**Joulun odottajat** Huhtikuu

Jopas oli taas viestiä tullut, mun pitää varmaan yrittää vähän kehittää mun palstakestävyyttä että mä pysyn edes lähimain perässä missä mennään :LOL:

No, viimeisintä on aina helppo kommentoida :D piimäsuu, meillähän on sitten sama la, eli 25.12. Mikäs sun synnäri on?

Mä yritin tänään soitella neuvolaan kyselläkseni että mites tästä plussasta nyt sitten eteen päin, mutta siellä oli koko puhelinajan linja varattuna ja sen jälkeen ei edes vastattu puhelimeen...joten täytyy yritellä joku toinen päivä paremmalla onnella uudestaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa, jos ajan saa vasta rv 10 tietämillä :)

Eniten mua kiinnostais neuvolasta kysellä että voiko alkuraskaudesta juoksennella vielä ihan normaalisti? Olen melko intohimoinen juoksija, mutta nyt en oikein ole uskaltanut ihan kympillä kirmailla, ja olen huomannut että sykekin nousee paljon helpommin. Onko kukaan kysellyt vastaavasta tai onko muuten tietoa?

Päivänjatkoja kaikille toivottelee Nelma rv 5 :wave:

Minäkin yritin monta päivää saada aikaa neuvolaan. Haastavin asia tähän mennessä :LOL:

Juoksemisesta. Minä ainakin jätin pois kun olin aika paljon asiasta yrittänyt ottaa selvää. Hölkkäämisessä väkisin tuleva "pomppiminen" ei kai ainakaan myöhemmässä vaiheessa tee kovin hyvää ja toisaalta syke ei saisi nousta yli 150. Sama juttu täällä, syke nousee rytinällä.

Rajoitin liikunnan toistaiseksi pyöräilyyn ja pumppaamiseen. Katsotaan miten kauan näitä saa harrastettua. Toivottavasti mahdollisimman pitkään!<br><br>

Mites nyt näin on päässyt käymään että ollaan tiputtu jo tokalle sivulle :eek:

Missä kaikki on, Schätzen ultrassa ja muut nukkumassa..?

Mötkylä se oli mulla se Niilo työnimenä, Niilo on la 7.12 nimipäivä, siitä
nimi. Niilo on muutenkin ihan kiva nimi oikeesti ja mietittiin sitäkin yhtenä vaihtoehtona mutta meillä on jo
pojalle toinen nimi keksittynä :)

Kukas se kyseli juoksemisesta olikos se Nelma? Juokseminn ja lenkkeily
on vaan hyvästä mikäli se tuntuu itsestä hyvältä. Jatka ihmeessä
jos vaan jaksat!

Suskille autoasiasta, meillä on miehen kanssa omat autot että
hyvin varmaan mahdutaan jatkossakin, ja jos ei niin kolme lasta kinastelemassa
takapenkillä mikäs sen rattosampaa! No ei vain, ikäeroa tulee kuitenkin 6v. nuorempaan likkaan mikä taas helpottaa mua siinä mielessä että tytöistä tulee varmasti hyvät apurit mamille :heart:

Muuta raportoitavaa ei sitten ole.. kaikki hyvin meillä.
Burberry ja niilo 8+1

Joo oltiin me jossain vaiheessa nukkumassakki, mutta just tultiin ulkoa lasten kans. kun tulin sisälle oli kiljuva nälkä.. tää on ihan mahdoton tää loputon nälkä. tein munakasta missä nakin palasia seassa.. nam oli muuten hyvää.
Schätzchen tule jo kertoon uutiset.. toivottavasti nyt kaikki oli hyvin siellä. alan jo huolestuun. :/ <br><br>

Tervehdys kaikille, ja uudet tervetuloa. =)

En nyt enää muista varmaan kaikkea mihin piti kommentoida... Mulle on kai jonkin asteinen dementia tulossa, kun en muista mitään, ja kun jonkin tavaran laitan kädestä (yleensä avaimet tai puhelin :headwall: ) niin en enää muista missä se on. :eek: Voiskohan se johtua tästä mahdottomasta väsymyksestä... :whistle:

Pahoinvointi vaan tuntuu lisääntyvän, tänään taas koulussa pariin otteeseen käynyt laatoittamassa. :kieh: Pakko koittaa niitä teidän mainostamia kapseleita, ensi viikolla alkaa työssäoppiminen, niin siitä ei tuu mitään jos siellä käyn vähän väliä vessassa... :kieh: No, jospa tää tästä joskus helpottais... :\|

Joku tuolla kirjoitteli, et on ihan erilainen alku raskaudelle kuin aikaisemmin.. Täällä kans. Pahoinvointia oli kahdessa edellisessäkin, mutta tää menee nyt ylivoimaisesti niiden edelle. Kertaakaan en aikaisemmin oo käyny oksentamassa, ja nyt sitten päivittäin. Ja syöminen auttaa joo, kun on suolaista. Ja kun mikään ei oikein maistu, niin sittenkin tulee huono olo kun väkisin koittaa syödä... Aamulla oon syöny ruisleipää ja appelsiini mehua, mut ei sekään auta kuin tunnin, sitten taas tartis jotain syödä. :eek: Kamalaa syömistä koko ajan, ja makeaa ei voi syödä ollenkaan. :x Ja iltaisin käy niin, kun pitäis mennä hakeen iltapalaa, et pärjää aamuun saakka, niin sitten nukahtaa sohvalle, ja sitten ei enää jaksa mitään syödä kun siitä herää... :headwall: Kamalat onkelmat. :D

Mutta innolla odottelen Schätzhenin ultrauutisia. :D <br><br>

Täällä ei juurikaan vielä ole kovin kummosia oireita. Nälkä tulee nopeammin, rinnat on arat ja pissalla saa juosta useammin mut muuten melko normaalia olotilaa. Mä olin ihan varma töissä että menkat alkaa, jomotteli siihen malliin. Juoksin vähän väliä vessassa tarkistamassa. Nyt ei taas mitään mutta tää pelko keskenmenosta on aivan hirveä. Olisi ihana kertoa jo ihmisille mutta ei uskalla vielä pitkään pitkään aikaan, sen verran entiset keskenmenot kummittelee taustalla. No ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Mä oon menossa varhaisultraan ensi viikolla, silloin viikkoja vasta 6+0, saa nähdä näkyykö vielä mitään.

Misse81 4+4

Mulla on hirveä huoli, kun en ole tänään voinut ollenkaan pahoin! Rinnat on edelleen kipeät ja väsyttää, mutta ainoastaan etoo, ei okseta. No, aika pieni huolenaihe, mutta sellainen kuitenkin. Lisäksi äsken sain hirveän vatsanväänteen yhtäkkiä, meni onneksi nopeasti ohi. Onko jollakulla ollut tällaisia oireita ennen keskenmenoa?? Minnuu pelottaa :snotty:

Mötkylä jatkaa
Ja hei, vaikka menisin/olisin käynyt jo varhaisultrassa, eihän sielllä pystytä näkemään, meneekö raskaus kesken?? Ainoastaan kohdunulkopuolinen tai tuulimuna siis näkyy vain..?

Onko tuulimunaraskaus perinnöllistä? Miehen äidillä on ollut tuulimunaraskaus, voiko periytyä minuun?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 19:45 Mötkylä jatkaa kirjoitti:
Ja hei, vaikka menisin/olisin käynyt jo varhaisultrassa, eihän sielllä pystytä näkemään, meneekö raskaus kesken?? Ainoastaan kohdunulkopuolinen tai tuulimuna siis näkyy vain..?

Onko tuulimunaraskaus perinnöllistä? Miehen äidillä on ollut tuulimunaraskaus, voiko periytyä minuun?
jos menet ultraan niin siellä nähdään onko sikiön kehitys pysähtynyt.

tuosta tuulimunan perinnöllisyydestä en tiedä.. mutta sitä vaan että eihän sun miehen äiti ole sulle sukua. vai onko?

jatkoa edelliseen.. niin ja kun kysyit että voiko sen nähdä etukäteen ultrassa että jos menee kesken myöhemmin (ymmärsinkö oikein?) niin ei sitä voida nähdä.. raskaus on ihan normaali siihen asti että menee kesken.
toivottavasti pelkäät ihan turhaan ja sulla menee kaikki hyvin. :heart:

Mauahtavaa pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 19:44 Mötkylä kirjoitti:
Mulla on hirveä huoli, kun en ole tänään voinut ollenkaan pahoin! Rinnat on edelleen kipeät ja väsyttää, mutta ainoastaan etoo, ei okseta. No, aika pieni huolenaihe, mutta sellainen kuitenkin. Lisäksi äsken sain hirveän vatsanväänteen yhtäkkiä, meni onneksi nopeasti ohi. Onko jollakulla ollut tällaisia oireita ennen keskenmenoa?? Minnuu pelottaa :snotty:
Älähän huoli.. Tuolla jo kirjoitinkin siitä että on typerää kun sanotaan että sikiöllä/istukalla kaikki hyvin kun tekee häjyä tms. Hyvin niiden asiat on vaikkei oksupoksu lentäiskään. Kaksi laattaamatonta raskautta takana, kolmas näköjään samalla kaavalla (koputan puuta) Mulla myös äkillisiä vatsan väänteitä, tosi kipeitäkin. Tulee yhtäkkiä ja menee saman tien ohi. On kai niitä muulloinkin kuin vaan raskaana, nyt niihin vaan kiinnittää enemmän huomiota.

Schätzcheeeeeeeen!!!!! HUHUUUU??????

Veeruska -81 : Kiva kuulla, että oon jäänyt jonkun mieleen, ihan olit minua ajatellut =) Tännehän minä sit todellakin eksyin vaikka vieläkin on ihan epäselvää mihin se laskettu aika sit lopulta asettuu.

Monella näyttää olevan, että neuvolaan pääsee aikas "myöhään". Ite kun sinne soittelin seuraavalla viikolla kun olin plussannut niin terveydenhoitaja ei ensin edes kysellyt et missä vaiheessa raskaus mahdollisesti on sanoi vaan että mahdollisimman pian kannattaa tulla. Ja tosiaankin eilen kun kävin niin sanottiin et jos aikoo noihin seulontaultriin mennä niin heti tänään varaamaan aikaa. Se vaan ei oo ihan helppoa. pitäisi soittaa klo 11-14 ja olen aina silloin töissä ja siellä ei aina välttämättä saa rauhassa soittaa niin ettei joku kuulis. Tänään yritin useasti mut ei vastattu :/ . Huomenna on yritettävä uudelleen.

Pahoinvontia ollut täälläkin. Yhtään kertaa ei ole tarvinnut oksentaa vaikka välillä tuntuu että työnnäkö sormet kurkkuun että helpottais. Aamulla pitää heti saada raikasta juomaa tai syötävää. Kovasti jänskättää kun pitäis labrassa käydä joku aamu ja pitää olla 8 tuntia ravinnotta ja 4 tuntia pissaamatta, että mitenköhän tuo onnistuu. Pissa menee housuun ja laatta lentää :ashamed: toivottavasti ei.

kovasti vaivaa tämä epätietoisuus että asustaako tuolla masussa varmasti joku. Ens perjantaina aikoi terveydenhoitaja ultrata ja ottaa papakokeen ja jotain muutakin kait, en muista enää kun tuli sitä asiaa niin paljon.

Taitaa nytkin tulla asiaa niin että ei kukaan jaksa lukea! Pakko jutella tässä jollekin näitä asioita kun ei viitsi vielä muille jutella, paitsi miehelle tietysti. Pari kertaa on meinannut lipsahtaa joku juttu mikä paljastais raskauden, mut olen viime tipassa nielaissut takaisin :LOL: saa nähdä milloin möläytän. Ei kait se maailmaa kaada vaikka lipsahtaakin. Neuvolastakin kun lähdin ja sain sitä lippua ja lappua kamalasti niin terkka sanoi että ei oo antaa mitään pussia et nyt kyl kaikki huomaa että sä oot raskaana. Tuumasin vaan että ei se varmaan vaarallista oo. mut eipä kukaan tuttu tullut vastaan.

Nyt mä lähden haravoimaan hetkeksi, se on kivaa!

"Snoukku"

Ei mieheni ole mulle sukua, mä vain blondin logiikalla ajattelin silleen että kun se mies nyt on muhun sen siemenensä kylvänyt, niin tottahan mulla on sen äidin geenit... :kieh:

Toivon todella ettei tämän päivän merkit olisi hälyttäviä.

Mauahtavalle: En pitäisi niinkään kummallisena sitä, ettei olisi ollenkaan voinut pahoin koko raskaudenaikana, kuin että pahoinvointi yllättäen loppuu!

Nyt lukeen tentteihin...voi kumpa minäkin voisin mennä vain ulos, näyttää kauniilta siellä tänä iltana.

Mötkylä 7+5

iltaa, missäs se schätzchen luuraa, täällhän aivan huolestutaan??!!

ei mitään uutta ja ihmeellistä, tänään on taas sattunu enemmän toiselle puolelle mahaa, toivottavasti on vaan kasvukipuja.
Huomenna olis aamupäivällä sitten se totuuden hetki eli ultra ja juu tulen kanssa heti kertomaan uutiset =)

Ja suskille, meillehän on kolmas tulossa ja ajateltiin vielä mahtua meiän pieneen farmariin just silleen et esikoinen edessä ja pienet ja minä takana, tila-auto olis kyllä haaveissa mutta on vaan niin kalliita =)

kirjoittelemisiin :wave:

:attn:

Nyt niitä ultrakuulumisia tulee... Sori Pi pa re ja muut, että pidin teitä näin pitkään piinassa.
Kyllä siellä kyyneleet tuli silmään, kun se oma pieni 7 millinen aarteemme näkyi monitorissa ja lääkäri näytti kuinka sen sydän :heart: löi. Mieskin oli aivan hämillään ja ONNELLINEN. Kaikki on siis toistaiseksi hyvin ja toivottavasti myös jatkossakin.

Ja se ultra maksoikin muuten vaan 40 ?.

Kiitos teille ihanat, kultaiset kanssaodottajat tsemppauksesta :hug: . Oli ihana lukea teidän kannustavia viestejä.

Olen niin onneni kukkuloilla, ettei mielessä liiku juuri muuta, joten kommentoin huomenna muiden juttuja B) .
Nukkukaahan hyvin :wave: !<br><br>

Schätzchen olipa ihanaa kuulla ihanat uutiset juuri kun olen nukkumaan menosa.. kerkesin jo pelätä pahinta ja ajattelin ettet pysty sitä vielä tulla tänne kertomaan mutta ihana kun kaikki oli hyvin :heart:

tsemmpaukset eliisalle huomiseen

ja nyt hyvää yötä naiset :wave:

-Pi pa re ja kidneypapu 8+4

Hirmuisesti juttua tällä ketjulla :) Muutamaan päivään ei oo ollu koneella ja sivuittain tullu kommentteja sinä aikana!

Mötkylä: Mulla kanssa ollu kummia, äkillisiä vatsan väänteitä. Ja lisäksi vähän menkkakipuoireita massussa! Vaan täytyy kai toivo, että ihan normaalia!!

Autoista oli tuolla jossain puhetta... meillä tällä hetkellä pieni 3-ovinen, joten vaihtohan tässä on edessä! Onneksi ei vielä mikään kiire, jotta ehtii rauhassa tutkailla vaihtoehtoja!!

Ensimmäinen raskaus mulla, joten saattaapi tulla höpöjä kysymyksiä, mutta... Te joilla epäsäännöllinen kierto, lasketteko raskausviikot joka tapauksessa viimeisistä menkoista? Menkkojen mukaan olisin 5+5. Viime viikolla ultrattiin ja hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin... vaan eihän sitä vielä tiedä milloin, kun kohdussa oli vaan musta piste.... Ja milloin ultrassa voi näkyä tarkemmin oikeet viikot? Kun niin kovin haluttas tietää oikeet viikot ja päivät :whistle:

ON: Pahoinvoinnista ei juuri tietoakaan. Pari päivää ollut vattavaivoja ja niiden vuoksi nyt saikulla... tosin ei tuu oksu vaan ihan sieltä toisesta päästä. Massu ollu vähän kipeenä, mutta nyt sitten ei oikeen tiiä, että johtuuko taudista vai masuasukista. Rinnat olleet TODELLA kipeenä parisen viikkoa ja välillä tulee menkkamaisia kipuiluja selkään ja mahaan. En tiedä miten muilla, mutta itteeni ne kovasti aina säikäyttää! Vaan täällä nyt sitten kädet ja jalat ristissä, että pysyy sisällä!!

Nyt nukkumaan!! Hyviä öitä :wave:

Moikka kaikille!

Olen nyt parina päivänä saanut luettua kaikki ketjun viestit ja aattelin nyt sitte ilmottautua mukaan ku oon vähän perillä keitä ootte ym.
Ite oon 28-vuotias ja kolmatta odotellaan, eli tiedot ois:

Ninni78..........28v.............TYKS.............3 ja se laskettu aika ite laskettuna 10.12.

Pahoinvointia ollu aalloittan, vatsaa muilii iltasin ja öisin saa käydä kolmen tunnin välein pissalla, onneks on hyvät unenlahjat et tulee uni samantien uudestaan. Ja sitten tietysti se järkyttävä väsymys... Neuvolaan oon menossa maanantaina ekaa kertaa ja sit ois viikkoja 8+jotain.

Kirjottelen taas kun oon pirteempi!

Kauniita unia kaikille!´

:heart: Ninni ja "Kalle"

Ai niin, meillä jo tytöt 12/00 ja 12/01 eli hyvin taas joulukuulle ajotettu meiän tulokas =) <br><br>

Ihanaa kuulla Schätzen että kaikki on hyvin, täällä eletään ihan tunteella mukana! :heart:

Mötkylälle siitä keskenmenosta, lääkäri sanoi mulle näin: että mikäli alkuraskauden ultrassa vkoi:lla 5-7 todetaan sikiön syke on sikiöllä isompi mahdollisuus selvitä ja että kaikki menee hyvin. Monasti sikiöt jotka jostain syystä on heikompia niiden sykettä ei saada alkutaipaleella tästä syystä näkyviin jolloin luonto krjaa "heikoimmat" yksilöt..
Surullista mutta toisaalta oikein..
Niin että tämän vuoksi alkuraskauden ultra voi antaa helpotuksen meille monelle. Vaikkei se tietysti keskenmenolta pelasta mutta antaa varmuutta.

Mulla kävi km pari vuotta sitten ja siinä loppui oireet pikkuhiljaa ennen kun verta alkoi tulla. Aloin ihmetellä kun tissit ei enää olleet raskaat eikä kipeät. Olin silloin jo vko:lla 12 ja sikiö vastasi n.8-9vkoa.. Ja silloin juuri alkuraskauden ultrassa ei mitään sykettä saatu ja oli tarkoitus mennä uudelleen juuri tällä viikolla kun verta alkoi tulla.
Toivottavasti tämä loi enemmän toivoa meille kaikille eikä ainakaan päinvastoin!

Mä uskon Mötkylä että sulla on kaikki ihan hyvin! :) :)

pomo
Heips,

Yksi lisää joukkoon.. la 12.12 ja järjestysnumero 3 (2 poikaa). Nimimerkki siitä, että aloitan vapun jälkeen työt yhden sortin pomona.. (en tiennyt tästä vielä töitä hakiessa). Lupa oli tulla ja portit auki, joten ei kai se niin yllätys sitten voi olla.. Hieman jännittää miten väsymys ja yökköolo sopii uuden työn aloittamiseen - jäänkö heti "kiinni"? :whistle:

Kattoiko muut 4d-dokumenttia kaksipäisestä lapsesta? Mä katoin, ja vähän kadun. Rupesin entisestään enemmän haluamaan siihen varhaisultraan. menen pe sinne ekaan neuvolaan, juttelen sen tädin kaa että mitä jos menisin ultraan, ja siis että millon se ultra olisi joka tapauksessa täällä. Uskon ja toivon että kaikki olisi hyvin. Nyt nukkumaan. :wave:

Yhteistyössä