+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

KAmikaro onnea hurrrrrjan paljon,viivahan siellä näkyy =) :heart:
Täällä vissiin hiivaa pukkaa penisiliinikuurin seurauksena,mut eiks hiivassa ole kuite valkee ja kokkareinen vuoto..?mulla on nyt huomattavissa ekaa kertaa todella venyvä ja kirkas/vaalee vuoto...ja ovis pitäis olla käsillä,viimeks sain kp13 illalla/14aamulla...aamutesti näytti nyt kuite negaa mut illasta en tiä ja sit ku toi hiiva(??) viel tuohon jos nyt sitä on,ota nyt selvää :D no kysäisen ku menen käy hoitajalla hakee tän pvn saikkua tuon naaman takia,ei särkyyn tahdo auttaa päivän aikana nautitut 2pronaxenia/3panacodia et mitäs viel...
 
Huomenta vaan kaikille!

Kyllä ymmärrän, että ottaa vähän pattiin jos joku tulee tänne vaan kertomaan, että plussa tuli. Onneksi en vaan itse osaa nyt yhtään loukkaantua noista heitoista, enkä ottaa henkilökohtaisesti. Olen tosiaan tutustunut näihin sivuihin vasta pari viikkoa sitten, enkä heti osannut alkaa kirjoittelemaan yhtään mihinkään ketjuun! Pakkohan mun oli ensin tutustua kaikenmaailman termeihin ja "tapoihin" ennen kuin uskalsin suuni avata ;)

Mä en sitäpaitsi usko yhtään, että olisin heti kertalaakista plussannut, vaan uskon ennemminkin että tässä on vielä pitkä taival odotusta ja pettymyksiä edessä. Mulla on niin pitkä ja epäsäännöllinen kierto, että olisi suoranainen ihme jos samantien olisi tärpännyt. Joten siksikin on kiva jo heti alkuvaiheessa tulla tänne muiden kanssa ihmettelemään mahdollisia oireita ja jakamaan muitakin fiiliksiä.

Toistaiseksi ei kuukautisia näy, mutta en myöskään aio vielä testata. Varmaan tämä "jännitys" osaltaan vaikuttaa siihen, että täti viivyttelee.... En uskalla testata ennen kuin aikaa on mennyt reilusti yli tuon keskimääräisen kiertoni, joka on 34 päivää. Nyt mennään päivässä 36.

Hauskaa viikonloppua kaikille kirjoittelijoille, taustailijoille ja plussapuhureita ihan kaikille! :wave:
 
kamiraro Onnea tosi paljon sinne suunnalle ! :):flower::kiss:

sandemar sinne paaaaaljon plussatuuria !!

itsekkin odottelen mg tuloksia :))!! hyvää huomenta kaikille :) ketkä paikalla nyt ovat . pitääki käyä nopsaa miehen luona ja tulla kipittäen takaisin tänne :) Ku käsky tuli =)
 
Viola30 > Mulla ei valitettavasti ole uutisia tai ainakaan plussan merkkisiä. : / Vuoto ei ole alkanut, mutta liuska näyttää samanlaista hailukkaa viivasta kuin aikaisemminkin. En tiedä mistä nyt on kyse. :confused: Testejä ei nyt ole enää muita kuin digi (paitsi jos käyn Pregcheckejä ostamassa marketista, kun mieluummin käyn sieltä kuin apteekista juoruhaukkojen silmien alta). Jos vuoto ei ala sunnuntaihin tai ehkä paremminkin maanantaihin mennessä, niin sitten voisin digin uhrata. Siinä vaiheessa tosin soittelen jo hoitajallekin ja pyydän veritestiä, sillä Terolutien olisi pitänyt vuoto saada aikaan.

Kipuilut on ennallaan eli sukkapuikkomaisia vihlaisuja tuikkailee, vähän kirvelee välillä ja muutenkin jomottelee eri tavalla kuin tädin lähestyessä. Tuikkailut tuntuvat myös emättimessä menkoista poiketen. Hermot on tosi kireällä tämän stressaamisenkin takia. Saisi se vuoto nyt alkaa, jos plussaa ei ole tulossa ja jos on, niin sitten selkeä osoitus raskaudesta. Tämmöinen on piinaavaa. :mad:

kamiraro > Onnittelut! :flower: Aika hailukalla viivalla uskallat plussanneisiin, (tässä kohtaa tunnustan pessimistisen piirteeni, kun itse haluan nähdä vahvan viivan ennen kuin uskon :D) mutta onhan tuo viiva vahvistunut. :) Toivottavasti vahvistuu lisää. Tarrasukkia!

Mirage ja Minnarun > Mielestäni yrityskierrot lasketaan. Jos siis jollain kierrolla ei saa yrittää tai esimerkiksi toisen osapuolen matkan takia koko ovista ennakoiva ja ovisaika menee ohi ilman yhtään puuhailumahdollisuutta, niin eihän se ole yrityskierto. :D Toki saa laskea kaikki kierrot, jolloin vauvatoive on olemassa vaikka ei yrittämään pääsisikään. Pakko ei kuitenkaan ole. Jokainen sitten vaan ilmoittaa yrityskiertomääränsä tai pyytää säilyttämään kiertolukeman ennallaan. :)

Mirage > Kerron kyllä lomitustarpeesta päivityshomman osalta. :) Välillä on tarkoitus päivitellä, mutta päivä livahtaa ohitse. Yöllä en ole viitsinyt listaa päivittää vaikka silloin saatankin koneella olla. Ehkä se olisi ihan hyvä ajankohta, kun silloin saan olla tässä rauhassa. :D

anniala > Minä olen esikoisen kanssa paljon kaksin miehen reissutyön takia. Välillä on aika uuvuttavaa, kun omaa aikaa ei oikein ole. Lapsi leikkii kyllä yksinään ihan nätisti ja menee yleensä ajoissa nukkumaan, mutta päivystänhän minä silloinkin. Paha tapani on ottaa aikaa valvoskelemalla ja sitten väsymyskin heikentää keskittymiskykyä. :ashamed: Toisaalta nautin tästä, mutta on kyllä ihanaa saada mies aina viikonlopuksi kotiin. :heart: Saanko kysyä miksi sinä olet nyt lapsen kanssa kaksin?

Aamukahvini näköjään venähti. :D Taidan hakea toisen mukillisen ja alkaa katsella päivitettäviä tietoja. Iltapäivällä mennäänkin taas tukka putkella asioilla ja illaksikin on ehkä ohjelmaa. Jospa tässä ei ehtisi tilannetta murehtia. :)
 
kamiraro: Viivanenhan se siellä kurkkii =) ONNEA!!!:flower::heart:

ON: Mä olen NIIN onnellinen!!! Ovis löysi vihdoin tiensä tänne =) Jospa käväs naapurissa matkalla kun kesti niin kauan tulla :D Siis ovishan tää vasta on... Mutta siks olen tästä nyt niin iloissani, kun sain todisteen siitä, että kroppa alkaa toimimaan km:n jälkeen ja lisäksi saan nyt sitten alotettua ne Luget =) Mä nimittäin oikeesti haluun niistä välivuodoista eroon... Ja eniten kaikesta haluan tietysti raskautua :heart: Nyt kun ovis löytyi niin tuntuu, että siihen on jopa mahdollisuus. Sit vaan peitot heilumaan illalla :D

 
kamiraro No tuossa testissä tääki sokee näkee viivan :D Onnea ja et viiva vahvistus plussaks asti! :) :flower:

Sandemarille plussatuulia :wave:

AiraM
Onko sulla mitään oireita?

macy gray
:/ Mitähän ne viivat sitten on... Saisitko sä kuvaa siitä tän aamusesta testistä?
 
+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +



perjantai 17.12.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Muffinssi....................kp38/28-30.......21v......1. lapsi.....yk3
AiraM........................kp36/~34....................................yk1
macy gray.................kp35/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
Huldasharks...............kp32/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp31/30-45.................2. lapsi......yk1
Liina87.......................kp27/29............23v......1. lapsi......yk7
MolliMelooni...............kp26/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp26/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
Leo81........................kp24/28-33.................3. lapsi......yk2
kolmannen haaveilja...kp22/28-30........28v.....3. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp22/28-32.......27v.....1. lapsi......yk4
Pikku-Saara................kp21/30............28v.....1. lapsi.......yk4
Viulu.........................kp21/28-30..................4. lapsi.....yk1/5
koiksa-79...................kp21/28......................3. lapsi.....yk1
Mariel85....................kp21/?..............25v.....2. lapsi.....yk2km2
SiSa78......................kp19/30............32v.....2. lapsi.....yk1/3
Barbamama35...........kp19/23-28........35v.....3./4. lapsi...yk3
anniala.....................kp18/?...............23v.....2. lapsi
Mirage......................kp17/27-28........29v......2. lapsi......yk4
Minnäi.......................kp17/31...........31v.......4. lapsi......yk2/13km2
Minnarun...................kp16/29-31.......30v.......3. lapsi......yk5
Gabrielle....................kp16/26............29v.......1. lapsi......yk4
Shiny.........................kp16/?.............23v.......1. lapsi.......yk4
jonna_82...................kp16/29-32.......27v.......1. lapsi......yk7
JiiMii82......................kp13/29-31.......28v.......2. lapsi.......yk6
undercovergirl............kp11/29-31.......26v......1. lapsi......yk11
bluebaby....................kp11/28............26v......1. lapsi......yk3-4v
Lisey.........................kp7/28-32........28v.....2. lapsi......yk2
iloksi.........................kp3/31-33........28v.....1. lapsi......yk4,5v
Zanca........................kp2/27-31......26v.......1. lapsi......yk6
Epa_88......................kp2/30.......................1. lapsi......yk3
Salainen toive............kp1/24-36(44)...22v.....2. lapsi......yk2
sandemar..................kp?/?..........................................yk2
henssu........................................................................yk1
mileon........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10



PIINAILIJAT
Muffinssi....................dpo21
iloksi.........................dpo16
macy gray.................dpo15
Viola30......................dpo12
kamiraro....................dpo10
sandemar..................dpo8
Huldasharks...............dpo7/5
Leo81.......................dpo7
kaneli83....................dpo5
anniala......................dpo4
Mirage......................dpo3
SiSa78......................dpo-1



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
2010 marraskuu:
tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu

PLUSSANNEET 2010 joulukuu:
iines83...........9.12. .....kp28/30-34.................2. lapsi.....yk5
miimii10.........13.12. ...kp39/36......................................yk6
Okaasan.........14.12 ....kp34/28-30..................4. lapsi.....yk9
kamiraro........17.12. ...kp21(31)/30......22v......3. lapsi.....yk1


HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta joulukuuta
 
Tarkistelkaas tietojanne. :) Olen vähän pihalla huonojen nukkumisten takia ja lapsikin keskeytti monta kertaa päivityksen aikana. :rolleyes:

Salainen toive > Kunpa sen tietäisi. :confused: Kuvaa en ottanut, kun kamera ei kunnolla toimi ja akunkin unohdin ladata. Voisin kokeilla sillä kuivuneesta näkyy selvemmin.

Sellainen unohtui mainita, että yöllä jouduin nousemaan pissalle ja silti aamulla pissatti kovasti. Ihmettelinkin miten en ole huomannut tihentynyttä tarvetta, mutta ehkä se oli silloin vielä liian aikaista. Usko raskauteen on silti vähäinen, mutta toiveet korkealla. Toivo on menetetty vasta, kun vuoto alkaa. Nyt ei auta kuin odottaa.

Kysymyksiä:
- Saako marketista tai kioskilta jotain luotettavia herkkiä testejä vai pitääkö mennä apteekkiin?
- Mistä menkkojen viipyminen voi johtua, jos raskaana en ole? Terolutien olisi pitänyt käynnistää vuoto.
- Kuinka pitkään Terolut-kuurin lopusta täytyy odottaa, että pääsee veritestiin?
- Voisiko kyse olla siitä, että hcg nousee hitaasti ja mikä sen aiheuttaa?
 
Mirage: Mulla ainakin noissa liuskatesteissä sellanen hitusen kontrollia vaalemapi viiva tarkottaa ovisplussaa eli varmaan just sellanen 80% niin kun sullakin. Jos katot tota mun testikuvaa isona, niin huomaat, että liuskatestin viiva on pikkasen vaaleampi kuin kontrolli. Ja digi näytti siis samasta näytteestä plussaa (ja tuo digin testipuikon viiva on musta vahvempi kuin liuskatestin). Viime kierrossa tein vielä seuraavanakin päivänä liuskatestin ja sillon sen viiva oli ihan yhtävahva kuin kontrolli. Ja oviskivut tuli muutama tunti testin tekemisen jälkeen. Eli siis mulla ainakin se yhtävahva testiviiva liuskassa tarkottaa jo "vanhaa plussaa". Nyt tais tulla sekava selitys :D Tajuskohan tästä mitään...

MG: Mulle vois laittaa tänään dpo -1 =) Ja sit jos viitit niin voisitko vaihtaa sen mun kierron pituuden tähän kiertoon ?-merkiksi. Siis kp 19/? kun en nyt sit tiedä yhtään minkä pitunen kierto tästä mahtaa tulla kun se km taitaa vähän sekottaa tätä hommaa tän kierron osalta... Kiitos =)

Hyvää viikonloppua kaikille! :xmas: Ja kovasti plussatuulia!!! :heart:
 
macy gray
Esikoisen aikaan tilasin netistä (muistaakseni verkkoapteekista) pari herkkää testiä... Nopsa toimituski oli... Kokeile tilata siis :) Mäkään en kaupasta lähe testejä enää ostamaan vasta ku on pakko ja selvät oireet... Niin monta kertaa tuolta s-marketista niitä testejä kotiin kantanu että ihan kohta jo hävettää :D
 
MG: Mä pidän sitä Pregcheckin puikkotestiä todella luotettavana. Kokemusta on =) Luottamusta testiin lisää se, että valmistaja on tosiaan se Oriola Oy ja lisäksi se testi on täysin identtisen näkönenkin sen Apteekin oman kanssa. Ainoastaan korkki on eri värinen. Apteekin omassahan on sininen ja tuossa Pregcheckissä on liila. Sama valmistaja ja identtinen ulkonäkö saavat mut uskomaan, että kysessä on täysin sama testi :D Tuo Pregcheckin puikko maksaa vain 3,99 ja niitä saa marketeista =)
 
Viimeksi muokattu:
mg Täällä löytyi Halpa-hallista rfsu:n 10 herkkyinen, anttilasta ja sittarista 25 herkkyinen ja prismassakin on kuulemma tuota 25 ollut. Herkempiä en tiedä, mutta luulisin, että noilla dpo:illa riittäisi tuo 25?

Teroista en tiedä, mutta hcg:n nousuhan on tosi yksilöllistä. Kopsasin nuo viitearvot tuolta toisesta ketjusta:

Aika hedelmöityksestä / HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 0-5
2 viikkoa 3-426
3 viikkoa 18-7340

Eli kun sinulla nyt dpo 15, niin periaatteessa jos katsoo edes noita 2 viikkoa hedelmöityksestä -arvoja, niin vaihtelu on tosi suurta. Ja periaatteessa vielä tuo 3 viikkoa (menkoista siis 5+) ei antaisi hitaimmilla nousijoilla selvää plussaa 25 testillä... Jos haamut jatkuvat ja täti pysyy poissa (d:)b), niin kävisin varmaan tk:ssa mittauttamassa verestä arvon.

AiraM En usko, että kukaan juuri sinua tarkoitti :) Toki "talon tavat" tahtoo opetella ennen kuin hyppää sekaan :) Onko oireita?

muoks Niin pitkään näpyttelin, että vaikka mitä ehti tapahtua :D SiSa Ymmärsin oikein hyvin sepustuksesi, kiitos :flower: Täytyypä katsoa, jos ensi kierrossa ostaisi ihan tuollaisen digitestin, katsoisi, mitä se näyttää tuosta himpun vajaasta ovisplussasta... Mistä niitä digejä kannattaa ostaa?
 
Viimeksi muokattu:
Mirage: Netistä olen tilannut. Kotitesti ja Halpa-testi niitä ainakin myy. Halvimmillaan sellasen paketin saa 30 eurolla. Mä tilasin viimeksi tuolta Koitestistä ja ainakin sillon siihen sai digitaalisen r-testin kaupan päälle. Paketti maksoi 32 euroa. Ja siis tuo yks paketti (7 testipuikkoa) riittää hyvin useampaan kiertoon, jos sitä käyttää vaan varmistamiseen liuskatestien lisäksi. Ei siis musta tule liian kalliiksi sillä tavalla käytettynä =)

muoks. Ainakin meidän lähiapteekissa tuo digitaalinen ovistestipaketti maksaa 49 euroa :O Eli apteekista niitä ei tosiaan kannata ostaa!
 
Viimeksi muokattu:
Mirage > Kiitos vinkistä! Täytyypä katsoa jos täältäkin niitä herkempiä löytyisi. Olen kyllä samaa mieltä, että 25 herkkyisellä pitäisi tällä dpo:lla näkyä enemmän kuin epämääräinen hailukka. Esikoisesta nousi myös hitaasti, joten ehkä tässä toivoa on. Täytyy pitää peukut pystyssä, että täti pysyy poissa ja seuraavaan testiin piirtyy selvä viiva.

Kamerasta loppui akku kesken kuvaamisen, joten en nyt saa katsottua onnistunko saamaan viivaa näkyviin kuvaan asti. Katson jos myöhemmin onnistuisi. Nyt on kyllä fiilis sellainen, että en varmasti malta odottaa maanataihin asti testaamatta. Harmittaa, etten ilennyt ostaa kahta pakettia enempää testejä kerralla ja etten ole tilannut herkkiä. Kummasti sitä kaipaa niitä herkkiä testejä vaikka aikaisemmin ei ole niihin luottanut. :LOL: Taidan olla päästäni ihan sekaisin. :D Mielialakin heittää ääripäästä toiseen kuin sormia napsauttamalla, joten kovin tasapainoinen fiilis ei pääse tulemaan. :whistle:
 
Kiitos, SiSa :) Täytyypä tilailla tuossa kun ehtii, tämän kierron ovis meni tosiaan juuri, mutta r-plussaa ei varmasti tule, ellei sitten ole tooodeeeellaaaa kestäviä uimareita :D Jos sitten tammikuussa varmistelisi.
 
MG mulle voi laittaa sitten ku ehit/ jaksat , niin 1.lapsi 18 vuotias. kp13/28 <-- en oo varma miten noi kiertopäivät lasketaan ! jos joku haluis selventää tai auttaa ymmärtää tätä asiaa :eek: lasketaanks se nii et jos kuukautiset on alkanu 4.12 ni siitä päivästä eteenpäi ?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä