+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Wouuuu!

Hienoja uutisia täällä läjäpäin! Onnittelut haamuista/plussista Leo81, airaM ja Huldasharks!!!! :flower:

airaM: Mä kyllä luottaisin ennemmin siihen Apteekin Omaan kuin Davidiin, ne näyttää käsittääkseni (etenkin liuskat) ihan omiaan. Joskus ei mitään ja joskus vääriä plussia.

Huldasharks: Kyllä mä noita plussaksi kutsuisin, kun niissä näkyy väriäkin ihan paljaalla silmällä kuvan välityksellä.

airaM: Mitä huonompi kuva, sen enemmän saa tiirailla. Ja kuvien tiirailu on kivaa... *laitakuvalaitalaitalaita...* :D

Tervetuloa villervalla. Aivan ihana nikki, mukava sanoa monta kertaa peräkkäin.

Iloksille täytyy sanoa, että musta on 'mukavaa', kun täällä on muitakin pitempään yrittäneitä. (lainaushipsut siksi, ettei sitä nyt oikeasti kenenkään kohdalle toivo eikä teidän pitkä yritys ole mukava juttu). Jos täällä olisi sellainen meininki, ettei pitkään yrittäneet sovi joukkoon, tulisi varmasti vielä isommat paineet kaikille plussata ja 'onnistua', ettei joudu tietyn ajan jälkeen luovuttamaan ja siirtymään seuraavaan lokeroon. Eli silloin tämä palsta ei toimisi tukena vaan ahdistavana elementtinä. Lisäksi musta tuntuu, että se on oikeasti tosi hyvä, että täällä on ajallisesti ja henkisesti eri vaiheissa olevia kuumeilijoita. Silloin löytyy vertaistukea, mutta myös neuvoja kokeneilta sekä erilaisia näkökulmia tilanteisiin.

Mä huomasin aikoinaan, että mua ei niinkään ahdista tai harmita palstakamujen plussat, mutta lähipiirin lisääntymisuutiset aiheuttivat paljon enemmän ristiriitaisia tunteita. Mun siskot ja ystävät pääsivät kaikki säännöstään toiselle ja kolmannellekin kierrokselle sinä aikana, kun me yritettiin ensimmäistämme. Yhteensä sinä aikana syntyi viisitoista lasta meidän lähipiirissä. Silloin alkoi tehdä jo tiukkaa iloita toisten sikiämisestä... :whistle: Nykyään olen jotenkin päässyt noiden tuntemusten toiselle puolelle. Tänä syksynä huomasin ensimmäistä kertaa vuosiin liikuttuvani aidosti vauvauutisista ja kykenin antamaan itselleni luvan ihastua ystävän vastasyntyneeseen.

Varmasti ison osansa tekee se, että on jo tuo yksi moukurapää, mutta mä veikkaan että mun oman kehon hormonitoiminnan elpyminen tänä syksynä on vaikuttanut siihen, että tunne-elämä alkaa normalisoitua naisellisemmaksi.

muoks. Asunnon koko-kysymykseen vastatakseni: Me asutaan tällä hetkellä pienellä metsä-/maatilalla, jossa on hehtaarin verran peltomaata (kesannolla) ja nelisen hehtaaria metsää. Talossa on asuinneliöitä alle 80, olisikohan jotain 75. Vast'ikään järjestettiin yläkertaan tytölle oma huone vintin toiseen päähän ja meidän makkari toiseen päähän. Väliseiniä siellä ei ole, mutta verholla eristettiin muurin kohdalta vähän erillisiksi tiloiksi nuo. Suunnitelmissa on rakentaa muutaman vuoden päästä aavistuksen isompi talo mun synnyinseuduille vanhempieni naapuriin.

ON: Ihme nippailuja ja jomotuksia olen huomannut. Veikkaan niiden johtuvan suurelta osalta vatsavaivoista, jotka sain riesakseni tämän ab-kuurin ansiosta. Olen laihtunut kilon viikossa nyt, kun ei meinaa mikään pysyä sisällä.

Päivittäjälle ihan vaan tiedoksi, että kiertoni venähtää liki neljääkymmentä päivää, kun ovis oli niin myöhään. Ettei tarvitse ihmetellä, kun alkaa kiertopäivät paukkua pitkälti yli. :)
 
Viimeksi muokattu:
Leo81, Huldasharks ja AiraM, lämpimät onnittelut plussista!

Kyllä mä kuule mg alan uskoa jo sun plussaan! Onko sulla näin pitkää kiertoa ollut aiemmin? Meidän pino pienenee nyt kyllä kerralla, tosin hyvän asian vuoksi.

Piinailijoitakin on aikamoinen lista, meillä näyttää nää plussaamiset kerääntyvän loppukuulle joka kuussa.

Zanca, mikäs tuo Linnunrata-kirja on? Mä rakastan lukemista, tuntuu vaan etten löydä mitään luettavaa.

Kävikö kukaan muuten kattomassa sitä leffaa Harjunpää ja paha(n?) pappi? Mulla on se kirja just luettavana ja ekaa kertaa Joensuuta luen ja aika mielenkiintoinen kirjoitustyyli. Oon ehkä enemmän Sipilän miehiä, jos kirjoitustyyliä aattelee.

Mun mielestä joulun aikaan ei tarvitse myöskään niin ahkerasti päivittää listaa, mulle riittää hyvin ensi viikollakin.
 
Leo, Huldasharks ja AiraM: ONNEA haamuista! :flower: Kovasti peukutuksia kaikille, että viivat vahvistuu ja saatte ne parhaat joululahjat =) bd

mg: Peukutuksia torstain testaukseen! bd

Viola30: Tiedän tunteen. Mulla on sama homma tapahtunut tän syksyn aikana. Heti, kun itsellä raskaus päättyi ikävästi, niitä uutisia alkoi tulla joka tuutista - naamakirjassa tosiaan 4 kaveria, pari naapuria, veljen vaimo ym. Etenkin ne kirpaisee, joiden laskettu aika on lähellä sitä milloin itselläkin piti olla... Saa nähdä miltä sitten keväällä tuntuu katsella naapurien vauvoja, kun piti itselläkin olla se nyytti jo helmikuussa :( Olen vaan koittanut hymyillä heille kauniisti ja kuunnella juttuja raskauksista. Itken sitten kotona miehen olkapäätä vasten, että miksei meille voinut käydä toisin. Veljen vaimoa en ole pystynyt kohtaamaan raskausuutisen jälkeen. Onneksi viettävät joulua eri paikassa, niin saan vielä vähän aikaa sulatella asiaa. Olen koittanut löytää tästäkin sen valoisen puolen. Jospa meillä tärppää piakkoin, on lapsella ainakin paljon ikätovereita lähipiirissä.
 
Nyt on miehelle kerrottu ja viivat näytetty ja iiiiiiison halin sain. :heart:

Kiitos kaikille! Huomenna heti uusin testin, en malta odottaa kauempaa joka olis varmaan järkevää. En pysty, pyhät tulossa...:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Voi että voi että mikä punainen joulu meille on tulossa viivojen myötä =)=)=) itse ajattelin ihan kokeeks testata aattoaamuna vaikka dpo:t on tosi alhaiset (8) mutta se olisi mitä parhain lahja miehelleni... no jos oireet tätä menoa jatkuu voin kokeilla testiä en sano mitään jos testi on ihan tyhjä.

:heart: PALJON ONNE :heart:

ON: kp 20 dpo 3/5 ja mä kuolen väsymykseen ja pahaanoloon...prkl jos tuun kipeeks näin jouluna !!! jos ois päivät pidemmällä uskaltaisin epäillä raskautta mutta näillä päivillä taitaa mennä taudin piikkiin...
esikoiselta aloin voida pahoin kyllä jo ennen menkkojen pois jääntiä ja kerkesin olla sairaslomalla viikon oksennustaudin takua kun tajusin etteitää oksennustautia oo ja kuukautisetkin oli myöhässä muutaman päivän.... ei pitäis toiveiden antaanostaa päätään...

nää oireet voi olla:
- niskatjumissa
- stressi
- mahatautia on paljon liikeellä
- väsymyksestä ( en vain ymmärrä miksi olen näin väsynnyt)
- suru ( ja siitä voi olla ylempikin)
- oviksen jälkeinen tila
 
Voihan vautsilainen mikä haamujengi täällä onkaan koossa!!! :)
Paljon onnea Leo, Huldasharks, AiraM ja Sandemar!!!! :flower:

macy graylle tsemppiä torstain testaukseen! :)

Viola ja Barbamama :hug: Tiedän myös tunteen.. :|

Mä soittelin sitte eilen gynelleni, ku alko tä vuoto ajoissa ja kesken terokuurin.. Niin gyne tokasi vain että "tuleehan noita". Oli myös sitä mieltä et on voinu vaikuttaa se et 1 pvä jäi välistä..
Mielenkiintoista oli se että katto mun tiedoista et eka (se onnistunut) raskauteni sai alkunsa ku söin clomeja,metuja ja teroja ja kysyi koska niitä haluaisi alkaa syömään! Sanoin että mahd pian ja niin gyne sitten pisti puhelinreseptin ja alotin ekan clomikierron eilen! Eilen kun oli kp3 ja niitä syödään kp3-7!
Jännittää nyt kyllä kovasti että onko clomeista nyt sitten apua.. Toivottavasti! :heart:
 
anniala > Söpöjä nuo sinun keltaiset pienet postaukset. :D Toivottavasti tuntemuksesi osoittautuvat raskauden aiheuttamiksi. Onko testipäivä päätetty? :)
Hih :D
Aamupäivällä nukuin päiväunet kun lapsukainen oli tarhassa ja taas ne hemmetin painajaiset kiusas! Huoh!
Torstaina seuraavan kerran kauppaan, tosin vasta päivällä tms, joten voipi olla että testaus jää perjantaille. Vähän salassa täytyy nyt toimia, kun mun äiti on meillä!
Tänään citarissa kattelin, mut ei ollut liuskatestejä yhtään jäljellä. Puikko(?)testi oli, mut se on sen 4e kpl. Merkistä ei oo hajuakaan...
Tai sit haen torstaina apteekista testin. Toisaalta tekis mieli kyllä sitten testata jo torstaina päivällä :p Mut to tai pe testaan! :D
 
Sandemar > Onnea ja vauvaliimaa! :flower:

Marie85 > Ihana gyne, kun noin hyvin palveli. =) Toivottavasti lääkkeistä on heti apua ja seuraava täti jää saapumatta. :D

anniala > Halvemmalla sinä olisit päässyt sen Cittarin testin kanssa kuin apteekista ostamalla, jos merkki oli Pregcheck. (En tosin tiedä minkä verran apteekissa maksaa halvin) Se kun on ilmeisesti sama kuin apteekin oma, mutta maksaa melkein puolet vähemmän. Itsekin käytän mieluummin liuskoja (Mitä minä sillä puikolla siinä ympärillä teen, kun dippaan näytteeseen ja puran sitten kuitenkin tihrustettavaksi? :LOL:) ja tuijotan hintoja. On tuo testiviidakko melkoinen. :D

Viola30 > On ollut pitkiä kiertoja aikaisemminkin ja myös luteaalivaiheeni on tyypillisesti keskimääräistä pidempi. Kierto vaihteli ennen Teroja 19-47 välillä, mutta "normaaliksi" jäädessään pysytteli vaihtelulla 32-34 päivää. Kokemieni hormoni-ihmeellisyyksien vuoksi en rohkene plussaan uskoa, mutta toivon sitä koko sydämestäni. Olisi suuri helpotus ja onni, mutta huoli kyllä jatkuisi ainakin ekaan ultraan asti. En silti murehdi, sillä siitä ei ole mitään hyötyä. :)

Hieno ryntäys on plussanneiden puolelle tulossa. Toivottavasti kaikki kahta viivaa testailleet pääsevät sinne siirtymään ja saavat viihtyä vauvan syntymään asti. Uusi reissu tähän pinoon olkoon ajankohtainen vasta seuraavaa lasta kuumeillessa, jos sellainen on toiveissa. :) Ihanaa olisi omakin nimi nähdä plussanneissa. :D Jännittää mitä torstain testi näyttää.
 
Voi että voi että mikä punainen joulu meille on tulossa viivojen myötä =)=)=) itse ajattelin ihan kokeeks testata aattoaamuna vaikka dpo:t on tosi alhaiset (8) mutta se olisi mitä parhain lahja miehelleni... no jos oireet tätä menoa jatkuu voin kokeilla testiä en sano mitään jos testi on ihan tyhjä.

:heart: PALJON ONNE :heart:

ON: kp 20 dpo 3/5 ja mä kuolen väsymykseen ja pahaanoloon...prkl jos tuun kipeeks näin jouluna !!! jos ois päivät pidemmällä uskaltaisin epäillä raskautta mutta näillä päivillä taitaa mennä taudin piikkiin...
esikoiselta aloin voida pahoin kyllä jo ennen menkkojen pois jääntiä ja kerkesin olla sairaslomalla viikon oksennustaudin takua kun tajusin etteitää oksennustautia oo ja kuukautisetkin oli myöhässä muutaman päivän.... ei pitäis toiveiden antaanostaa päätään...

nää oireet voi olla:
- niskatjumissa
- stressi
- mahatautia on paljon liikeellä
- väsymyksestä ( en vain ymmärrä miksi olen näin väsynnyt)
- suru ( ja siitä voi olla ylempikin)
- oviksen jälkeinen tila
Tyttäreni aloitti oksentamisen joten sitäköhän se on... illalla oli muuten ikäviä rytmihäiriöitä ja nyt sydän hakkailee muuten vaan hieman reilummin...joten taudista se kai kertoo....
 
mg: meillä onneks on apteekki citarin yhteydessä,joten käyn joka tapauksessa kattomassa eka citarista :)
missä hemmetissä on prismassa testit? joskus aikoinaan oli kortsujen vieressä mut ei tossa meijän prismassa kyllä.
jospa torstaina pääsisin yksin kauppaan, saas nähdä! sit pääsis kaupan vessaan tekeen testinkin :D
 
mg: meillä onneks on apteekki citarin yhteydessä,joten käyn joka tapauksessa kattomassa eka citarista :)
missä hemmetissä on prismassa testit? joskus aikoinaan oli kortsujen vieressä mut ei tossa meijän prismassa kyllä.
jospa torstaina pääsisin yksin kauppaan, saas nähdä! sit pääsis kaupan vessaan tekeen testinkin :D
Prismoissa on testit loogisesti luonnontuotehyllyssä. Makes sense... :kieh: :p
 
Prismoissa on testit loogisesti luonnontuotehyllyssä. Makes sense... :kieh: :p
:LOL: Mistäköhän löytyy pikkumarketeissa? Katsoin kuukautissuojat, kortsut, hygieniatarvikkeet ja vauvanhoitotarvikkeet. Luontaistuotehyllyä en katsonut, mutta en muista nähneeni siinäkään lisäravinteita ostaessani. Luulisi kai edes yhdenlaisia testejä olevan. :kieh:

anniala > Tuollainen palvelukeskittymä onkin mukava. Meillä on lähimpään sellaiseen matkaa aika paljon. : / Eilen ärsytti, kun tuttavaperheen rouva tuli kärreineen vastaan monta kertaa ennen kuin poistui antaen mulle rauhan etsiskellä testejä. Täällä ei ole oikein yksityisyyttä kauppa- ja apteekkireissuilla, mutta eipä tule sitten liian usein osteltua ainakaan raskaustestejä.

Minnarun > Paranemista perheeseen! Toivottavasti itse selviät mahdollisimman vähällä ja tulee etovalle ololle ilahduttava selitys. :)

Ruokalistaltani löytyy rusinat, pähkinät ja Friss lime. :D Eilen tuli kaupassa riisipuurohimo, joten sitä syödään huomenna lounaaksi. :p Saako laittaa kourallisen manteleita omalle lautaselle? :whistle: Tällä rouvalla alkoi joulun vietto! :xmas:

Mulla on hymiöpäivä. :D Täällä hihittelen itsekseni, mutta onneksi kukaan ei ole kummastelemassa väsymyksen aiheuttamia hassuttelujani. :D
 
Iltaa piiiitkästä aikaa!! Tämä arki vie niin mennessään ja nyt vielä kaikki joulujutut ettei oikein tahdo koneelle ehtiä.

Varovaiset onnittelut haamuilijoille!

Hyvää Joulun Aikaa Jokaikiselle!!

Viulu:xmas:
 

Yhteistyössä