Zanca > Olen tilannutkin netistä, mutta ainakin David vaikutti epäluotettavalta. Mammaksin testejä mulla on ollut myös, mutta eivät ne kovin halpoja ole nekään. Marketeissa myytävä Pregcheck-liuska (ja ouikkokin) on edullinen ja ilmeisesti sama testi kuin Apteekin oma. Apteekin omia tilasin pari netistä, kun oli tarjouksessa. Ne käytin jo aikoja sitten. :ashamed: Minustakin on tullut testien suurkuluttaja vaikka alkuun maltoin odottaa hyvälle dpo:lle (menkkojen oletettuun alkamispäivään tai dpo14 asti) ja uusia testin tarvittaessa 2-4 päivän päästä. Viime aikoina on tullut tikuteltua peräkkäisinä päivinä. Sofin ovistesteistä olen tykännyt, joten niitten raskaustestien hintoja voisin katsoa uudestaan.
Ovistestejä aloitan tekemään muutaman päivän ennen oletettua ovista tai oireiden alettua. Jatkan plussaan asti tai kunnes oireiden perusteella ovuloin. Teen alkuun yhden päivässä (alkuillasta yleensä) ja oviksen ollessa lähelle kahdesti päivässä. Ekassa tikutuskierrossa taisin testata kolmestikin, mutta kaksi vaikutti riittävältä. Oikeaa tapaa tuohon ei varmaankaan ole vaan se itselle sopiva rytmi täytyy kokeilemalla löytää. Kannattaa kuitenkin tikutella niin, että näyte ei olisi kovin laimea.
Lämpöjä mittaan ihan tavallisella digitaalisella mittarilla ja joulusta alkaen korva-/otsamittarilla. Kainalosta olen mitannut tähän asti. Jossain vaiheessa tarkkailin aamulämpöjä, mutta nyt seuraan ihan yleisesti. Oleellista kohdallani on, että vertaan samaan vuorokaudenaikaan mitattuja lukemia.
Poppakonsteista suosittelen D-vitamiinilisää. Myös vyöhyketerapia on mielestäni hyvä hoitomuoto, mutta en ole kokeillut sitä hedelmällisyyden parantamiseen. Migreeniin, stressiin ja univaikeuksiin olen kyllä saanut siitä paljonkin apua ja lapsettomuudenkin hoitoon olen suunnitellut kokeilevani.