***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Anni: En tainnut vielä kommentoida joten tässä tulee vähän jälkijunassa... Ihan huippujuttu että vuotojen syy selvisi ja kaikki on hyvin!! Nyt ei muuta ku nauttimaan mammajumpasta :heart:

Elviiratar: Voi itku :snotty: Ei kyllä tähän saumaan toivoisi parisuhde ongelmia kenellekään! Voimia ja jaksamista, tuulettele täällä aina kun kaipaat tukea ja olkapäätä, ollaan sitä varten :hug:

Maikka: Mulla auttaa ummetukseen kuitupitoinen ruokavalio. Keitän kaurapuuron aamupäivällä toiseksi aamupalaksi ja siihen päälle lakkoja tai vadelmia, lisäksi 3-4 hedelmää päivittäin. Sillä lähtee, lupaan :)

Porsche: Flunssa on takapuolesta :/ Otahan iisisti jos meinaat töissä sinnitellä! Täällä ollaan jo onneksi voiton puolella, ja nautiskellaan tokavikasta talvilomapäivästä. Vähänkö oon kade että pääset jo viikon päästä äippälomalle! En tajua mistä löydän motivaatiota pinnistellä töissä vielä neljä viikkoa, huh :eek:

Kamala sää...Taidan lähteä keittelemään teetä ja linnoittautua kupposen ja dekkarin kanssa tuohon sohvan nurkkaan fleeceviltin alle :) Pikku mukeltaa tänään oikein innolla, välillä muljahtelee niin että säpsähtelen ja tekee vähän kipeääkin, mutta ei tod haittaa :heart: :heart:
 
Kiva kuulla susta Tracy, mietinkin tossa missä olet mutta muistin että mainitsit olevasi lomalla ja flunssassa joten oletin että lepäilet kotosalla, ja jotenkin toi dekkari ja fleece viltti sopi täydellisesti mielikuvaan susta. :D
 
Shamandalie vähän muistelinkin etten ollut ennen kuullut "ongelmistanne", mutta se olikin tuo illu(?) jonka tekstin kopsasit ja katoin vaan sivusta että sinun nikki oli vieressä. :)

Mutta kiitos kaikille tuesta ja varmasti tuun tänne vielä purnaamaan paljon pahaa oloani. täällä kun voi luottaa ettei kellää oo valehdeltavaa tai salattavaa tai yritä vaikeuttaa asioita ennestää. Tuon lasten isän kun molemmat vanhemmista on tänää jo soittanut ja teksti on sellasta et sääliks käy miestä. Meillä tuo esikoinen tosiaan nyt 9kk ja pyrkimys olis että jos sovussa selvitään niin välillä ois isällää ja välillä isä voisi yöpyä "pojallaan" varsinkin vauvan synnyttyä että myös heille tulisi side. On hän kuitenkin hyvä ja rakastava isä vaikka meen välit ois mitkä.
Ainut että meillä minä jolla auto, miehellä ei, mutta eiköhän näistä sopuun päästä ja saada lapsille paras mahdollinen vaihtoehto.

nyt teen keitton

elviiratar 31+1
 
Hei taas..

Joo ei oo silitysrautaa täälläkää käytetty noin niinku muutenkaa ku pakollisiin. Sitte jos on joku allergia tai astma tms vika niin ymmärrän et bodyt sun muut silitetään mut ihan älytön ajatus etteivät pesussa puhdistuisi käyttökelpoisiksi :kieh:


Elviirattarelle voimia toivon minäkin, asioilla on tapana järjestyä :hug:

Ja sit oman päivän surulliseen osioon, meidän vajaan vuoden ikäinen kissa jäi tänään auton alle. Ilmeisesti koulutaksi päästeli taas vaihteeksi turhan lujaa vauhtia ja jättipä vielä mirrin keskelle tietä makaamaan :'( Asutaan tosi syrjässä ja ollaan kolmanneksi viimeinen talo tän tien varrella joten on uskallettu pitää kissoja ihan vapaana pihalla. Mies on nyt esikon kans hautaamas kissaa tuolla ja taidan olla minä jolla on kaikkista suurin suru. :ashamed:

Ummetuksesta et mulla auttaa ainaki se että aamulla juo isosti jotain vettä tai tosi laimeeta mehua, siis ihan puoli litraa tai enemmän. Ja sit vast syö jotain. Niin ainaki yleensä vatsa toimii sit jotenki. Ja sit tietenki kuitupitoinen ruoka yms perinteiset systeemit siihen päälle. Levolacit sun muut pistää mulla ainaki pieretyksen päälle joka ei oo kauheen mukavaa ja voi luoja mikä löyhkä :$

Joo meen haissijuttujeni kans muualle.. :wave:
 
Elviiratar: Päädyitte siis eroon... Olen todella pahoillani puolestasi. :hug: Ja olen sitä mieltä itse, että kannattaa muuttaa sinne missä on läheiset ja ystävät. Ne antaa kuitenkin tukensa ja voimia arjessa jaksamiseen. Mutta päätöshän on tietty sun oma ja oikea mielestäsi, teet sitten miten vain. Sinä sen itse parhaiten tiedät. Toivon sulle hurrrjasti voimia... :hug:

Tupakka-asiaa ollut: Täytyy sanoa, että kun aloin esikoista odottaa, olin polttanut 10 vuotta aika säännöllisesti ja plussauksen jälkeen loppui kuin seinään. Nytkin ennen plussausta olin taas kaidalla tiellä: Eli polttelin epäsäännöllisesti silloin tällöin. esm. juhliessa tai joskus töitten jälkeen, mutten koskaan esikoisen nähden, mutta taas loppuin kuin seinään, kun plussa tuli. En vaan pystyisi polttamaan, koska kyse on myös muun ihmisen kuin minun elämästäni... Lisäksi mieheni ei voi sietää tupakkaa, joten häneltäkin olen salaa ennen plussausta silloin tällöiset tupakat polttanut... :ashamed:

Ja, täällä kanssa mun mies on ihan armoton urheiluhullu... Aamulla telkkari aukee ensimmäisenä ja tekstiteevee opäälle ja tuloksien katsominen... No, itsekin kyllä tykkään urheilusta, joten se ei mua hirrrveesti haittaa...

Shamandalie: Kyllä tää on jotain niin hirrrvvvveeeetä tää liitoiskipujen kanssa kärvistely, että se vie osan tästä raskauden nautinnosta pois, kun ei kunnolla pysty kävelemään. ja öisin tuo sängbyssä kääntyminen ja vessaan lähteminen on yhtä hel........ :kieh:

Oma (.) osio: Töihin sinnikkäästi menin ja kylläpä oli rankkaa... Ei musta hirveesti mitään hyötyä enää ole. Oli niin paksu ja avuton olo tänään... Miten onkaan voinut viikossa turvota ja mennä näin huonoon kuntoon. Tähän asti olen ajanut pyörällä töihin, mutta taisi tulla sille liikuntamuodolle loppu... Täytyy nyt jotain keksiä... pikkuinen on ollut ihan ylivilkas koko päivän... Varmaan tämä töihin meno ja se metelitaso siellä häneenkin vaikuttaa... Potkuja ja muljhduksia sadellut lähes koko päivän... No, tietää ainakin, että kaiken pitäisi olla hyvin. =)

Riikkuli 31+1
 
Katsokaa kuka pääsi taas linjoille!!!?? :eek: :headwall: :D

Noh pitäskö pistää veikkaus pystyyn kuinka kauan saan tällä kertaa olla palstalla?? Kymppi likoon viikon edestä! :LOL: :LOL:

Voitte vain kuvitella kuinka pitkäksi käy aika kun ei saa tehä mitään eikä edes tänne oo päässy kirjoittelee ajan kuluksi.

Mutta ihan ekaks Elviiratar: Hirmusti jaksamista sulle!! Täytyy kyllä nostaa hattua että jaksat ajatella järkevästi tuon kaiken keskellä. Siis tottakai on parasta että ajatellaan mikä on lapsille parasta mutta kun ajattelen asiaa omalle kohdalle niin voin sanoa että en varmasti edes osaisi olla noin järkevä. Minä oon muutenki niin tunne puolen ihmisiä että mun pitää eka saada koeka se tunteella ja sit ajatella järjellä. Ja kun tähän vielä kaikki raskauden tuomat tunne myrskyt päälle! :x

Oon taas niin täpinöissä kun pääsin kirjoittaa että en muista mitä ootte kirjoitellu. Nytki yritän skriivailla sellaista vauhtia että oksat pois.. Aivan kuin se banni tulis nyt kesken kirjotuksen. ;)

Minä jatkan lepoa kun se kerran nyt on määrätty ihan äippäpolin kautta.
 
elviiratar iso voimahali taas! :hug: nyt voin sanoa ihan vilpittömästi ja kirjaimellisesti että tiedän miltä sinusta tuntuu!! ja musta ainakin tuntuu ihan epäreilultakin joutua tällästä kestämään raskausaikana,vaikka eihän kukan meistä osaa ennustaa ikäviä asioita tapahtuvaksi eikä siten niitä estämään....mutta meilä asia oli kuitenkin sellainen,että kaikille parhaaksi oli loppujen lopuksi ero ja miehen lähteminen,vaikka tositosi pahalta tuntuikin. ja mä yhdyn kans tähän että sun kannattaisi muuttaa ystävies ja vanhempies tms sukulaisten luo,ainakin nyt alkuun,koska sulla tosiaan on ja tulee olemaan rankkaa.ensinnäkin pelkkä ero vie voimia ja verottaa sun voimia lapsenhoidossa niin että jää vähemmälle se lapsen laatuaika ja onnelliset hetket kun itse suree ja on paha mieli,ja sitten kohta kun vauva syntyy ja ekat kuukaudet on rankkoja ja täynnä "kiirettä" vauvan hoidossa,tarviit kyllä kaiken tuen ja avun mitä saat! mieshän pääsee bussilla tai junalla,jos ei autoa ole hankkimassa,ja tulevaisuudessa voit miettiä uudestaan asuinpaikkaa.tässäkin asiassa olen henkilökohtaisella linjalla,koska nyt harkitsen vakavasti muutanko "takaisin" aikaisempaan kämppääni,joka siis oli vanhempieni naapurissa käytännössä,koska yksin jääminen ja miehen masennus yksistään tuntuu vievän energiani tyystin,no,uhmaiän jaksan mielestäni tilanteeseen nähden kiitettävästi,mutta olenkin jotenkin ottanut sen himoasiakseni,se on projekti joka kiinnostaa koska se on niin pitkäkantoista,mutta noiden lisäksi en taida jaksaa siskon ongelmia.vanhempieni lähellä voin keskittyä vauvani hoitamiseen ja isomman lapsen hyvinvointiin.

selvästi siskoni nyt yrittää panostaa lapsensa kasvatukseen kun asiasta "puhuttiin",mutta tilanne heillä on jatkunut niiiin kauan ettei se hetkessä ratkea,ei ainakaan ennen synnytystäni.ja niinkuin neuvolassa täti huolestui,taisin nyt ottaa huolehdittavaksi siskoni miehen tilalle!ihan huomaamattani.... ja minusta miehestä huolehtiminen verotti jo liikaa lapsemme arkea ja eloa,joten hänen ei tarvitse enää kärsiä kenenkään muun takia.en halua hänen tai tulevan vauvan joutua kuuntelemaan minun tiuskimista vain koska kiihdyn pelkästään kun kuulen siskon ja lapsensa käyvän valtataistelua,ja haluaisin mennä väliin,mutta ei ole minun tehtäväni asiaan puuttua.

ja vaikka toinen siskoni selkäni takana väheksyy minua kun minulla "on ollut niin helppoa" asua vanhempieni lähellä ja saada helpotus ruokahuoltoon ja lapsenhoitoon,näen tällä hetkellä sen ratkaisevan tärkeänä,kun itselläni on vaara saada joku burn out nyt kun miehen tila on aika kärjistynyt ja kohta alkaa se ihana mutta silti niin kamalan raskas vauva-arki,kun ei ensin ehdi edes ajatella ruoan laittoa,varsinkaan sitä kahta lämmintä ateriaa lapselle,niin vanhempani ovat ilomielin auttamassa. ja aion jättää muiden arvostelevat mielipiteet täysin omaan arvoonsa silloin kun on kyse lapsieni edusta.

olisi pitänyt luottaa siihen vaistooni,joka oli vastaan silloin kun piti parin päivän sisään päättää muutanko,ja itkin yön kun en halunnut muuttaa.nyt olen kamani kärrännyt ja tunnen silti olevani koditon,ja vieläpä vauvavarustus on kaikki laatikoissa,tuntuu tosi turvattomalle.
nyt haluaisin vain sanoa siskolle että koita etsiä toinen kämppis,minä en jaksakkaan hypätä keskelle hänen häslinkiä.vaikka talo on aivan ihana ja unelma,ei se ole niin ihana että sen takia pistäisin lapseni kärsimään ja uuvuttaisin itseni.ehkä voisin koettaa myöhemmin uudestaan.harmittaa ja pelottaa kun ei ei tiedä mitä päättää,ja päättää pitäisi pian.

onneksi miehen tila nyt lähti parempaan suuntaan,hänen siskonsa sai hänet lähtemään lääkäriin,ja siis "natoni" kun on niin ihanan jämpti ja suora ja selkeä,niin hän soitti lääkärille ennen mieheni aikaa,ja kertoi tilanteesta kaiken mitä tiesi,ja mies saikin vihdoin sekä mielialalääkityksen,unilääkkeet että rauhoittavat. ja oli parin päivän päästä selkeästi tyynempi.nyt hän on jo toiveikas,haki uutta työtäkin.

anteeksi kauhea sepustus,helpottaa tosiaan purkaa tänne vaikka kukaan ei oikeasti lukisikaan.kiiuskako se ihanasti jaksoi kommentoida asiaan,kiitos! se on totta ettei tuohon pelkkä lääkitys riitä,vaikka mies sanookin ettei häntä mitkään kallonkutistajapellet voi auttaa kysymällä miltä se tuntuu,nyt jännään meneekö mies hänelle varattuun psykiatrin tapaamiseen tällä viikolla....
kovin huolettaa nuo lääkkeet,tai siis se miten huolettomasti mies otti alkoholia niiden kanssa,ja viime päivinä olen mieheltä muutenkin kuullut hänen harrastavan nykyään niin elämällä ja terveydellä leikkimisjuttuja että saa kyllä joka päivä pelätä SITÄ soittoa.

mutta suuri kiitos kaikille :hug: lähettäneille! näin hädän hetkellä huomaa miten vähän on niitä ystäviä,jotka ovat aidosti ystäviä,ja täältä saa tukea sitten heidänkin puolestaan!

mauahtavaalle :hug: kissaystävän menetyksestä!
pelkään samaa tuomiota meidän pikkuiselle ystävällemme,joka on ollut jo useamman päivän pois entiseltä pihaltamme(jäi vanhemmilleni),ja pelkään etten enää näe......

vaatteiden silityksestä minä en jaksa aikaani käyttää silittämiseen,en ainakaan enää vauvan synnyttyä! olen juuri sitä mieltä että liian steriili aiheuttaa allergiaa. siitä kiitos että synnytyssairaalassa vaatteet on jaksettu silittää,vastasyntynyt siellä keskellä eri bakteereja on aika herkkä.....

(.) täällä ollut tänään tosi paljon niitä tosi inhottavia vihlaisuja kohdunsuulla.....tai siis missä ovatkaan,häpyluussa? luulin jo vauvan kääntyneen istumaan kun olivat niin teräviä että kävellessä piti aina ihan yhtäkkiä kumartua kasaan ja automaattisesti käsi menee haaroväliä päin keskellä kauppojakin kun niin vihlasee että tuntuu kuin sieltä tökättäisi jalka ulos!
mutta siis pää on alhaalla vauvalla silti,ja nyt pelkään josko kohdunsuulla olisi tapahtunut jotain! huomenna onneksi neuvola,osaa varmaan vastata jos kysyn voinko noin vain oman epäilykseni takia käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen lääkärillä..... eikös se vielä näillä viikoilla ollut huono juttu jos kohdunsuu pehmennyt/lyhentynyt/avautunut??? nyt mulla siis 31+5.....ja on tullut nosteltua laatikoita ja pestyä hyllyä vaikeassa asennossa sun muuta,ja kaikki stressi ja itkukohtaukset päälle.....

jeps,anteeksi mustanpuhuva kirjoitukseni,ja kiitos kaikille jotka jaksatte meitä murehtivia kannustaa!!

ihanaa että suuri osa kirjoittajista saa kuitenkin nauttia odotuksesta,ja toiset vieläpä hemmotella itseään! hyvä hyvä! tulee iloisia vauvoja!




menninkäinen huulet mutrulla
 
mauahtava :hug: :hug: kissan menetyksestä. Kissaihmisenä ymmärrän suuren surusi. Perheenjäseniä ne on!

Riikkuli mietti työpaikan melutasoa - muistaakseni olet päiväkodissa, jos oikein muistan? Positiivisesti ajatellen niin lapsesi ei ainakaan säiky ääniä ja osaa nukkua myös metelissä. Esikoista odottaessa olin kanssa pk ja on saanut imuroida ja vatkata, kun nukkuu helpottaa huomattavasti elämää. =)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille masuasukkien vuokranantajille! =)
 
Margaret pohti vauvan vaatteiden silitystä... Mä silitän se ennen ekaa käyttökertaa, toisella en sitten enää. Mä silitän ihan siks että niistä tulee pehmeitä, en oo ajatellut mitään pöpjuttuja... :whistle: Jos mulla ois kuivausrumpu, en silittäisi, koska siinäkin sais pehmeäksi. Esikollakin silitin ekan pesun jälkeen, en enää toisella. Tosin mä tykkään silittää... :D

Porsche: oo ihmeessä kateellinen päikkäreistä. :D Ja mä lupaan nukkua tänäänkin ainakin hetken, ihan sun kiusaksi. :D Ei vais, alkoi viimeiset päivät koulussa olla TUSKAA! Ja en aina hereillä pysynytkään (opettajan vika jos ottaa ruokailun jälkeen jonkun videon näytettäväksi! |O ) Onneks kaverit pukkas aina vähän ennen kuin alkaa kuorsaamaan... :LOL:

Vauvan liikkeiden sattumisesta on ollut puhetta. Mulla oli eilen ihan sellanen olo, että Torsti tulee mahan läpi... :D Mahtoikohan sitten heittää kuperkeikan, kun kauan oli niin mahaa venyttävä meininki et oikein odotin koska loppuu... Nyt kuitenkin potkut tuntuu ylös, että ei kääntynyt väärin päin... Tais siis mennä koko kierroksen. Mä luulin oikeesti et pian kuuluu ritsahdus ja mahanahka punoittaa uusista arvista. Onneks niin ei kuitenkaan käynyt... :whistle:

Maukkis: :hug: ja osaanotto kissan poismenon johdosta. :'(

Tervetuloa Lumienkeli taas hetkeksi porukkaan. :D Mä veikkaan kyllä ettei mene viikkoakaan ennen kuin viestittelet yksityisviestien kautta... :whistle:

Menninkäinen: Toivottavasti miehesi tila nyt lähtisi kohenemaan, vaikka vauhdilla se varmasti ei tapahtu. Mutta hiljaa hyvä tulee. Onhan toikin jo hieno alku. Ja toivottavasti hän huomaan, että saattaa niistä kallonkutistajapelleistä saattaa olla apua niin ettei itse sitä huomaakaan kuin jälkikäteen... :)

Täällä esikoinen heräsi jo ennen kuin isäntä lähti töihin, joten ollaan jo tehty vaikka mitä. :D Ulkona taas märkää, ja kurahousut tietty hoidossa. :headwall: (Juu, on meillä toisetkin, mutta kun laitoin ne niin et ne sitten löytyy... :headwall: ) No, lähdetään jonkin ajan päästä läheiseen kauppa"keskukseen" heselle kahvittelemaan, niin siellä pääsee leikkimään sitten pallomereen. :) Jos siellä olisi toisia lapsiakin, tässä meidän pihassa niitä kun ei ole... Sekin on hieno juttu uudessa asunnossa (tai siis siinä pihassa :D) että siellä oli viikonloppuna 200% enemmän lapsia pihalla mitä täällä. :D Siellä oli kaksi tyttöä äitinsä(?) kanssa pihalla, vanhempi tais olla meidän tyttöä vähän vanhempi ja toinen nuorempi. Mut kavereita kuitenkin. Jee. B)

Tänään mennään taas illemmalla ostoksille... :/ Ei jaksais, mut pakko se on... :ashamed: Ei vieläkään löydetty sellaista peilikaappia josta tykättäis ja joka ei ihan kamalasti maksais, joten pakko sitten hakea ihan perus, joka meillä on nytkin... No, parempi sekin kuin ei mitään. :) Ja maalia... Keittiön seinään ja välioviin. Huomenna menenkin sitten mun isän ja appiukon kanssa laittamaan tapetteja. :p Nuo kun on sinne tulossa joskus klo 8 jälkeen, niin ajattelin itse mennä sinne jo aikaisemmin vähän hiomaan seiniä niin päästään sit samantien laittamaan paperia seiniin. ;) Jos sitten viikonloppuna vois viedä jo ekoja tavaroita sinne... Mulla on nyt laatikot loppu kun pakkasin jo osan... Mulla on kaapissa vaatteet kahdella hyllyllä, loput on jo pakattu. :LOL: Tosin ei ne päällekään menisi, et ei ne käytössä olisi vaikka kaapissa olisikin. :D

Taidan nyt mennä vähän siivoilemaan hetkeksi ennen kuin lähdetään.

Shamandalie ja Torsti 31+1 :heart:

:wave:
 
Osanottoni Maukkis :hug: ... Kurjaa menettää rakas lemmikki ja kun kisupieni oli vielä niin nuorikin...

:wave: Lumienkeli, monesko comeback..? ;)

Vaatteiden silityksestä; en ole silittämässä... :ashamed: Muutenkin inhoan koko hommaa, silityslauta on ihan vimpula enkä muutenkaan silittele kuin "pakolliset". Anoppi ei voi sietää tätä miniänplanttunsa silityslaiskuutta, silitteleehän hän itse appiukon kalsareista lähtien ihan kaikki :LOL:

 
Pikakuulumisia pitkästä aikaa. Viime kuun puolella kirjottelin tuosta sokerirasituksesta ja niinhän se meni että eilen kävin keskussairaalalla ja alotin illalla pistämään insuliinia. Kivestää aika lailla... Ja ennestään ku täytyy jo pistää klexanea mahaan ja nyt siihen lisäks tuo insuliini ja viis kertaa vuorokaudessa verikoe! Että jos ei tällä tyylillä opi pistämistä ni ei millää!
Vointi on muuten ollu suht hyvä, nukkuminen vaan oon nykyään torkkumista, ei puhettakaan kunnon yöunista. Jatkuvasti saa ravata vessassa ja jos ei sitä ni sitte vauva hilluu älyttömästi, siinä kyllä unet karisee silmistä. Saa nähä minkälainen yökukkuja siitä tulee...
Vauvan painoarvio oli eilen 1,7kg, ei uskos että on jo niiiiiiin iso. Ultrassa näky ku vauva imi peukkua ihan tosissaan, lutunen. :heart:

Vauvan vaatteita on jonku verran jo laitellu, en kaikkia. Oonki ihmetelly miksei niitä nyt laittele samalla innolla ku esikoisen odotusaikana, sillon laitoin kaikki kuntoon hirveällä tohinalla. Ja sitte oliki odottavan aika pitkä... Turvakaukalo pitäis vielä hommata jostain, ei iskis yhtään lähteä ostoksille.

Siinäpä niitä, kuulumisia. Joskus vois tietysti ottaa ihteä niskasta kiinni ja kirjotella ihan "kunnolla"...

Jatkoja kaikille t. äitika ja nutunen 31+2

 
mennikäinen mulla on kohdunsuu ollu jo kauan pehmentyny eikä läääkärit oo sanonu mitään siitä että ois vaarallista..muistaakseni oli jo rv23..mullakin vauva painaa alas ja tuntuu että happi loppuu eikä pitkät kävelyt onnistu enää :ashamed: vihlaisuja ja menkkasärkyä on ollut liekö vauva alkaa jo lähtöasemiin asettua, vaikka viimeviikolla lääkäri jo sanoi että pää tuntuu aika alhaalla :eek:
 
Heips!

menninkäinen minä luen ahkerasti tätä palstaa,olen vaan niin huono kommentoimaan mihinkään. Joka päivä,(monta kertaa!) on pakko käydä kurkkaamassa et onko uusia viestejä tullu.

kummeista: paria mun ystävää olen ajatellut pyytää,miehen kanssa tosin neuvoteltava ensin. Esikoisen kohalla ei mennyt valinnat nappiin,ainoastaan yksi pariskunta pitää säännöllisesti yhteyttä.

en aio silittää vauvan vaatteita,olen yksinkertaisesti liian laiska siihen hommaan!

Sain torilta kirpparilta cracon autobabyn,maksoi 70e. Viime vuoden malli. Omasta mielestäni tein hyvän ostoksen?

Sitten pakollinen (.) osuus:
mullahan todettiin raskausajan anemia,hb oli 96 ja sen vuoksi laittoivat verikokeisiin. Niitten tulokset eivät sitten olleet päätä huimaavia.. Nestemäistä rautaa menee nyt sitten hevosen annos joka aamu, 80 tippaa tuoremehuun.Voitte varmasti kuvitella kuinka "hyvää" kyseinen juoma sitten on! Tällä viikolla on taas verikokeet, ens viikolla äippäpolille sokereiden takia,seuraavalla viikolla neuvola ja sokeriarvojen tarkistus labrassa,eli toimintaa riittää.

tk & rv31+1
 
Hei.

Kiitos kaikille osaaottaneille ja myötätuntoa antaneille. Oon vähä yllättyny itekki miten raskaasti otin kissan kuoleman. Jotenki varmaan se vaikuttaa asiaan kun kissa on ollut koko ajan sellanen mun vauva, alusta asti. No, nyt on ajatuksissa jo uuden eläinystävän hankkiminen, varmaankin kuitenki joskus keväällä se on ajankohtaista ja kun ihan pientä pentua en halua välttämättä vaikka ne suloisia ovatkin.

tk:lla melkoinen annos rautaa. Mulla laski edellises odotukses samohin lukemiin hb mutta ei mun tarvinnu tuollaista määrää rautaa imee. Onko vatsa kestäny tuon hevoskuurin?

Menninkäinen: Edelleen toivon sulle jaksamista!!! :hug: Ja samaa mieltä että liian tarkka hygienia ei voi olla hyvästä. Jos on tosi steriiliä koko ajan niin eihän ne pikkuiset kestä sitten mitään pöpöjä mihin väkisinki törmää esim kauppareissulla tai kylässä. Ja voi kun tulee aika mennä hoitoon tms..
Oiskohan se ollue et ainaki s.joen sairaalas ei enää pidätellä vauvan syntymistä jos on 34viikkoa kasassa?? Siihen asti sais paikat olla kii tai ainaki pitää osata relata jos alkaa olla synnytysoireita. Just tuli sunnuntaina mtv3 faktalta synnytyssairaala ohjelmas pätkä missä syntyi 32 viikoinen vauva. Olihan se pieni!! Ja voi ku ne sitä joutui elvyttämään siinä ja itkuhan siinä pääsi iteltä. Menkööt vaikka sen 2vkoa yli ja mitä vaan mut kunhan pikkuinen pysyis kyydis viel ainaki kuukauden. Niin.. ajatella että kuukauden päästä jorma on valmis syntymään.. :eek: aaaapuuuuuva!

Pakko lähtee pienelle kävelylle ruokahaluja herätteleen ja tyttö rattaissa mukaan. Ainoo et tahtoo suppailla vähä lenkitys mutta jos eivät nyt kovin kipeitä oo niin ei pieni tassuttelu pahaa tee, oon nimittäin laiskistunu niin lujaa et ihan hävettää!!

Aijuu SHAMANDALIE: Meil ois paljon silitystä vailla olevia vaatteita, verhoja yms.. Jos sä tykkäät siit hommasta niin tervetuloa!! :D

:wave:

maukkis ja jorma 32+3
 
Lumienkeli tervetuloa joukkoon =)

Maukkis voi miten kamala kohtalo kissallasi, täältä myös yksi kissaihminen lähettää :hug:

Kohdunsuun pehmentymisestä oli puhetta. Vauveliini oletko toissynnyttäjä, silloin kai pehmentyminen on melko normaalia. Mä nimittän kävin kivuliaiden supistelujen takia lekurissa ja todettiin parissa viikossa kohdunsuun pehmentyneen, olen siis ensisynnyttäjä. Eilen kävin kontrollissa. Ei ollut onneksi edennyt, pysynyt samanlaisena mutta laittoivat pariksi viikoksi sairaslomalle kun mukaan on myös tullut liitoskivut jotka haitanneet supistelujen kanssa työntekoa aika lailla Taas parin viikon päästä katsotaan kohdunsuun tilanne uudestaan. Ja rauhallisesti pitäis nyt ottaa. Menninkäinen, jos sinulla ei ole supisteluja, varsinkaan kivuliaita niin eiköhän tuo normaalilta kuullosta. Mutta tietenkin kannattaa kysyä asiasta neuvolassa.

Silittämisestä on ollut puhetta. Täällä ilmoittautuu yksi himo silittäjä ja tämän voi todellakin laittaa hormonien piikkiin. Oon aina inhonnu silittämistä mutta nyt olen pessyt ja silittänyt kaikki saamani vauvan vaatteet ja lakanat. Lähinnä sen takia että ovat pehmeempiä. Olen ensisynnyttäjä joten kaikki on niin uutta ja ihmeellistä joten on ollut ihana laitella niitä pikkuvaatteita =)

Mukavaa päivää kaikille!

Misse81 28+4
 
Tervehdys!
Olipa tullut asiaa vajaassa viikossa... Ja paljon vielä kurjia juttuja.

Elviirattarelle :hug: . Jaksamista ja voimia. Kamalaa, että tuli ero tässä elämäntilanteessa ja vielä tässä vaihesssa, mutta toivottavasti näin on parempi. Ainahan te voitte palata yhteen, jos tilanne selkiytyy.

Mauahtavaalle myös :hug: ja osanottoni kisulin menetyksestä :'( .

Ja Menninkäiselle myös jaksamista :hug: . Eikö puhuminen siskosi kanssa auttaisi?

Maikka: Ummetusta on ja paljon - ja verta tulee enemmän kuin sitä mitä pitäisi senkin harvan kerran kun jotain tulee... :whistle: Myötätuntoni siis täältä 100 %:sesti...

ON: Kaaduin eilen :snotty: . Oma pieni adhd:ni ei liikkunut koko iltana sen jälkeen. Oli niin paha mieli :'( ja olin todella vihainen itselleni :headwall: . Onneks tänään oli aamulla muutenkin neuvola. Ne halus ensi töikseen kuunnella sydänäänet, kun kerroin tapahtuneesta ja onneks se siellä 133-141 välillä jumputtelikin... :heart:

Muuten kaikki oli hyvin: verenpaine oli kumma kyllä alempana kuin vuosiin 117/81, hemppaa ei otettu, koska kuukausi sitten oli 134, pissa puhdas ja painoa 700g/vk, mutta ei tullut noottia :D . Jatkossa käyntejä onkin sitten 2 viikon välein. Sf-mitta oli 28...Ei kai muuta.

Uudet (tai uusi, jonka nimeä en muista) tervetuloa :flower: !

 
Tervehdys!

Tsemppiä kaikille kellähttp://keskustelu.kaksplus.fi/t869889,225#
Lihavointi on vaikeata..raskasta käydä tuollasia asioita läpi vielä raskausaikana kun hormonit jyllää :hug: :hug:
Täällä on ollut taas juttua vaikka mistä..

Liitoskivuista on puhuttu taas..joku mainitsi ton että tuntuu että on pakko pidellä kiinni alapäästä,samaa täällä :ashamed: Välillä repii ja tuikkii niin pahasti esim kaupassa että tekis mieli sielläkin pidellä vaan kättä siellä että pystyy kävelemään. Noloa.. ! Vauvan pää tuntuu olevan koko ajan alempana ja alempana..mutta nyt oon tuntenu sen poikittainkin masussa joten ei se vielä "lähtökuoppiin" ole menny (eikä vielä kannattaiskaan)

Nyt on tullu kanssa sellasta puuskutusta ja hengästymistä..kait se alkaa painaa sisäelimiin kun on jo aika ylhäällä toi kohtu. Välillä hävettää kun kävelee muutaman portaan niin puuskutan ku oisin maratoonin vetäny.
Silittämisestä oli puhetta..minä silitin ensimmäisen lapsen vaatteita hulluna..toisen vaatteet ennen syntymää ja sen jälkeen tarvittaessa. Koko ajan vähenee..heh. Nyt en oo ees ajatellu silittämistä..oon kuullu ton kyllä että vähentää sitä allergisoivaa pölyä mutta tuskin otan siitä suurempaa stressiä kun luulen että alussa varsinkin kaikki aika menee siihen että saa lapset ja kodin jotenkin hoidettua ja joskus nukuttuakin ;)
Kohdunsuun pehmenemisestä on moni puhunu kanssa ja ainakin minun kohdalla se on niin että oli pari viikkoa sitten jo pehmentynyt. Mutta se on normaalia kun viime synnytyksestä on niin lyhyt aika ja on kolmas jo.

Vointeja kaikille!!! :flower:
 
No niin, täällä taas. Ketään erikseen mainitsematta, monella oli surua ja huolta. Joten :hug: kaikille tarvitseville!

Sitten alan pyöriä taas oman navan ympärillä. Viime viikon neuvolassa otettu Streptokokki oli positiivinen, eli lääkekuuria pukkaa. Tuleekohan tämäkin vauva sitten etuajassa vesien menolla, kuten streptokokissa vissiin on tapana?

Sokereita edelleen mittailen ja aamuarvojen kanssa taistelen. Mutta eiköhän tämä tästä. Houlettaa vaan vauvan puolesta. Ite seison vaikka loppuajan päälläni, jos siitä vaan apua on.

Täällä oli kuukausi pari sitten sellainen kysely, että mitä kaipaat ei-raskaana olosta? Silloin ei tullut mitään mieleen, mutta nyt keksin kyllä pitkän listan. Eli kivutonta selkää, parempia yöunia eli ettei pelkkä kyljen kääntö olis niin hankalaa, sitä että sais entiseen malliin touhattua kun nyt pelkkä imurointi on ihan mahdoton ajatus. Kyllä vaan tämä toinen raskaus ottaa niin lujille. Eka oli ihan lasten leikkiä tähän verrattuna. Eniten ärsyttää tämä, kun ei pysty tekemään juuri mitään. Vähän kun jotain tekee, on ihan joka paikka jumissa. Vaikeutuukohan odotukset aina kerta kerralta?

Juu ja en silitä vaatteita. Uudet äp-lakanat pesun jälkeen silitin, kun tulee niin kauniit sitten. Mutta taitaa se jäädä tuohon yhteen kertaan. Esikoiselta silitin ekan pesun jälkeen, kun kaappiin laitoin vaatteet valmiiksi. Ei ollut muutakaan tekemistä ja sitten oli niin nättejä vaatepinoja. En sitten syntymän jälkeen enää kyllä edes miettinyt mitään silityksiä. Paita oli about 5 min päällä ja taas oli puklu tai kakka tullut läpi.

Mrs Nobody rv 30
 
Voimia Elviirattarelle ja menninkäiselle... :hug: Ja tietysti myös Muahtavaale osanotot kisupienen surullisesta kohtalosta... :hug:

Mulla voi nyt kirjottelu olla hiljasta muutaman viikon kun on muutto tälläviikolla ja vaikka tavaraa on nyt jo pakattu niin silti vitä on vielä niin perkuleesti jäljellä. Enkä ees tiedä kuinkapian netti toimii uudessa paikkaa... Mutta palailen aktiivisempana sitten taas kun ollaan kotiuduttu uuteen paikkaan. :)
 


tän päivän pallomaha, noussut ihan sikana korkeemmalle. Vaikka vauva tuntuu olevan tuolla jalkojen välissä roikkumassa...



mulla mitään asiaa, kaikki normaalisti. Nukkunu hyvin, syäny hyvin, ei juuri kolota. Ähky on olo mut muuten ihan jees. Ja kun Tirppa on ollut aktiivinen niin mielikin on hyvä. Viikonloppuna oli ihan järkky meno mahassa ja olin ihan varma että nyt jos koskaan nahka repee, mut ei vieläkään! kopskops.

Tuitsu ja Tirppa 32 tasa
 

Yhteistyössä