***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

ralli
Eilen kävin suuhygienistillä 2 veen kanssa. Tilasin hälle ajan koska etummaiset ylähampaat ovat ienrajasta täynnä ruskeita täpliä ja ne seuraavat ylähampaat kuluivat pois! Ennennäkemätöntä minulle. Hampaat pestään vaihtelevin menestyksin 2 krt päivässä, xylitolpurkkaa mutustetaan ja silti kävi noin. No, herralla on nyt tuttipullokaries. Johtuu siitä että joi maitoa tuttarista liian pitkään. Etenkin yömaito oli pahasta, maito kun jäi etuhampaisiin lillimään kun tutti esti maitoa valumasta pois hampaiden päältä. Kylläpä oltiin hölmöjä tässäkin! Ei tietysti kukaan missään tämmöisestä varoitellut mutta silti tuntuu että olisihan tuo nyt pitänyt jotenkin osata päätellä ettei se maito olis ollu se juoma öisin vaan vesi. Nyt raasulla on harvahammashymy kuin entisajan neuvostoliittolaisella jääkiekkoilijalla. Tuttipullokierre olisi pitänyt katkaista aikaisemmin, mutta kun ei älytty! Pullo kun oli tutin korvikkeena pojalle kaikki kaikessa niin en vaan raaskinut riistää sitä häneltä ajoissa. Ja kauhistus jos pullossa oli muuta kuin maitoa. Vieroitettiin hänet kyllä 1v 10kk iässä ja viikossa poika unohti miten tuttipulloa käytetään, ei se loppujen lopuksi niin kamalaa ollut. Tutille poika yökkäsi jo 2kk vanhana, sitä hänellä ei sen koommin ollut.

Ajattelin tämän kertoa siksi että jos teistä jollekkin olisi tästä hyötyä. Meidän neuvolassa kukaan ei varoitellut tuttipullokarieksesta. Vain tuttipullon vaikutuksesta purentaan puhuttiin. Seuraavan kanssa ollaan viisaampia! Hampailla ei tehdä mitään jos ne eivät ala vaivaamaan. Jos vaivaisivat ne poistettaisiin.
 
Ralli Pitääpä sanoa tuosta asiasta serkulle jonka 2,5v tyttö juo EDELLEEN tuttipullosta. Vaikka osais juoda tavan lasista niin aina se vaan on tuttipulloa vailla ja kun tuo serkku ei osaa sanoa ei, sanoo aina vaan että kun se on vailla. No tottakai se on vailla kun tietää saavansa. Isompi tyttökin heillä joi tosi pitkään pullosta ja sillä olikin jo 5v tarkastuksessa suu täynnä reikiä. Joten tässähän se syy sitten on.
 
Meillä myös 1.3v juo edelleen tuttipullosta, tarkoitus olis yrittää eroon kesällä viimeistään. Juo kylläkin vain ruoan päätteeksi eikä tuttia ole koskaan syönyt, joten en kariesta osaa pelätä. Poitsulla oli tänään neuvola ja mukavasti oli hänkin kasvanut 81cm ja 11kg ja rapiat päälle =)

Samalla oli mullakin lääkärineuvola ja ultrattiin taas. Hyvin kasvaa natiainen ja sykkeet näkyi, LA tosin siirtynee myöhemmäs, mutta varmistetaan np:ssä. Täällä tosiaan heti ekalla neuvolakäynnillä terkka ultraa masun päältä ja katsoo sykkeet n rv8+ ja sitten siitä parin viikon päästä on yleinen lääkärineuvola + ultra, sitten np-ultra ja tarvittaessa rakenne ym. Olis se veriseulakin, mutta päätimme miehen kanssa ettemme osallistu siihen.
 
ralli
Taas minä täällä! Niinkuin ei olisi muuta tekemistä. Mutta kun ei jaksa kertakaikkiaan mitään. Ällö olo vaivaa ja jatkuvasti pitäisi napsia jotain suuhun ettei kuvotus lisääntyisi. Greippiä söin äsken ja auttoi vähän aikaa. Poitsukin katselee vähän kysyvän näköisenä kun äiti ei tee mitään ja leikitkin on sitä että minä katselen vaan, ku ei jaksa muuta. Ulos pitäisi kait mennä mutta voi sentään, pitäisi pukea napero jota sitten jahtaisin ympäri taloa. Pukeminen on oma ohjelmanro meillä.

Hohhoijjaa & :xmas: -tonde
 
neuvolassa ja ultrassa käyty, kaikki hyvin!! :heart: viikkoja vastaava nyytti löytyi kohdusta ja sydän jumputti menemään. :heart: lasketuksiajaksi täti sanoi 10.12 mutta saa olla täällä pinossa viel ainaki tossa 11.12..katotaan sit jos np-ultrassa vaihtuu, se meillä on 3.6. :)
 
Pikainen tervehdys tänne!

Kivoja kuulumisia oli taas neuvolasta/ultrasta, onnea niistä!! Itellä tuo eka koitos olis sit huomenna..huh. Paniikki.

Ihana aurinkoinen keli ja siitä onki saanu nautiskella tänään paljon lasten kanssa. Kummasti vaikuttaa omaan vireyteen tuo että sataako vai paistaako ja että kuinka paljon jaksaa ulkoilla. Lisäksi mieltä piristi erään ystävättären kyläily ja vaikka useinkaan emme näe niin juttu luistaa tosi helposti ja tulihan taas purettua monta pientä taakkaa pois harteilta.

Eipä tässä oikeastaan asiaa ollu sen kummemmin, huomiseen.. :wave:
 
Ultra-ajat tuli ja eka on 25.5. ja toka 16.7. Nyt jännittää kovasti ja jo tahtoisin mennä.
Poika/tyttöoloa ei ole, on vaan pääasia että sieltä löytyis vaavanalku ja olis terve niinkuin nää kaksi muutakin.

Tytöllä 39.3 astetta kuumetta, veikkas tuolla terveysneuvonnassa et olis sitä parvorokkoa viel, sehän kuulemma saattaa kuukauden killua veressä ja uusiutua.
 
Iltaa vaan. Tässä istun enkä muuta voi kun on niiiiiiiiiiiiiiin paha olo ettei mitään rajaa |O eikä tietysti mitään tee mieli vaikka on nälkä... yökötys sentään. Kauhea väsymys päällä ja melkein jatkuvasti oksettaa ja rinnat on kipeät ja silti sitä ei vaan vieläkään usko että raskaana ollaan. En varmaan usko ennenkuin se ensi keskiviikkona joko vahvistetaan tai kumotaan. Ja prkl kun meninkin laittamaan pesukoneen päälle, ei yhtään jaksais nyt mitään pyykkiä ripustaa. Pitäisköhän kokeilla tuota sitruunavettä... taidan kokeilla.

Hyvät yöt kaikille!

Raparperi ja taimi 8+2
 
kuolema kun koskee selkään..

Ihania ultra/neuvola kuulumisia!

Mulla pahoinvointiin näköjään auttaa edes vähän keitetyt kasvikset..

Ihanaa, meidän entinen hoitotäti muuttaa takaisin tänne, koitan saada pojan sinne takas, se kun ei tykkää oiskein tuosta uudesta paikasta, joka päivä selittää että: minä mene naanan luokke hoitoon. Kaverin poikakaan ei tykkää yhtään olla sielä, samassa hoitopaikassa ovat olleet ennen ja nyt.
 
Hei! Minä vielä kerron viimesimmät kuulumiseni. Eilen oli sitten toinen ultraus ja siellä se pieni ihmisen alku oli kuin olikin vaikka viikko sitten tuomio oli tuulimuna. Pieni oli tosin uupunut viikolla 7 ja eilen sain ensimmäisen tapletin ja huomena olisi 6 taplettia otettava. Pelottaa kuinka kaikki menee, mut täytyy nyt vain luottaa ja uskoa et ei mitään komplikaatioita tule. Toivon että saan vielä tämän vuoden puolella liittyä odottajien joukkoon :) Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!!
 
Huomenta!

Mukavaa Puhin kumppanit että kävit kertomassa kuulumisia. Ikävää ettei pikkuinen ollut elossa. Toivottavasti tyhjennyt sujuu hyvin ilman ongelmia ja suurempia kipuja. :hug:

Mä heräsin aamulla puol 7 aikaan ja vessareissun jälkeen piti käydä hieman syömässä ja juomassa mehua kun meinas pahaolo nostaa päätään. Sitten takas nukkuu ja onneks poika antoi yli puol 8 nukkua. Täällä on taas harmaa ja sateinen ilma, eipä pysty tänäänkään siivoamaan. Ja tais koko viikonlopuksi ja alkuviikoksikin sadetta luvata.

Sanle 7+3
 
Puhin kumppanit :hug: Kiva kun kävit kertomassa kuulumiset. Toivotaan, että saatte pian uuden masuasukin ja kaikki menee hyvin. :heart:

Täällä paha olo jatkuu... pian viikon on tullut lähes kaikki ylös mitä on suuhun laitettu. Tunnin päästä olisi lääkäriaika. Meinasi neuvolatäti eilen puhelimessa, että jos ei pian ala ruoka / nesteet pysymään sisällä, laittavat muutamaksi päiväksi tiputukseen. :'( Katsotaan miten käy...
Muille mukavaa perjataipäivää!

Delfis 10+3
 
Moikka kaikille..
Taas tää pentele hävitti mun jutun :kieh:

Olin tosiaa njo kilometrin mittaisen jutun kirjottanut ja sit se hävis... tympii!!

Pahoinvoinnista..
Mulla ainenkin tuntuu auttaneen nuo seaband rannekkeet, ei kyllä ihan kokonaan vie pahaa oloa pois, mutta en kyllä oo joutunut oksentamaankaan, viime yö oli jo paras viikkoon, en ees käynny yökkimässä ilmaa pöntöllä yks huono puoli on kyllä et jos pitää 24h putkeen niin mulla käsien iho reagoi vähän tohon muoviin. Menee kyllä ohi sitten kun pitää vähän taukoa. Jos oot näppärä käsistäs niin ei oo varmaan kauheen vaikeet tehä ite. vähä resorii ja joku "nappula".
Täältä siis tilasin :
http://www.sinunapteekki.fi/catalog/product_info.php?products_id=963

Varmasti on noissa tosi yksilöllistä, kellä auttaa kellä ei.
En millään muista mitä muuta olin kirjoittanut.. pää on vielä hatarampi ku normaalisti..
 
Heippa!

Puhin kumppanit: :hug: Ja tsempitykset tulevaan!!

Nyt se sitten munkin viiva tikussa muuttui ihan oikeaksi ihmisen aluksi, siellä se pikkuinen oli, sydän sykki ja kaikki ok. Lasketuksi ajaksi sain 22.12. jos sen vois etusivulle nyt sitten päivittää :wave:

Kaikki muuten ok, hassua oli että vaaka näytti 2 kiloa vähemmän kuin aamulla kotona. No olipa oikein pikalaihtuminen :kieh: Joo siihenki ihan looginen selitys, näyttää kuulemma liikaa, mieskin oli sen huomannu. Jeps mutta nyt sitten tässä ootellaan että saa käydä jättämäs verta seulaa varten ja joskus 4-5 viikon päästä ois eka ultra polilla ja seuraava neuvola 1.6.

Ihanaa päivää kaikille toivoo onnesta sekaisin oleva maukkis ja toukka 7+3 :heart:
 
ralli
Hei taas kaikille! Puhille kovasti jaksamista ja tsemmpiä uuteen yritykseen. Älkää antako periksi! Neuvola ja ultrauutisia on aina kiva lukea :heart:

Minä kävin aamulla eka neuvolassa. Tunti höpistiin ja löpistiin asiaa ja asian vierestä sekä otettiin pakolliset kokeet. Ihana terkkarikonkari meillä, esikoisesta asti pysynyt samana! Heidän ultra kuulee sydänäänet n. 10 viikolla. Melkein 3 viikkoa pitäs ootella että itse pääsen kuuntelemaan. Hassua, että vieläkin tulee epäuskoinen olo joskus, olenkohan kuitenkaan raskaana? Aikani listattuani oireitani ja muistaessani testin plussan olen taas onnellisesti raskaana. Heh.

Viikolla 12-13 täällä on eka ultra. Sairaalassa on kuulemma kandeja harjoittelemassa joten on mahdollista saada ilmaisia ylimääräisiä ultria. No, minulla on perussairaus jonka takia joudun hyppäämään taas ultrissa silloin tällöin joten katsotaan nyt monta kuvaa pikkuisesta kertyykään tällä kertaa.

La siirtyi neuvolan ohjelman mukaan ja on nyt 16.12. mut tokkopa tuota nyt kandee muutella, muuttuu kuitenkin vielä.

Eilisaamuna taisin hehkuttaa ettei ihmeempiä huonoja oloja ole. Illasta tosi kehno olo. Nytkin saa popsia vähän väliä jotain pientä ettei öklöttäis. Äh. Koittakaahan huono-oloiset kestää, pöntön lähitarkastelu on aina niin...sanonko mistä?
 
helou..

täällä voidaan erittäin pahoin :x
tänään neuvola ja kaikki ok,2 viikon päästä ultra,ja jos sikiöseulontaan mennään niin taas kuukauden päästä ultra,ja me mennään siihen,päästäänpähä kurkkaa pientä useemminj..

nyt ei vointi salli enempää kirjottaa,joku kutittelee jo kurkkua :x *rientää vessaan*
 
:wave:

Vieläkö mahtuu mukaan odottamaan joulukuista vauvaa?
Tänään kävin ultrassa ja viikkoja olisi sen mukaan 9+6, eli LA 5.12. mutta voipi vielä np-ultrassa muuttua, jolloin saavat sitten tarkat mitat.
"Kiva" lukea että muillakin on samankaltaisia oireita kuin täällä, eli pahoinvointia ja ääretöntä väsymystä. Odottelen kovasti, koska se pirteä kausi tulee???? :whistle:

Minulla 1v 6kk poika ja nyt sitten toinen lapsi tulossa. Hieman tätä odotus oli yllätys, mutta iloinen sellainen ja nyt kun ultrassa näki pikkuisen, niin :heart: :heart: :heart:

Enni 9+6
 
Enni1980 tervetuloa mukaan.

Huhhuh, tänään on tullut kaupungilla talsittua. Jalat huutavat lepoa.

Kävin aamulla labrassa verikokeissa, mitä eivät ruvenneet neuvolassa ottamaan, kun eivät kunnolla suonia löytäneet. Ei kyllä labran tätikään tuntunut löytävän ja miten lie pistänyt, kun ei kärsi nyt kädellä puristaa, eikä kantaa mitään. Koskee ja kipuilee koko ajan. :/ Ensi viikolla olisi sitten veriseulat, niin saas nähdä, kuinka kipeä käsi on sitten. Vielä kun muistaisi virtsanäytteen ensiviikolla neuvolaan viedä, niin olisi hommat tehty.

Ultraankaan ei ole enää kuin vajaa viikko. Äkkiä se aika vaan tuntuu menevän ja ohjelmaa kertyy muutenkin koko ajan.

Väsymys alkaa helpottaa, ei enää päivällä väsytä, mutta illasta saa kyllä ruveta ajoissa nukkumaan, mutta se ei kyllä haittaa, kun on välillä noita aikasiakin herätyksiä.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Enni1980 Mukavaa kun liityit joukkoomme! Saadaan taas samassa pinossa hengailla! Hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin!

Tänään on sit pahaa oloa riittänyt koko päivän. Syömällä pysyy vielä jotenkin kurissa, mutta kuivayökkäilyjä on jo, joten pelkäämpä että voimistumaan päin on koko ajan. Tänään tuli sitten eka pyörrytyskohtauskin. Olin ruokaa tuossa laittamassa kun rupes heikottamaan. Se on tuo, kun yhdessä kohdassa joutuu seisoskelemaan paikallaan ja vielä alaspäin katsomaan, niin kaikista pahin. Väsyttää myös ihan älyttömästi, aamulla nukuin siihen puol 8 asti mutta silti jo tuossa puolen päivän jälkeen otin puolentoista tunnin päikkärit. Poikakin nukku unia huimat 3,5h, joten sai ihan rauhassa itsekin makoilla.

Nyt syömään, tein uunivihanneksia ja kanavartaita..Nam!

Sanle 7+3
 
Paljon voimia Puhin kumppaneille!

Onpas hienoa että tänne on tullut paljon hyviä ultrauutisia. :heart: Tuli oikein hyvä mieli! =)

Tervetuloa Enni1980! =)

Omasta massusta: kovasti on ollut alavatsa kipeänä, sellaista pistävää kipua. No, yritän luottaa siihen että kohtu se siellä kasvaa. =) Huono olo jatkuu ja väsy on kova.

pööpötti ja masukki 9+5 :heart:
 

Yhteistyössä