***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Shamandalie: Kun säkin näköjään menet synnyttämään Tyksiin kuten minäkin, niin jännittääkö sua tää kätilöiden mahdollinen irtisanoutuminen? Mä luin eilen Turun Sanomista, että Synnärin 42:sta kätilöstä 42 on luvannut irtisanoutua... Mietin vaan, että milläköhän ne meinaa korvata mahdollisen vajauksen, joka on todella suuri... Tuleekohan paikalle eläkkeelle jääneet kätilöt ja kätilöopiskelijat? Tämmöistä vaan olen miettinyt... Onkohan joku muu miettinyt? Meillä on muuten samat rv:t... ollaankohan synnyttämässä yhtäaikaa? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Kun säkin näköjään menet synnyttämään Tyksiin kuten minäkin, niin jännittääkö sua tää kätilöiden mahdollinen irtisanoutuminen? Mä luin eilen Turun Sanomista, että Synnärin 42:sta kätilöstä 42 on luvannut irtisanoutua... Mietin vaan, että milläköhän ne meinaa korvata mahdollisen vajauksen, joka on todella suuri... Tuleekohan paikalle eläkkeelle jääneet kätilöt ja kätilöopiskelijat? Tämmöistä vaan olen miettinyt... Onkohan joku muu miettinyt? Meillä on muuten samat rv:t... ollaankohan synnyttämässä yhtäaikaa? =)
Onhan tuota tullut mietittyä... :/ Kai sitten pitää mennä yksityiselle(?) ja lähettää lasku kaupungille... :whistle: En kuitenkaan ihan niin luomuna haluis synnyttää ettei ketään ammattihenkilöä ois paikalla. ;) Ja onneksi ne kätilöopiskelijatkin kuitenkin on jo opinnoissa pitkällä, et onhan niistä apua... Ja kai sinne sitten otetaan lisää lääkäreitä... ;) Ja me voitais kyllä tehdä treffit TYKSiin... :D ;) Mut vähän ennen laskettua aikaa, jooko? :D
 
riikkuli ja shamandalie voiko jossain yksityisellä muka synnyttää? tänä aamuna ennen töitä katsoin aamutv:tä ja siellä haastateltiin mehiläisen ja pulssin toimitusjohtajia jotka sanoivat etteivät he hoida synnytyksiä.

Omaa napaa |O |O |O :/ :( :( ei kauhean kivaa kun yksi mieheni tuttava on päässyt erään mallitoimiston listoille. tai ei tässä mitään outoa ole mutta kun nainen on mainostanut asiaa ja lähetellyt sähköpostissa mallikansiokuviaan hälle (ja parille muulle miespuoliselle tutullemme). voi sensuroitu sana sentään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
riikkuli ja shamandalie voiko jossain yksityisellä muka synnyttää? tänä aamuna ennen töitä katsoin aamutv:tä ja siellä haastateltiin mehiläisen ja pulssin toimitusjohtajia jotka sanoivat etteivät he hoida synnytyksiä.
Emmä vaan tiiä. :D Tuli vaan mieleen... :whistle: Tai sitten pitää jostain tilata oma kätilö ja muut hoitajat. :LOL:
 
jaa. kiihdyin jo edellisessä viestissä turhaan. nainen oli kuulemma pistänyt kuvat mieheni kaverille ja mieheni kaveri sitten auliisti oli laittanut kuvat jakoon eteenpäin.

ehkä joskus tämä naurattaa mutta nyt ei :LOL:

tää oikein kruunasi sen norsuolon mikä mulla on ollut viimeaikoina ja painosta tulleet superhaukut. kummalinen olotila kun olen niin hirveän onnellinen pikkuisestani ja rakastan sitä hirveesti :heart: sitten mua kiukuttaa tuommoiset kuikelonaiset samanaikaisesti
 
Kiiuska: Voin uskoa kiihtymyksesi! Itsekin olen aika tempperamenttinen luonne ja nyt kun tuota painoa on tullut jo se + 17 kg ja olo on kuin ryhävalaalla, niin kaikki tuommoinen ottaa varmaan itsetuntoon... Minun mieheni töksäytti mulle sunnuntaina parin vuoden takaisia hääkuvia katsoessaan, että voi kun sä olet ollut pieni silloin... Minä sitten, että häh? silloin... Hän vaan vastasi hymyillen, että kun mä olen nyt tottunut tohon sun mahaan ja muuhun... Arvaa nostiko itsetuntoa? Muutenkin olo on kaikkea muuta kuin hehkeä, niin sitten tuommoiset pikku kommentit saa ainakin mut raivon partaalle... Olinhan ennen raskautta suht hoikassa kunnossa, mutta en minä varmaan tämmöiseksi jää... Sekin vaihtoehto kävi kyllä mielessä, ihan vaan miehen kiusaksi! :LOL: Joskus miehet on tahdittomia... Taas pääsi tämä hormonihirviö vauhtiin näissä itsetuntojutuissa... =) Ja minäkin katsoin aamulla telkkaria, niin joku siellä höpisi, ettei yksityisellä sektorilla pystytä synnytyksiä hoitamaan...

Shamandalie: juu, tehdään vaan tärskyt... =) Mä kyllä sisimmässäni toivoisin vauvan tulevan pikkuisen etukäteen tai ettei ainakaan hirmuisesti yli menis, kun on aika kookas jo ainakin sen painoarvion mukaan... kun mun lantiottomalla kropalla ei varmaan mitään hehtovauvaa pysty synnyttämään... =) Mä muuten olen miettinyt synnytystä tosi paljon viime aikoina ja täytyy myöntää, että pikkaisen jännittää se itse toimitus taas... Mies jutteli viikonloppuna, että olenkin sitten ansainnut oikein superhyvän joululahjan ja minä taas hormonihirviönä hyökkään sanallisesti kimppuun, ett mitä tuo tarkoitti, ett kettuileeko hän... Mies oli ihan tosissaan ja sanoi, että kyllä se tosi iso urakka on... Mä olin huuli pyöreenä hänen empatiastaan ja ymmärryksestään... Tais hänelle jäädä jotain traumoja viime kerrasta... Minä sanoin, että mulle riittää kunnon medium pihvi ja lasi punaviiniä sitten joskus... =) Ne on semmoisia asioita joita olen ihan hirmuisesti kaivannut nyt raskausaikana...

Tulipa taas löpistyä kaikenmaailman asiat...

Ja niistä omituisista unista... Joo, olin viime yönä sitten mun tosi hyvän työkäverin kanssa ostelemassa erilaisia siidereitä ja sitten niitä sai myös mehujäinä... Sitten meidän työpaikalla (päiväkodissa) Oli bileet ja kaikki työkaverit oli ihan humalassa ja mä mietin koko ajan, että voin juoda pari siideriä ja sitten kun olin maistamassa, niin muistin, että oon raskaana ja mulle tuli huono omatunto enkä sitten juonutkaan... :LOL: Ja arvatkaa, tää ei todellakaan ollut eka kerta, kun nään unta jostain juomisesta ja tupakanpolttelusta... :headwall: Sitä varmaan alitajuisesti kaipaa sitä mitä ei voi saada! Olenkohan outo? :D

Riikkuli taas 32+3
 
Kiiuska: Voin uskoa kiihtymyksesi! Itsekin olen aika tempperamenttinen luonne ja nyt kun tuota painoa on tullut jo se + 17 kg ja olo on kuin ryhävalaalla, niin kaikki tuommoinen ottaa varmaan itsetuntoon... Minun mieheni töksäytti mulle sunnuntaina parin vuoden takaisia hääkuvia katsoessaan, että voi kun sä olet ollut pieni silloin... Minä sitten, että häh? silloin... Hän vaan vastasi hymyillen, että kun mä olen nyt tottunut tohon sun mahaan ja muuhun... Arvaa nostiko itsetuntoa? Muutenkin olo on kaikkea muuta kuin hehkeä, niin sitten tuommoiset pikku kommentit saa ainakin mut raivon partaalle... Olinhan ennen raskautta suht hoikassa kunnossa, mutta en minä varmaan tämmöiseksi jää... Sekin vaihtoehto kävi kyllä mielessä, ihan vaan miehen kiusaksi! :LOL: Joskus miehet on tahdittomia... Taas pääsi tämä hormonihirviö vauhtiin näissä itsetuntojutuissa... =) Ja minäkin katsoin aamulla telkkaria, niin joku siellä höpisi, ettei yksityisellä sektorilla pystytä synnytyksiä hoitamaan...

Shamandalie: juu, tehdään vaan tärskyt... =) Mä kyllä sisimmässäni toivoisin vauvan tulevan pikkuisen etukäteen tai ettei ainakaan hirmuisesti yli menis, kun on aika kookas jo ainakin sen painoarvion mukaan... kun mun lantiottomalla kropalla ei varmaan mitään hehtovauvaa pysty synnyttämään... =) Mä muuten olen miettinyt synnytystä tosi paljon viime aikoina ja täytyy myöntää, että pikkaisen jännittää se itse toimitus taas... Mies jutteli viikonloppuna, että olenkin sitten ansainnut oikein superhyvän joululahjan ja minä taas hormonihirviönä hyökkään sanallisesti kimppuun, ett mitä tuo tarkoitti, ett kettuileeko hän... Mies oli ihan tosissaan ja sanoi, että kyllä se tosi iso urakka on... Mä olin huuli pyöreenä hänen empatiastaan ja ymmärryksestään... Tais hänelle jäädä jotain traumoja viime kerrasta... Minä sanoin, että mulle riittää kunnon medium pihvi ja lasi punaviiniä sitten joskus... =) Ne on semmoisia asioita joita olen ihan hirmuisesti kaivannut nyt raskausaikana...

Tulipa taas löpistyä kaikenmaailman asiat...

Ja niistä omituisista unista... Joo, olin viime yönä sitten mun tosi hyvän työkäverin kanssa ostelemassa erilaisia siidereitä ja sitten niitä sai myös mehujäinä... Sitten meidän työpaikalla (päiväkodissa) Oli bileet ja kaikki työkaverit oli ihan humalassa ja mä mietin koko ajan, että voin juoda pari siideriä ja sitten kun olin maistamassa, niin muistin, että oon raskaana ja mulle tuli huono omatunto enkä sitten juonutkaan... :LOL: Ja arvatkaa, tää ei todellakaan ollut eka kerta, kun nään unta jostain juomisesta ja tupakanpolttelusta... :headwall: Sitä varmaan alitajuisesti kaipaa sitä mitä ei voi saada! Olenkohan outo? :D

Riikkuli taas 32+3
 
Kiitos Riikkuli kiva huomata etten ole ainoa räjähdysaltis :flower: :kieh:
mua ei ennen ole kauheasti haitannut tämä lisääntynyt paino mutta terkkari sanoi eilen mulle tosi ikävästi ja mietin jo pitääkö mun alkaa tosissaan pienentämään annoskokoja ynnä muuta kun tuo tavallinen arkiruoka maistuu niin hyvälle. ja edellinen terkka ei pitänyt yhtään pahana tuota yli 800 gramman viikkonousua, sanoi sen olevan normaalia näillä viikoilla. kuka noista neuvolan puheista ottaa selvää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Ma4rasvauvoissa kun kävin kurkkimassa, niin eka vauvva oli jo syntynyt!
Mä kävin kanssa vaklaamassa muita pinoja - ei olisi pitänyt. Ihan kauheeta. lokakuun odottajissa joku oli synnyttänyt kuolleen vauvan 40+0 :snotty: Siis miten voi olla...Ei tollaista voi tapahtua. Eihän? Tuli ihan fyysisesti paha olla.

Huh. noh, kokoan tästä vielä itseni. Tuitsulle piti kommentoida myös että vähänkö hienoa et se psykologi tulee kotiin juttelemaan! Kiva tietää että tuollaista palvelua on tarjolla jos on tarvis.
 
nyt muistin että joku näöstä mainitti...mää en tiiä sanotaanko mun kohalla että näkö parantunu vai huonontunu :ashamed: kun laitoin lasit joku aika sitte(nyt ootusaikana menin laittaan :snotty: ) ja plussaa pystytty vähentään koko ajan.nyt tuntuu taas että ei taho nähä 3-4metriä pitemmälle kun alkaa sumentaa,mutta ilman laseja en pysty lukkeen kun heti mennee teksti samiax...mutta just tuo kaukasen näön muutos tullee koko ajan vastaan...aikuisena oon vasta tarvinnu laseja...
luin jostain että lakko koskee myös oys:ia :headwall: :headwall: :headwall: muutenkin saanu jännätä miten mennee synnytys nyt vielä enempi onko ees kätilöö paikalla kun normaalissakin tilanteessa ei mulla oo kätilö ehtiny aina ees hanskoja laittaa sitte kätteen kun on jo syntyny :headwall: mutta pietään peukkuja että ehtis tilanne ratketa sitä enne :saint:
kiiuskalle:ei oo yhtään epänormaalia että näin lopussa alkaa painoa tulla jos sulla on aikasemmin tullu pienempää tahtia ni elä murehi!!!! :hug: mutta jos koko ajan tullu ni sitte ite alkasin seurata syöntiä....
nyt oon taas päättäny etten syö kahen eestä imetysaikana vaan syön normaalisti terveellistä ruokaa.kuopukselta tein samallalailla ja maitoo tuli :whistle: vaikka poika oli oikee ahmatti.mulla ressi ja univajeet enempi häirittee maijon tuloa ni suotta "lihottaa ittiä"...mutta tämä ei liity kiiuska mitenkään sinnuun.näitä mun omia pohdintoja/höpinöitä :snotty:
 
Heips!

Kiitos kommenteista tuohon la kyselyyni. Niin minä ajattelinki että se heitto on niin pieni ettei sitä la:ta siirretä mut ilmeisesti menen sit niiden viikkojen kans silleen kuin la sanoo. Vaikka lääkärit merkkaa tohon neukkakorttiin sit niitä vähempiä viikkoja. Ja sit ku meen taas neuvolaan niin siellä laitetaan ne la:n viikot. Tajuskohan nyt kukaan?? :whistle: :x

Joo ja nuista omituisista unista.. Mä näin yks yö unta että olin saanut tytön. Ja siis mehän emme ole ottaneet selkoa kumpi siellä on. Mutta siinä unessa en ollut synnyttänyt sitä ite vaan mun ex!!!! :eek: siis mies!!! Mää vaan menin hakee sitä vauvaa sairaalasta ja kaikille ilmoitin että oon saanu tytön. Jotenki minä mietin siinä unessa et menikö tää nyt ihan oikein mut sit näin valokuvan missä se mun ex oli nukutettuna ja kun lapsi oli kuulemma leikattu!! siis voitteko kuvitella?? siis onko outoa??ja yks yö sit näin unta et mun miehellä oli suhde johonki naiseen ja mikään muu ei ollut tärkeää siinä kuin se että se nainen oli syntynyt v.-61. Siis huomattavasti mua vanhempi.. Olisko sillä osuutta asiaan kun olen tuota miestä kolme vuotta vanhempi ja sillä asialla on vitsailtu ja sit kun on ystäväpiirissä puhetta noista pettämisistä.. :headwall: mikähän siinä on että tuntee itsensä jotenki tyhmäksi ku näkee tuollaisia unia vaikka eihän niille voi mitään!! :headwall: :headwall:

Että silleen.. onko kellään tuntunut koskaan siltä kun tuo vauva potkii ja liikkuu että nyt se tulee ulos. Mulla on tänää ollu ihan ihme tuntemuksia. joka potku ja liike mikä tulee niin tuntuu että se jalka tai käsi tai ihan mikä vaan tulee tuolta pimpelosta ulos.. :| :eek: ei kai se voi tulla noin vain?? sit jäin miettiin että jos se aukoo noita paikkoja nyt urakalla..

jooo.. on varmaan viisaampi taas vähän väistyä takavasemmalle pähkäilee.. :ashamed: :x
 
Että mua ärsyttää toi neuvolan painon kyttääminen ja ainane valitus! Jos et saa sitä 10kg painoo lisää niin johan valitetaan ja kysellään että syötkö ja suurinpiirtein puhutaan että onko sulla anoreksia...sitten kun saat sen reippaat 10-20kg niin johan aletaan valittaa että ei sais NOIN paljon lihoo...! Mikä perhana se sitten on se hyvä määrä kun tuntuu että mikään ei kelpaa. Mulla on niinpäin että mä oon saanu viime neuvolaan mennessä 3kg lisää ja sillon neuvolalääkäri valitti että on liian vähän. Tayssissa tai neuvolan terkka ei oo sanonu mitään. Ensviikolla on neukka taas uudessa paikkaa ja saa nähdä mitä ne sanoo. Ne sais vaan tajuta että kaikki ihmiset ei kasva tai liho niiden käyrien mukaan,vaan enemmän pitäis seurata sitä henkilökohtasta nousu suhdannetta, että onko se tasapainossa suurinpiirtein. Sama on kuulemma vauvojen kanssa,jos ei oo lihonu niiden käyrien mukaan niin vali,vali vaikka lapsesta kuitenkin näkee että törröttääkö luut vai onko se selkeesti lihava. Toiset vaan on hoikkia mutta suhteessa omaan vartaloonsa täysin normaaleja. Tai sitten toisinpäin.

Täällä on kanssa ollu hermot vähän kireellä, miehelle oon ollu ihan kiltti mutta tosi helposti tulee itku ym... sitten kun viä muutto siihen lisäks niin on tota ressiä riittäny. Isäkin meni pakkaamaan mun hienot korkkarini jätesäkkiin ja tunki päälle kaikenmailman lakanoita,ulkokenkiä ym...oli sitten korkkarit aikas hienossa rutussa. Siitäkös vähän suutahdin ja itkin puhelimessa sille että noin EI tehdä.Ei tarvi auttaa muutossa jos ei ees tajua miten mitäkin pakataan! Sitten ne viä huolestu kauheesti kun sillain suutuin ja nyt ne kokoajan kyselee et miten jaksan. Ihan kun en vois olla pahalla tuulella ilman että musta on tulossa hermoraunio.. no ne ei oo tottunu siihen et oon pahalla tuulella joskus mut silti ärsyttää tollanen ylireagoiminen.

Nyt meille tuli vieraita,pitää lopettaa :)
 
mulla tosiaan oli neuvola kans eilen ja mulle tullu kiloja nyt 16... ja viimisen kahden viikon aikana 1300 g/vko... :ashamed: mut en kyl sit oikein tiä ku en mä toisaalta oo mitään hulluna vetäny että... mut kyl nyt kuitenkii päätin että katon tosi tarkkaan syömiseni, vaikkei neuvolassa siitä mitään sanottukaan. Tuntuu ettei ne sano mistään!

Mulla oli pissassa proteiinia.. mitä se sitten ikinä tarkottaakaan..
Vien huomenna sitä lisää sitten labraan... sittenhän tuo selvii.

tänään alko tuo heroes, ja isäntä alko sitä katteleen.. koitin sanoa et meinaako se oikeesti ehtiä jatkossa kyttään noi kaikki mitä se nyt vahtaa, kun mua alkaa jo ärsyttää!! heroes, jericho, lost.. en edes muista kaikkien nimiä..

nytkun meillä aukes tää netti niin toinen on koko ajan koneella ja sit toinen kyttää telkkua.. välillä vaihdetaan vuoroja..

huomenna eka synnytysvalmennus jihuuu!!!! odottanu sitä ihan hirmusesti, ei mitään tietoa mitä siellä puhutaan.
tai no ylläri varmaan synnytyksestä. :LOL:

meillä kävi tänään vauvavieras, hän oli niin sulonen neiti että mulla kihos kyyneleet silmiin heti jos katoin liian pitkään.. =)

Shamandalie oli ostnu uuden soffan, mäkin haluun!!! Mut nyt on kyl talous tiukilla.. kun meikäläinen ollu saikulla niin palkka sen mukainen.. eipä näy noita sunnuntai yms lisiä..

Tosin sain kuulla et mulle maksetaan kaks ekaa kk normipalkkaa äitiyslomalla, olin ihan että jipii!!! Kun en oo ees vakkari...

Tänään sai lehdet kyytiä pihalla, tais siinä muutama harjotussuppariki tulla, mutta jos sit huomenna ottais rauhallisesti taas :)

Perjantaina lähen matkalle... Raumalle :D En ole koskaan käyny siellä ja päätin sitte nyt lähteä tutustuun kaupunkiin kun eräs ystäväkin siellä asuu. Jos joku sieltäpäin, niin missä ihania kauppoja.. edullisia mielummin.. ei tarvi olla mitään merkkiliikkeitä...Hannahin liikehän siellä on ainakin mut se ei kyl oo edullinen mut siellä ainaki on kaikkee ihanaa..

ainiiin unohdin että tänään tuli odotus lehti.. painunki heti pehkuihin sitä selailemaan..
Hyvät yöt kaikille..
 
Sarjoista: Me ollaan miehen kans molemmat oikeita tv:n orjia... :) kyllä jokapäivä joku seurattava sarja tulee ja jos ei sitä nähdä niin digiboksilla nauhotetaan! :) Että kyllä sitä tulevaisuudessakin kerkee kattoon kun nauhottaa ja kattoo sit kun kerkee. Mitäs sitä sitten pitäis tehdä jos ei saa edes sarjoja kattella? ei sitä nyt kokoaikaa voi kotitöitäkään tehdä tai parisuhdetta hoitaa... ;) lukeminenkaan ei nyt niin kivaa ole että sitä viittis kokoajan tehdä.
 
Lumienkeli: kieltämättä välillä tuntuu et kaveri masussa myllää niin et pian tulee ulos... Tosin mulla se tunne on niin et nahka repee ja tulee siitä ulos, eikä sieltä mistä olis tarkoitus sitten joskus. :D Ja omituisia unia täälläkin, edelleen... Viime yönä näin unta siitä kaverista, joka muutama vuosi sitten räjäytti siellä Myyrmannissa sen omatekoisen pommin... :whistle: Johtuikohan siitä, kun eilen luin artikkelia siitä kun se on yks koulutehtävä... :D Jospa tänään ei lukis mitään pahemmin, jos ens yönä sais nukuttua... :whistle:

suzyco:tuli mieleen tosta kun kirjoitit ettei kelpaa jos paino ei nouse, eikä sekään jos nousee. ;) Meillä tosiaan esikoisen kanssa kun käytiin neuvolassa sijaisella, niin täti ihan tosissaan multa kysyi et annako tytölle ruokaa aina kun sillä on nälkä. Olin :eek:, ja sanoin et ei kun vaan joka toinen kerta... :whistle: (Oli siis ihan rintamaidolla silloin, oisko ikää ollu pari kk). Kun painoa oli sillä kertaa tullu vähemmän kuin aikaisemmin, mut sillähän ei ollu merkitystä et pituutta oli tullu vähän reilu 3cm... :headwall: :D Onneks oli sijainen... B)

Ulpu: ymmärrän kyllä et alkaa ärsyttää jos isäntä on koko ajan kyttäämässä telkkua, tai sitten kelloa et koska alkaa joku ohjelma. ;) Meillä isäntä oli sellanen aikaisemmin, mut onneks on muuttanut tapojaan. ;) Nyt ehkä mä olen enemmän orja, kun on toi CSI ja BB mitkä pitää nähdä, tai laittaa nauhalle. :ashamed: Nyt olenkin tehnyt niin et nauhoitan ja katson ne sitten kun olen päivällä yksin. :D

Anoppi soitti eilen sitten isännälle melkeen kiukuissaan, kun oli lehdessä nähnyt mainoksen, jossa myytiin meidän sohvaa puolet halvemmalla kuin mitä me maksettiin. Säikähdin ensin, mut sit kun tarkasteltiin mainosta, niin ei se ollut sama... Siitä halvemmasta puuttui vuodemekanismi ja sitten siinä oli se huonoin kangas. Me ostettiin vähän paremmalla kankaalla, ja tosiaan siinä on se vuodemekanismi. Mainoksen sohvaan ne sai lisähintaan, joten samoihin ainakin ois mennyt... Isäntä sitten soitti anopille, että ei hän tällä kertaa ihan oikeessa sen sohvan suhteen ollut. :D Kun anoppi oli alkanut marmattaa, kun mä taas halusin kalliimman kun ei halpa kelpaa. :headwall: Ja alkuun sekin oli huono kun halusin (ja isäntä kans, en mä näistä yksin päätä.. ;)) vuodesohvan. :eek: Onhan se joo ihan kamalaa. :LOL:

Täällä ollaan herätty jo reilu tunti sitten, neiti ihan omaehtoisesti, mä vähän vastahakoisesti. :D No, eiköhän tämä tästä käyntiin lähde. ;)

Kävin muuten eilen vähän ajelemassa bussilla. :LOL: :D :headwall: Olin vienyt tytön hoitoon, ja vähän ennen kuin piti jäädä pois, tajusin et mulla on avaimet kotona (ja mies toisella puolen kaupunkia koulutuksessa koko päivän...)... Soitin sitten siskolle, no eihän sekään vielä töistä kotona ollut... Onneks tuo muisti sitten että poika on kotona, herätin sitten siskonpojankin etsimään avainta mulle. :D Ajelin sillä samalla bussilla sitten siskolle, hain avaimen ja ehdin vielä samalla tunnilla lähteävään bussiin. :D (Tässä kahden asuinalueen välillä kulkee sellainen rengaslinja, joka lähtee aina kerran tunnissa.) Ompahan ainakin tullut kuukausikortti hyödynnettyä. :LOL: Isäntäkin aamulla lähtiessään muistutti, et ota tänään avain kun meillä on jo molemmat vara-avaimet täällä. :D

Mut nyt lähden aamukahvin keittoon, ihania nää aamut kun ei oo kiirettä lähteä. Kiitos siitä kuuluu taas neidille, joka on aina ajoissa hereillä. :heart:

Shamandalie ja Torsti 32+3 :heart:
 
Riikkulille hyvää ä-loman (saikun...) alkua. Toivottavasti kivut tuosta lakkaavavat, kun pääset kotiin lepäilemään.

Mulla on samat suunnitelmat tuohon toppapukuun liittyen, kuin Shamandaliellakin. Uutta en siis viitsisi ostaa ainakaan ennen syntymää, kun ei tiedetä sukupuoltakaan. Ja toisekseen ajattelin, että se ä-pakkauksen toppis menisi tuon kevättalven, vaikka iso onkin. Ellei sitten isovanhemmat tahdo välttämättä ostaa sellaista... :whistle: Ihanan sohvan olette valinneet! Me ostettiin kanssa uusi sohva viime keväänä. Meillä oli 2+3 istuttava sohvaryhmä, mutta halusin ehdottomasti vaihtaa ne sellaiseen kulmadivaaniin. Ja on se kyllä niin ihana! Ja säästää tilaa, vaikka istumapaikkoja on yhtä paljon kuin ennenkin.

Eipä tänne mitään uutta ja ihmeellistä. Huomenna nlalääkäri, vähän jännittää tuo kohdukaulan tilanne... :ashamed:
 
Täytyy vielä tulla lisäilemään...

Pikkuinen pelästytti mut kyllä pahanpäiväisesti tänään! :eek: Vrkrytmi on jo niin säännöllinen tällä vauvalla, ja tänään ei aamulla tuntunut mitään myllerrystä vatsassa vaikka hereillä olin ollut jo muutaman tunnin. Ihan aikuisten oikeasti meinas tulla kunnon paniikki, mutta sitten alkoi tuttu jyskytys tuntumaan tuossa navan kohdalla. Huh. Onko muita ylireagoijia...? Mites muut mammat ja masuasukit, onko teillä tässä vaiheessa kuinka säännöllistä vuorokausirytmiä?
 
Huomenta,
Snoopy vauvan vrk rytmi ei ole säännöllinen, joukkoon mahtuu paljon vilkkaita päiviä ja osa hiukan hiljaisempia. Illalla yleensä kaveri on virkeimmillään ja just toi efekti että tuleeko se kohta sieltä mahasta läpi on hyvin tuttu.

Mä oon niin lomalainen että unohdin eilisen neuvolan ihan kokonaan, onneksi sain uuden ajan huomiseksi.

Tiitulle, kestovaippa lähtee postiin tässä ihan lähipäivinä kunhan muistan sen tosta napata matkaan kun lähden kaupoille.

Tv-sarjoista, meilläkin on yhteiset ja omat sarjat joita seurataan, yhteisiä on perhesiteet, leijonan kita, ja joskus bb, mä kattelen täydellisiä naisia, maajussille morsianta, sinkkuäidillesulhasta, sydänjäätä jne.. ja mies on Sopranosien fani. Mäkin aina tallennan kaikki mitä en kerkee kattoo ja sit päivällä katton. Tytöt meillä seuraa
salkkareita, mä en voi sietää sitä sarjaa ja yritän kaikin tavoin välttää sen sarjan katsomista. :kieh:
Sarjoista puheenollen tuli mieleeen että mieskin toi mulle eilen kimpun ruusuja töistä tullessaan ja sanoi että siinä on mun desperately houswifelle vähän kukkia! En mä nyt niin epätoivoinen ole sentään!! :LOL: ( Se olikin vitsi ) :D

Porsche rv33 jottain (?)
 
Hei kaikille!!
Näöstä kommentoin sen että mä olen kanssa huomannu että jotenki näkö on huono,vähän väliä yllätän itteni siristelemästä. Mutta samaa oli edellisissä raskauksissa joten oletan ja toivon että menee ohi. Silmälaseja käytän ja näkö on pysyny samana ainakin viimiset 3 v.

Liikkeet..en ole huomannu tässä raskaudessa rytmiä,edellisestä muistan sen että heräsin JOKA aamu viideltä potkuihin loppuraskaudesta enkä sen jälkeen meinannut saada unta. Nyt noi liikkeet tuntu aikasta ilkeiltä..tuikkii ja repii oikeen urakalla kun vauva rellestää.
Vauva on edelleen melkein koko ajan pää alaspäin ja pyörittelee kalloon mun luita vasten..auts!! Kerran pari päivässä jumppaa kunnolla ja menee poikittain ja tuntuu että siellä venytellään itseään ihan suoraks asti kun vatsa on yhtäkkiä puolet leveempi..hassun näköstä :)
Neuvolakuulumisia..paino tullut yhteensä vajaa 3 kiloa, sf-mitta 29 (rv 31) kaikki muu ok. Viime raskaudessa vatsa oli isompi pari senttiä..mä luulenkin että mulla on kait lapsivettä vähemmän tällä kertaa kun liikkeet on tuntunu niin kovina koko ajan..mut se on ihan mun oma diagnoosi :D

Haalareista..kokemuksesta voin sanoa että kyllä sen kannattaa se pieni eka haalari hommata. Meillä on kummallekkin ollu 56 cm alussa ja on tuntunut että vauva hukkuu jo siihen.(aika isokokoisia vauvoja ovat olleet) Jos haalari on liian iso niin vauvalle saattaa tulla kylmä kun on liian väljää.. siinä tammi-helmikuussa onkin yleensä ne pahimmat pakkaset niin 60 cm:nen saattas olla ihan hyvä.

Unista..mä olen kanssa nähnyt tosi sairaita unia..synnytyksistä ja vaikka mistä. Ja aika pelottaviakin.. :( ne vaan pahenee raskauden edetessä. Alussa näin sellasta unta että lähin yksin synnyttämään kun mies oli yksin töissä,vauva synty nopsaan ja mies sitten soitti mulle..sano että ei millään pääse töistä tulemaan. Suutuin ja sanoin että hitto ei sitte voi mitään,yksin on mentävä kauppaan. Niinpä mä sitten lompsin suoraan synnytyssalista vauva kainalossa kauppaan.. :LOL: ihan tosta vaan!! Vähän heikotti ja mielessä pyöri koko ajan että mites saan tässä samalla imetettyä kun se kuitenkin kohta haluaa syödä :LOL: ja siinä samalla sitten jouduin alkaa syöttää ja latasin siinä ohessa kärryihin tavaraa :) että sellanen uni..helppo synnytys :D

Mutta nyt täytyy jatkaa kotihommia..siivous kutsuu!!
Vointeja kaikille.. :wave:
 
Moikka!

Tosta haalarista... Sain ystävältäni 56 senttisen haalarin nyt lainaan, onneksi. Lisäksi sain 4 muovikassillista pienenpoikavauvan vaatteita, jos meille kuitenkin tulee poika... Itse olen kyllä niin satavarma tytöstä edelleen...

Mulla kanssa on paniikkia, jos pikkuinen on hiukan kauemmin hiljaa ja möyryämättä. Töissä hän oli usein vilkas, sillä melutaso siellä aikamoinen... Eilen juuri oli sellainen hiljainen päivä. Mä olin illalla jo ihan paniikissa, mutta siinä yhdeksän aikaan (mikä on hänen normaali vilkkain jakso) alkoi taas peppu liikkua vasemmalta oikealle sellaisessa tahdissa, että mua ihan nauratti... Se tuntuu niin ihanalta, mutta kuitenkin niin oudolta. Meillä ollaan välillä aika alhaalla ja välillä taas ylempänä. Joskus kävellessä tuntuu ilkeelle, kun pikkuinen niinkuin laskeutuu alemmas...

Tv-sarjoista: Mä tykkään katsoa bb:tä ja mun mies inhoaa sitä yli kaiken. Joten nyt olen ottanut sitä nauhalle ja just katsoin eileisen ohjelman. Sitten miehen kanssa katsotaan Pakoa, maajussille morsian, täydelliset naiset ja ota tai jätä... lisäksi mä seuraan kaikki hömppäpömppä reality-sarjat... Suurin pudottaja yms... Mun ja miehen ehdoton ykkössuosikki mikä on nyt viikonlopun kohokohta, on tuo Serranon perhe. Juututtiin siihen kesälomalla ja nyt katsellaan niitä alkupään jaksoja... Se vaan on niin hyvä... =)

Mun nlatäti ei ole kertaakaan maininnut mun painosta mitään negatiivista... Joka kerta, kun menen vaa`alle, pyydän ettei hän kerro mulle paljon painan. Sitten hän vaan merkkaa sen korttiin ja mä tarkistan sen sitten kotona. Mä olen sanonut, etten syö niin hirveesti herkkuja, vaikka välillä kyllä oikeasti syön... :ashamed: En vaan kehtaa kertoa aina suoraan. Nyt painonnousu on pikkuisen hidastunut tosta keskivaiheen noususta. Silloin mun paino nousi kaikista eniten...

Muuten ei kummoisempia kuulu... tyttö meni hetkeksi päiväkotiin tänään, kun tuntuu, että menee hoitomaksu hukkaan, jos hän on koko ajan kotona.. Marraskuun alusta hän jääkin osapäiväiseksi, kun en halua antaa paikkaa kokonaan pois ja saa hänkin virikkeitä, kun ei tässä meidän naapurissa ole ihan hänen ikäistään seuraa ja tyttö viihtyy tosi hyvin siellä. Saapahan itsekin niille päiville varattua neuvolaa, lääkäriä yms, pakollista menoa, kun mulla ei ole tuota autoa käytössä, kun se on aina miehellä... Tämmöistä liirum laarumia tänne... =)

Riikkuli 32+4
 
Hei

Neuvolasta on taas kotiuduttu joku aika sitte ja kaikki oli ihan ok. Hb 115 eli samassa pysyny vaikken oo rautaa syöny, paineet 70/110, painoa +300g/vko eli tollanen kilo oli tunllu edellisestä käynnistä lisää, mikä ei yllätä ollenkaa. Rt oli baabuskan asento ja ylhäällä kelluu et ei tietokaa laskeutumisesta tai kiinnittymisestä, mikä ei sekään yllätä mitenkää. Seuraava aika melkein 3 viikon päästä, ja lääkäriajan ajattelin varailla yksityiselle että pääsee viel kurkkimaan masukkia ennen syntymää. Muuten en menis yksityiselle mut kun ei tää neuvolalääkäri tai kukaan muukaan osaa ultraa käyttää niin että sais mittailtua yms tarkemmin. Mutta sellasta siis.

Kukas juttelikaa siitä joku aika sitte tehdystä mahan ympärysmitta kallupista.. Täällä tuo lukema oli silloin 106cm ja nyt 105cm :eek: Sf mitta on kuitenki kasvanu (unohtuiki noist neukkaterkuist ) kun oli nyt 34cm eli sentti viikos systeemil mennään joten kai se on sitte uskottava että painon erittäin vähäinen nousu nyt kun sitä ois saanu tulla on tosiaan ollu muualta pois. Parempi niin ja vielä ehdin sitä nostamaan valitettavasti.. :D :D

Rytmi hommelista et ei täälläkää mitää selvää rytmiä oo, ainoo et illalla 9-10 mais jorma jumppaa paljon mut nekin liikkeet on oleellisestä tän viikon aikana vaientunu. Liikkuu kyllä mutta ei enää potki ja onkin mennyt ohi se tuolla jo aiemmin mainittu "se tulee mahasta läpi" fiilis. Möyrii enemmän ja käsien liikkeet tuntuu tuol ihan alhaalla, on vissiin kädet edellä sukeltamas pihalle :kieh:


unista et täällä kans levottomat ja kummalliset unet vaivaa ajoittain, pahin kausi onneksi on ohi mut esim viime yönä näin unta et ootin kaksosia ja se toinen oli kuollu ja toinen kuolemas ellen saisi sitä pian synnytettyä ja olin kotona ihan paniikis yksin et milläs mä sen ny saan synnytettyä. :eek: No untahan se vaan oli.

Muutenki sitä miettii ihan hirveesti kaikkee ja mielessään kuvittelee kaikkee kauhutilanteita. Virhe oli lukee noit synnytys puolen syöksysynnytyshommeleita, enhän mä ehtis tunnis minnekkää täältä. Lapsetko toimis kätilöinä :eek: Toivon vaan et samalla kaavalla mentäis ku aiemminki et ehdin sairaalaan ihan rauhas sen jälkeen ku lapsille on tullu hoitaja ja et ehtisin viel saada spinaalinki. Jää nähtäväksi. Jännittää kyllä jo vähän. Ei se kipu mutta monet muut asiat.

Joo omaa napaa tällä kertaa oikein roppakaupalla.. :ashamed:

:wave: Palailen taas myöhemmin..

maukkis ja jorma 33+5
 
Snoopy: mä ihastuin kyllä tuohon sohvaan heti. :D Jotenkin vaan on viimeaikoina ollut sellanen, etten halua kahta sohvaa, kun meillä on kuitenkin kaksi nojatuolia vielä lisäksi. Tuolit kevyempiä siirrellä kuin toinen sohva. ;) Ja vuorokausirytmistä: kyllä mun mahassa on melko säännöllistä, ja jos ei normaaliin aikaan tunnukaan mitään niin kyllä sitä vähän mahaa tönii ja jos se ei auta, jotain syömällä/juomalla koittaa tuleeko liikettä. ;) Jotenkin siihen on vaan niin tottunut, kun päivät muutenkin menee saman rytmin mukaan, et tiettyyn aikaan tulee liikehdintää... :)

Ihanaa, Porsche oli saanut kukkia... :heart:

Myrskynmerkki: toi tummentaminen on kyllä toisinaan haastavaa, tuntuu ettei ne koskaan mee kuten ite on tarkoittanut. :D

Riikkuli: Meillä kans tyttö jatkaa hoidossa edelleen vaikka kotona olenkin. Tosin nyt on kouluhommia vielä ja muutto edessä, mutta siis jatkossakin on kyllä hoidossa. Ollaan suunniteltu, että Alkuun kun vauva syntyy, niin tyttö on kotona sen aikaa kun mieskin on lomalla. Sitten kun voidaan vauvan kanssa lähteä jo ulkoilemaan, niin sitten mä vien tytön aamulla ulkoiluaikaan ja mies hakee tullessaan. Ja varmaan kolmena päivänä viikossa sitten menee. En siksi vie hoitoon, ettenkö itse voisi/viitsisi hoitaa, mutta oon nyt huomannut että kyllä se on noinkin pienelle jo tosi tärkeää, että on sitä lapsiseuraa, mitä kotona ei musta ja vauvasta vielä hetkeen ole... Pidetään sitten lyhyemmät viikot, niin saa olla kotonakin mutta pääsee myös ikäistensä seuraan. :)

Mahanympärysgalluppiin: just sen mittasin (eli siis rv32+3) ja se oli 132cm. :ashamed: Mä oon siis ihan jättiläinen teihin muihin verrattuna... :whistle: :ashamed:

TYKSiin synnyttämään menevät: Mulla tuli mieleen, että jos siellä tosiaan ei satu henkilökuntaa silloin olemaan kun ois tarvis, niin mahtaiskohan Turunmaan sairaalaan päästä? Tai siis sillä samalla meiningillä kuin TYKSiin. Kun eihän se kuulunut niihin paikkoihin jossa Turussa on porukkaa irtisanomassa itsensä? Tai sitten Raisioon. :D Ei kai ne sieltä poiskaan aja... :whistle:

Kävin tuossa vanhempien kanssa kaupassa, nyt onkin hetkeksi sitten taas ruokaa ja kaikkea. :D Ostin nyt tytölle sisaruspakkaukseen viimeisen tavaran; nukelle sateenvarjorattaat. :) Tai sitten vielä ostoslistalla on vauvan amme, mutta mun vanhemmat lupasi sen sitten hakea vähän ennen kuin mies menee tavarat hakemaan... Sitä kun ei saa minnekään piiloon. :D Muut tavarat sisarus- ja isyyspakkaukseen onkin vanhempien kaapeissa piilossa. :D

Pakkailinkin tuossa jo jotain tavaraa, nyt on keittiöstä melkein kaikki ylimäräinen laatikossa, samoin tytön huoneen kaapista. Enemmänkin oisin pakannut, mutta laatikot loppui. :headwall: Noh, isäntä saa tänään kuskailla noi laatikot uuteen paikkaan kun menen sitten sinne aamusta niitä tyhjentämään. :) Huomenna olisi tarkoitus mennä puoliltapäivin miehen veljen kanssa sinne vielä tapetoimaan olohuonetta... Sen appiukko ja mun isä kertaalleen jo tapetoi, mutta oli sen näköistä et revittiin tapetit alas ja laitetaan uudestaan. :headwall: Ärsyttää, siellä olis remppa valmis jo, jos ei ois tarvinnu uudelleen alkaa tapetoimaan... :( No, ensi viikonlopun aikana pitää tulla valmista, niin päästään sitten viikolla viemään tavaroita kun sitten seuraavana viikonloppuna tyhjennetäänkin tämä nykyinen asunto. :D Jee. B) Toivottavasti sitten vaan saadaan siellä äkkiä netti toimimaan niin pääsee tänne kurkkimaan. :LOL:

Jospa sitä nyt menis päikkäreille, kun ei pakatakaan enää voi... :/
 
Heippa!
Kenellä muulla alkaa olla paniikki noista irtisanomisista?! Mulle jotenkin tänään vasta valkeni että tosiaan jos ne toteutuu niin Jorvi suljetaan ja mihin hittoon sitten mennään synnyttämään? Apua... ei jaksaisi enää ylimääräistä stressiä!
 
Täälläpä on hiljaista.. Vai tuntuuko se minusta vain ku nyt pääsen ite taas kirjoittaa.. ku silloin ku ite istuu bannissa niin tuntuu että tekstiä tulee koko ajan ja ku haluais kommentoida kaikkeen.. :)

Itellä tuntuu edelleen että paikat ratkiaa liitoksistaan. Viime yön sain yllättävän hyvin nukuttua mutta nyt vain loppuu nuo nahkat kesken!!! ei riitä enää leviämiskapasiteetti meikäläisessä. Kävelen suunnilleen rasvapurkki kourassa koko ajan että jos se auttas tuohon tiukkis oloon.

Pitäs vissiin suunnitella jotain ruokaakin taas vaihteeksi. kuka tulee keittää mulle?? |O en tykkää ruoan laitosta!!


*muoks* profiilissa masukuva.. ei ihan tuore mut se oli jotain vko28..
 

Yhteistyössä