kirjotan-tai ainakin yritän-lyhyesti,unentarve kasvanu viime aikoina hurjasti.
tossa joku mainitsi,että seuraavaks jo ootellaan ekoja synnytyskertomuksia,niin miettikääs että ens kuun pinoon niitä jo melko varmasti tulee! toivottavasti ei vielä tälle kuulle...!
(ja toivottavasti ei sellaisia kertomuksia kuin lokakuisissa oli tämä surullinen juttu....)
toi tehy-juttu,mulle kans hiipi sellainen pelko takaraivoon,että mitä jos tarviikin ammattilaista hätätilanteessa ja sellaista ei olekkaan!
on kyllä tähän asti voinut levollisin mielin luottaa siihen että kun me asutaan suomessa,niin aina jostain löytyy apua,ja jos tulee oikea hätä niin aina apua saa.
mähän olin alunperinkin menossa tammisaareen,ja aion vieläkin,mutta jos tämä irtisanominen nyt toteutuu niin taitaa olla sielläkin pienessä sairaalassa tungos käytäville asti......
vitsi kun osui koko juttu just tähän kohtaan,inhottavaa että joutuu leikkimään kuolemalla ja terveydellä muutenkin.tietty hoitajat olisivat korotuksensa ansainneet,mutta harmi vaan että asiasta taitaa olla päättämässä sellaisia ahnureita ettei tuo asia olekkaan niin itsestäänselvä.mutta saapahan kansa tuta että mitä käy kun valitsee porvarihallituksen,joka menee rahan ja vallan kuva silmissään lupailemaan ties mitä,ja sitten kun se asema on saavutettu niin keskitytään vaan pistää veroista vapaille mm kakkosasunnot ja mitä muita etuja nyt rikkaat saivatkaan.eihän näiden salkkuherrojen mieltä paina julkisen puolen hoito-ongelmat,heillähän on varaa vaikka lentää naapurimaihin saaman yksityistä hoitoa jos haluavat.
jup,saa näköjään mutkin kiehumaan kyseinen asia. :wave:
täällä vauvalla on jonkinlainen rytmi,yleensä aamulla meillä herää eka esikoinen,sitten vauva ja sitten minä.eli aina kun aamulla herään,on masussa jo vilske.ja mullakin just näin,et yks aamu kun olikin hiljaista,olin jo ihan hädissäni.aamun jälkeen on hiljanen jakso ja sit taas iltapäivällä mylleretään ja varsinkin näin illalla,tosin saatta johtua myös iltaherkuistani jotka napostelen vasta kun tyttö on pehkuissa.... :ashamed:
ja liikkeet on täällä sellasia että kivistää oikein kunnolla kun vauva venyttelee koipiaan,pitää mennä ihan poikittain ettei nahka repee siitä kohtaa mistä kantapää on tulossa! tekee kyllä oikeesti kipeetä! just tonne kylkeen missä on ohut kerros vaan....ja sit välillä menee niinpäin et peppu on tossa ylhäällä eteenpäin törröttämässä kivikovana....
outoja kipuja on välillä vatsassa,ja aina tulee ekana kauhukuva jostain istukan repeämästä.
ja täällä irtos eilen limatulppa. :wave: toivottavasti ei enteile mitään.....meni eilinen vähän levottomasti ajatellen että mitä jos se nyt alkaaki syntymään,mutta järki sano ettei yks limatulppa mitään tarkota.
nlalääkäri on viikon päästä,veikkaan että kohdunsuulla on tapahtunut nyt jo jotain,mutta jotain normaalia,kun näin pitkällä jo ollaan,ja uudelleensynnyttäjä,eikä kipeitä supistuksia.
tosin liikaa olen joutunut tota uhmaavaa kiukkupussia nyt kantamaan.pitiki tollasen vaiheen puhjeta just nyt! mä kun luulin että se uhma oli jo päällä,mutta ei,se oliki vasta lämmittelyä,ja nyt on tosi kyseessä! ihan kauheita raivareita,tavarat lentää ja potkimista ja huutamista ja rimpuilua.....huh.onneks on välillä tosi seesteisiäkin hetkiä lapsella.on alkanut taas haluta ite syödä ja pukea.
anteeksi kun en muista kuka sanoi ns kävelevänsä rasvapurkki kädessä että sais helpotusta kireeseen tunteeseen vatsassa,mulla samanlainen tunne,että iho repee just,ja varsinkin alkuillasta kun oon syöny itteni ihan täyteen ja maha ihan puollollaan,sit on pakko äkkiä rasvata kun tuntuu ettei kestä yhtään enempää! ja tässä olis vielä viikkoja jokunen aikaa kasvaa.....
mitenköhän käy.
hauskoja unia teillä ollut,mun nukkuminen on nykyään tosi katkonaista,mahaa tuntuu pistelevän paljon,ja maatessa tulee yllättävän paljon harjotussuppareita,ja jos nukahdan vinosti niin mahaan sattuu,ja sit tuntuu olevan pissahätä kokoajan,tai sitte närästää,tai sitte tää jatkuva flunssa pitää hereillä ku yskittää ja kurkku on kipe ja nenä tukossa ja menevä slmätuledus vesittää silmiä öisin......ja sit kun vihdoin saa unta,herää siihen kun kissa on lähössä ulos.meidän kisu kun on niin fiksu että ei herätä mua sitä varten,vaan tekee sen ite hypimällä ulko-oven kahvaan,ja parilla hypyllä se aukeeki(asutaan syrjässä eikä ovi näy tielle,en pidä sitä lukossa kun ollaan kotona)mutta tietty herään siihen ääneen ja sit on kiire sulkee ovi kissan jäljiltä.
tai sit käy niin ku viime yönä,että sain ihmeen hyvin nukuttua,kello neljään,jolloin tyttö alkaa kiukkusesti itkuhuutaa eikä saa lohduttaa eikä laittaa potalle,ja sit tuleeki pissa sänkyyn.josta on unohtunu suoja-alusta,ja kaikki märkänä.tuli taas itkettyä ja korotettua ääntä,sekä äidin että lapsen. :ashamed:
mutta siis asia oli etten mä ehdi paljon unia näkemään enää,yks yö tyttö taas alko itkua tuhrustaa pikkuhiljaa,ja mä puolunessa etin kaukosäädintä mistä tytön sais hiljaseks ja kirosin et miks ei se kaukosäädin oo koskaan vieressä silloin ku tarvis!!
:kieh: :ashamed:
jeps mutta nyt tää mami saa kans mennä tuutumaan,vauva ei kyllä nuku,venyttelee kokoajan oikein antaumuksella.
menninkäinen 33+0(huih! noin monta jo! =) taidetaan alkaa olla voiton puolella! :flower: :xmas: )