***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Heippa vaan!!

Ihan ekaksi kestovaipoista... mulla olis kaapissa jäänyt pul kangasta, tosin vaaleanvihreää n.2m, vaal.pun n.1m ja toista heleää vaal.pun n.1m ja sit vaalsin valkoraidallista trikoota. et jos joku kestovaippailija on kiinnostunut vaikkas ostaan niin saa laittaa yv:tä. :)

Tuosta mitä luen.. Musta on ihana lukea toisten hyviä kuulumisia ja ultra juttuja yms., mutta just kaikki huonot asiat oli mikä tahansa, niin mulle tulee ihan hirveen huono olo ja alkaa miettiin omia asioitaan ihan liikaa.... :( Tämä on kait luokiteltu jonkinlaiseksi sairaudeksi jopa, mutta mun kohdalla tämä on kait vielä lievää... ja siis on oletettavaa et tulee sressistä ja et vaatii itseltään liikaa...

No mutta täällä kanssa masu on pompsahtanut täysin näkyviin ja kyllä jo kyselyä näin 9viikolla tulee... en ole kieltänyt jos kysymys tulee suoraan, itseä vaan vähän harmittaa, kun en vielä olisi halunnut kertoa, mutta minkäs voit, neljättä ku odottaa ja vielä pienillä väleillä niin ei kroppa ehdi mukaan...

Painoa on tullut ja aiemmissa raskauksissa in tullut sellaiset 30kg, mutta nyt ei sais tulla kun 15kg, saa nähdä miten käy taas...

Mutta nyt on pakko rientää löhöön, on taas niin huono olo, et ei pystyynyt kirjoottaan enempää...

Jisse ja :xmas:
 
Vastasin sulle Koivunkäpy B)

Mietin juuri tuossa, et mistä kenenkin nimimerkki tulee??!! Joo aikas hassuja taas pyörii päässä. Ei väsytä, jännittää niin vietävästi, siksikin varmaan ihan öklö olo... Kuopuksella huomenna korvien putkitus ja jännää suostuvatko nukuttaan, kun on sen verran ollut kipeä, et voipi olla et joutuu siirtään ajan. Menen kuitenkin tyrkylle, kun ei mitenkään pahanoloinen ole enää...

Vitsit et voi jänskätä oikeesti...

Homma sinänsä oli jo järjestää kahden vanhemman hoitoasiat, vanhin kyllä päiväkodissa, mutta keskimmäinen ei.. Onneksi mummu asuu lähellä ja on vapaa päivällä huomenna :heart: Ihana mummu!
 
no niin, päivittelyt tehty. hope so jälleen, että kaikilla ok... pistäkää vaikka yv:tä niin huomaan varmast.... ainakii jos ei kuulu mitään päivityksistä... tänään opin vasta miten huomaa jos yv:tä on tullu... :ashamed:

tänään grillattu ja vatsa täynnä grilliruokaa. nyt väsyttää ihan tautisesti! koht nukkumaa että jaksaa taas huomenna mennä töihin....
 
huomenta!
Onnea ultraan meneville, toivotaan että kaikilla olis kaikki hyvin!!!:) Ja onnittelut myös jo hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Hitsit, Jisse, kun kerkesin just toissapäivänä mennä tilaamaan pul:ia nii mun varastoon ei ainakaa mahu. :whistle:

Mun nikki tulee etunimestä&siitä johdetusta lempinimestä, vähän eriksi väännettynä kuitenki :LOL:

Täällä yritetään löytää kesäksi juhlamekkoa miehen siskon häihin.. sillon ois näillä näkymin rv 20 menossa nii ei mikään "nakinkuori" mee :D Jospa se joku löytyis kun laitoin pari ostoilmoa. :whistle:

Jännittää kun mulla on ens viikon maanantaina autokouluun meno suorittamaan kakkosvaihe.. oon tosi vähän nyt viimesen vuoden aikana ajanu autolla, ihan pari kertaa vaan.. jännitän ajamista ihan hulluna ja alkaa ahdistaa henkeä, puristamaan rintaa ja hikoiluttaa.. ja matka-ajossa alkaa väsyttää, järki saattaa seisoa ja yhtäkkiä huomaan että hei,mähän ajan autolla enkä keskity yhtään!! :eek: eli en tykkää ajamisesta, mutta ton kakkosvaiheen jälkeen ei tartte ajaa kuin sillo ku haluan. vaikka mies yrittää aina pakottaa, ja sehän viel lisää mun vastarintaa...oon jääräpää. :D

Pitäis tänään saaha vaippaompelut käyntiin.. eilen en kerennyt ku pari imua ommella ku poju jo heräs. :kieh:

Upp3 ja masukki 10+5


 
Jissen kyselyyn: Delfis tulee teinivuosilta kun harrastin uintia ja uimahyppyjä. Alunperin oli delfiinityttö, mutta lyhennettiin sitten tuohon nykyiseen. Vasemmalla puolella lapaluun kohdalla on myös delfiinitatuointi. =)
 
Ulrattaville lykkyä!

Oispas aamulla nukuttanu makiasti, onneks tyttö on aamuvirkku ni tuli kertomaan 10min kellon soinnin jälkeen etttä tarviis nousta.
Mää innostuin tekees vähän kauppoja, mahtaa olla tulossa semmonen 15-18 kirjettä jotka on suht paksuja, katotaan onko postilaatikko tukossa kohta :whistle: ompahan kuoria Tinkalle :xmas: jos sitten väsäilis M-koon taskuvaippoja, mun mielestä kun kääpiöllä on helpoin sisävaippa+kuori mut isommalla taskuvaippa.
Töihinkin pitäis lähtee evvk.. :ashamed:
Tilasin eilen tukivyön, selkä alkaa sanoo jo nyt pokspoks, meinasin pyöriä portaat alas kun jytki vähän jalkoihin "sähköiskuja". :kieh:
 
Koivunkäpy, mulla kans nyt "tilailukausi" menossa, tykkään saada postia :D viime viikolla tuli kolme pakettia, ja tuloillaan on vaippatarvikkeita pari pakettia ja yks mammapaita.. Ei vedä vertoja sinun kirjemäärälle, lähellekään :LOL: Postitan kirjeen sulle muuten tänään tai huomenna! :wave:
 
Huomenet!

Ihan ekaks nimimerkistä vaan sen verran että tykkään Leevistä :D

Kukas sitä sanoi että olo on energinen? EI MULLA VAAN!!! Mua kehtuuttaa ja löijjää ja oon niiiiiin väsynyt ihan koko ajan ettei mitään rajaa |O Alan varmaan olla liian vanha lapsentekohommiin :LOL: (täytän elokuussa 30...vasta) Mutta siis ihan oikeasti, tuntuu etten mitään jaksa eikä mikään huvita. Huono olo ei ole enää ihan koko ajan mutta päivittäin pistää kyllä miettimään että mitähän sitä tänään sais syötyä. Useimmiten alas menee ihan vain hedelmiä. Normifarkut jalassa kävin eilen kaupungilla mutta kyllä ne ehkä ihan hiukkasen alavatsasta puristi, tuntui onnelliselta ottaa ne pois kun tulin kotiin :D Liiveihin mahdun ihan juuri ja juuri, ei mene kauan kun pitää oikeasti mennä ostoksille ja heittää hyvästit noille kaikille sopiville ja kivoille mitä korista löytyy :whistle: Ja mitäs vielä... juu, rinnat on edelleen melkoisen kipiät. Eli ei jää kyllä huomaamatta hetkeksikään että raskaana ollaan.

Hauskaa päivää vaan kaikille!

Raparperitaivas ja Taimi rv 10+2
 
Tsemppiä hirmuisesti tänään ultrattaville!

Galluppeihin: Mulla on paha tapa lueskella kaikkia keskenmenokertomuksia ja sitten itkeskellä. Ja aina kun itsellä on joku huoli raskaudesta sitten googlettelen ja tietysti luen ne surullisimmat kertomukset. Mä saan tähän aina kulutettua vaikka kuinka paljon aikaa :ashamed: Ja se kun itsellä on kokemusta kahdesta km:sta, tietää sen tuskan kun asia on tuore.

Ja mun nimimerkki tulee meidän toisen kissan nimestä, vähän muunnettuna.

Meillä on kanssa tiedossa kesällä jos jonkinmoista juhlaa joihin olisi kiva löytää jotakin kivaa päällelaitettavaa. Eilen vähän etsiskelin ja löysin nettikaupan: http://www.seraphine.com
Mun mielestä ei ollut mitenkään hirveän pahanhintaisia, postimaksut tietenkin tulee vielä päälle. Mutta valikoima Suomessa olevissa ketjuissa on jokseenkin suppea, ainakin jos ei ole pääkaupunkiseudulle asiaa.

Mulla muuten kanssa sormet syhyää kestovaippojen ompeluun. Yritän vielä hetken malttaa ennen kuin lähden kankaita tilailemaan. Mutta kestoilu on kyllä ihana harrastus! :D

äippäliini: mulle saa lisätä etusivun tietoihin ikä 29 v. ja sairaala SATKS
viivie ja toukka 12+1
 
ralli
Nimimerkistä on ollut juttua. Ralli tulee vaan kiinnostuksesta autoiluun ja autourheiluun. Pörinähöpsö olen!

Tuli tuossa mieleeni kysyä että onko muista tullut esikon jälkeen jotenkin tunteellisempia kuin ennen lapsia? Omalla kohdallani kävi näin. Kyyneleet nousee silmiin kauniista asioista, ilosta ja surusta paaaaljon herkemmin kuin aikaisemmin.

Hei kestovaippailijat: olen ihan onneton niiden kanssa :( . Laitoin niitä pojalle vauvana silloin tällöin mutta aina hän sai hankaumia johonkin kohtaan. Ja jotenkin aloin kyllästyä niiden kakkariepujen lemuun pyykkikorissa. Ihan kokoaikaa en kehdannut konetta pyörittää ja nyrkkipyykki ei tullut kuuloonkaan kun siihen aikaan juuri reumani kipeytti minut melkein petikuntoon. Onko kellään näihin mitään jänskää niksiä? Vaippavuorta ei ilkeisi kasvattaa ja kukkaroakin hellisi tuo kestoilu. Kun sais vaan homman sujumaan... :ashamed:
 
Ralli Tuosta kestoilusta. Kannattaa likaiset vaipat säilyttää erillään vaikkapa omassa sankossa ja huuhdella ne ennen sinne laittoa niin eivät haise. Nyrkkipyykillä niitä ei kannatakaan pestä, ainakaan jatkuvasti, koska vaativat vähintään sen 60'c pesun ja saattas ihokin olla kovilla. MInä pesen usein illalla koneellisen ja aamulla otan kuivat vaipat narulta. Ihan pienellä kannattaa käyttää harsoja tai sisävaippoja kuorien kanssa. Taskuvaipat ja aiot ihan pienellä falskaa helposti. Painaumat ja jäljet vaipan jäljiltä kertoo että vaippa on ollut liian tiukalla tai on vain väärän mallinen lapselle. esim. Nalle nöttösen tyyppiset vaipat ihan pienelle toimii hyvin. Niissä ei kumpparit paina ja materiaali on pehmyttä iholle. http://www.nanu.fi/nalle-nottonen-p-789.html
Kyllähän sitä pyykkiä varsinkin alkuun sai pestä joka päivä, kun kakkaa ja pissaa tuli paljon mutta nyt isompana meillä pestään vaippa pyykkiä joka toinen tai kolmas päivä eikä ne kestot haise tuolla omassa sankossaan. Kestoilu on hankalaa jos sitä yrittää "huonoilla" vaipolla. Kannattaa paneutua vaikka kestovaippainfon keskusteluihin, sieltä löytyy pesuohjeita, asiaa vastasyntyneen vaipatuksesta ja keskustelua eri vaipoista. Kun löytää toimivat systeemit niin ei se ole ollenkaan hankalaa.
 
Moikka kaikille :wave:

Ihana olo! :heart:
Eilen eka neuvola jossa kaikki meni tosi hyvin, paino vähän noussut jo, mutta varmaan johtuu pelkästää rintojen kasvusta ja turvotuksesta. Neuvolan "täti" oli tosi mukava, tosin ens kerralla on sitten jo eri nainen ku tää jää ite äippälomalle.

Tänään kävin varhaisultrassa ja oikeesti odotushuoneessa tuntu siltä et saan ihan just sydärin, sitte siinä tutkimuksessa ku se katteli niin hartaasti ni suurinpiirtein pidätinhengitystä siihen asti et kuulin pikku sydämmen sykkivän :heart: :heart:
Eli siis kaikki on hyvin ja masukki vastaa viikkoja 8+2
Nyt voi taas vähän rauhallisemmin nukkua!

Anteeksi omanapaisuus... oon vaan niin innoissani et okst pois!

Onnea kaikille ultraan!

Ps. mies oli ihanan liikuttunut ku näki kuvat, näki kyl samalla et sitä vähä harmitti ku ei kerennyt mukaan.
 
Heippa kaikille! Vieläkö tänne kerkiää mukaan..? Raskausviikkoja mulle on kertyny tänään tasan kymmenen, LA 15.12. sairaala TYKS.. Mitähän muita tietoja piti olla..Varhaisultrassa oon käyny ja siellä oli kaikki hyvin :). Tänään olin ekassa neuvolassa ja vähän jännitti että kuuluuko sydänäänet vielä/enää. mut siellähän se pompotti. Ehkä nyt uskaltaa alkaa kunnolla oottaa tätä vauvaa..
 
Heip. Ultrassa käyty. Pikkuinen alkuun nukkui ja sitten hetikohta heräili. Pikkunyrkit viuhtoivat ja jalat potkivat. Niin kaunis pieni oli :heart:

Pääperämitta oli 45mm (jos kortista oikein tulkitsin) ja la aikaistui ollen nyt 5.12.2009. äippäliini, tämän voisi päivittää. Niskaturvotusta oli 0,74mm. Aivot kauniit ja syke ja masu hienot. Varpaat ja sormetkin tallella ja se ihana vilkutuskin meille suotiin.

Ihana mieli :heart: . Toivottavasti saadaan lisää hyviä ultrakuulumisia :flower:

Sisely rv 11+3 (jo!)
 
Ihania ultrauutisia, ONNEA!! :heart: :heart: :heart:


Taisin löytää sen juhlamekon mistä aiemmin mainitsin, jess! B) kerran käytetty joten on kuin uusi, mutta silti erittäin edullinen. ;)

Tilasin tossa poitsulle aurinkolasitkin, ollut jo pitemmän aikaan tarkoitus mutta nyt sit löyty hyvältä vaikuttavat. :)

Ihana ilma, vois käydä ulkona kunhan poju heräilee päikkäreiltä!
 
:heart: Ultrassa kävin eilen ja pieni sydän siellä pomppi :heart: Jännitti niin pirusti ennen ultraa että meinasin pyörtyä sinne odotussaliin :ashamed: Ultra tehtiin ensin alakautta mutta lääkäri ei saanut mittoja kunnolla niin sitten tehtiin mahan päältä ja sitten saikin hyvät mitat =) Naperolla mittaa 47,3mm ja vastasi täysin viikkoja, niskaturvotus 1,3mm =) Ihana vauva kun huito käsillään todella paljon, aivan kuin moikatakseen :wave: Lääkäri sanoikin että siinä vauvalta terveiset ultraajalle ja äidille!

Pihalla on tullut oltua monta päivää aivan aamusta iltaan kun on niin ihanat ilmat ollut. Lapset kävi eilen uimassakin :eek: menimme rannalle ja poika juoksi heti vaatteet päällä veteen, otin sitten kummaltakin vaatteet pois ja nuo hurjapäät uivat :LOL: Tyttö kävi kylläkin jo vappuna uimassa vaikka oli vasta rannasta vähän sulanut vesi.

Nyt menen nukuttamaan pojan kun kävelee päin seiniä...

nedee ja :heart: vauva 11+5
 
ralli
Sanle kiiiiitos neuvoista :flower: , sinulta taitaa löytyä neuvoa joka asiaan :D . Uusin mielin koitan sitten aikanaan tuota kestoilua. Kiva!

Upeita ultrakokemuksia on taas ollut. Voi miten ihanalta sen täytyy tuntua kun näkee murusensa! Uskaltaa todenteolla olla onnellisesti raskaana.

Kaikku, tervetuloa vaan ja hyvinhän tänne ehtii. Joulukuu on vielä kovin kaukana, hih.

Ja sitten muuta asiaa: ette arvaa miten voi harmittaa kun kajauttaa upouuden ruohonleikkurin kivenmurikkaan! Mokoma piileskeli ruohossa. Edesmennyt vehje aikanaan hajosi kiveen tärähtäessään ja jäi korjauksenkin jälkeen tärisemään sietämättömästi. Uusi ei tärise nyt kuin hivenen enemmän mut terä sai kunnon jäljet. Voi minua onnetonta puutarhuria |O !

Nyt täytyy mennä viilentämään 2v tunteita. Suuttui potkumopolleen kun ei mahdu pienestä kolosta.
 
Neuvolassa käyty,,,sikiö vastasi viikkoja 7+4 vaikka menkkojen mukaan oisi 8+2,,,ultrattu ja jotain värettä oli,mutta uusi aika maanantaille jos sykkeet mahdollisesti sitten näkyisi paremmin jos ollenkaan,,,miten voi viikot heittää jos tietää sata varmasti milloin hedelmöitys on tapahtunut. On niin paha olla ku ei oo varmuutta ja joutuu taas ootteleen melkein viikon.
 
Ralli, ite oon ostanu muutamat villahousut ja sitten noita imsevimsen kuoria sekä bumbyn kuoria, sitten ite ompelen sisätäyttövaippoja (kuivaavat nopeemmin ja nopeita tehdä ) sekä sitten ihan harsontaittelulla mennään varmaan taas ekat kuukaudet niinku pojankin kanssa. pojalla meni ekan 3kk aikana yksi paketti pikkuvaippoja, käytettiin pääosin vain yöllä moisia.
Nyt on nb-s-koon kuoria varmaan tarpeeksi, jos sitten keskittyisi niihin sisävaippoihin. harsoja pitää viel ostaa lisää, niitä ei ole ku vissiin 17.

Ihania ultrakuulumisia!

Tänään ois tytön eskarissa liikuntailta, voi että kun kehtuuttaa lähtee yhtään mihinkään, päivän taas kökin kukkapenkissä ja olo on sen mukainen |O
 

Yhteistyössä