***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Tervetuloa uudet! :flower: Eilen oli monta ultraa. Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Piiuskalle :hug: Paljon voimia!

Täällä ei mitään ihmeellistä, muuta kuin lauantaina iski kesäflunssa! Nenäpielet rikki ja keuhkot pihalla. :'( Pikkunen on varmaan ollu ihan ihmeissään ku sen kämppä hyppii kokoajan :eek:
Ylihuomenna eka neuvolalääkäri.
Mukavaa päivää kaikille!

Delfis ja pikkudee 13+0 POKS! :heart:
 
:wave:
Jos vastailis noihin kyselyihin,otin oikein paperille ne että muistaisin :ashamed:

SUKUPUOLI aiotaan kysäistä kun se kysyttiin edellisiltäkin. Tytöstä silloin olivat varmoja, mutta pojan kohdalla oli kaksikin lääkäriä kerran ultrassa ja toinen sanoi että varma tyttö ja toinen että varma poika :D Kaksi lääkäriä oli ultrassa koska yhdessä miettivät että annetaanko raskauden jatkua vai synnytetäänkö kun lapsi oli pienikokoinen. silloin oli rv 39+jotain

JÄÄTELÖ :p mehujäät ja sitten vaniljasuklaarouhe :p jäätelöä menee todella paljon =)

KAHVI maistuu samalla tavalla, tosin joutunut juontia rajoittamaan n. kolmeen kuppiin päivässä, aikaisemmin meni todella paljon.

SUPISTUKSIA en ole tuntenut, ja todennäköisesti tunnen ne vasta sitten kun alkaa synnytyssupistukset, näin on käynyt aikaisemminkin.

RINNAT kutiaa ja nyt on arat.

ILMAVAIVAT :x pierettää koko ajan ja jos joutuu pidättelemään niin kyllä maha on kipeä!

Mahassa kuplii muutenkin aivan ihmeellisesti, ihankuin ilmakuplia tulisi selästä mahaan :D hassun tuntuista!

Joku kyseli pottailusta. Meidän 2v3kk poika ei suostu käymään potalla, ei oikeastaan ole ikinä siitä tykännyt. Ripulin takia kuivaksi oppiminenkin on jäänyt, nyt helpottaa taas vähäksi aikaa. Mutta pöntöllä poika on suostunut käymään ja tekee sinne pissat useasti. Välillä hän halusi pissata suihkun lattiaviemäriin :D Hän aina sanoo ennen pissaa että "pissa pönttöön uimaan" :D Tässä asiassa etenemme aina askeleen ja sitten alkaa paha ripuli niin pönttöilyt jää :(

Minulla on aivan tyttö olo ja tosi moni muukin läheine on sanonut että taitaa olla tyttö =) Joku pakkomielle keksiä jo nimet valmiiksi kun aikaisemminkin oli nimet valmiina ja sitten pähkäiltiin että näyttääkö vauva nyt siltä ja siltä. Pojan nimi ollaan jo keksitty, mutta tytölle ei vaan löydy sopivaa! Onhan tässä kyllä aikaa, mutta tuo pakkomielle :ashamed:

Nyt syömään!
nedee ja :heart: vauva 12+5
 
heipat kaikille!
en oo moniin päiviin joutanut kirjottelee tai lueskelemaankaan juttujanne. :ashamed:

Suru-uutisiakin oli tullut, tosi surullista tässä vaiheessa!! Piijuskalle suuri :hug: ja voimia!! :hug:

Tervetuloa ja onnea uusille! :flower:

Täällä ollaan flunssassa, ja sen lisäks onnistuin lauantaina nitjauttaa jalkani metsässä rämpiessä.. :/ onneks ei kipuillut autolla ajaessa, kun mulla siis eilen oli se autokoulun kakkosvaihe. oli ihanaa ajaa autolla pitkästä aikaa!! :) pitää vissiin ottaa tavaksi :LOL:

Napaan ei kuulu kummempia. välillä nippaa, ja ilmaa juu välillä täälläkin :|

Mehujäätelöä alkoi haluttamaan lukiessa teidän herkkujuttuja :p

Äh, 9kk poju kärttyilee jaloissa joten moikat :wave:

Upp3 ja masukki 11+5


 
Autoliitto näkyy taas julkaisseen uudet testitulokset turvaistuinten turvallisuudesta. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/ Voipi jo hieman katsella mitä ei ainakaan kannata hankkia. Meillä on esikoisen jäljiltä tulokasta odottamassa Gracon Logico S joka ainakin 2008 vuonna on saanut ihan hyvät arvostelut. Ihan täysin rakastunut mä en oo tuohon kaukaloon ja jos nyt ois tarve ostaa uus, niin varmaan ostasin jonkun muun, mutta ihan toimiva peli ja näköjään suht turvallinenkin.

Pojan käytin tuossa lääkärissä ja taas saatiin antibioottikuuri. ei ollut vielä täysin parantunut korva. Yritetään nyt uudestaan, joko nyt paranis, eikä tarttis enää kolmatta kuuria syödä.
 
Meille tulee toi Gracon Logico, lime-ruskeena, mie on niin :heart: siihen, heh. Ja tosiaan hyvä arvosanan saanut niin telakan kanssa kuin ilman.

Nyt töistä kotia, aamupäivät menee vielä ihan ok, mut sitten iltapäivisin ei meinaa enää jaksaa, ja vaikee löytää hyvää istuma-asentoakaan. No vielä 4kk ois töitä jäljellä. Ja sitten kesä/talviloma ja äippäloma :)
 
taas supistaa ahkerasti. pyydän kyllä loppuviikon slomaa, meni hermottaas töissä tänään.. :ashamed: kun on kielletty noitten 45-50kg säkkien nostelu niin siitä taas pomo tänään mainihti.. :kieh:

Tervetuloa uusille!

Täällä odotetaan ukkoa kotiin, joka tulikin nyt, eli nyt viemään tyttö kaverinsa synttäreille!
 
Heippat !

:hug: voimahaleja jotka niitä tarvitsee !!

en tiiä tarkkaa aikaa la: aikaa siis..olisko joulukuun puoli väli..hmmm,ensi viikolla se selvii =)
minulla vaivaa kam´mottavat ilma vaivat mitäs ne johtuu?? :snotty:
ja tää äklötys ei lopu..kauanko tää kestää :$ ??

ihanaa muuten masu pömpöttää jo hih..mut kerromma vasta äiteelle yms..ensi kuussa..
ensi viikko vapaata,touhuta poikien kans,sit hellun kans olemma juhannus viikon kaksin :heart: ja mökillä

mutta nyt jaksuja mammoille !!

mamma ja piiperö
 
Öhöm...siitä on aika kauan kuin viimeksi olen täällä käynyt... :ashamed: Olen kyllä käynyt muutaman kerran katsomassa, mutta kirjoittelu on jäänyt. Jotenkin haluaisin ensiksi varmistua, että pikkuinen on varmasti matkassa.

Täällä oli monilla ihania ultrakuulumisia :heart: , mutta myös tippuneita, jaksamisia teille :hug: .
ON: Itsellä tosiaan on tuo jännitys edessä. Meillä oli ensimmäinen neuvola viime viikolla ja odotin, että edes kuunneltaisiin sydänäänet, mutta terkka sanoi heti ettei niitä kannata kun ne ei vielä kuitenkaan kuulu (viikkoja tuolloin 8+6). Hieman ihmetytti, mutta oltiin miehen kanssa kumpikin sen verran pyörällä päästämme, etten edes tajunnut vaatia kovempaa, että kuunneltaisiin. Muuten oli kyllä mukava ja todellakin kertoi kaiken juurta jaksaen. Ilmoittauduin samalla raskausdiabeteksen seurantaryhmään, olen ilmeisemmin riskiryhmää kun tuota painoa on kertynyt hieman yli oman tarpeen :ashamed: Olenkin ajatellut sitä hieman tiputtaa, en ala varsinaisesti laihduttaa, mutta jos noita elintapoja edes hieman muuttaisi parempaan niin voishan sitä pari kiloa tippuakin.
Torstaina meen labraan ja 15.6. olis sitten NT-ultra ja 16.6. lääkärikäynti ja siellä toivottavasti ne sydänäänetkin saataisiin sitten kuuluville :heart:

Raskausoireista: Mulla on nyt kolmisen viikkoa etonut iltaisin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ykännyt en onneksi ole vielä kertaakaan. Vatta on myös kerännyt ilmaa ihan kiitettävästi ja töissä onkin saanut juosta vessassa vähän väliä tuulettamassa :LOL:

Jäätelöstä Viime viikolla mun alkoi tehdä mieli ihan hirveästi Valion Supertiikeriä ja pitihän sitä sitten käydä paketillinen hakemassa. Tällä viikolla vuorossa oli Vanilla Paratiisin hedelmät -jugurtti. Et näin se vaihtelee :)

Jeju ja Muru 9+5 :heart:
 
Tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin :heart:
Pikkunen ei vaan meinannut antaa tätille mahdollisuutta mittaukseen kun köllötteli toinen käsi niskassa :)
LA muttui aikaisemmaksi eli 03.12
Ultraus tehtiin massun päältä, etuseinä istukka ja siihen sektion arpikudokset päälle niin ihan kelpo kuvaa sai. Mukavinta oli kun esikoinen ja mummukin pääsi ultraa katsomaan. Poika kysyi heti että onko sielä äitin masussa vauvaa ja hämmästeli suuresti masun vilskettä :LOL:
Isännälle tuliaisena hieno kuva kun ei mukaan päässyt.
Tässäpä annetaan vaan kesän hemmotella ja nyt kun olokin on mitä parhain niin ei muuta kuin hurlumhei B)
 
Jeju Meidän neuvolassa eivät sydänääniä kuuntele ekan kerran ku vasta joskus rv14-15. Mut meillä tosin on se varhaisultra ja sit tietty se np joten pääsee sen sykkeen näkemään vaikka ei kuunnellakaan. Mutta en siis ihmettele yhtään jos ei ole terkka kuunnellut niitä. Noilla viikoilla kuitenkin iso todennäköisyys ettei ne vielä kuulu ja sit huolettaa vaan enemmän vaikka kaikki hyvin oisikin.
 
Sanle Mulle kävi just noin tänään. Eli siis oli eka neuvola, viikkoja 10. Sydänääniä yritettiin oikein antaumuksella kuunnella, vaan eipä kuulunutkaan mitään. Tässä sitä nyt mietitään, että onko elämää vai ei. Ei todellakaan mukavaa. :( Itku meinaa päästä ku ajattelenki ettei kaveri olis enää matkassa mukana :'(
 
Terppa kaikki! :)

Kävin tänään neuvolassa. Painoa on lähtöpainoon tullu jo 2.2 kiloa. Ton verran oli esikon aikana tullu vasta viikoilla 20+ :| Siellä taitaa siis tyttö olla :D Täti olisi hyvin voinut kuunnella sydänääniä, mutta sanoin ettei tarvi kun vasta lauantaina oltiin ultrassa ja siellä pieni sydän näkyi sykkivän. Täti sitten sanoikin, että ei välttämättä näillä viikoilla saisi ääniä edes kuulumaan, että parempi onkin kuunnella ensi kerralla. Etten ainakaan turhaan huolestu jos ei äänet kuulukaan..

Tänään olin toista päivää kolmen viikon saikun jälkeen töissä. Ja kyllä on ruvennu liitokset oikein urakalla heti paukkumaan. Ei ne kotilevossa paukkunu. Ja vaikka oonki vaan kassalla istunu nää 2 päivää, mut kätilöhän sanoiki et istuminen on vähintään yhtä pahasta ku seisominen..
Pomon emäntä ollu taas NIIN ärsyttävä, et voisin pelkästään sen takia jäädä saikulle loppuajaksi. Ei tarviis sen kiukutteluja kattella..

raparperitaivas: Tuskinpa sun kittilässä(kään) tarvii sen kauemmas kävellä nähdäkseen poroja. Eiköhän ne siellä nurkilla pyöri.. :D

Mä kyl luin teidän kaikkien jutut, ei vaan järki enää juokse. On niin väsyny. Taidanki mennä iltapesun kautta nukkumaan. Hyviä öitä naiset :wave:

Myräkkä ja keiju 11+5
 
Sydänkäpyselle onnittelut poksuista! :) :flower:

Täällä palataan tänään lenssun jälkeen taas töihin. Masu ja selkä vaan on tullu pipiks jatkuvasta niistämisestä ja yskimisestä. Ihan muistuttaa menkkakipuja :(
Pitää mainita huomenna neuvolalääkärin luona. Mukavaa päivää kaikille!

Delfis ja pikkudee 13+1 :heart:
 
Jaa se olis sit tänään ultra <3 pistäkää peukut pystyyn.

Te kirjoitatte niin ahkerast ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia pystyä lukemaan kaikkea. 2 lapsen äiti, töissä ja hääjärjestelyt :) Nooh kohta jään taas kotiin lasten kanssa ja häätkin alkaa olla jo lähellä (17 päivää) niin sen jälkeen pystyn varmasti pysymään perässä :).

Alavatsa on kuin pallo makuullaan edelleen.. ja se pallo vaan kasvaa. Ensin oli about greippi ja nyt pieni meloni! Pelottaa vähän ettei sieltä ole useampaa tulossa :D Vaik 2 krt jo ultrattu että ehkä se olis jo huomattu :LOL:

Mitään oiretta ei ole ajoittaisia repäisyjä lukuunottamatta. Ei väsytä, ei närästä, ei kuvota. Ainoo mitä keksin on semmoinen että vatsa ihan ummessa 2 päivää ja sit vesiripuli :'( tosi ikävää. epäilen johtuvan siitä et neuvola käski maitotuotteita lisäämään reilusti kun 3 raskaus 4 vuoden sisään! Oon lisänny ja nyt sit alkoi tää. Täytyy kokeilla jos laktoosittomat auttais jos täs vuosien maidottomuuden jälkeen iskeny joku laktoosivamma

mamsku 11+4
 
mamX2 kalkkitabletitkin on ihan hyviä jos et maitoa kestä. ja ennemmin hapanmaitotuotteita jos niitä kestäs paremmin?
Mulla kans herraties koska toiminu maha viimeiks |O alkaa olee olo että paino tippuu 5kg kun ens kerran vessassa käyn.. :ashamed:

8.30 on tuomioaika, katotaan onko mulla sit paaaljon aikaa roikkua täällä.. :|
~Käpy&Tinka 11+1!~
 
Moikka kaikille! :wave:

Kauheesti taas tullut juttua kun en oo perjantain jälkeen koneelle asti päässyt.

Täällä on vasymys iskenyt oikeen tosi teolla, tuntuu ettei kokopäivässä herää ollenkaan. :ashamed:
Mahaakin turvottaa tosi ikävästi ja ilmaa tulee oikee tosi teolla... miestä hiukan nauratti aamulla kun enne en oo piereskelly ikinä sen kuullen ja muutenkin tosi vähän, niin aamulla venyttelin aamukahvi pöydässä ja samalla tuli ihan kamalan kuulonen töräys. :LOL: :LOL:

Hmm mitäs muuta mulla oli.. hitto ku lyö taas tyhjää, oli vaikka mitä kerrottavaa.
Ainii oltii mökillä sunnuntaina ja mua puri polven yäpuolelta kusiainen, oon oolut ennenki yliherkkä kaikille ötököille, mutta voiko raskaus pahentaa sitä? Nyt nimittäin se tuli ihan punaseksi varmaan kolmen sentin alueelta ja sitten turpos vielä reilummin. Tää miettii kuumeisesti et pitäskö sitä käydä näyttämässä lääkärille ku on vieläkii tommonen!?

Sukkapari Mun mies taas nauro mulle aamulla ku rupesin itkee työmatkalla ku ei ollu lehmät päässy vieläkään pihalle. Sain kauheen laakin et pitäshän niien jo päästä nauttimaan kesästä ja kun heinäkii on jo niin hyvän näköstä. Ei oo joo yhtään raskaus herkistänyt, :whistle: Mutta ihan kuulla että teillä on päässy :heart:

Piijuska :hug: :'(

Tervetuloa kaikille uusille! :heart:
 
Onnea ultraan menijöille!! :wave: Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä hyviä uutisia!

Mulla kans alkanu ummettaa, johtuu varmaan siitä että oon "joutunu" rieskaa syömään nyt monta viikkoa kun muu leipä ei mee alas. ruisleipää söin sillon ihan alussa ihan sikana ja ilmavaivat oli sen mukaiset :ashamed: :snotty:

Äh, pitäis ommella nuita kestovaippoja yhelle tyypille kasa, ja tuntuu etten missään välissä ehdi millään! ja sit illalla kun olis aikaa pojan mentyä nukkumaan, oon niin väsynyt etten jaksa mitään.eilenki taas nukahin sohvalle hyvästi ennen kymmentä...

Mulla alkaa masun turvotus vähän laskea, ei oo enää semmonen pallo niinku oli joku aika sitte. Lauantaina ois miehen serkun lakkiaiset, nii saas nähä kuin masu pömpöttää siinä mekossa jonka laitan.. ;)

Upp3 ja masukki 11+6


 
jenninho B)
Täs suunnittelen zeppeliiniin lähtöä.. ku pitäs löytää jotku kevyet kesähousut.. mut ku ei taho löytyä muuta kuin farkkuja tai sit pellavahousuja ja haluaisin jotku joustavat siistit housut.. kait se pitää urheiluliikkeistä lähtä kahteleen!
Saatiin eilen pottumaaki tehtyä ja laitettua porkkanat + muut vermeet maahan. Tänään pitäs hakea kesäkukkia ja muutama tomatin + kurkun taimi kasvihuoneeseen.. :D isäntä ihan tohkeissaan, ku piiitkästä aikaa on kasvihuone taas käyttökunnossa (anopin jäljiltä ollut monta vuotta käyttämättömänä ja kasvo vain heinää), meinas et ei 3 tainta sorttiaan riittäis.. kuulemma pitää olla särkymävara :saint:
 
sukkapari me saatii pariviikkoa sitten kasvimaa käännetty, tarttis vielä vaa vähän lisää multaa ja lannotetta. Perunat on idätetty ja tomaatin,maissin, kurkun ja yrttien taimet hyvässä mallissa.
Jos tässä olis joku päivä reipas ni sais ton homman loppuun.. väsyttää vaa niin pirusti. :ashamed:
 

Yhteistyössä