***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jajepoolla tukisukat käytössä? parantaa laskimovirtausta jaloissa... luulis helpottavan. Ostin nyt lentomatkaa varten ja sanoi siellä kaupassa että kannattaa käyttää nyt muutenkin ja vielä 3kk synnytyksen jälkeen niin palautuu jalat paremmin... saa nähdä...

kiitos äitiliini! minä alan tässä pähkäilee minne ja miten saisin sen laitettua.. yrittänyttä ei laiteta!! :laugh:

Tuli muuten tuosta ympärysmitasta mieleen että mulla se oli eilen 90cm.. nyt taas takaisin kokeilijen pariin.

Kävin lukemassa teidän kuulumiset, en muista pitikö kommentoida jotakin...
Ei kauratyyny voi olla vaarallinen, kun saa saunoakin... Ja esikoisella toivat synnärilläkin alaselälle lämpimän kauratyynyn - parempi se kun lääkitys.

ON: hirveä päänsärky. Menen nukkumaan, jospa helpottais...
Palaan huomenna jos olis parempi olokin.
Pinkeiju

tracy75 ei kannata kommenteista välittää. meillä myös mies paljon töissä. myös iltaisin ja viikonloppuisin ja välillä painaa ihan yömyöhään. ei se ole sen rankempaa ollut. ollaan vaan sovittu menot hyvissä ajoin.

mulla olis heti aamulla neuvola. painoa on tullut ja siitä kuulee. mut itseppä kiloni kannan :)

täällä :wave: kans yks kutoja. nytkin kudon vaaville villatakkia. olisko kenelläkään ihania ohjeita vauvalle mitä vois kutoa. hirveä inspis päällä

mut öitä tää menee nukkuun ku ei tää teksti ole ihan järkevää eli nukkumatti tuli jo tänne hiekkasäkin kans :wave:

No niin piti käydä virkistämässä vähän muistia.

Shamandalie : Siittä kaukalosta niin en ainakaan vielä tarvitse,odotan että jos jostain sukulaisilta sais lainaan puoleks vuodeks ja sitten ostais ite isomman mihin mahtuu loppuajan.Itsekin tykkään että on helppo kiinitettävä koska tykkään kantaa vauvaa siinä kaukalossa kun autolla on liikenteessä.

Maija80 :hug: Varmasti säikäytti ultrassa.Mutta onneksi löytyi ajoissa ja saatiin leikattua pois.

Painosta oli ollu puhetta:minäkin luulin että vähintään on 10kg tullu tällä herkutelulla,mutta uskaltauduin omaan puntariin ja se näytti 3-4kg en tiedä sitten oliko ihan oikeassa no parin viikon päästä totuus selviää kun astuu neuvolan puntariin.

Nimistä ei olla vielä hirveesti juteltu, jotain nimi ehdotuksia olen heittänyt kehiin, mutta onneksi on vielä aikaa pohtia se oikea nimi.

Kummeja ei olla mietitty, mutta aika selvillä on ketä kummeiksi tulee kun ehdokkaita on niin vähän.Meillä melkein kaikki kummi ehdokkaat asuu jossain kauempana, mikä on harmillista mutta ei voi mitään ennemmin läheinen ihminen kummiksi kun lähellä oleva ei niin läheinen ihminen.

Lilleriina:Joo ei nuita neuvoloita tosiaan ole turhan usein minä olen viimeksi käyny viikolla 13 ja kahenviikon pääst on seuraava neuvola.Meillä neuvolatäti sano että kun tois synnyttäjillä lasketaan se ultra siinä välissä mukaan niin ei sitten oikeaa neuvolaa ollenkaan tuossa välissä.

Tivoli:Minä en ole pystyny olemaan vatsallaan enään pitkiin aikoihin kun on alkanut tekemään inhottavaa,semmonen puoli mahallaan tyynyn kanssa kyllä menee vielä.Selällään olen kyllä nukunkin varmaan suurimmaksi osaksi niin,eikös se ole niin että niin kauan kun itellä on hyvä olla niin voi olla niin,mutta jos vaikka vauva käy aina seliinmakuulla kovin riehaakaaksi niin kannattee mennä kyljelleen näin sanottiin ainakin mulle esikon raskaus aikana.

Täällä kans salmiakki ja suklaa on suurta herkkua,ei ole päivääkään että pystyis olemaan ilman :ashamed:

Jokos muilla on alkanut hirveä hikoilu?
Mulla valuu koko ajan hiki,ei tarvi juuri mitään tehdä kun on tuskasen kuuma ja hiki valuu, ei tarvi ainakaan palella syksyä ja joulua.
Esikon aikanakin muistan kun piti kävellä talvi takki auki kun oli niin kuuma ja aina kun sisälle meni niin vasta kun se hiki alkoi virtaamaan.

Nyt poistun taas takavasemmalle unten maille.

Minttuliina ja potkunyrkkeilijä 22+1

Kiitos jääsalva infosta. Salmiakkipussin toivossa sitä kyselinki osaksi jos auttais lonkkakipuihin ja omaan selkään tarttis saada välillä jotain rohtoa kun jumittuu.

Minttuliina: Ei hikoiluta ihan hirveesti mut välil tulee ihan pienestä sellanen hikiaalto et huhhuh! Ja vaikka ois kylmäki eka niin se hiki silti vaan tulee..

Navassa kaikki hyvin, pääkopassa ei kun kiukuttaa kaikki! Varsinki ukon typeryys |O Ja sit oma ylireagointi ja niin.. oravanpyörä on sitten valmis.. :ashamed:

Noh, josko vetelis aamiaisen ja koittais keskittyä vaihteex päättötyöhön, aamusta saa aikasex jotain mut illalla ei mitään ku väsy tulee niin evääkää en saa nostettua (muuta ku tänne teidän pariin..)

:wave:

Lilleriina: kiitos lohdutuksesta! Ihana kuulla et asiat on mahdollista saada järjestymään. Ehkä vähän huolestuin sittenkin kuitenkin, kun se työkaveri oli niin varma että katastrofi siitä seuraa jos ei mies ole viimeistään neljältä kotona pesemässä pyykkiä ja antamassa jalkahierontaa :|

Kurkkasin nopeasti Anttilassa Novitan uutta neulelehteä - siinä oli ainakin pari kivaa vauvan neulesettiä! Ajattelin ostaa sen sitten kun tuo työväenopiston kurssi lähestyy, jos siinä ehtisi yhden nutun sitten vielä saada valmiiksi ennenkuin on nyytti sylissä :heart:

Pikamahapäivitys kesken työpäivän :wave:

maha.jpg

22+5

Hieno vatsa yllä!!! :)

Rakenneultra takana, johan sitä oli odotettukin!

Kaikki näytti olevan ok, näkyvyys oli erittäin hyvä. Kätilökin kehui hyviä näkymiä. Muttamutta... se juttu jäi sitten arvailujen varaan... sukupuoli siis . Sukupuolesta kätilö ei uskaltanut sanoa juuta eikä jaata, napanuora oli tiellä eikä vaavi suostunut istuma-asentoaan muuttamaan. Jalkoja tosin venytteli hartaasti, nyökytteli päätään ja vilkutteli ahkeraan :heart: "kato äippä mitä mä osaan" vooooi... Mä olin ihan haltioissani...

Maukkiksella näemmä samoja ongelmia kuin mulla :ashamed: Äijä käy hermoille ihan kympillä... Jumaliste, että se mies jurppii!!! Onneksi pääsee välillä töihin lepuuttamaan hermojaan.

Menihän siihen jokunen tovi että sain 12 sivua kahlattua (sen verran oli tullut 11 päivässä, kun en ollut koneen ääressä). Eilen olinkin luku-urakan jälkeen niin turta etten jaksanut kommentoida mitään! No, nyt sitten uudella innolla :)

Mötkylälle onnea rouviintumisen johdosta :flower:

Niin ja eemmaalle hyvää matkaa; olimme miehen kanssa myös Kreetan Haniassa juurikin äsken eli 10 päivää viihdyttiin Agia Marinassa ja tultiin takas Suomeen viime sunnuntaina! Oli kyllä oikein kiva paikka, ja enemmän ulottuvuuksia reissuun saimme kun vuokrasimme yhtenä päivänä avo-suzukin ja toisena skootterin B) Ei sitä ees käsittänyt mitkä vuoristot kohoaa lähes heti kun lähtee rantakohteesta, keskemmälle saarta. Jo unohtuu turistirysät niissä pienissä kylissä vuoren rinteillä! Vuoristossa, tienvarsilla olevien opastekylttien lukemisen teki haasteelliseks se että kyltit oli hyvin pitkälle Kreikaks ja kaiken lisäks haulikon reikiä täynnä! Meinas usko loppua pariin kertaan omatoimiretkillä kun kylteistä ei saanut selvää ja kartan tiekiemurat ei vastannu todellisuutta kuin hitusen. Mittakaavaa kummassakaan kartassa ei ollut eikä siihen kyllä olis ollut uskomistakaan. No, hauskaa oli vaikka välillä eksyttiinkin, suosittelen auton vuokrausta jos vähänkään ootte innostuneita asiasta!

Täällä ilmoittautuu myös yksi innokas käsityöihminen: mun innostus rajoittuu kuitenkin ompelukone-tasolle. Kaks villasukan vartta on odottanut kantapään tekijää jo muutaman vuoden :ashamed: Jos vaikka saisin tehtyä ne loppuun tulevana syksynä... Ompelukoneella oon tekemässä seuraavaks (ennen joulukuuta) toukalle kastepuvun sekä pinnikseen reunapehmusteet. Vanhoja perinteitä noudattaen, teen kastepuvun omasta hääpuvun laahuksesta! Mietin pitkään säästänkö hääpuvun ja päätin säästää kastepukua varten, hääpuvun korsettimainen yläosa toimii juhlatoppina. Tietty sitä täytyy hiukan ensin fiksata ja ajattelin myös värjäyttää sen mustaks (sopii mustien suorien huosujen kanssa). Hetki kyllä menee ennen kun se mahtuu päälle... Mutta tavotteita täytyy olla B) Ennen kun kastepuvun teon voi aloittaa, täytyy viedä hääpuku pesuun: häitten jälkeen en oo avannutkaan pukupussia! Muistelisin että oon laahuksella laahannut punaviinien päältä...!

Jeps, mies soitti just ja ilmoitti tulevansa hakeen jotta saan auton, eli jorinat jäi tähän! Jatkan myöhemmin :)

Hyvää pikkulauantaita kaikille!

Nora ja toukka 23+2

Huomenta tytöt :wave: !

Työkaveri (mies) sanoi äsken, että näytän ihan tulevalta äidiltä :D . Viittasi ilmeisesti pulleaan masuuni :) . Otin sen kohteliaisuutena ja ylpeänä vastaan.

Tracy75: Mä olisin ehkä ennemminkin huolissani jos mies olisi joka päivä tasan kello 16 kotona pyykkäämässä ja hieromassa jalkapohjiani :laugh: ...

Mä haluaisin kans herätellä neulontataitoni henkiin. Yläasteaikoihin vielä tuli neulottuakin, mutta nyt on ollut aika hiljaista sillä rintamalla :whistle: ...

Voiskohan se mun eilen mainitsema kipu johtua siitä, jos vauvan pää tai joku painaa jonnekin hermoihin?!? Nyt se nimittäin sattuu myös tyhjällä rakolla etenkin kävellessä :o .

*muoks* Snoopylle onnea ultrakuulumisista =) !

Heissan likat!

Kiitos muuten kauratyyny vinkistä, kuka sen sanoikin..taidanmpa minäkin sellaisen hankkia.

Hei neulominen on kivaa.. tosin en osais mitään takkeja neuloja,vain jotain helppoa ja yksinkertasempaa kuten villasukat tai lapaset. Taidankin alkaa neulomaan pojulle pienoisia sukkia. Kiitos tracy75 vinkistä, siitä onkin aikaa kun on viimeksi neulonut.

Kylläpäs alko huvittaan tuo mauahtavaan tyynymäärä, kun mulla samanverran tyynyjä, paitsi että se tyyny mikä sulla on siinä varatyynynä, on mulla rintojenvälissä silleen halityynynä.

Lumienkeli: tässä vielä linkki ja ohjeet toiseen laskuriin jos haluut.
http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php?ticker_type=1
eli ensin valitset itelle tuolta ticker rulerin ja painat next ja sit valitset ticker sliderin ja painat next ja sit laitat siihen due date kohtaan lasketun ajan. today's datessa ja current timessa on jo valmiiks ne päivämäärät ja ajat ja sit painat next. sit siihen tulee se sun laskuri ja kopioit sieltä sen bbCode osotteen ja liität sen tähän keskusteluun.

huh kauhistus jajepoo sitä sun lääkärin neuvoa. puhkoa nyt suonikohjua.. ei varmaan kauheesti miettiny mikä se patti on. no mut hyvä että on keksitty tukisukat.

Yhtä asiaa ihmettelen. mulla on hävinnyt lähes kokonaan liitoskivut.. ja mulle kun kerottiin ja aikasemmissa raskauksissakin on ollut että sit kun ne alkaa ne kestää raskauden loppuun asti. mutta ihan hyvä näin, olihan ne kivut kyllä sen verran ikäviä. ja selkäkään ei oo kipuillu enää niin kauheesti. Voiskohan johtua siitä kun en oo istuksellu tässä koneen ääressä pitkään aikaan, vaan liikkunu enempi. mene ja tiedä. :whistle:
Viimeyönä kun nukahdin vessassakäynnin jälkeen selälleen, ja jäinkin pitemmäksi aikaa siihen asentoon, niin heräsin jonkun ajan päästä hirveään oloon! oksetti ja heikotti ja ihmettelin että mitä tää on?! ja sit tajusin että johtu varmaan siitä selällään nukkumisesta..kun käännyin kyljelleen/mahalleen niin olo heti parani. huh onko muilla ollut vielä tämmöstä?

Kävin huvikseen kurkkaamassa meidän kerhon puolella ja huomaan että keskustelu siellä on loppunut kokonaan. ehkä on parempi sulkea se kerho, vai kuinka?

No eipä tässä muuta tälläkertaa. Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Huomenta tytöt :wave: !

Tracy75: Mä olisin ehkä ennemminkin huolissani jos mies olisi joka päivä tasan kello 16 kotona pyykkäämässä ja hieromassa jalkapohjiani :laugh: ...

MWAH Joo mäkin olisin varmaan silleen et "Mur takaisin töihin siitä" *heristää nyrkkiä* :laugh: Kiitos kommentista - on kyllä ihanaa kun täältä saa aina sympatiaa :heart:

Liity Schätsen ihmeessä neulojien iloiseen joukkoon! Se on kivaa puuhaa kun tv:n katselu alkaa kyllästyttää eikä lenkille enää pääse. Mäkin olen viimeksi neulonut yläasteen käsityötunneilla. Löysin Akateemisesta kirjakaupasta aloittelijan neuleoppaan, ja sitä tutkimalla muistui yllättävän hyvin silmukoiden luominen tms jipot mieleen. Täytyy kyllä varoittaa että siihen harrastukseen jää nopeasti koukkuun :whistle:

Tracy75: Täytyy kyllä varmaan itsekin poiketa tällä viikolla Akateemisessa ja hakea sellainen aloittelijan opas. Olisi vauva sitten ylpeä, kun äitinsä tekemässä nutussa saisi pieniä pulleita raajojaan lämmitellä :laugh: . (Tai ainakin äiti voisi olla ylpeä ;) ...) Kai siinä kirjasessa on kerrottu ne kaikki silmukoiden lyhenteet yms. kun joskus tässä vuosi pari sitten haaveilin ponchon kutomisesta, mutta en muistanut enää edes niitä :headwall: .
Yläasteella sitä vielä osasi kaikenlaista :saint: ...

*muoks* osuva ilmaisu tässä yhteydessä muuten tuo jäädä koukkuun :laugh: .

onnea snoopylle ultra kuulumisista :flower:

aamulla kävin neuvolassa. painoa tullut 4 kiloa, hemppa 122, verenpaineet ok. vauvan sydän 150+. sain sairaalaan täytettävän taustatietokaavakkeen ja kelan laput. no sit äkkii kelalle. oli ihana virkailija joka teki heti päätöksen pakkauksesta, joka tulee parin viikon kuluessa. seuraava neuvola onkin lääkäri neuvola.

mä olen nyt kutonut nuttua. saapa nähä mitä siitä tulee.

työt kutsuu

mutta pysyykö se nyt vai ... (nörtti täällä yksin duunaa näiden koneiden kans!! :D )

argh!! miten se sit saa pysymään vai haetteko te todella sen joka kerta tuolta??!! (ONKO VÄHÄ NOLOA!! ei vaan älyä.. :ashamed: :ashamed: )

Ai niii.. on mulla oikeaakin asiaa. vähä kyllä ON mutta..
Tänään kävin neuvolassa. Paineet 112/70, hemppa 124, kohtu noussut yli navan B) , kohdunpohjankorkeus 20 cm. öö mitäs vielä.. joo paino noussut nyt sit sillee ihan kivasti.. :x yhteensä 7,5kg!! :ashamed: mutta ei tullut mitään kommenttia terkalta. 600g/vko! :o että hyvin paisutaan! :laugh: niin ja vauvan syke 147. Siinä tais tärkeimmät olla.

Mut nyt pääsee kyläilee ja nam.. syömään taas ihania kahvileipiä!! ettei vaan tuo paino tipu vahingossakaan!! kohta taas palailen pähkäilee ton jutskan kans..

Voi kamalaa mä en ole koko päivänä päässyt koneelle, ukonilman
ansiosta meillä oli työpaikan serverit poikki ja olen vaan kökkinyt tässä työpöydän ääressä paperihommien parissa. Voiko tätä muka tulla
ikävä(?) ;) No nautitaan nyt vielä 7 vko:a tätä, sitten lomalle.

Mä saatan monta päivää olla kirjottamatta mitään kun mä en keksi mitään jutun juurta, niinkun en nytkään.

Mä olen toisinaan ihan hirveen väsynyt, saattaa mennä viikko että olen pirteä mutta seuraava viikko voi olla taas ihan tuskaa.
Nyt on se väsy viikko, liekö syynä se että vauvalla on masussa
kova kasvuvaihe menossa? Kahtena yönä peräkkäin olen heränny
sellaisiin repäisyihin alavatsalla. Mä tunnen ihan kun vatsalihakset
repeilisivät erilleen toisistaan, nyt ne alkaa olla jo aika loppuun
asti venyneet. Tuntuu että vatsakin kasvaa hurjasti.

Mä eilen itkin kun luin uudesta odotus ja vauvat lehdestä jutun missä
sen naisen vauva kuoli 32 vkolla kohtuun autokolarin seurauksena kun istukka repesi. Itsekin joka päivä ajan työmatkan autolla aloin miettimään miten sitä voi sattua pahasti jos kolari tulisi.

Porsche synkkänä 25+

Heissuliveissuli.

Ei mulla taaskaan oo mitään asiaa, mutta hengähdän hetken. Koko päivä on menny töitä paukuttaessa ja lounaallakaan en ole käynyt. Viimeinen tunti olkoon laiskempi :p .

Kutomisesta = neulomisesta niinkuin itäsuomalaiset sanoo, oli puhetta. Mä pyysin viime talvena äitiäni opettamaan sukan neulomisen ja väkersin sinä iltana yhden pienen pinkin villasukan. Toista aloitin tuossa kesälomalla, mutta vaiheeseen jäi. Jospa sen saisin valmiiksi, ennenkuin vauva syntyy :laugh: . Ts. neulominen ei ole koskaan ollut mun juttu, mutta pakkohan se on opetella, ennenkuin äiti kuolee pois. Ei siis varmaan ihan lähivuosina, mutta kaikkeen täytyy varautua. Aika ankeaa, jos neulomisen taito jää multa väliin. Ompelukoneen käytössä olen paljon näppärämpi. Äiti onneksi lupasi neuloa pienen suloinen nutun vauvelille syksyn aikana, omenanvihreän :heart: .

Josta tuli mieleen nämä äippähousut, jotka lyhensin lomalla ja tänään vedin ekaa kertaa töihin päälleni. Ahterista ahdistaa :o . Voinko mä muka olla levinnyt sieltäkin, kun mähän oon koko kesän herkutellut ja liikunta on ollut aika kevyttä :D . Mut oikeesti, ehkä nää tuntuu vaan ahdistavilta kesän shortsien ja hameiden jälkeen :whistle: . Tänään kyl tsekkasin kotivaa´alla, että paino olisi kaikenkaikkiaan noussut 4,4 kg. Saas nähdä, onko neuvolan vaaka samaa mieltä.

On tää muuten hassua, mä elän koko ajan nyt niinkuin odottaisin tyttöä, vaikka rakenneultraaja vain varovaisesti sitä veikkasi. Varmistus tulee viikon päästä, mutta olen mä aika sekaisin, jos se muuttuukin keskenkaiken pojaksi. Just kun miehenkin kanssa ollaan melkein löydetty molemmille passaava nimiehdotus.

Eilen tulleessa Odotus ja vauvat-lehdessä oli kaikkea mielenkiintoista luettavaa! Ihan onnessani makasin sen kanssa biksuissa pihalla muutaman tunnin ja vedin tirsatkin siinä samassa. Eilinen oli ihan superväsypäivä aina iltaan saakka.

Juu, ei kai mitään asiaa, menen pois.

Höh, Porsche sattui kirjoittelemaan samaan aikaan =) . Mäkin järkytyin siitä kolarijutusta. Aamulla kaivelin kaverilta lainaan saamani turvavyönalentimen esille ja asensin sen autoon. Aika kiva juttu oli muuten tuo ko. lehtijuttu, vauvapalstoilta tutustuneista ystävyksistä =) .

Ja Porschelta mun on pitänytkin kysyä, kun etkös sä mainostanut joskus Weledan-tuotteita, että mistä niitä saa ostaa? Annassa oli joskus juttua luonnonmukaisesta kosmetiikasta, jossa mainittiin myös tuo Weleda.

Tivoli niitä saa ostaa luotaistuotekaupoista, mutta vielä parempi sarja raskaanaoleville kun Weleda on Louis Widmerin Remederm voiteet joita saa apteekista. :D Joo mä mainostan täällä ihan ilmaiseksi kyseisiä tuotteita, pitäisköhän hankkiutua töihin johonkin kosmetiikka firmaan!! ;)

Yhteistyössä