***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Mamx2 ei mulla vaan tunnu yhtään mitään... alkaa melkein huolestuttaa.

G:t: Nikki on vanha lempinimi eikä seksi kyllä ole ollut tän pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä mieleenkään...

Oon taas ihan raato kun piti herätä kolmesti yöllä tyttöä hyssyttämään. Sain sen nukkumaan vasta klo 23, sitten tunnin päästä tuli mies Ruotsista ja sit aina parin tunnin välein huutoa. Näyttää tulevan huono olo niin helposti jos on nukkunut yhtään huonosti. Onneksi nyt pääsee vähän lepäilemään. Olin tytön kanssa kaksin neljä päivää ja oli kyllä tosi rankkaa kun ei ollut mitään mahdollisuutta levätä vaikka olo olisi ollut mikä.

Bellona 9+3
 
Jääkyynel :hug: Mä oon tosi pahoillani. Voimia sinulle!

Itselläkin on aivan kamalan epävarma olo. Masu on kyllä jälleen pullahtanut esille jo nyt. Viime lauantaina olitiin ravintolassa "juhlimassa" toivottavasti viimeistä kertaa pitkään aikaan ;) Mutta kuinka ollakaan, illan aikana kärähdin odotuksesta 4 tyypille!!! Tulivat siis itse kyselemään, että onko meille tulossa vauva :ashamed: En ois halunnu vielä kertoa (9+5), mutta enpä viitsinyt valehdellakaan :saint: Itse oisin halunnut, että np-ultran jälkeen kerrotaan töissä ja muualla avoimemmin, enkä enää "piilottele". Se on 29.5. Mutta sinne asti pitäisi siis jaksaa tätä epävarmuutta että onko pienellä kaikki hyvin. :heart:

Olin kolme päivää imetysohjaajakoulutuksessa, ja olin eilen illalla aivan raato. Pikkaisen otti voimille asua kolme päivä hotellissa poissa kotoa. Vaikka pari työkaveria olikin tosi mukavaa seuraa ja meillä oli kyllä kivaa. Hyvä reissu kaiken kaikkiaan ja nyt tuntuu taas siltä, että pitäisi päästä heti imettämään :LOL:

Juhlamekoista oli puhetta. Mä ostin tällaisen:

javascript:eek:penWindow('http://images7.veromoda.com/s7/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Bestseller&sku=5700341901336-CORAL%3b5700341901336-CORAL&config=Scene7SharedAssets%2fZoom2-Guided&locale=en',%20'zoom',%20true);

mutta maitokahvin värisenä. En vaan löytänyt enää kuvaa siitä oikeasta väristä. Passaa yksiin tuleviin kesähäihinkin vaikka masu kasvaakin :hug: Ja on muuten tosi ihana päällä!

Ei kai tässä muuta. Lenkille pitäis mennä, kun on tullut reissussa "hieman" syötyä... :whistle:

Ai niin, vielä G:t : Seksiä ei tee mieli kuten silloin tärppiä odotellessa ;) Mutta kyllä sitä edelleen säännöllisesti harrastetaan. Mutta paikat on huomattavasti kuivemmat ja hitaammin reagoivat kuin ennen raskautta. Ja nimimerkki on eräänlainen väännös lempinimestä.

Tintukka ja tonttu 10+3
 
Jääkyynel Pahoittelut menetyksestä :hug:

Seksistä Ei oo kyllä nut 1/3 aikana mieli tehny....on ollu niin hirviä olotila, mutta jospa se tästä alkaa virkistymään tuokin puoli pikkuhiljaa :D

Kaikille jotka saaneet onnellisia ja iloisia ultrakuulumisia ONNEA

:heart: Toivotaan kaikille jatkossakin vain samanlaisia uutisia.

ON: Kaks päivää meni loistavasti. Olo virkee ja suurin ällötys ja okselu pysyi poissa. Huoli meinasi olla pikkuisesta. No tänään on sitten oksenneltu taas... Arg :/ :x Sitä pitäis osata olla tyytyväinen, kun on hiukka parempi olo ja nauttia. Mulla ei kohtu tunnu viel ollenkaan

:| Ei oo mitään muistikuvaa esikon aikaan missä vaiheessa ite tunsin...Näkymään kyllä alko tosi myöhään ja omat verkkarit meni loppuun asti. Kai mulla jotenki on "syvemmällä piilossa" tuo kohtu. Ens ke nt.....en kestä oottaa.


 
Seksistä halut vaihtelee hirveästi. Välillä tekee mieli jatkuvasti ja sitten ei voisi vähempää kiinnostaa. Pillereiden lopettamisen jälkeen ja raskautumisen jälkeen paikat ei ole enää kuivat, mistä ennen kärsin. Että jotain muutosta tällä hormoniryöpyllä on!

Pitäs kai se jatkaa leipomista, niin saa vieraat huomenna evästä. MIes viimeistelee remonttia ja sitten alkaisi siivousurakka, että saadaan kämppä inhimillisen näköiseksi. Mutta eiköhän se tästä lutviudu!
 
Hengissä ollaan, ihmeempiä ei kuulu. Joku kyseli nännien kutinasta, voin ilmoittautua joukkoon. Toisinaan syyhyttää ihan hirmuisesti, kiva jos on julkisilla paikoilla. Esikoista kun odotin, ei tällästä vaivaa ollu. Seksistä haluja olis kyllä, mutta mies on ollut pienessä leikkauksessa, niin eipä voida harrastella. :/ ON, olo alkaa jo helpottamaan, ei pahemmin enää kuvostusta. :) Toivottavasti kaikki asukilla hyvin. Sain juuri lapsen nukumaan, nyt syömään jäätelöä!
 
Hengissä ollaan täälläkin :) Hirveästi ei ole oireita. JääKyynel, sinulle suuri halaus ja osanotto!

Gallupit: nikki on mieheni minulle aikoinaan antama lempinimi. Seksin kanssa on vähän niin ja näin, huomaan jännittäväni kovasti, joten itse rentoutumiseen menee lähes koko aika. Kummallista!

Tintukka, aivan mielettömän ihana puku! Itsekin katselin Vero Modan juhlamekkoja, jotka ovat upeita. Olen menossa häihin elokuussa.

Hyvää vapaapäivää (ainakin suurimmalle osalle luultavasti)! =)

Grace & Little 10+2 :heart:
 
Gallupit: Kylläpä vaan kutisee silloin tällöin ja seksin kanssa tilanne vaihtelee. Useimmiten tekisi kyllä mieli muttei vaan yksinkertaisesti jaksa. Simahdan ennenkuin ehdin viedä ajatusta pidemmälle :LOL: Onneksi mies on tietoinen, että tämä on kaikella todennäköisyydellä ohimenevä vaihe. Toivon todella...

Kauhea flunssa päällä ja päätä särkee, ihanata.

Raparperi ja Taimi 10+2
 
Minäkään en vielä tunne kohtua ite painelemalla. Sen oon kyllä huomannu et jos on rakko täys, ni sillon on selkeä kohouma alamahalla :D et ehkä se kohtu on kuitenkin sen verta kasvanu et nostaa rakkoa.. :) Esikoisesta oli selkee kupru alamahalla joskus rv 16-18 alkaen.. silleen et näky ihan kun makas selällään, muuten en muista.

Oireista: Kasvukipuja on nyt lähes päivittäin, mutta lähinnä sellasia hetken aikaa kestäviä särkyjä, jomotuksia ja nipistyksiä, eikä mitään kamalan kovia kuitenkaan. Pissahätä on edelleen usein ja yöllä joutuu myös heräämään vessaan. Pahoinvointi alkaa olla ohi, mutta tilalle on tullu väsymys! Ja valkovuoto muuttu tossa 8+ samanlaiseks mitä oli esikon aikaan.. et semmosta.

Minäkin oon paljastunu jo useammalle!! :D Ihan huvittavaa et miten tässä vaiheessa jo kun viikkoja vasta 11+.. :)

Mulla on huomenna np-ultra ja ihan kauhuissani olen jo nyt!!!! Samanlainen paniikki kun esikoisestakin.. mitään vuotoja tai kipuja ei oo ollu mitkä huolestuttais ja oireet jatkuu edelleen vaikkakin alkaa jo lieventyä. Mutta silti kun ei voi olla varma!! :S

11+1
 
Heips kaikille.

Täällä on todella huono päivä tänään. Hermostuttaa ja ärsyttää kaikki. Mies tuli eilen kotiin niin tämä päivä ollu taas tämmöstä. Siitä on tullu yhtäkkiä niin ärsyttävä, neutraali. Mihinkään se ei sano mitään, hiljaa vain on. Pojan hoidossa ei ole mukana.
[quote="bellona] Olin tytön kanssa kaksin neljä päivää ja oli kyllä tosi rankkaa kun ei ollut mitään mahdollisuutta levätä vaikka olo olisi ollut mikä.[/quote]
Tiedän niin sun tunteen. Mun mies on AINA ollu reissutyössä, maanantai aamuna lähtee, joskus tulee vasta perjantai-iltana, yleensä kuitenki jo torstai-iltana. Onhan tähän tavallaan jo tottunu, mut nyt ku ollu 3 viikkoa kotona pojan kans, ja mies päässy ku koira veräjästä pojan hoidoissa. Ihana päästä töihin maanantaina, joutuu mieskin taas ottamaan vastuuta.

On siinä silti jotain hyvääkin. Unohti mun syntymäpäivät (jotka oli toukokuun alussa ) eikä äitienpäivänäkään muistanu mitenkään. Eilen sit töistä tullessaan toi mulle Anna Puun levyn :heart: Nyt käskin sen lähteä pojan kans ulos (ku eka olin ite tunnin verran ). Tulin ite sit nettiin ja pistin levyn soimaan; jospa se parantais vähän fiilistä :) On niin itkunen, niin se mieliala vaihtu ku käskystä ku POKSuu..

Seksistä; no ei kyllä niin paljon tee mieli ku ennen. Tai mieli tekee mut ei millään kostu. Ja onhan sitä niin väsynytki.. Yleensä aamusta tekee mieli, usein sitä sit peittoja heilutellaanki aamuyöstä.

Tänään päiväunilta herättiin ja sanoin miehelle etten jaksa sitä. Se sit älys nousta pojan kans ja jättää mut hetkeks sinne yksin. Pidin kättä alavatsalla niin yhtäkkiä meni kohtu ihan kovaksi, sitten taas laski. Onkohan tuo ihan normaalia?

Huomenna läksetään Rovaniemelle, lauantaina olis nt ultra. Poika ihan innoissaan ku pääsee hotelliin yöksi :D Kulkureiden poika ;)

Kait se täytyy alkaa laittamaan ruokaa, fiiliksestä huolimatta. Ja pakataki pitäs..

Myräkkä ja keiju 12+0
 
Ja nyt kun tässä oon rauhassa istuskellu, niin kyllä tuo kohtu kovettuu aina välillä. Siis joko se supistelee? Oon toki yhden jo synnyttäny, ja sillonki ennenaikaisia suppareita oli, mut vasta yli puolenvälin jälkeen. Nyt kuitenki vasta eka kolmannes takana..
Tosin aamulla kyllä heiluteltiin peittoja, voisko johtua siitä ko. "vaiva"?
Alkaa jo vähän huolestuttamaan.. :|
 
ralli
Heipsistä ja onnnnnea kaikille ultrakävijöille! Huisia!

Täällä on väsymys tullu takaisin, tissit kipeemmät ja nännit kirkuu jo nähdessäänkin suihkun. Uaah, miten karseilta ne vesipisarat voi tuntua! Höh, ihmeellistä oireiden katoamista ja palaamista täällä.

Seksistä puhe...minä olen ainakin laiskistunut sillä saralla. Mieli tekis mut sit toisaalta ei jaksa vaivautua. Mut pitä sitä jotenkin yrittää touhuta ettei nyt ihan unohdu touhut. Kuivuus meinaa vaivata.

Jos jatkaisi haukottelua...
 
Seksi... MITÄ se on?????? täälä taidettu harrastaa plussaamisen jälkeen (6.4) kolme vai peräti neljä kertaa...
Kuivuus ongelmaa ei täälä ole, jos ei ois jalkoja ni jättäsin limavanan perääni.. :ashamed: ja suosittelen kuivuuteen silikonipohjaista liukkaria (esim. Xmen) riittoisaa ja paljon parempaa ku vesipohjaiset.
Ja nännit, ne vois mennä johonkin tullakseen takaisin sitten myöhemmin.

Myräkkä, mulla kanssa supistelee, saa nähdä koska jään slomalle niitten kans.

Jonotan lääkäriin, pojalla panadolista huolimatta 40 kuume ja hengittää oudosti.. no, olihan se viikon terveenä |O viime yönä ihan puskista nous tuo kuume.. :ashamed:
 
Voisin kysyä saman ku Koivunkäpy: Seksi mitä se on? ! Täällä on halut kadonnu tyystin. Toivottavasti vielä palautuu, ettei ukkoparan tartte ilman olla :D

Nännit kutisee täälläki ja siis koko tissit! Ihan kaameet! YÖK!

Tässä muuten vielä kuva eiliseltä. Liitän sen tännekkin.
Siellä se ihana pieni syö peukkua! :heart:

 
Vaikka mulla on jo yksi raskaus takana niin en mä edelleenkään tiedä mitä on liitoskivut. Mulla ei semmosia ollut ollenkaan esikoisen aikaan. Oon kyllä kavereilta kuullut että kauheita vihlasuja lantiossa ja tuntuu että tavara halkee ja putoo siihen paikkaan. Saa nähdä tuleeko niitä tässä raskaudessa. Yleensähän ne vissiin pahenee mitä useampi raskaus takana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Vaikka mulla on jo yksi raskaus takana niin en mä edelleenkään tiedä mitä on liitoskivut. Mulla ei semmosia ollut ollenkaan esikoisen aikaan. Oon kyllä kavereilta kuullut että kauheita vihlasuja lantiossa ja tuntuu että tavara halkee ja putoo siihen paikkaan. Saa nähdä tuleeko niitä tässä raskaudessa. Yleensähän ne vissiin pahenee mitä useampi raskaus takana.
Miulla alko esikoisesta liitoskivut siinä 20 viikon paikkeilla että vaan 17 viikkoa piti kestää niitä :LOL: Tunne oli jokseenkin sama kuin olisi pudonnut miesten pyörällä ajaessa siihen tangon päälle viitisen kertaa peräkkäin. Siis olin aivan varma että joku luu on alapäästä murtunut. En päässyt autoon kuin mummotyylillä eli istumalla ensin alas ja sen jälkeen piti auttaa käsillä jalkoja, sama juttu sängyssä kun yritti kylkeä vaihtaa, käsillä piti auttaa ja kiroilla samalla :D Saas nähdä milloin ne alkaa tällä kierroksella...

delfis: IHANA KUVA!!!! Meillä on np-ultra tulevana keskiviikkona, toivottavasti saataisiin yhtä hyviä kuvia matkaan :heart:
 
raparperitaivas hyvin kuvailtu! :D Just tuota se on. Ihmettelin mitä ihmeen kipuja nuo on ja soitin neuvolaan. Täti siellä sanoi, että liitoskipujahan nuo on... Ihmettelen vaan miten mulla voi tulla ne JO nyt??!! Kuitenkin mennään vasta 12+2 ja esikoinen tulossa... Outoa! :eek:
 
kalluppiin...

juu ajoittai kutisee ..ihan olen bepanteenia laittanut jos yltyy hirveeks.. ihan vaan että en unissani raaputtele verille..

juu ja seksiäkin on.. herttinen :LOL: .. mies justiin sano että mie kun olen raskaana niin olen ihan kuin kani.. :p :ashamed: :LOL: .. eli haluja on .. onneksi puolin ja toisin.. tietysti lapsikatras pitää olla unten mailla tai ulkona ja ilman avainta.. ;) ..

mutta parempi kanitella nyt kun tietää että se hiljainenkin aika koittaa vielä..

huomenna päivittämään sokeri mitari ja ensi viikolla ravitsemusterapeutin luento ja sitten 2.6. lääkärineuvola ja 3.6. uusi nt-ultra....ja liikunta päiväkirjan täyttämistä ja kolme päivää ruokapäiväkirjaa!!!!!!!!!!! |O :headwall: ..niissä menee hermot!!
 
heippa!
täällä masua vihloo välillä ja masu pömpöttää hullun lailla! :D eilen sovitin yhtä mekkoa miehen serkun yo-juhlia varten, niin jestas mikä masu!!! ei esikosta rv 12 ollu viel tommonen kumpu :whistle: pahoinvointia satunnaisesti, aamulla pitää heti syödä herättyä ja päivällä ei pitää turhan pitkiä syömisvälejä..

G: seksiä haluttaa, mutta väsymys on välillä esteenä. :kieh: :D

Alle kaks viikkoa ultraan!! :heart:

Upp3 ja masukki 11+1 :heart:


 
Koivunkäpy: minäkin yritin pojalle lääkäriä, kun tiistaista saakka ollut kuumeessa ja olen sitä mieltä että nyt lääkäriin, niin eipä antanut mulle aikaa :eek: sanottiin vaan, että kattele nyt vielä vkl yli. No en todellakaan kattele. Olen tässä kattellut jo tarpeeksi ja en kai mä olis varaamassa sitä aikaa, jos en sitä nyt haluis :headwall: No ei muuta kun yksityiselle. Matkaa vaan tulee 45 Km suuntaansa, mutta mä en todellakaan lähe mihinkään päivystykseen ton sairaan pojan kanssa sitten kun on se viimenen hetki sitten lääkäriin mennä :kieh: Että ottaa päähän!

Ihana ultrakuva Delfis. Aikamoinen kehitys tuossa 9->12rv välillä, kun katsoo omia masukuvia noilta ysi viikoilta. :heart:

on: Iltapahoinvointi jatkuu, seksiä ei kiinnosta/jaksa aloittaa, mutta kun alkuun pääsee, niin kivvaa on! Nännejä ai kutita, mutta kauhulla odotan jo imetystä, kun olivat ihan verillä. On kuulemma vaaleiden ihmisten vaiva, kun on niin herkkä iho.
Nimimerkki on muuten ihan tuulesta temmattu, vuosiluku sentään täsmää =)

Enni ja pikkuinen 11+6 :heart: (huomenna ohitetaan maaginen raja)
 
Kiitos kaikille ultrakuvan kehuista! On se kyllä uskomaton fiilis ku pikkunen jo ton näkönen. :heart: Varhaisultrasta saatiin kans kuva, mutta ei siitä nähny ku pienen pähkinän jolla oli sydän. Tuo alkaa näyttää jo ihan oikeelta vauvalta.

Ennille onnea etukäteen huomisista poksuista ja maagisen rajan ylityksestä! :heart:
Oikein mukavaa perjantaita kaikille! B)

delfis ja pikkudee 12+3 :heart:
 
Huomenta!

Mä mietin tuossa ihan samaa kuin Ennikin että huima ero noilla rv9 ja rv 12 sikiöillä. Itellä oli vielä semmonen möykky, vaikka ihan selkee ihminen kuitenkin ja rv 12 se sitten on jo ihan valmiin pikku ihmisen näköinen. Harmi kun me ei saatu kuvaa mukaan sieltä kun siinä neuvolan ultrassa ei oo tulostinta. No mut sitten np-ultrasta saadaan.

G:t Nimimerkki on yhdistelmä etunimestä ja tyttönimestä. Ei oo mielikuvitus riittänyt sen pidemmälle :D ja seksiä ei kyllä tee pahemmin mieli. Iltaisin väsyttää ja etoo siihen malliin että ainut asia mielessä on nukkuminen. Varmaan plussaamisen jälkeiset kerrat on varmaan yhden käden sormilla laskettavissa. Mies kyllä aina yrittää mutta mamma on kylmä ja kääntää selkänsä ja toteaa että viriilimpää keskiraskautta odotellessa :D

Pitäs viedä poika hoitoon ja ite saada jotain järkevää aikaa. Gradua pitäs tehdä mutta kun ei oikein tiiä mistä alottas. kotihommiakin ois kyllä tehtävä kun vointikin nyt sen sallis. Tää asunto alkaa muistuttaa pikkuhiljaa jonkun mielisairaan asumusta, sen verta läävä kunnossa on lattiat ja tasot :ashamed: Mutta kun ei jaksa eikä kiinnosta ja mies ei varmasti mitään tee jos ei erikseen pyydä.

Sanle ja "saunatonttu" 9+1
 

Yhteistyössä