***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

voi vitsit, miäkii haluun mehujäätä!!!! nyt tekee ihan tosissaa mieli... :D ei saa puhua...

sain tänään ison jätesäkillisen vauvan vaatteita, jotka 1:lla lapsella ollu... n.20 potkupukuu, saman verran bodeja, siis ihan läjä päin. en kyl taidakkaa ottaa äitiysavustusta pakettina, koska mul on esikoisen äitiyspakkaus (nyt sitten sama malli x2) ja nyt nuo vaatteet... ostan sit vaik sil rahal jotain vauvalle... vaikkei yhtä arvokas ookkaan, mut turhaan ottaa sitä pakettia, koska noitakaan ei ehdi kaikkia käyttää...

mul oli jossain vaihees kans ihan valtavat ilmavaivat, mahaa sattu ihan koko ajan ja hirvee turvotus, mut nyt on varmaa pari viikkoa sitte helpottanu. ja tänään viikkoja12+4.

ja nyt haluisin kysyä sukupuolen, esikoisest ei ois kerrottu, mut silloin en ois kyl halun tietääkää...

mut nyt ku ois sitä mehujäätä... prkle! meen ostaa huomen pakkasen sitä täyteen...!!!
 
ralli
Ah, siis muitakin ilmailijoita on liikkeellä ollut. Tää on kiusallista, ihan kuin olisin latkinut ehtaa maitoa...siitä saan maximultihyperilmikset plus karseat vatsanväänteet ja ripulin. Tässä ei onneksi tarvii jälkimmäisistä kärsiä. Et hyvää ruokahalua vaan teille mehujään lipojille, hih!

Tämä himoaa greippejä. Kaksi jäljellä kipossa ja kohta yksi. Kyllä kaikki muukin kelpaa mutta greipistä ei ole tullut ylensyöjälle morkkista. Jos joku keksisi greippimehujään niin voi etttttä! Vai onko joku jo törmänny semmoseen?

Kyllä! Tahdon heti tietää kumpi vauveli on. Sama viimeeksikin. Onneksi lääkäri kertoikin ihan suosiolla. Sanoin kuitenkin että en käy maalaamaan huoneita punaisiksi tai sinisiksi jos vaikka sattuukin olemaan tyttö eikä poika...poikahan se oli.

Finnitautikin näköjään iskee. Voi taivas mikä moukura on selässä, auh! Naamakin kukkii. Toivottavasti nyt sitten näytän ihan murkkuikäiseltä enkä todelliselta 36v itseltäni orastavine ryppyineen sekä finneineen.

Katsotteko muuten noita vauvaohjelmia? Niitä on jännä katsoa minusta, ainakin joskus. Vieraalla maalla on vähän omat tapansa mutta silti joskus kokee samaistuvansa johonkin tilanteeseen.

Tulisi jo mieskin kotiin, on painanut taas pitkää päivää. Pakko tänne kirjoitella kun tänään olen lärpättänyt vain tuon 2veen kanssa. Saa edes jotenkin "keskustella" järkeviä.
 
huomenta....

Koska tämä väsymys helpottaa...voisin nukku ihan koko ajan... :kieh: ...
huomenna on mulla labra, eli vien pissanäytteet ja käyn verikokeissa...

Ei jestas ku on väsyyyyyyyyyyyyyy....menis ny edes 2vkoa nopeeta niin uskon olon piristyvän...toivottavasti.
 
Mä haluun kans tietää sukupuolen. Viimeksi tutkailtiin joka ultrassa ja vasta synnytystapa-arviossa selvisi.

Täällä alkaa väsy ja oksetus helpottaa. Tänä aamuna meni jo puuro alas, edellisestä kerrasta taitaakin olla kuukausi.

Bellona 9+6
 
Mauahtavaa, me aiotaan ehdottomasti udella sukupuolta, ollaan niin uteliaita. :D Ja varmaan mennään myös 4D-ultraan yksityiselle jos vaikka sais varmemmin sukupuolen tietoon. Tutuilla on käynyt niin että rakenneultrassa sanottu että tyttö tulee ja seuraavalla viikolla 4D-ultrassa näykynyt ihan varma poika. :LOL:
Minunkin lempparijätskiä on Amppari -mehujää, lisäksi Twisterit on hyviä, nam! :p Myös Classicin minttu on aikas hyvä ja eilen juuri sain pehmistä, ihan suosikki sekin.

ralli, täälläkin on koko ajan hirmuinen greipin himo, vois syödä vaikka kuinka paljon. =) Kerrohan jos löydät greippimehujään. Ja tosiaan iho kukkii täälläkin, teinivuodet uudelleen! :LOL:

(.) Vitsi kun tota painoo vaan tulee ja tulee, miten mä saan lopetettua tän herkuttelun??! Eilen kaverin kolmekymppisillä tuli taas syötyä vaikka mitä hyvyyksiä. Miten voi koko ajan muutenkin olla nälkä vaikka just olis syönyt lautasellisen puuroa? No joo, sinänsä ihan sama, tärkeintä että masukilla on kaikki hyvin.

Nt-ultra huomenna klo 11! Tehdäänkös se muuten vatsanpeitteiden päältä vai alateitse? Luulin että vatsan päältä mutta kaverille oli tehty alateitse.

pööpötti ja masukki 12+0, VAU!! :heart: =)
 
Huomenta!

Täällä taas herätty ennen puol 7ää esikoisen aloitteesta. Hitto että nuo aamut on vaikeita, kun ei meinaa millään silmiään auki saada.

Pööpötti nt-ultra tehdään useimmiten alakautta, mutta joissakin paikoissa oon kuullut että on tehty myös vatsan päältä. Riippuu vähän paikasta ja varmaan myös siitä että mistä saadaan parhaiten näkymään. Esikoisesta mulla ainakin tehtiin alateitse.

Oottelen tässä kaveria kylään ja iltapäivällä pitäs lähteä käymään toisen luona. Väsyttää jo nyt ihan pirusti, että tekis mieli mennä nukkumaan kunhan poikakin menee päikkäreille, mut eipä taida unille keritä.

Sanle ja saunatonttu 9+3
 
Mulla ainakin ihan lukee tossa äippäpolin ajanvaraus lapussa, että alakautta ultrataan, ja niin se tehtiin esikoisestakin aikoinaan.

Mä haluan tietää sukupuolen etukäteen, meidän kunta vaan ei tarjoa kuin tuon np-ultran, niin yksityiselle sitten mentävä myöhemmin ultraan. Neuvolassa on kyllä ultra laite mutta ei sitä käytetä, jollei pakottavaa syytä ole.

Mä tykkään kans Classicin mintusta, nams, aika vähän on nyt tullut syötyä jätskiä, esikoisen aikaan, en muuta syönytkään kuin vadelma grandi mehujäitä, niitä piti olla kokoajan pakkasessa. Nyt ei jotenkin maistu ne ollenkaan. Ennemmin vedän jääkaappi kylmiä satsumia.

Närästänyt taas ihan kauheesti, ja ei renniet tunnu auttavan, yölläkin heräsin muutamaan kertaa oksettavaan oloon/mahakipuun. Ummetuskin meinaa vähän vaivata alun ripuloinnin sijaan. Plus kokoajan oksettaa, että onpas taa niin ihana fiilis :x

ansku ja vaava rv 11+2
 
Sukupuoli halutaan tietää ehdottomasti. Esikoisestakin kysyttiin ja ihan mielellään se ultraava kätilö sen kertoi kun näki niin selvästi. Kysyin että suostuuko se kaveri näyttämään jalkoväliään ja kätilö vain kysyi haluatteko tietää ja jatkoi että kyllä ne vehkeet jo äsken näkyi tuossa ruudulla :LOL: En mä kyllä ite siitä mitään selvää saanu mut niin se muka ruudulta näytti missä on kivekset ja pippeli. Sitten rv30 neuvolaultrassa kysyin vielä varmistusta, että vieläkö on pojalla vehkeet tallella. Ja sitten kyllä näin ne itekin. Hyvä kun pyllyä ultras niin ensin näkyi pyllyn kaari ja sitten pienempänä vieressä samanlaiset kiveksen kaaret :D Siitä ei kyllä voinu erehtyä. Itellä oli koko alkuraskauden ihan poikaolo ja uniakin näin poikavauvasta. Nyt ei oo unia näkynyt, mutta hieman olen poikaoloa ollut huomaavinani taas. Tosin ultrassa tuli semmonen olo että tyttö siellä uiskentelee.

Jäätelö Mä en mikään hirmuinen jäätelönsyöjä oo, tosi vähän tulee syötyä. Jos jätskikojulta tulee ostettua tai pakettina niin suklaa on aina varma valinta. Kaupan tiskiltä mukaan saattaa lähteä domino, joko tavallisena tai minttuna tai sitten puffet minttu. Mehujäistä en oikein välitä.
 
ralli
Täällä vaan leipää paistelen. Ihana tuoksu tulee uunista, slurps!

Pystyttekö juomaan kahvia? Minä en. Alussa monta viikkoa teki mieli kun muistelin miten hyvää kahvi ennen raskautta oli, sitten keksin laittaa mukin pohjalle sentin kahvia ja loput soijamaitoa (meidän maidonkorvike) niin kahvi maistui erittäin vähän mutta sopivasti vei kahvintuskaa pois. Kerran laitoin kahvia liikaa ja siihen loppui himot. Saa nähdä milloin makuaisti palaa entiselleen.

Ensi yöksi laitan kyllä tissiliivit suojapanssareiksi. Niin kipeät ovat tissinpäät että lakana tuntuu raastinraudalta kylkeä kääntäessä. Ja voi tuska kun mies tykkäisi hiplata, pakko on pyytää hillitsemään halujaan :/ . Näyttää muutenkin siltä kuin minulla olisi tutit tisseissä sojottamassa :D
 
Täällä kahvi maistuu normaaliin tapaan. Ei sitä nyt mitenkään erityisesti mieli tee, mut alas menee eikä tee pahaa. Ei mulla esikoisen aikaankaan missään vaiheessa kahvi etonut. Aamukahvin juon ja kotona ollessa se on päivän ainut kuppi, mut jos tulee kylässä käytyä niin sitten menee useampi.
 
Mä olen ennen ollut oikea himokahveen kittaaja, mutta alkuraskaudessa se jäi kokonaan pois ja oli kyllä pää kipeä. Nyt nautin aamulla pari kuppia ja se on siinä. Mietin vaan, että eikö töissä ole tajunneen, että mä en enää juo, kun ennen oli lähes aina kahvikuppikädessä ja nyt ei ollenkaan. :/

Me ei varmaan haluta tietää sukupuolta, vaikka toisaalta mua vähän udelluttais. Ekasta en ehottomasti halunnut tietää, mutta nyt voi olla kiva, ehkä ei kuitenkaan....

Jaahas, jos alkais grillaamaan, kun taas välillä paistaa arskakin.

Enni ja pikkuinen 12+1 (ja huomenna ultra, missä aika vielä tarkentuu)
 
Sunnuntaita kaikille. Täällä just kotiuduttiin päiväkodin kevätjuhlista. Kivaa oli, juniorilla ainaki. Mut esiintymään ei uskaltanu, itku pääs siinä hälinässä hällä. No, ens vuonna sitten on jo isompi ja rohkeampi :)

Yön mustis: Joo munki supistukset ollu kivuttomia. Silti ne kyllä askaruttaa. Tiistaina olis mulla neuvola, pitää sielläki kysellä. Ultrassa jo kysyin, ja kätilö käski vaan ottaa lepoa ja juoda paljon. Kuiva kroppa aiheuttaa supistuksia helposti jos supistuksia ollakseen.. Ja sanoi että jos jatkuvat, joudun todennäköisesti saikulle. Kaupassa kun töissä olen, niin meinasi että istuminen on vähintään yhtä pahasta kuin käveleminen. Ja minä kun jo pomolle sanoin että voin takuulla parhaiten istua kassalla.. Noh, pitää tosiaan sit tiistaina jutella ko. asiasta.

Ultrassa tosiaan varmistuivat viikot, eli äippäliini jos päivittäis mulle et la on 10.12. Eli viikkoja nyt vasta 11+3 Saan vielä POKSutella ekan kolmanneksen uudemman kerran :LOL:
Oli sitten kyllä eläväinen pikkunen siellä :heart: Turvotus oli enimmillään 1,1 mut enimmäkseen useista mittauksista 0,9 eli ihan hyvältä vaikuttaa? Siellä se pikkuinen hieroi silmiään ja oli kuin olisi peukkua imeskellyt :)

Vastaus kysymykseen; emme aio udella vauvan sukupuolta. Kyllä se aikanaan selviää ;) Mutta luulisin että poika sieltä on tuloillaan..

Ja jätskigalluppiin vastaus; tiikerijätski ja lakritsi pakettijäätelöistä. Ja puffetti sit pikkujätskeistä. Mutta kyllä vanilja-mansikka-pehmis vie kaikista voiton :p Tosin näin raskausaikana haluttaa mehujäätä.
Ralli, tuli mieleen et etkös sä vois ostaa greippimehua ja jäädyttää sitä itse?

pööpöti: Mulla ainaki nt-ulra tehtiin vatsanpeitteiden päältä.

Kotona harvemmin tulee kahvia juotua, ellei sitten ole vieraita. Kylässä sitten juon. Mutta kahta kuppia enempää en päivässä pysty juomaan. Pari viikkoa sitten olin vielä totaalikieltäytyjä, pahaa teki pelkkä hajuki. Esikon aikaan en pystyny juomaan kuppiakaan kahvia, koko raskausaikana. Nyt sitten jonku verran pystyny. Ja melkein pakkoki, muuten ei jaksa päivät pysytellä hereillä..

Jaahas, formulat alkaa. Taidan yrittää niitä katsella, jos juniori antaa luvan. Niiden jälkeen sit pitäs mennä ulkoileen. Ei nappais ku lämmintä vaan muutama aste, tuulee ja satelee. Ennemmin mä kyl kömpisin peiton alle nukkumaan.. :)

Myräkkä ja keiju 11+3
 
RALLI: Kyselit tuosta hiustenvärjäyksestä raskaudenaikana. Siitä on hyvin ristiriitaisia tutkimuksia, mutta jo koulussa opettajani oli sitä mieltä, ettei siitä haittaa ole, jos tosiaan ei ihan joka viikko ole päähänsä väriä tunkemassa :D . Kohtuudella voi käyttää, esim. kerran kuussa tai harvemmin. On tutkimustuloksia, joissa asiantuntijat suosittelisivat, ettei raskauden eka kolmanneksella värjäisi ollenkaan, mutta taas jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että riskiä ei ole missään vaiheessa raskautta, mene ja tiedä!

Ja jos haluaa olla värjäämättä raskauden aikana, niin ainahan voi ottaa raitoja, niin ainakaan väriaineet eivät ole kosketuksissa päänahan kanssa. Ja joillain saattaa tuo muuttunut hormoonitasapaino muuttaa värin käyttäytymistä hiuksissa, eli ennen jos on saanut värillä suoraan platinan vaalean, saattaa väri yhtäkkiä jäädäkin " kivan " keltaiseksi :D , mutta näin ei tosin tapahdu kaikilla.

Ite oon värjänny ihan alkumetreilläkin ja kun aattelee, miten myö kampaajat ollaan lähes päivittäin tekemisissä noitten värien kanssa, niin eihän kellään kampaajalla olisi terveitä lapsia. Vaikka käsineet on kädessä, niin aina jossain vaiheessa tuota väriä jostain kumman syystä löytyy mitä omituisimmista paikoista käsiä tai käsivarsia, varsinkin huuhdottaessa voi pyyhkäistä väriä itseensä oikein kunnolla :kieh: ...

Joten en usko, että suurta paniikkia kannattaa tuosta värjäämisestä ottaa, jokainen voi miettiä omalta kohdalla, kuinka menettelee. Mutta kyllä itse olen värjännyt todella monien naisten hiuksia, heidän ollessa raskaana ja ihan terveitä vauvoja sieltä on syntynyt :) ...
Mutta tosiaan tuo raidoitus on vaihtoehto koko värjäyksen sijaan!

Asiasta toiseen, mie olen kanssa huomannut tuon mehujään vaikutuksen pahoinvointiin. Itse tykkään ihan hulluna suklaasta ja tietty kaikki suklaajäätelö menee kuin kuumille kiville :p . Mutta nyt tosiaan ei suklaata tee kauhiasti mieli, enempi jotain raikasta. Ja yhtäkkiä on ruvennut tekemään mieli pieniä miniluumutomaatteja :) , niitä saattaa mennä rasiallinen ( 250 g ) ihan hujauksessa :D . No, onpahan ainakin terveellistä...

Hauskaa sunnuntain jatkoa

Terkuin; Jessie ja napero 8 + 4
 
Jääkyynel: paljon haleja ja voimia, olen pahoillani. :hug:

G: Nimimerkistä piti ekaks tullut määmää, tykkään lampaista, mutta oli varattu, niin väänsin siitä meemee.
Rintoja ja nännejä kutittaa ja sattuu vähän väliä. Aamuisin pahinta.
Seksiä harrastettu tosi harvoin plussauksen jälkeen, mies sanoikin että heti kun vauvasiemenet sain niin loppui jakelu. :kieh: Ei vaan innosta ja onhan tuokin ukkeli sanonut että väsyttää ja liian myöhä tai muuta.
Jätskeistä suosikkini on kaikki lakritsijäätelöt ja salmiakkijäätelöt, yksi parhaimmista on black-jäätelö, lurps.

Haava on jo aika hyin umpeutunut ja vaikka se ruma onkin, on parempaan suuntaan menossa, panadolia en ole enää joutunut ottamaan muutamaan päivään.

Mökillä käytiin ja ihana taas miten kivaa tulla 5pvän jälkeen kotiin, vaikka on kiva lomailla on kiva myös kotiin tulla, ja kun siellä ei ole sähköä eikä vettä tule hanasta. Mies hoiti ihanasti kaikki, mie vaan istuin jalat ylhäällä ja nautin elämästä, kun tikkienkään kanssa ei kamalasti urheilla ja tehdä.

Huomenna eka ultra, kääks, toivottavasti kaikki hyvin.
Olen jo kuvitellut et liikkeitä tuntuis, kuplii ja sellasta hentoa tökkimistä vatsassa, alkoi tossa perjantaina 11vkon kohdalla, en tiedä sitten voiko olla näin aikaisin..

meemee ja stella di natale 11+2
 
ralli
Jessielle kiitos tiedoista! Jään nyt miettimään mitä teen. Jos oikein varman päälle pelaan niin odotan vielä parit viikot ja sitten on eka kolmannes takana. Eiköhän sitä kehtaa mennä valmistujaisjuhliin juurikasvullakin...jaapa, sitä nyt mietin...

Myräkälle: ei tullut mieleenikään että voisin tehdä itse mehujäätä greippimehusta. Pitäkin ostaa tykötarpeita kaupasta!

Nyt jo 10+3!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meemee:
Olen jo kuvitellut et liikkeitä tuntuis, kuplii ja sellasta hentoa tökkimistä vatsassa, alkoi tossa perjantaina 11vkon kohdalla, en tiedä sitten voiko olla näin aikaisin..

meemee ja stella di natale 11+2
Minä olen miettinyt ihan samaa että voiko ne jo tuntua, kaksi sellaista "lumpsahdusta" on tuntunut, ikäänkuin joku/jokin tekisi kokovoltin. Ajattelin että mieli tekee tepposet, eihän ne VOI vielä tuntua millään kun kokoa on pienellä joku alle 5cm.

Raparperi ja Taimi 11 tasan

 
kirjotin pitkät pätkät ja sit hävis netti yhteys.
Tiivistelmä:
Lemppari jätski on ainon uuniomena, tosin kaikki muukun menee paitti ei lakkajäde.

Poika alkaa oleen ok. mulla supistelee, ja kun supistaa tuntuu vasemmalla ilkeeltä. katotaan pystyykö olee edes elokuuhun töissä, viimeiks jäin vk20 slomalle supistelun ja paikkojen aukeemisen takia.
Tyttö on päivän kokeillu mun hermoja liikaa |O pipa kiristää.
Ukko alko tänään tekee Tinkalle lullaa, saas nähä minkäväriseks maalataan se.

Sukupuoli aiotaan kysyä, nuo kaks on suosiolla esitelleet kumpia ovat..
Kiva oli tänään käydä kaupassa, päätti kortti olla kelpaamatta kauppaan/automaattiin, onneks kävin vaan tuossa lähikaupassa ku paketin hain, makelen sitten huomenna ostokset. :|

En ny muista enää mitä muuta olin kirjottanu, olin nimittäin kyllä kopioinu tekstin mutta se nyt ei suvainnu liittäytyä tähän uusiks..
 
Heps mammat! :wave:

Koivunkävyllä vastustanu tänään urakalla, :hug:

Kaffeen juomisesta, menee kyllä. Ei ällötä tms mutta oon jättäny juomatta alkuun tupakkalakon takia (tupakoitsijat tietää..kahvi+tupakka.. ) ja nyt en sitte oo viittiny enää lipittää niinku ennemmin ku kerran irti pääsin. Voi olla etten juo koko päivänä tai sit menee muutama kupillinen parhaimpina päivinä.

Älkää nyt herranjestas vielä puhuko liikkeistä :D Mä en jaksa uskoa että liikkeitä oikeasti tuntee, silleen että tietää sen jonkin olevan vauvan tekemää viel hetkeen. Itellä ainaki mahan pikku kuplat ja suolen liikkeet on just samoja ku ekat liike tuntemukset. Olishan se jo ihana niitä tuntea, aina sellainen kiva varmuus tulee että siel tosiaan on asukki ku potkii ja möyrii. Viime kuun pinos sitä taisinki ihmetellä et miten odottajat vuosi vuodelta tuntee aiemmin liikkeitä. No en nyt puhu ku omasta puolestani enkä ketään tuomitse. Ite odottelen tuonne 15 viikon tienoille ennen ku aloitan ees kuulostelemaan. Edellises odotukses kävi silleen et ekat varmat liikkeet kun tunsin n15 viikolla niin sitte ne "katos" jonnekki viikoksi ja voi mikä paniikki.. :whistle: Mutta kaikki hyvin, olivat vaan vielä niin pienen olennon aikaan saamia ettei ihme etten niitä pongannut siinä paniikkiviikon aikana.

Ihana päivä takana, kaikki meni jotakuinki putkeen ja nyt ku viel tulis telkkarista jotain oikein hyvää ohjelmaa niin tää valtais sohvan kera hedelmäsalaatin ja vaniljajugurtin :p

:wave:

Iloinen ja edelleen haiseva maukkis toukkineen :D
 
Joo en mäkään usko että liikkeiden tunteminen ennen rv 15 viikkoa on realistista. Sikiö on kuitenkin näillä viikoilla vasta muutaman gramman painoinen ja muutaman sentin pitkä, joten se ei kyllä tuntuvaa potkua saa aikaiseksi. Ja kohdussakin on vielä tilaa hyvin, ettei seinämiin liikeet osu. Kyllä mullakin on noita muljahdustuntemuksia mutta ei ne oo muuta ku suolistossa liikkuvaa ilmaa, jotka toki muistuttaa paljon ekoja liikkeitä, mutta kyllä ne liikkeet sitten erottaa kun ne oikeesti alkaa tuntua.
 
täällä ollaan hiljaa oltu ku olin sairaalas suolistotulehduksen takia..vaavia oon siis päässy urakalla moikkaamaan..siellä se jo vilkutteli äidille..laskettu aika siirtyy 22.12 jos päivittäjä vaihtas..
kaikki nyt hyvin,masussa voidaan erikoishyvin,hcg oli 44000 :D senki tarkistivat,että vahvasti ollaan raskaana :LOL:
huomenna sikiöseulonnan verikokeisiin ja parin viikon päästä ultra..
pahoinvointi helpottanut ja painoakin alkaa jo pikkusen tulemaan,tippu tuossa sellaset 4kg..

sukupuoli selvitetään melko varmasti jahka sinne asti selvitään..
nyt pitää lopetella,tulen lukemaan jutut ja kommentoimaan kunhan jaksan!!

LilEdie ja Tonttu 9+5,kai :saint:
 
Heips!
Täälläkin on kahvin juonti jäänyt väliin. Haju ei suoranaisesti ällötä, mutta ei vain pysty kuvittelemaan, että sitä joisi. Ajatuskin tuntuu kummalta, että olen joskus tykännyt kahvista. :/ Mutta kyllä se sitten taas alkaa jossain vaiheessa maistumaan.

Mä luulen kanssa, että kysytään sukupuolta rakenneultrassa. Esikoisen jäljiltä monet tavarat on hyvin tyttömäisiä, mutta mitään toiveita tai tuntemuksia ei sukupuolen suhteen ole.

Ja liikkeistä... Mä kanssa epäilen. Miehen sisko odottaa esikoistaan ja väittää tunteneensa liikkeitä jo rv12 alkaen. Mäkin tunnen joskus jotain napsahduksia tai muljahduksia, mutta luulisin, että tulevat kohdun kasvuvenymisistä tai sitten ihan vain suolesta. Ultrassakin pieni käänsi voimallisesti kylkeään, enkä sitä tuntenut missään vaikka ihan paikoillani rauhassa makasin.
Np-ultraus käytännöt tuntuvat vaihtelevat paikkakunnittain. Esikoisen aikaan asuimme Turussa ja siellä oli selvä, että ultraus tehdään alakautta, kun taas Satakunnassa ultrataan mahan päältä. Esikoisen ultrakuva oli minusta selkeämpi vaikka kieltämättä tämä jälkimmäinen tapa on mukavampi... :)

viivie ja toukka 13+0
 
Heips pitkästä aikaa :wave:

En ole jaksanut kirjoitella, kun on kotona ollut niin paljon tekemistä. Mieskin joutuu tekemään töissä pitkää päivää ja huushollin pyöritys sekä esikon ja koirien hoito on minun kontollani.

Tosiaan kävin tänään np-ultrassa ja kaikki oli loistavasti. Kovin liikkuva pikku vesseli ruudulla pomppi ja mitä ilmeisemmin viikotkin suunnilleen täsmäävät. Tässä oli puhetta, miten np-ultra tehdään, niin minulla on aina ultrattu alakautta.

Sukupuolen selvittämisestä, me ei aiota ottaa selville, kiva kun tulee yllätyksenä. Esikko on poika ja toisaalta toinen poika pienellä ikäerolla olisi varmaan hyvä leikkikaveri ja toisaalta haluan kyllä vielä saada tytönkin. Eli ihan sama kumpi tulee :)

Hiusten värjäämisestä vielä: kyllä olen värjännyt raskauden aikana. En usko, että siitä mitään haittaa on. Kesäkuussa pitäisi taas varailla aikaa kampaajalle.

Hedukka ja Minimuffeli 12+0
 

Yhteistyössä