Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
|O |O |O |O |O |O |O |O
Vitsi mä oon niin kiukkunen tosta hoitureiden irtisanomisuhasta!
Ollaan niin saatanan tärkeenä.
Paska duuni se on monella muulla ja pienipalkka mut toimeen pitää tulla.
Okei, jos palkka on pieni niin sitten pitää liiton neuvotella lisää liksaa j a jos ei tehoa niin sitten mennään LAKKOON.
Tommonen irtisanominen on pelkkä kiristyskeino, ollaan että missäs hoidatta syntymätömät, lapset ja vanhukset kun suojatyövelvollisuutta ei ole irtisanoutuneilla.
Ja voi sitten tehä uudestaan ens kaudella jos mennään läpi tolla paskalla.
Ja vaikka kutsumuksella ei elä. Niin hoitajan työ on kutsumusammatti, jonkin näköistä empatiakykyä pitäisi olla että ei pelaisi syyttömien hengellä Ja tällä en tarkota että pitäisi olla hiljaa ja tyytyä osaansa vaan Lakko, jolloin suojatyö turvaisi kiireelliset tapaukset, olisi se työtaistelu ase.
Ensi alkuun täytyy heti sanoa, että olen 100%:sesti samaa mieltä
Tuitsun kanssa. Mutta palaan asiaan tuolla lopussa, kunhan kommentoin muut jutut vielä kun muistan.
Hiljaiselooni tämän kirjoittelun osalta syy on se, että äippäloman sijainen aloitti maanantaina ja istuu selkäni takana, joten töissä kirjoittaminen on käynyt mahdottomaksi
. Kotona taas ollaan illat siivottu ja raivattu vauvalle tilaa heittämällä kauhea määrä kamaa roskikseen.
Mutta
kiitos Porsche ja
Mauahtavaa kun "kaipailitte" =) .
Kiitos myös kaikille sympatioista kaatumiseni jälkeen =) . Siitä jäi onneksi todisteeksi vain muhkea rupi ja mustelma polveen :ashamed: .
Nyt pizzan paiston lomassa koitan kommentoida kaikkea, mitä tässä on ehtinyt tapahtua.
Hienoa, että
Mmiilialla kuitenkin kaikki hyvin :hug: .
Jajepoolle paljon onnea uuteen kotiin :flower: !
Olikos jokin muukin alkanut pohdiskelemaan ihan
outoja asioita? Mulla on nyt viikon ollut armoton morkkis jostain vuosien takaisista kännäysreissuista :ashamed: . Oon ollut ihan ahdistunut, vaikka mitään ei ole tapahtunut. Oon miettinyt kuinka muutaman kerran on mennyt niin överiksi, että mä voisin maata tuolla jossain koskessa hukkuneena tai olisin voinut tulla ryöstetyks tms. Ihan naurettavaa kelailla nyt vuosien jälkeen kun mitään ei kerran tapahtunut :ashamed: . Mutta kai se sitten vaan on valmistautumista tähän vastuulliseen uuteen rooliin äitinä.
Annille jaksamista "ilkeän" äitipuolen roolissa
:hug: . Eiköhän nuo tilanteet ole kaikissa uusperheissä ihan normaaleja, joten älä ainakaan ala stressaamaan nyt asiasta, kun masussasi on se kaikkein tärkein :heart: .
Porschella on kyllä poikkeuksellisen reilu työnantaja =) !!! Tuollaista ei varmaan kovin monessa työpaikassa tule vastaan.
Kaikille
sairauslomalaisille jaksamista ja lepoa :hug: !
Riikkuli ja Kiiuska: Meillä taas ei miehen ole tarvinnut kommentoida painoani, kun itse kaivan kaapin perältä kuvia itsestäni 20 kg hoikempana ajoilta, jolloin aloimme seurustelemaan
. Esittelen sitten miehelle, että muistatko kun näytin vielä tältä
. No onneksi olo on edelleen olosuhteet huomioon ottaen hehkeä ja ihmiset kehuu kuinka mukamas säteilen, joten viis kiloista :saint: . Vauvan hyvinvointi menee mun läskejen edelle.
Snoopylle lohdutuksen sananen, että kyllä mäkin ylireagoin. Eilen pikkuinen oli poikkeuksellisen rauhallinen ja olin juuri lukenut myös sen kauhean lokakuisen synnyttäjän kohtalon :snotty: enkä oikein saanut koko päivänä mielestä sitä, että oma pieni masukki ei puske itseään vatsakalvoistani ulos, kuten kaikkina muina päivinä
. Onneksi hän on tänään aktivoitunut ja todellakin välillä tuntuu siltä, että tässä ei kohta synnytystä tarvita lainkaan, kun tuo vatsapeite tuosta vaan repeää ja vauva pullahtaa hieman erikoista kautta maailmaan....
Ja sitten siihen tehy-teemaan, kun omassa navassa kaikki muuten loistavasti. Tampereen synnyttäjiä uhkaa synnytys Hämeenlinnassa (josta on ilmoitettu, ettei tilaa ole) ja Vaasassa. Vaasaan en 3 tuntia lähde ajamaan. Mieluummin mene yksityiselle ja toivon, etten kunnallisen puolen kanssa koskaan jatkossa joutuisi asioimaan. Eilisessä lehdessä sanottiin, että ne 24% palkankorotukset tekis keskivertopalkansaajan lompakkoon vuodessa 150 euron loven. Minä en ainakaan omastani ala heidän palkkojaan maksamaan. Jokainen valitsee ammattinsa itse ja jokainen pystyy hieman palkkatasoaan ennakoimaan. Kenellekään hoitajalle ei voi olla yllätys töihin mennessään, ettei palkka ole kummoinen. Palkkaisivat lisää työvoimaa, jottei olisi niin raskasta, eivätkä vaatisi tuollaisia naurettavia summia. Tehy saisi itse maksaa palkankorotuksensa - siinä tapauksessa voivat munkin puolesta saada vaikka 50% lisää.
Milläköhän rahalla tehy ajatteli maksaa työttömyyskorvaukset kaikille irtisanoutuville :kieh: ?
Ja jos he irtisanoutuvat, niin entä jos silti ei päästä sopuun palkoissa? Palaavatko he p****lla palkalla vanhaan työhönsä (ne jotka pääsevät...) ? Ja jos taas korotukset tulee voimaan, niin eikös heti perään voida alkaa odottaa palomiesten, poliisien ja opettajien joukkoirtisanoutumisuhkailuja. Ja taas me muut korkeakoulutetut matalapalkkaiset maksetaan heidän kaikkien palkankorotuksensa kunnallisveron yms. muodossa.
Mun sympatiat on tällä hetkellä nollassa. Mielelläni olisin heille lisää palkkaa suonut, mutta nyt tää meni vaan liian pitkälle.
Olipas mukava saada sanotuksi mitä ajatteli :saint: .
ON lyhyesti vielä. Ä-loman sijainen on siis tullut ja on oikein mukava tyttö. 2.5 työviikkoa enää jäljellä ja sitten alkaa loma
. Ihanaa!
Olo on päivisin erinomainen, mutta öisin en pysty omin voimin kääntämään kylkeä enkä nousemaan vessaan. Mieskultakin saa siis jo valmiiksi harjoitusta yöheräilyistä
.
Luen vielä vähän teidän juttuja ja palaan kommentoimaan lisää. Mutta eiköhän tässä ollut ensialkuun romaania kerrakseen. Nyt siis pizzan paistoon :wave: .