***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Kiitos vastauksistanne tohon uä-kysymykseeni :) Meillä se ei oo ns.virallinen ultra, vaan neuvolatäti ultraa (mahan päältä, kuten kaikki muutkin ultrat täällä, ainaki mulle oli aiemmassa raskaudessa ) ekan neuvolakäynnin yhteydessä.. kait me se niin tehään, että mies ja poika lähtee mukaan ja jos ultrauksen aikana poju ei saa olla huoneessa niin mies menee hänen kans sit odotushuoneeseen..
 
Voimia surullisia uutisia saaneille.

Aiheesta ultra ja lapset: Jorvin ultrissa useamman kerran käyneenä tiedän, että tuo lasten mukaanottamiskielto koskee yhtälailla rakenneultraa (joka siis tehdään vatsan päältä). Kyllä se siis on juuri tuo häiriötekijöiden minimointi se oikea syy :)

Täällä välillä yhä huonohkoa oloa, mutta vähemmän, kuin aiemmissa odotuksissa. Väsymyskin on paljon lievempää. Pelkästään positiivisia nämä erot siis.

Nt-ultraan aikaa vielä kaksi viikkoa. Kivaa! =)


 
Kamalia uutisia kellopeliappelsiini olet joutunut kohtaamaan, tuntuu todella ikävältä, ei osaa oikein mitään sanoa. :ashamed: Toivon että saisit voimaa jolla jaksaa eteenpäin. :hug:

Täällä ei kummempia, eilen illalla oli aikas huono olo. Pää on jatkuvasti kipeä, varmaan vaikuttaa nuo siitepölytkin, ihan kamala allergia pukannut päälle. :snotty: Väsyttää ihan hirmuisesti ja kiukuttaa kaikki. :kieh:

pööpötti ja masukki 9+2 :heart:
 
Kellopeliappelsiini menin ihan sanattomaksi, kauheita uutisia :'( Jaksamista sinulle ja perheellesi :hug:

Minuakin vähän harmittaa tuo lasten ultraan tuomiskielto, vaikka ymmärrettävä syy on. Harmi, vaan, ettei isä tätä tulevaa vauvaa sitten ultrasta tule näkemään, koska joutuu aina esikon vahdiksi. Meillä kun ei ole ketään sukulaisia hoitoapuna ja kavereita ei kehtais vaivata. Mutta neuvolan ultraan saa onneksi lapsen tuoda, lupasi neuvolantäti pitää sylissä ja leikittää poitsua ultraamisen ajan =)

Myös täällä hiivatulehduksen oireita, ei kuitenkaan kovin voimakkaita. Soitin neuvolaan ja sanoi, että itsehoitolääkkeitä saa käyttää, mutta jos ei liian kovat oireet ole niin voisin odotella torstain lääkärineuvolaan asti ja niin taidan tehdä.
 
Kellopelliappelsiinille oikein kovasti jaksamista! Tuo on niin väärin.

Voi jösses että väsyttää. töissä valehtelematta tunnin pötköttelin :snotty: ei oikei ollu tekemistä ;)
Eilen ja tänään on ollu muuten suht olo, mut päätä särkee, pitäs neurolle soittaa. tuossa töistä kun tulin ni otin laktoosintapponapin, meinasin sitten oksentaa keittiön lavuaariin, vedet tuli kaaressa.. lapset katto vierestä :eek: ja ukko kysy että pitääkö ettiä kumihanskat että siivoo altaan :LOL: :ashamed: tietää että mä oon huono sitä siivoomaan, se meillä siivoo kakaroitten oksut päivällä jos on kotona, yöt mä hoidan ykien.

Upp, täällä ei lääkäri suostu ultraamaan jos lapsi on mukana, mutta aina joku sisarhentovalkoinen on joutanu kattoo lasta.

Ens ti ois sydänääntenkuuntelu, tänne on tullu se uus masiina ni pitäs jo sillon kuulua -kun ei tuota tavaraa ole nahkan ja kohdun välissä liikaa- eli ehkä kuuluu, ehkä ei.
Jaha, pakko lähtee nukkumaan.

~koivuinkäpy+Tinka joka sanoo pokspoks 8+0~ herttinen, justhan mä plussasin :eek:
 
herttinen mikä olo täällä on :x :x :x piti oksella käyä.. mahassa kiertää siihen malliin että ei ihan raskauspahoinvointia enää taida olla, perhana nytkö se mahatauti muhun iski kaiken muun lisäksi :'( :kieh: kiva ku poitsu vaan vessan ovella nauro kun oksensin suolet pihalle :| saapi mies jäähä huomenna töistä kotiin jos tää oksentelu jatkuu, en oo oikeen parasta seuraa pojulle ku ei pysty olee kuin makuuasennossa... :/ sohvalle siis --->
 
Heissan!

En ole taas aikoihin ehtinyt tänne, kun on ollut kaikenlaista menoa ja sitten vielä pahoinvointi aika kovaa välillä. Tänään onneks vähän parempi päivä.

Kellopeliappelsiini :hug: voimia sinne :'(

Kävin eilen gynellä ja ultrattiin, löytyi alkio ja syke :) Kooltaan vastasi hieman isompaa kun menkoista laskien, mutta ranskalaiseen tapaan sai lasketuksi ajaksi 22.12. 41 viikon mukaan. Mutta pysytään kuitenkin tuossa 17.12. kuten suomalaisittain menkkojen mukaan laskettuna olisi. Tulipa sekavasti. Nyt siis menkoista laskettuna olisi 7+5, mutta epäili että olisikin jo menossa noin 8+2. Jospa se sitten seuraavassa ultrassa tarkentuu, jos sinne asti päästään. Se olis sitten 2.6. ja siihen mennessä iso kasa verikokeita tehtävänä... :/ En inhoa mitään muuta niin paljoa.

Upp3 mullakin on vähän ongelmia esikoisen hoidossa noiden verikokeiden, uä ja muiden käyntien kanssa ja kysyinkin eilen gyneltä, että voinko tuoda mukaan jos en saa hoitajaa. Sanoi vaan että jos pysyy rattaissa niin ok :D Ton seuraavan ultran ajaksi on jo varattu kummitäti hoitamaan, mutta vielä pitäis saada isä mukaan sinne jollain konstilla.

Anteeksi omanapaisuus, mutta yritän taas päästä vähän teidän juttuihin mukaan ja kommentoin sitten enemmän :ashamed: Jospa tää pahoinvointikin jo alkaisi hellittää, kun tänään on jo ollut paljon parempi olo. Viikonloppuna tiedossa häät ja hirvittää jo etukäteen miten jaksan valvoa.

Saini ja tintti 7+5
 
Taas vaihteeks oon käyny lukemassa jutut, muteen oo kirjotellu. Elossa siis edelleen ollaan.

kellopeliappelsiinille :hug: :hug:

Rupes oikein itteeniki hirvittämään :/ No pitää toivoa, että kaikki on kunnossa. Niin eilen kävin verikokeissa ja varmaanki maanantaina soitan neuvolaan niiden tulokset. Tasan kahden viikon päästä olis ultraki ohi....ja tää pirunmoinen jännitys tosta mahan asukista. Kunpa aika menis nopeempaa ja ennen kaikkea pystys olla ajattelematta asiaa. Eipä tänne sen kummempaa, oon ihan poikki työpäivän jäljiltä. Piti vielä peli vahdata, nii seki väsyttää :/

JääKyynel ja Lilli

 
Pahoittelut kellopeliappelsiinille, voimia.. :hug:

Ihana massu äippäliinillä. :heart:

Kävin tänään neuvolassa ja hemoglobiini oli 144, pissi puhdas ja verenpaine 129/70.
Ultraan odotellaan aikaa, toivottavasti tulis nopeasti, ei tässä jaksa odotella. :)
Pahoinvointia ja rintojen arkuutta on niin tajuttomasti että oikein itkettää, no tunteet heittää laidasta laitaan ja onneks en ole ainoa.

Ukkeli on ihan pallo hukassa ja miettii vaan miten pärjätään ja kun näytin vauvakirjasta nelosten ultrakuvan se suksi aika sukkelaan pois, enhän vaan peloitellut, oli se vaan niin soma kuva. Tyynnyttelin ettei varmaan meidän kohdalle satu, kamala minä.

Lapsille kerrottiin tänään ja poitsu, huomenna 7v. mun iso poika jo, sanoi et huijataan ja sit et miksei masu ole iso ja isi, saanko auttaa viel ton pyörän rassaamisessa, heh. Kaikki melkein suoraan putkeen.
Tyttö katseli ja ihmetteli, joo äidillä on vaan läskiä tossa masussa ja jee, toivoi viime viikolla ponia ja isosiskoksi tuloa, ensimmäinen ei toteudu paitsi my little ponyn muodossa ja toinen toive toteutuu näillä näkymin.

Mutta nyt tutumaan, huomen taas ennen kuutta herätys.

meemee ja stella di natale 8+4
 
upp3 mun mielestä sä voit hyvin ottaa pikkuisen ultraan mukaan. Kun kyseessä on vaan tollainen tavallinen neuvolakäynti eikä se ultrakaan ole mikään tarkkuutta vaativa np- tai rakenneuä. Ja josko pikkuinen tapittaa vaikka rattaista homman ajan. Ja vaika ultrattaisiin alakautta niin eipä hän taida asiasta vielä mitään ymmärtää :D
 
Aikoihin en oo taas kirjotellu, seurannu kyllä sivusta :)
Tervetuloa uusille ja :hug: joukosta poistuneille!!

Ensimmäinen neuvolakäynti takana!! Miehellä teki pahaa ku ottivat verinäytteet, katteli ikkunasta ulos =) Ei saanu täti ääniä vielä kuulumaan, mutta en ota ressiä.. Lääkärinla kahen viikon päästä.
Neuvolan mukaan ois LA 30.11, mut taian vielä toistaseksi pysyä tuossa 1.12
 
kellopeliappelsiini :'( :hug: ..tiedän tunteen.. pukkaa satasella päälle vaikka vielä on miulla toivoa..ei olla kuunneltu :heart: ääniä eikä vielä ultrattu..pitää vaan uskoa vaistoon vielä..


silti 5v sitten ollut suru pukkaa päälle koko ajan..ja kaikki muut menetykset ja melkein menetykset tässä välissä.. :ashamed: ..ihan kauhea olo..


ja kiitos kaikille tervetuliais toivotuksista..
sokeri rasitus on varattu, ultra on varattu, RADIEL tutkimuksen eka käynti ja siihen liittyvät verikokeet varattu..nyt vaan pitää oottaa että aika kuluu ..

Dare ja nisupulla 9+4..itse asiassa 9+5..vuorokausi vaihtui.. ;)
 
Huomenta!

Pitäs lähteä poika viemään hoitoon ja ite koululle asioita hoitamaan. Jos sais tänään laitettua kandinpaperit anomukseen niin sais edes jotku paperit ulos tuolta koulusta. Ne maisterinpaperit mahtaa vielä antaa odottaa itseään.. :ashamed:

Olo on nyt ihan hyvä taas kun sai aamupalan nieleskeltyä alas. Eilen meinas jo oksu lentää, mut meni onneks ohi kun meni pitkäkseen ja otti parin tunnin päikkärit. :D Iltapäivällä alko sit helpottamaan ja illan oli ihan hyvä olo. On vaan niin vetämätön olo koko ajan. Mitään ei jaksa tehdä tai kehtaa. Keittiö on ihan järkyttävän näköinen ja oikeestaan koko asunto. Ei vaan jaksa laittaa tikkua ristiin vaikka en normaalistikaan kyllä mikään supersiisti ihminen oo.

Joo mut pitää taas mennä :wave:

sanle 7+1
 
Valvottiin tytön kans suurimman osan yöstä kun kova kuiva yskä, höyryhengittelyä ja yskänlääkkeitä kokeiltiin mut mikään ei oikein tuntunut auttavan, resilar ehkä vähäsen hillitsi, mutta silti valvottiin. Kuudelta herätys ja mun pikku-ukkelin synttäreitä vietettiin, olis saanut jäädä tänään kotiin, mutta tärkeätä viedä eskariryhmälle karkkia synttärinsä kunniaksi. :) Tänään muru täytti siis 7v. tuntuu että liian nopeasti se kasvaa. :(

Mulla oli polvessa koko yön joku ihmeen poltto, särki alaselästä polveen saakka ja kuin tulessa koko vasen puoli, toivottavasti mun issias ja pullistumat ei tykänny huonoa kun könysin tuolla pojan parvisängyn alla ja löin alaselän ja persuksen tohon pöytään (juu ei pitäis enää piilosta leikkiä tässä iässä) :D . Puhurin kylmägeeliä siihen niin helpotti että sain nukuttua.
Tänään ei ole pahoinvointia ollut (*koputtaa puuta*) ja muutenkin kiva olo.

Miehen sisko kyseli meidän vauvauutisia ja saa nähdä miten suhtautuu kun ilmoitin meidän joululahjasta, kun tytöstä alkoi silloin odotusaikana riitelemään, kun itsellä ei tyttöä, ja hänen mies ei enää suostu uuteen lapseen vaikka tää sisko haluaisi.
En haluais miettiä tällaisia juttuja nyt kun iloinen odotus menossa, mutta ei sitä kokonaan voi olla huomioimatta.

meemee ja stella di natale 8+5

 
kellopeliappelsiini :hug: :'(

Tänne päin ei kummallisempaa, ensi viikon ultraa odottelen ja toivon, että kaikki on ok.

Onko kellään tyttö- tai poikaoloa? Ja aiotteko sukupuolta sitten kysellä. Minulle tuli tyttöolo (saas nyt nähdä), mutta sukupuolta en aio etukäteen kysellä.

kattiina ja natiainen 10+6
 
Mulla ei ole oikeastaan mitään sukupuolioloa. Tietty mietin kun nyt pahoinvointi loppui jo rv9 kun se kahdessa aiemmassa kesti rv18 asti :/ Mutta eihän tämä tarkoita että kyse olisi pojasta (mula siis kaksi tyttöä).

Ollaan aina käyty tossa tarkemmassa rakenneultrassa (4D) ja siinä se sukupuolikin sitten näkyy. Mennään nyt myös kurkkimaan sitä sukupuolta sillä musta on vain kiva tietää kumpi sieltä tulee.
 
Mulla on hieman poikaolo, tosin se voi johtua siitäkin että esikoinen on poika ja jotenkin en osaa ainakaan tässä vaiheessa vielä ajatella meille tyttöä. Jotenkin sitä vaan kuvittelee sen vauvan samanlaisena kuin mitä tuo esikoinen on. Toisaalta toivonkin että se olis poika, oishan se sit isompana kiva kun ois veljekset. Vaikka tyttökin ois toki tervetullut ja kyllä mä haluaisin että mulla ois sekä tyttö- että poikalapsia. Mutta jotenkin minä oon aina kuvitellut itteni poikien äitinä. En mä tiiä kai mussa on jotain vikaa kun tuntuu että niin monet naiset salaa aina toivoo tyttöä, mutta mulla ei oo ikinä semmosta ollu. Mieskin sanoi tuossa aikasemmin kun kyselin että kumpaa hän veikkaa, että jospa sieltä tyttö tulis niin sais mammakin mieleisensä. Eli mieskin luuli että mä toivon tyttöä. Esikon aikaan otettiin etukäteen selvää sukupuolesta ja niin tehdään nytkin. Minun uteliaisuudella ei malteta synnytykseen asti. :D Mut oikeesti ihan sama kumpi tulee kunhan tulee ja on terve!
 
Heippa vaan!!

Täällä onkin ahkerasti kirjoiteltu, ihan taas kävi työstä kun yritti nopeesti lukaista lävitse :)

Elikkäs käväisin ultrassa, ja siellähän se pikku sydän jumpsutteli iloisesti!!! :heart:
Lasketuksi ajaksi sai tosiaan jouluaaton eli 24.12, että tosiaan joulutonttu, sanan täydessä merkityksessä :LOL:
En tiedä pitäiskö toivoo, et menis pari viikkoo yli niin sais uudenvuoden lahjan... Itse olen syntynyt 1.1 joten ihan kiva päivä sekin olisi. Tosin taitavat tarkkailla pari viimeistä viikkoo kun likka oli 4,4kg syntyessään eli aikas kookas ja kiireellisellä sectiolla syntynyt, niin voi olla et olis mahdollisuus aikaistaa parilla viikolla... Sen näkee sitten jos sinne asti päästään.
Parin viikon päästä pitäis uudestaan mennä ultraan, kun mulla ei siis menkoista laskettua aikaa voi laskea, niin tarkistus ja koko otetaan... ihan kivaa,ja kelan korvauksenkin kuulemma saan, kun sellainen tilanne.

Olipas ihana masukuva jo =) Kyllä löytyy täältäkin ja välillä tuntuu et näytän siltä ku olis jo viidennellä kuulla =) :LOL:

Poika/tyttöoloa ei kyllä oikein osaa sanoa, ainoo mikä viittais tyttöön on tää pahaolo. Pojasta ei ollut koko aikana mitään pahoinvointia, ainoastaa kauhee hermosärky.

Mutta nyt kaikille kivaa keskiviikkoa ja minä menen ottaan leivän pois uunista ja syön sen :p

Jisse
 
Nonni, nyt on sit eka neukka takana...oli mukavaa.
Neukka tädin mukaan la olis 17.12, mutta ilmottelen tarkemman la sitten ku oon käyny varhaisultrassa..iiih, se on pian, tiistaina klo10.40...jännää :D

Muuten täällä ei edelleenkään maistu kotiruoka...blääh, vaikka olis nälkä, onneks kumminki ruisleipä maistuu.

 
sukupuoliveikkailuista mulla on jotenkin hiukan poikaolo vaikka olenkin kärsinyt samanlaisesta kuvotuksesta kuin esikon (tyttö) aikaan. tänäänkin sai töistä kotiintullessa ekaksi oksentaa. alkaa kuluttaa voimia tämä. :(
sydänkäpynen mullehan ei maistu mikään ruoka. paino tippunut jo 3 kiloa raskauden alusta. mitäköhän ne neuvolassa tästä tuumaa? sama kävi kyllä esikon odotusaikana. Ja hyvin se paino vaan kuitenkin nousi loppuraskaudessa. :p

Mikä auttaisi oksenteluun/huonoon oloon?
 

Yhteistyössä