**Joulun odottajat** Huhtikuu

Mauahtavaa pikana
No jopas oli taas tullut muutamas tunnis tekstiä valtavasti. On kyllä totta et ollaan aktiivista porukkaa, ottaen huomioon että pino ei oo kuukauttakaan ollut pystyssä ja varmasti ihana porukkamme kasvaa vielä paljon kun monet muutkin joulun odottajat löytävät tänne =) Päivitys puuhiin palaan aamulla, tervetuloa vaan ja Saralialla rutkasti varhentui LA, kateellinen minä. Sulla on viikkoja jo vaik kuin paljon, mäkin haluun :kieh: Eipä kummempia, hiljaisuus laskeutunut meille ja siitä nautin tv:n ja lumipantterin pussin kanssa... Huomiseen.. :wave:
 
Pi pa re: Ei kuunneltu :( ja seuraavana on lääkärikäynti, jossa tuskin kuunnellaan. Olishan se ollut ihana edes kokeilla, mutta aika vierähti siinä jutellessa ja tietojen täyttelyssä jne...

Ummali: Tampereella, ja vasta syksyllä aletaan taasen tekemään 2 ultraa/raskaus, mutta ompahan hyvä syy mennä 4d ultraan ;) Oma pikku rakenneultra siihen väliin. Täällä menee ultravaraukset nykyään neuvolan välityksellä, mikä on ihan hyvä juttu.

Tein "sormustestin" jonka mukaan poika olis tulossa, saas nähdä pitääkö paikkansa... Itseasiassa on kyllä aika poika fiilis muutenkin kun on tää oireilu ollu ihan erilaista kun tuosta likasta, mutta ainahan ne on erilaisia, joten ? mutta hauska arvuutella, hih.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 17:45 timantti kirjoitti:
Ummali: Mä yritin tänään saada eka ultra-aikaa, mut en päässy läpi. Oletko jo ekan neuvolan varannu?

Mulla esikoinen halusi odottaa 9 pvää lasketun ajan yli, toinen tuli 2 vkoa ennen ja kuopus 3 pvää ennen laskettua aikaa. Mut kaikki synnytykset ovat alkaneet lapsiveden tihkumisella.

Mut kunhan ny eka pääsis neuvolaan ja ultraan. Kuopus 3,5 v. on höpöttänyt koko ajan, et meille tulee poika- ja tyttövauva... Se oliskin aika hurja juttu!
Olen joo ekan neuvolan varannu. Tais olla 16.5 eli viikkoja sillon vissiin 9+. Jospa mäkin sit yritän saada sinne ultraan ajan jo nyt. Se on varmaan sit kesäkuussa...vasta...

Ja joku kirjotti et panikoi aika ajoin tulevan perheenlisäyksen tuomaa "rumbaa". Meille on toinen tulossa ja välillä tulee mieleen et vitsi miten mä pärjään ja miten mä jaksan jos esikoinen on kovin mustasukkanen ja osoittaa mieltää. Toki niitä asioita mietti jo ennen kuin alettiin toista yrittämään mut silti ne asiat tulee välillä mieleen. Suurimman osan ajasta tai siis koko ajan olen kyllä mielettömän onnellinen tulevasta lisäyksestä ja otan vastaan asiat miten ikinä ne sit onkaan silloin. Mies ei ota asiasta paniikkia ollenkaan, hän sanoo vaan et turha semmosia miettiä kun tietää että me tullaan pärjäämään ihan loistavasti.
 
Kirjoittelenpa minäkin nyt päivän kuulumiset.

Oireet on jatkunut samoina kun millä ne alkoivatkin, alavatsakipu, välil alaselkäsäryt,nännit arkoina ja mieletön turvotus vatsassa.

Onneksi se ruskea vuoto, jota tuli eilen aamupissalla ollessa, oli vain se yksittäinen vuoto, sillä mä kerkesin jo pelästyä..

Pahaa oloa odottaen, sillä sitä ei vielä ole, mutta luulen että sekin aika tulee vielä, nyt olen siis 5+4 eli kuudennella viikolla. La ois 21.12 laskureiden mukaan..
 
Höh hukkasin koko tekstin, eli uudestaan iltaa!!

Papana, mulla oli ainakin ihan erilainen olo kun odotin poikaa,siitä siis osasin vähän arvailla kumpi oli tulossa, nyt ei oo viä sen suurempia tuntemuksia,mut katotaan kun eteenpäin mennään.

Tietysti tää meidän pino on paras kun me kaikki ollaan täällä,ei sitä sen suuremmin tarvi ihmetellä :LOL:

tuntuu toi maha pyöristyneen kovasti, vaikka tuskin se tosta tontusta johtuu, suurin syy on tossa syömisessä =)

Vaihdettiin pikkupojalle eilen lastensänky, siis vietiin pinnasänky pois. Hyvin jäi sinne nukahtaan vaikka ensin aattelin että kuinka tässä käy,eikä muuten tuntunu hirveen haikeelta se pinnasängyn purkaminen kun on tää uus projekti.ja saatiin viimein toi meiänkin makkari rempattua, nyt ei oo enää kun suihku ja saunaremppa,mut niihin täytyy käydä kerjään lisää rahaa pankista. siis syksyllä muutettiin tänne ja ollaan siitä asti pikkuhiljaa kunnostettu, no nyt alkaa se onneks jo helpottaan.

Tervetuloa ja onnittelut munkin puolesta kaiklle uusille :flower: =)

Ja Schätzchen onnea huomiselle ja tuuthan heti kertoon miten meni =)

terveppä terve
eliisa ja pikkutonttu 8+1
 
Sama homma täällä;saatiin pinnasänky taas purettua varastoon vähäksi aikaa kun kuopus 1v4kk siirty oikeaan sänkyyn viime viikolla. Välillä kyllä itestäkin tuntuu et miksi aloittaa taas alusta just kun saa edellisen syömään itse ym. omatoimisemmaksi ja eikun uutta putkeen :whistle: mutta minkäs teet kun ikuinen vauvakuume :LOL: Nyt tulee tasan 2vuotta kuopuksen ja vauvelin ikäeroksi. Esikoisella ja keskimmäisellä 1v8kk ja keskimmäisellä ja kuopuksella 1v10kk,eli kuitenkin väli pitenee kun ikää tulee :LOL:

Tänä aamuna piti eka kertaa juosta vessaan okselle mutta mitään ei tullut kun tyhjä mahalaukku. Koko ajan ihme olo,ei ruoka maistu mutta kuitenkin nälkä koko ajan. Flunssa päällä jo toisen kerran tämän raskauden aikana eli ilmeisesti se vastustuskyky laskee näin alkuraskaudessa..Väsyttää koko ajan,hirveä pinnistely että jaksaa nuo mukulat hoitaa :/
Maikka+nelonen 6+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 10:50 Mauahtavaa kirjoitti:
*tivoli......................................................................

Taidan viimein uskaltautua tänne. Plussaa tuli viimein pari viikkoa sitten, pitkän odotuksen ja hormonihoitojen jälkeen.

Mun rivi näyttää tältä

22.12 - tivoli 29 v. - KOKS - 1.

Taustalla siis keskenmeno ja 1,5 vuoden vauvatoiveet. Vieläkin pelottaa, että tämä menee kesken heti, jos jollekin asiasta kerron, joten siksi en ole mihinkään klubiin uskaltanut aiemmin liittyä. Mutta jospa onni olisi tällä kertaa mukana.

Menkoista laskettuna la on 22.12. ja tänään 5+2, mutta todellisuudessa la on todennäköisemmin 26.12. myöhäisemmän ovulaation vuoksi. Alkuraskauden ultran varasin 7+2, jolloin la:kin tarkentunee.

Minkäänlaista pahoinvointia ei ole, eikä oikein mitään muutakaan oiretta. Rinnat ovat viikon sisällä turvonneet ja kipeytyneet, ja ylipirteys vaihtui väsymykseksi, mutta muuten olo on aika normaali. Paitsi että nykyisin on aina nälkä ja kokoajan jano :D. Ekoja tuntemuksia tuli jo plussatessa dpo 9, mutta en tietäisi olevani raskaana, ellei lukuisat testit olisi sitä todistaneet. Tai no, päätä särkee ja mielialat vaihtuu, joten kaipa se on sitä itseään. Parasta tässä alkuraskaudessa on ollut se energian määrä, mikä plussauutisen jälkeen lisääntyi. Urheilu maistuu ja kotona jaksaa touhuta muutakin, kuin istua tv:n ääressä =) . Pahoinvointia odotellessa...
 
Iltoja kaikille :)
Olen täs pitänyt hiljais eloa, tosin päivittäin käyn lukemassa teidän kuulumisia. On kyl niin epätodellinen olo vieläkin,mutta saimpahan tilattua tänään ajan neuvolaan,se ois nyt perjantaina. Kyllä jännittää :p
 
papana03: Mä olen kans noita sormusjuttuja tehnyt. Viime kesänä se näytti mulle viittä lasta.

Tyttö, poika, tyttö, poika ja tyttö. Kolmanteen lapseen on pitänyt kutinsa, mutta kahden viimeisen kohdalla se pyörittää "kaksosia". Nykyiselle miehelleni sormus näyttää tyttö, poika ja tyttö ja samoin kahden vikan kohalla vimmattu kaksospyörinä...

No, ultrassa sen sit näkee. Ajattelin kyl, et tää on mun vika raskaus, mut eihän sitä koskaan tiedä.

Mulla on kans rinnat olleet tosi arat ja vatsa- ja selkäjuilintaa. Vatsallaan ei voi nukkua, mut onneksi on imetystyyny, jonka voi survoa mieleiseensä asentoon jalkojen alle ja "vatsan suojaksi".

 
Aktiivista porukkaa juu! Täällä kans halailtu pönttöä. Töissä oli se kehityskeskustelu, en kertonu vielä vauvasta...hyvä niin.

Mitä te ihmiset syötte aamupäivisin töissä, tai siis myöskin aamupalaksi? Mä en enää keksi ruokia, tuntuu että kaikki yököttää!! Mut jotain ois pakko tunkea sisälle ettei pääsis paha olo tulemaan.

Kuka tällä kutsuikaan masuasukkiaan niiloksi..? Me ollaan puhuttu että jos tämä tuleva perheenjäsenemme on poika, siitä tulee niilo =)

tänään krapula on jatkunut koko päivän, oon maannut vain sohvalla. En voisi kuvitellakaan lähteväni töitten päätteeksi lenkille, ihailen kyllä sellaisia raskaanaolijoita jotka siihen vielä pystyy. Oon ihan rättipoikki kun pääsen töistä kotiin.

Mies sanoi tänään että onko sun kokoajan pakko valittaa pahaa oloa, että hän kyllä sen tietää sanomattakin, ja niinhän se onkin. Mulla on ihana mies, se siivoo, käy kaupassa ja laittaa ruuan, ja on todella ymmärtäväinen mun suhteen. Ja sitten mie se vaan valitan :ashamed: Mutta niinhän se on ettei mikään ole ikuista!

perjantaina neuvola, miten siihen pitäis valmistautua?

Näihin tunnelmiin,

Mötkylä 7+4
 
Onpas täällä tosiaan viestejä.....täytyy pyytää jo heti anteeksi jos joskus kysyy tai kommentoi asiaa mikä on ja aiemmin kysytty ku tällee myöhempään porukkaan liittyy ni ei ihan noita yli 40 sivuu tuu luettuu tarkkaa=)

Mä kävin eiln terveyskeskuksessa verikokeella ja tänään iltapäivällä soittelen tulokset...kyseessä siis tää et näkee paljoko sitä jotain hormonia on kehossa...siitä sit tietää jotain viitteitä että onko pienellä kaikki hyvin....lupasin miehelle että ku se tulos tulee ni sit lakkaan panikoimisen..
ultra on vajaan kahden viikon päästä, 7.5 jolloin on siis tasan rv8
Lapsettomuushoitojen takia siis varhaisultra klinikalla ja just tää hormoniverikoe..

Eilen nukuin neljän tunnin päikkärit about 10 tuniin yöunien päälle...no, tänää sit heräsin jo seittemältä=)

Vatsaa nipistelee nyt aikalailla.....ja noi rinnat aristelee..
Voi ku sais noi tulokset jo!!!!

Meillä siis mä 26, mies 27, laskurin mukaan menkoista LA ois 17.12 Synnytys tulee taåahtumaan TYKSissä ja ihan ensimmäistämme ootamme :heart:
 
Huomenta =) ! No olipa eilisen illan ja tän aamun aikana tullut tekstiä... \|O
Tervetuloa uudet =) !
Tänä aamuna olin hakemassa take away kahvia kun vaihdoin bussia töihin tullessa. Jouduin menemään kahvilan vessaan OKSENTAMAAN :D . Voi sitä riemua! Nyt kun ultrassa lääkäri kysyy miten voin, on sentään jotain konkreettista kerrottavaa :p . Jipii. Hyvin erikoiset asiat voi tehdä näköjään onnelliseksi ;) .
Ultra on illan suussa, joten viimeistään illalla kerron sitten onko kaikki kunnossa. Pitäkää peukkuja :heart: !
Tuskin maltan koko päivää kuitenkaan täältä pois pysyä, joten kuulemme varmasti jo aiemmin....
 
huomenta reippaat kirjoittelijat :)

Snoukku & muut uudet tervetuloa joukkoomme :). Kiva, että Snoukkukin löysit tänne :). Just eilen mietin, että joko olet löytänyt oman pinon :).

Pi pa re: Itse teen kanssa ruumillista työtä ja työvuorot menee jalkoje päällä eli seisomatyötä teen :whistle: . Välillä todellakin tuntuu, että ei työn teosta tulee mitään, kun väsyttää niin kovin \|O . Ja varsinkin noiden pitkien työvuorojen jälkeen jalat ovat kipeät ja turvokissa... Meillä kun ei välillä kerkeä edes töissä kunnolla syödä, ja jos ehtii niin saatan istua työvuoron aikana sellaset 10 minsaa :eek: .

Joku kyseli töihin otettavista aamupaloista... Itse olen ottanut töihin mukaan hedelmiä (banaania, mandariinejä yms.), jogurttia tai Pilttipurkkia, joita on helppo syödä nopeasti töitä tehdessä ja pikaisesti sivussa :). Minulla ainakin laskee verensokeri aika nopsaan, joten pakko varautua jollain pienillä eväillä, jotta saan taas olon lähes tulkoon normaaliksi :).

Aika monella on ollut jo neuvola.. Minulla se on vasta kahden viikon päästä :whistle: . Täällä päin näköjään nuo neuvola-ajat annetaan tuonne rv 10 tienoille. Ja tosi moni on sanonut, että on saanut neuvolasta postia kotiin, mutta ei mulle ole tullut mitään :/ . onkohan sekin paikkakunta kohtaista? Vaikka onhan tässä 2 viikkoa aikaa vielä saada postia :).

terkuin Veeruska ja Heppu Huoleton 8+0
 
HUOMENTA KAIKKI!

Ihan tyhjä pää vaik äsken kuinka paljon oli mielessä mitä kirjoitan, kun luin teidän sepustukset..

Jollain oliko SARALIA kenties jo la syyskuussa? ONNEA!!! varmasti ihana uutinen =)

SHCHÄTZEN: onnea sullekin yökkimisestä! Ja urheana töihin menit, vai? Tsemppiä!

Joku mietti että miten jaksaa rumbaa ja rahat riittää..tunnustan! MInäkin kyllä mietin että repiikö unettomuus meidät puhki ja eriteille..kun mä olen muutenkin kiukkusta sorttia väsyneenä..ja nälkäisenä :LOL:
Sitten taas mä mietin, että varmasti kaikki menee hyvin ja syhde SÄILYY hyvänä, ehkä jopa syvenee..Jossain oli et lapsi ei hyvää suhdetta pysty pilaamaan eikä huonoa suhdetta parantamaan..kuulostaa järkevältä ;)

Mutta meillä tosiaan esikoinen vasta, että hän joka kirjotteli oli jo liudan lapsia kokenut äiti, jolla ei varmasti heti mene peukku suuhun;) TSEMPPIÄ KOVASTI!!!!

Kyllä meilläkin viime aikoina pinna kiristynyt ja ärräpäitä lennellyt puolin ja toisin, mua väsyttää ym. ja mies remontoi kotia ja siinä kun tulee niitä kuuluisia mittausvirheitä niin hän on ihan sressaantunut myöskin..

Aina on kuitenkin sovittu ja luvattu taas rakastaa :heart:

Mukavaa tiistaita kaikille!

katherine ja päivänsäde 6+1
 
Schätzen: EIIIIHH.../vajoaa/ *heh* ei vaiskaan, onneksi olkoon :D Ja tsemppiä ultraan, jännä kuulla mitä siellä näkyy kun samaa tahtia mennään!

Joku (Mötkylä?) kyseli aamupalasta: mulla on kanssa maustamatonta jogurttia (mikään sokerinen ei maistu) ja banskuja tms. hedelmiä mukana töissä. Ja cashew-pähkinöitä, niissä on kivasti energiaa.

T. Tracy75 + Pikku 6+5
 
Huomenta kaikille! =)

ja SCHÄTZEN onnea oksusta! :flower: :LOL:

On tosiaan paha olo lisääntynyt täälläkin,oksentamista ei vielä,mikä on hyvä kun inhoan sitä yli kaiken.mutta kiva että on selvää pahoivointia,tietää olevansa raskaana.

mutta tosiaan minullakin alkaa loppumaan aamupalavaihtoehdot,kun paha olo lisääntyy.hedelmäjugurtti on näköjään ainoa mikä tuntuu hyvältä,ja suklaavanukkaat maistuis kans mut ei viittii vetää niitä kokoajan. ;)

inhottavaa on tässä meikäläisen pahoinvoinnissa se että kun syö jotta ei alkaisi oksettamaan,mutta kesken syömisen tai hyvässä lykyssä vasta heti sen jälkeen alkaa etomaan... :x eikös sen olon pitäny parantua syömisestä,häh!? :attn:

Kuvaavasti joku juuri sanoi että on aina nälkä ja kokoajan jano. juuri näin!

meillä mies syö yleensä reippaasti enemmän kuin minä,eilen sitten oli hyvä esimerkkipäivä minun uudesta nälästä: tytön kanssa syötiin reipas lounas,sitten hetken päästä mies tuli kotiin ja teki itsellensä reippaan annoksen roskaruokaa,jota vedin nälissäni enemmän kuin mies,ja kun tyttö parisen tunnin päästä nukahti niin oli pakko lämmittää vielä eilisruokaa kun niin nälätti! mies oli silloin vielä ihan ähky... :LOL:
että kyllä tuo meikäläisenkin masu kasvaa ensin varmaan ruoasta kuin vauvasta!!

miehestä tuli mieleen että keskustelitte naimaisiinmenosta.... me ei olla naimisissa,kihloissa kyllä kohta 4 vuotta.mutta eihän tässä kiiruskaan ole kun vasta kakskymppisiä ollaan.

täälläkin mies on tokaissut mm. että jaksoi nostaa kaksi ihmistä kerralla kun tätä laiskiaista auttaa sohvalta ylös,tai jtn vastaavaa,mutta luulen että hän ehtii käymään raskauden aikana vielä läpi koko tunteiden kirjon tästä kakkosesta.

itseäkin välillä,kun on raskasta tytön uhman kanssa,mietin että mitenköhän pärjään varsinkin ekat kuukaudet,mitkä olivat tytönkin kanssa aikamoista itkua ja valvomista eikä syödäkään ehtinyt.mutta 9 kuukautta on pitkä aika,lapsesthan kasvaa vaikka kuinka sinä aikana! ja toivon että ehkä tämä seuraavaa olisi pikkiriikkisen vähemmän vaativa..... =)


ja tämän navan omia oireita pahoinvoinnin ja nälän lisäksi ovat lisääntyneet unet.(yhtenä yönä näin unta entä kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä todettiin mahassani olevan 13 sikiötä,yksi oli kuollut,"ikävä kyllä".ja sitten mietittiin miehen kanssa miten jaksetaankun meillä on ennestäänkinjo 10 (samanikäistä)lasta..... :LOL: :LOL: )


päikkäreitä jos en nuku niin olen väsynyt koko päivän,illalla ei jaksa valvoa.itkuherkkä taidan olla minäkin,mutta samalla olen tavallista kiukkuisempi.ja nännit on niin kipeät ettei koskea saa,ja piti ottaa ensihätään imetysliivit jo käyttöön kun tavalliset on niin eämukavat paisuneille rinnoille.pitäis varmaan käydä liivikaupassa...

ekaa neuvolaa en ole vielä varannut,ehkä sitten muutaman viikon pästä.

niin ja joku mainitsi käyttävänsä kalaöljyä,tiedättekö,(hölmö kysymys),että siirtyykö kaikki öljykin sellaisenaan sikiölle? kun ostin kalliita öljykapseleita,niin mietin vain että onko niistä hyötyä vauvalle.....

muuta en tällä kertaa jaarittele,paljon hyviä hetkiä pahoinvoinnin keskelle kaikille!!!!! =) =)

menninkäinen ja vellu
 
Huh mikä luku-urakka tänä aamuna kun olen viimeksi käynyt täällä perjantaina!

Heti vähän omaa napaa: eilen oli eka neuvola, viikkoja oli 8+2. Ei mitään erityistä, terkka on vaihtunut edellisistä raskauksista mutta on tosi kiva ja tunsin hänet jo lasten terkkana. Meillä siis sama terkka hoitaa äidin odotuksen ja sitten lapsetkin, kiva että on yksi ja sama henkilö.

Niskapoimu-ultra on 18.5. eli vielä täytyy odottaa ensitapaamista. Ei olla vielä kerrottu kellekään, ainoastaan mun bestis tietää joka eilenkin oli lapsenvahtina meillä neuvolan ajan. Kyllä kai kerrotaan kohta...

Olo on vähän kohentunut, siis väsymys hieman helpottanut. Nälkä on koko ajan ja pissattaa ihan tolkuttomasti. Pahoinvointia ei ole. Paleltaa...

Menninkäiselle pitää heti vastata kalaöljyistä että sikiölle öljyt on todella tärkeitä aivojen kehitykseen. Kannattaa kaikkien kiinnittää siihen huomiota.

Eipä kai kummempia, olen yksin töissä (siis toimistolla) ja taidan ottaa rennosti tän päivän.

Suski 8+3

PS. Mites te jotka odotatte kolmosta aiotte matkustaa autossa vauvan syntymän jälkeen? Saa neljättäkin odottava äippä vastata :)
Mulla on ihan reilun kokoinen auto mutta airbagit edessä ja takana vain kahdet 3-pistevyöt. Mielelläni vaihtaisin auton mutta en tiiä riittääkö pelimerkit... haaveissa olis vielä neljäs lapsi joten pitäis vaihtaa kunnon tila-autoon... onneks vielä aikaa miettiä näitä elämän "suuria" kysymyksiä...
 
Menninkäinen: Kalaöljyn (omega-3) syönti käsittääkseni auttaa hermoston kehittymiseen. Joku saa oikaista, jos parempaa tietoa. Itselläni se vaikuttaa mielialaan. Samoin miehellä, jos jättää väliin niin on huomattavasti kiukkuisempi.

Naapurin lapsen ADHD:tä hoidetaan omega-3:lla ja käyttäytyminen on rauhallisempaa.

Jostain luin, et jos aikoo syömällä saada samat epa-rasvat kuin kapselista, niin pitäisi syödä esim. ahvenia 5 kg! No, ehkä se jollain onnistuis raskaushimona? :eek:

Tracy75: Mulla on kans cashew-pähkinät ruokalistalla. Energiaa niistä saa aika tuhdisti.

Menninkäinen: Nauruhermoja kutkuttava uni :LOL:
Schätchen: Tsemppiä ultraan!

ON: Tänään aamupalana eka tomaatti, kuopus hoitoon viereiseen taloon ja sitten kaurapuuroa kiisselin kera... Kiisselin sopivuutta testailen, kun noi allergiat ja yliherkkyydet ovat valloittaneet meikäläisen kropan.

Mutta siitä saa syyttää vain itseään. Mulla on hiivasyndrooma, sekä vuotavasuoli epäily. Olin menossa homeopaatin tykö, mutta ilouutinen raskaudesta muutti suunnitelmia. Hoitoa ei voi aloittaa, jos on raskaana.

No, positiivisesti ajatellen, säästyy aika monta sataa euroa! Hiivan liikakasvusta johtuen olen ollut välttämisdieetillä ja sen aikana sitten tärppäsi. Terapeutti kertoikin, että juuri hiivan takia raskaaksi tuleminen on ollut aikaa vievää puuhaa. Ja uskonkin asian olevan niin.

Nyt siis vain jatketaan välttämisdieettiä eli hiiva, vehnä ja sokeri pois. Tosin eilen nappasin esikoisen suklaasta pari palaa. Mutta ei se sitten maistunutkaan kovin hyvältä...

Vaikeata on ollut katsella sivusta muiden herkutellessa. Mutta sitten kun ajattelee seuraamuksia, (vatsan turvotus, väsymys, ihottuma jne.), niin malttaa vain katsella.

Nyt on varmaan hoidossakin pakko kertoa, et miksi en menekään homeopatia -hoitoon. Paitsi, et kyllä se kuopus on varmasti sielläkin hoilottanut, et meille tulee poika- ja tyttövauva... Ei reppana varmaan osaa päättää, et haluisko veljen vai siskon.

Tais tulla taas aika pitkä sepustus :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 10:14 Suski kirjoitti:
Huh mikä luku-urakka tänä aamuna kun olen viimeksi käynyt täällä perjantaina!


PS. Mites te jotka odotatte kolmosta aiotte matkustaa autossa vauvan syntymän jälkeen? Saa neljättäkin odottava äippä vastata :)
Mulla on ihan reilun kokoinen auto mutta airbagit edessä ja takana vain kahdet 3-pistevyöt. Mielelläni vaihtaisin auton mutta en tiiä riittääkö pelimerkit... haaveissa olis vielä neljäs lapsi joten pitäis vaihtaa kunnon tila-autoon... onneks vielä aikaa miettiä näitä elämän "suuria" kysymyksiä...
Meillä tuo tilaongelma (4.lapsi tulossa) ratkeaa auton vaihdolla. Meillä on nyt Passat Variant, joka vaihtunee Passat Touraniin...

Touranissa vain ei ole niin paljon tavaratilaa kuin nykyisessä. Ja takariville mahtuu vain lyhytjalkaiset... :snotty:

Kaksi vanhinta lasta on jo murkkuiässä, joten meillä äippä ja isä valtaa etupenkit ja lapset sijoitetaan taakse. Airbagit on välillä pois käytöstä.
 
Huomenta..

Tervetuloa ja onnea uusille! :flower:

Tivoli ymmärrän pelkosi. Toivotaan että onni todellakin olisi mukana tälläkertaa ja voisit nauttia tästä raskaudesta täysinrinnoin.

Vesseli80 ei todellakaan haittaa vaikka kysyt tai kommentoit samaa asiaa mitä täällä on jo puhuttu. sitä varten tää ketju on. täällä saa vatvoa asioita mielinmäärin. =)

Schätzchen pidän peukkuja sulle ja jännään täällä sun puolesta.

Menninkäinen Mäkin näin viimeyönä tosi hassua unta. odotin kaksosia ja ne tuntu vatsan päällä kahtena pallona, ja ne liikku niin hirveesti ja potki että se kävi tosi kipeää :LOL: ja tää uni oli niin todentuntunen.. olen nyt nähny kolmena yönä tosi todentuntusia unia, ja sit ku herää ihmettelen että eikö se ollukkaan totta.

mötkylä mä syön aamupalaksi nykyään kaurapuuroa. tai jotain muroa. tänäaamuna söin puuron kans eilen pakasteesta otettuja mansikoita :p

Suski meille on kolmas tulossa. meillä on nyt farmari auto, eikä olla ostamassa mitään isompaa. Varmaan alussa ainakin matkustetaan niin että esikoinen istuu edessä ja takapenkille kyllä mahtuu yks turvaistuin,turvakaukalo ja minä.

omaanapaa hieman: en ole vielä oksentanu kertaakaan, mutta olo on tosi etova kokoajan. ja uni maistuu mullekkin hyvin, tuntuu että vois kokoajan vain nukkua. aamulla on todela vaikeuksia saada silmiä auki. rinnat on todella arat, auuuts.
 
Minäkin liityn mukaan, tänä aamuna saanut positiivisen tuloksen vaikka aavisteluja olikin jo aiemmin.

Mitenkäs se rivi piti laittaa? La 30.12. Helkky 23v. KOKS ja toinen tulossa. Lapsille tulee ikäeroa 3,5v. Ensimmäisen neuvolan varasin jo, sain sen vasta toukokuun loppuun. Innostus on kova ja kovasti toivottu tämä toinenkin on! Vielä ei ole pahoinvointia tms. ollut, ensimmäisessäkään raskaudessa en oksentanut ollenkaan. Toivottavasti nyt mennään samalla tavalla! =)

Lähinnä lueskelen taustalla, koska en päivittäin nettiin pääse. Mitenkähän äippälomalla käy kun ei kotona vieläkään nettiä ole, eikä toistaiseksi ole tulossa, vasta kun langaton toimii maallakin!:) Voi olla ettei paljon netissä kerkeä istuskella? Onko muita joilla on hevonen/hevosia? Kova mietintä päällä, että mitä tuolle nuorelle varsalle keksii ensitalveksi tekemistä!

Oikein mukavaa odotusta kaikille! Helkky 5+2 (meniköhän oikein? B)
 
Hello!
Alkaa pikkuhiljaa jo tuntumaan että en olekaan raskaana.. Ainoa asia joka varmistaa raskauden on 2 plussa testiä.. On nimittäin ihan erilainen olo kuin esikoisesta, vaikka eihän ne kaikki raskaudet samanlaisia olekaan mutta silti tuntuu oudolta.. (esikoisesta vietin suurimman osan aikaa wc-ssä jo näihin aikoihin)
Ainut asia on että rinnat on kipeänä ja vessassa saa juosta vähän väliä..
Siinäpä ne "oireet" sitten ovatkin. ja La on 14.12..
Pitäisi varmaan sinne neuvolaankin aika varata.. Ajattelin kyllä että soittelen sinne vasta toukokuun lopulla koska ensimmäinen käyntikin on varmaan vasta sillon.. esikoisesta oli nimittäin 10 viikolla niin turhaan kai sitä aikaisemmin varailee sitä aikaa.. Pelottaa välillä että on tuulimuna tai jotain vastaavaa kun oireetkin ovat niin olemattomia.. saas nyt sitten nähdä..

Mutta iloista päivän jatkoa teille kaikille!!
 
Joku kyseli autosta:


Meillä ratkastiin tuo auto-ongelma vaihtamalla farmari 7hlön tila-autoon eli hyvin mahutaan 4nkin lapsen kanssa.. ;)


Olo jatkuu epämääräsenä,mutta suurin syy huonoon oloon löytyy kuitenkin flunssasta :/
Maikka+nelonen 6+1
 
piimäsuu


Minäkin ilmottaudun joulun odottajiin. la 25.12 kk mukaan. Tein testin 3 pvää etuajassa ja näytti plussaa, sit tuli 2 pvää sellasta ruskeaa tuhrua, pelästyin todella.

Tänään olin sit ultrassa ihan vain sen takia, et sain varmuuden ettei raskaus mennyt kesken....ei mennyt, ultrassa pienen pieni sikiöpussi ja kaikka muukin viittasi normaaliin raskauteen.

Vielähän ei siis näkynyt sykettä tms, mut mulle riittiki tieto, että raskaus jatkunu vuodosta huolimatta...

oireita ei paljoa ole, pää särkee ja vähän veträmätön olo. Vielä ei pahoinvointia...kaipa sekin vielä iskee ;)

Terveisin piimäsuu ja 3. pieni itu rv 5.
 
Moikat kaikille. Uusia taas oli vaikka kuinka monta, tervetuloa vaan :wave:

Schätzchenin ultrauutisia odotellessa.. Voi se on niin ihanaa nähdä se oma pikkuinen :heart:

Menninkäisen uni oli kyl melkoinen :LOL: Ite kans oon nähny toinen toistaan kummallisempia unia, jotkut erittäin todentuntuisiakin vaikka omituisia olivatkin.

Nyt on täälläkin tissit vähän arahkot, melkein vois sanoo et kipeet. Oksennusta tms ei näy, parempi niin. Mun mielestä on vähän hassu se juttu kun sanotaan et oksentaminen on merkki siitä et sikiöllä on kaikki hyvin tai et istukka toimii vai miten se nyt olikaa. Hormonien hyrrätessä ja pahinta pelätessä voi laskea yx plus yx et jos ei okseta, kaikki ei oo hyvin. Ja pah. Toki olishan se kiva kun sais ees yhden todella selvän oireen et tietäis et tuol on joku, vaikka onhan se nyt jo ultrallakin todettu mutta mutta.. No kylläs tiedätte =)
Jospa saisin kipeet rinnat sit ees lähiaikoina :kieh:

Nyt mä haluan hetken laiskailla, väsyttää tosi lujaa ja selkä kipuilee taas.

See you later :wave:
 

Yhteistyössä