***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Johan täällä olikin juttua masusta kuuluvista napsahduksista, mutta naksuuko muiden joulumammojen omat nivelet? Toki tiedän, että raskausaikana nivelet löystyvät, mutta mikä mahtaa olla vielä normaalin rajoissa? Polvet paukahtavat kun niitä liikuttelee, olkapäät muljuu ja lonkat naksuu *puistatus*. Ja mua kun niin tekee pahaa nuo äänetkin... :x Ei kai nivelet tällaisiksi jää, sanokaahan että synnytyksen jälkeen korjaantuu tämäkin "vaiva"?
 
Schätzchen onneksi selvisit kaatumisesta säikähdyksellä. :hug:

suzycolle tsemppiä muuttorumbaan ja siihen jälkeiseen järjestelyyn. Mulla se ihanuus vielä edessä. :D

Tuitsulla on iiiihana maha. :) :heart: Samoin Pi pa rella. Mulla tuo maha on edessä, taakse ei näy ollenkaan. Kumpaa se ennustikaan, ite en muista? Maha on ihan kananmunan mallinen. :D

Bald mama: mikä sylkitesti? :eek: Miten niin kahvilla.. :ashamed: Kyselit myös et onko seksielämä säilynyt ennallaan... Meillä muutosta ei oo ollut ainakaan hiljaisempaan suuntaan raskauden takia. Päin vastoin. ;) Tosin nyt alkaa remontti verottaa, sitten kun on neiti nukkumassa, niin sitten joko isäntä on remonttihommissa tai sitten illalla molemmat jo nukkuu sohvalla ennen kuin ehtii ees suunnitteleen mitään... :/ Onneks tämä alkaa kohta olla valmis, ja sitten alkaakin muuttaminen... Mut niillä laatikoilla ei sitten ole enää niin kiire, kunhan ne on uudessa paikassa tän kuun aikana... ;)

Tracy75: siis onko sulle jotain kommenttia annettu tosta sf mitasta? En nyt muista, mutta kun kirjoitit että se surullisen kuuluisa... :whistle: Entä millä viikoilla sulla se oli tuon 31? Mulla oli tasasn rv 32 se 35cm, eikä mitään muuta terkka sanonut että tasaisesti menee käyrien yläpuolella. Ihan samoilla linjoilla kuin esikoisellakin meni. Ei siis mitään et ois liikaa tms... Niin ja mulla kotivaaka näyttää pari kiloa vähemmän kuin neuvolan. Mut saman nousun ne kuitenkin näyttää, pitäiskö alkaa neuvolakorttiin muuttamaan ne kotilukemat? :D

Mirsu: onneksi kuitekin kaikki hyvin, vaikka säikytti varmasti ja kovin. Huh huh.

lilleriina: raskausmyrkytys mullakin tuli oireiden kuvauksen perusteella mieleen. Toivottavasti sitä ei kuitenkaan olis. Mä en ole vielä laittanut mitään valmiiksi. Jätän ne suosiolla muuton jälkeen. Ja mun äiti lupautui hoitamaan vauvan vaatteet jos mulla ei aika tai jaksaminen riitä. Tosin sen mielelläni itekin tekisin, mutta jos niin hän sitten lupautui. Aikoi se pestä ja silittää, ja tulla viikkaamaan laatikoihinkin. :D Tosin siinä on vaan se, et laatikkoon haluan ite laittaa niin löytyy sitten kun tarvii. ;)

Hula: Alkuun pesen uuset vaatteet. Ja noi vanhatkin nyt mitkä on kellarissa olleet ties kuinka kauan... Mut pesen ne siks et niistä tulis pehmeitä, ja jotenkin noi äippäpakkauksen vaatteet tuntuukin mun mielestä koppuralta. :) Tai siis en pese kaikkia vaatteita, vaan ne jotka tulee iholle. En siis toppa- enkä välipukuja... :)

Riikkuli: mä olen kans viimeaikoina alkanut uudelleen nähdä omituisia unia. Alkuraskudessa ne oli ensimmäisiä raskauden oireita, mut oli välillä pois... Yks yö olin vahtimassa kaverin koiria, ja yksi niistä löysi kännykän taskusta, kassista tai vaikka mistä, ja sitten söi sen... :headwall: Ja mä olin ihan paniikissa omani puolesta, kun viime aikoina on tullut mm. isännälle motkotettua siitä miten mun luuria pidetään. :D

Nköhäiriöistä ja näön heikkenemisestä on ollut juttua... Mulla on tässäkin raskaudessa näkö parantunut vähän. Ei onneks kuitenkaan niin paljon et laseille pitäis jotain tehdä, et samoilla pärjään, mutta huomaan että esim. näen seinäkellon sängystä (ja siis jopa mitä kello on :D) ja makkarissa telkkua katsottaessa en tarvii laseja vaan näen tekstit ilman. :)

Hoitajien lakosta ollut puhetta.. Kieltämättä alkaa vähän mietityttää miten homma etenee. :/ Ei sillä, etteikö niitä(kin) palkkoja pitäisi nostaa, mutta kun se oma napa on aina tärkein... :whistle: :ashamed:

Jos sitten laitan neuvolakuulumisia maanantailta:
pissa oli puhdas
rr 121/74
sf 35cm
painoa yhteensä muistaakseni joku 10kg, viime kerrasta ei paljon lisää.
Hb oli nyt 122 (edelliskerralla oli 111) joten ihmekään et on pirteempi olo. :) Tosin jatkan vielä parisen viikkoa ottamalla kaks rautatablettia päivässä, sitten tiputan yhteen.

Oma (.): Torsti edelleen vilkas, varsinkin iltaisin. :) Välillä jopa toivoo et myllääminen loppuu, tekee väliin niin kipeää muksut kylkiluihin. Terkkari ennusti että saattaa mennä samoihin mittoihin esikoisen kanssa (3990g ja 55cm), tuntuu nyt ainakin kivan kokoiselle käteen ja sf mitta kasvaa samoissa mitoissa kuin tytöltäkin. :)

Tänään mennään huonekaluostoksille, jos saatais jotain kauppoja tänään hierottua. ;) Saa sitten ottaa kotiinkuljetuksen suoraan uuteen asuntoon, jee. :) Tai tärkein nyt on sohva ja uudet patjat, mut katsoo nyt sitten mitä mukaan tulee. :D Onneksi appiukko lupasi tarvittaessa lainata korttiaan, jolla saa jostain huonekaluliikkeestä korottoman osamaksuajan, jos tarvii. Meinattiin, et katsotaan mitä löytyy ja jos nyt edullisesti saataisiin vielä sitten muiden lisäksi vaikka kirjahylly, niin se ois jo vaikka mitä. :D

Mutta nyt menen tekemään kouluhommia ennen kuin menen aloittelemaan ruoan laittoa. :)

Ai niin, joku oli hemmotellut itseään käsi hoidolla... :D Mä varasin ensi perjantaiksi ajan kaverilta ja laitatan itselleni geelikynnet. :D Kaveri opiskelee (mikä hänestä sitten tuleekaan kun nuita kynsiä laittaa? :ashamed: ) ja saan sitten homman pelkkien aineiden hinnalla... :) Voi jee, onneks kohta on perjantai... :D ;)

Palaillaan taas. :wave:

Shamandalie ja Torsti 32+1 :heart:
 
|O |O |O |O |O |O |O |O

Vitsi mä oon niin kiukkunen tosta hoitureiden irtisanomisuhasta!
Ollaan niin saatanan tärkeenä.
Paska duuni se on monella muulla ja pienipalkka mut toimeen pitää tulla.

Okei, jos palkka on pieni niin sitten pitää liiton neuvotella lisää liksaa j a jos ei tehoa niin sitten mennään LAKKOON.
Tommonen irtisanominen on pelkkä kiristyskeino, ollaan että missäs hoidatta syntymätömät, lapset ja vanhukset kun suojatyövelvollisuutta ei ole irtisanoutuneilla.
Ja voi sitten tehä uudestaan ens kaudella jos mennään läpi tolla paskalla.

Ja vaikka kutsumuksella ei elä. Niin hoitajan työ on kutsumusammatti, jonkin näköistä empatiakykyä pitäisi olla että ei pelaisi syyttömien hengellä Ja tällä en tarkota että pitäisi olla hiljaa ja tyytyä osaansa vaan Lakko, jolloin suojatyö turvaisi kiireelliset tapaukset, olisi se työtaistelu ase.

Hitto kun ärsyttää.

menen jonnekkin pureskeleen kynsiäni....

Tuitsu ja Tirppa 33 tasa.

Hurja sf sulla shamandalie :eek:
 
tänään sit oli se lääkäri. supistelut oli lyhentänyt kohdunkaulakanavaa ja sisäsuu enään kiinni. tuumas lääkäri et kunnon mukaan töitä. noita pissa hommia jäädään seuraileen, mut vielä ei ainakaan raskausmyrkytyksestä puhuta. määräsi buranaa noihin pääsärkyihin.

tuitsu mulla sellainen työ jossa tosi pieni palkka. ja työpäivät voi olla jopa 10 tuntisia. käteen ei jää paljon mitään ku maksetaan kaikki ihme maksut ja verot ja vakuutukset. mut ei auta valittaa. ite olen ammattini lukenut. mietinkin, että ei me lakkoilemalla tai irtisanoutumalla saataisiin mitään lisää.
 
Shamandalie - toi "sylkitesti" järjestetään ainaki täällä Vantaalla. Eli hampilääkärissä otetaan sekä sylki-, että PH-näyte ja niistä sitten tutkitaan, että onko itsellä reikiintymistä aiheuttavaa bakteeria. ja muutenkin ne kattoo syljen erityksen määrän ym.

Muuten ei muuta - neuvola huomenna, palailen sit kertomaan kuulumisia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja bald Mama:
Shamandalie - toi "sylkitesti" järjestetään ainaki täällä Vantaalla. Eli hampilääkärissä otetaan sekä sylki-, että PH-näyte ja niistä sitten tutkitaan, että onko itsellä reikiintymistä aiheuttavaa bakteeria. ja muutenkin ne kattoo syljen erityksen määrän ym.

Muuten ei muuta - neuvola huomenna, palailen sit kertomaan kuulumisia.
Oukei. Kiitos tiedosta. :D Mä en moisesta ole kuullutkaan... :whistle:


Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Shamandalie: Mulla oli sf mitta 31 viikolla 31+0. Jouduin siitä jo edellisen neuvolan yhteydessä sokerirasitukseen ja kättärille lääkärin tutkittavaksi :eek:
:eek: Ja mulle terkka on vaan esitellyt käyrää esikoisesta, ja päivitellyt kun ihan samoissa mitoissa menee nytkin... Ei puhettakaan ole ollut et oisin ton takii menny lääkäriin... :whistle: Jännä miten eri tavalla eri paikoissa toimitaan... ;)
 
Jep jep.. alotetaanpa sit taas uusiksi!! prkl... minu hieno romaani hävis johonki!!! |O |O |O

No pikasesti sit.. snoopylle: Mulle lääkäri sanoi että kerran se on mahtunut pyörähtää nurinpäinki niin mahtuu se vielä jonku viikon kääntyy oikeinki päin. seuraava neuvola kahden viikon päästä niin katotaan mikä tilanne. Ja tuosta naksumisesta.Minulla on paukkunut nivelet aina. Ne ovat niin väljät ja notkeat että pauke johtuu siitä. Mun ukko ei alussa voinut sietää sitä pauketta ja kun se luuli että tahalleen vielä vääntelen ja paukuttelen niitä. Mutta kun en voi lähteä kävelee ilman että pauke kuuluu. Ja illalla esim kun on hiljaista niin en voi hiippailla kotona ja mies nauraakin että en pääse ainakaan säikäyttämään sitä! :D

Mulla on näkö huonontunut raskauden aikana ja jopa käynyt niin että lasten teon jälkeen olen joutunut vaihtamaan plus lasit miinus laseiksi!

Mulla noi liikkeet on hiljentynyt tuolla masussa sen verran radikaalisti että jouduin käymään sairaalassa tarkistuttamassa tilanteen. Onneksi hengissä vauva oli mut nyt on sit paperille laitettava ylös noita liikkeitä ja siitä seurata että lähetäänkö taas tarkistaa tilanne. Verenpaineet olivat myös koholla vähän. En tiiä sit johtuuko se tuosta kun saa vähän jännittääkö liikkuuko vauva vai mikä on homman nimi. turvotus on ihan kans megaluokkaa! mut kuulemma sen verran ultrassa näkyi liikettä että lääkäri ei huolestunut että heti olisi alkanut johonki toimenpiteisiin. mutta herkästi pitää sit sairaalaan lähteä. :|

Niin ja en sit tiedä miten toi ultran tulos pitäisi tulkita kun silloin toissa viikolla jouduin käymään siellä äitipolilla ja vauva koko vstasi viittä päivää nuorempaa ja nyt tää uus ultra vahvisti kans että viis päivää olis koko pienempi. Mutta kuitenkaa ne ei vaihtanu la:aa. Mutta onneksi oli vauva kasvanut normaalisti noiden ultrien välillä. Nyt painoarvio 1,5kg! :)

Nyt pakko lähettää tää stoori välissä ettei katoa taas..
 
heippa vaan..
meillä oli kans tänään neuvola ja mä taidan olla aika pikkuvatsainen kun mulla vko 33 menossa ja fundus oli 29 cm.

Mut sain neuvolatädin pyöräyttään silmät päässään... on tullu kiloja parin viikon aikana niin paljon.. :snotty: Täytyypi alkaa katteleen mitä kaikkea tuonne suuhunsa tyrkkää.

Se on vaan vaikeeta ku on jääny jo pois töistä (kesälomala) ja nyt kaikki tutut käy kahvittelemassa joten kaiken maailman pullia ja torttuja tulee vedettyä.. :snotty: yritän kyllä kovasti..

Hain tänään d-vitamiinia apoteekista ja mulle lykättiin käteen vaan multitapsin raskaana vitamiinipurkki kouraan, ku sit kysyin et nii-in että onko tässä nyt sitten riittävästi sitä ni todettiin vain takas että juu-u siinä on d-vitaminiina.. elikkäs kysyisin nyt ehkä joltain fiksummalta et riittääkö tuo nyt...??
oon napsinu myös multikalkkia, pitäisköhän se jättää nyt pois..

Navasta vielä että täällä myös heppu oli perätilassa.. toivottavasti nyt kääntyy ite ettei tarvi alkaa kääntämään. En millään haluisi sektiolla saada ensimmäistä..

:(

Huomenna jos sais pikkuruisen pihan haravoitua. Eilen pesin reippaana loput ikkunat!! =)

irtisanoutumisista, niin kyllä joo tääkin mamma vähä kauhulla jänskäilee kuin tässä käy, mut jotenki luotan että ei sitä tilannetta nyt kai voida herran jestas niin pahaks päästää!! EIHÄN!!!! :eek: kyllä tässä kai joku sopu saadaan..

Ite annoin kyllä pisteet hoitajille ennen mutta nyt kun tajusin minkälaisia muutoksia se vaatiin verotuksessa niin kyllähän tuo vähä "ahneelta" tuntuu.. kertakorotuksena siis.. toisaalta ymmärrän myös hoitajien puolen... kinkkinen tilanne.

mutta nyt saatava sapuska tuloille..


 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
:eek: Ja mulle terkka on vaan esitellyt käyrää esikoisesta, ja päivitellyt kun ihan samoissa mitoissa menee nytkin... Ei puhettakaan ole ollut et oisin ton takii menny lääkäriin... :whistle: Jännä miten eri tavalla eri paikoissa toimitaan... ;)
Joo se kättärin lääkäri sanoi että taisi olla vähän virkaintoinen neuvolan täti, kun mitta kasvanut tasaisesti ja jo päällepäin näkee että että meidän Pikkuisen koti kasvaa korkeutta enemmän kuin leveyttä :) Toisaalta oli kiva käydä kurkistelemassa Pikkua "ylimääräisessä" ultrassa, joten en kanna tädille kaunaa :heart: Parempi kai et tutkivat liian herkästi kuin että jätettäisiin tutkimatta!
 
moi kinkut! B)

muakin huolettaa tuo synnärien tilanne vaikka la vasta joulukuun lopussa mutta jos vaikka tuleekin jotain akuuttia ja tarvii leikkausta aikasemmin tms. ja ei mene kauan kun joku meikäläisistä tässä jakautuu, onkohan asrai yhtenä kappaleena kun ei ole mitään kuulunut vähän aikaan? tuli sellanen mieleen että voikohan jossain pulssissa tai mehiläisessä synnyttää jos julkinen puoli on lakossa...

maha on jo tosi iso. puolitututkin kauhistelee :eek: yllättävän kevyt tämä on silti kantaa. jokatapauksessa, tämän päivän neuvolasaldo: rautakuurille, haukut 880gr:n viikkopainonnoususta ja poika on noussut istumaan kun oli monta viikkoa ensin raivotarjonnassa. ei turvotusta sentään. jotain hyvää tässäkin päivässä.

terkut niille joitten vatsassa myös istuu buddha ;)

t.K & kumpp. (jolle yritettiin myydä törkeän näköisiä käytettyjä vauvanvaatteita kalliilla hinnalla.haisivat vielä koirankuolalta)

PS. [b Millä rv:lla alkaa synnytysvalmennukset?[/b] Mun tämänpäiväinen hoituli ei tiennyt valmennuksista mitään kun oli taas tuuraaja työvuorossa.
 
Painoa on tähän menessä kertyny 15.8kg raskauden ajalta :| Mulle tuleepi sitten leikkaus eteen vauva painoi sen verran paljon että nyt viikottain seuranta :ashamed: eli painoarvio oli 2812g ja viikkoja vasta se 31+5 toivottavasti painon nousu hidastus ettei kovin makrosominen tule!!Meillä ollaan onneksi raivotarjonnassa vaikkei sillä nyt väliä kun synnytystapa on mikä on:( olin niin toivonu alatie synnytystä mutta vauvan vointi on kyllä tärkein :heart: meillä ois vauvalle nyt kaikki valmiina paitsi vielä pitäis vaatteita vähä pestä ja pakata sairaalakassi.. nimittäin epäilen että hyvä jos marraskuun puoleenväliin saan olla raskaana...ps:painoa varmasti tulee mutta niin myös lähteeki älkää niillä hyvät ihmiset ressailko itseänne :heart:
 
lumienkelille:mulla ollu kaikista lapsista paitsi nyt niin vkoa pienempiä mitä vkoja ollu,mutta ovat sanoneet aina että niin pieni tuo heitto että ei muuteta laskettua aikaa.no nyt sitten heppu vastaa vkoja tasan että sano sitte ultraaja että ottaa vaan huomioon lasketussa ajassa ite että jos tyttö niin voi syntyä vko aijemmin ja taas jos poika niin kahta vkoa kun molemmat pojat syntyny tasan vkoa aijemmin ja tytöt menny la:han,mut nyt tosiaa ollu sen vko isompi kaveri mitä muut olleet....mutta nyt sokereissa vähän ollu heittua...että oisko sillä sitte nyt isompi...?...voi olla että sulla vaan keskimäärästä pienempi kaveri tulossa...
mut mut...
tässäpä tän pv:n nla kuulumiset
painoo oli tullu 97g/vko
:wave: *tuulettaa ja kovasti* :D :saint:
paineet hyvät
:heart: 150-160
rt
liikkeet ++
sf:29cm
vkoja nyt tasan 31 :heart:
sokerirasitus oli samalla.muut arvot oli ok mutta nyt oliki viimenen vähä koholla.sain lissää liuskoja ja nyt sitten 2päivänä vkossa otan 5 verikoetta että missä päi huitelee...ja ruokavalioon kiinnitän huomiota :ashamed: vaihtelevalla menestyksellä :snotty: :whistle:
tuota mietin kun joku mainitti että hänelle sanottu paasto arvon ylärajaksi 4,3 kun mulle sanottiin että 5.3 :eek: että miten voi nuin hurjasti vaihella???ja 1,5-2h syönnin jälkeen korkeintaan 6,7...mulla onneksi korkeimmat arvot alle 8 mutta kyllä sen aina olossa tuntee kun koholla :headwall:
mulle iski sitten eilen se loppumetrien kärpänen.aloin laittaan valokuvia kansioon ja vaihoin poikien huoneessa järjestystä.mies tuumaski kun tuli kotia että yksinkö siirsin yhen lelukaapin :ashamed: :ashamed: :ashamed: ku ei kaveriakkaa ollu lähellä :snotty: mutta ei siittä mittää mulle tullu.oisin lopettanu heti jos ois vihlonu tai supistellu...tännään aattelin jatkaa kuvien laittua.olin kyllä vannonu jo etten nyt ota sitä rojektia mutta näytti se kärpänen taas iskevän :D lauantaina ois ollu tarkotus käyä ikealla ostoksilla,huonekaluja ja muita tarvikkeita mutta ei saa ammaa mistään :/ mutta nyt meen kuvien pariin :wave:
jaksuja kaikille!!!
 
Kaikille kaatujille ja kolaroijille :hug: Onneksi ei oo kellekkään vakavasti kuitenkaan käynyt!

Mä tulin nyt vaan pikavisiitille. Tässä tältä päivältä, rv 32+3 masukuva http://www.aijaa.com/v.php?i=1112355.jpg

Eilen oli eka valmennus, aiheena imetys ja lapsivuodeaika. Seuraavaksi olis parin viikon päästä synnytysvalmennus, jee :) Mulla on jäänyt noi vähän myöhäseksi ja menee vähän oudossa järjestyksessä, kun vaihdoin tossa kuukausi sit neuvolaa ja sen takia vähän sit jäi.. Synnytysvalmennusta odotan kyllä kaikkein eniten!

Huomenna neuvola.. Tuun kertoileen kuulumisia sitten lisää.

Mukava keskiviikon jatkoa kaikille ja voidaanhan kaikki niin hyvin kun vaan kussakin tilaanteessa pystytään =)

mmiilia ja kidius 32+3 <3
 
heipä hei. viikko tässä vierähti kun viimeksi on kerenny tänne kirjottaan.

Kiva ulpu23 että tulit kertoon kuulumiset. Aloin tossa yks päivä käymään tota meidän listaa läpi, ja huomasin että siellä on hirmuisesti esim. sellaisia jotka on joskus ilmottanu tulevansa mukaan, mutta sen jälkeen ei ole kertaakaan kirjottanu. joko ne on ilmottanu vaan ittensä listaan ja unohtanu koko palstan tai sit ne tykkää vaan lukea kuulumiset mutta ei osallistu keskusteluun. sit on myös niitä jotka tuli mukaan silloin kun ei ollut rekisteröitymispakkoa, ja nyt ne ei pääse tänne kirjottaan alkuperäsellä nikillä, kun se on jollain toisella käytössä. esim. näitä on ainakin jaanuska. Yks kuka mulla on jääny mieleen joka oli aktiivinen kirjottaja alussa, mutta on viimeks kirjottanu joskus keväällä on terppari. mihin olet kadonnut?:wave:

mennikäinen: vieläkö hammas on tulehdustilassa? mulla poistettiin viisuri silloin ihan alkuraskaudessa.. ihana kun ei oo enää riesana. mulla tulehtu se aina vähänväliä. tosiaan sen puudutuksen saa vaikka on raskaana, mutta minä en tainnut hampaan poiston jälkeen mitään särkylääkkeitä ottaa. oli se kyllä ainakin viikon kipeä poiston jälkeen, ja poski turpos ihan valtavaksi. mutta mulle ainakin määrättiin antibioottikuuri ennen hampaan poistoa. ei kai ne tulehtunutta ala edes poistaan.

Onko kellään vielä vauva laskeutunu? Minusta tuntuu että tuo poju ois jo kiinnittyny tuonne ihan alas, syyt epäilyyn on nämä: vauvan potkut tuntuu nykyään paljon alemmas, tuohon navan korkeudelle ja siitä vähän ylemmäs.. aikasemmin ne tuntu tonne kylkiluiden alle. Sit siitä on jo useampi viikko kun mauahtavaa gallupoi meitä mittauttaan mahan ympäryksen.. niin minulla on edelleen sama mitta? mten teillä muilla? onko teillä kasvanu siitä paljon? siitä on varmaan jo kuites kolmisen viikkoa aikaa.
no tämä varmaan selviää kun ens maanantaina meen neuvolaan.


 
Helkkari, tekstit katosi!!!!!
Kirjoitin taas hirveet rivit ja sit ruutu vilkahtaa ja hups kaikki män....

Eli:

Mmiilia, sulla on ihana maha ja oot ihanan "laiha"! Mulla on koko keskivartalo ihan tankki, on oikeen semmonen pallo ja jalat-olo.

Mä meen sitten opiskelemaan maaliskuussa, eli kyse on etäopiskelusta jossa lähipäiviä! Toivottavasti vauva antaa opiskella ja kyllähän isikin hoitaa!
on ihan pinkeenä täällä!

Ens viikolla mulle tuleekin se perhepsykologi jutteleen ja tuntuu mukavalta että saa ruikuttaa pahaa oloaan ihan rauhassa, kun joku on siinä juuri sitä mun pahaa oloani varten. Ja ihanaa olisi jos pääsisi tästä jotenkin noustua ja kaikki tuntuisi positiivisemmalta.

Tänään meen shoppaan äitin kanssa, lupasi piffata mulle loput vauvan vaatteet mitä tarviin. Eli listalla on toppapuku, paksunpaa vaatetta (college tai villa) sukkahousuja,sukkia,tumppuja ja talvihattua ja pari pitkähihabodyä, kun mun talvivauvalla ei ole kun lyhyhihoja.

minkäkokoinen toppis olis hyvä??? 62 cm menee varmaan kevääseen?

Joo, se on taas mentävä, suihkuun ja kotihommiin.

Mulle ei muuten mee enään ees mamamhousut... verkkareissa sitten seuraavat kuutisen viikkoa... :headwall:

Tuitsu ja Tirppa rv 33+1

Ja mäkin huhuilen! ASRAI! vinkases vähän, että oot hengissä!
 
Piti vielä sanoa!

Ma4rasvauvoissa kun kävin kurkkimassa, niin eka vauvva oli jo syntynyt!

Kohta on meijjän vuoro!!!
Ajatella että jo kolmen viikon kuluttua alkupäivien odottajat on synnytys viikoilla, itseni mukaan lukien! hui!
 
neuvolassa käyty
rv33+4
painoa tullu 450g/viikko (yht. 5,9kg)
rr 107/60
sf28,5cm
pissa puhdas
syke 120+ (liikelaskentaa...)
liikkeet ++

mulla on kasvanu reilu 5cm masun ympärys siitä edellisestä eli nyt on jo 101cm :eek:

ja ollaan edelleen perätilassa, seuraavalla neuvolakäynnillä tulee sit lähete synnärille jos ei toi heppu itse tässä välissä käänny.
 
Eilen oli neuvola...
rv 32+2(eilen)
Paiinoa oli tullut 650g/vko (yht 17kg tullut :LOL: , hui)
rr 72/120
sf 30
pisu oli puhdas
turvotus jättisuuri +
Syke 135-140 (pikkuinen nukkui)
Toi painonnousu ei ota laantuakseen... =)

Joo, ja sitten keskusteltiin nlatädin kanssa, koska en pysty enää töissä näitten liitoskipujen kanssa olemaan. Sain lääkärin täksi päiväksi ja nyt sitten olen äippäloman alkuun sairaslomalla! Elikkäs nyt sitten vaan lepoa ja valmistautumista vauvan tuloon... =) Mulla on niin helpottunut olo. Mä olisin halunnut kovasti olla töissä, mutta en vaan pysty. Oli niin hirveitä ne kivut ja kävely kauheeta lyllertämistä. Nyt saan sitten omaehtoisesti tehdä just sen verran ja siihen tahtiin kuin huvittaa... =)

Tämmöistä tänne lokakuiseen päivään...

Riikkuli 32+3
 
Eilen oli neuvola...
rv 32+2(eilen)
Paiinoa oli tullut 650g/vko (yht 17kg tullut :LOL: , hui)
rr 72/120
sf 30
pisu oli puhdas
turvotus jättisuuri +
Syke 135-140 (pikkuinen nukkui)
Toi painonnousu ei ota laantuakseen... =)

Joo, ja sitten keskusteltiin nlatädin kanssa, koska en pysty enää töissä näitten liitoskipujen kanssa olemaan. Sain lääkärin täksi päiväksi ja nyt sitten olen äippäloman alkuun sairaslomalla! Elikkäs nyt sitten vaan lepoa ja valmistautumista vauvan tuloon... =) Mulla on niin helpottunut olo. Mä olisin halunnut kovasti olla töissä, mutta en vaan pysty. Oli niin hirveitä ne kivut ja kävely kauheeta lyllertämistä. Nyt saan sitten omaehtoisesti tehdä just sen verran ja siihen tahtiin kuin huvittaa... =)

Tämmöistä tänne lokakuiseen päivään...

Riikkuli 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Joo se kättärin lääkäri sanoi että taisi olla vähän virkaintoinen neuvolan täti, kun mitta kasvanut tasaisesti ja jo päällepäin näkee että että meidän Pikkuisen koti kasvaa korkeutta enemmän kuin leveyttä :) Toisaalta oli kiva käydä kurkistelemassa Pikkua "ylimääräisessä" ultrassa, joten en kanna tädille kaunaa :heart: Parempi kai et tutkivat liian herkästi kuin että jätettäisiin tutkimatta!
Joo olet oikeassa, et parempi käydä turhaan kuin se ettei tutkittaisi. :) Ja mikäs sen kivampaa kun päästä ilmaisiin ylimääräisiin (tai ennalta suunnittelemattomiin?) ultriin. :D

Ja samaa mieltä oon vauveliinin kanssa siitä, että ei sitä painon nousua nyt kannata alkaa suuremmin murehtia. :) Mä päätin, että koitan sen pitää niin ettei nousis, mut jos nousee niin sitten alkaa tarkempi vahtiminen synnytyksen jälkeen. Ja kun imetys joskus loppuu niin sitten vielä tarkempi. ;) Itseni kohdalla ajattelin myös näin, että nyt kun välillä kävely on jo hankalaa, niin sitten kuitenkin tulee vaunuteltua vauvan kanssa, jos vaan talvella kelit sallii (onneksi Turussa harvemmin ollut kunnon talvea, niin voi nopeetakin päästä ulkoilemaan ;). Ja keväällä sitten viimeistään. :)

mmiilialla on ihana masu. :heart:

pi pa re täällä ei merkkiäkään et ois laskeutunut alemmas, päin vastoin tuntuu punkeavan koko ajan ylös. :headwall: :D

Tuitsu: mä en ajatellut pienempää toppapukua ostaa ollenkaan, kun pakkauksessahan oli 68cm? Isohan se alkuun on, mut en ainakaan vamiiksi osta. Saa sitten nähdä kuinka käy kun Torsti on syntynyt. Tosin kovin oon kyllä yhtä kuolannut... :ashamed: Mut jos sitten mun vanhemmat sen ostaisi kun ne kysyi et mitä tarvitaan et hekin jotain haluis ostaa.... :D Saas nähdä sitten, mut valmiiksi en ainakaan osta... :whistle: Ja eikö se aika mene nopsaan? :D Justhan vasta plussattiin ja odoteltiin lisää porukkaa mukaan, ja seuraavaks aletaan odottaa ensimmäisiä synnytyskertomuksia... :heart:

Omista neuvolakuulumisista unohdin kertoa, et pää alaspäin ollaan edelleen. Toivottavasti nyt pysyisikin... :)

Eilen käytiin huonekaluostoksilla, ja sohva löydettiin. Mä ihastuin heti, ja ilmeisesti isäntäkin kun kotimatkalla muisti ettei edes koeistunut sitä :D
http://www.masku.com/file/e66f95fcea6e368ed5066d56161f89ff Toivottavasti linkki toimii. Viikon päästä suunilleen pitäis tulla ilmoitus, et sen saa hakea... Jee. B) Mä jo niin odotan aikaa, että uudessa asunnossa on kaikki paikallaan, ja sitten koko perheen voimin köllötellään sohvalla vaikka kynttilän valossa... :heart:

Ja Riikkuli tiedän tunteen, kun ois halunnut vielä olla töissä (tosin mulla olis opiskelut ;)) mutta kuitenkin tietää et paras ois jäädä pois. On muuten tosi helpottava tunne se sairasloma... :)

Mä menenkin tästä sekoittelemaan hernekeittoa, alkaa jo "tuoksahtaa" et kai ne neljään mennessä kypsiä on. ;) Isäntä menee tänään maalailemaan keittiön seinää uuteen paikkaan, niin me ollaan esikoisen kanssa ihan kotosalla... Ajattelin viedä neidin kylpyyn, se kun on kivaa ja siellä kuluu aika nopeasti. :D

Shamandalie ja Torsti 32+3
 

Yhteistyössä