***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Kestovaipoista tietävät :attn:

Tarttisin apua, kun olen aivan sekaisin näiden väihtoehtojen kanssa. Olen kahelta edelliseltä käyttänyt kokonaan kertiksiä, mutta nyt olen tullu siihen tulokseen, että (melkein) täyskestoileen alan tämän kolmosen kanssa. On tullu tuota vaippajätettä jo niin paljon sysättyä kaatopaikoille, että voin jo nähdä vähän vaivaaki luonnon eteen. Ja pyykkisouvi on meillä jo sitä luokkaa, että ei tähän katastrofiin enää muutama (kymmen) vaippa lisää tunnu missään... Asiaan... haluaisin tietää, että mikä olisi sopiva määrä ja millaisia vaippoja aluksi? All in one vaipat tuntuu helpoilta, pärjäääkö pelkillä niillä? Kaikki mahdollinen info vaipoista on enemmän kuin tervetullutta. Pitäis alkaa jo osteleen, ku ei viitti kerralla ostaa kaikkia, ku ovat kuitenki aikas hintavia...

Kiitos kaikille, jotka viittii jakaa tietouttaan asiasta!!!
 
Mä luin Anni tänä aamuna Hesarista just sen että Jorvissa loppuu synnytykset kokonaan! Mä heti musitin et sun piti sinne mennä, tosi kauheeta mäkin olen ihan raivona ton koko hoitsu asian takia.
Media oikein luo sellasta joukkohysteriaa asian tiimoilta ja aivopesee
meitä ajattelemaan että ollaan kohta ihan pulassa! Mä olen kanssa ollut ihan pahallatuulella kun kuulenkin uutisia aiheesta!!
Meillä on onneksi niin ihana työnantaja joka soitti mulle ihan henk koht ja ilmoitti että mä saan mennä synnyttämään ihan minne vaan yksityiselle jos irtisanominen toteutuu tai uhkaa tulla paniikki sen asian kanssa, se maksaa viulut!
Mitenköhän se käytännössä sitten toimii, mä ole kuullut että yksityiset
sairaalat Helsingissä ja uudellamaalla voi tehdä niinkin että synnytys hoidetaan ns. eml luokassa ja ne tulee sun luo lähimpään sairaalaan hoitamaan nyt esim. vaikka sektion..
Helpottaa kun tietää että ei jouduta kotona saunassa synnyttää miehen kanssa!
 
Anteeksi, taaskaan en nyt kerkeä kenenkään juttuihin kommentoida, mutta kaikki viestit olen lukenu :) Tulin vaan pikaseen ilmoittaan tän päivän neuvolakuulumiset, ja sitten lähden synnärille kuhan mies tulee töistä.. Pitää mennä tarkistuttaan, että tihkuuko multa jo lapsivettä :/

* rv 32+4
* paino 66,4
* muutos +700g/vko
* Turvotus +-
* RR 120/70
* Pissa puhdas
* Sf 30
* rt (ja vauvan pää oli kuulemma jo tosi alhaalla, valmiina jo melki tuleen ulos)
* :heart: -syke + 155
* Liikkeet +

Että semmoista. Toivotaan nyt ettei olis lapsivettä mitä mulla lirahtelee housuun.. Ainakin "oireet" viittaavat siihen, että olis, kun haisee tosi makealta. Juilii kans tuolta kohdunsuulta aika kivasti joka päivä, saa nähdä onko auennut paikat. Mutta mä laitan nyt ruuan nopsaan ja sitten kohti synnäriä :wave:

Hyviä vointeja kaikille :hug:
 
Shamandalie: Juu, on se totta tuo virikkeellisyys ynnä muu... Ja mun mielestä se on lapsen parasta, että hän saa jatkaa tuttuja rutiinejaan, vaikka jäänkin kotiin. Ja onhan meidänkin tyttö suurimman osan ajasta kuitenkin kotona. Mä kuitenkin koen huonoa omaatuntoa välillä, kun olen itse päiväkodissa töissä ja tiedän tasan tarkkaan mitä jotkut alan työntekijät ajattelevat siitä, että lapsi tuodaan päiväkotiin ja itse ollaan vauvan kanssa kotona. Minä ajattelen asian kuitenkin molempien kannalta positiivisena. Äiti saa rauhassa tutustua pienokaiseenkin välillä ja isompi lapsi saa tavata tuttuja kavereitaan säännöllisesti. Meidän tyttö on kuitenkin tottunut päiväkotielämään, kun on "joutunut" sinne jo 1-vuotiaana, kun palasin työelämään... =) Että näin...

Anni: Kyllä täällä kanssa suuri pelko takapuolessa, että miten synnytys mahtaa onnistua, kun nuo kaikki tyksin kätilöt uhkaa irtisanoutua. Arvostan suuresti hoitajien työtä ja olen aina ollut sitä mieltä, että he ansaitsevat lisää palkkaa, mutta mielestäni palkkavaatimus on aivan liian suuri. Tosiasia on se, ettei sopua synny määräaikaan mennessä... Olen asiasta lähes varma, siksipä se pelottaa.. :eek: Täytyy vaan toivoa, että päästään kaikki hyviin käsiin...

Riikkuli 32+4
 
Anni: Kyllä mullekin tuli huolestunut olo kun luin Hesaria aamulla. Jos Jorvi ja Lohja suljetaan, niin sehän tarkoittaa että Kättärillä ja Naikkarilla on hirveät ruuhkat. Ja sitten vielä on sanottu että joulukuussa on muutenkin synnytysruuhkaa, joten osa joutuu varmaan ponnistamaan jossain varastoissa ja käytävillä :( Sekin on aika kauheeta että matkat auki oleviin sairaaloihin saattaa pidentyä - ei olisi kiva matkata satoja kilometrejä vauvan pää jalkovälissä :eek:

En muista tarkkaan missä päin Espoota asut, mut olisko Tammisaari teitä lähellä? Se pysyy kuulema auki, ja on muutenkin tosi kiva sairaala.
 
Heippa!

mmilia toivottavasti kaikki on hyvin toivotaan että on vain runsasta valkovuotoa joka sieltä tihkuu, tulehan ilmoittelmaan meille kun kotiudut

Täällä on paljon puhuttu painosta, mulla on painoa tullut yhteensä 10 kg. Tällä viikolla oli neuvola ja painoa oli tullut viikossa kilo, huomaa että kotona olo heti vaikuttaa painoon kun en ole liikkunut yhtään.

Täällä myös jatkuu sairasloma äitiysloman alkuun saakka. Supistelut vain jatkuneet, onneksi niitä kipeitä ei juurikaan ole tullut jonka vuoksi kävin viime viikolla kättärillä. Kohdunsuu pysynyt onneksi kiinni eikä ollut lyhentynyt kohdunkaula, pehmeä edelleen. Supistelee kuitenkin niin paljon että saikulle laittoivat. Käskettiin ottaa rauhassa noin 4-5 viikkoa ja sit voi pikkuhiljaa alkaa tekemään enemmän.

Kyllä täälläkin vähän pelottaa irtisanoutumiset, itse olen hoitoalalla joten olen kyllä hoitajien puolella mutta silti jänskättää että mikä tilanne marras-joulukuussa on, voi olla kättärillä vähän tungosta...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Misse81 29+6
 
Eipä oo taas jaksanu pitkään aikaan mitään kirjoitella, muiden jutut olen kyllä käynyt lukemassa.
Tuo irtisanoutumis-kohu on kyllä ihan syvältä. Toki pidän heidän tekemää työtä arvossa, mutta mun mielestä tällaisella toiminnalla aiheutetaan kyllä melkoista hämminkiä kaikille sairaalaan menijöille/siellä jo oleville. :/
Onko kukaan tietoinen mikä tilanne on Seinäjoen keskussairaalassa, onko sieltäkin kaikki kätilöt lähdössä?

Apa: Noista kestovaipoista, se on mun mielestä niin yksilöllinen juttu mistä itsekukin tykkää, ettei se taida paljon muuten selvitä kuin eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Ainakin itse aikoinaan tulin siihen tulokseen, että ostin muutamia eri systeemejä ja valitsin niistä meille sopivimman. Noi all in one- vaipat on helppoja ja ihan toimivia, joskin kuivuvat sitten hitaasti. Meillä tuli ainakin uudelleenharkintaan vaippojen ihoa vasten tulevat materiaalit, esim. Fleece ei sopinut ollenkaan. Sai ihon ärtymään ja punoittamaan. Mutta toki niitäkin on nykyään jo vaikka millaisia, paljon tullut uusia ihan pikkuajalla, joista ei ole kokemusta. =)

mmiilia: Toivottavasti ei ole lapsivettä ja kaikki olisi muutenkin hyvin! :hug:

Oma (.)

Eilen oli neuvola ja painoa tullut +500g/viikko, suurin osa on kyllä ihan turvotusta, joka ei ole kivaa ei. :kieh:
Muuten kaikki oli ihan ok, seuraavankerran liki 3 viikon päästä ja sitten alkaakin 1kerta/viikko.
Mä en saa öisin nukuttua ja mua närästää taas ihan kauheasti! |O Joten ei tuu paljon unia nähtyä kun nukkumiseen jää max. 4 tuntia aikaa kaikkien vessassa ramppauksien jälkeen. Huh huh, onneksi se kohta helpottaa! :D

Vointeja kaikille! :wave:


 
Apa Ootko tutustunut www.kestovaippainfo.fi? Sieltä itse ainakin saanut mukavasti infoa tästä tulevasta kestoilun maailmasta. Foorumi on aika kiva. Itse myös hankkinut jo muutamia erilaisia valmiiksi kotiin, sittenhän sen näkee mikä omalla kääröllä käy parhaiten. Meillä jokunen taskuvaippa, sitte noita mitä tulee äippäpakkauksessa, sitte on nauhavaippoja ja erilaisia sisävaippoja. Ja vielä vanhoja 90-luvun kestoja :) Kannattaa harkita kyllä käytettyjen ostamista jos omatunto sen sallii, uusissa saattaa kestää ennenko alkavat toimia kunnolla ja sitte tuntuu jo itestä että eihän näistä oo mihinkään :)
 
kiitoksia kestoinfosta!

Olen käyny kyllä kaikilla mahollisilla nettisivuilla, mutta ku kaikki suosittelee eriä... nyt mulla on semmonen käsitys, että jos pitkä kuivumisaika ei haittaa niin all in one vaipat on helppoja ja hyviä...?! juu, meinaan tosiaan yrittää käytettynä löytää juuri siksi, että säästyy rahaa ja ne on valmiiksi "sisäänajettu".
 
Pääkaupunkiseudun synnyttäjät: Tässähän on lähellä ainakin tuo jo mainittu Tammisaari ja sitten Hyvinkää. Jälkimmäisessä itse jo kertaalleen synnyttäneenä voin sitä suositella, tosin en tiedä kuinka lakko vaikuttaa HYSin synnärin toimintaan, mutta ainakaan ei vissiin suuremmin ole irtisanoutuneita täällä.

 
Kiitti kaikille kommenteista hoitajien irtisanomisjutussa! Ei se paljon lohduta jos joutuu jonnekin Hyvinkäälle lähtemään kun nyt olis Jorviin 10 min matka!
Tammisaaresta en tiedä miten kauan sinne sit menis, täytyy varmaan alkaa katselemaan. Tosin yksi hyvä juttu on se että la on vasta 29.12. joten vaikka irtisanomisiin mentäiskin niin eiköhän niiden luulisi palaavan töihin siihen mennessä??!
Kyllä se on törkeetä että tällaisestaedes puhutaan 2000-luvulla ja vielä Suomessa! Ihan vihaksi pistää että täytyy viedä asia noin pitkälle - kuka siitäkin vastuun ottaa jos oikeasti ihmiset jää hoitoa vaille ja joku vaikka kuolee sen takia että hoitajat ei saa tarpeeksi rahaa - siis tosi järkevää touhua! Anteeksi vaan purkautuminen, mutta ottaa NIIN pattiin tää juttu. :x
 
Tuohon palkkavaatimukseen vaan kommentoisin sen verran että itellä on sellainen tuntuma että nyt kun vaativat kerralla kunnon korotusta niin se todellinen korotus minkä ehkä saavat on suunnilleen sillä tasolla mihin voi tyytyä mutta aikaisemmin ei ole mennyt läpi. Eli kun vaaditaan kunnolla saadaan ehkä tyydyttävästi.

Itsellä on niin pitkä matka sairaalaan että lähden suosiolla jo paria viikkoa aikaisemmin lähemmäs. Täältä ei kyllä kukaan rytkytä ambulanssissa/taksissa menemään tuolla pimeässä, liukkaalla talvikelillä ja porojen keskellä... Kun tosiaan matkaa on se 460 km :) Täällä asuessa on ainakin oppinut suhtautumaan noihin matkoihin eri tavalla kuin etelässä asuessa...

Unet ovat alkaneet olla vähissä täälläkin. Lähinnä siitä syystä että pikkuinen alkaa treenata potkunyrkkeilyä aina kun laitan itse nukkumaan. Koko sänky tuntuu heiluvan välillä. Ja sitten kun saan unen päästä kiinni niin eikö kissa herätä ja pyydä ulos... No, sen kanssa on vaan elettävä :)

Nyt on varmaan tännekin saapuneet ne liitoskivut joista vaan oon saanu lukea täällä. Tai lähinnä tänään on hieman tehnyt kipeää tuonne häpyluun tienoolle, oisko sillä mitään tekemistä asian kanssa että olin monta tuntia jalostamolla hommissa lihaa pakkaamassa :whistle:

Ja eilen oli neuvola:

Viikkoja 31+3
Pissa puhdas.
Verenpaine 122/75
Hb 118 (kontrolli viikon päästä ja sitte ehkä rautakuurille)
Vaavin syke 160
Liikkeet ++
Sf 30 cm
Turvotus +/-
Raivotarjonnassa.
Painoa +720g/vko (edellinen punnitus tosin 11.9) yhteensä tullut 14,6 kg

Sokereita seuraillaan edelleen. Saan viikonloppuna lisää Guaremia, yritän muistaa syödä sitä ja seurata sokereita ja jos näyttää ettei sillä vaikutusta niin sitten mietitään äippäpolin kanssa että mitäs nyt. Elättelen toivoa että tuo akne ja siihen syömäni antibioottikuuri ehkä sekoittavat noita sokereita, jos se siitä tasottuisi kun kuuri loppuu.

Ensi viikolla on taas neuvola kun haluaa nähdä noita sokeriarvoja. Sitten tuleekin parin viikon paussi ja nlalääkäri onkin viikolla 37 kun seuraavalla viikolla täällä ei ehkä ole lääkäriä tai jos onkin niin kukaan ei tiedä kuka se on ja tietääkö se mitään raskaana olevista :) Kun pitäs synnytystapa-arviota ja muuta tehdä. Sellasta se täällä on. Joskus suorastaan naurattaa (vaikka ei tod. ole naurun asia) nää jutut täällä kun ihmiset pohtii että ehtiikö sitä ja voi että kun päivystys on 20 km päässä tms. Itse kun miettii niin meillä on lääkäri tuossa terveyskeskuksessa virka-aikana. Päivystys on sitten klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin Ivalossa eli sinnekin on matkaa jotain 180 km. Toki tuossa on sitten Norjan puolella lähempänä tk (70km) ja sairaala (reilu 200km) jos hätä tulee. Joskaan täysin kielitaidoton ei huonolla tuurilla saa asiaansa selvitetyksi. Huonolla tuurilla meinaan lääkäri ja vuodeosaston porukka ovat norjankielisiä. Yleensä sieltä löytyy edes joku joka osaa saamea ja jos on fiksu niin nappaa täältä lähtiessä jonkun saamenkielentaitoisen varoiksi matkaan tulkiksi. Sairaalasta sitten luulisi löytyvän joku suomenkielentaitoinenkin tulkiksi, sen verran siellä on suomalaisia töissä.

Tänään taas vaihteeksi alkoi noi norjalaiset ärsyttää. Haen norjasta äitiyspäivärahat ja sinne piti hakemuksen mukana toimittaa todistus lasketusta ajasta / syntymäajasta. No minähän toimitin. Ja nyt tulee postia että ei kelpaa ennen rv 26 kirjotettu todistus että pitää olla sen jälkeen :headwall: sitäkään ei sitten voinut kukaan sanoa sillon kun sen hakemuksen toimitin.. huoh..

Ja vielä mainostan sitä huippuherkullista poronlihaa!!! Ollaan tosiaan parin viikon päästä lähdössä lihakuorman kanssa kohti etelää, herkkusuut laittakaahan yv:tä niin kerron mielelläni lisää =)
 
Joo mä selvitin sitä yksityispuolen kautta tehtävää synnytystä ja se onnistuu! Ja se menee niinkuin uumoilin eli yksityiseltä varataan lääkäri joka tulee sun luo sairaalaan ja hoitaa hommat. Maksaa.. mutta KIITOS meidän mielettömän bossin ettei jätä työntekijäänsä hengenvaaraan!
Kannattaa muidenkin kysyä työnantajan puolelta asiaa!!
Annille vielä että kyseessä on irtisanoutuminen että nehän saamarin hoitsut ei noin vaan palaa takaisin... Ne uhkaa jättää duuninsa, eli kyseessä ei ole mikään lakko että ne palaavat takaisin kun liksaa alkaa tippua, näin ainakin olen käsittänyt.
No erottuupa ainakin jyvät akanoista, jää sitten ne hoitaja töihin jotka oikeesti välittää ihmisistä.
:ashamed:
 
Hei vaan!

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Paino oli noussut 508g/ viikko. Yhteensä tullut nyt 4,5kg. Verenpaine oli mulle loistava 120/70. terkkari mittas sen sellaisella "vanhanaikaisella" manuaalimittarilla. Mä en oo koskaan oikein luottanutkaan elektronisiin laitteisiin ;) Hemppa oli 124, kiitos rautatabujen, jatkos tarvii syödä vain yks päivässä. Sf-mitta oli 30 ja viikkoja just nyt 32+6

Joku kyseli vauvan liikkeistä. Ei oo varsinaisesti mitään rytmiä, mut tänään on tuntunut liikkeet erittäin hyvin ja usein. Tuntuu tosi hyvältä, sillä välillä hän on aktiivisempi ja välillä hieman rauhallisempi.


Hyvää yötä!

 
kirjotan-tai ainakin yritän-lyhyesti,unentarve kasvanu viime aikoina hurjasti.

tossa joku mainitsi,että seuraavaks jo ootellaan ekoja synnytyskertomuksia,niin miettikääs että ens kuun pinoon niitä jo melko varmasti tulee! toivottavasti ei vielä tälle kuulle...!

(ja toivottavasti ei sellaisia kertomuksia kuin lokakuisissa oli tämä surullinen juttu....)

toi tehy-juttu,mulle kans hiipi sellainen pelko takaraivoon,että mitä jos tarviikin ammattilaista hätätilanteessa ja sellaista ei olekkaan!
on kyllä tähän asti voinut levollisin mielin luottaa siihen että kun me asutaan suomessa,niin aina jostain löytyy apua,ja jos tulee oikea hätä niin aina apua saa.

mähän olin alunperinkin menossa tammisaareen,ja aion vieläkin,mutta jos tämä irtisanominen nyt toteutuu niin taitaa olla sielläkin pienessä sairaalassa tungos käytäville asti......

vitsi kun osui koko juttu just tähän kohtaan,inhottavaa että joutuu leikkimään kuolemalla ja terveydellä muutenkin.tietty hoitajat olisivat korotuksensa ansainneet,mutta harmi vaan että asiasta taitaa olla päättämässä sellaisia ahnureita ettei tuo asia olekkaan niin itsestäänselvä.mutta saapahan kansa tuta että mitä käy kun valitsee porvarihallituksen,joka menee rahan ja vallan kuva silmissään lupailemaan ties mitä,ja sitten kun se asema on saavutettu niin keskitytään vaan pistää veroista vapaille mm kakkosasunnot ja mitä muita etuja nyt rikkaat saivatkaan.eihän näiden salkkuherrojen mieltä paina julkisen puolen hoito-ongelmat,heillähän on varaa vaikka lentää naapurimaihin saaman yksityistä hoitoa jos haluavat.

jup,saa näköjään mutkin kiehumaan kyseinen asia. :wave:

täällä vauvalla on jonkinlainen rytmi,yleensä aamulla meillä herää eka esikoinen,sitten vauva ja sitten minä.eli aina kun aamulla herään,on masussa jo vilske.ja mullakin just näin,et yks aamu kun olikin hiljaista,olin jo ihan hädissäni.aamun jälkeen on hiljanen jakso ja sit taas iltapäivällä mylleretään ja varsinkin näin illalla,tosin saatta johtua myös iltaherkuistani jotka napostelen vasta kun tyttö on pehkuissa.... :ashamed: :D
ja liikkeet on täällä sellasia että kivistää oikein kunnolla kun vauva venyttelee koipiaan,pitää mennä ihan poikittain ettei nahka repee siitä kohtaa mistä kantapää on tulossa! tekee kyllä oikeesti kipeetä! just tonne kylkeen missä on ohut kerros vaan....ja sit välillä menee niinpäin et peppu on tossa ylhäällä eteenpäin törröttämässä kivikovana....

outoja kipuja on välillä vatsassa,ja aina tulee ekana kauhukuva jostain istukan repeämästä.

ja täällä irtos eilen limatulppa. :wave: toivottavasti ei enteile mitään.....meni eilinen vähän levottomasti ajatellen että mitä jos se nyt alkaaki syntymään,mutta järki sano ettei yks limatulppa mitään tarkota.

nlalääkäri on viikon päästä,veikkaan että kohdunsuulla on tapahtunut nyt jo jotain,mutta jotain normaalia,kun näin pitkällä jo ollaan,ja uudelleensynnyttäjä,eikä kipeitä supistuksia.

tosin liikaa olen joutunut tota uhmaavaa kiukkupussia nyt kantamaan.pitiki tollasen vaiheen puhjeta just nyt! mä kun luulin että se uhma oli jo päällä,mutta ei,se oliki vasta lämmittelyä,ja nyt on tosi kyseessä! ihan kauheita raivareita,tavarat lentää ja potkimista ja huutamista ja rimpuilua.....huh.onneks on välillä tosi seesteisiäkin hetkiä lapsella.on alkanut taas haluta ite syödä ja pukea.

anteeksi kun en muista kuka sanoi ns kävelevänsä rasvapurkki kädessä että sais helpotusta kireeseen tunteeseen vatsassa,mulla samanlainen tunne,että iho repee just,ja varsinkin alkuillasta kun oon syöny itteni ihan täyteen ja maha ihan puollollaan,sit on pakko äkkiä rasvata kun tuntuu ettei kestä yhtään enempää! ja tässä olis vielä viikkoja jokunen aikaa kasvaa..... :whistle: mitenköhän käy.

hauskoja unia teillä ollut,mun nukkuminen on nykyään tosi katkonaista,mahaa tuntuu pistelevän paljon,ja maatessa tulee yllättävän paljon harjotussuppareita,ja jos nukahdan vinosti niin mahaan sattuu,ja sit tuntuu olevan pissahätä kokoajan,tai sitte närästää,tai sitte tää jatkuva flunssa pitää hereillä ku yskittää ja kurkku on kipe ja nenä tukossa ja menevä slmätuledus vesittää silmiä öisin......ja sit kun vihdoin saa unta,herää siihen kun kissa on lähössä ulos.meidän kisu kun on niin fiksu että ei herätä mua sitä varten,vaan tekee sen ite hypimällä ulko-oven kahvaan,ja parilla hypyllä se aukeeki(asutaan syrjässä eikä ovi näy tielle,en pidä sitä lukossa kun ollaan kotona)mutta tietty herään siihen ääneen ja sit on kiire sulkee ovi kissan jäljiltä.
tai sit käy niin ku viime yönä,että sain ihmeen hyvin nukuttua,kello neljään,jolloin tyttö alkaa kiukkusesti itkuhuutaa eikä saa lohduttaa eikä laittaa potalle,ja sit tuleeki pissa sänkyyn.josta on unohtunu suoja-alusta,ja kaikki märkänä.tuli taas itkettyä ja korotettua ääntä,sekä äidin että lapsen. :ashamed:
mutta siis asia oli etten mä ehdi paljon unia näkemään enää,yks yö tyttö taas alko itkua tuhrustaa pikkuhiljaa,ja mä puolunessa etin kaukosäädintä mistä tytön sais hiljaseks ja kirosin et miks ei se kaukosäädin oo koskaan vieressä silloin ku tarvis!! :LOL: :kieh: :ashamed:

jeps mutta nyt tää mami saa kans mennä tuutumaan,vauva ei kyllä nuku,venyttelee kokoajan oikein antaumuksella. :)

menninkäinen 33+0(huih! noin monta jo! =) taidetaan alkaa olla voiton puolella! :flower: :xmas: )
 
Ei olis pitänyt mennä lokakuisten ketjua lukemaan. Tuli niin surullinen olo enkelivauvan johdosta... :'( Ihan kauheaa.

Sulla on Porsche ihan helmi työnantaja! :heart: Mäkin olen miettinyt tuota yksityistä. Jos jotain ongelmia ilmenee mahdollisen joukkoirtisanomisen aikaan, niin suosiolla marssin sinne. Siinä oma kannanottoni koko asiaan. Rahaa meillä ei todellakaan tule ovista ja ikkunoista, mutta jostain sellaiset käteiset revitään jotta saadaan hyvää hoitoa. Prkl. Ärsyttää suunnattomasti koko juttu! :/

Tänään neukkalääkäri, pitäisi palauttaa se esitietolomake sairaalaa varten. Joko te muut olette sen vieneet? Pitäis vaan vielä keksiä siihen pojan nimi -kohtaan jotain... :ashamed: :whistle:

Mites muut, tuleeko teille sellaisia "hormoniryöppyjä"? Mulla voi yhtenä päivänä kivistää rinnoista aivan mielettömästi ja samaan aikaan mieliala on überherkkä ja kaikki itkuttaa tai suututtaa. Tuntuu, että mulla nuo hormonit pölähtävät aina tuollaisina kummallisina piikkeinä ja muu aika menee yllättävän seesteisesti :eek: Kummallista....

Hyvää perjantaita kaikille! :wave:
 
Menninkäisen yökuvaus on kuin suoraan mun kirjoittama :D Miinus tuo uhmaikäinen esikoinen, mutta muuten on just samat oireet. Hankalaa. Nytkin olen töissä ihan töttöröö ja silmät ristissä, ja pitäisi vielä kouluttaa uutta työntekijää :eek: Pikkusen muksuttelu pitää onneksi mielen iloisena :heart:

Yhden Snoopyn kommenttiin - en tiennyt että noin ihania työnantajia on olemassa kuin Porschella! Mites teille pääsisi töihin :) Ja kukkiakin olit saanut...Onnentyttö :)

Kerroinko jo (lahopää...) että kun valitin viime viikolla unettomuutta neuvolassa, niin sain täytettäväksi sellaisen "masennuksen tunnistaminen" lomakkeen. Siinä kyseltiin että onko itsetuhoisia ajatuksia ja tuntuuko minusta että olen huonompi kuin muut jne. :eek: Yritin sitten vähän paniikissa selitellä tädille etät eikun siis en saa nukuttua yöllä...joskus tuntuu että me ei olla ihan samalla aaltopituudella *huoh* Mutta onneksi sillä tädillä on kuitenkin selvästi Pikkun hyvinvointi etusijalla, se ei haittaa vaikka äiti olisikin välillä vähän ihmeissään vai mitä ;)
 
Mikäs siellä tilanne??? Oliko lapsivettä vai jotain muuta??

Menninkäinen: Toivottavasti ois jotain muuta ku limatulppa, eikös se enteile jo synnytystä? En tiedä kun en oo ite ku esikoisen syntymän aikaas moiseen limaklönttiin törmänny ja seki vasta laitoksella juuri ennen hoohetkeä. Tyttö kun syntyi en koko mölttiä nähnytkää.

Palailen paikalle myöhemmin... :wave:
 
ja varsinkin kun ei sitä kuulu niin miettii että josko se oli lapsivettä....!?

mauahtavaa mä oon 90varma että oli ainakin osa limatulppaa.....ja tais olla esikoisestakin kun tais irrota vain osa,tai ainakin jos on uskomista siihen minkä kokoinen tuon limatulpan pitäisi olla,niin silloin oli aika pieni se klöntti esikoiselta,mutta silloin ei voinut erehtyä!mutta silloin LA olikin menny jo viikkoa aikaisemmin,joten tulppa olikin vain odotettu ja toivoa antava,ja supistukset alkoikin joku päivä tai kaks myöhemmin.nyt moinen varotusaika ei ois toivottua! mutta eipä tässä mitn tuntemuksia oo ollukkaan,ja äpolilla sanoi että voi tosiaan irrota kuukausia aikaisemmin.joten en stressaa kauheesti enää,mutta oli se hauskaa kun ilmoitin tolle vauvan tulevalle isälle että tulppa tais irrota,niin se oli säikähtäneen olonen että täytyyks lähteä.....! :saint:

miten mä sain tostakin vastauksesta taas tollasen jaarituksen?? :eek: :ashamed:
 
tuuppas kaffeelle!! Meen vasta klo 15. töihin.
Ai sää oot saanu laitettuu profiiliin kuvanki =) .
Kai tunnistat mut?? Oli puhetta siitä et palstailen tuolla lapsettomuus puolella..tosin nyt on ollut taukoo aika paljon,kun ei oo ketjua jonnekka vois turista.
 
en nyt kerenny ihan kaikkia lukia.
mmiilia:toivotaan täältäki että olisi vain valkovuotoo tai jottai muuta kuin lapsivettä.vaikka uskon että on hyvät mahdollisuuet selvitä mutta aina parempi mitä isommat vko:t! :hug:
täällä herätty sitte väärällä jalalla :headwall: kuin persuksiin ammuttu karhu |O esikoinen yski yön kun sillä nielurisat edelleen turvonneet.ja yhtään ei lohuta tuo hoitajien lakko uhka kun siltä pitäs leikata pikimmiten ne risat pois.ollu nyt 2 NIIN resusta yötä :headwall: :headwall: tyttö parka :/ alkaa kärsiä jo viattomat lapsetki hoitajista :'( aijon tännää soittaa sille yksityisen lääkärille kellä tyttyä käytin että minkä kiireellisyys luokan laitto siihen.kuulemma kaikki 3 asteen leikkaukset aletaan perua ja maha-alueen leikkauksia jo peruttukki :headwall: :headwall: :headwall: oon tässä sitte liotellu 4v pojalta korvia kun tuupit lähteny joskus pois ja vaikkua kertyny kauheena niin tunnin yrittelyn jälkeen sain tk:sta jonku kiinni niin meni huuhtelu vasta 13.11 kun ei ole kiireellinen eikä se vaivaa lasta :whistle: tännäänkin siellä kuulemma 2 lääkäriä töissä |O :headwall:
kiitos jos joku jakso lukia tän marmatuksen. :ashamed: helpotti jo seki vähän. :ashamed:
täällä välillä maha NIIN täye olone että tuntuu hengittäminenki kauheelta.jännä että taas meni tovin aikaa että oli hyvä olo (niin ku ei mahaa oiskaan,suunnilleen) mutta eilen kun kävin lenkillä ni kyllä oli yhtä lyllertämistä :whistle: tuntu että heti alko supistellee.
sain kotia lisä veresokeriseurantaa.nyt ollu taas kaikki arvot vähän koholla :headwall: tuntuu ettei mittää vois syyä kun heti koholla :/ oikei aattelin eilen iltaruuallaki että nyt otan pikkusen annoksen ja paljo kasviksia...eiköhän siltiki ollu koholla :headwall: :headwall: :headwall: pittää käyä diabetesliiiton sivuilla kattoon oisko siellä mittää vinkkiä...nla 2vko:n päästä ni pittää sitte kysyä terkalta että pääsiskö ravitsemusterapeutin tykönä käyä jos en saa sitä enne kuntoo...mulla vehnä-allerkia ja hyla-tuotteita käytän.mutta en tiiä miten luontaisesti gluteenittomien "viljat" nostaa veresokeria kun niitä käytän.ei taho löytyä kun näkkäriä ja hapankorppuja joihin ei oltas vehnää jossai muodossa lisätty |O mutta nyt tää karhu poistuu :ashamed:
 

Yhteistyössä