusteella, joten päätökseni tulee vasta ollessani äippälomalla. Haetko muuttuneiden tulojen perusteella ? Jos et, eli haet verotietojen perusteella, olis päätöksen kyllä pitänyt jo tulla. Jos tuo aloituspvm arveluttaa, niin soita Kelaan ja varmista se sieltä.
Täällä aamupalaa nauttimassa ja sitten vielä töihin tämän viikon päätteeksi. Aamupäivä palavereissa ja iltapäivä tuuraajaa opettaessa. Onneksi jo perjantai.
Nyt meen laittaan aamupalaa meitin koululaiselle ja sitten kohta herätteleen sitä. Hauskaa perjantaita kaikille !
 
Huomenta! Ihanaa että on perjantai |O
Kiitos Punahattu ja aurinkomamma vastauksista :heart: En murehdi asiaa sit sen enempää, haen meinaan myös 6kk tuloilla tuet. Ajattelin vaan että ne sen päivän ilmottais ees ajoissa jos ei muuta :LOL: Mut luotan sit laskuriin ja jään sen mukaan =) Mulla työnantaja maksaa 56 päivää, eli ei senkään puolesta oo "hätää".

Tajusin just että liina on vielä ostamatta... Ei silläkään kiirettä oo, mutta unohdan sen kuitenkin.

Jahas, kai sitä täytys töitäkin tehdä, vai tarviiko jos ei huvita :D

Muksaa perjantaita naiset!
 
Moro!

Nyt sit alkais viikonloppu tai siis illalla. Ihanaa! On se vaan mukava, kun ukko tulee vehtaamaan tuon koiranpennun kanssa, itellä hieman ärsytys nousee sen pissirallin kanssa.. Just kerkeet sohvalle ja eikös se sit ala vinkumaan ulos.. No, noustava on.. huoh.

Mutta mutta.. Naputtajalle sen verran, että kyllä täälläkin pinna palaa ja pihalle on mentävä miettimään. Aika useinkin on itseasiassa semmonen fiilis, että nyt kun tästä lähen ja pamautan oven perässä kiinni ni sitpä mietitte mitä teette ilman minua.. Yleensä kun on tosi raskas päivä ja kaikki käytännössä menee päin seiniä (siis tuntuu siltä) niin yleensä ukko sanoo töistä tullessaan, että "nyt meet suihkuun, vaihat kamppeet ja meet käymään jossain" ja suihkun aikana se tekee ruuat loppuun ja kaiken muunkin valmiiksi ja sit mä vaan lähen. Tai sit en. Yleensä se suihku auttaa, saa hetken olla ihan yksin ja kuunnella vaan veden kohinaa. Eli siis kyllä palaa pinna, mutta kaikesta huolimatta EN halua töihin vaan viihdyn kotona. Kait se siis kuuluuu asiaan. Ja kyllä rehellisesti pitää sanoa, että elämä on helpottunut jokaisen uuden tulokkaan myötä, alkuun yhen ja kahen kanssa oli raskasta, mutta nykyään on oikeesti jo helpompaa ja uskompa, että jatkossa vieläkin helpompaa. Aika näyttää.

Sain eilen tuttavani laukasemaan tuon lapaluun. Nyt on olo jo miljoona kertaa parempi, eikä tule itku pelkästä kivusta. Ja huomasin aamulla, että minunkin maha on lähtenyt luistelemaan tuonne alaspäin.. Jospa se rentoutus päästi muksunkin putoomaan alaspäin, eikä jumita enää tuohon kylkiluihin.

Sairaalakassia oon miettinyt, mutta en oo pakannu. Käytän sairaalassa niitä kamoja mitä siellä on, omista vien pesuaineet sekä tukalle, iholle että purukalustolla ja kaikki minipurkkeihin pakattuan. Mulla on sellanen pikkunen kassi ja siihen mahtuu kaikki, sekä itselle että vauvalle. Minä nukun siellä sen minkä vauvan hoidolta kerkeen ja vieraita en ota vastaan. Jos kaikki menee hyvin niin parissa päivässä kotiin ja sit vasta aukastaan kotiovet vieraille ja niistäkin vain lähimmät saa tulla ekan viikon-parin aikana. Meillä on sellanen tiukka raja tullut tehtyä vieraitten suhteen, kun taudit tarttuvat niin helposti ja muutenkin halutaan eka ite tutustua tulokkaaseen. Ja sitäpaitsi.. minua ärsyttää, kun kaikki tulee hössäämään vauvan kanssa ja unohtaa isommat ja vanhemmat.. toisvat pirut ees kahvipullansa mukana, siinä ei välttämättä ite jaksa eikä halua tehä mitään..

Meillä 2 nuorinta on joutunu sairaalaan takasi RS-viruksen takia ja nuorikki oli vajaat 3 viikkoo, kun mentiin takasi osastolle.. Kiitos kummien vierailun, tulivat vaikka kiellettiin ja toivat tartunnan. Siinä myös yksi syy, miksi ovet menee aika tiukasti alkuun kiinni, vaikka kaikki tietty haluaa nähä vastasyntyneen.. No, me tehdään näin. Ei ollu tarkotus paasata!!!

Minä yritän nyt vkonloppuna käydä hankkimassa liivinsuojat, maidonkerääjän ja rintapumpun. Sit oisin valmis, kaikkeen. Sit myös pakkaan kassin valmiiksi ni voi lähtee heti, kun tarve tulee. Aikaistahan se on, mutta ompahan valmiina.

Nyt meen laittamaan ruokaa.

Härkis & Neiti 33+2
 
Heipsan taas pitkästä aikaa!

On ollu vähän hässäkkää eikä oo ollu aikaa kirjootella... Mutta nyt juoma himosta.... alkuraskaudessa mulla oli hirvee himo coca colaan jota en juo normisti ollenkaan koska en tykkää limppareista. Nyt ei oo sen kummempia himoja.

[/b]Asunnosta viä sen verran että me saatiin ostettua se vanha rintamamiestalo |O jipiiii!!! Eli meillä on muutto viikon päästä, apua! Vähän kyl hirvittää kun on tottunut tämmöseen kaupungin rivitaloon jossa lämpö tulee ihan ittekseen ja remppoja ei oo tarvinnu/saanu tehä ollenkaan. Tulevassa talossa on lämpönä puu(suurin osa)/sähkö ja remppaa tarttis tehä jos jonkinmoista.

Semmonen viiltävä kipuilu on tullut uutena mulle kävellessä. Se alkaa tuolta pyllyn päältä ja menee tonne ristiselkään. Oisko jotain issias tyyppistä?

Sairaala kassia en oo kerenny edes ajattelemaan. Toivottavasti saan jotain haalittua kasaan jos lähtö tulee aikasemmin. Vauvalle on kyl jo melkeen kaikki hankittu vaunut, kaukalo, häkkäri, hoitopöytä ja muutama kassillinen vaatteita ja rahaa meni näihin hankintoihin n.150e. Piti haalia kaikki alusta. Meillä kun ei ollu jäljellä mitään omia koska nyt nuorin lapsi on 6v. olin antanu jo kaiken pois.

Mutta ihanaa kun on tosiaan perjantai :D mun tarttee lähtee metsästään pahvilaatikoita että pääsee pakkaamaan.

:wave: Heido kaikille!

Vanilija ja Jäbä 34+jotain. En jaksa muistaa kun menee muutenkin päivät jo ihan sekasin :LOL:
 
vanilja-77 laita lihavoitavan sanan eteen heti kiinni toi B tuosta ylhäältä ja sit sen sanan jälkeen heti sama B. Sit pitäis onnistua! Oon huomannu, että noi merkit pitää laittaa kirjotusvaiheessa eikä jälkikäteen voi lisätä mitään tekstien väliin ja jos sitä yrittää ni sit ne kaikki hymiöt yms. on ihan viimesenä tekstissä ja peräjälkeen kaikki.
 
Onnea vanilja uudesta kodista :flower: :flower: Meilläki alkaa muutto uuteen kotiin ens viikon aikana... :D Ihanaa, saa alkaa laittaa sitä kauan odotettua vauvanhuonetta.
Tavaroita kun ei olla ostettu viel ollenkaa...paitsi vaatteita kyl on ja pinnis oottamassa anoppilassa.

vauvis neiti 30+5
 
Perjantaita!

Onnea Vaniljalle uudesta kodista. Munkin tekis mieli laittaa kovasti, mutta en oo kyllä kaikilta kivuilta jaksanut edes vauvan juttuja miettiä. Eli täällä vaivaa "kuukautiskivut", lonkkakivut, issias, supistukset ja paineen tunne koko alamahalla ja nivusissa. Gradu ei myöskään oikeen kivuilta edisty, mutta oon yrittänyt ajatella, että vauvan kasvattaminen on nyt mun työtä. Kyllä se silti vähän masentaa, ettei saa oikeen mitään aikaseksi ja esikoisen hoitokin on pitkälti miehen ja mummin käsissä. Noh, onneksi tässä ollaan jo voiton puolella ja jos vauva tulee muutaman viikon etukäteen niinkuin siskonsa, niin eipä tässä oo enää kun joku 7 viikkoa odoteltavaa. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan sen aikasemmin lähe tulemaan, vaikka en kipuilusta pidäkään.

Juomagallup: Mullakin on tuo omppumehu ja sit ihan kylmä vesi. Yöllä juon vettä joka vessakäynnillä, kun suu kuivuu ja vois kuulemma auttaa supisteluihin, tiedä häntä.

Sairaalakassi: En oo vielä pakannut, mutta tiedän kyllä, että mukaan lähtee aika samoja kuin esikoisen aikaan. Mulle on kyllä omat vaatteet tärkeitä. En kestä niitä sairaalan valtavia verkkopikkareita ja valuvia sukkia. Musta oli myös kiva päivällä laittaa omat verkkarit ja t-paita. Yöllä kyllä käytin niitä sairaalan pehmosia. Imetysliivit, liivinsuojat ja omat terveyssiteet (nekin sairaalan kilometrin pituset ja paksut siteet oli musta huonoja, eikä pysynyt paikallaan). Eväitä en varmaan juurikaan pakkaa. Paitsi ehkä kuivattuja luumuja mahaa helpottamaan. Vauvalle sitten vaan kotiintulovaatteet. Mulla ei oo aktiviteeteille kovasti tarvetta, kun nukun kaikki mahdolliset välit ja synnytyskin on todennäköisesti nopea, niin eipä siinä paljon musiikkia kuunnella tai lehtiä lueta. Kamera ja kännykkä sekä niitten laturit on tietenkin mukana! Meillä viimeksikin mies kävi välillä kotona ja mummikin toi tavaraa, jos oli jotain vailla, niin en sillai stressaa tosta pakkaamisesta. Toivoisin myös, että tällä kertaa pääsis ihan parissa päivässä kotiin.

Nyt olis pakko ryhtyä tuohon graduhommaan ennen kun istuminen alkaa tehä liian kipeetä ja pitää vaihtaa makuuasentoon. Jaksamista kaikille viimesten viikkojen kanssa!

O. 31+2
 
B-7
Sairaalakassi Mulla pakattuna ihan varuiksi =)
Sielä on dödö,hammasharja+tahna,hiusharja,hiuslenkki,ripsiväri,huulirasva,kosteusvoide,kestoliivisuojat,siteitä,kotiin paluu vatteet,tutti vauvalle.Muut sitten tulee mukana käsilaukussa joka aina mukana ;)

Vauvalle laitoin kaukaloon kotiutus vaatteet ja ne on:
Body+puolipotkari,villasukat,ruskovillan haalari,myssy,tumput ja toppahaalari ja kestovaippa x 2.Mies sitten hakiessa tuo ne sairaalaan.

Jonne muuten alan pikkuhiljaa oleen ihan valmis menemään

:LOL:

Nyt ei kyllä enää kovasti jaksais tätä mahaa!

Ja pian sitä sitten taas kaipaa.... :ashamed:

Mukavaa viikonloppua :wave: petite ja bebe rv 34-1
 
Hauskaa perjantaita teillekin!

Ja kiitokset onnitteluista asunnon ja kaiken muunkin suhteen. =)

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, kun on tuo muutto tulossa niin jos kantais ne ekaks uuteen asuntoon nuo tavarat ja sit rupeais miettii näitä asioita. Pitäisi vielä käydä ostamassa talvipuku ja pari tuttipulloa niin olisin sit tyytyväinen hankintoihin.

Juomisesta täällä uppoaa kans lidln vissy, appelsiinimehu ja maito. Pojan kaa taistellaan maitolitrasta ku se juo kans aivan mahdottomasti maitoa :LOL:

Pinna ei meinaa täällä mennä millään, mitä ihmettelen todellakin kun yleensä menee pienemmästäkin :/ Et ennustaako tämä tulevaa? Lapsi on koliikkivauva ja isompi määrää tahdin.

Mistä tulikin mieleen, pitäis olla kyllä jämptimpi kun huomaa et tää mun 10 vuotias yrittää pomottaa mua koko ajan. En sais mennä koneelle kun hän rupeaa nukkumaan, lenkiltä pitäis lentää heti kotiin jos vaan sattuu olemaan huono päivä, Koiraa ei meinaa suostua käyttää ulkona muuten kun kauhean valituksen jälkeen. Ja mä kun en jaksais aina olla vääntämässä samoista asioista :ashamed:

Tiedän toki et pitäis mut näin sairaslomalla ollessa tuntuu pääsevän helpommalla kun tekee itse, tai sit mä yritän lelliä alitajuisesti esikoista ennen uuden tulokkaan syntymää. Tai jotain :whistle:

Nyt täytyy rueta syömään (TAAS) ja lähteä kauppaan ostaa vähän lisää syömistä.

MARTTAN + nakki 31+5
 
Ouuuuh!
Mä olin sitten loppupeleissä kuitenkin melkoisen tyytyväinen näihin vauvan liikkeisiin silloin kun hän vielä nakotti perätilassa. Nyt kun potkuja satelee tänne "pehmeisiin osiin" eli kylkiin niin meinaa välillä tehdä ihan tosissaan kipeetä!

Eilen illalla suihkun jälkeen ajattelin (sen enempää ajattelematta) laittaa vähän hyväntuoksuista vartalovoidetta, rasvasin koko kropan ja mahan etenkin huolellisesti. Sitten painelin maate, eikä mennyt kovin kauaakaan kun mahassa alkoi aivan käsittämätön sambakarnevaali! Se kesti ja kesti, ihan tosissaan tuntui että kaveri sekosi. Nousin sitten kattomaan vähän tarkemmin sitä rasvaputelia, niin eikös vaan se ollutkin sellaista kiinteyttävää voidetta joka sisälsi mm. kofeiinia! Mie kun en juo kahvia/teetä/cokista enkä siis näin ollen juurikaan saa elimistööni normioloissa tuota piristettä, niin enpä yhtään ihmettele että vauva kirjaimellisesti kävi vähän ylikierroksilla!
No, massun pesun jälkeen aika pian otti ja rauhoittui nukkumaan.
 
No niin, taalla on tanaan (harvinaista kylla) parempi paiva ni voi vaikka saada kunnon juttua aikaseks eika pelkkaa vinkumista.

Vaniljalle (ja kaikille muille uuteen asuntoon muuttajille) ONNEA! Ihana aloittaa tavallaan ihan alusta uuden vauvan kanssa, perheena omassa kodissa.

Kamomilla - toi sun rasvailujuttus sai sellasen kikatuskohtauksen aikaiseksi (taidan olla menossa ihan sekaisin) etta hyva ettei pissat tullu housuun. Jotenkin kuvittelin mielessani teidan vaavin poukkoilevan hyperina puolelta toisella. :)

Juoma-gallupista: Ma olen alkoholifirmassa markkinointipuolella toissa ja meilla noi cocktailit on kaiken alku ja juuri. Niita olis joka paiva tarjolla milloin mistakin ja poydalla on tanaankin vodka pullo (ihan siis tutustumismielessa - silleen vastuuntuntoisesti). Mutta niiden kanssa on ollut helppo olla kun cocktailin nyt voi juoda alkoholittomana eika se juuri maistu erilaiselle (vaikkakin siis munhan pitaisi sanoa juuri painvastoin - maistuu paljon paremmalle juuri MEIDAN alkoholin kanssa). Oluttakin saa alkoholittomana vaikka sita en muuten juo ollenkaan (paitsi Guinnessia mika on IHANAA) - raskausaikana se vain on ollut hyva korvike noille limuille kun se ei ole makeaa. Ja sitten on loytynyt alkoholitonta kuohuviinia - kuplat on ihania. Mutta se mita mina todella kaipaan, ja mille ei ole korviketta on punaviini. Ah, jo se tuoksukin on niin ihana (muka nyt). Mies kun ravintolassa tilaa viinia niin mun pitaa sita aina niiskutella. Muuten ollaan menty ihan vedella ja maidolla. Mita nyt mehuja tuntuu menevan enemman kuin yleensa kun normisti valtan sellasia sokerilitkuja. Alkoholia en plussan jalkeen ole edes maistanut..

Sairaalakassi: Apua, taa on mulle kauhea stressin aiheuttaja. Taalla pitaa vieda sairaalaan kaikki; itselle ja vauvallekin (vaipat sun muut). Eli olen pikkuhiljaa alkanut tavaroita keraileen mutta suunnitelma on varmaankin tama:

Vauva: Vaippoja, potkupukuja, vanua, topseja, topposia, pyllyrasvaa
Mina: Synnytykseen joko iso paita tai yopuku, synnytykseen juotavaa/syotavaa miehelle, sukkia, alkkareita (kertakayttosellasia varmaankin...), siteita, shampoo, hoitoaine, pesuaine, naaman pesuaine, huulirasva, rasva naamaan ja kropalle, meikit, harja, rintasuojukset, imetysliivit, nannirasvaa, yopuku synnytyksen jalkeen, tossut, neuvola paperit, kamera, kotiintulo vaatteet (ja varmaan sata muuta asiaa mita olen unohtanut)
Vauvalle kotiintullessa: istuin, jotkut vaatteet, topposet, hanskat, pipo, ulkopuku
Kaak!!! Ei mulla ole aavistustakaan! Ja kun ne todella odottaa etta sinne vie mukanaan KAIKEN, niin viela suurempi stressi. Mista sen tietaa minka kokoinen poika on (varsinkin kun ne ei taalla paljon mene arvaileen).

Mutta tallaista, perjantai ja hiljaista tanaan. Onneksi... Illalla menen ystavan kanssa syomaan ja saa mies hoitaa kotia. Sain muuten tyttaren eilen sitten maistamaan sita porkkanaa ja parsaa eika ne kuulemma nyt niin pahoja ole. Myonsi itsekin etta sai hepulin ennen kuin oli edes maistanut. Sanoi kylla myos etta olis hyva kun olis sellasia "stressi pillereita mita vois ottaa silloinkin kun on raskaana"... Juu, pienta vihjetta tuli....

Hyvaa viikonloppua kaikille potkupallomahoille!

Naputtaja ja Sean 31+3
 
Heips vaan ja viikonlopun alkuja!

Mä sain eilen viimesetki pestyt vauvanvaatteet ja jne. silitettyä, joten kaikki odottaa hoitopyödänlaatikoissa/vaatehuoneessa valmiina. Pinnis tarttis tuoda tonne meidän makkariin ja sinne tarttis ostaa se uus patja.

Kassiaki tossa jo sairaalaa varte mietin, mutta en mä sitä taida ihan vielä pakata ja taidan ottaa samantien ainaki autoon vauvalle kassin ja kaukalon mukaan, ku ei yhtää tiedä, kuinka äkkiä sairaalasta ajetaan/pääsee pihalle :D

Sisko herätti mut aamulla joskus puol ysin mais, jotta mitähän tää nyt sit oli, ku oli tuntunu, ku olis tullu pissat housuun ja vissiin oli väriltään hailakan vaaleanpunaista, suppareita sillä oli ollu kahdesta asti yöllä, eikä ollu kauheesti nukkunu, todettiin siinä sit että, taitaa olla aika lähtee ajeleen Tays:ia kohti, eikä ainakaa vielä oo tullu mitää tietoo, onko ne passittanu sen kotio, vai saadaanko tänään tai huomenna vauvauutisia, toivottavasti :D

Tämmöstä meillä tällä kertaa, hyvät viikonloput kaikille

Nappi82 32+2
 
Morjensta kaikille!

Eilen illalla tein järkyttävän toteaman.. Mulla on ollu pari päivää outo olo, alapäästä ikäänku lihakset kipeenä. Kävely on ollu hankalaa, samoin kyljen kääntäminen nukkuessa. Olin sitte suihkuun menossa ja otin sukat pois... Arvatkaa miltä jalat näytti! Nilkat ku eduskuntatalon pylväät! Äitikin kauhistu, kysy onko tullu syötyä karkkia... No onko, eilenki 100 g pussi englanninlakuja minikoossa. Nyt sitte joutuu kaikki ruuat laittamaan uusiks, kun en oo vahdannu niitä yhtään, painoakin on tullu kahteen viikkoon 2 kg :ashamed: . Onneks ei vasta yhteensä kun 9-10 kg, pahemminki vois olla...

Annukka 32+
 
Viivi: Minä sain alle viikossa (!!!) ä-rahapäätöksen Kelasta, se oli kyllä supernopeaa toimintaa :D. Mutta juu, jos et ole vieläkään kuulut mitään, soita ihmeessä! Jotenkin turhan pitkältä kuulostaa nyt aika jopa sen puulaakin toiminnaksi.

Lihavoinneista kyseli Vanilija, jolle myös talo-onnittelut! Minä lihavoin aina maalaamalla hiirellä sen kohdan tekstistä jonka haluan boldata, ja sitten valitsen B:n tuolta ylhäältä nappirivistöstä. Toistaiseksi on toiminut :). Ja toimii myös jälkikäteen, jos haluaa muokata tekstiä.

Ihan Punahatun veroinen pilleristi en ole =) mutta päivittäin menee D-vitamiinia ja rautaa, lisäksi satunnaisesti kalaöljy-foolihappo -valmistetta ja aina silloin tällöin parasetamolia. Ei nyt joka päivä mutta vähän useammin kuin haluaisin. Ongelma nuo yöt (pätkänukkuva esikoinen), kun ei koskaan saa nukkua kunnolla niin päätäkin särkee lähes koko ajan. Otan kyllä vaan pahimpien hulinaöiden jälkeen.

Naputtajalle jaksuja vanhemman lapsen kanssa taistelemiseen! Meillä esikoinen on vasta piirun vaille 1 v 3 kk, ja hänenkin "varhaisuhmaikäänsä" palavat päreet aina välillä... On kyllä todella temperamenttinen ja kovaääninen poika.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut enkä varmaan pakkaakaan moneen viikkoon. Ajattelin sit jossain vaiheessa ä-loman alettua. Pitäisi kyllä miettiä sen lisäksi esikoisen survival kit valmiiksi siltä varalta että tämä lähtee syntymään niin ettei anoppia saada hätiin vaan heitetään esikoinen jonnekin hoitoon (edellyttäen että joku hoito jostain yllättäen ja mahdollisesti keskellä yötä saadaan, voi käydä niinkin että mies ei sitten vaan tule mukaan synnytykseen :'( ).

Eipä tässä sen ihmeempiä, tulin vaan kurkkimaan kun aivotoiminta jumahti tässä perjantai-illan kunniaksi. Vielä vajaa tunti pitäisi töitä jaksaa, ja hommaa kyllä piisaisi vaikka koko viikonlopuksi, mutta nyt on vaan motivaatio totaalisen kadoksissa. Olen ensinnäkin väsynyt valvottuani koko viikon flunssaisen esikoisen öitä ja toiseksi työnantaja on aika ahterista. Vaikka itse työstäni pidänkin, niin kyllä se tekemisen iloa laskee jos pomo on asshole.

Häivyn takavasemmalle tästä valittamasta...
Grynna 31+3
 
Perjantaita!

Naputtaja mulla on kans pinna tiukassa esikoisen kanssa, joka kohta 3vee ja uhma päällä. Yleensä oon rauhallista tyyppiä mut nyt on välillä napsahtanut pienimmästäkin jutusta.. Oon muutaman kerran lukkiutunut vessaan, kun on vaan ollu pakko saada olla hetki rauhassa.

Makkarigalluppiin meil on ollu tosi hiljasta juhannuksesta lähtien, siis suunnilleen kerran kuukaudessa tahtia. Ja tämä koska miestä ei o huvittanu, mulle kyllä kelpais! Mut se on kuulemma väsynyt ym ku oon kysyny miks ei kiinnosta. Välillä mulla on ollu tosi surullinenkin olo kun "en kelpaa".. Mut tekee se kyllä pitkää päivää töissä ja yöunetkin ollu tiukassa jo pidemmän aikaa ni pitää vaan yrittää ymmärtää..

juomagalluppiin mulla ei o ollu ihmeemmin mitään himoja, juon oikeestaan vettä vaan. Kun meillä ei ole autoa, ni en sitten yksinkertasesti jaksa rahdata puteleja kaupasta =)

Sairaalakassista en o vielä mitään pakannut ja taidan riipasta mukaan ne vähät kamppeet mitä tartten ni vasta lähdön hetkellä. Aion käyttää sairaalan vaatteita ja siteitä, ainakin viimeks vuoto oli sen mukaista että ois saanu olla useempi setti omia vaatteita ja nekin veressä ja kun ne sairaalan hehtaari-siteetkään ei meinannut riittää ni miten sitten jotku pikku libresset tms??
Vauvalle oon kyllä jo mielessä valinnut kotiutumisvaatteet, mut niinku joku täällä sanoi, ei tiiä onko 10 astetta pakkasta vai plussaa, ni en sit laita niitäkään kauheesti etukäteen..
En haluu ottaa paljon tavaraa, koska viimeks tuntu että puolet hävisi jonnekkin kun eka vaihdettiin huonetta päivystyksestä synnytyssaliin, sieltä perhehuoneeseen, seuraavana päivänä toiseen perhehuoneeseen ni matkalle katos dödöö ja sukkaa yms :|

Mä laitoin eilen vaavin sängyn valmiiksi =) Petasin pinniksen, viritin sen verhokatos-systtemin ja petasin äitiyspakkaus-kopan valmiiksi. Mun äiti ompeli siihen esikoiselle aivan ihastuttavan pehmuste-reunaverhoilun ja teki samaa sarjaa pussilakanan ja tyynyliinan ja oli tosi ihana saada laittaa ne taas käyttöön! =) Esikoinen testaili innolla nukkea koppaan nukkumaan..

Juup, oon ollut aikas väsynyt tän koko viikon, saas nähdä jos maanantaina neuvolassa hemppa on taas tippunut..

Pitäis taas mennä ahmimaan ruokaa, sii juu!

Findy :heart: 33+1
 
Örf!
Miksi pitää ahtaa itsensä täyteen ruokaa, karkkia, jätskiä ja limua, kun TIETÄÄ tän olon mikä tulee?! Miksi olen näin tyhmä? Nyt ei taas pysty olee missään asennossa ja kylkiin sattuu. Sen siitä saa, kun elää ensin 25 vuotta kurinalaista elämää ja raskaana ollessa antaa periksi kaikille himoille. Huokaus. Tietää taas, että tulee tuskallinen yö. En oo nyt pariin viikkoon nukkunu kahta tuntia pidempiä pätkiä öisin. Tuttua varmaan muillekin, mutta on se silti peestä. Mies on ottanu työmaalla pari kaljaa ja voi hemmetti sitä kuorsauksen ja möyrimisen määrää yöllä. Sit on vielä tää myrskykin ja peltikatto kolisee. Joskus kuulostaa siltä, että toi viismetrinen lautasantenni OIKEESTI tulee katolta alas. Ei oo vielä tullut, mutta lähellä on varmaan ollut. Kaiken huipuks kukaan ei edes katso niitä tuhansia kanavia, mitä sillä lautasella näkyy. Kaiken maailman uskonto- ja muotikanavia. Hyvä että katotaan edes normikanavia. Noniin, siinä tän viikon tilitysrupeama. Kumma juttu, kun just aina PERJANTAISIN ottaa kaikki päähän.

kiukkunen Aino&kiukkunen rv 34+3
 
Kunhan nostelen pinoa,

Grynna:Mä unohdin satunnaiset panadolit =)

No siis jouduin alkaa reissua varten syömään maitohappobakteereja ja sitten lueskelin sen tutkimuksen kalaöljystä ja maitohappobakteereista ja mietin kun itse viimesen parin vuoden aikana tullut allergiseksi koiralle,kissalle ja hevoselle ja pölypunkeille, ettei se mitään ota jos testais loppuajan syödä noita kahta ja toivoa ettei vauva ois allerginen.
Samoin se suklaatutkimus oli ihan mun lemppari, tosin ei mitään tummaa suklaata vaan ihan fazerin sinistä ja siihen vetoon himassa kun vedän suklaata että vauvasta tulee onnellinen. :LOL:

Mä en edelleenkään ole laitellut vauvalle mitään valmiiksi ja suurin osa puuttuukin vielä, mutta sitten äitiyslomalla on aikaa..

Nyt tarvii lähtee viemään tyttö treeneihin, joten hyvää viikonloppua kaikille :flower:

Punahattu ja pesonen 31(kai) :heart:
 
:wave: 33 viikkoa pamahti eilen täyteen ja olo on kuin olisin pelkkää mahaa päästä varpaisiin!! :D

Pahakseni en laittaisi jos poju päättäisi tulla tuossa reilu 3 viiko päästä ulos... ;)

Painoarvioultrissa on nyt tullut ravailtua ja viimeeksi rv 32+6 arvio oli 2360g.. :heart:
Onko muut "joutuneet" käymään? Mulla on ollut niin iso sf ja kuitenkin sokrut ja oma paino ok niin ruvettiin nyt seuraileen.. Jotain 4½ kilosta veikkailevat...

Sairaalakassia en ole pakkaillut vielä.. Pitäis pikkuhiljaa.. :)

Nyt on kaikki tavarat hankittu!!:) Tuplat haettiin eilen ja tuossa ne nyt komeilee eteisessä..

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_TwCityCross_GreyAp.jpg

näihin siis päädyttiin... =)

Maikki ja "pikku-äijä" 33+1
 

Yhteistyössä