***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Myräkkä: mitä on lappapuuro? ja onnea synttäreitten johdosta!

Mulla teki töissä tiukkaa, pomo oli syöny valkosipulia :ashamed: ja nyt on selkä jumissa kun tein 5h puutarhahommia, hyvä kun kävelemään pystyy, prkl jos tää nyt jo alkaa ni mitä se on muutaman viikon päästä.
tänää tajusin että varmaan 30vk päästä meillä on nyytti ja kuukaus on siitä ku testi näytti plussaa.. äkkiä se aika menee :eek:

Darelbeida tervetuloa!
 
Tervetuloa Darelbeidalle!

Myräkkä Hauskaa synttäriä! :flower: =)

Tiedättekö milloin sydänääniä voi kuulla neuvolassa? Olen kyllä ihan neuroottinen taas, koko päivän olen pyöritellyt mielessäni et miten sitä jaksais odottaa vielä 3 vkoa nt-ultraan. Lopputulos: ei pysty. :LOL: Eipä vain olisi rahaa laittaa yksityiselle ultraan, eikä kait siinä olisi mitään järkeäkään. Mietin vain että voisivatko jo aiemmin kuunnella neuvolassa sydänääniä jos oikein kauniisti pyydän. =)

Ei näistä oireista tiedä, välillä tuntuu että ovat lähes loppuneet, sitten taas toisaalta tuntuu että vähän äklöttäisi. No, rinnat ovat ainakin tänään olleet kipeät, eli hyvä hyvä! =)

pööpötti ja masukki 9+1 :heart:
 
pööpötti, täällä ainaki pidetään kovaa kiinni siitä ettei kuunnella sydänääniä ennenkö rv12..mutta ainahan sitä voi kysyä..

Myräkälle synde onnet!!!

Täällä tuo karmee KRAPULA ajoittuu näköjään iltaan, klo16 jälkeen on ihan karsee olo :x , pöntölle en oo viel tarvinnu jutella, mut eilen oli kyllä lähellä..
OIh, ylihuomenna mun äippäneukka klo12 ja sit enään viikko sinne varhaisultraan :D

 
Heips vaan kaikille! Tervetuloa uudet! Anteeks jos en oo huoman kaikkien tietoi päivittää... silmät ristissä edelleen ja päivä kerrallaan... |O Mä ootan sitä, että tulee se duracel pupu vaihe ja hirvee pesänrakennusvietti... sitä täällä tarvittais... kämppä on koko ajan kaaokses ja kaikkee pitäs tehdä... En jaksais ruokaa laittaa ja vaikka on tiskikone, niin astiat jää pöydälle. Hyvin huomaa ku ukko pyörittää taloutta, niin tääl tehdään vaan pakollinen, eli pyykit tulee pestyä, mut kuivat on kasassa vaatehuoneessa esikoisen ammeessa... :ashamed:

Uusille tervetuloa! :flower: :heart: :heart:
 
Hei mammat!

Kiitoksia uudesta pinosta!

PUHIN KUMP. & J.MAKUUSÄKKI: :hug: :'(

Jessie Mielialat heittelee täälläki. Oon aina ollu äkkipikainen ja enkelistä piruksi ja takas alle sekunnissa mutta nyt on jotenki moninkertaistunu tuo homma. Itkettää ja naurattaa, ja v*tuttaa. Ja onnellinenki tietenki aina osaa olla välillä :D

Seulonnoista on ollu juttua ja ite osallistun niihin, mutta jos esim niskaturvotus on siinä raja-arvolla niin en lapsivesitutkimukseen halua. Mutta veriseulonta, nt ja rakennesysteemit kyllä. Tulee vähän mielenrauhaa niistä, ehkä.

sukkapari & ralli Hih. Mä mietin varmaan monesti päivässä että haluanko ihan tosiaan suurperheen.. Kuka käski tehä lapsia.. nyyh. jne.. Mutta voi kuinka ihania ja rakkaita ne kuitenki onkin ja vaaka kallistuu kuitenki hyvälle puolelle ja reilusti vaikka aina ei jaksa joka homma hymyilyttää. Ja mä myös oon kuullu hapanmaitovalmisteita joidenki käyttävän ensiavuksi hiivaan. Se on niin jäätävää.. tekis mieli perse paljaana vetää itteensä niinku koirat maata (mieluiten karheaa ) vasten :kieh:
myräkälle synttärionnea

Omaan napaan ei uutta, perjantain neuvola ja ultra jännittää.. :whistle:
 
Myräkälle onnea! :flower:

Huomenna olis neuvola ja vähän jännittää, mies ei pääse mukaan vaikka olisin sen halunnut, mutta koulupäivä ja joutuu menee sinne, töistä olis saanu vapaata. No kai kestän yksin, eihän siel mitään uutta ole ja onhan noissa käyty-kommentit kyllä ottaa vähän päähän..

Tänään kävin lekurilla ja kirjoittaa mulle tän saikun 30.9. loputtua äitiyslomaan saakka saikkua, niin ei tarvitse mennä töihin kun masennusta ja tätä selkäkremppaa on, parempi niin.

Heräsin aamulla 5.50 miehen ja lasten kanssa ja valvoin kaks ja puol tuntia kun uni veti puoleensa ja nukuin yli puoltoista tuntia, uudet päikkärit olisin voinut ottaa kahen aikoihin ja tunti sit rupesin taas pilkkimään, pakko nyt olla hereillä, muuten menee ihan mahottomaks tää nukkuminen. :)

meemee ja stella di natale 8+3
 
ralli
Mauahtavaa: :LOL: voi jee, eilen tosiaan hiivakutinoissani katselin rappurallia "sillä silmällä", hahaa! Onneksi sain jugurtista pika-avun ja tänään turvauduin lääkefirman tuotokseen - ah, mikä helpotus.

Kyllä nuo lapsoset ovat ihania otuksia. Joskus kyllä musta pilvi asuu pään päällä tuon ainukaisenkin kanssa. Ystävälläni on 3 riehakasta tyttöä ja hän puhkuu välillä ihan punaisena, mutta ei hän, en minä eikä kyllä kukaan muukaan vaihtaisi omia mussukoitaan pois ikänä vaikka; oikein tarkasti kun joskus katson niin ihan varmana näen pienet sarvet tuolla pellavahiusten alla... :saint:

Olen itse ainut lapsi eikä tämä mitään herkkua ole ollut. Aina on saanut kaverinsa etsiä muualta. On saanut kuulla lapsena riittämiin epäilyjä lellikistä. No, selvähän se on että kun vanhempien ei ole tarvinnut paapoa kuin yhtä niin olen saanut huomiota ja tavaraa ilman että olisi ollut jakaja vieressä. Aina olen sisarusta haikaillut. Nyt ainakin näyttää siltä että esikoisemme saa kunnian olla isoveli! Lisääkin näitä tahtoisimme mutta yksi kerrallaan on edettävä, eikä lapsia oikein noin vain sormia napsauttamalla tilata, ainakaan meillä.

Ja uusille terrrrrvetulova =)
 
Ralli, meilläkään ei ollut tuo kakkonen niin itsestään selvä kun ekaakin tehtiin pitkään ja hartaasti. tätä sitten ei tarvinnut edes tehdä.. :LOL: Anoppi oli ukolta kysyny että eikös meillä pitäny olla lapsiluku täynnä jotta mites me nyt noin innostuttiin vielä kolmas tekemään, oli ukko tuumannu että eipä tuo paljon kyselly tullessaan.. Eli näinkin voi käydä.

Kävin heittämässä kaupunkiin (35km matkaa) leffat ja tuntilistan, jouduin mennen ja tullen pitämään taukoa kun tuntui ttä jalat puutuu, ainut etten meinannu päästä autosta ylös, pikkasen on ristiliitos p*skana.. |O
 
Eipä mulla mitään asiaa ole mutta tulin vain höpöttelemään. :)

Oli ihana viikonloppu ja saatiin tosi paljon aikaiseksi; piha on nyt haravoitu (n. 1200 neliötä, ei onneksi sen enempää ja viehän siitä talo osan :D ), isäntä öljys pihakalusteet ja mä sain pestyä paljon talvivaatetta varastoon odottelemaan seuraavaa talvea. Kävinpä n. parinkymmenen kilsan pyörälenkilläkin. Sunnuntaiaamuna pakarat huusikin hallelujaa samoin kuin niskat, käsivarret ja lapaluiden väli. Eipä tarvinnut kuntosalille lähteä. :LOL: Ja tänäänhän se kostautuu tällainen rehkiminen. VÄSYTTÄÄ järkysti ja mitään en saa aikaiseksi...

Väsymys on muutenkin ollut sinnikäs seuralainen tässä alkumatkalla. Nyt on alkanut tuntumaan myös kohdun kasvukipuja (toiv. ne on niitä..). Välillä repii ja kiristelee tuolla jossain alamasulla. Viimeksi jäin kiinni naapurin kätilölle raskaudesta viikolla 8 ja tuntemattomillekin viikolla 10! Silloin ostin myös ekat äitiyshuosut. Toivoisin ettei masu kasvaisi nyt niin vauhdilla, kun mielelläni pitäisin tämän salaisuuden vielä itselläni ainakin töissä. :heart:

Joskus aamuisin on ihan vähän äklöä oloa ja yleensä siihen auttaa syöminen. Toisinaan yökkäyttää poskihampaita harjatessa. Se on ollut joka raskaudessa :x

Tuolla "blogistaniassa" on ollut nyt ikäviä ultrakuulumisia usemmalla ystävällä, niin alkaa itseäkin pelottamaan :( Viiime viikolla kaikki oli hyvin, mutta entäpä ensi viikolla? Onneksi mulla on tiistaina seuraava neuvola ja taas ultrataan. Aion myös antaa seerumiseulan ja tahdon np-ultraan. Viime syksynä jäi epäselväksi, olisiko enkelissämme voinut olla jotain kromosomivikaa, mutta en silti uskaltaudu ainakaan vielä mihinkään istukka-/ lapsivesitutkimuksiin. Pelkään niissä sitä keskenmenoriskiä. Harkitaan sitten, jos nuo muut seulat antavat aiheutta jatkotutkimuksille.

Ottaen osaa tuohon keskusteluun aikaisemmista lapsista, täytyy myöntää että ihme että luonto on antanut raskautumisen jälleen onnsitua... Joskus tuntuu että on niin kamalan vihainen, kärttyinen ja väsynyt äiti, että vieläkö tässä kannattaa haaveillla perheeseen lisää lapsia :ashamed: Onneksi näin on suurimmalla osalla meistä; hyviä ja huonoja päiviä. Ja silti niitä hyviä on enemmän. Kun vaan aina arjessa muistaisi miten suuri rikkaus ja rakkaus nuo omat lapset on :heart:

Myräkälle onnea :flower:

Tintukka ja tonttu 8+0 (kuuluuko tähän sanoa POKS! ;)
 
Onnea uusille tulokkaille! :flower: Kiva olla tosiaan täällä uudessa pinossa kanssanne. Aloitin tänään kesätyöt ja olen intona!

Mitä tarkoittaa, kun olette puhuneet noista veri(ym.)seuloista? :eek: Tällä viikolla pääsee ekaan neuvolaan, hienoa! Vaikkei siellä ehkä paljoa tapahdu, niin minun ja mieheni ensimmäinen kerta joka tapauksessa :heart:

Grace ja pikkuinen 7+6 :heart:
 
eipä tuu meille joulutonttua.. :'( kävin tänään kunnallisella neuvolassa, ei sykettä, lähete oyssiin huomiselle, mut meninki jo illalla yksityiselle, ei sykettä.. :'( huomenna sit meen oyssin lähetteellä ni saavat tyhjentää.. olo on ihan sanaton.. en saa oikein mitään järkevää suusta ulos..
 
Kellopeliappelsiinille :hug: Epäreilua!

Itse olin myös neuvolassa tänään, ja tuntuukin vähän oudolta hehkuttaa omaa onneaan toisten suru-uutisten jälkeen.. mutta sydänäänet kuului, viikkoja nyt 10+5 ja la 25.11 :heart:
Mutta en nyt aio tuonne marraskuisiin vaihtaa, koska mulla kierto on ollut epäsäännöllinen ja pitkäkin välillä, joten voi mennä la pidemmälle. Toisaalta kuitenkin terkkari kohtua painellessaan sanoi, että on oikein hyvän kokoinen oletettuihin viikkoihin nähden, joten saattaa kuitenkin pitää paikkansa.

Täällä on nykyään käytäntö, että th tekee lähetteen ä-polille, josta tulee postissa nt-ultra-aika. Esikoisen aikana se piti vielä soittaa itse.

 
Kiitoksia kiitoksia. Ei tosin tunnu nää synttärit miltään; mies on tainnu unohtaa :(

kellopeliappelsiinille tuhansia ja tuhansia haleja :hug:

Koivunkäpy: lappapuuro on sitä puolukka-mannapuuroa. Meilläpäin ainaki sanotaan sitä lappapuuroksi.

äippäliini, tiedän tunteen. Täälki elellään ku sikolätissä, niin on voimaton, laiska ja väsynyt. Sen takia onki nyt hyvä saada se saikku, saa siivottua jonku verran, edes väkisin sillon tällön. Ettei täällä nyt aina näyttäs tältä. Viikon 12 jälkeenhän olon pitäs kaikkinensa parantuakki, sitä odotellessa ;)

Hiivasta, sitä se taitaa mullakin olla. Eilen rupes kutina (tämän ihanan, 5. päivää kestävän kura-ripulin seuraksi). Yöllä en meinannu saada nukuttua ku niin kutitti. Heti tuli mieleen kaikkein pahin; mikä tauti ja mistä..? Mutta eiköhän tuo ihan hiivaa ole :D Ei muuta ku hoitamaan se kuntoon.

Ja mäkin usein mietin että ihme kun mulle lisää lapsia suodaan; enkö olekaan maailman huonoin äiti? Kuinka usein poika minua katsoo ja sanoo "äiti älä hemmottu". Mutta kuinka paljon ihminen voikaan rakastaa noita vaahteranmäen eemeleitä? Eipä olis lapsena uskonu ;)

Perjantaina olis taas ultra. Varmistetaan viikot ja kuinka monta siellä masussa oleskelee. Samalla varmaan lääkäri laittaa lähetteen äpolille. Niin ja eka kunnon neuvolaki olis sillon, en vain tiedä onko mulla aikaa jäädä sellaiseen, pitäs kääntää nokka kohti etelää aamusta.. Katsotaan :)

Nyt viimeistä erää kiekkoa. Hienosti suomi pelaa :)
 
Mikähän siinä muuten on, et mielihalut nousee pintaan just iltaisin.
Lauantai-iltana teki mieli tuoreita sämpylöitä, nyt tekee mieli mikrossa lämmitettyä ruisleipää kera voin, kinkun ja juuston. Eikä tietty oo ruisleipää :headwall:
 
kellopeliappelsiinille syvä osanotto ja voimia!! :hug: epäreilua.:(


Täällä on herätty ennen viittä pienen miehen kanssa. taisi olla se mahatautikin poitsulla ohimenevää laatua kun ei oo oksentanu sitten eilisaamun. maha hällä on ollu vähän kuralla mut eipä muuta. ja hampaita tulossa nii niitäki sit kärttyää...

omaan napaan ei kummempaa. mahaa on vähän vihlonu, ja ihan tuolla alapäässä emättimen reiänsuulla tuntuu välillä jotain vihlontaa ja "painetta". pelottaa et mitähän noi on ku eikö ne kivut pitäs vaan mahassa tuntua :ashamed: pahoinvointi jatkuu aina vaan......

Ja torstai lähenee sekunti sekunnilta, eka neukku ja ultra!!!! Voikohan tuonne neuvolaan ottaa poitsun mukaan kun siellä ultrataan??? Ainaki normineukkukäynneille voi ottaa,mut tuo ultraus mietityttää. ei meil oo poitsua mihin laittaa jos ei voida mukaan ottaa, eli pitäneekö mun yksin sit mennä. :( tylsää.

Poju heräili jo ekoilta puolentunnin päiväunilta, vähän eri meininki vissiin tänään kuin eilen kun nukkui aamulla 2h, puolenpäivän aikaan 2,5h ja iltapäivällä 1h.. :D oli reppana väsähtäny ku joutui heräilee kokoajan oksentelee yöllä.. jospa se olis nyt menny ohi, toivon parasta!!! Mieki oon nyt miettiny et miten sitä sai ajan kulumaan sillon ennen ku poika syntyi ja istuskelin yli puolivuotta kotona ennen synnytystä. :O ois elämä aika tyhjää ilman vauvaa, tuntuu aina kun se nukkuu pitempiä päikkäreitä että mitähän tässä tekis, hommat loppuu kesken, heräis se vauva jo..... :D vaikka ihania ne hetket on kun saa rauhassa vaan OLLA hiljaisuudessa.. :)

Niin, ja Myräkälle onnittelut! :flower: meilläki puolukkapuuroa sanotaan lappapuuroksi ja syödään kerman/maidon ja sokerin kans, nam. tekisin jos ois puolukoita vaan eipä oo. :|

Upp3 ja masukki 8+5 sekä poju 8,5kk


 
voi ei miten hirveitä uutisia..
Kellopeliappelsiinille miljoonat :hug:


äippäliini laskeskelin tota laskettua aikaa uuestaa niin kyl se ennemmin on toi 27päivä, ku kierto on niin pitkä niin kuukautisten mukaan ei pidä laskut paikkaansa.

Eilen illalla tuli syömisen jölkeen ihan hirveä olo.. siis pahaa oloa mulla on ollut kyllä kaks viikkoa putkeen, mut eilen oli kyllä pahin. Ja koko yönkin oksetti ja ällötti niin ettei unta saanut. Ihanku ei muutenkin ois väsyttönyt ihan tarpeeksi. :x :ashamed:
 
Kellopeliappelsiini :hug:

Täällä taitaa pahoinvointi voimistua. Eilen piti syödä ihan koko ajan ettei pahaolo tulis. Jos oli tunninkin syömättä niin heti rupes etova olo hiipimään. Tänä aamunakin piti kuiva yökätä pari kertaa ja väkisin syödä aamupala niin taas on olo ihan hyvä. Mulla ei tuo kahvi tunnu pahaa tekevän, ei tehnyt esikoisen aikaankaan. Noi hajut on vaan pahoja. Hyi hitto että mille tuo astiapesukonekin haisee jos siellä likaset astiat kerinneet päivän olla. Oksu meinaa tulla kun se aukasee. Sama homma jääkaapissa. Pitää varmaan kokeilla laittaa se avonainen soodapurkki sinne.

Täällä poika ryki ja yski koko yön. Vaikka antibiootin ansiosta yleisvointi tuntuu paranevan niin tuo yskä vaan jatkuu ja jatkuu ja nenä vuotaa.

Lappapuurosta: Meilläpäin se on ihan vaan vispipuuroa, tulee useinkin tehtyä, mutta mä teen sen mieluummin ruisjauhoon ku mannaryyneihin. Mä en vaan tuosta kylmästä mannasta tykkää, joten mieluummin ruispuurona syön. Viimeksi tein vaihtelun vuoksi sen mansikoista ja hyvää oli.

Täällä tulee vettä ku esterin p:stä. Taidetaan tämäkin päivä istua sisällä kun ei viiti tuota poikaa viedä ulos palelluttamaan itteään. Mut jospa se iltaa kohti hieman tyyntys tuo ilma.

Sanle 7+0
 
Pitkästä aikaa taas täällä. Ensiksi pahoittelut vauvansa menettäneille.

Pahoinvointi on helpannut selvästi mutta en jaksa vielä toivoa ettei tulisi takaisin.

upp3: Meillä luki np-ultaohjeissa että lapsia ei saa ottaa tutkimushuoneeseen. Itsekin mietin tuota että mitenkäs ne äidit sitten joilla ei ole paikkaa laittaa lapsiaan.. Katsoiskohan joku terveyssisar siellä lasta sillä aikaa kun olet huoneessa?

Np-ultra on viikon päästä, hih.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
En tiiä johtusko se lasten mukaanotto kielto siitä että noi ekat ultrat tehdään emättimen kautta. Jotenkin itestä ainakin tuntuu että en haluaiskaan lasta mukaan kun äitin alapäätä ronkitaan semmosella puikolla. Sitten noi myöhemmät mahanpäältä tehtävät ultrat on ihan ok. Mut siis tää on vaan mun ajatus ja mielipide. En tiiä johtusko se kielto oikeesti siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Tuossa Jorvin lapussa lukee jotain että koska tutkimus vaatii keskittymistä ja tarkkuutta, häiriötekijät pyritään minimoimaan.
No toikin on kyllä ymmärrettävää, että pienet lapset eivät osaa olla paikallaan ja rauhassa, joten saattas ultraajan työ häiriintyä.
 

Yhteistyössä