***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Ulpu23 Mä oon ollut hulluna tohon Gereen viistoista vuotiaasta asti. Hän on vaan niin älyttömän sävähdyttävä. Vanhetessa vaan paranee. Toi mainos on huippu!!!

Lilleriina Oon kans suunnitellut tekeväni kaikki vauvan tuloon liittyvät jutut vasta äippälomalla. Ja uskon, että kerkiän niin tekemään ja voimiakin riittää.

Pesettekö kaikki uudet vauvanvaatteet? Mä en oo koskaan pessyt omia uusia vaatteita, enkä nyt oo aatellut pestä noita vauvan vaatteitakaan, mutta pitäisikö???Onks pesemättömistä vaatteista jotain haittaa?

Joo, nyt opinnäytetyön kimppuun, vaik ei jaksais, kun ulkona on noin ihana aurinkoinen syyspäivä.

Hyviä vointeja kaikille mammoille!
 
Mulla on kotiuttamis vaatteiksi mietitty:

Body, sukkikset, housut, huppari, ja sit tietty tunput,kypärämyssy ja toppapipo ja haalari (toppa) ja jos on tosi kylmä niin jotain peitto fyllia viellä päälle.

Täällä muuten kummempia, lapsi myllää ja on niin tosi luinen kaveri. Ja mulla on taas ollu liikaa aikaa, synkkiä mietiskellyt...
Mulla tää mieliala kyllä menee ylös ja alas.
Kyllä rupee pikkaisen miettii sitä neuvolapsykiatsille menoa, kun toi oma kuuppa on liian pieni kaikille ajatuksille.

Missäs on muuten Mötkylä ja Asrai??

Lauantaita, meen wokkia kokkaan.

Tui ja Tirppa rv 32+4
 
Kestovaippa on annettu, vaikka ei ihan nopeimmalle kun en huomannut lukea Eemmaan y-viestiä ajoissa.. :ashamed: Sorry!

Mies yllätti mut ja kertoi varanneensa meille pöydän klo.19, mut ei kerro mistä. Se on yllätys! Mutta Helsingistä kuitenkin...
Ilmoitti että nyt hemmotellaan rouvaa kun sillä alkaa äitiyslomakin.. :heart: Voi mun rakas..
Lauantaita..
 
Nou hätä muorit, oon niitä pari saanut ja täällä on niin monta joka niistä haluaa luopua että ehkä tasapuolisuuden nimissä on hyvä että muutkin niitä saavat :)

Tänään ollut ihan vetämätön olo ja kun kaupassa käytiin niin yhtäkkiä tuli niin paha olo että piti ulos lähteä siltä varalta että tulee ylös. No ei tullut ja levolla meni ohi mutta sellainen vetämätön olo jäi.. lienee jotain liikkeellä. Ja kerrankin toivois että tuo pieni ois hetken paikallaan kun tuntuu ettei se oloa ainakaan helpota mutta tietenkin oon vaan onnellinen kun siellä liikkuu :)
 
lauantai iltaa..
mulla oli tänään jo toisen kerran (edellinen melko tasan kk sitten ) sellasta outoa viiltävää kipua navan ympärillä.. se ei oo jatkuvaa, seisominen/kävely ei tunnu sen aikana hyvältä, makuuasento ei helpota istualta ok, mut ei sekään sitä pois vie. supistuksesta ei oo kyse..
onko jollain ollu samanlaista, soitin viime kerralla jo päivysykseen niistä mut ne sit loppu parin tunnin jälkeen, just kun olin soittanu.. ja täti puhelimessa sano et jos ei pian lopu niin tule sinne, mut tosiaan ne sit loppu.
Tänään kipuilu kesti vaan reilun tunnin. Ketään mun ystävistä ei ollu kokenu vastaavaa ja ajattelin kysästä täällä..

vaatteiden pesusta, kyl mä oon kaikki pessy, ja vielä sensitivellä, ajattelin et niis saattaa olla vauvelin herkälle iholle jotain käsittelyaineita.
Mut silityksen mä jätän reippaamille..


:)
ajattelin ite hemmotella itteeni kun tuo isäntä ei aina sitä ymmärrä tehdä ja varasin ajan käsihoitoon.. Tosin oon mä saanu siltä kyllä jalkahierontaa ja ihania kommentteja joita normaalisti ei oo kyllä kuulunu =)

joo mutta taidan siirtyä soffalle pötkötteleen..
 
kirjotan nyt kun on taas vähän parempi mieli,niin en teitä muita synkistele.....

on kyllä paljon rauhallisempi ja tyynempi olo ollut nyt kun tein sen päätöksen että jäädään vanhaan kämppään ainakin raskaimman vauvavaiheen yli.ei ole ollut läheskään niin monia itkuja enää kuin parisen päivää aikaisemmin.tosin tää raskausajan herkkä mieli tekee edelleen sitä että jos joku kyselee vointia tai alkaa juttelemaan asiasta kiinnostuneena mun jaksamisesta,siis jos joku osoittaa välittämisen niin mä liikutun kyyneliin,ja sit on tosi työ hillitä parkua! ei kiva.... |O


onneksi kaikilla teillä kaatuneilla kuitenkin selvittiin säikähdyksellä,mä oon kans niin kömpelö et ihan kammoan rappusia nykyään...saatikka jotain kolaria! hui!! isot voimahalit sinne kaikille järkytyksestä toipumista varten!

mä hieman jo aloitin laittaa vauvanvaatekaappiin tavaraa,mutta ei kauaa pysty puuhailee kun ottaa jo koville,jalat turpoaa jos pari tuntia on pystyssä.eilisillan järjestelin tavaroita takas vanhaan kotiin,ja tänään aamusta tuli parisen harjotussupparia ja sit yks joka teki kipeää vihlomalla,ja kaikki tuli niin peräkanaa säännöllisesti,et ehin jo säikähtää.....

ja on kyllä täysinäinen olo,herranjestas! vauvan peppu tai pää painaa kylkiluihin,ja nää sukkien ja kenkien laitot on tuskaa,ja mahdotonta on pukea tytölle kenkiä niin et se istuu sylissä!hetken kun oon yrittänyt yltää niin luovutan ja pistän tytön makaa lattialle et saan sille kengät jalkaan..... :D


on muuten kauhea uhmavaihe menossa meijän tytöllä,on sekin varmaan jo stressaantunu tästä muutetaan-ei muutetakkaan-jutusta.yritän nyt panostaa antaa sille huomiota ja läsnäoloa,noi tavarakasat löytää paikkansa sitte hitaammalla tahdilla.ja joo,tyttö oli tossa yks ilta mummilassa,ja kun tuli kotio,selitti mulle että hänellä on vasta pieni pimpula,sieltä ei tuu ulos vauvoja,sitten kun hänelle kasvaa iso pimpula,sieltä tulee ulos vauvoja! mitäköhän ovat mummilassa jutelleet..? :D
no hyvä että ovat,on mulla jääny viime aikoina vähemmälle jakaa tätä vauva-asiaa tytön kanssa.

ihana tuo porscen mies!! juuri noin kuuluukin hemmotella raskaana olevaa kumppania! :heart: kumpa mäkin joskus saisin moista kohtelua..... tässä raskaudessa mua on hemmotellut tosiaan vain mun oma äiti,kutsumalla usein syömään mua varten tehtyä monipuolista ruokaa ja ottamalla tyttöä vähän väliä puuhiinsa mukaan että saan levättyä.

joo,ja sellanen asia täytyy kans saada jakaa teidän kanssa,että juttelin tossa (ex-)anopin kanssa hänen poikansa tänhetkisestä voinnista,ja anoppi sitte kysymään että onko poikansa lähössä mukaan synnytykseen,että jos ei lähe niin kyllä hänkin voi lähteä! :eek:
olihan se huolehtiva tarjous,mutta en kyllä haluaisi anoppiani mukaan synnytykseen......

sitten sellainen kysymys,että onko keltään poistettu hammasta raskausaikana??? :attn:

mulla tuo vuos sit puhjennu viisaudenhammas taitaa olla halki ja tulehtunut,meinaan säkypäivystykseen mennä mutta mitä jos se vetääkin sen pois,sitähän särkee sit hyvän tovin,eikö??
enkä haluis särkyläkkeitä ottaa... pelkään hamputohtoreita muutenkin,ja nyt vielä tää.... :x

jeps,ei mulla "muuta",alkaa istuminen olla hankalaa tän mahan kaa....

menninkäinen(tarkistusjuoksu....)32+2
 
Moikka!

Porsche: Ihana mies sulla!!!!!! Oliko onnistunut ilta?

Tuitsu: Koita jaksaa... Noi voi olla ihan normaalejakin raskauteen liittyviä tuntemuksia, mutta jos tuntuu oikein kamalalle, niin suosittelen sitä psykiatrille puhumista... Itselläkin on välillä ahdistunut ja hieman alakuloinen olo, mutta olen laittanut sen näitten hormonien piikkiin, kun tietty hiukan pelottaa tuo vauva-aika, kun se oli esikoisen koliikin takia niin raskas... :hug: Voimia sulle hirmuisesti... :heart:

Minäkin pesen kaikki vauvanvaatteet, mutta silittää en jaksa. laitan vaikka sitten kuivausrumpuun, niin pehmenee. esikoista odottaessa silitin lakanatkin. Nyt on niin paljon muuta puuhaa, että silittämiset saa jäädä ja sitä paitsi inhoan silittämistä muutenkin yli kaiken...

Oma(.): kaikki hyvin muuten, paitsi noi liitoskivut ei ota helpottuakseen. Ihanaa ois mennä kävelylle ja nuuhkia raitista syysilmaa, mutta haaveeksi taitaa jäädä... :'( pikkuinen on ollut vilkas ja potkuja ja möyryämistä satelee aika paljon. Omituiset unet vaivaa... Nään unia ihan ihmeellisistä asioista. Sekä painajaisia että ihan kivoja unia. Enimmäkseen ne on painajaisia ja semmoisia omituisia unia joissa ei ole päätä eikä häntää... :ashamed: Olenko ainut????

Riikkuli 32+0
 
Moikka!

Porsche: Ihana mies sulla!!!!!! Oliko onnistunut ilta?

Tuitsu: Koita jaksaa... Noi voi olla ihan normaalejakin raskauteen liittyviä tuntemuksia, mutta jos tuntuu oikein kamalalle, niin suosittelen sitä psykiatrille puhumista... Itselläkin on välillä ahdistunut ja hieman alakuloinen olo, mutta olen laittanut sen näitten hormonien piikkiin, kun tietty hiukan pelottaa tuo vauva-aika, kun se oli esikoisen koliikin takia niin raskas... :hug: Voimia sulle hirmuisesti... :heart:

Minäkin pesen kaikki vauvanvaatteet, mutta silittää en jaksa. laitan vaikka sitten kuivausrumpuun, niin pehmenee. esikoista odottaessa silitin lakanatkin. Nyt on niin paljon muuta puuhaa, että silittämiset saa jäädä ja sitä paitsi inhoan silittämistä muutenkin yli kaiken...

Oma(.): kaikki hyvin muuten, paitsi noi liitoskivut ei ota helpottuakseen. Ihanaa ois mennä kävelylle ja nuuhkia raitista syysilmaa, mutta haaveeksi taitaa jäädä... :'( pikkuinen on ollut vilkas ja potkuja ja möyryämistä satelee aika paljon. Omituiset unet vaivaa... Nään unia ihan ihmeellisistä asioista. Sekä painajaisia että ihan kivoja unia. Enimmäkseen ne on painajaisia ja semmoisia omituisia unia joissa ei ole päätä eikä häntää... :ashamed: Olenko ainut????

Riikkuli 32+0
 
Riikkuli, kiitos kysymästä oli oikein mukava ilta. Taisi jäädä melko lailla viimeiseksi illaksi kun pääsemme kahden noin olemaan. Tultiin illaksi vielä kotiin saunaan ja sytytettiin tuikut.. Äsken herättiin. Näitä aamuja tullaan kyllä kaipaamaan! :heart:

Menninkäinen hyvä että olet saanut rauhan mielellesi, teit varmasti oikean ratkaisun.
Hammasta ei ole poistettu mutta viimekesänä luomi kylläkin, eli puudutusaineet ei vaikuta vauvaan. Mene ihmeessä jos hammas on kipeä, sehän voi tulehtua ja ne antibiootit on aina vaarallisempia.

Unista: levottomia unia mullakin, näen unia enimmäkseen mun vanhoista kavereista tai sellaisista ihmisistä jotka ovat tavalla tai toisella merkinneet mulle jotain joskus mutta ovat poistuneet kuvioista..

Mulla on edelleen toi äippäpakkaus tuolla vauvanhuoneessa levällään, kai se pitäis järjestää, tytöt tulee illalla isältään kotiin ne varmaan haluavat katsella mitä sieltä löytyy jos korjaankin vasta sen jälkeen..
 
Moi!

Ulpu: mulla kans sellasta napakipua ajoittain, eilen aika pahastikki kun haravoin pihamarkkia, meni sit jossain vaihees ohi. Muutenki oli sellanen tunne et napaa repee nyt just..

Porschen ihanaa iltaa kadehdin.. Koskahan viimex ois ollu laatuaikaa miehen kans.. öö en muista ja seuraavan kerran varmaan sitte ku laitokselle asti päästään.. :kieh:

Lapsien hoito-ongelmat on täällä nyt kunnossa, oma äitini vapaaehtoisesti sanoi että hän tekee tunteja sisälle työssään että voi sitten tarpeen tullen tulla hoitamaan. Ja siinä mieles hyvä että jos tulee äkkilähtö, voin pakata muksut autoon (taksiin tms )ja äitini työpaikka on ihan sairaalan lähellä ja homma hoituu silleenki. Avauduin joku aika sitten aiheesta "miksei hän ikinä pyydä lapsen lapsiaan kylään tms" Ja oli ilmeisesti ajatellut asioita kun ihan tolleen ite ehdotti järjestelyä. Yksi iso stressi on nyt vähemmän ja mieli hyvä. =)


Naksahteleeko muiden mahoissa/maha? Siis kun tuolta pallomahasta kuuluu ihan sellasia naks- ääniä. Ihan ku joku nikama naksahtais. Ja siihen ei liity omaa venyttelyä tai liikehdintää vaan se ääni saattaa kuulua ihan ku makaan hiljaa aloillani. Hassua ja omituista. :D

Omaan napaan ei uutta, eilen alkoi taas uus viikko 34. rv ois sit menossa, niin se aika vaan kuluu vaikka siltä ei tunnukkaa aina. Oon huomannu sellasen et mun tissit haisee. Tai siis tissien väli. Se on koko ajan sellanen tahmee, tai siis tuntuu siltä. :$ Taitaa oma nenä vaan olla taas turhan herkällä tuulella, niinku mielialaki. Raivostuin miehelle taas ihan tyhmästä asiasta. Onneksi se on jo tottunu ja tietää et pian se on ohi.. Mut mitäs meni valuttamaan mikron kuvusta ne höyryvetet väärään paikkaan.. :LOL:

Haalareista on ollu puhetta ja itellä nyt kahdet 56senttiset ja yhdet 62 senttiset. Noista 56cm haalareista menee esikon kummitädille lainaan helmikuulla toiset kun heille tulee silloin pikkuinen. Ovat niin naftia kokoa että ovat heillä varmasti ajankohtaiset. Ens talveksi on sit jemmas viime vuoden äp haalarit, käyttämättömät sellaiset siis. Ovat kyl niin isot et en ihan vastasyntyneelle niit pukisi. Tarvii vaan hankkia jotkut hyvät kurahousut sit niiden päälle laitettavaksi ku eivät kovin hyvin kosteutta pidä. Esikko kyl pärjäs äp haalareilla hyvinki elämänsä toisen talven, vaikkei kurahousuja ollukkaa haalareiden päällä mut tuntuu et silloin materiaali jotenki liukkaampaa.

Joo turhaa plaaplaata taas koko kasa, :ashamed: Ajattelen taas "ääneen" ja poden valtavaa puheripulia joka tarttis saada purettua..

Mut nyt katoan taas hetkeksi, vointeja ja jaksamista mammutit :wave:
 
No maukkis saatte laatuajan sitten joskus takasin kun lapset on kasvaneet, samalla ajatuksella mä itseänikin lohdutan. Meillä kun ei ole miehen kanssa vielä yhteisiä lapsia tää yhteinen aika on ollu meille aina vähän itsestäänselvyys ja nyt molemmat tajuaa sen että kohta se muuttuu lopullisesti. Mä ainakin tiedän mitä se on, kun toista on ikävä vaikka se istuis siinä vieressä.. Lapsi muuttaa elämää niin paljon, vaikka toki laatuaikaa sekin on kun saadaan olla perheen kanssa vaan kotona!

Masu ei naksu, mutta vauvan hikka tuntuu mun mielestä ilkeeltä, se kun saattaa hikotella kauankin putkeen.. Mieskin kysy voiks sille tehä jotain, heh joo säikäytetään se tai otetaan korvista kiinni.. :D
 
Porsche: Oi mäkin täällä kadehdin teidän laatuaikaa! Me otetaan esimerkkiä ja matkitaan heti: Muru lupasi järjestää romanttisen ravintola-illallisen ensi perjantaille :heart:

Menninkäinen: Kiva kuulla että epävarma tilanne on vähän seesteytynyt! Vai että iso pimpula :D On noi taaperoikäiset kyllä mainioita... Ja onneksi äiti pitää susta huolta - anopinkin kommentti oli kaikesta omituisuudestaan huolimatta ihan hellyyttävä :)

Napakivusta on ollut puhetta - mulla se ei ole viiltävää kipua (ainakaan vielä ), mutta välillä kivistää navasta ihan kuin se meinaisi ratketa :ashamed: Pari kertaa olen paidan helmaa nostanut ja tarkistanut että olen vielä yhtenä kappaleena :LOL: Ja nyt Pikku liikkuu huomattavasti pontevammin ja enemmän kuin kuukausi sitten - eilenkin monotti pikkuruisella kantapäällä ylävatsaa niin että meinasi läpi tulla! Vaikka sattui vähän niin mua alkoi vaan kauheasti naurattaa :D

 
Porsche: Itseasias rupesin miettiin tuota ite kirjoittamaani hommelia laatuajasta ja tulin siihen tuloksen että se sairaalassa yhdessä olo on juurikin sitä laatuaikaa parhaimmillaan. Joo ja totta on että yhdessä perheen kesken vietetty aika on sitä kans, meillä vaan nyt se tilanne et mies tekee hommia remontin yms kans tuolla ulkona ihan älyttömästi ja meinaa ihan ikävä tulla sitä haissia :D

Tracy: Täällä kans tuo napa kipu on just sitä "napa repee!!" -tunnetta. Se vaan joskus tekee sitä pitkään eikä sillee yksittäisenä vihlaisuna.

Aijuu porschelle vielä että hikottelee jormaki aina silloin tällöin, huomattavasti harvemmin vaan ku aiemmissa odotuksissa masukki on tehny. Naksahdus ei vaan kuulu silloin ku hikka on päällä. Oonkohan mä vaan tulossa hulluksi?? :kieh:

Viestiä pukkaa puhelimeen, meen lukemaan sitä :wave:
 
Porschella ollut ihanaa laatuaikaa miehen kanssa, hyvä, hyvä!! Mäkin mietin tänä aamuna kun miehen kans pötköteltiin heräämisen jälkeen kainaloikkain että kohta voi vaan unelmoida sellaisista aamuista! Tuli vähän surku ja paniikkikin... :ashamed: :ashamed:
Oonko vähän itsekäs kun tulee ollenkaan tuollaisia fiiliksiä!? :/ No, jospa se on kanssa ihan normaalia pelätä tulevaa kun ekaa odotetaan niin ei oo käsitystä minkälaista se on... Sit sitä vaan mietiskelee kaikkea ja kun kuitenkin sen tajuaa että elämä tulee muuttumaan IHAN KAUHEASTI niin kai se vähänvoi pelottaakin?
Mahan naksumisesta kyseli joku, eipä oo kyllä sellaista ollut... Ihme kipuja kyllä välillä niinkuin jollakin muullakin täällä mutta ovat menneet ohi tosi äkkiä eli en oo ehtinyt edes huolestumaan.
Mun vauvelilla ei mun mielestä oo ollut hikkaa kun ehkä kerran... mut eikös se tulekin vasta myöhemmin (mulla siis nyt rv 29+1)?
Mukavaa sunnuntaita, mammat! :)
 
Ai niin, multa irtoaa kans ä-pakkauksen kestovaippa jos joku haluaa. Laittakaas vaikka yv:tä.
=)
Ja piti vielä mainostaa meidän laatuaikaa miehen kans eilen: oltiin ihanasti päiväleffassa katsomassa "Paksuna" - ihan sairaan hauska leffa. Joskin lopun synnytyskohtauksen olisin voinut jättää väliin!! :LOL:
 
mauahtavaa mulla naksuu kans maha, olin jostain lukevinani että vauva räpsyttelee siellä niitä kalvopusseja :eek: tiiä sitte mitä touhuaa =)

Olo on aika haikea välillä mullakin ja paljon olen ollut yksin kun mies tekee 12 tunnin päiviä :ashamed: ja enään ei jaksa oikeen kyläilläkkään ja tuntuu ettei ketään kiinnosta tai muuten nappaa mitä mulle kuuluu :ashamed: no jospa tämä ois vain tätä hormoonimyrskyä ja menis ohi, jos se kuuluu tähän vaiheeseen raskautta kun sitä monella tuntuu olevan. Hikka tuntuu olevan meidänkin pallerolla monta kertaa päivässä :wave:

Onko teillä kellään kissoja? mulla on 2 ja ostin verkon sänkyyn kun meillä on niin pieni asunto ettei ole ovia..perjantaina koottiin pinnasänky ja ei se näyttänyt kissoja kiinnostavan ainoastaan soittorasia jota niille soitin :) Vanhempi katti on jotenkin outo se vaan nukkuu ja kulkee mun perässä ulkonakin kun on niin istuu ikkunalaudalla etten vaan pääse karkuun ja mietin onkohan se valeraskaana tai jotenkin se nyt vaistoaa ettei tuo muori ole normaali :D :heart: minä kerkesin jo huutonetissä myydä kestovaipan..
 
Kuulostaa aika hassulta tuo mut hyvin loogista. Ja ennen kaikkea.. EN OOKKAA TULOSSA HULLUX!! :p :wave:

Meidän masukit sit soittelee kalvolla omia juttujaan, hih. Tekemisen puutettako?? :heart: Kiitos infosta vauveliini!! :flower:
 
:wave: Yksi naksuvainen lisää ilmoittautuu! :LOL: Mun masusta kuuluu myös epämääräisiä napsahduksia. Mä taasen joskus muistan lukeneeni, että vauvan jäsenet ne siellä paukkuvat :eek: Kuulostaa kyllä kivammalta tuo kalvojen napsahtelu... Eli et ole hulluksi tulossa, Maukkis. Tai meitä kajahtaneita on sitten enemmänkin.

Meidän parisuhteeseen ei tällä hetkellä kuulu hemmottelut tai hellät sanat. Paremminkin tiuskintaa ja kiukuttelua molemmin puolin :| En edes tiedä, mistä nämä kiukunpuuskat juontavat juurensa, nykyään tulee tappelu syystä kuin syystä :eek: Ja se yhteenottaminen on vielä äärimmäisen kuluttavaa ja rasittavaa :ashamed: Tuntuu vaan, ettei tuo mies ymmärrä mistään mitään (ja varmaan sama toisinpäin...). Täytyy vaan yrittää sovussa elellä. Jotenkin ahdistaa nämä viimeiset viikot töissä, mulla alkaa olemaan kauhea stressi töidenkin puolesta! Kellään muulla "viimehetkenpaniikkia"?

Riikkulilla inhoja liitoskipuja.. :/ Mä vetäsin (joo-o, tosi fiksua..) vkonloppuna kymmenen kilsan lenkin koirun kanssa ja olo oli illalla sen mukainen :eek: Hellurei ja hellät tunteet! Hyvä, jotta sain koko yönä nukuttua! Supisti ja liitoskipuili peräjälkeen. Jospa jätän nuo megalenkit toistaiseksi, tai teen ne etanavauhdilla seuraavaksi... Mutta niinkuin Riikkuli mainitsikin, nyt on kyllä syysilmat parhaimmillaan!

Hyvää uutta viikkoa kaikille! :wave:
 
Snoopy, viimehetken paniikki kuulostaa tutulta mutta oneeksi se on nyt ohi. Viimeset pari viikkoa töissä oli sellaista että sata asiaa piti muistaa hoitaa ja asiakkaat soittaa läpi ja huolehtii että sovitut asiat hoidetaan kun en niitä ite valvo. Mun uudet kollegat oli sentäs niin loistavia että sai huoletta siirtää niille muutaman tärkeän asian.
Tiedän miltä tuntuu kun muutenkin aivot toimii puoliteholla ja pitäis oikeen skarpata! Tsemiä kaikille viimehetkenpaniikkilaisille.. =)

Mä sain tänään postissa sen Doomoo seat sitterin, se oli hieno!!
Eikö kukaan edelleenkään ole moisesta kuullut?
Sellainen hiukan erilainen sitteri, euroopassa saanut jo suuren suosion mutta suomessa aika uus juttu.
 

Yhteistyössä