**Joulun odottajat** Huhtikuu

Schätzchen pikana
Älä Burberry huolestu :hug: !
Liberon sivuilla luki näin: Verenvuoto
Lähes joka viidennellä naisella esiintyy verenvuotoa raskauden aikana. Runsas vuoto on aina huolestuttavaa ja voi merkitä keskenmenoa. Mikäli verenvuoto on vähäistä, säännöllistä ja vähenee ja sitä esiintyy suunnilleen samoihin aikoihin kuin sinulla tavallisesti olisi ollut kuukautiset, se on useimmiten vaaratonta. Muita syitä saattaa olla, että olet nostanut jotain liian painavaa tai olet ollut yhdynnässä.

Raskauden myöhemmässä vaiheessa ilmenevät verenvuodot voivat olla myös merkki siitä, että istukka on liian matalalla. Siksi sinun tulee aina ottaa yhteyttä synnyssairaalaan, mikäli sinulla esiintyy verenvuotoa.

En siis usko, että sulla on mitään syytä huoleen.
 
Burberry
ei kannata tosiaan vielä huolestua oon jutellu asiasta muutaman ystäväni kanssa jotka jo synnyttäneet. Pieni vuoto varsinkin silloin kun kuukautiset olisivat alkamassa on ihan normaalia. Joskus voi kohdun suulla olla myös pieni hyytymä tms. joka sitten lähtee vuotamaan. Ei vielä huolestuta!! eihän..
:hug:
Otat tämän päivän levonkannalta ja minä täällä toivon sydämmeni pohjasta että sulla olis kaikkihyvin. :flower:
 
PMMJ: Me mennään naimisiin 18. elokuuta tänä vuonna, olen silloin viidennellä kuulla raskaana (toivottavasti). Häät on pienimuotoiset, noin 60 vierasta, ja kirkossa vihitään. Häät ovat illalla, eikä niihin kutsuta lapsia. Munkaan mielestä pienet häät eivät ole yhtäkuin siviilivihkiminen! Meillä on kaikki jutut mitä isoissakin häissä, vain vierasmäärä pienempi. Puku tulee olemaan sellainen että masukin mahtuu. Hääsuunnitelmat eivät muuttuneet yhtään vaikka sainkin kuulla olevani raskaana!

Burberry: Pidän peukkuja että vuotosi kuuluu vain asiaan!

Täällä ei mitään uutta, etovaa oloa, tässä vielä yöhousut jalassa ja tukka pystyssä haahuilen, ikkunoita pitäisi pestä ja terassia puunata kesäkuntoon, jos vaan jaksais nyt alkaa tekeen yhtään mitään...mies lähti jo pyörälenkille...
 
Heps kukkuu mammat!

Meni varmaan tunti teidän tekstejä lukiessa... Chrissylle ja Jaanalle :hug: ja toivotaan pikaista tärppiä! Jaksamista koitokseen!

Tervetuloa uusille (en mäkään koskaan muista nikkejä)!

Häistä tässä joku puhu... Me mentiin vuosi sitten talvella naimisiin ja oli tosiaan siviilivihkiminen. Meillä tuo maistraatin vihkijä tuli juhlapaikalle vihkimään ja oli tosi ihana tilaisuus. Vieraita meillä oli joku 80, kun haluttiin pienet pirskeet vain. En tiiä onko tämmönen mahdollista kaikilla paikkakunnilla, mut kannattaa kysellä jos tämmönen kiinnostaa. Sätsen (olikohan se...) tais sanoa, et ei kannata "tyytyä" vaan johonki. Samaa mieltä, et kannattaa miettiä eri vaihtoehtoja ja valita niistä itelle mieluisin ja sopivin. Itekin halusin mennä naimisiin ennen lasten tuloa, mut eipä mulla mitään vastaan oo et joku ei haluu naimisiin. Taidan olla vähän vanhanaikanen...

ON: tääläkään ei ole Pyhää Yrjöä kuulunut, joitakin satunnaisia kertoja on yökkäillyt, (eilen aamulla olin jo matkalla vessaan ku roskiksia tyhjensin..)
Mut taidan silti jättää tuohon Wannabe Yrjö. kerhoon liittymättä. Daisarit on tääläkin siihen malliin kipeet, et ei oo matkustajasta epäilystäkään.. Ja vessassa ravaaminen on iltaisin todella rasittavaa.

Burberry: älä huolehdi pienestä vuodosta. Mullahan oli yhdet "valemenkat" tässä pari viikkoa sitten ja niin vain näytti tuo toukka pysyvän kyytillä. Ja mulla vuoto oli kyllä ihan kohtalaista, et useampi tapani siinä tuhlaantui.. Eli nou hätä, jollei se oikein kovaksi ylly. :saint:

Täälä odottaa siivousurakka ja jääkaapin pesu. Saapa nähdä, et jollei se tuo Pyhää Yrjöä kylään, niin sit ei kyllä mikään! :x :$

Ah, 4 päivää enää neuvolaan...

Hätähousu ja masumakkara 6+5
 
Terppari
Burberry: älä huoli (helpommin sanottu kuin tehty); toisilla vuotoa tulee just menkkojen tiettämillä. Mullahan sitä tuli vaikkei menkkojen pitänyt olla lähelläkään ja kaikki meni normaalisti. Nyt vaan otat iisisti, eiköhän lopu. :hug:

Joku kyseli naimisiinmenosta; me mentiin naimisiin pari vuotta sitten ja esikko oli silloin aluillaan, n. rv 6 menossa. Se ei ollut kaikkein paras tilanne, kun sai pelätä koko ajan keskenmenoa, pahoinvointia jne. Eka raskaus ja päätettiin salata. Heh, tosi helppo homma? Kaasoille ja bestmaneille kerrottiin ja se auttoi kyllä paljon... Mutta tuossa vaiheessahan häät voi olla oikein ihana ja mukava juhla, jos vaan itse jaksaa hyvin. Yks kaveri meni naimisiin, kun raskautta oli takana reilu puolet ja häät onnistui tosi hyvin. Olivat suunnitelleet häät ennen kun lapsi teki tuloaan.

-Terppari
 
:hug: Kaikille joilla mennyt kesken :'(

Mulla on ollut kans tota rusehtavaa pientä vuotoa joka raskaudessa silloinkun menkat olisi pitänyt alkaa eli 8+viikolla. Se on tosi yleistä ja normaalia.
Me mentiin naimisiin ennen ku alettiin "lisääntymään" kesällä 2001 kun ollaan hieman vanhanaikaisia tuossa asiassa =) Tosi monet kaverit ovat menneet samalla kuin eka lapsi kastettu naimisiin, joka onkin mun mielestä tosi hyvä jos ei halua pitää isoja häitä. Vaikka me kyllä kutsuttiinkin kaikki maholliset häihimme niin silti vieraita "vain 70" koska molemmilla kohtalaisen pienet suvut.
Maikka+ nelonen 5+6
 
Voi että te ootte ihania :heart:, mitä ihmettä me tekisin ilman
teidän kannustusta, tuntuu tosi hyvältä! Oonkin aikaisemmin
maininnu me ei vielä olla puhuttu kellekkään eikä siis ole ketään
kenen kanssa tästä puhua. Miehelle luin teidän kommentteja
ja nyt se hiffas miksi mä täällä "roikun" :)

Se verinen vuoto taisi loppua, tilalle tuli se että vatsa on ihan sekaisin...
Vatsassa kierää ja kaikki mitä syön tulee peräpäästä ulos.

Surullista kun niin moni on tippunut tasaseen tahtiin joukostamme
että miten sitä muka itse olisi niin onnekas.. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:10 Burberry kirjoitti:
Surullista kun niin moni on tippunut tasaseen tahtiin joukostamme
että miten sitä muka itse olisi niin onnekas.. :ashamed:
Hyvä, että vuoto loppui =) . Mahahan täällä on sekaisin itse kullakin, joten se kuulunee asiaan, tai sitten me joulukuiset ollaan erityisen bakteerialtista porukkaa :LOL: .

Se on totta, että on tosi surullista, että niin moni on tippunut joukosta :'( ja välillä miettii, että mistä sitä tietää vaikka vielä ehtisi tippua itsekin :snotty: . Sen lisäks, että se olisi aivan kamalan suuri suru, niin mun tulisi tätä palstaakin kauhea ikävä :( . Kuitenkin on pakko ajatella niin, että ei me kai kaikkikaan voida täältä tippua. Tilastojen mukaan aina osa tippuu joukosta ja ei auta muu kuin pitää kädet ristissä, ettei itse kuuluisi siihen joukkoon vaan saisi kantaa asukkinsa sinne joulukuulle saakka. Toivotaan, että jatkossa kaikilla olisi vaan iloisia uutisia kerrottavanaan :hug: .
 
Mauahtavaa pikana
Olihan taas paljon luettavaa, mieleen jäi jaanan odotuksen kamala kohtalo, :hug: Pahoittelut.
Ja Burberryn vuoto: Älä huoli, tuttua täälläkin vähäinen vuoto aiemmista raskauksista.

Ja tuo naimisiin meno homma, mentiin viime vuonna maistraatissa 3viikkoa ennen tytön laskettua aikaa, mietittiin myös ristiäisissä vihkimistä mutta valittiin tuo pikavihkaisu ja papin siunaus liitolle sitten kastejuhlassa. Perhepiirissä juhlittiin ja parit kamut kävi kahvilla ja siinä se. Itse en edes halunnut isoja häitä, anopin mieliksi olis kuulemma pitänyt sellaiset järkätä mutta lopetti ruikuttamisen kun totesin ettei suuri hääjuhla ole pitkän ja onnellisen liiton tae. :D

Palailen myöhemmin.. :wave:
 
Me laitettiin terassi kesäteloille, pestiin ikkunat ja kaiken päätteeksi grillattiin makkaraa! Aamupäivällä oli niin huono olo etten olisi voinu kuvitellakaan syöväni samana päivänä makkaraa. Nyt tuntuu taas että voisin vielä änkeä itseeni vaikka hevosen. Hassua tää mun iltanälkä, eilen sama juttu.

Hyvä että burberryn vuoto loppunut. Pietään käet ja sormet ristissä että meidän kaikkien mötkylät pysyis matkassa! Jihuu perjanyaina neuvola!

Muute, mulla kun on aamulla 8 se neuvola, ja kun täti käski olla pissimättä aamulla, ni mä kun en ehkä oikein pysty oleen, ja kun mulla on pissapurkkeja kotona ni voinko ottaa näytteen ite jo aamulla kotona? Onko siitä jotain säädöstä et pitäs pissiä vasta siellä?
 
Heips tyttelit!

Jaanalle pahoitteluni..mutta mutta,eikös se vielä ole mahdollista että se on siellä?Kun eikös joillain esiinny valemenkat ihan normaalisti ja raskaus silti jatkuu?! Vai kirjoititko et kävit viel ultrassa eikö siel näkyny mitää,en nyt muista...

Aikaisemmin oli puhetta ollaanko naimisissa vai ei, täällä mentiin naimisiin viime heinäkuussa,isot kirkkohäät tansseineen.

Vitsit, vähän mä säikähdin tänä aamuna kun menin aamupissalle kun pyyhkiessä tuli rusehtavaa valkovuodon tapaista vuotoa...ei ollut mitää kipuja ja se oli vaan se aamuinen rusehtava vuoto,myöhemmin ei tullut,
eihän tommonen voi olla keskenmenoa?

Esikoista kun odotellaan niin kaikki raskauteen liittyvät tuntemukset yms. on uutta..
 
MOIKKA.

Must tuntuu et mä oon turvonnut ja maha kasvanut tän vl aikana tai oon ehkä syönyt vähän välii et eipä kai ihmekkään jos lihoon, mutta pakko laittaa tasaaseen tahtiin jotain suuhun taikka tulee huono olo. Koska maha alkaa oikeesti kasvamaan muuten kuin ylensyönnin takia. Odotan innolla kun pääsis tästä jatkuvasta pahoinvoinnista ja Krapula olosta pois.
Nyt on 8+1
 
Iltoja.

Paljon oli taas tullut tekstiä, pitää oikeesti päivittäin päästä kirjoittelemaan ja lukemaan ettei sitten mene montaa tuntia lueskellessa. ;) Ei sillä, kiva teidän juttuja on lukea. =)

Pahoittelut pudonneille :hug: , tsemppiä vuotaneille ja toivotaan parasta. Ja tervetuloa uusille. :flower:

Nyt mulla oli pikainen lukukerta, joten nyt en muista kuka kyseli ja mitä, mut kun saan ajan kanssa täällä olla niin paperille pistän nimen ja juttua ylös mihin pitää kommentoida. Muuten ei ole toivoakaan et muistais. ;)

Me mentiin miehen kanssa naimisiin viime uuden vuoden alla, joten esikko syntyi avoliitossa, mutta kakkonen sitten jo avioliitossa. :heart:

ON: Sama meininki, välillä olo on pahempi, välillä parempi, mut päivittäin tulee pahoinvointikohtauksia... Ja koulussakin pitää olla jotain syötävää mukana koko ajan, mikäli paha olo yllättää... Meillä on huomenna ryhmätyön esitys, saas nähdä kuinka sitten käy, saako siinäkin välissä mennä aterioimaan. ;)

Ensi viikolla on eka neuvola, ja aikaisemmin oon kai teille tietämättäni valehdellut, eka ultra onkin 7.5 eikä 3.5 kuten aiemmin muistin.. Menispä aika äkkiä... :D

Me ei olla vielä kerrottu masukista kenellekään, ajateltiin odottaa 12 viikon ultraan saakka...

Nyt on esikko saanut iltapalan syönyt, joten menen laittamaan kaverin nukkumaan.

:wave:
 
Moi

Olipas huonoja uutisia muutamilla :hug: Voi kurjuus :'(
Teretulemast uudet odottajat! Ja Onnea plussauksesta :flower:

Joku kyseli naimisiinmenoa. Me mentiin maaliskuulla ulkomailla naimisiin ihan kaksin, eikä juuri kukaan tiennyt asiasta. ( varmaan juhlat järkätään kuitenki kesälle) Ja polttaritkin on kai tulossa vielä, miehellä oli omansa pian kotiuduttuammen reissusta( jätkillä kun ei tuo suunnittelu vie turhaa aikaa...)

Aiemmin jo kerroinki,et perheenlisäystä täällä on toivottu jo pari vuotta , mut jostain syystä tämä raskaus alkoi heti naimisiinmenon jälkeen (Jotka ei tiedä pitkästä meidän yrityksestä, ajattelee et kävipäs se noilla helposti :LOL:

Hyvää uuden viikon alkua kaikille! Voikaahan hyvin =)
Katjuzka ( en sitte ikinä muista näköjään kirjautua..)
 
Katjuzka: Mäkin pelkään että kun elokuussa mennään naimisiin, kaikki kutsun saaneet aattelee että meille on tullut kiire naimisiin, kun oon sit jo niin pitkällä raskaana... Tosi asiassa häitä on suunniteltu oikeesti jo pitkään! Sattui nyt vain kaikki kivat jutut päällekkäin =)
 
tervehdys!!

Mietin hetken että jaksaako mitään raapustaa, mutta kai joku elonmerkki täytyy jättää vaikka kauhee väsymys onkin =)

Toivottavasti burberry selviät vaan säikähdyksellä, uskon ainakin niin, ittelläkin on ollu paljon kipeempi olo nyt nää pari päivää kun siis olis tää menkkojen aika, että jos johtuis vaan siitä :)

Me ei olla vielä naimisissa, ollaan kyl puhuttu että mentäs joskus tässä ihan kertomatta kenellekkään maistraatissa käymään, kun kumpikaan meistä ei tykkää isoista juhlista ja varsinkaan siellä edessä silmätikkuna olemisesta =) eli siis ihan kahdestaan vaan, olis kiva kyl mennä ennenkun tää syntyy ku ei jaksais siä isyydentunnustuksessa enää käydä (ja sehän on se ainoo syy :D )

Olo on samanlainen kun ennenkin, on vaan huono omatunto kun en varmaan syö tarpeeks hedelmiä ja vihanneksia, no täytyy yrittää parantaa tapoja..

Tervetuloa muuten taas kaikille uusille,alkaa olla jo useempi ihan jouluaatonvauvakin,vaikka eihän sitä tarkkaa päivää kukaan tiedä..

jaahas ja palaan telkkarin eteen löhöämään, huomiseen :wave:

eliisa ja pikkutonttu 8+0
 
Ekana isot halit tippuneille ja vuodosta huolestuneille!

Nyt on rauhallista kirjoittaa, kun kaik kakarat ovat jo unten mailla ja mies vasta tulossa töistä kotiin...

Naimisiin (minä toistamiseen ja mies ekan ja ainoan kerran...) menimme neljä vuotta sitten keväällä pienessä kirkossa. Olin silloin viikolla 12+ jotain. Viikkoa myöhemmin jos olisimme menneet ei olis mekko enää mahtunut.

Mies kosi edellisenä syksynä ja päätimme päiväksi toukokuun, jotta ei menisi kesä pilalle häitä hermoillessa.

Tammikuussa mulla olis ollut kierukan vaihto, mutta päätimme alkaa yrittämään perheenlisäystä. No, yhdet menkat ehti olla ja se oli siinä... Nyt tätä raskautta yritettiin melkein 10 kuukautta. Hetki tuntuu kyllä nyt erinomaiselta.

Olen muutenkin voinut loppuviikon todella hyvin ja ollut liiankin energinen. Olen saanut ikuisuusprojekteja kaappien tyhjentämisestä valmiiksi. Ehkä feng shui -energiasiivous juttu jostain akkain lehdestä sai aikaan jotain. Tai sitten b-vitamiini? Tai sitten vain oikea ravinto?

Kuopusta odottaessa mulla oli raskausajan diabetes, saas nähdä kuin nyt käy. Mutta ruokavalioremontti on menossa jo kolmatta kuukautta. Kyllä teki tiukkaa olla maistelematta esikoistyttären tekemää pizzaa ja suklaamuffinseja... No, onneksi vesimeloni maistuu jo aika ihanalta.

Syöttekö/juotteko aamulla jotain ennen kuin nousette ylös sängystä? Itse olen vielä pystynyt kipittämään jääkaapille ottamaan lasin Gefilus 5-hedelmämehua. Ei maistu ihan maailman parhaimmalle, mutta ehkä siihen tottuu?

Perheeni valmiuspartio on kyllä jo valmiina passaamaan äipälle mehut aamuisin kylmänä nautittavaksi...

timantti 5+3

 
Kiitoksia kovasti kaikille lohduttavista sanoistanne =) Lämmittää mieltäni hurjasti!

Tiitu83, joo ultrassa selviää ihan sata prosenttisen varmaksi mikä on tilantteni,mutta sinne viellä toista viikkoa matkaa. Verta tuli runsaasti,mutta se loppui yht äkkisesti kuin seinään. Sitten on tullut tippa sinne ja toinen tänne.

Ultrassa kävin viime viikolla ja löydös ei vastannut viikkoja. Ja nyttemmin kun aloin uudestaan vuotamaan soitin lääkärille joka arveli keskenmenon alkaneen. Kovia kipuja ei kuitenkaan ole ollut,kipuja kyllä. Ei kuumetta tms. mikä ajaisi lääkärin vastaanotolle. Sainkin ohjeeksi mennä jos vointi heikkenee huomattavasti.

Lähden tästä iltavuoroon,joten mukavaa päivän jatkoa kaikille!! :heart:
 
Huomenta!
Mul on tullut uutena oireena viikonloppuna että oik puoleinen alaselkä on vähän kipee samoin oik puoleinen alamaha. Oikeella kyljellä en pysty nukkumaan. Onko jollain samoja ongelmia? Kuuluuko kipu olla tois puoleinen ja kasvaako vaavi oikealla puolella. T: tietämätön
 
MM-
Minä olen uusi tässä ketjussa. Plussasin kolmisen viikkoa sitten, noin viikolla 6. Sitä ennen kärsin vaikka minkälaisista oireista, esim. purkkaa en voinut syödä kun alkoi närästää jumalattomasti, samoin maratonunet tulviat tutuksi. Sitten kun kesken kirppisreissun piti päästä syömään paha olo pois niin kävin ostamassa r-testin. Kaksi punaista viivaa rävähti tikkuun heti.

Pahasta olosta olen kärsinyt melkein heti alusta asti ja syödä pitäisi usein.
Nyt huolestuttaa kun närästys on alkanut helpottamaan muutama päivä takaperin ja pahoinvointikin on vain kevyttä kakistelua. Valvoakin jaksan!

Pahoinvointi auttoi minua tupakoinnin lopettamisessa, samoin kahvi on jäänyt kokonaan.

Vitamiinilisiä tulee syötyä, foolihappoa sekä monivitamiinia ja kalaöljyä. Ravintolisät tarpeellisia kun syön aika epäterveellisesti. (Kaikki terveellinen närästää)

Keskiviikona neuvola, mutta siellä ei varmaan vielä mahdollista vauvaa tutkita.

M Rv 8+0 la 3.12 (laskettu oman kierron mukaan, jos 28. päivän mukaan
olisin jo viikoilla 8+5, mutta ultrassahan ne viikot sitten selviävät)
 
Huomenta !

Kylläpä on tullut tekstiä kun olin yhden päivän poissa palstalta.

Eninnäkin pahoittelut Jaana76:lle :hug: voimia päiviisi.

Tervetuloa vessesi-80, kiekura, Sumppi ja MM- ja onnittelut plussasta! :flower:

Me mentiin naimisiin vuonna 2000,eli kolme vuotta ennen kuin esikoinen synty. kohta oltu jo 7 vuotta naimisissa. Miten tää aika meneekin niin nopsaan, tuntuu ettei siitä hääpäivästä ole kuin hetki.
=)
Tracy75 mä en vois edes kuvitella juoksevani, kun kävelykin tekee tiukkaa, siis olin aivan ihmeissäni kun kävin kävelemässä viikonloppuna, ja kun tuli ylämäki ja mulla oli vaunut, niin läähätin kuin oisin maratonin juossut ja jouduin pysähtymään vähänväliä hengittämään ku tuntu etten saa henkeä.
Veeruska-81 muistan tuon tunteen kun tuntu että vois nukahtaa pystyyn, eli kun esikoista odotin, kävin töissä(ruumiillista työtä vielä) niin kyllä sitä oli ihan puhki kun kotia tulin. Ihana sun mies ku tekee ruokaa..Osaispa munki mies sen taidon.

Mä voisin kans liittyä yrjökerhosta ja liittyä siihen hemmottelukerhoon.
Voi että mä odotan jo innolla että se maha alkais kasvaa.. tunnustelen jo nyt mahaa josko se olisi jo kasvanut ja olen tuntevinani häpyluun yläpuolella pienen kummun..entiedä onko vain kuvittelua, mutta katsoin helistimen sivuilta että kun raskausviikkoja on 9 niin sikiö on jo 23mm. sehän on ko aika iso. :D

iloista päivänjatkoa mammat yritetään nauttia tästä ihanasta odotuksesta!

-Pi pa re ja kidneypapu 8+3-<br><br>
 
Toivottavasti mahtuu vielä joukkoon mukaan, täällä olisi 28 v. esikoista odottava, omien laskujen ja nettilaskurien mukaan la olisi 25.12. :xmas: Sairaala olisi näillä näkymin Jorvi, tai ainakin se on lähin.

Te olette ehtineet saada tämän joulumasujen pinon jo sen verran isoksi, että en taida millään päästä kaikista viesteistä kärryille...mutta ehkä mä lueskelen vanhojakin viestejä pikkuhiljaa niin tiedän vähän että kuka on kukin =) Me ollaan oltu miehen kanssa naimisissa pian jo seitsemän vuotta, vauvakuume kohosi huippuunsa vasta vuoden vaihteessa kun nyt on koulut käyty, vakipaikat molemmilla ja omaan asuntoonkin muutettiin loppuvuodesta. Onneksi se plussa sieltä tuli jo toisella yrittämällä, nyt tietysti olemme onneista soikeina ja toivomme että kaikki sujuisi hyvin loppuun saakka. Nyt on menossa rv 4+6, joten alkumetreillä ja vähän hämmennyksen vallassa tässä vielä ollaan...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä