***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Moikka moi.

Heh kivasti alko aamu, kun miehen yhtiökumppani kertoi meille että hän ja vaimonsa saa vauvan joulukuussa... mehän oltiin ajateltu ettei kelleen kerrota vielä enne ku 12vk on täynnä, mut nyt oli pakko ku se ihmetteli et mitä me virnuillaan.
Ihanaa! :heart: :heart: Masukki saa heti yhen kaverin :heart:
Ne oli eilen just käyny ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin.

Jenninho+masukas 8+3
 
Huomenta!

Oksensinpa tuossa aamun kunniaksi sappinesteet pihalle. Nousin sängystä ja hörppäsin kulauksen vettä ja menin vessaan niin ihan puun takaa tuli oksennus. Eihän siellä mahassa muuta ollu ku se vähäinen vesi ja loppu tuli sit keltasta vaahtoa. Yök! Ei ollut edes pahaolo, mut näköjään tuo oksennusrefleksi on aika pinnassa.

Ultra ois klo 12.40...Jännittää ihan sikana, että mahaan sattuu :|

Sanle 8+6
 
Sanle :hug: Mulla oli vähän samanlainen olo aamulla, mutta ei tullut ihan ylös asti onneksi. Koko ajan maistuu suussa pilaantunt kala :eek: vaikken oo kalaa syöny pitkään aikaan.
Onnea sulle ultraan, mulla oli eilen ja tuntuihan se vähän epämukavalta muttei oikeesti sattunut! Tuleeko sun mies mukaan?
 
Jenninho Kyllä se mies luultavasti mukaan tulee, mikäli malttaa raksalta irrottautua. Mut eipä tuo kovin innostunut asiasta oo, kyseli vaan että enkö mä yksin voi mennä ja eikö se riitä että hän esikoisen aikaan oli :kieh: Ei jaksa rautalangasta vääntää jos ei ite sen vertaa älyä että miks sinne mukaan sen haluun. Ei mua se ultratoimenpide jännitä, inhaltahan se tuntuu kun sillä puikolla sorkkii mut eniten jännittää se ku oon ihan varma ettei siellä mahassa kaikki oo kunnossa... Jotenkin hirmu itkuinen aamu ollut. Itkettää koko ajan, vaikka ei oo oikein ees kunnon syytä. Jotenkin vaan tosi alakuloinen olotila.
 
Sanle No toivottavasti tulee sun tueksi ja turvaksi jos sun sitten ois parempi olla.

Ite en oo ees varma haluaisinko miehen mukaan, jotenkin tuntuu oudolta että mies näkis ku joku toinen mua sorkkii..
:x

Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin.
:hug: :hug:
 
Sanlelle onnea ultraan, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!!!
Tulehan kertomaan sitten.
Tänne ei ihmeempiä. Pitkästä aikaa ehtii kirjoittamaan, kun esikoinen kuumeessa ja nukkuu tuossa vaan.
Oma olo alkaa hieman helpottaa. Maanataina on ultra ja sitten pitäisi neuvoolaakin taas varailla.
Ensi viikolla pitäisi varmaan töissä pomolle kertoa, kun oon sitten koko kesän lomalla, niin noloa tulla syksyllä isomahaisena töihin :LOL:
Nyt luen teidän juttunne, kun vielä ehdin.

Enni ja pikkuinen 11+4
 
Moi! :wave:

Voi, voimia jääkynel :'( Olivatko nyt ihan varmoja asiasta? Aika hurjaa jos suorilta lähtevät pientä poistamaan.. Mulla nimittäin myös, kun menin ultraan kun viikkoja piti olla jo 9 pintaan, näkyi vain ruskuaispussi. Varattiin sitten viikon päähän uusi aika jossa tarkistetaan onko kyseessä todella tuulimuna, vai onko hedelmöittyminen vain tapahtunu huomattavasti myöhemmin.. Ja viikon päästä masussa oli jo vauvan näköinen mötkäle, pieni tosin, mutta oli viikossa kasvanut paljon..

Ekana tuohon nimim. kyselyyn vastaisin. Mun nimimerkki tulee suoraan meidän pojan vauva-aikaisesta lempinimestä. Tai pojan vaari häntä sillä nimellä sillon kutsu, kutsuu kai välillä vieläki :)

Ihania ultrakuulumisia tullu :) Itellä ENÄÄ 3 yötä ultraan, mahdoton ku aika menee nopeesti :) Ja takuulla nää viimeset päivät matelee :D

Darelbeida: Onko sulla aikasemmissa raskauksissa ollu sokereiden kans ongelmia? Mulla nimittäin oli, syytä ei koskaan keksitty. Mut veikkaavat että tässäki raskaudessa tulee; toivottavasti ei..

Tsemppiä sanlelle ultraan. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Inhottavaa jos mies ei tajua lähteä mukaan, vaan eipä aikuista ihmistä voi pakottaa..

Mul oli eilen taas ihan outo olo. Siis nythän mä oon saikulla väsymyksen vuoksi jo kolmatta viikkoa. Viime viikolla oli mielettömän energinen olo. Nyt sit väsyttää ja väsyttää taas niin mielettömästi. Ja eilen oli ihan ihme olo, niinku saamelaiset sanoo "kahden ilman välissä". Melkein pyörryin, onneks en kuitenkaan. Tänään on sit väsymyski tullu takas. Haluis vaan olla ja nukkua.. Mut poijalla ei oo tänään päiväkotipäivää niin kotona ollaan molemmat. Onneksi kuitenki päiväunia nukkuu vielä, niin voin iteki sit nukkua :)
Eilen kävin työpaikalla kertomassa raskaudesta, ja muutenki juttelemassa.. Pomo otti uutisen yllättävän hyvin; sanoi että hän melkein jo arvasi. Tosin ei kylläkään onnitellu :( Oli muka viimeksi ku juteltiin niin kysyny sitä; minulta se on ainaki menny ihan ohi korvien. Olisin kyllä myöntäny jos olis kysyny; olishan se mulle ollu helpompi.
Sieltä ku tulin niin oli ihana saada farkut jalasta; kylläpä ne oli yhtäkkiä käyny pieniksi.. Ekat farkut siis pienet jo..

Nyt vielä olis tiskit ennen ku ulos pitää vääntäytyä pojan kans. Ei yhtään huvittais ulkoilla tällä kelillä, toivottavasti rupeaa satamaan vettä et voidaan hyvällä omalla tunnolla pysytellä sisällä ;)

Huomenna poksuu sit eka kolmannes täyteen :heart:

Myräkkä ja keiju 11+6
 
Onnea myräkälle poksuista jo etukäteen!

Mua vähän myös jännittää "pomolle" kertominen. Se on nimittäin miun iskä. Hassua miten on jotenkii huono-omatunto et nyt se joutuu ettii uuen työntekijän :ashamed:

Nii ja toinen pomo on mun mies, eli kaikki jätän tavallaan pulaan ku tää on toiminut niin hyvin ku on voinu muutella noita työaikojakii tosi lyhyellä varotus ajalla jos on tullu jotaa.
Noh kait tää tästä sumpliintuu sitten.

Mitenköhän miehen isyysloman käy ku yhtiökumppaninkii vaimoke saa masukin. Ja meidän lisäks vaa yks työntekijä, kait se hoitaa kaiken sit yksin :LOL:
 
onnen potkuja kaikille tänään ultraan meneville :hug:

Mun pitäs lähteä keräämään maanäytteitä... :kieh: :kieh: EVVK, mut lupasin isännälle sillä eholla et lähtee perjantaina mulle kaveriksi kuunteleen siskonsa väitöstilaisuutta.. :xmas:
Ollu kyl niin ketutus viikko ku vain voi olla.. :'( tekemistä enempi ku yks kerkee tekemään ja karsee väsy |O juhlia juhlia juhlia.. ei tosin omia vaan sukulaisten jne (mis oon luvannu olla apuna). Tos laskeskeltiin, et mennään melkein juhannukseen ennen ku on seuraava vapaa v.loppu. :/
 
sukkapari meeilläkin on ihan älyttömästi juhlia kokoajan. Nyt viikonlopuuna siskon häät joisa oon kaasona, ja nyt on ihan hirveesti hommaa hoidettavana. Muuten ihan kiva, mut kun on töitäkii ihan älyttömästi ja tää väsymys on ihan hirveetä, mitää ei jaksais muuta ku maata. Ja sit lauataina heti aamusta kuskaamaa siskoo ja sit juhlimaan yö-myöhään saakka (jos lähtee ajoissa ni varmaan tulee sanomista/kyselyjä) :ashamed:
Kivoja juhlat on, mut tiedän et tulee olee kaamee olo kokoajan.
 
Huh helpotus. Ultrassa on nyt käyty ja kaikki oli hyvin. :heart: Mä olin niin hermostuksissani, että maha on ihan sekaisin ja paniikki meinas tulla ennen ultrausta. Mutta kätilö oli onneksi ihana ja ymmärsi, että olen kauhuissani (näki km taustani papereista). Uskomatonta, että siellä masussa köllötteli 6 cm pituinen pikkuinen, joka aina välillä käänsi kylkeä. :heart: Uskaltaisikohan nyt uskoa, että meille on tulossa pieni :xmas:

helpottunut viivie ja toukka 12+2
 
Tänään olisi sitten ensimmäinen neuvola vihdoin. Muutaman kerran aika on peruutettu. Jos ei enää.. :)

Onnea hienoista ultrakuulumisista.

Itsellä on oireet niin kadonnu että ei tunnu että olisi raskaana miteenkään päin.. siksi siis ruvennut taas ajattelemaan kaikkea surkua pienen pääni sisällä :LOL:

Työpäivääkin pukkaisi neuvola jälkeen.. :)

Pippur1 ja asukki 8+5
 
Nimimerkki kyselyyn voisin kommentoida omasta nikistäni, on yhdistelmä etunimeäni sekä toista nimeä.

Hui, tässä rupeaa jo jännittämään, perjantaina mennään naimisiin ja tupa olisi tulossa sitten täyteen vieraita. Osa tietään juhlinnan oikean syyn :D. Samalla olisi tarkoitus sitten vauvauutisia kertoa. NYt olen jo suvulle kertonut, kun kutsuin heitä kahvittelemaan vanhempieni luo ensi viikon lauantaina.

Ihaninta on se, että meidän remppa etenee ja nyt laitetaankin huilitauko, kun ollaan isoimmat saatu alta pois. Eteiseen saatiin tänään kaappi ja oli kauhean mukava asentaja, höpötteli ja kertoili juttuja. Pitäisi tarvaroita ruveta laittelemaan paikoilleen tänään, kunhan nyt mies saa asennettua kaappiin vielä listan sisäpuolelle.

Tällaisia.

Kattiina ja Möykky 12+6 (huomenna poksuu)
 
Ja het ekaksi etusivun päivittäjälle, että miun ikä on 25v, ei 33 niinkuin siellä näkyy olevan... Ja LA aikaistui päivällä neuvolan laskujen mukaan, eli 111209.

Eilen oli toinen neuvola, ja siellä oli lääkärintutkimus, oli kyllä melkoista liukuhihna toimintaa, varmaan ei 5min kauempaa mennyt siinä käynnissä. Mut kaikki ok, yläpaine on vähän koholla. Sykkeet kuului, eivät vaan meinanneet ensin suostua kuuntelee, mutta sitten sanoin, että oon ne kotidopplerilla kuullut jo useana päivänä niin kuuntelivat sitten. Hienosti jumpsutti :heart:

Ultra on 1.6 ja rv:t silloin 12+3. Neuvolan täti käski soitella ultran jälkeen ja varaillaan sitten seuraava neuvola-aika, menee varmaan jonnekin rv 16-20 välille, jos kaikki kunnossa.

Mä kerroin maanantaina pomolle raskaudesta, ja muutama muukin työkaveri asiasta jo tietää, ja varmaan useampi kuin edes arvaan, kun on tuolla feisbookissa tullut asiasta jo aika avoimesti kerrottua. Myös molempien lähisuku tietää ja osa kavereista.

Olotila vaihtelee päivittäin, olin 2 viikkoa oksentamatta, kunnes ma aamuna posliini kutsui. Lämmintä ruokaa ei tee mieli yhtään. Leipä, hedelmät, porkkana, viili/jugurtti, siinäpä miun ruokavalio.

Yritän nyt enempi alkaa täälläkin käymään, etten ihan ulkopuoliseksi jää.

Terkuin ansku ja vaava rv 10+5
 
Myräkkä Eilen ois pitäny olla viikkoja 11+6, ett kai siellä nyt jotain muutaki ois näkyny ku se ruskuaispussi, vaikka oliski pienempi ollu? Tänne kotipuoleen tullessa tuli mieleen itellä sama asia, ett jos vaikka ois ollu pienempi "oikeisiin" viikkoihin nähden. Laskeskelin päässä, ett ois sen silti pitäny olla jotain KORJAAN: 7-8 eikä 8-9 viikkonen, vaikka oliski hedelmöittyny myöhemmin. Kyllä minä uskon, ett syke olis jo pitäny tässä vaiheessa näkyä. En usko, ett se ois voinu noita viikkoja pienempi olla, vaikka raskaustestiin sainki kunnollisen viivan vasta myöhemmin. En siis heti sillon kun menkkojen ois pitäny alkaa. Ja sit verikokeiden tulokset ilmeisesti puhu kans puolestaan. Se raskaushormooni oli ok, mutt se papp-a oli arvoiltaan todella pieni. Eli epäili jo ennen ultrausta vaikkei ääneen sanonu. Eli kyllä taidan uskoa mitä mulle sanotaan. Ultras kuitenki vielä mahankin päältä asian varmistamiseks.

Alkaa oloki pikku hiljaa helpottaa, vaikka silti ei voi vielä uskoo. Sais vielä pihalle sen alun mikä ei ollu vielä edes kehittyny, nii ois pois tääki asia päiväjärjestyksestä eikä tarttis sitä enää ajatella.

Onneksi muilla on ollut hyviä ultrakuulumisia tänäänkin. Onnea teille :heart:

JääKyynel
 
viivie: onnea ihanista kuulumisista

jenninho huh huh, teilki riittää nuita juhlia, meil on nyt Pe miehen siskon väitöstilaisuus ja juhlat Su, huomenna eli To on tytön kevätjuhlat, viikonpäästä on siskon + mun äitin valmistujaiset ja naapurissa yo-juhlat (joissa olen apuna keittiöllä), sit on kummilasten synttäreitä + mun vanhempien 30v hääpäivä..
:heart:
 
tääl hirvee flunssa, kurkku kipeä ja pää täys räkää. töihin raahauduin väkisin (hölmö minä... :snotty: ) nyt esikoisen ensimmäiseen kevätjuhlaan täytyy raahautua, mut sinne menisin vaikka pää kainalossa... :heart:

rv 12+1
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart: Siellä se pikkunen köllötteli ja pieni sydän läpätti. Kylläpä pääsi syvä helpotuksen huokaus kun lääkäri sanoi että kyllä täällä elävä sikiö on. Vastasi täysin viikkoja ja ei löytynyt mitään syytä niille aikasemmille tuhruvuodoille, joten varmaan ne limakalvot vain vuosi tai jotain. Np-ultra ois 11.6 ja ens viikolla pitäs käydä verikokeissa tuota veriseulaa varten. Ehkä tässä nyt hetken aikaa pystyy taas olemaan murehtimatta =)

Sanle 8+6
 
täällä pikaisesti omaa napaa..

Masu on kasvanut. Selällään maatessa tuntuu alavatsalla sellainen pienen melonin kokoinen pallo :) Kohtu se on. Pallo nousi tuolta lantiosta jo ylemmäs. Kolmannessa vissiin paikat jo niin löysät että tuntee kaikki kohdun rajat selkeemmin . Ekassa en tuntenu ollenkaan. Tokassa tunsin myös jo aikaisessa vaiheessa.

Ensi viikolla olisi nt ultra kunnallisessa. Lauantaina meikäläisen polttarit ;) Ja alle kk niin tahdotaan. Hui kun aika menee nopeasti!

Mamsku ja sintti vissiin 11+4 =) :LOL: :LOL:

Jääkyynel voimia teille!!
 
Onnea kaikille ultrassa olleille hyvistä kuulumisista!

Täällä oltiin kans aamulla siellä ja kaikki niinku pitää! Ei turvotusta ja pikkuinen vastas viikkoja.
Sieltä se vilkutteli iskälle ja äipälle. Heitti voltinkin! :D


Delfis ja pitkula 12+1
 
Täältä tulee nyt vähän hassu kysymys, mutta kysympä siltiki.

Kutiseeko kenelläkään muulla nännit?

Mulla välillä ( varsinkin oikean rinnan nänniä ) alkaa hurjasti kutittaa ja niitähän et raavi oikeen mitenkään, ei halua edes raapia kun tuntuu että ei kai se iho kestä kauheasti kynsimistä. Ei se kutina kauaa kestä, hetken vaan aina kerrallaan, mutta tosi kiusallinen kun iskee.
 
Kiva ku herään joka aamu näin aikasin!!! En saa nukuttua, kun esikoinen kömpii meiän sänkyyn, ei jostain syystä nyt suostu nukkuu omassaan, kun sen muutaman tunnin alkuyöstä...

Eilen oli ultra ja kaikki näytti olevan ok. Melkein itkin odotushuoneessa, niin paniikissa olin.
LA ei vaihtunut, vaikka sen mukaan oiskin vasta 10+4, mutta siis menkkojen mukaan mennään ja on tasan 11 tänään :) Pääperämitta oli 3,5cm ja siellä se niin heilutteli jo jalkojaan. Jotenkin tosi epätodellinen olo vieläkin, ehkä siksi, että sitä ei kerkeä niin ajatella ja hehkuttaa kokoajan, niinkuin teki esikoisen kanssa. Oon miettiny, että menisin juttelemaan psykologin kanssa, olin esikoisestakin, tosin eri syistä.

Nimimerkki: veljen muksut sanoo mua tätyliksi, joten musta toi äityli oli aika hauska :LOL:

Kävin eilen pomolle ilmottaa, se oli ihan ok. Kahvihuoneessa en kyl muille saanu sanottua, jotenkin alko pelottaa :ashamed: Pomo jossain paltsus sit kertoo. Muutenkin tuli jotenkin ahdistunut olo siellä, olin esikoisesta loppuajan saikulla kun en henkisesti jaksanut olla enää töissä (myöskään fyysisesti), mutta henkinen tuntui pahemmalta. Alko pelottaa jo nyt elokuu...

Kunhan miehet herää, syödään aamupala ja lähdetään lauantaihin asti mökille. Miehen vanhemmat on siellä ja pe tulee miehen sisko ja sen mies myös. Toivottavasti saan levättyä. Siellä kaikki aina touhuaa niin paljon, että mulle jää pojan vahtiminen. Tilan läpi menee joki, joten vahdittavaa todella onkin :eek:

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
äityli75, eemeli1v7kk ja joulu-tonttu 11
 
G: Miten seksihalut??????????

Mulla ne on just samanlailla kadonnu nyt 1/3 ku viimekski...mutta seksiunia kyllä näen.
Joten odotan seksihalut palautuvan pian :kieh: ...
Täällä ei siis olla seksia harrastettu plussan jälkeen...
:ashamed:
 

Yhteistyössä