***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Kestovaipoista kans...
Ite oon suunnitellu tän systeemin niin, että ihan täyskestoilisin ainakin ihan alkuun, mutta toki niitä kertisvaippojakin kaapista löytyy, jos ei kärsivällisyys riitäkään tms.
Alkuun aattelin ihan vaan harsoilla ja kuorilla/villahousuilla pärjätä. Isyyspakkaukseenki pistin pari kappaletta pääkallokuvioista All In One-vaippaa, ni hahmottuu tuolle tulevalle isukillekin, kuinka helppoa kestoilu voi helpoimmillaan olla.
Sitte ku pieni kasvaa enempi ja tavaraa kans tulee enempi ulos, ni sitte niitä sisätäyttövaippoja kuorineen. Kyllä siittä hyvä tulee. :)

Kirjotin pitkän stoorin, joka sitte otti ja hävis. Enkä kyllä jaksa kirjottaa uudestaan! Lyhyesti jotain:

Kestovaipoista sen verran että aion niitä käyttää. Parit hahtuvapökät oon kutonut, mutta aika paljon pitäis vielä ostaa.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli ok. Vaavi raivotarjonnassa, sf 32 cm, paineet 109/69. Painoa on tullu hieman turhan paljon, nyt jo n.15 kg... mutta onneks ei lähtöpaino ollu hirmu iso.

Lakko vähän pelottaa. Ei niinkään se, ettei meidän synnytyksiä hoidettais, mutta se että joutuu tuntee olonsa epävarmaksi. Jos joutuu vaan odottaa ja odottaa jossain eikä tiedä mitä tapahtuu ja muistaako kukaan mua...

liplap osanotto mummusi poismenosta :hug:

Kestovaipoista Täällä kans yksi joka aikoopi kestoilla :wave: Hankittuna on jo sen verran että niillä alkuun pääsee. Mutta kuten joku muukin sanoi, niin aluksi en aio ryhtyä ihan täyskestoilijaksi, eli ihan pienellä vauvalla käytän osaksi vielä kertiksiäkin, varsinkin öisin ja kyläreissuilla. Odotan kyllä innolla että pääsis jo testailemaan niitä ihania pikkukestoja! Mulla on parit tosi söpöt hahtuvavillahousut ja aattelin niitä käyttää harsojen kans ihan aluksi ja sitten pian kans siirtyä muihinkin.

Ja lisäksi oon aatellut tilailla jostain itselle niitä kestositeitä ja/tai kuukupin. Kun huolettaa oikeesti tän maailman saastuminen.. Ja eilen just tuli siinä Muutosta Ilmassa -ohjelmassa lopuksi, että mitä seuraavassa jaksossa käsitellään, niin just vaippa- ja sideroskia tulee ihan älyttömästi ja nehän ei maadu edes, vois sanoa koskaan. Jos ei muuta, niin tulee ainaski itelle hyvä mieli kun tekee osansa vähentääkseen tän maapallon roskakuormitusta ja vähentää ilmastonmuutosta..

Täällä alko tänään äippäloma =) Vaikka onhan täs kotona jo oltuki reilu kuukausi saikulla, mutta silti, tänään se alko virallisesti!

Mauahtavaalle myös osanotto pikkuisen kissan poismenosta :hug:

Missä päin on lunta tullut? Kun niin moni sanoo että ensilumi tuli :) Täälläpäin ei vielä näy valkoista.. Mä ainakin odotan jo lumentuloa, varsinkin sitä pysyvää hankikerrosta ja pikkupakkasta.. Ja joulua :xmas: :heart:

Omaan (.):n ei juuri mitään uutta, pikkunen möngertelee kovasti ja eilen kun yritin nukahtaa, niin tuli niin terävästi koko ajan kantapää/kyynärpää tai jokin muu terävä osa, tohon ihan pintaan ja oli niin hassun tuntusta (vaikka kipeetäki otti), kun laitto käden siihen ja se oli niin selvästi koholla semmonen terävä paukura :heart: ihana pikkunen!

Eipä mulla muuta.. Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikki mamit ja voikaa hyvin!

mmiilia & kidius 31+3

mmiilia: Mulla on ollu kuukuppi käytössä ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Lisäks voisin mäkin hankkia vielä noita kestositeitä. Kertakäyttöset siteet on musta ainaki tosi ällöjä, kun ne on sellasta ihme hiostavaa matskua... Ja säästäähän noi rahaakin aika kivasti, kuten myös vauvojen kestovaipat.

:attn:moi vaan kaikille vanhoille ja uusille!!!hienoa että ootte pysyny mukana ja pitäny ketjua yllä!
edelleen olen mukana remmissä, vaikka tää osallistuminen keskusteluun onkin jäänyt.yksi parhaista ystävistä ilmoitti raskaudestaan kesän kynnyksellä,lasketut ajat meillä parin viikon välein. siinä vaiheessa jäi tämä jutustelu tänne suuntaan, kun on kaveri tuossa lähellä ja kokemuksia on vaihdettu. paitsi kyllä usein käyn lueskelemassa mielenkiinnolla teidän juttuja!

LA pitää edelleen paikkansa 13.12, sairaala on Seks ja ikää on tullut vuosi lisää eli 32v. , jos tietoja päivittelette listaan.

täällä juuri jääty sairalomalle neljä viikkoo ennen äippäloman alkua tiheiden supistelujen takia, kohdunkaula lyhentynyt ja masukin laskenut alemmas.. ei ahdista enää hengitystä eikä minipiipari monota enää ihan kylkiluiden alle, mikä tuntuu helpottavalta, mutta onkos se muuten hyvä juttu...lääkäri ei kommentoinut asiaa juurikaan. terkka vaikutti hieman huolestuneelta kyllä.
miten teillä kanssasisaret, onko kokemusta, tietoa...??? kaipa tääkin on yksilöllistä, mutta kertokaa!!!! nyt kuvittelen joka ilta synnytyksen alkavan hetkenä minä hyvänsä, kun ei näistä tuntemuksista oikein vielä tiedä..

muuten mennyt ihan jees, selkäkivut vaivaa, mutta varmaankin oon säilyny aika pienillä "vaivoilla" tähän saakka.

jatkan taas kun koirat on saanu lenkkinsä.. ja nyt onkin aikaa täällä kotosalla istuskella ja naputella kuulumisia!!

Katjuzka ja minipiipari 30+5

Kestoilusta. Mua tavallaan kiinnostais tuo. Mutta tuntuu hirveän monimutkaiselta asialta. Tarkoitan, että tuntuu olevan monenlaista vaippaa. Ja kokeilemalla pitäis löytyä sopiva. Kun joku tois mulle valmiina ne vaipat, että näillä pärjäät, varmasti kestoilisin. Mutta katotaan nyt, miten tästä mieli muuttuu. Kalliitahan niiden kertakäyttöjenkin osto kaupasta on. Moni meistäkin tuntuu kestoilun aloittavan, että josko minäkin. Vielä kun on kaksi näitä vaippahousua kohta, niin melkoisen jätekasan kyllä meidän perhe tuottaa...

Sairaanhoitajien lakosta. Mua ärsyttää aina kaikki lakkojutut ihan suunnattomasti. Ottamatta kantaa sairaanhoitajien työmäärään tai mihinkään muuhunkaan, kun ei kokemusta siitä työstä oo eikä kyllä paljon mistään muustakaan. Mutta jotenkin vaan ärsyttää, kun ajattelen jotain 500 ?:n palkankorotuksia. Kun itte ei saa kuussa kun 300 ?, niin tuntuu hiukka epäreilulta. Ei kai tämä kotiäitiys nyt noin turhaa hommaa oo, että vaan ton verran ansaitsee. En tiedä, jos menis itekkin lakkoon, tuskin siitä kukaan kyllä välittäis. No joo se siitä, katkera kotiäiti tilittää.

Joku olikin jo jäänyt äitiyslomalle. Mitenhän mulla mahtoi alkaa, olisko ollut 12.11. Ei paljon hetkauta mun arkea, samalla tavalla tuon pojan kanssa touhutaan. Vaikkakin hieman hitaalla vaihteella enää tämä äiti pääsee liikkumaan. Muistelen sitä, kun esikoista odottaessa jäin äitiyslomalle, oli kiva vaan lusmuta koko päivä.

Joku kyseli onko kyllästynyt raskauteen. En mä välttämättä vielä sitä vauvaa halua, mutta hirmun kyllästynyt näihin kipuihin ja omaan kankeaan oloon. Että sinänsä toivon, että olis pian se joulukuu.

eemmaa mitä noi Guarem-rakeet on? Mulle ei niistä oo neuvolassa mitään puhuttu. Eikö sulla pelkkä ruokavalio auttanut sokereihin, vai mikä tarkoitus noilla on?

Mrs Nobody Toi Guarem on tollasta kuitumönjää minkä pitäs tasottaa verensokerin nousua. Otetaan ennen ateriaa. Mistään ruokavaliosta ei oo ees ollu puhetta, täällä keskellä ei mitään on välillä tää infon saanti niukan puoleista :) Mulla kyllä pitäs tää ruokavalio olla melko kondiksessa muutenkin, en juuri kyllä herkkuja napostele ja itse aterioillakin järkevästi. Ehkä kyllä hiukan liikaa :ashamed: Ja mulla on ollu useimmiten koholla tuo puoli tuntia ruokailusta otettava arvo ja tunnin arvo onkin sitten jo ihan normaali. Ja paastoarvot olleet kanssa ok. Sokerirasitus ok. Täällä lapissa ovat alkaneet tutkimaan tuota puolen tunnin arvoa ja jo sen nousun perusteella aloitetaan hoito, aluksi tosiaan nuo Guarem-rakeet.

Ja oon kyllä sun kanssa 100% samaa mieltä että kotona oleville äideille pitäs saada paremmat tulot. Kohtuutonta kyllä odottaa että perhe eläis minituloilla, minusta jokaisella pitäs olla oikeus sellaiseen elintasoon ettei ihan joka senttiä tarvi etukäteen miettiä. Toki pitää joku kohtuus kulutuksessakin olla. Joskus ihmettelin kun opiskelukaverit valittivat että kun ei rahat riitä millään ja pakko käydä töissä. Ja samaan hengenvetoon kehuivat löytäneensä iiiihanat kengät jotka oli pakko saada, oli tarjouksessakin vaan 160? :eek: Sillon mietin mielessäni että kattois mihin ne rahat menee niin ei tarvis valittaa :)

Lunta on satanut täällä ihan päälaella :) Utsjoella asustellaan. Oon etelästä muuttanu tänne poromiehen avovaimoksi :D Josta tulikin mieleen :whistle: Ollaan tässä ensi kuussa tulossa vielä tuomaan poronlihaa eteläsuomeen, laittakaahan yv:tä jos kiinnostaa maistella aivan mahtavia poronlihaherkkuja ;) Tarjolla ois käristystä, kylmäsavua, filettä, säilykettä... nams :p Ja omasta jalostamosta, puhdasta tunturiporon lihaa.

Ollaan reissulla pysähtymässä Rovaniemellä, Oulussa, Tampereella, Helsingissä, Turussa ja Naantalissa ja tietysti sitten tarpeen mukaan myös tuossa välillä jos sopivasti reitille osuu.

http://www.porotuote.fi/ <--- tuolla lisätietoa jos joku kiinnostuu.

Toivottavasti mua ei bannata, kai sitä omia tuotteita saa mainostaa? :/

Ja jotta päästään kunnolla tähän pohjoisen elämään, täällä http://www.porokisat.fi/ voitte käydä katsomassa mitä meillä harrastetaan :D

eemmaa Meillä on vähän eri systeemit sitten noissa sokerijutuissa. Mun tarvii mitata joka päivä aamun paasto arvo ja yksi aterian jälkeinen (1h) arvo. Lisäksi joskus sellanen 7 mittauksen päivä. Rajana on tuolle paastoarvolle 5,5 ja aterian jälkeiselle 7,8. Paastoarvo napsahti rasituksessa ja se on edelleen välillä koholla aamulla. Täällä heti laitetaan uusiksi ruokavalio ja jos se ei auta, niin sitten noi insuliini-piikit. Täytyy myöntää, että liikaa söin ja herkkuja varsinkin. Ja just liian pitkiä aikoja olin syömättä.

tuossapa masukuvaa. Ja viikkoja 32+4. otin kuvan eilen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1081744.jpg

aloin eilen laskeskeleen että jos tää vauva syntyis samoilla viikoilla kun meidän kuopus syntyi, niin tää syntyis jo tasan 6 viikon päästä.

eemmaa, miten uskallat lähteä niin pitkälle reissulle näin loppu vaiheessa. Eikös utsjoelta tuu aikas pitkä matka helsinkiin! :eek:
Multa ei onnistus istua autossa tuollasta matkaa.. muista sit pitää tarpeeksi taukoja.

Tulin tunnelmoimaan oisko samanlaiset jutut kuin vuosi sitten kun ite odotin joulukuista. :D Eikö tosiaan tämän perän mammat palstaile, kun ikinä ei missään raskauspinossa kukaan mene synnyttämään L-PKS:aan? Siis Kemiin. Mulla oli itellä vuosi sitten niin kamalan nivus- ja lantiokivut että eipä käy yhtään kateeksi teitä... :whistle:

Nyt on käyty tarkistaa tilanne ja kaikki oli onneksi hyvin. Supistukset eivät olleet saaneet aikaan paikkojen avautumista tai kohdunkaulan lyhentymistä, edellee pehmeä oli. Käskettiin välttää kaikkea mikä aiheuttaa supisteluja, tosin niitä tulee kun kävelen vessaankin joten aika rauhassa pitää ottaa. Itsellä kuitenkin hyvä mieli että kävin tarkistaa tilanteen, ihmettelen vieläkin tota selkäjomotusta. Sanoi että voi olla joko siitä että vauva painaa jotenkin pahasti tai sitten supistusta. Herkästi käskivät ottaa yhteyttä uudestaan. Painoa meidän vaavilla oli arvioiden 1400kg ja kovasti potki koko ajan kun sydänkäyrää otettiin ja tutkittiin ultralla, ei tainnut tykätä =)
No nyt otetaan rauhassa ja yritetään selvitä selkäjomotusten kanssa.

Misse81 28+5

Moikka!

Schätzchen: Onneksi kaikki sulla hyvin... Saman kokeneena tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu. Mä kun soitin neuvolaan, mun piti saman tien soittaa äippäpolille ja sieltä käskivät suoraa lähtemään sinne tarkastukseen just ilmeisesti tuon istukan irtoamisvaaran takia... Onneksi täälläkin taidettiin selvitä säikähdyksellä...

Oma(.): Mies tuo mulle ihan just kohta semmoisen vehnätyynyn, jota kokeilen nyt noihin liitoskipuihin... Meinaa valvoin viime yönä kaksi tuntia näitten kipujen takia... Mä pelkään, että mun häpyluu irtoaa liitoksistaan... Poikki olen enkä muuta voi! Pikkuinen on ollut vilkas onneksi... =)

Riikkuli 31+3

Pi pa re No täältä kun lähtee käymään esim. ultrassa niin saa jo istua tuon 450 km autossa... ei mulla oo ollu kyllä vielä mitään ongelmia autossa matkustaa eikä toivottavasti tulekaan. Aiomme lähteä väljällä aikataululla ja ajella ihan rauhassa. Yöpymispaikkojakin on vaikka missä ympäri Suomea niin ei tarvitse kertaistumisella sinne polkaista. Ja mitä etelämmäs mennään sen enemmän siellä on sairaaloita matkan varrella :) Otan varoiksi turvaistuimen ja vaatteet matkaan jos tulee yllätyksiä matkan varrella...

Mrs Nobody Joo tosi eri systeemit. Ja meillä noi rajat on tosi paljon tiukemmat paasto 4,7 ja nuo kaks aterian jälkeistä 6,2

Haleja kaikille tarvitseville! Täällä on joku sanonut sitä, että asioilla on tapana järjestyä. Mä uskon myös siihen.

Eilen oli eka perhevalmennus. Tuli vähän turhautunut olo. Ei terkkarilla ollut mitään uutta kerrottavaa, kaikki asiat olin jo lukenut jostain muualta ja porukka sillä oli tosi hiljasta...No naurettiin miehen kaa, kun siellä katottiin video jostain 90-luvun alusta, missä isosilmälasipäinen kätilö kerto jostain...asia meni ohi, kun yritti pitää pokkaa. Mut hauskaa oli...

Kestoilua olen minäkin harkkinnut, mut te jotka ootte itse väsäillyt niitä, niin mistä ootte saaneet kaavat/neulontaohjeet?

Vauveliini potkii, mikä tuntuu aina vaan yhtä hyvältä...

Ei kai tässä muuta ihmeellistä tänään. Viimenen viikko työharjoittelua jäljellä. Sit vielä pariks viikoski töihin ja sit alkaa äippävapaa.

Öitä!

Huomenta!
Käyttämätön kesälomapäivä - ihanaa, kun ei tartte mennä töihin. Tänään olisi tarkoitus raahautua hulluille päiville jos vaikka vauvalle löytyisi jotain kivaa. Tili tulee kyllä vasta maanantaina, mutta...

Riikkuli:
Schätzchen: Onneksi kaikki sulla hyvin... Saman kokeneena tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu. Mä kun soitin neuvolaan, mun piti saman tien soittaa äippäpolille ja sieltä käskivät suoraa lähtemään sinne tarkastukseen just ilmeisesti tuon istukan irtoamisvaaran takia... Onneksi täälläkin taidettiin selvitä säikähdyksellä...
SuperIso :hug: myötätunnostasi! Piristit aamuni olemalla ylipäätään ainoa, joka kommentoi koko asiaa =) . Kurjaa, että sitä oppii olemaan varovainen vasta kantapään kautta, mutta onneksi tosiaan siellä eikä täällä käynyt pahemmin. Nyt ainakin on ihan yltiövarovainen, jos ei mukamas tähän saakka ollut :ashamed: .

Taidan mennä tässä välissä syömään aamupalaa ja katsomaan lehdestä mitä siellä hulluilla päivillä on tarjouksessa.

Kuulemisiin :wave: !

Aamupäivää!

Menipä taas tovi et "pääsin" kirjottelemaan tänne. Syy siis ihan vaan oma laiskuus.

Kestovaipoist on ollu puhetta - mä en niitä aio käyttää. Myönnän olevani aivan liian laiska moiseen. Ehkä sitä vois jossai vaiheessa kokeilla yhtenä vaihtoehtona, mut ainaki aluks mennään ihan kertiksillä.

ÄP kävin hakemassa eilen - olin iloisesti yllättyny. Ei siellä ollukaan niin montaa "ei ikinä meidän muksun päälle" vaatteita. Muutama sellainen oli, mut suurin osa oli ihan kivoja. Naurettiin avokin kanssa sitä naistenkondomia - siin ehtii menee jo kaikki halut ennen ku sen saa asennettua... eli tästä johtopäätöksenä se, että ei taideta sitä käyttää... :)

Ihan uteliaisuudesta kyselisin - onko teillä pysyny seksuaalielämä samanlaisena raskauden aikana vai onko siihen tullu muutoksia? Onko esim alkanu pelottaan, että sen seurauksena tulis ennenaikainen synnytys? Meillä kun tää raskaus ei oo muuttanu mitään sillä saralla ja miehen läheisyys tuntuu edelleen ihan yhtä hyvältä ku ennenkin. Ei siis o tullu niitä joidenki kuvailemia "puistatuskohtauksia" tai vastaavia.

Hoitajien lakosta - kyllähän se tietysti mietityttää... Meillä onneks LA vasta 22.12, joten toivon, että mahdollinen lakko ois siihe mennessä ohi, mut kyllähän se silti mietityttää.

Ja kaikille jaksamista ongelmiensa keskellä ja osanotto isovanhempien ja lemmikkien poismenon takia.

Ja sit ON - ei mitään uutta. Sylkitestissä kävin eilen ja ens vkol saan tulokset. Vaavi liikkuu vaihtelevasti - joinain päivinä potkii ihan hulluna ja toisina on hiljasempaa. Mitään vaivoja ei o oikeestaan vieläkään tullu - pientä turvotusta on alkanu tuleen iltasin, mut muuten olo on OK. Ja sit sunnuntaina alko ekaa kertaa rinnoista valuun nestettä ulos - vielä ei o muuttunu maidoks vaan on ihan kirkasta. Kiva et alkaa näin aikasin... :headwall: Mut toisaalta - kiva tietää et paikat toimii... =) Onks muilla alkanu jo sama vaiva? Parin vkon päästä ois tarkotus alottaa mammajooga - sais vähän paikkoja kondikseen ja venyteltyä ennen synnytystä. Saa nähdä millasta se on, ku en o aiemmin kokeillu.

Muuten ei muuta - viel 25 pvää töitä... Ei että mä täällä laskisin... :whistle:

Koht vois lähtee ruokkikselle...
bald mama + vaavi 29+5

Huomenta Päivää!

Heräsin justiinsa! :D Nukkua nöllötin siis ainakin kaksitoista tuntia. Pissallakaan en käynyt kun kaksi kertaa, olipa hurjaa! Mulla ei oo aikoihin ollu nukku ongelmia ja mitä isompi maha, sitä paremmin näköjään se röhnöttää tässä vieressä.

Eilen sitten koin sen viimeisen herätyksen. Minä lähden kouluun äippälomalla, siis semmoiseen jossa on lähipäiviä ja muu tapahtuu etäopiskeluna netin kautta. Ja lähden lukemaan Henkilöstöhallintoa tai taloutta. en vielä osaa päättää kummasta olisi mulle eniten hyötyä. Eli tavoitteena olisi päästä hoitovapaan jälkeen päivätöihin, pois stressaavasta ravintolamaailmasta missä sai esimiehenä passiivia niskaan 24/7.

Mulla on kanssa turvotusta iltaisin, varsinkin kintuissa. Tuntuu että olis hirvee paine laskimoissa. Eihän se mitenkään vaarallista ole?

Ja saiko E-EPaa syödä? Kun mulla on nivelet niin kipeet ett'ä pitäis vähä öljytä. :D

Sätseenille ja muille kompuroijjille tarrasukkia, koittakaas kaikki pysyä jaloillanne. Mä oon ihan tarkotuksella vältelly tommosia, en suostu mihinkään kiipeemään enkä mitään koska mä oon oikeesti niin rävelö että varmana tippuisin.

Pelkäättekö te hulluja ihmisiä? :LOL: Tai siis tossa meijjän ostarilla kun on noita alkkiksia ja narkkeja välillä istumassa (muuten tää on tosi ihanaa aluetta, en tiedä mistä noi ryömii...) ja kun ne hortoilee liian lähelle ja kattoo kumman kiiltävästi niin mua pelottaa että ne tulee tekeen mulle jotain ja kierrän aina kauan. Muutenkin väistelen ruuhkassa kauheesti ihmisiä että ei vaan koske mun mahaan...
Oonksmä iha friikki?

neuvola olis ens maanantaina ja sitten alkaakin jo 34:s viikko. Ei herrajumala.

Mä rupesin kutoman, tai virkkaamaan, en mätiä mitä toi on, vauvanpeittoa ihanasta pehmolangasta. Voin sitten aarteeni rullata siihen!

Tirppa on ollut nyt jo viikon tosi mylläävä, millonkohan taas tulee hiljanen jakso. Mutta kyllä näkyy niin mielialassa toi mylläys. Mä oon ihan yhtä hymyä. Oottakaa kun taas tuun itkemään kun ei muuta kun kylki käänny...

Nyt aamupalalle.

Pi pa rella on ihana masu.

Ja emmaalla oli poromies. :D Poro on ihan törkyhyvää, harmi vaan että ei oo siitä halvemmasta päästä...

Heipat!

T+T 32+2

Tuitsu No ei ehkä halvinta lihaa mutta kohtuullisen hintaista kuitenkin verrattuna moneen muuhun mitä kaupasta ostaa. Ja me kun vielä jalostetaan omia poroja ja tuodaan itse niin säästyy monelta välikädeltä tässä... laitoin sulle yv:tä =)

Tuitsu, ihanan pirteän raapustuksen laitoit tälle päivälle. Mä kun oon ihan flegmaattinen, saamaton ja vetämätön... Tuli hymy minunkin huulille! =)

Pelkäättekö te hulluja ihmisiä? Tai siis tossa meijjän ostarilla kun on noita alkkiksia ja narkkeja välillä istumassa (muuten tää on tosi ihanaa aluetta, en tiedä mistä noi ryömii...) ja kun ne hortoilee liian lähelle ja kattoo kumman kiiltävästi niin mua pelottaa että ne tulee tekeen mulle jotain ja kierrän aina kauan. Muutenkin väistelen ruuhkassa kauheesti ihmisiä että ei vaan koske mun mahaan...
Oonksmä iha friikki?
Et sä ole. Toki ahdistuin ennenkin, jos joku nakke hoippui silmät seisoen ohitse tai jopa alkoi haastelemaan jotain täysin käsittämätöntä. Nyt tulee melkeinpä paniikkikohtauksia, jos tällaisia urveloita tulee vastaan. Vaihdan mieluusti kadunpuolta tai jopa käännyn ympäri, jos vaikuttaa uhkaavalta. Tässä eräänä päivänä kaupungille lounaalle kulkiessani joku venäläissyntyinen känniääliö oli kaatua päälleni, onneksi ehdin alta pois ja tyyppi rojahti jalkakäytävälle :x hui.

Voi että, kun tekis itsekin mieli lähteä opiskelemaan... Olen itsekin miettinyt, että jos vaan aikaa tai energiaa ä-lomalla riittää, suoritan avoimessa kkk:ssa muutaman kurssin :) Pohjalla on jo muutama opintopiste...

Vielä kyselyihin, kun aina unohdan kommentoida puoliin asioista. Eli kestovaippoja aion alkaa käyttämään, se käytäntö on vaan vielä vähän kysymysmerkki, kun ei ole ketään tuttua, jolta kysellä asiasta. Netistä olen yrittänyt asiaan tutustua. Eli jos jollain teistä on käytännön kokemusta, niin tänne jakamaan :D Niin, ja kuukuppi on ollut vuoden-pari käytössä, tyytyväinen olen ollut. Ei tarvitse ikinä kaupassa muistaa mitään tuollaisia asioita ostella.

Ummetukseen suosittelen edelleen sitä magnesiumia, itselläni ei ole pahemmin ummetusta ollut, mutta tuota magnesiumia olenkin syönyt koko raskauden ajan. Ovathan kaikki muuten muistaneet lisätä D-vitamiinin ruokavalioonsa? Tuitsu kyseli E-epasta, saa syödä, ja sitäkin olen napsinut jo ennen raskautta. Olen ihan koukussa kaikkiin lisäravinteisiin.

Sätseenille piti kommentoida sitä kaatumista, että miten kaaduit? Unohdin sitten kun itse menin tosiaan suihkussa liukastumaan, niin oli oma napa vaan mielessä.

Väsymys on alkanut vaivaamaan ihan kamalasti, silti yöt saatan valvoa :kieh: Päivällä kävelen zombiena ympäriinsä. Nyt on onneksi parempi päivä, kaipa tuo kirkkaampi sääkin vaikuttaa. Lisäksi työnteko ei selvästikään minulle enää sovi, selkä kipeytyy aina loppuviikkoa kohti. Onneksi on enää kaksi viikkoa jäljellä. Pitäisi vaan paperihommia jatkaa sitten vielä äippälomalla, saa nähdä miten käy.

Jotain kuitenkin taas unohdan, mutta vastaillaan niihin sitten taas omalla ajallaan.

Landir

Schätzen: Hui kamala, kaatuminen kuulosti tosi pelottavalta! Onneksi kaikki on hyvin ja Pikkuinen potkuttelee reippaana! :hug: Kommentoin vähän jälkijunassa, kun en eilen koko päivänä ollut koneen ääressä :ashamed: Täytyykin muistaa olla erityisen varovainen - jos joku katsoin eilen Greyn Anatomiaa niin siinä nuori viimeisillään raskaana oleva nainen oli kaatunut suihkussa ja vauva oli kuollut kohtuun, ihan kauheaa :snotty: Onneksi se näyttelijä oli sellainen jolla on rooleja muissakin tv-sarjoissa, niin juttu ei tuntunut niin todelta.

Landir: Täällä taistellaan kanssa väsymyksen kanssa, olen lakannut nukkumasta öisin :| Toivottavasti nyt normaali unirytmi palautuisi kun joutuu nousemaan aamulla aikaisin töihin. Ei ole kivaa tuijotella kattoon aamuyöhön saakka, ja sitten tosiaan hiihtää koko päivä ympäriinsä tajuamatta mistään mitään...

Olin tänä aamuna neuvolassa ja mainitsin tuosta että en nuku öisin, ja täti käski täyttää kotona "masennuksen tunnistaminen" -kaavakkeen ja tuoda sen sitten ensi kerralla mukana. Kyseli kovasti että pelottaako synnytys, onko parisuhdeongelmia tai kauhea työstressi. Olin ihan et "mitäh" - hän ilmeisesti luuli että jotkut asiat vaivaa niin etten saa nukutuksi, mutta kun siis kaikki on ihan hyvin, ei vaan tule uni silmään. Onhan se tosaalta ihan hyvä että kysellään tarkemmin :)

Hb oli taas pudonnut 108:aan, lisärautaa saa kuulema popsia. Verenpaine normaali, sf mitta (se surullisen kuuluisa ;) ) 31 cm. Pikku oli siirtynyt raivotarjontaan (oli vielä kaksi viikkoa sitten perätilassa) :heart: ja potkutteli koko neuvolakäynnin ajan niin että masu pomppi :D :heart: Painoa tullut alusta yhteensä 12kg (59 -> 71), siitä ei kommentteja. Meidän kotivaaka näyttää kylläkin 67 kiloa, en tiedä voiko farkut ja villapaita painaa niin paljon...?

lakko keskusteluun minäkin otan osaa.omalta osalta mietityttää se kuinka leikkaus sujuu kun suunniteltu sektio edessä marras-joulukuun vaihteessa.synnytyssalien toiminta pitäis kuitenkin olla normaalisti toiminnassa.

tracy mullakin kotivaaka näyttää aina vähemmän kun neuvolan, viimeksi oli 1,5kg ero.

kestoilla en aio,liian laiska siihen.

(.) mulla ei hb lähe nousemaan nestemäisestä raudasta huolimatta (vaikka hevosen annoksia joudun ottamaan), päinvastoin nyt oli taas hb tippunu pari pykälää. muilla kokemuksia? huomenna tulee neuvolasta soitto että kuinka sitä nyt sitten jatketaan.

bald mamakyseli seksiasioista,meillä miehen halut ovat hiukan hiipuneet mun vatsan kasvun myötä. ite kaipaan hellyyttä jatkuasti..

olkaahan mammat varovaisia,ettei käy hullusti kun kaatuilette!

Heippa vaan kaikille!
Viimeks oon tainnu kirjotella kesällä.. :ashamed: :ashamed: mutta oon saanu kaverin jolla on yhen päivän ero lasketussa niin jotenki tää jäi ja kun tosiaan ei ole ollut kotona nettiä.
Mutta ihanaa nyt se aukes vihdosta viimein ja pääsen lukemaan taas tein kuulumisia paremmin. Oon ollu kotona jo kuukauden ensin sairaslomalla ja nyt reilu viikon kesälomalla!! =) Voin kertoa että on ollu tylsää :headwall: kun lekuri käski ottaa rauhassa ja mitään en oikein ole voinu tehdä, mies ja ystävät töissä eikä nettiä! vähän jurppi.

Nyt onneks on taas saanu vähän jotain tehä mut rauhassa kuitenkin.. :)
Mulla alko kovasti supisteleen ja ihan pienestä rasituksesta ja sit kohdunkaula lyheni ja suu pehmeni.. Mut kaverin menoa se ei ole haitannu =) kovasti se tuolla möyryää, kovat potkut onneks on jääny jo vähemmälle.

Jollain oli ollu perhevalmennus.. täällä ei ole sellaista lainkaan, mitä siellä tapahtuu? Synnytysvalmennus on Tayssissa ens to ja toinen kerta siitä viikon päästä. Onko joku ilmottautunu samaan, tayssissa synnyttävístä?
Mä en oo kyl vieläkääntehny sen suhteen päätöstä, kun Vammala houkuttaa myös kovasti.

Ai niin kuulin jostain sormustestistä, jolla voi ennustaa sukupuolta. Miten se toimii? Mä oon kyl edelleen aivan varma pojasta.. niin nuo tututkin väittävät.

Eli me voimme edelleen täällä paksusti ja hyvin. Hb vähän laskenu mut ei paljon. paino hipoo kohta 80 kg, viime neuvolassa fundus oli 26..

Nyt taas pääsen aktiivisemmin ottaan osaa keskusteluun.. jee.

Tein kaalikääryleitä ja ne alkaa tuoksua houkuttelevasti joten taidan hävitä syömään..

Schätzchen: Tietty mä säikähdin sun puolesta... Onneksi ei käynyt kuinkaan. Nyt ollaan tuplasti varovaisempia ja luvataan, ettei kaatuilla, eiks niin? =) Tosin tunnen itseni niin köntykseksi, että pelkään koko ajan kaatuvani uudelleen...

Tänään ollut ihan hyvä päivä, johtunee hyvin nukutusta yöstä... En herännyt kuin kaksi kertaa vessaan. Työpäivä meni kerrankin kuin siivillä ja huomisen jälkeen on taas yksi viikko pulkassa... Vehnätyynyä kokeilin eilen näihin liitoskipuihin, mutta ei siitä hirmuisesti ollut apua. Rentoutti ja rauhoitti kuitenkuin ja varmaan ihan hyödyllinen sitten kun supistukset alkaa... Nyt hypistelemään äippäpakkausta... =)

Riikkuli 31+4

Yhteistyössä