***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Moikkamoi! En oo kirjoitellut sitten ekan viestin jälkeen. ajattelin, että käyn eka neuvolassa varmistamassa että kaikki on ok. Eka neuvola oli siis perjantaina. terkkari ultrasi ja sieltä löytyi kun löytyikin syke. :heart: Tosin sitten terkka sanoi, ettei vauvan koko vastaa viikkoja, kun ei saa edes mitattua vielä kunnolla. :( Sanoi vielä, ettei kannata huolestua mutta helpommin sanottu, kuin tehty.. :| Mun mielestä se terkkakin kuulosti hieman huolestuneelle.. :'( No viikon päästä meen tarkistus ultraan, toivotaan että sillon vielä kaikki on hyvin.
Huomasin "tuttujakin" pinossa. Koivunkäpy: taisit olla nelisen vuotta sitten joulutähti pinossa?? Jos en nyt ihan väärin muista..
 
Moikka kaikille! :wave: :wave: :wave:

Ollut hieman hässäkkää, anoppi oli meillä viikonlopun ja oli mun isän kuuskymppiset..Pari päivää meni leipoessa, nyt saa nauttia KESÄLOMASTA! B)
Viime viikon olin jo lomalla, nyt jäi mieskin. Juhannuksen jälkeen vasta takas töihin. =)

Lauantaina lähdetään esikoisen todistustenjaon jälkeen Ikaalisiin Ti-Ti Nallen taloon ja kahden viikon päästä tehdään hotelliloma Helsinkiin. Juhannusviikoksi mennäänkin anoppilaan ja mökille.

Mun vointi on erittäin hyvä tällä hetkellä. =) Mikään muu ei vaivaa, ku ainainen nälkä... :ashamed: Hitsi, oon lihonu varmaan kauheesti.. Torstaina mulla on lääkärineuvola.

Me haluttais kans tietää sukupuoli rakenneultrassa. Kuopusta ultrasi silloin semmoinen lääkäri, kuka ei suostunut kertomaan mitään.. :/

Mulla tehtiin NT-ultra mahan päältä. :wave:

Nyt on pakko mennä viemään pyykit pihalle.

Vointeja kaikille!!!!


Miracles ja "Anu-Oskari" 13+1 :heart: :heart: :heart:
 
Tuulis, juu meillä tuo yks jouluntähti jo on vm-05 :saint:

Tääläl meinaa supistaa ja taitaa joutua sen vähäisenkin seksin jättämään pois, meinaa vissiin lähteä nyt jo paikat aukeamaan, koitan just saada neuvolan tätiä kiinni että mitä tehdään jotta tarkistetaanko nyt vai 4 päivä kun on ultra..
 
Galluppeihin elikkäs minun suosikkijätski on tällä hetkellä twister . Syön muitakin jäätelöitä, mutta ei ne vaan niin hyvälle maistu. Ällöttää sellaiset raskaammat ja tuhdimmat jätskit. Mies jos hakee jätskiä, niin syön kyl..

Mikkelissä ultrataan mahan päältä tai alakautta, mistä nyt parhaiten näkee. Minulta kokeilivat ensin vatsan päältä, muttei saanut mitään selvää oikein, niin alakautta sitten. Näin molemmilla kerroilla.

Keskiviikkona olisi neuvola ja sitten pitäisikin suunnata vanhempien hoivaan.

Käytiin ostamassa tänään kaverin kaverilta jo lastentervikkeita, vaikka mielestämme on liian aikaista. Mutta halvalla saatiin hyvää tavaraa ja hyöty oli molemmin puoleinen. Syksyllä sitten pääsee muuta miettimään.
 
Eka ultra takana ja siellä se pieni liikkui ja pyöri kuin väkkyrä, pieni kokoinen 3,18cm ja niskaturvotusta 0,5mm, uusi LA on 20.12. eli lähemmäs jouluaattoa mennään, ainut vaan että ukolla olis päivystys jouluna ja hieman sen yli, tää jännittää. Kohtu aika ylhäällä, eka alakautta, mutta ei nähnyt kunnolla ja sit vatsan päältä ja siitä näki paremmin, kaikki kunnossa pienellä, ihan itku tuli, ja onneks mun kaksosuni eilen ei pitänyt paikkaansa, melkein jo luulin että siellä on kaksi.
Juu ne liikkeet ei ole vielä mahdolliset, sanoi myös kätilö, se mieli tekee tepposet kun kuvittelee ne tuntevansa.
Pojan (esikoinen) kohdalla tunsin 20rv kohdilla vähän liikkeitä ja tytön (tosikoinen) kohdalla tunsin vasta 25rv ekat liikkeet ja se silloin huolestutti, jospa malttais odotella. :)
Normaali tyttö silti syntyi, oli tosi hiljainen vauva, mitä ei enää uskoisi. :LOL:

meemee ja stella di natale 10+1
 
Moi!

täällä uusi mamma rovaniemeltä,olen kohta 34v ja uusioperhe,pojat minulla vm 99 ja vm 03
miehellä on 4 muksua aijemmasta :) isoja jo..olo on ollut jotain kamalaa,sairastin mahataudin vielä..huh! :x
tänään piti sit mennä eka ultraan vuodon takia,mutta siellä piiperö voi hyvin..sydän sykki :D eka neuola sit 5.6

mamma ja masu rv 8+1
 
Korjattakoon nyt jos joku OIKEASTI luuli että minä kuvittelen liikkeitä tuntevani, juu en todellakaan. Esikoisesta meni lähemmäs rv20 ennenkuin mitään tuntui kun istukkakin oli edessä. Eli se oli ihan vain läppä, kauheeta jos joku alkaa mua ihan outona pitää!!!! |O :xmas:

No joo, mitäs muuta. Mulla on alkanut olla selkäongelmia, ei meinaa jalat kestää alla jos vähänkään huonossa asennossa seisoo. Toiveissa eletään että se helpottaisi kun selkä taas tottuu kaikkiin muutoksiin... saahan sitä toivoa, eikö? Saa nähdä miten akan käy kun kesäkuun toisella viikolla startataan kohti Kittilää, kai siellä kävelläkin pitäisi jos meinaa porosia nähdä. Ällötysolo on hellittänyt mutta ruokaa ei juurikaan tee mieli eikä hirveästi ole nälkäkään, paino on pysynyt samana.

Keskiviikkona klo 14 olis np-ultra, sitä odotellessa.

Raparperi ja Taimi rv 11+1
 
Piijuska :hug: Voi ei, ei oo reilua! Ei saisi kukaan tommosta kokea! Voimia sinne!

Täällä taas pahoinvoitiin. Aamu- ja iltapäivä meni hyvin, eikä ollenkaan ollut pahaa oloa. Olin raksallakin maalaamassa päivän. Ruokaa laittaessa rupes sit pyörryttämään ja sitpä se oksennus tulikin. Esikoinen ihmeissään kattoo vieressä ja sylkee sit kaverina pönttöön :D Heti helpotti olo, mut kovin tutut muistikuvat nousee mieleen esikon ajalta kun noi äkilliset pahoinvointi kohtaukset iskee ihan puun takaa.

Sanle ja saunatonttu 9+4
 
Voi ei Piijuska, ei tässä vaiheessa enää saisi käydä noin!

Täällä olo on ihan huolestuttavan hyvä. Toisaalta masu on alkanut jo vähän näkyä - mikä voi kyllä johtua tästä ylettömästä mässäämisestäkin. Mulla on ke neuvolalääkäri, pitää toivoa jos suostuisi ultraamaan, kun täällä on neuvolassa kuitenkin se ultralaite.

Esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv 15+3 ja sen jälkeen seuraavan kerran vasta ehkä viikon päästä. Ja mulla oli tosi eläväinen kaveri masussa ja istukka takaseinässä, joten luulisin, että tuota aiemmin ei voi juuri tuntea. Muistan vieläkin tosi elävästi sen tilanteen: makasin mahallani kovalla lattialla ja yhtäkkiä tunsin selvästi miten mahasta tuntui kolme selvää koputusta sitä lattiaa vasten. Ei siitä voinut erehtyä. Nyt on istukka etuseinässä joten menee varmaan pitempään.

Meillä touhutyttö otti taas peräti 40 min päikkärit, ne päivän ainoat. Eikö 1-vuotiaiden muka pitäis nukkua 2-3 tunnin unet... Miehen kotiintuloa ja lepohetkeä odotellessa...

Bellona 10 tasan
 
Heippa!!

Piijuska: :hug: :'( Suuren suuret pahoittelut sinne!!

Ei sitä aina jaksa muistaa että tää odotus ei oo itsestään selvyys, vaikkei keskenmenoa ole kokenutkaan niin jotenki väkisinki aina miettii näiden huonojen uutisten jälkeen että mikään ei ole varmaa vaikka aiemmin onki menny hyvin. En halua edes ajatella asiaa omalle kohdalle enempää, alan vain murehtia liikaa. Jaksamista kaikille pikkuisensa menettäneille!!!! :hug:

Raparperitaivas: En ainaskaa sua hulluna pidä :) Yleisesti ottaen vain tuli tuo asia mieleen kun on eräässä toisessa odotuspinossa eräs odottaja joka on tuntenut selviä potkuja ja ties mitä ihan älyvarhain, tyyliin 10-11 viikolta. Hiukan huvittunein mielin oon hänen juttujaan välillä lukenut. Noh, ei siitä enempää. Itse ainakin silloin kun oli vielä vauvan kuumeilu aika niin suurimpina vauvan kaipuu hetkinä pystyin mielessäni kuvittelemaan ne pienet liikkeet mahaani, sellaisia haamupotkuja. Ne voi hahmottaa mielessään aika toden tuntuisiksi kun tietää miltä ne tuntuu. Kuulostaa hullulta. No pikku sekopään poikanen kai asuu mussa :kieh:

Onnea taas ultrassa käyneille, parin viikon päästä olis sit oma vuoro ja mulle on aina tehty alakautte np ultra mutta myös saatettu kattoo päältä siinä sivus.

Tänne ei ihmeempiä, tää lähtee laittaan iltapalaa lapsille ja jäädyttää kokista, te yllyttäjät kun puhutte mehujäistä niin tarttee saada jotain sen suuntaista nyt ja heti. :D

:wave:
 
Piijuska :'( :hug: Voimia!!

Oma ultra tuli käytyä ja meillä tampereella ultrasi eka alakautta ja sitten halus vielä mahan päältäkin. Mä jo pelkäsin, että siellä on jotain häikkää kun niin tarkkaan tiiraili, mutta kaikki kunnossa :heart: Vaikka ultrissa La onkin ollut 5.12. niin laittoi kuitenkin kuukautisten mukaan 10.12. ton mun LA:n. Mä kyllä uskosin mieluummin tota 5.12., koska silloin sattui juuri yhteinen hotelliyö kohalleen ton hedelmöittymisen suhteen :LOL:

Niin ja mulla kuulemma kohtu eteenpäin kallellaan ja istukka takan, että jospa tuo maha sitten sen takia näkyy. (eikä liikakiloista sanaakaan)

Enni ja pikkuinen 12+2 vai 11+6?????
 
Piijuska tuntuu tosi ikävältä sun puolesta, voimia! :hug:

Tänään nt-ultrassa vilkutteli erittäin vilkas pikku kaveri, kääntyili kovasti ja esitteli pikkuisia sormia ja varpaitaan. =) Myös siis kävin Tampereella keskusäitiysneuvolassa ja riisutti kyllä housutkin mutta ei sitten ultrannut kuin vatsanpeitteiden päältä koska näkyi niin hyvin siitäkin. Pikkuinen vastasi hienosti viikkoja, pää-perämitta 57,8mm, vastaa kuulema rv 12+2. Turvotusta 1,5mm, onkohan tuo nyt sit keskiverto arvo, sitä en tiedä? Riski ei kuitenkaan kuulema ole lisääntynyt.

Ihanalta tuntui nähdä oma pieni liikuskelemassa! Mies luuli nähneensä pippelin monitorissa, eikä paljoa auttanut vaikka kuinka yritin kertoa ettei sukupuolta vielä voi millään erottaa. :LOL: Istukka oli etuseinämässä aika alhaalla, täytyy toivoa että kasvaa ylemmäs, näin ilmeisesti yleensä käy?

No juu, omaa napaa, tämä nyt vain oli niin hieno päivä! Huolimatta siitä että jouduin eilen ilmestyneen hiukka kiusallisen vaivan takia tänään lääkäriin minioperaatioon, ja nyt ei kykene edes istumaan, raskauden ihania pikku yllätyksiä! :LOL:

pööpötti ja masukki 12+1 :heart:
 
ralli
Eihän tämä voi olla totta, voi Piijuska teitä! Kaukohaleja ja voimia sinulle ja perheellesi. On tässä jo sen verran aikaa lukenut teidän kaikkien juttuja ja ikäänkuin jotenkin kiintynyt teihin että ihan sydäntä kipristää jos jonkun täytyy lähteä. Voi harmi :hug: :hug:

Elämän alku on niin hauras...
 
ralli
Jatkaa hän: katselin tuossa taannoin Helistimen sivuilta vauvamasukuvia ja järkytyin! Siellä oli selkeitä vauvamasuja kymppiviikoilla ja vähän päällekin. Eihän meikäläisellä näy yhtikäs mitään. Turvottaa vaan mut ei mitään ongelmaa mahtua kaposiin farkkuihini. Tuleekohan tämä mutsi vähän jälkijunassa?

Ja hitsit jos nää ilmavaivat ei ala kohta helittää, ärh! Olo on kaikkea muuta kuin sivistynyt kun kuplii ja möyrii koko ajan.

Onko tässä ketjussa ketään oppinutta äitiä joka voisi kertoa hyvän konstin potalle oppimiseen? 2vee rilluttelee kotona napasiltaan siksi että jos ja kun pissittää niin sitten sännätään potalle joka on komeasti tuossa keskellä oleskelutilaa (vessat liian kaukana). Mutta kun pissi tulee aina lattialle ja poika painelee käkättäen karkuun kun koitan vaikka miten vähäeleisesti nostaa hänet potalle tai potan hänen eteensä jotta edes loput lirisisivät pottaan. Ei tää meillä ainakaan helpolla onnistu. Tai sitten teen jotain kerrassaan päin honkia! Jelppivä! Ei ole auttanut tikkarilahjonta tai lupa vessanvetoon kun lirit on niinä harvoina kertoina kaadettu pyttyyn kun olen saanut kalasteltua saalista pottaan.
 
Ralli, ilmeisesti kaveri ei vain ole vielä kypsä pottaa kohtaan. Ite en kyllä osaa neuvoa, nuo kun on oppinu ihan huomaamatta kuiviksi.. :ashamed: tyttö päätti alkaa käymään potalla 11kuisena, eikä tuo poika paljon myöhempi ollu.

Voi kiesus että osaa pientä ihmistä jännittää yks neuvola :ashamed: vois olla viisainta pysyä nyt täältä poissa tai työ menetätte hermonne mun kanssa...

Mulla on pannari uunissa, näköjään levossa nuo supparit asettuu aika hyvin, join ekana tuopillisen vettä ja pötkötin jonku aikaa..
huomenna pitäs poika viedä tarhaan, saas nähä mitä siitäki tulee.. on siis kerran elämässään ollu tarhassa ja tuo on viel eri paikka mihin nyt menee, vieraat hoitajat ja vieraat lapset.. :ashamed:
 
Kiitos teille kaikille!!! Toivon paljon teille kaikkea hyvää ja enkeleitä elämäänne!!! Raastaa niin kovasti mutta kyllä tämä helpottaa ja tästä selvitään.Jännä vaan kun onki ollu koko raskauden ajan niin epävarma olo,ja sit kävi näin. Enkä aio lyödä hanskoja tiskiin vaan heti ku mahollista yrittää uudestaan. Poistun tästä pinosta,mutta tulen välillä lukemaan mitä teille kuuluu.
Ihanaa odotusaikaa teille kaikille

T:piijuska
 
Piijuska-78 tosi surullista kuulla tuommoinen uutinen tässä vaiheessa raskautta, olen ihan hirviän pahoillani ettei pieni jaksanut kasvaa ja kehittyä :'(
Toivon teille hurjasti voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen kun sen aika tulee :hug:
 
NPS
Heipä hei! Vieläkö mahtuu mukaan?
Tuolta marraskuisten pinosta siirryin, tänään varmistui la, onkin 3.12, alunperin oli 24.11.

Ultrassa olin siis tänään, pikkuisella mittaa 57mm, ei niskaturvotusta (ei sanonut mittaa), veriseula ok. Ja kuulimpahan nuo maailman ihanimmat äänet, pienen pienet sykkeet :heart:
Ikävä kyllä tuo olikin ainut ultra minkä meidän kunta tarjoaa, eli yksityiselle mennään varmaan sitten rv 18 tietämissä.

Tietoja minusta. Olen 27 vuotias ja toista odotan. Esikoinen syntyi 12/08, eli todella pienellä ikäerolla mennään! Sairaala on PHKS.
Olo on ollut ihan ok, alkuun oli hieman pahoinvointia, edelleen meinaa syömisen kanssa tökkiä, ei siis tee mitään mieli ja helposti etoo, jos jotain koittaa väkisin syödä.
Kuumia aaltoja ja väsymystä päivittäin.

Nyt koitetaan kiireellä löyttä isompaa asuntoa, tällä hetkellä asutaan kaksiossa, joka oli pieni jo ennen tuota esikoista. Ei vaan ole kovin kummoinen tarjonta tääläpäin :(
Kysykää jotain jos haluatte, nyt koitan kerrankin mennä ajoissa nukkumaan!


NPS ja Papunen rv 12+2
 
Tervetuloa MammaRoi ja NPS Joukkoon mahtuu vielä! :heart:

Tänään pitäs lähtee aamusta käyttämään poikaa lääkärissä korvakontrollissa. Jospa se tulehdus ois ohi menny jo, ettei tarvii ainakaan toista lääkekuuria syödä. Huomenna ois sitten pojan 1,5v neuvola ja ite pitäs käydä verikokeissa tuota veriseulaa varten.

Aurinko paistaa ihanasti, poika herätti jo 6 jälkeen ja ite piti raahautua ylös sen kans. Mies tuli rakennukselta kotiin joskus puoli 12 aikaan yöllä, niin nukkuu vielä. Välillä kyllä ottaa niin aivoon kun minä oon joka ikinen aamu se joka ton pojan kans nousee, vaikka kuinka väsyttäs. Mies vaan saattaa sanoa että vie poika olohuoneeseen että hän saa nukkua :kieh: Kyllähän hän toki yöunensa ansaitsee kun tekee raskasta ja pitkää päivää talonrakennuksella, mut ois se kiva itekin välillä pitkään nukkua. Tosin tää kämppä on niin pieni että vaikka saisinkin jäädä makoilemaan niin unta ei kyllä sais kun kaikki äänet kuuluu. Mies puolestaan nukkuu vaikka pommin räjäyttäs vieressä.

Jospa sitä tänään sais ulkoiltuakin pojan kans. Eilisilta meni makoillessa sen pahoinvointi kohtauksen jälkeen, eikä jaksanut ajatellakaan ulos menoa. Jospa tänään pysyis pahoinvoinnit poissa.

Sanle ja saunatonttu 9+5
 
Ah, olipa ihana nukkua kunnon unet viime yönä, ei kertaakan tarttenut nousta vessaan, ei närästänyt, ei sattunut mahaan jne. Muutama edellinen yö ollutkin ihan kaameita. Tosin vkl tuli syötyä vähän rasvaisempaa sapuskaa, hamppari, ja donitseja, ja nyt taas syönyt vaan suunnilleen leipää ja salaattia, niin josko se rauhoitti yötä/närästystä/kipua. Tosin ruokakaupassa eilen illalla meinas kyllä oksu tulla.

Ja piijuskalle pahoittelut! :hug:
 
ralli
Hei vaan uusille! Hauskaa saada uusia odottajia tänne meille :)

Sanle: toivottavasti pahat olot menisivät ohi sinulta. Tiedän tunteen siitä että saa suurinpiirtein aina olla se ensimmäinen joka herää lapsen kanssa vaikka miten uni maistuisi. Meilläkin mies tekee joskus rankan työputken ja tottakai annan hänen nukkua kun kerran saa. Silti päässäni pyörii itsekkäitä ajatuksia ja soimaan itseäni siitä että aina ajattelen toista ennenkuin itseäni ja sitä rataa...

Ja yöllä nassikka sai kamalan itkuraivarin kun heräsi. Voi sentään kun siitä ei meinannut tulla loppua! Kiittelin vaan sitä että asumme korvessa kaukana naapureista ja että emme ole ainakaan kerrostalossa sillä koko talo olisi herännyt ja jyskyttänyt seiniin ja oveen. Huh, ihan ihmeissämme olimme. No, nukahtipa hän jossain vaiheessa mutta kun aamulla heräsin niin huomasin pojan nukkuvan lattialla pikkuautojensa vieressä, voi onnetonta.

Ralli ja "joku" 10+5
 
no mitäs tänne..? EE-ennusti et meille syntys pois 28.11.09 ja viel toinen poika 2012 (saas nähä ). Ihan mukava jos syntyy tuollon, on kuitenki jo "täysikänen" ja kerkee jouluksi ihan mukaviin mittoihin

Eilen saatiin lehmätkin ulos, oli siinä vaan taas urakkaa :D mut on ne niin ihania toiset, ku alkaa hirvee mekastus, kun kuulevat et aitaa hakataan.. ja saati ku näkevät että ovi aukastaan.. :heart:

Viikonpäästä on np-ultra ja nyt alkaa jänskättään, ku viimeksi jäätiin näillä paikkeilla pois kuvioista.. ihana ku saa samalla selville tarkat rk-viikotkin. Nyt alan ompeleen esikolle kesäksi kampetta..:D
sukkis 12+1
 

Yhteistyössä