+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

MG: jos katsotaan siun kp päiviä ni siullahan on menkat periaatteessa yhden päivän myöhässä mie sain kakkoselta haamun kun menkat oli jo useamman päivän myöhässä... tosiaan hitaasti voi nousta hormoonien määrä... mie suosittelen sitä apteekin omaa mie oon kokenu sen olevan hyvin varma miulle ei ainenkaan oo turhia lupaillu...Teroluteista en osaa sanoa en oo niihin perehtyny... mut tosiaan mie toivon sen plussan tulevan... =) toivotaan toivotaan toivotaan...

plussanneet: ONNEA :heart:

ON: itse ajattelisin eilen olleen oviksen mutta viime kierrossa oli kp 18 tänään vasta kp 16, on pupuiltu mut miehelle en oo maininnu tärppi päivistä mitään siinä olis kyllä paraslahja jonka voisin perheelleni antaa =) mutta miun mahdollinen testailu painuu ens vuoden puolelle...

Kiitos kaikille, kyllä täältä noustaan :) Pahinta tilanteessa on juurikin tuo epätietoisuus ja pelko uudesta kohtauksesta.

MG: Sulla on niin selvät oireet! Plussapuhureita nyt vaan sinne suuntaan oikein myrskynä :whistle:

Aloin kyllä epäilemään myöhäistä ovista, koska ovisoireet monesti muistuttavat raskausoireita ja hormonit hyrrää makuuhuonepuuhien osalta. Pyysin miestä tuomaan testin kauppareissulla ja osti sitten Predictorin. Muistanko oikein, että on epäluotettava testi? En hoksannut ohjeistaa muuten kuin ostamaan herkän testin ja farmaseutti oli sitten tuon myynyt. Mikä lie herkkyys? Ei nimittäin mainittu paketissa eikä ohjeessakaan. Pissattaa sen verran ahkeraan normaalista juomisesta huolimatta, etten ole tullut ovistestiä tehneeksi. Pari päivää sitten yhden dippasin ja ihan hailukka viiva tuli eli ei kertonut yhtään mitään.

Minnarun > Esikoistesta sain haamun menkkojen ollessa 2-3 päivää myöhässä pisimmästä kierrosta laskien, joten "myöhäinen" plussa on ihan tuttu juttu. Jotenkin silti odotin, että jotain edes näkyisi ja alkoi usko mennä.

Nuo kiertopäivät on mulla vähän karkeasti merkatut tuolla listalla, koska odotin toisessa kierrossa menkkojen alkavan vasta kuudentena terottomana päivänä, mutta alkoikin jo kolmantena. Jos olisi alkanut samalla viiveellä kuin ekassa, niin olisi tullut tuo 34 pituinen kierto ja sen pituisen kierron mukaan tänään pitäisi vuodon alkaa. Nyt on ollut 30-32 eli on oikeastaan jo pari päivää myöhässä. Vähän väliä kyllä käyn tarkistamassa, koska tuntuu että nyt se vuoto alkoi. Ei ole kullä edelleenkään tätiä näkynyt. Odottelu jatkuu.

Mirage , ei oikeastaan ole kummempia oireita. Vähän päivän mittaan on vatsasta juilinut, tai oikeastaan tuntunut sellaiselle ikävälle, vähän niinkuin olis vatsalihakset kipeinä. Vähemmän ehkä kuitenkin kuin ennen menkkoja yleensä. Rintakipu oli päivän pois, mutta nyt taas pari päivää olleet aika kipeät varsinkin sivuilta. Paleltaa kyllä ihan vietävästi!

Mutta, kuten sanottu, nämä kaikki oireet ovat ihan tavallisia mulle ennen kuukautisia. Joten odotellaan vielä viikonlopun yli ja katsotaan miten käy. Kyllä mä povaan, että ne menkat sieltä vkl:n aikana tulla tupsahtaa. Ovulaatiostani en nimittäin tiedä hölkäsen pöläystä, ja seksiäkin on harrastettu tässä kuussa keskimäärin kerran viikossa, joten... Jännää yhtä kaikki. :D

MG:llä on kyllä jännät paikat, peukut pystyyn täältä!

Rentouttavaa viikonloppua! Palailen linjoille varmaan vasta maanantaina. :wave:

AiraM

MG: ITellä ei predictorista kokemusta, mutta muistan myös lukeneeni jostain, että antaa aika selkeitäkin vale plussia vaikka on oikeasti negaa. Tuntuu, että nykyään tulee vähän joka testiin viivanpaikkoja jatkuvasti. Apteekin oma on vissiin ainut mihin ei tule. Siihen on luotto vielä. =D

myrskytuuli > Tervetuloa! :wave: Eikö sulla ole siis menkkoja ollenkaan tullut ehkäisyn lopetuksen jälkeen? Haluatko listalle merkattavan yk1 (eka yrityskierto) vai kuukausina?

Leo81 > mulla myös tuo Apteekin oma on sellainen, johon luotan. Pregcheck on ilmeisesti sama testi, joten sen ostoon olen nyt siirtynyt. Viivanenhan niihin piirtyi, mutta ei ole vahvistunut. : / Sen vuoksi halusin jonkun herkemmän, mutta farmaseutti oli asiasta ihan ulkona. Toivottavasti tuo miehen ostama ei ole ainakaan vähemmän herkkä. Se valeplussakin tosin kelpaisi tähän väliin, niin saisin rohkeutta käyttää digin. :LOL:

Multa on poistettu hormoonikierukka elokuussa vai olikse syyskuussa... en muista tarkkaan.... mutta sen jälkeen on tullut kahdet kuukautiset niin että ekat tuli vasta marraskuussa ja seuraavat tässä kuussa mutta tiputteluvuotoa on nyt ollut siitä asti.

mg: Tsemppiä piinailuun! Vaikuttaa erittäin hyvältä, jos olet jo saanut haamusen testiin =) Laittaisitko minutkin tuonne piinailijoiden listalle dpo 6 lukemilla?

Minuakin kiinnostaisi nuo 10 herkkyiset testit. Löytyykö niitä marketeista tai apteekista vai vain verkkokaupoista? Jouluaattona olisi dpo 13 ja silloin olisi tarkoitus testata mikäli täti ei ole ilmestynyt paikalle. Haluan varmistaa voinko syödä joulupöydässä mm. mätiä ja graavilohta. Aiemmin olen saanut plussan melko myöhään eli en usko "normitestissä" näkyvän mitään noilla päivillä. Siksi mietin saisiko testin jostain nopeasti haettua, jos vielä aatonaattona siltä näyttää. Verkkokaupasta pitäisi varmaan tilata jo tänään eikä silti ehkä ehtisi perille ajoissa...

Olen mittaillut tässä kuussa ensimmäistä kertaa aamulämpöjä. Aloitin sen vasta kp 10, jolloin sain tilaamani mittarin. Siksi tuo käyrä ei oikein taida näyttää ovista - lämpö on noussut koko ajan tuosta asti vaikka olettamanani ovispäivänä (kp 13) nousu oli selvästi suurin. Kuinka monta päivää ennen tätiä teillä on alkanut lämmöt pudota? Sitä tässä nyt odotellaan, että pysyykö ylhäällä vai ei...

Monetko ovistestit te oikein aina teette? Mie ite kun teen vaan sen yhden päivään ja senkin illalla 19.30-20.00, kun yleensä töistä pääsen 19. Ja vain muutaman päivän ajan. Viimeks testasin kahdella eri tikulla samasta kupista, herkkä näytti selvän plussan ja toinen ei ollut ihan niin vahva. Ite olen tilannut näitä herkkiä: Herkkä ovulaatiotesti | Testikauppa.fi Ja sitten mulla on myös näitä ei niin herkkiä: Sofi One Step ovulaatiotesti - Suomen Kotitesti Ja nyt tilasin sitten r.testiksi näitä: Raskaustesti - Sofi One Step - Suomen Kotitesti Kaveri taas on käyttänyt näitä: Mammaksi.fi - <B>Raskaustesti Herkk 2 kpl </B>(puikko) Ja on niistä tykänyt.

Jiimii Toi on hyvä, oon kattonut nyt kaksi jaksoa

MG Miks et muuten tilaa netistä? Ois paljon halvempaa, varsinkin jos ostaa monta.

Mites muuten nuo lämmöt? Millä te mittaatte, ihan tavan kuumemittarilla? Mistä, suusta/kainalosta? Millon se mittaus kuuluu alottaa? PItääkö se aina tehdä samaan aikaan? Millon te sen teette?

Nyt on taas ostettu pari purkkia greippimehua :) Parit greipitkin ostin. Mitähän muuta poppaa vielä keksis? Pitäsköhän mennä johonkin reikihoitoon? Vois ainakin lisää katsoa vinkkejä siitä YLEn sarjasta :)

Terve taas uusille ja tsemppiä kaikille!

Muoks. Rupesin nyt käyttää tuota Welcome to Taking Charge of Your Fertility , se onkin ihan jees nyt kun älysin miten homma toimii :)

Viimeksi muokattu:
Zanca > Olen tilannutkin netistä, mutta ainakin David vaikutti epäluotettavalta. Mammaksin testejä mulla on ollut myös, mutta eivät ne kovin halpoja ole nekään. Marketeissa myytävä Pregcheck-liuska (ja ouikkokin) on edullinen ja ilmeisesti sama testi kuin Apteekin oma. Apteekin omia tilasin pari netistä, kun oli tarjouksessa. Ne käytin jo aikoja sitten. :ashamed: Minustakin on tullut testien suurkuluttaja vaikka alkuun maltoin odottaa hyvälle dpo:lle (menkkojen oletettuun alkamispäivään tai dpo14 asti) ja uusia testin tarvittaessa 2-4 päivän päästä. Viime aikoina on tullut tikuteltua peräkkäisinä päivinä. Sofin ovistesteistä olen tykännyt, joten niitten raskaustestien hintoja voisin katsoa uudestaan.

Ovistestejä aloitan tekemään muutaman päivän ennen oletettua ovista tai oireiden alettua. Jatkan plussaan asti tai kunnes oireiden perusteella ovuloin. Teen alkuun yhden päivässä (alkuillasta yleensä) ja oviksen ollessa lähelle kahdesti päivässä. Ekassa tikutuskierrossa taisin testata kolmestikin, mutta kaksi vaikutti riittävältä. Oikeaa tapaa tuohon ei varmaankaan ole vaan se itselle sopiva rytmi täytyy kokeilemalla löytää. Kannattaa kuitenkin tikutella niin, että näyte ei olisi kovin laimea.

Lämpöjä mittaan ihan tavallisella digitaalisella mittarilla ja joulusta alkaen korva-/otsamittarilla. Kainalosta olen mitannut tähän asti. Jossain vaiheessa tarkkailin aamulämpöjä, mutta nyt seuraan ihan yleisesti. Oleellista kohdallani on, että vertaan samaan vuorokaudenaikaan mitattuja lukemia.

Poppakonsteista suosittelen D-vitamiinilisää. Myös vyöhyketerapia on mielestäni hyvä hoitomuoto, mutta en ole kokeillut sitä hedelmällisyyden parantamiseen. Migreeniin, stressiin ja univaikeuksiin olen kyllä saanut siitä paljonkin apua ja lapsettomuudenkin hoitoon olen suunnitellut kokeilevani.

Musta on tullu kanssa testien suurkuluttaja... Mutta ajattelen niin, että en polta, enkä juokse baareissa yms. niin säästän siinä :) Pihi kun olen... Tilaan suurimman osan testeistä ebay:n kautta UK:sta tai Kiinasta. Nyt juuri tilasin 60 kpl ovistestejä ja 20 kpl r-testejä alle 10 puntaa eli vähän reilu 11€ postikuluineen. Sieltä olen tilannut myös Clearbluen digiovistestit. Edullisimmat kaupat taisin tehdä 20 testin digitestistä hintaan n. 20€/pkt postikuluineen.

Suomesta mitä olen ostanut ja parhaina olen pitänyt on Pregchek:in ovisliuskat. David:in on surkeimmat.

R-testeistä apteekin oma on kai paras, kun ei näytä viivan paikkaa. Musta kaikki r-testit on huonoja, kun mikään ei näytä kahta punaista viivaa mulle.... :ashamed::kieh:

Zanca > Mulla alkaa palella, jos lämpö muuttuu muutamankin kymmenyksen verran. Joskus ei palele, jos on enemmän päällä tai huoneilma tavallista lämpimämpi. Silloin tunnen jotenkin muuten eli on sellainen olo, että tiedän käyttää mittarin kainalossa. Mittaan siis silloin kun tuntuu siltä, en enää säännöllisesti ja systemaattisesti. Kaikken järkevin tapa lienee mittailla aamulämpöjä ennen ylös nousemista ainakin lähes kierron alusta loppuun ja merkata lukemat ylös, jotta saa muodostettua lämpökäyrän. Erilaisia kalentereita tänne onkin linkitelty ja osalla porukasta on niistä paljonkin kokemusta. Itse en ole niihin juurikaan perehtynyt.

D-vitamiinen suositusannos on tosiaan alimitoitettu Suomen oloihin. Itselläni on monivitamiineissa ja kalsiumissa D-titamiinia, mutta otan erikseen purkista lisää. Ruokavaliostakin sitä tulee ja aikaisemmin käyttämässäni omega3-valmisteessa oli myös. Yhteensä sitä kertyy päivän aikana ravintolisistä 40-60 mikrogrammaa. Tällä hetkellä tulee 50 mikrogrammaa, koska en juurikaan ota kalsiumia purkista ja annostelu tuntuu ihan sopivalta.

Shiny > Nyt syytät väärää puuta! :mad: En ole missään vaiheessa sanonut, etten lisää vähemmän kommentoijien plussia. Pari sellaista plussailmoitusta olen jättänyt kirjaamatta, jotka on tulleet ekaa ja viimeistä kertaa pinoon kirjoittelevalta. Jos siis pistäytyy pinossa vaan sen yhden viestin, että ilmoittaa plussanneensa, niin eihän sellainen henkilö tähän porukkaan kuulu. Ainakaan hän ei ole tehnyt kuulumistaan meille selväksi, kun vain sen yhden ainoan viestin (plussailmoituksen) laittaa.

Mulle on ihan sama laittaako joku yhden vai sata viestiä kuussa ja kommentoiko kenellekään vai kirjoittaako vain omia juttujaan. Jos edes yhden viestin laittaa ennen plussauutistaan, niin plussanneiden listalle pääsee. En minä täällä mielivaltaisesti toimi!

En myöskään ole tarkoittanut omia päivityshommaa. Satun vain kokemaan hankaloittavana asiana sen, että joku ilmoittamatta päivittää. Olen kyllä tuonut ilmi, että väistyn mielelläni tästä tehtävästä uudelle päivittäjälle tilaa tehden, jos joku tämän homman haluaa ja tuo toiveensa ilmi. Tämmöinen yhden päivittäjän systeemi on tässä pinossa ollut jo silloin, kun tähän porukkaan vuosi sitten itse tulin ja tarvittaessa on apua pyydetty. Päivittäjä on tainnut vaihtua pariin kertaan ennen minua. Jos et porukassa viihdy, niin voit vapaasti poistua. Älä silti hauku minua asioista joihin en ole syyllistynyt! Kaikkea hyvää elämääsi siitä huolimatta!

Tää netti on siitä hauska paikka, että tänne voi päästää kaikki virtuaali-oksennukset ja häipyä tosielämän pariin koska itse niin päättää. Olen itsekin tähän syyllistynyt, eikä siitä tule yhtään sen parempi olo.

Mulla pahoja ja hermoja raastavaa aikaa on loppukierto ja varsinkin se alkukierto.

Faktahan on, että missä on paljon naisia samassa paikassa, niin hetken päästä ollaan kynnet esillä. Hormoonit, ne hormoonit... Kyllä miehillä on helppoa.

Ollaan suopeita toisillemme puolin ja toisin! :kiss:

Täällä olohan on niin vapaaehtoista, ettei minusta täällä kannata aikaa tuhlata riitelyn. MG tosiaan on sanonut luopuvansa päivittämisestä, jos joku sen haluaa. Minä jättäydyn tästä kunniasta, en kuitenkaan jaksaisi päivitellä, kiitos sulle MG, kun olet jaksanut. Ja tottahan se on, ettei niitä plussa-ilmoituksen jättäjiä suotta kannata listaan lisäillä. Mitäpä ne siinä tekisivät, kun vain sen kerran täällä käyvät. Jos porukka haluaa vi**uilla toisilleen, niin siitä vaan uusi pino sitten tekemään sitä varten :D

Huldasharks > Harvinaisen kovasti nyt räiskyy. :| En vain kykene ymmärtämään miten sanani on noin väärin voitu ymmärtää ja saan aikaan noinkin voimakkaita reaktioita. En mielestäni ole ollut inhottava ihminen tai ainakaan tarkoittanut sitä. Ilmeisesti itse kunkin kannattaa hengittää syvään, laskea kymmeneen (tai sataan :D) ja lukea ärtymyksen aikaan saanut viesti vielä pariin kertaaan ajatuksella läpi. Itsekin olen välillä äkkipikainen ja väärinkäsityksiä tulee sosiaalisissa tilanteissa välillä ihan väkisin, mutta nyt on kuohunut aika ylimitoitetusti.

Omasta puolestani haluan pyytää anteeksi aiheuttamiani mielipahoja! Pidän kaikkia tasa-arvoisina ja pyrin kohtelemaan sen mukaan eli huomioimaan mahdollisuuksien mukaan jokaisen. Jos päivityshommat jotakuta kiinnostaa, niin voidaan vaihtaa vaikka seuraavan kuukausipinon alkaessa. Halukas tai halukkaat ilmoittautukoon, niin sovitaan asiasta. Itse olen pitänyt yhden päivittäjän systeemistä, mutta en minä muutostakaan vastusta.

Yhteistyössä