***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

S gallup: täällä oli pitkään aika hiljaista plussan jälkeen, mut nyt taas skarpattu, ja peittoja heiluteltu, se vaan pitää harrastella illalla myöhään, kun neiti nukahtanut tai aamulla aikaisin ja melko usein oon iltaisin niin väsy ettei mielessä käykään seksi. Onneks mies kyllä ymmärtää tilanteen, eikä mitenkään painosta tms. Ihana rakkaani :heart:

Hitsi kun taas eilen oksetti niinkuin ihan koko päivän, muutaman kerran jo melkein oksennus kurkussa sain rynnätä vessaan, muttei sitten kuitenkaan mitään tullut ulos asti. Ärsyttävää, tulis sitten kunnolla oksu, niin helpottais toivon mukaan. Ja tuli edellisenä yönä nukuttua 12h ja vielä piti iltapäivällä 2h päikkärit nukkua :LOL: voi tätä väsymystä.

No eipä nyt muuta, töissä oon, ja meinaa vähän tylsää olla. Ultraan vielä reilu viikko, ei jaksais odottaa!!

ansku ja vaava rv 11+0
 
Tuli mieleen että tarviiks kukaan mammahousuja kokoo 36? :) Ostin ne vasta, mutta on mulle liian isot eivätkä taatusti täyty vielä loppuraskaudessakaan. :D Ruskeat farkut, mom by lindeksin, hyvässä kunnossa. Huutonetissä ovat myynnissä :whistle:
 
Enni, minä julma äiti en anna vaihtoehtoja kuin tutkia lapsen jos minä niin päätän. Eli illalla kuskasin tuon päivystykseen, lääkäri oli sitä mieltä että osastolle kun ei tiedä mikä vaivaa, lastenlääkärille kun päästiin niin pojalla oli virtapiikki ja päästiin kotiin. Poijalla siis nous illalla sinne 41 kuume ja se oli ihan pihalla kaikesta, saikullakin se vaan makas.
Jännä sinänsä että pissassa oli ketoaineet ++ ja joko glukoosi tai proteiini + eikä kuulemma ole tarvista tiputukseen :eek:
 
Moikka kaikille!

Meillä on taas iloisia perheuutisia!
Meidän toinenkin kissa oli poksahtanut keskiviikkona sillä aikaa ku oltii töissä, Tuli NELJÄ täydellistä pientä kissanpentua lisää meille. Aika jännä että se teki ne samaan pesään ton toisen pentujen kanssa. Piti hetki hieroo silmii ku meni kattoo pentuja ja tajus et hetko täällähän onkii yheksän pentua. On aika jännän näköstä ku pahvilaatikossa on yhtäaikaa kaks emoo ja yheksän pentuu yhessä läjässä sikinsokin :heart:

sukkapari Meidänkin porukoilla on tänäkesänä 30vuotis hääpäivä, lisäks sit iskän ja anopin viiskymppiset!

Onnea kaikille ihanista Ultakuulumisista!
:flower:

Seksigalluppiin: Meillä minä oon kokoajan ennen raskautta ja näköjään sen aikanakin innokkaampi, ollaan pupuiltu vissiin kakskertaa plussan jälkeen (aika huonosti huomioon ottaen et ollaan oltu koht kuukaus näimisissa) mie sit vonksin kokoajan, sitten hermostun ku mies kieltäytyy sillä syyllä et on väsynyt tai selkä on kipee |O
Eilen kehtas viel sanoo et miten sä luulet et mä jaksan, ku oon ainut kuka täällä kotona tekee mitään töitä. Ilmeisesti mun ois sitte pitänyt kaivaa ite se kasvimaa ja roudata multasäkkejä pitkin pihaa. Välillä ei ihan ymmärrys riitä tota ukkoa kohtaan! :ashamed:

No mut tämmöstä tää on, itelläkin pinna koko ajan ekstra kireellä!
No jos huomenna vaikka siskon häitten jälkee ois parempi mieli molemmilla.

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:
 
Koivunkäpy kysy nyt joltain että oliko sitä sokeria pissassa! jos yhdessä keto++ viittaa diabetekseen!!! jos pelkät keto+ ja prot+, niin se voi viitata siihen, että lapsi vain kuiva, mutta jos sokeria pissassa lapsella, niin kertoo aina sokeritaudista... ei muuta, mutta tulee asiaan selvyys.... siksi sitä kytätään neuvolassakin mammoilta, samasta syystä, mutta siis raskausdiabeteksen tiimoilta.. sit aletaan mittaa verestä sokereita jos virtsassa esiintyy.

täällä töissä oon ja ei huvittais yhtään, edelleen flunssainen olo, nyt on olo hieman pirteämpi. meilläkään ei seksiä juurikaan oo, koska nukahdan ennen esikoista sohvalle joka ilta ja aamulla taas yleensä kello herättää... :D


 
Moikka moi kaikille!
Ihania ultrauutisia oli tullut ja ihana kuva pikkuisesta delfis! =)

Seksistä, täällä vain kerta raskaana ollessa, ja silloin ei vielä oltu plussattu. Haluja kyllä olisi puolin ja toisin, etenkin miehellä, mutta vieläkin minua pelottaa tuo yhdyntä. Pelkään että alkaisi verenvuoto ja saisin taas jonkun kamalan paniikkikohtauksen niinkuin silloin kun alkuraskaudessa oli vuotoa. :ashamed: Ollaan kyllä sitten harrasteltu muilla tavoin ja kivaa on kyllä ollut niinkin. Mies on todella ymmärtäväinen ja on sanonut että sitten kun se tuntuu minusta hyvältä, että minun ei tarvitse pelätä. Saas nähdä uskallanko koko raskausaikana.

Nimimerkkini tulee siitä että mieheni käyttää tuota hellittelynimenä minusta. Peräisin lastensadusta pööpötti ja purre, jossa pööpötti on sellainen metsän peikko ja purre on orava. :D

Nänneistä, juu-u, kutiaa täälläkin, ei onneksi koko ajan, mutta onhan se ikävän tuntuista kun ei oikein kovasti voi raapiakaan. Ja itselläni rasvaaminen lisäsi kutinaa joten nyt en ole rasvannut.

(.) Pahoinvointi on pysynyt poissa ja on muutenkin ollut virkeämpi olo. Eilen sain jonkun massupöpön (?) ja nyt on koko ajan massu ihan sekaisin, toivottavasti menee pian ohi eikä vaikuta masukkiin mitenkään.

Juhlista, meilläkin ollut vaikka mitä kekkereitä pitkin kevättä, isän 60v., kummitädin 70v. ja nyt lauantaina olisi kaverin 30v. Ihan hauskaa kun ei ole vaatteita jotka mahtuisi päälle. :LOL: Kesäkuun lopulla on siskon häät ja heinäkuun lopulla kaverin häät. Pitäisi alkaa katselemaan jotain kivaa mekkoa jolla pärjäisi molemmat juhlat.

Maanantaina nt-ultra, jänskättää! =)

pööpötti ja masukki 11+5 :heart:
 
no niin, lääkäristä kotiuduttu ja esikoisella tulehdus molemmissa korvissa, muuten on kyllä sitten ollut huomattavasti pirteempi tapaus. No nyt nukahti vasta päikkäreille. Millaseksikohan meidän rytmi menee sitten kun lomaillaan :eek: no saa se minun puolesta vähän myöhästyäkin =)

Pööpötilläkös se oli maanataina ultra? Täällä myös :wave: jännittää jo kovasti, vaikka on jo kerran pikkuisen nähnytkin.

Enni
 
Minen halua nähdä enää yhdenainutta lastenlääkäriä.
Tk-lääkärit on sitämieltä että poika pitäs kattoa kunnolla kun on pississä proteiinia ja verta, mutta kun crp on vain 90 ja plaaplaaplaa niin ylähengitystieinfektio. selvä.

Päivän oon viettäny ekana tk:ssa ja sitten sairaalassa, äsken tultiin kotiin.
Täälä meinaa ukkostaa jonka ansiosta päätäkin särkee. *mököttää, on pahalla tuulella ja syö suklaata*

Kattiinalle onnea!
Meilä oli häät tammikuussa, ainut mikä mua jännitti oli se että miten mein äly ja väläys käyttäytyy, mutta nehän oli kuulkaas niin hyvin että ois voinu kuvitella ne jonkun muun lapsiksi :LOL:
 
Kattiina suuren suuret onnittelut ja ihanan kaunista hääpäivää teille :heart: :heart:

Gallupit:

1. Nimimerkkini on oma keksimä, sen suurempaa tarinaa sen taustalla ei ole :)

2. Seksiä on harrastettu normaalisti. Raskauden alussa meinasi vähän vaaleanpunaista tuhrua tulla paperiin seksin jälkeen ja se pelästytti, mutta enää ei ole näkynyt ja täytyy sanoa että seksi kyllä maistuu erittäin hyvin väsymyksistä ja kuvotuksista huolimatta ;)
 
ralli
Pakko saattaa kaikkien tietoon mainio lauteidenpesukikka: Kuumaa vettä (meiltä sai vesipadasta kiehuvaa), reippaasti soodaa, harja. Kastelin lauteet kuumalla vedellä ja ripottelin soodaa reilusti lauteille ja jynssäsin harjalla, lopuksi huuhtelin kuumalla vedellä. Voi jestas sentään kun lauteet näytti uusilta kuivuttuaan! Kyseessä oli siis rantasaunamme jota ei varsin vuoteen ole kuurattu. Saunottu on läpi vuoden. Lauteet näytti jo suorastaan irstailta eikä talosta löytynyt mitään muuta sopivaa "dynamiittia" kuin sooda. Jes, tuli hyvä mieli kun tulos oli noinkin mahtava. =)
 
Onnea kattiinalle rouviintumisesta :heart:

Ja rallille kiitti vinkistä, pitää tosiaan kokeilla. Ku tuntuu ettei kloriitilla tapahdu mitään muuta ku puhdistu ;) Olis kiva saada oikein silmään pistävä lopputulos :D

Huomenna ultra klo 13, jännittää. Ihana kun mieskin tulee mukaan, sekä tuo juniori (joka tänään aiheuttanu mulle miljoona harmaata hiusta).. Tai jos se ei osaa aamulla käyttäytyä niin jääköön mummon hoitoon ultran ajaksi. Minen jaksa kieltää sitä jatkuvasti ultrassaki..

Nyt alan kattoon piano-elokuvaa. Nukahdan varmaan kyllä kesken sen, mutta eipä voi mittään.

Hauskaa viikonloppua naiset :wave:

Myräkkä ja keiju 12+1
 
Delfis, ihana ultrakuva :heart:

Myräkkä, mäkin oon välillä ollut tuntevinani supisteluja, ihan kivuttomia kylläkin. Mutta maha on kovettunut hetkeksi ja taas palautunut. Ei mulla esikoisen aikana muistaakseni näin aikaisin ollut. Pitää ottaa neuvolassa puheeksi ens kerralla.

Tänään kävin siellä kystakontrollissa, johon odotin 3,5 tuntia!! :headwall: Kele! Itse toimenpide kesti kymmenisen minuuttia. Kysta ei ollut kasvanut viime kerrasta, kooltaan on kuitenkin 6x9 cm! Ne ottaa yhteyttä ens viikolla, tehdäänkö sille jotain. Toivoisin että se poksahtais/surkastuis itsekseen.. saapa nyt nähdä. Mutta vaaraton se kuulemma onneksi on. Silti se mietityttää :/

Huomenna töihin, evvk.
 
ralli
Jos saunan soodausta koetatte niin pistäkää sitä soodaa todella reilusti lauteille. Meillä on sitä monen kilon säkki, joskus ostettiin luontaistuotekaupasta. En tiedä lähteekö pienellä ripsauksella noin hyväksi. Tulos varmaan perustuu osittain soodan hankaavaan vaikutukseen. Soodalla saa termospullotkin puhtaiksi, soodaläjä vaan pohjalle ja kiehuvaa vettä päälle, kuplii kuin noitakattila. Olen seisottanut pari tuntia ja sitten puhdistanut. Eipä jää pesuainejäämiä tai hajuja termareihin.
 
Ensiksi, Jääkyynel, olen tosi surullinen puolestasi, voimia siulle :hug:

Täällä alkaa pahin flunssa hellittää, luulin jo, että yskin vaavelin pihalle, niin karmee yskä on ollut :snotty: . Yöt meni kolmen tunnin unilla, kun nenä oli aivan tukossa ja yskä sellaista kuivaa, joka paheni aina kun selälleen kävi. Harmittaa, että oli pakko syödä lähes päivittäin noin viikon ajan panadolia, kun lihassärky aivan kamala. Ja yrittäjänä kun olen, niin eipä paljon sairaslomaa voi ottaa, kun asiakkaat ovat varanneet jo aikoja hiustenlaittoon :( .

Ja nyt se sitten alkoi tuo kuvotus :x . Aattelin, että ehkä tuota ei enää tulisikaan, mutta mitä vielä. Koko ajan pitäisi syödä jotain, ettei pahaolo iske. Ja nälkä on muutenkin koko ajan :D . Yleensä pärjään vähillä syömisillä, mutta nyt tuntuu, että syön kuin hevonen ja silti jatkuva nälkä :LOL: .

Meillä kanssa makuuhuoneen puolella hiljaista, tosin ei kipeenä olis muutenkaan huvittannut...

Voi että, monilla jo ekat ultrat takana ja kuva myös pienestä. Itellä viikkoja vasta 8 + 3 ja ekaultraan aikaa vielä monta viikkoa. Neuvolakin vasta 1.6. Ei olla meidän lapsillekaan kerrottu vielä mitään, kunhan saadaan varmuus ultrassa, että siellä varmasti pieni sydän sykkii, niin sitten vasta uskaltaa hehkuttaa =) ...
 
ralli
Jessie, koita parantua. Yrittäjän arki on "yrittämistä". Tiedän omasta kokemuksesta. Osaatkohan sanoa hiusimmeisenä että arvaankohan vaalentaa kutrejani nyt?Plussauksesta on jo tovi ja tyvikasvu alkaa kiusata. Kotona olen vaalennellut, ei ole omaa kampaajaa keltä udella asiaa. Sitä tässä pelkää että vaalennusaineessa on vaarallisia aineita pikkuista ajatellen.

Joo, ensi viikon to kuunnellaan neuvolassa sydänääniä. Toivottavasti kuuluu! Ja eka ultra on 5.6. Sinne asti pitäis kärsiä, tuntuu välillä niin tuskaiselle tämä odotus ja epätietoisuus. Jos kaikki on ok niin tässähän pitäisi ihan pilvissä kävellä posket rusottaen mutta kun ei - pitää kantaa huolta masusta. Ei uskalla antautua riemun vietäväksi. Täältä kun on joutunut niitä suru-uutisia lukemaan niin joskus on tuntunut suorastaan todennäköiseltä että itselläänkin on jotain vinossa. Vaikka kun miettii miten paljon meitä täällä on ja kuinka moni poloinen täältä on lähtenyt niin ei se km-prosentti niin kamala ole.

Mikä epämukava tunne kun on ollut monta päivää ihan kamalia ilmavaivoja :ashamed: ! Pistäiskö raskauden piikkiin vai onko kierrossa joku "ilmailutauti"? Tähän ratkiriemukkaaseen kommenttiin onkin hyvä lopettaa ja toivotella rattoisia viikonloppuja kaikille :D
 
Olipas kiva eilen yöllä. Kävin heittämässä kaverin kotiin ja vielä sitten haastelin mieheni kanssa. Nukkumaan mennessä palloon kerääntyi hirveästi ilmaa ja lopulta päättyi siihen, että oksensin kaiken syömäni ja juomani pihalle. Olo helpottui ja sain sitten nukuttua. Mutta enpä kauhean kivaa ollut. Mies epäili, että söin liikaa ja nautin liikaa nestettä. No, eipä siinä. Sellainen hääyö täällä :D.


ralli
minulla on ainakin kiitettävästi ilmaa vatsassa. Ja johtuu kyllä täysin raskaudesta, ei ole normaali tila tällainen!

ensi viikolla olisi neuvola ja pitäisi sitten suunnata vielä omien vanhempien luo kahvittelemaan suvun kesken rouviintumisen johdosta.
 
Heippa mammat. Kirjoitin teille just ihan hullun pituisen tekstin tänne enkä tyhmänä sitä ottanu talteen kun katos sitte jonnekki. Olo on ku sillä kuuluisalla pikku oravalla. Palaan pian uudestaan kirjoittaan.. RRÄÄÄYYHHHH!!!! |O
 
Eli huuhhhuuuhhh..... Kerään asenteeni kuntoon.

Tervehdys tosiaan, muutama päivä on taas menny ilman tietokoneilua. Ja viitisen sivua koitin saada luettua huolella.

JÄÄKYYNEL: :hug: Pahoitteluni ja voimia jatkoon. :|

BELLONA: Mahan kasvamis ja oma paino asiassa samaa mieltä sun kanssa. Omassa lähipiirissä sellainen jonka maha kolmatta odottaessa raskauden puolivälissä oli paljon pienempi kuin esim itelläni kakkosta odottaes kymppiviikolla. Ja hän on todella laiha, itellä on tuota ravintoa varalla.

E-V-A: Km juttuja tuli luettua kolmosen odotuksen aikohin liikaakin. Nyt en oo sitä virhettä tehnyt, liian herkkis oon niille.. :'(

PIIJUSKA: Itellä ei ihan samoin ku sulla nyt mutta kolmosta oottaes tiesin tasan tarkkaan sen päivän ku tärppi *piip* tapahtui. Silti npultras la aikaistui viidellä päivällä mikä siis mahdottomuus kun ei oo ollu sellaista toimintaa olleskaa. Et kyl nuo mittailut on epätarkkoja vaikka joskus oon lukenu tai kuullu et näillä pikku viikoilla mitat on aikaslailla kaikilla samat, erot tulis vasta myöhemmin. Mut tiedä sitte siitäkää.

VIIVIE: n toukalla sama työnimi kuin täälläki, :D

JISSEN nimimerkkigalluppiin että katti matikainen on aika kovis :D

SYDÄNKÄPYSEN SEXGALLUPPIIN: Hmm. Mitäs se sellanen on. Nukkumatin tunnen oikeinki hyvin :ashamed:
Ei se ikuisesti kestä tää mun nunnailu, onneksi mieski sen tietää nyt jo tietää ku ei oo enää ekaa kertaa odotusaikaa elämässä.

JUHLIA on teillä joillaki hirviän paljo, mäki haluun jotkut ihanat kesähäät kokea, sais itkee vihkimisen aikana ja tällätä ja fiilistellä ja nautiskella ja syödä :D

KATTIINALLE ONNEA!! :flower:

KESTOVAIPPAILUSTA sen verran että ihanaa kun te jotkut sitä harrastatte. Mä en jaksa. Joka muksun aikaan oon suunnitellu et sitte ku siirtymisvaihe vaipasta pois on niin sitte kestoilen mut suunnitelmaksi on vaan jäänyt.. :ashamed:

RALLI: Täällä kans ilmaillaan.. Helkkari ja tosissaan haisee ja paljon. Itellä ainaki tekee seki ku ruoka sulaa hitaasti, varmaan suoli niin täynnä kamaa että tarttis joku totaali tyhjennys pian saada. Varsinaista ummetusta ei vielä oo kovin pahana, pienesti vaan. Mutta joo siis ilmaa piisaa.. :x

Omaa napaa sen verran että omiin näppeihin tuntuu kova möhkäle ja kohtuhan se on. Sivullisten silmille vain pikku lihoaminen. Vieläkään asiaa ei tiedä kuin ne keille on ite kerrottu heti alkuun ja yksi sellanen joka arvas. Ja näin on hyvä viel hetken..
Kuntoillessa totesin että on aika siirtyä vain syvien vatsalihasten huoltoon, vatsalihaksia tehdessä laitteella tuntui ikävä muljahdustunne alamahas ja pienest kipua. Se on siis poissa kuvioista, muuten jatkan samaan tapaan vielä.

Kysymys teille mammat:

Kukas meinaa udella vauvan sukupuolta odotuksen aikana?

Minä ainaski :wave:

Nyt tää menee kollaamaan kaapista jotain hmm... jäätelöä??? Mikäs muuten on teidän suosikkijätskiä? Olis kiva kuulla tällasena jätskiaddiktina jos tulis uusia makuja testattavaksi. Ite hullaannun tällä hetkellä ingmanin piparminttusuklaa systeemistä ja se mango-banaani, oijoijoi... :p

Jeputijee, niin onnea kauhiasti vielä hyvien ultranäkymien nähneille ja uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa!! :)

Terkuin haiseva maukkis ja toukka jossain 9-10 viikon tienoilla..
 
Mauahtavaa: Me varmaankin kysytään pienokaisen sukupuoli kunhan se on mahdollista. Aina ennen olen ajatellu että kunhan joskus oon raskaana, en halua ottaa sukupuolta selville, mutta nyt kun raskaus on todellista, tuntuu että ei me ehkä maltetakaan olla kysymättä :)

Mulla jätskeistä ehdoton suosikki on tällä hetkellä Amppari-mehujätski, mahtavan kylmää ja auttaa kuvotukseen tosi tehokkaasti!
Taidampa näin suihkunpäälle kipaista yhden pakasteesta nytkin ja namistella :)

Tetasha :heart: Milli 11+4
 

Yhteistyössä