***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Mötkylä: Koita olla stressaamatta häiden suhteen, vaikka todella tiedän, ettei se niin vaan onnistu. Itse olin muutama vuosi sitten kauhusarjojen morsian, kun kaiken piti olla muutenkin täydellistä. =) Kaikki menee hienosti... Muista nauttia päivästä täysin siemauksin.

Hohhoijaa, kun on ollut raskas työviikko helteineen... |O Onneksi pikkuisen helpottaa nyt... Tuntuu, että vatsa on töissä koko ajan muitten tiellä. Joko siihen törmäilee lapset tai sitten musta tuntuu, että olen vatsoineni toisten aikuisten tiellä vähän väliä... Harjoitussuppareita tulee aika paljon. Varsinkin iltaisin kun menee sohvalle selälleen lepäilemään niin huomaa, että vatsa kovettuu ja tuntuu kuin olisi tehnyt 100 vatsalihasliikettä. Mä jotenkin kauhulla mietin, että pitäis vielä jaksaa kaks ja puoli kuukautta... :( Musta tuntuu, että voisin jäädä jo nyt kotiin lepäilemään. Niin väsynyt kyllä töitten jälkeen on ,ettei hirmuisesti jaksa iltaisin touhuta... Siivoamaan pitäisi alkaa... Ei jaksaisi sitten millään. :headwall:
Pikkuinen liikkuu tosi paljon ja vilkkaasti varsinkin iltaisin. Yöllä kun herään vessaan niin meno on silloinkin päällä. Mahtaakohan tämä kaveri nukkua ollenkaan öisin? =) Kelan paperit sain täytettyä ja vietyä tänään palkanlaskijalle... Hän lähettää ne sitten eteenpäin. Toivottavasti äippäpakkauksen sais pian... =)

Riikkuli 23+4
 
Iltaa :)

Hirveesti taas luettavaa, unohdin kai jo puolet lukemastani :ashamed:

Vein tänään paperit Kelaan, täytettiin ne loppuun yhdessä virkailijan kanssa, enpä ois itse tiennyt mitä mihinkin laittaa kun ei löydy rasti ruutuun-kohtaa hoitovapaalla olevalle :p Toivottavasti meni oikein, se virkailijakaan ei vaikuttanut ihan 100% varmalta... :eek: Pääasia että paperit on viety, samaa rahaa haen kuin esikoisesta. Ei luulis olevan vaikeata :whistle:

Mötkylälle ihanaa hääpäivää, äläkä sure suotta tahraa tai muutakaan =) Rennosti vaan ja ihana päivä on tiedossa!

Päätä juimii, lienee ukkosta ilmassa. Sataa ainakin ja tuulee julmetusti.

Nyt hiukan iltapalaa ja untenmaille :wave:

liplap rv 22+5
 
Heipä hei kaikille!

Viime viikolla kävin neuvolassa ja HB oli tippunut 156-> 110 ja olo oli todella sen mukainen, koko päivänä ei herännyt kunnolla. Painoa on tullut 8kg ensimmäisestä neuvolasta, järkkyä, painoa on alkanut nyt kertyä ihan kunnolla :/

Huomenna sokerirasitus.

Raskausarpia minulle tulee urakalla, voisi melkein itkua tuhertaa niiden takia. Mitkään rasvat eivä auttaneet, käytössä Vichyn arpivoide sekä L. Widmerin köpperöljy.

Nyt olen alkanut näyttää jo raskaana olevalta, maha pönöttää siihen malliin jo.

Tivoli, ihan samalta kuulosti mieheni suhtautuminen kuin sinunkin! Nyt ehkä hieman on parantunut suhtautuminen. Ottaa päähän vain kun joutuu koko ajan muistuttamaan että ei voi toimia, eikä jaksakaan toimia niin kuin ennen!

Tänään on taas supistellut jonkin verran, alkaa aina väsyneenä ja loppuviikosta tämä sama alavatsan kiristely.

MM- viikoilla 25+0
 
Te ootte ihania! Kiitos lohduttavista näkökulmista... Olis vaan jo pian lauantai, ei tarttis murehtia enää mistään. Mutta ylihuomenna se on. Ehkä osaan nauttia siitä silloin. On ihaninta kuitenkin että saan elämäni tärkeimmästä ihmisestä aviomiehen, meistä tulee perhe, olemme yhtä ja samaa sukua. Ja sama sukunimikin. On meillä aika perinteiset häät, kirkossa vihitään ja silleen, mutta vieraita ei tule kuin kuutisenkymmentä. Meidän näköiset häät :heart:

Anteeksi kaikille tasapuolisesti kun en jaksa nyt kommentoida kenellekään, kyl mä sit ensi viikolla taas...
 
Heippa kaikille, olen ollut hieman taustalla pari viime viikkoa. Täällä myös tuskaa tämä helle, voisi jo hieman muuttua ilma (sanoo entinen auringon palvoja).

Onnea tasapuolisesti kaikille ultrassa käyneille =)

Minttuliina Tervetuloa minunkin puolesta takaisin tänne ja kurjaa että joudutte luopumaan lemmikistä!

Neuvolasta myös saatu kelan paperit ja taidan painella tänään kelaan kun en niitä osaa oikeen täyttää, mulla tulot noussut yli 20 % 2005 tuloista joten haen viimeisten 6 kuukauden perusteella. Parempi että joku neuvoo etten täytä niitä ihan väärin :headwall:

Mulla hb oli neuvolaassa 125 mut silti kehoitettiin syönään rautaa(100mg) joka toinen päivä monivitamiinin lisäksi. Kaikki oli hyvin, painoa oli tullut vain 300g per viikko joten ei vielä hätää, tosin paino nyt noussut yhteensä 5kg. sf mitta oli 18 ja mitäs vielä....syke 147.
Sain myös ajan fysioterapiaan alaselkäkivun takia, saan varmaan tukivyön lainaan. Tulee selkä heti kipeäksi jos teen vähänkin fyysisempää, nyt myös istumatyössä selkä kipeytyy.

Onko muilla potkut tuntunut jo selvästi niin että mieskin tuntee, mulla istukka etuseinässä joten se vähän vaimentaa potkuja, itse tunnen mutta mies ei tunne vatsan päältä...

Oli puhetta jollain vauvavakuutuksen ottamisesta, me aijotaan ottaa tapiolasta, siellä meillä kotivakuutus ja tuo tuntui meille parhaimmalta.

Ei muuta kuin rentouttavaa viikonloppua kaikille. Ja onnea Mötkylälle häihin :flower:

Misse81 ja "Väinö" 21+0
 
Moikka Kaikille =)

Valittelin alkuviikosta niitä harjoitussupistuksia kävellessä ja nenäverenvuotoa. Verenvuoto kuulemma kuuluu asiaan, eikä siitä tartte huolestua, jos se ei ole kovin voimakasta ja loppuu itsekseen. Hormonit aiheuttavat neuvolatädin mukaan muutoksia limakalvoilla ja siitä verenvuotokin johtuu. Sitten se kielsi tietentahtoen hankkimasta noita harjoitussupistuksia, vaikka ne sinällään kai vaarattomia ovatkin. Kävellessä pitää vauhtia hiljentää vielä entisestään niin paljon, ettei supistuksia tulisi. Ja jos supistus kuitenkin tulee, niin pitäis pysähtyä kesken lenkin huilimaan ja odottamaan, että se menee ohi ennen kuin jatkaa matkaa.

Meillä mies oli eilen vienyt vauva vakuutus paperit Pohjolaan, missä meillä on muutkin vakuutukset. Kelan paperitkin on muuten täytettynä, odottelen vaan, että saan pomolta sen kaavakkeen missä se selvittää minulle maksamaansa palkkaa, kun minä myös haen rahaa viimeisen puolenvuoden tulojen perusteella.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonlloppua kaikille ja Mötkylälle onnea häihin. Muistakaa nauttia suuresta päivästänne täysillä =)
 
Tahdotko rakastaa tänään
eilistäkin enemmän
Tahdotko olla tukena
myllerryksessä elämän

Osaatko riidellä viisaasti,
lempeästi ja kuunnellen,
Sopia ennen pimeää
nauraen, anteeksiantaen

Oletko valmis kaikkesi
ja enemmänkin antamaan
Olethan valmis vastuun
teoistasi kantamaan

Haluatko ottaa vastaan
elämän suuret ihmeet
Haluathan yhdessä poimia
pienetkin onnen rippeet

Ethän koskaan anna periksi
vastoinkäymiselle
Olethan ystävä hädässä,
ihminen ihmiselle

Tahdotko, osaatko, jaksatko?
Luulen tietäväni vastauksen
Olettehan yhdessä tänään,
saitte toisistanne kumppanin ikuisen.

Rakkaus on niin suuri, että siihen mahtuu kaksi maailmaa.
Rakkaus on niin pieni, että se on kevyt kanta sydämessään.

Onnea parhainta, kauneinta teille,
yhteiselle tielle lähteneille. :flower: :flower:

 
Jopas oli taas tekstiä tullut parissa päivässä, muistankohan kommentoida puoliakaan siitä mitä oli mielessä...Vaunuista ainakin on ollut paljon puhetta, kivan näköisiä menopelejä teillä! Mekin ollaan ajateltu Emmaljungia, mutta muistanko väärin vai sanoiko joku meidän listalla joskus aikoja sitten että ne tulisi alennukseen lokakuussa? Eli kannattaisiko odotella sinne saakka ennen kuin ostaa? Vai hapikkoko se sanoi että päätöksen kanssa olisi jo jopa kiire? Mä olen ihan pää pyörällä noiden vaunujen ostossa :whistle:

menninkäinen87 taisi mainita vauvan kääntymisestä, mustakin tuntuu että mun masussa suuntaa muuttuu aina silloin tällöin, yleensä potkut tuntuvat alhaalla mutta esim. tänään tuossa vähän navan yläpuolella oikealla puolella. Tai sitten toiset on potkuja toiset käsien viuhtomista :kieh:

Tsemppiä kaikille ikäviä kommentteja saaneille :hug: Kaikki eivät valitettavasti tunnu olevan kovin ajattelevaisia toisia kohtaan...

tivoli, mäkin ilmoittauduin mammajumppaan, joka alkaa vajaan parin viikon päästä =) Anni76, se tais olla just sama jumppa mistä sä kyselit yleisesti tuolla palstalla, joten siellä nähdään :wave: Mä odottelen innolla mitä siellä tuleman pitää, toivottavasti se olisi riittävän tehokasta ja monipuolista. Sen lisäksi mä olen käynyt reippailla kävelylenkeillä ja pyöräillyt, noilla eväillä ajattelin tämän syksyn liikunnan hoitaa kun juoksemaan ei enää masun kanssa pääse.

Mötkylä, yritä olla turhia stressaamatta ennen häitä (helppo tietty sanoa...), kyllä siitä aivan varmasti tulee hieno ja onnistunut päivä! Itse muistelen myös haikeudella omia häitä, oli se vaan ihanaa mutta valitettavan nopeasti ohi...nauti siis joka hetkestä =)

Ihanaa että oli paljon hyviä ultrakuulumisia, onnittelut hyvin menneistä ultrista!

Mä lähden viikonlopuksi mökkeilemään, joten toivottelen jo nyt kaikille hyvät viikonloput! :wave:
Nelma ja Nisu 21+4
 
Meinasi itku tulla, kun luin äitiliinin runoa :'( . Ihana.

Heräsin viime yönä kauheaan tuskaan - ulisin vaan, kun oli niin paha suonenveto pohkeessa. Mies heräsi ulinaani ja singahti ylös kuin vieteri. Luuli reppana varmaan, että mahaani sattuu ja vauvalla on joku hätä. Sain sitten sanottua et on suonenveto ja hän heti taivutti jalkaani vastakkaiseen suuntaan. Sankarini :saint: .
Niin kamalaa tuskaa harvoin on ollutkaan. Itse asiassa en koskaan aiemmin ole tajunnut, että tuo kyseinen kipu on suonenveto. Nyt se sieltä jostain ajatusten syövereistä vaan tuli mieleen.
Aamullakin vielä tuntui pohje ihan tulehtuneelta |O .

Ihanaa kun on perjantai :D .
 
Nonni,vihdoinki pääsen ja jaksan kirjotella. Mulle sattu ikävästi tuolla np.ultrassa 4.7. Kaikki oli hyvin vauvalla ja silleen mutta multa löyty appelsiinin kokonen kasvain munasarjasta,niinpä mun ultrakäynti veny 6 tuntiseks. Kun päättivät että kasvain sekä munasarja poistetaan 13.7. Ei muuten hätää olis ollu mutta mä oon sairastanu jo aiemmin syövän, niin ottivat tämän tosi vakavasti. Itellä ollu kyllä pää pyörällä tästä kaikesta. Mutta leikkaus meni hyvin, kaveri porskutteli nukutuksesta huolimatta ihan täyttä häkää. Kaks viikkoa olin aikas sairaankipee kun vatsaa availtiin enemmän kun oltiin suunniteltu. Mutta nyt kolme viikkoo oon pitäny virallista kesälomaa, käytiin Montenegrossa. Muuten olo ollua aika hyvä, mitä nyt hb 102. Mutta enemmän ehkä henkinen puoli heitelly.

Maija ja rääpäle 20+5
 
Rakenneultra takana.. pienellä kaikki hyvin. Koko vastas melkein sitä mitä pitkikin, kone näytti viikkoja 22+o kun aiemman perustella ois ollu 22+1. Eli LA säily samana. Painoarvio 481g. Oli kovin ujo vauva, polvet koukussa, pää rintaa vasten ja vielä kädet naaman edessä :) Tyttöä se kätilö veikkaili mutta jää nyt sitten vielä jännityksen varaan muutamaksi kuukaudeksi...

Töihin kuuluu vaan stressiä, v*tuttaa koko paikka. Onneksi alkoi loma ja ens viikolla pääsee etelään. Eivät sitten antaneet sitä paikkaa mulle vaikka oon ainoa ja pätevä hakija. Meni virka uudelleen hakuun. Asia on nyt liiton käsittelyssä. Toivottavasti tulevat järkiinsä ja saan sen työn mikä mulle kuuluu. Kurja vaan sitten taas alkaa töihin kun ensin on saanut siitä tapella... huoh..

Verenpaineista sen verran että kun joku tuolla mainitsi että verenpaine oli ollut koholla eli 120/85, niin se on kyllä aivan normaali verenpaine. Tuo alapaine ehkä nyt voi just olla sen verran koholla että voi sanoa. Toki on mahdollista että sillä tarkoitettiin että on omiin normaaliarvoihin nähden koholla :) Itsellä on koko ajan ollut tuota 120/70 luokkaa. Pulssi mulla onkin outo, istuessa ihan rauhallinen mutta kun nousen seisomaan niin hetken päästä sydän lyö tuhatta ja sataa, pulssi helposti 150 :) Mutta niin se on aina ollut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eemmaa:
Verenpaineista sen verran että kun joku tuolla mainitsi että verenpaine oli ollut koholla eli 120/85, niin se on kyllä aivan normaali verenpaine. Tuo alapaine ehkä nyt voi just olla sen verran koholla että voi sanoa. Toki on mahdollista että sillä tarkoitettiin että on omiin normaaliarvoihin nähden koholla :) Itsellä on koko ajan ollut tuota 120/70 luokkaa. Pulssi mulla onkin outo, istuessa ihan rauhallinen mutta kun nousen seisomaan niin hetken päästä sydän lyö tuhatta ja sataa, pulssi helposti 150 :) Mutta niin se on aina ollut...
Saattoipa olla, että minä siitä mainitsin (ainakin samat lukemat kuin mulla) ja en pitänyt sitä itselleni korkeana vaan todellakin yleisesti korkeana, joten kiitos lohdutuksesta, jos oot sitä mieltä, että se on täysin normaali =) . Tuntuu vaan, että kaikilla muilla on alapaine tosiaan jotain 70 luokkaa ja siihen nähden 85 on huikean suuri lukema :ashamed: .

 
Tervehdys

Maijalle :hug: ja onneksi kaikki on sekä äidillä ja vauvalla nyt hyvin.

Hirveää kiirettä koko viikko ollu töissä ja onneksi on viikonloppu ja toivon aurinkoisia kelejä B) vaikka kaikki ei niitä haluaiskaa... mutta ollaan lasten kans lähdössä miehen vanhempien mökille viikonlopuksi (mies on ite viikonlopun jalkapalloturnauksessa ja vissiin jo sunnuntai iltana heti lähdössä sorsametille ;) ) ja olis ihana vaan löhötä auringossa, mutta ikävä kyllä se noita sadekuuroja on tänne oulun korkeudelle luvannu koko viikonlopuksi.

Joten oikeen hyvää viikoloppua kaikille B)

 
Maija80:lle iso voima :hug: ! Hurja juttu ja hienoa, että olet toipunut hyvin! Ymmärrän tuon, että oma pää on koetuksella tuollaisen kokemuksen jälkeen, onneksi vauva elää siellä turvallisessa ympäristössään aivan omaa elämäänsä ja se viisveisaa kaikesta muusta, mukaanlukien äitinsä mielialoista niin kauan kuin ruokahuolto ja oma uima-allas pelaavat.

Mötkylä, huominen päivä tulee olemaan yksi sun elämän parhaimpia. Meilläkin oli pienet mutta lämpimät häät aikoinaan ja vieläkin oon ihan :heart: :na mieheeni (joka on sentään luojan kiitos yhden kerran pistänyt kätensä mahalleni ja yrittänyt tuntea pikkukundin potkuja. vielä ei tunne, kun tuo eteisistukka hämää niin paljon.)

Rakenneultrassa reisiluunmittoja saaneet Mua kiinnostaa millaisia lukemia teillä siellä on: mulla on 36 milliä ja vastaa kuulemma viikkoja 21+2.

Sätseeni kokeilepa twinlabin magnesiumia tohon suonenvetoon! Pitäisi autella asiaa.

MM mä suorastaan pelkään seuraavaa neuvolakäyntiä kun painoa tuntuu tulevan tähänkin pötsiin aika reipasta tahtia. Ottaa koville nähdä sellaisia lukemia vaa'assa. Hurjan paljon tippunut hemoglobiini sulla! Mutta sulla olikin tosi korkea jo lähtötasoltaan. Mua väsyttää koko ajan ja nukun noin 9-10 tuntia (katkonaisesti) yössä, täytyneepä pyytää myös että tarkastavat veriarvot jos se meinais sitä että hemoglobiini olis laskenut myös täällä.
 
Kyllä tuolla Lastentarvikkeessa tosiaan sanottiin, että ensi vuoden vaunumallit ei ehdi meille joulumasuille (ei ainakaan lisävarusteineen) ja että kaikki on nyt jo esillä. Alennuksia oli ainakin Turun liikkeessä jo hiukkasen.
Taidan saada kyseenalaisen kunnian olla ensimmäinen jolla epäiltiin raskausmyrkytystä :( Yläpaine oli noussut 136:een, turvotusta, ihon punoitusta ja huonovointisuuttakin oli. Onneksi testit eivät tukeneet epäilyjä ja kilpirauhas- ja sokeriarvotkin olivat kohdillaan-taitaa tämä jatkuva helle tehdä tepposiaan. Pitänee stressata vähemmän ja toivoa voinnin kohenevan itsekseen. Ainakin psyykkinen vointi jo tuloksista kohosi.
Noista halvoista :p Stokken Sleepyistä puuttui tosiaan ne pienen vauvan erikoistarvikkeet eli sänky oli pelkästään se isompi koko (patja ja uudintankokin puuttuivat). Hinta meni sitten ihan samoihin siihen n. 750 erkkiin.
 
Maija 80: paljon voimia sinulle! Todella hurjan kuuloista, yllättävän isoihin operaatioihin pystyvät nykyään raskaudenkin aikana! Onneksi!!!

Äitiliini75: onko ukko menossa Rock Futikseen? Meiltä lähti täältä etelästä mies juuri Oulua kohti...

eemmaa: eikös verenpaineissa nimenomaan alapaine ole se joka herkemmin on "hälyttävää", ainakin suhteessa yläpaineeseen pienempi nousu on jo merkittävää. Mutta sovitaan Schätzchen että ei tuo lukema vielä paha ole, ettei syytä paniikkiin...

Täällä monta levotonta yötä takana; ensin oli ukkonen ja toinen koira raasu pelkää sitä niin kovin, kukaan ei sitten nukkunut muutamaan tuntiin, seuraavana yönä toinen koira lutkutti jatkuvasti ihottumaansa, joku kolisteli pitkään roskiksilla (keskellä yötä?! Eikä sinne pääse kuin avaimella) ja viime yönä sitten taas hermoilijahurtta päätti hangata silmiään komenteluista huolimatta niin että oli laitettava korvatulpat! "Aina" näitten kanssa on jotain, arg. Oikeesti ei onneksi usein kuitenkaan. Ja taas voi lällättää että onpahan harjoitusta tulevaa varten kun lapsi valvottaa, aaaapuuuuva!!! Niin ja kun nukutaan parvekkeen ovi auki, kuului tuon roskiskolinan lisäksi kun valkoposkihanhet kaakattaa läheisellä golf kentällä jne jne. Hesarin jakajakin tulee sitten joka yö autolla pihaan ja kahden rapun talossa ajaa molempien rappujen eteen erikseen.

Ehkä on uni vain herkässä, kuuluu ja haittaa kaikki.

Kävelemään olen pystynyt parina päivänä ihmeen hyvin, välillä kyllä hetken pistelee tai supistelee, kai sitä pitäisi sitten tahtia hidastaa jos neuvolassa niin sanovat. Mutta toisaalta tuntui kivalta pitkästä aikaa kävellä "lujaa"!

Rautaa käskettiin minunkin hakemaan (ei puhettakaan että sitä olisi tarjottu terkkarilta kuten joku kertoi), Hb oli kai 116 tai jotain, ei musta mikään ihan paha, mutta laskenut. Onkos nyt sitten teillä kokemuksia onko toi Obsidan hyvä, th sanoi että olisi mahaystävällisempi kuin joku muu.

Koissut tahtoo lenkille, pitkä päivä niilläkin ollut. Ei kun heiluttelemaan mahaa remmien jatkona!

orankinen 21+4
 
Hepskukkuu taas hetken takaa... Ei oo taas millään kerennyt kirjottaa.. (Lue: En ole millään jaksanut ja vaivautunut kirjottamaan...Laiska!) :ashamed:

Maija80: Paljon jaksuja sinulle, olet kovia kokenut. Onneksi voitte molemmat hyvin ja leikkaus onnistui raskaudesta huolimatta! =)

Mötkylä: Onnea paljon ja älä stressaa liikaa. (Helpommin sanottu kuin tehty...)

Minttuliinalle tsemppiä kissu-suruun... :hug:

ON: Neuvolassa olin eilen.

- Verenpaine 95/65
- Hb 107 (Laskenut raudansyönnistä huolimatta)
- Painoenkka tuli sit tälle jaksolle 760g/viikko oli tullu viime neuvolasta :whistle: Herkuttelukieltoon pisti mut... :kieh: Eli kaiken kaikkiaan noin 5 kiloa jo tullut
- sf mitta 22cm (käyrän ylärajojen yläpuolella...)
- Syke oli 130

Eli kaikki oli oikeestaan hyvin, vaik vähän masentavia tuloksia osa olikin...

Taas mä kitajan vaunuista. Miten ihmeessä te pääsette jonkinlaiseen päätökseen vaunujen hankinnassa? Mulla vaihtelee mielipiteet joka päivä ja innolla odottelen sitä ahaa-elämystä, et noi mä haluan. Onko jollain jotain mielipidettä siihen, että paljonko viitsii maksaa 2006 vuoden käytetyistä emmaljungista? (Yritän säästää hieman hankimalla käytetyt, koska ei tosiaan oo varaa ostaa uutena, ja haluisin joko briot tai emmaljungat...)

Minimi: Mulle taas neuvolatäti sanoi, että Spartocine on suht mahaystävällinen. Sitä sain sieltä ja mulla ei juurikaan eroa normaali mahatilanteeseen ole.

Onko muuten muilla kellään sellainen tilanne, että tuleva isä puhuu eri kieltä vauvalle? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mun mies tulee puhumaan vaaville venäjää, joka on hänen äidinkielensä. Yhteisenä kielenä sitten käytämme suomea, jotta mäkin ymmärrän! =) Mutta jänskättää vähän, että onkohan se kuinka outoa, et toinen höpöttää ja lepertelee eri kielellä...

Nyt taidan mennä koisiin...

Minky 22+2
 
Mötkylällä on tänään suuri päivä. :heart: Voi vitsi kun tulee ihan ikävä sitä omaa hääpäivää, se ihana päivä meni aivan liian nopeasti... Jälkeen päin olen alkanut ymmärtää ihmisiä jotka juhlivat häitä enemmän kuin yhden päivän. :D Rouvana sitten täällä oot seuraavaks, onnea. :flower:

Misse81: Meillä mies on tuntenut liikkeet mahan päältä jo jonkin aikaa. No, melkein heti tuntui ulos kun alkoi kunnolla tuntemaan potkut, ettei enää ollut pelkkiä muljahteluita. Mullakin istukka edessä, mut jos se sitten ei oo kuitenkaan ihan tossa keskellä. :D Mutta liikkeet tuntuu hyvin, niin hyvin et tuo esikoinen jo ne tuntee jos sattuu oikeeseen aikaan olemaan paikalla. Joskus tulee koittamaan kädellä kun vauva liikkuu, mut se maltti mikä ollaan paikalla niin on maksimissaan viis sekuntia, joten aika harvakseen ne potkut just siihen kohtaan osuu. :D

Schätzchen kertoi miehensä sankarillisuudesta suonenvedon iskiessä. :D Mulla kanssa alkanut nyt viime päivinä/öinä jalat kramppaamaan... Siis sen jälkeen kun aloitin nuo multivitan syömisen. :eek: Muuten oon juonu samalla tavalla ja syönytkin, et en tiä mistä sitten johtuu. Voihan ne muutenkin tulla, ettei se välttämättä oo noiden tabujen vika. :D Mä yks päivä tuossa kärvistelin päiväunilla kun jalkapohjassa kauhee kramppi. Isäntä nukkui tyytyväisenä, ja koitin sit olla herättämättä... :whistle: No heräshän tuo siihen vääntämiseen ja suutahti kun en häntä herättänyt. :saint: :heart: Kai se on sitten sen merkki et ois halunnu ainakin koittaa auttaa. :D

Maija80: Hui kun säikytti sun juttu. :hug: Onneksi kaikki kuitenkin hyvin. :) :hug:

eemmaalle onnea hyvistä ultrakuulumisista. :heart: Onnea myös hyvistä neuvolakuulumisista. :flower:

Meillä isäntä kuorsaa vielä, ehkä se olikin välillä mun vuoro nousta esikon kanssa kun melkein aina mies noussut... :ashamed: Nooh, nyt me katsellaan (tai siis neiti katselee ;)) Titi nallea ja menen tästä jonkin ajan päästä laittamaan aamukahvia kullalle valmiiksi. :heart:

Mulla ilmestynyt nilkkoihin turvotusta, tosin laskee aina iltaa kohden kun vaan pääsee pysähtymään. Kipeät ei onneks ole... Että edelleen niitä viileitä odotellessa... :) No onneksi nyt on jo vähän helpompi olla, nyt on t-paidalla ja capreilla ihan sopiva, ei ihan koko ajan hiki valu. :D

Eilen isäntä värjäsi mun hiukset, ja oli heti jo selittelemässä että kyllä hän sitten aamun valjettua soittelee kampaajat läpi minne pääsee ja vie, hakee ja maksaa jos huonosti käy. :D Koitin lohdutella, että jos en luottais et siitä jotain tulee niin oisin sitten jättänyt sen homman jollekin muulle. :D Ehdotin, et jos menee pilalle niin leikataan pois, mut ei tuo siihen suostunut... :whistle: No, hyvähän näistä tuli, pääasia että on juurikasvu taas hetken pois. :) :heart:

Jos nyt hetken vielä upputuisi koulutehtäviin kun esikko rauhassa katselee telkkua ja isäntä edelleen kuorsaa. :)

Hyvää viikonloppua kaikille. :wave:

Shamandalie ja Torsti 23+5 :heart:
 
Heippa!!!!!!!
Aurinkoista päivää täältä! Onneksi on viikonloppu ja saa hiukan levähtää. Tosin mies oli eilen tuttavapariskunnan tupareissa ja heräsi just. Tytön kanssa vietettiin eilen herkkuiltaa, kun ei saatu tyttöä hoitoon, että oltais molemmat voitu mennä... Voi sitä sokerin määrää mitä eilen yhdessä syötiin... =)
Jouduin eilen aamulla neuvolassakin käydä kuuntelemassa sydänäänet, kun pikkuinen oli torstai-illasta perjantaiaamuun ihan liikkumatta. Säikäytti todella paljon, kun ei töissäkään alkanut liikkeitä tuntua, vaikka yleensä heti kahvin juotua alkaa sellainen vilske... No, pääsin heti neuvolaan ja siellä sydän jumpsutti 140-150 kertaa/min ja liikkeetkin kuulu selvästi. Itse en vaan niitä tuntenut ja neuvolatäti arveli, että vauva oli kääntynyt sellaiseen asentoon, että potkut tuli enemmän tonne takaseinään... Oli kyllä valtava helpotus, kun kaikki oli kunnossa. :) Tänä aamuna on jo liikkunut taas siihen normaaliin vauhtiin eli vilkkaasti...
Mötkylällä onkin tänään ihana päivä edessä... =) Onnea hirmuisesti tulevalle rouvalle!!!!!! :flower: Se on kyllä niin ihana päivä, että haikeudella sitä muistelee... Onneksi on monta sataa hääkuvaa ja häävideo muistuttamassa tuosta ihanasta päivästä... =)
Tänne ei muuten kummoisempia. Pitäis lähteä miehen vanhempien mökille käymään, jos tuo mies tuosta kykenee mihinkään lähtemään... Aika hulppeat tuparit ilmeisesti ollut... =) No, harvoinpa hän missään ulkona käy... Pitäis itsekin alkaa esikoisen vauvanvaatteita tutkailemaan ja pesemään, ettei kaikki jäis sitten vime tinkaan. =)
Riikkuli 23+6
 
Mötkylälle hääonnea! :heart:

Tukivyön kävin ostamassa selkäkipuja ajatellen. Aika kalliilta tuntui, 39e Ozbabysta. Valinnanvaraa ei tuntunut olevan. Aika surkeat on kyllä munkin mielestä äitiysvaatevalikoimat! Tuolla Ozbabyssa oli aika hienoja, mutta tosi kalliita.. ja aika pientä kokoa/mallia tuntui olevan. Eikä oikein muita paikkoja sitten taida olla kuin H&M ja Lindex?? (KappAhlissa muutama hullu housumalli.) Kyseessä siis Turun seutu..

Me ei olla menossa 4d ultraan. Tuntuu liian kalliilta, ja kyllä me sitten maltetaan odottaa vauvan näkemistä.. ;)

Ristiselkäkipu on hellittänyt ihan itsekseen, onneksi, huh... Viikonloppua!

-Margaret 23+2
 
Mötkylälle paljon onnea tämänpäiväisen johdosta :heart: !

Hyvä ystävä on eilisestä saakka ollut synnyttämässä - hui :eek: . Toivottavasti siellä kaikki menee hyvin :saint: . Konkretisoituu tämä omakin odotus aina enemmän ja enemmän, kun lähipiirissä joku synnyttää =) .

Eilen sain palkanlaskijalta tiedon äitiyslomasta. Se oli hieno fiilis :D . 7.11. on sitten ensimmäinen LOMApäivä ;) ja jos pidän loppuun kaikki vuosilomat, hoitovapaa alkais marraskuussa 2008.

Ihana keli ulkona. Täytyy kullan kanssa lähteä vähän ulkoiluttamaan masua =) . Palataan!

Ai niin - onko teidän masukkinne aika aktiivisestikin liikekannalla vai onks tää joku adhd-tapaus?
 
Ai teilläkin on "jo" ADHD epäily? :LOL: Meillä myös,ihan mahotonta mylläystä on ollut..välillä tuntuu että vois jo pikkasen hiljentää tahtia, meinaa pissat lirahtaa housuun kun rakkoon päin monottaa ja myös muualle. Änkee ihtensä aina tohon keskelle eteen,oli aika hassun mallinen masu mulla eilen =)
 

Yhteistyössä