***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:







Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v............toinen..........SEKS


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............23v..............esikoinen........MKS


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs.......Hyvinkään sairaala


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v................esikoinen.......VKS
Enmppu ja vintiö...31v.............toinen...........TYKS
Saya.................23v...............toinen.............Naistenklinikka
unna84.............25v...............esikoinen.........LKS
Margaret............34v...............toinen............TYKS
äippäliini83.........25v...............toinen.............KOKS
viivie.....................................toinen.....................
HEIZI................................toinen.............kättäri


Joulukuun 2.pvä
smesmira...........24v...........toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS....................27v..........toinen.....................PHKS


Joulukuun 4.pvä
Jojo79.................29v..............esikoinen.........Englanti
nedee...................25v..............kolmas.............SKS
Darelbeida..............38v.............kuudes...........EKKS


Joulukuun 5.pvä
äityli30..................33v..............kolmas...........Salo
JuliaK....................................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen...................
Sisely............33v..........viides........Jorvi


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.................27v............esikoinen......TAYS
Hedukka.................30v............toinen..........PHKS


Joulukuun 7.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ Naistenklinikka


Joulukuun 8.pvä
sukkapari.........28v............toinen.......OAS
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........24v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 9.pvä
Kuurakeijul...................toinen...............

Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen.........Jorvi
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä................27v............toinen............LKS


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
upp3.........20v...........toinen...........OYS
anskuuuu..........25v........2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS


Joulukuun 12.pvä
joke-81............................esikoinen......................
malttamaton.......................toinen.............................
mamx2....................................................................


Joulukuun 13.pvä
elisar................27v..............esikoinen..............


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............Jorvi
Tintukka76........32v.............viides..................KPKS


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy..........................kolmas........Tikkamäki
mimomamo.........................esikoinen......................
Grace83..............................esikoinen.....Vaasan keskussairaala
pesukarhu.....................neljäs...........Satakunnan keskussairaala
Kaikku.....................................................TYKS


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas....................toinen/1.yhteinen...........
hipsu1978............................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81.................................toinen..........................
MOLLA-77..........32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2.........
Ralli...................36v.............toinen..............MKS
Pippi..................30v..........esikoinen............................
Tuuulis............................toinen...........................OYS
Sydänkäpynen.......................toinen.......................


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS


Joulukuun 22.pvä
bellona...............30v.............toinen...............NKL
Mauahtavaa...........................neljäs..................
Heili82............................toinen........................
LilEdie.................22v............toinen.................KYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................


Joulukuun 24.pvä
Sanle.................25v.............toinen...............KAKS
Jeju81................27v..........esikoinen..............VKS


Joulukuun 25.pvä
pippur1............22v............esikoinen...............TYKS
Kribe...............27v..............toinen..........................


Joulukuun 27.pvä
jenninho..........................esikoinen...............KOKS


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87................................................................
Valerie....................esikoinen.................................


Joulukuun 30.pvä
apila87..........21v......................kolmas...........KPKS
Jessie............35v....................kolmas............EKKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz............23v.................esikoinen.........Jyväskylä


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen......24v...........esikoinen..................
Jisse78.................31v...........neljäs..........................
miisuliini................23v............kolmas.............TAYS
Linneja....................................esikoinen.................
jerpuska...............32v..............toinen.....................
mammaRoi..........34v.............kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
 
huomenta vaan!!! mä tein uuden pinon... sain ees sen aikaseks... mua väsyttää nykyään niin paljo että en jaksa tehdä mitään!!!! :kieh: toivottavast sain nyt kaikki tiedot oikein. ilmotelkaahan jos virheellistä tietoa löyty... :snotty:

uusille tervetuloa!!! :heart: :heart: :heart:

Puhin kumppanit ja Joni Makkuusäkki, oikein suuri :hug: :hug: :hug: molemmille!




 
Jee uusi pino :D Kiitos äippäliini83.

Mulla on menny nää nukkumiset iha ihmeellisiks. Eilenki menin nukkuun puoliltaöin ja nukuin tänään yli kymmeneen. Ja väsyttää muka vieläki :/ Ei tarvinnu siis vessaan herätä edes välillä.

Tänään pitäs sit olla helle. Jos lähtis, vaikka pelaamaan mölkkyä ja samalla sais happee ja arskaa B)

 
jessie Minusta nuo nivusten vihlomiset on ihan normaaleja! Ne kohdun kiinnikkeet on toisesta päästään kiinni siellä nivusten tuntumassa, niin siksi myös siellä tuntuu niitä kipuja kun kohtu kasvaa. :)

Iso :hug: taas sitä tarvitseville.. :'(

Täällä oireet vaihtelee edelleen. Su-ke oli tosi pahaa oloa ja joutui monesti taas oksentamaankin. Ke alko menkkajomotus, ja nyt to-la on vihlonu, pistelly ja nipistelly välillä tosi kipeestikin, varsinkin jos aivastaa tai niistää.. Muuten jatketaan samaa rataa.. :)

8+3 <3
 
Käytiin tuossa aamun kunniaksi pojan kanssa päivystyksessä mutka. Ei tuo korvatulehdus ottanut parantuakseen niin käytiin kuuri hakemassa. Onneks ei ollut mennyt se puhjennut kalvo vielä tukkoon eikä ollut uutta märkää kehittänyt mutta oli niin ärtyneen näköinen niin lääkäri suositteli antibiootteja. Jospa tää nyt alkas mennä sit ohi. Päivystyksessä istuessa mulla oli ihan helkkarin paha olo, taitaa tää pahoinvointi pikkuhiljaa rueta päätään nostamaan.

Meijän ois tänään pitänyt hautajaisiin mennä. Anoppilan naapurin 104v mummo kuoli tuossa pari viikkoa sitten. Mutta kun poika kipeenä niin jäin sit kotiin ja mies meni yksin. En viittinyt hoitoonkaan sairasta lasta kiikuttaa.

Mun kaveri laitto just viestiä synnäriltä että oli 9 aikoihin pojan pyöräyttänyt. :heart: Meillä on samanikäiset esikoispojat, joilla viikko ikäeroa. Näille kakkosille tulee sit hieman enemmän ikäeroa.

mut jos lähtis jotain syömään, ei vaan tunnu oikein maistuvan.

Sanle 6+4
 
Kiitti uudesta pinosta äippäliinille.
Mullakin ollu mieletön väsymys jo pari viikkoa, tämä tauti vielä kruunas kaiken. Ajattelin soitella lääkäriin ja pyytää saikkua ens viikon. Ei mitään järkeä kuluttaa itteään puhki.
 
Ei ole tullu parvo-oireita eikä mitään muuta, tytölläkin oli se aikaisemmin ja nyt pojalla ja luulis että olisin sen saanut jo. Pojalla iho ihan täynnä näppyjä ja kutisee, ilkeetä. Tänään käytiin vähän liikenteessä pyörien kanssa kun muuten tulis hulluksi täällä sisätiloissa.

Yhtäkkiä tuli kamala väsymys ja huono olo, auringossa tuli istuttua et jos se siitäkin osittain johtuis ja muutenkin vähän turvonnut virtahepo-olo. Söin raikasta broiskusalaattia ja grillimakkaraa, helpotti vähäsen oloa.

Selkää juilii ja vihloo ja välillä tuntuu et jalat lähtis alta. Mitenköhän ne mun pullistumat selässä viihtyy, kun tätä painoakin on ja nyt vielä odotus edessä.
 
täällä naamaltaan suunnilleen vihreä käpy ilmottautuu..
eilen alko todenteolla pahoinvointi, meinasin oksennella mihin sattuu, tosin mitään ei tullu kuitenkaan ylös. tänään meinasin oksentaa jääkaappiin, kauppaan kolmesti ja vihdoin sitten kotimatkalla laatotin, onneks oli taskussa oksupussi, muuten oisin oksentanu autoon. onneks ei takaa tullu ketään ku tempasin kuskinoven auki ja ykäsin siinä. vieläki tuhottoman pahaolo.. jos se tästä.
miettiny itekki et jos ei olo huomiseen korjaannu ni ilmotan töihin etten ainakaa alkuviikosta tule, ei pysty..
 
äippäliini kiitos uudesta pinosta :heart:

joni makkuusäkki ja puhin kumppanit :hug:

Onkos muita kellä alkaa olo helpottaa??? Täällä päivä päivältä parempi. Onneksi B)

(.) Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki oli ok. Sain sellasen nuoren harjottelija miehen sitten tekemään tutkimuksen, meni hetki siinä pedillä maatessa ku tais olla hanskat hukassa,eikä saanut oikeen omatoimisesti mitään tehtyä. Nolotti sen harjottelijan puolesta :ashamed: Tänne ei mitään kummempaa, vatsa hieman pyöristynyt, mutta ei varmaan vauvasta viel johdu, hyvin syönny vaan :D

nuppu rv10+1 (viikot menee ihan tosi nopeeta)

koivunkäpy kuulostaa tosi kurjalta,, haet saikkua vaan jos tuntuu ettei jaksa. :hug:
 
Eve85 + muut, kiitokset rohkaisevista sanoista :heart: . Ei enää ole kohdunulkoinen raskaus kummitellut mielessä, kun nuo juilimiset tosiaan aika mietoja. En vaan aikaisemmilta kerroilta muista tätä nivusten nippailua, siksi täällä panikoidaan :ashamed: :D .
On jännä, miten mieliala vaihtelee tiheään, välillä on lähes masentunut olo, välillä taas oon tosi onnellinen, ennekuin räjähdän joka pikku asiasta :LOL: .

Tilasin muuten viime torstaina jo eka neuvola ajankin ja se olisi vasta 1.6 :p . Ja meilläpäin ei varhaisultraa ole, muuta kuin vasta se np-ultra viikolla 12-13. Ja sinnehän on vielä miulla matkaa. Tässä vaiheessa tuntuu, ettei aika kulu mihinkään :D

Ja nyt ulos koirien kanssa lenkille, on niin ihanan kesäinen ilma! Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille :)


 
Heip. Tänään tuli ulkoiltua oikein toden teolla. Tuli siis noudatettua neuvolan tädin ohjetta, että pitäs ulkoilla mahdollisimman paljon. Kuha ei tulis happimyrkytys ;) Saas nähä onko yhtää väriä tullu pintaan niihin kohtiin, missä ei vaatetus suojannu auringolta. Nyt onki sit sauna lämpiämässä, ehtii just ennen Suomen peliä käydä. Ihanaa. Ukkeli "pölli" minun motskarinki ja lähti ajelee. No onneks ite ehin sit ens viikolla huristella, nyt on jääny vähän vähemmälle.

Noista kivuista tuli muute mieleen. Onko kellään ollu kyljissä sellasta pistävää tai "repivää" kipua? Mulla on meinaa sillon tällön. Tänään se kipu tuli aika kovana, melkei teki mieli alkaa ähkiä, mutt ei viittiny ku oltiin ukkelin vanhempien luona käymässä. Eka se oli pistävää ja sit tuntu sellaselta repivältä. Kesti kylläki vaa hetken. Eli kuuluukos nää kylkikivut kans tähän raskauteen? Konkarit varmaa osaa valaista :D Mulla on nyt ollu alaselkäki iha väsyny ja välillä juilinu sieltäki takamuksen yläpuolelta. Ett kyllä tuolla mahassa nyt jotain elämää on pakko ollla kun millon mistäki pistää tai repii :)

 
E-V-A Täällä on oireet helpottanut, alkaa jaksaa taas touhutakin ja eikä kaikki öklötä. Muistutuksena on vain silloin tällöin kipuileva alavatsa, mutta muuten en kyllä tiedä. Paitsi vatsa on ihan turvoksissa :D.

Täällä on vappua vietetty rauhallisissa merkeissä jännäten Suomen leijonien menestystä, ostoksilla käydessä ja syödessä hyvin. Muut juo alkomahoolia ja minä nautin simaa.

ON: Minullakin aina välillä huoli tulee mieleen, että niinköhän vatsassa elämä on, vaikka neuvolassa doppleri näytti, että syke siellä on vaikka mitään ei vielä kuulunutkaan. Mutta eiköhän siellä ole. Ultraan olisi vielä 10 päivää, sitten varmastikin uskaltaa henkäistä.

En nyt muista, että oliko täällä jo keskusteltu, kuinka moni aikoo mennä veriseuloihin ems. tutkimuksiin. Itse olen menossa veriseulaan ja nt-ultra on tietysti tuo ultra mihin menen. Saishan siellä ultrassa sanoa, etten halua tietää turvotuksista ja näin, mutta toisaalta haluan tietää, että kaikki on ok. Toki mikään taehan se ei ole, mutta...


Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Onko muilla tällaista pyörtymisen tunnetta, tuntuu välillä että ihan taju lähtee ja pitää mennä makaamaan että helpottaa.. Tosi ilkeä tunne.
Ummetus on pahentunut kamalasti ja huomen täytyy ostaa jotain massuystävällistä kamaa että massu toimis. Mur. Ei aikaisemmissa odotuksissa mulla ollu tällaisia oireita, verenpaine kuitenkin hyvä 118/70 mitattiin siel jorvissa.
 
Meemee Mulla oli esikoisen odotuksen aikaan aika paljonkin tuota pyörrytystä. Mullakin oli yleensä verenpaineet ihan hyvät, mut sitten se aina välillä romautti ne alas ihan varoittamatta ja taju meinas lähteä monta kertaa. Kerran olin vanhempien luona käymässä kun tuli pyörrytyskohtaus ja he mittas multa sillon verenpaineet ja eka mittauksella kone ei saanu edes tulosta ja toisella kerralla näytti 50/30. Neuvolassa mitatessa ne oli aina jotain 120/70. Mut niinhän nuo sanoivat että sehän on vaan klassinen raskausoire. että siitähän sitä ennenkin tiedettiin että millon kukakin on raskaana kun rupesivat pyörtyilemään. Ikävä vaiva, mulla hellitti se viimeks joskus puolivälissä raskautta. Kyllä se hieman elämää rajoitti. Itellä oli ainakin yhteenaikaa semmonen pelko että mitä jos sitä jossain kaupungilla tai kaupassa pyörtyy kun on yksin liikenteessä.

Mun toinenkin kaveri synnytti tänään pojan. Tänään taitaa olla hedelmällinen päivä lisääntyä :)

sanle 6+4
 
Meemee, mulla oli aikaisemmin huimausta joka tosiaan oli aika inhottavaa. Nykyään, kun nousee nopeasti esim. kyykystä seisomaan, silmissä mustenee hetkeksi. Pitää aina oikein pysähtyä että pää selviää :D

Pihalla on tullut oltua tosi paljon, puutarhahommia riittää! Nyt sitten väsyttääkin kahta kauheammin.. Ens viikonloppuna on esikoisen 3-v synttärit, en tajua miten ehdin töiden jälkeen tekemään kaikki tarjottavat + siivotakin pitää, mies kun on iltatyössä ja ens viikolla sillä on vaan yks vapaa.

JM:lle ja Puhin kumppaneille valtavasti jaksamisia! Ihan kamalaa :(
 
Nopsaan vaan toivotan hyvät lauantai-illan jatkot, täällä mänöö ihan suht hyvin vaikka kokopäivä-ällötys vaivaakin... mitään ei tee mieli syödä, pakko vaan välillä jotain on ottaa vaikka oksu meinaa tulla. Ja väsyttää niin etten meinaa jaksaa kertakaikkiaan yhtään mitään. Noh, ehkäpä tämä tästä.

Raparperi ja taimi 7+4
 
täällä pk seudulla eka ultra siirtynyt 10-12 viikolle meidän neuvolan mukaan.. aika jännä.. Tosin mun eka neuvola on 9+ viikolla ja sit sen jälkeen jossain vaiheessa saan ultra ajan. epäilisin sen menevän just sinne 12-14 viikolle mut kummiskin kuulemma on vaihtunu.

Mun tän hetkinen la on 12.12 eli kunhan ehtii niin mut voi siirtää pari pykälää alaspäin..

pahoinvointi erittäin minimaalista. Tuntuu et 2 vko oli pahoinvointia ja meni ohi. Nyt kärsin ruokamyrkytyksen jonka ansiosta pääsin vauvelia katsomaan :) hieno vauva kölli ja vastasi viikkoja.

mama ja sintti 8+1(?)
 
täällä mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin krapula olo...ja pepsi maxia menee jonki verran, ja mä en normaalisti tykkää limusta...bläh, nyt se kyllä on hyvää..
Huoh, mies ja esikoinen nukkuu viel, mä heräsin tasan klo6 :kieh: ...muistan että ekassa olin myös aamuvirkku...eipä ole ihme että päivällä nukuttaa.. :headwall:

 
Täällä kamalan kuvottava olo, ei auttanut edes se ihana aamujogurtti enää. Alkoi tossa eilisen matsin jälkeen ja jatkui tänne aamuun asti. Rinnat oli tänään aamuyöstä niin kipeät kun kävin pissillä et ihan itku meinas lentää ja piti pitää kiinni ettei liikkuis yhtään ja nyt vähän helpottaa. Pitäis varmaan jotkut yöliivit hommata, no kohta niihin joutuu totutella kun se kasvaimen leikkaus edessä ja 1-2vko pitää olla kaarituettomat liivit yötä päivää. Mulla on yhdet kaarituettomat urheiluliivit ja ihan jees päällä, mutta onkohan ne hyvät??

Esikolla on lievää kuumetta sen parvorokon takia, toinen reppana. Mulla nousee yöksi normaalilämmöstäni 36 tonne 37.2-37.5 ja kamalan kylmä ja aamulla taas ei mitään. Itkeskelen ihan pienistäkin asioista nykyään ja loukkaannun hirveän helposti, tunteekohan tässä enää itseään. :)

meemee ja stella di natale 8+2
 
Mullakin oli pyörrytystä ekassa raskaudessa, muistan että pidin jotain esitelmääkin joskus viikolla 25 ja piti istua kun pyörrytti. Monesti just pitkään seisominen on liikaa, kaupan kassajonossakin jouduin monesti siirtymään istuma-asentoon huilaamaan. Vähän ihmiset katseli, kun mulla tuo raskaus ei edes tosiaan alkanut näkyä kuin vasta puolivälin jälkeen. Nytkin ollut vähän, mutta vähemmän.

Tissikipua oli kanssa silloin, mutta nyt on ilmeisesti nuo läpyskät niin imetyksestä venähtäneet ettei mikään oikein tunnu. Tai sitten on vielä mielessä se kipu kun maitoa oli liikaa, varsinkin aamuyöstä heräsin aina siihen kipuun, eikä nämä jomotukset ole mitään siihen verrattuna.

Aamukävelylle sitten esikoisen kanssa!

Bellona 6+6
 
Huomenta kaikille! En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella tänne mitään, välillä kylläkin käynyt lueskelemassa teidän juttuja. Mulla pukkas kova mahatauti päälle ja se vei voimat moneksi päiväksi kokonaan. Viime maanantaina kävin ekassa neuvolassa ja np ultra on 13.5. Mulla on jatkuvasti pahoinvointia ja öisin heräilen kun on huono olo. Teen ruokaa työkseni ja etoo jo valmiiksi, kun huomenna joutuu kokkailemaan.
Aikaisemissa raskauksissa ei ole näin paljoa ollut pahoinvointia. Yksi vaiva on myös ummetus ja nyt otinkin siihen levolaccia, joka on ihan kauheeta! Eilen nukuin kahden tunnin päikkärit ja menin jo yhdeksältä yöunille...voi kun menis jo ohi nää väsymykset ja pahoinvoinnit! Eilen huhkin kasvimaalla ja olin ulkona melkein koko päivän, niin varmaan kyllä sekin väsytti. Ei oo vaan kivaa kun toimii puolteholla kokoajan, kun on tottunut menemään sata lasissa...no ehkä nyt on hyvä syy rauhoittua :) Nyt pitäis jaksaa imuroida ja lähteä muksujen kanssa nauttimaan aurinkoisesta kevät säästä! Ihanaa odotusta kaikille! :flower:
 
Heissan kaikille!

Kiva kuulla mukavista neuvolakuulumisista, ne on tärkeitä :)
Täällä edelleen tauti vähän vaivaa, kuravettä lentää edelleen. Syömään olen kuitenki pystyny onneksi.
Illalla tuli älytön mieli tuoreita omatekoisia sämpylöitä; no eihän niitä siihen hätään ollu.. Nyt niitä sit on uunissa, kohta pääsee herkuttelemaan :p

Tuli tuossa sanottua miehelle pari valittua sanaa. Kun ite on niin seesteinen ja rauhallinen (VÄSYNYT!!), sit toinen kiukuttelee jatkuvasti kaikesta. Noh, jospa seki nyt rauhottuis siitä :)
Nyt kattoon miltä herkku sämpylät näyttää.. Sit kohta munkkitaikinan tekoon :p
 

Yhteistyössä