***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Moikka kaikki :)

äityli tosi kurjalta kuullostaa tuo sinun juhannus. Tai siis se mökkeily. Miten aikuinen ihminen (miehesi siskon mies) voi käyttäytyä noin lapsellisesti. Olisin kyllä sanonut sille siskolle että eihän ainakaan tuon kanssa aio koskaan lapsia tehdä! Olisin kyllä antanu samalla mitalla takasin ;)
Onneksi kuitenki kotona kaikki meni hienosti. Oma koti kullan kallis.

upp sanoit sen niin hyvin; onneksi juhannus on nyt ohi. Lauantaiyönä mä kirosin juhannuksen alimpaan ****...!! Ja kaikki muutki juhlapyhät siinä mukana :D Mies oli tosi ääliö ja koko juhannus meni päin P ersettä! Eilen kyllä sitten sanoin miehelle todella monta valittua (ja vähemmän valittua) sanaa. Ärsyttää kun mies voi aina käyttäytyä miten haluaa koska "enhän se ole mä joka on raskaana". No joo eipä tietenkään ole, mutta yhtälailla sen olis raskaus otettava huomioon. Mut mitä vielä..
Anteeksi avautuminen, ottaa vaan niin pattiin vieläki.. Onneks mies lähti taas viikoks töihin niin saan täällä koota itseni rauhassa :D

Jaaha, hiiri lakkas pelittämästä. Ei toimi vaikka vaihdoin patterit. Pitää vissiin käyttää kone kiinni, ja repiä piuhat irti jos ei muuten ala toimimaan. Olenhan maininnut että olen koulutukseltani datanomi. Tiedän siis että noin niitä tietokoneita korjataan, kaikki johdot irti vaan :D

Hauskaa päivää kaikille :)
Myräkkä ja keiju 15+4
 
en oo pitkään pitkään aikaan käyny kirjottamas... mut lukemas oon käyny. mulla on tänään kiristelly tosi ikäväst tota mahaa, kovettuu aina välil ja ei satu, mut tulee sellain paineen tunne ja kiristävä olo tulee samaan aikaan.. mietin vaan sitä et missä vaiheessa käyn soittelemaan neuvolaan... kun rakenneultra on vasta heinäkuun 20.päivä... ja se ois vast seuraava käynti... esikoisest ei ollu tällästä...käyn ainakii stixaamas ite kusinäytteen... jotain hyötyä täst työpaikast...

mammaRoi! kovasti jaksamista exäsi kanssa. hölmöä touhua tuommonen!

ja äityli! on kyl otsaa ruveta tollasest asiast sukulaisten kettuilemaan... lapsi nukkuu miten nukkuu. luulis aikuisten tajuavan sen...

äippäliini83 ja rv 16+6
 
Moikka moi kaikille!

Ulkona on ihana ilma pitkästä aikaa! ihanaa!!! B)

Kylläpäs oli äitylillä kurja juhannus. Hyvä että lähditte kotiin jos ei kerran muut teitä ottanut huomioon ollenkaan. Ehkä ne suuttuu tai todennäköisemmin tajuaa kuin hölmöjä oli.

Miun anoppi oli onneksi tosi ihana ja huomioon ottava, käski mun ottaa rennosti tän kerran, yleensä autan ruoan laitossa, mutta nyt en "saanut". Oli ihanaa käydä valmiiseen pöytään sit syömään.

Juhannukset vietetty rauhallisissa merkeissä, aattona oltiin miu vanhemmilla ja kerrottiin uutiset, ei ollleet kauhian yllättyneitä. Iloisia kylläkin!

Anopille mentiin sitten lauantaina ja kerrottiin ja se meni ihan onnesta sekasin. olin vhän yllättynyt että se noinkin innoissaa oli vaikkei eka lapsenlapsi olekkaan. Se oli jotenkin niin tohkeissaan. Oli nekin kuulemma jo katellut et ihanku ois masu kasvanut, mut ei sit kehdannut kysyy jos en oiskaa ollut raskaana ni ois vaa haukkun läskiks! :LOL:

Tänään vielä miehen isälle kerrotaan ja mummolle ja vaarille. Sit viel siskot ja kaverit.

Luulis et paha olo menis jo ohi, mut ei. taas tuli työmatkalla ihan hirveä olo. Nyt yritän sinnitellä töissä. Ja viikonloppunakin otin molempina päivinä kolmen tunnin tirsat :whistle:

Nyt meen käväsee ulkona. Ku muutkii menee kessulle koko ajan ni mie meen ottaa arskaa hetkeks B)

 
Moi!

Minun tietoihin voi päivittää et la on 21.12...ultra näytti 22, mut sitä ei kuulema päivän takia rueta muuttamaan :)

Tänään ois iltavuoroon meno, 4 vapaata takana..tuntuu et on kynnys lähtee :D

Juhannus meni perheen kesken, käytiin veneilemässä, porukoilla grillaamassa ja lauantaina lohiongella :)

Ollaan koitettu Miksulle jo vähä puhua et äitillä on vauva masussa, eilen se aina tökkäs mahaan ku kysyin et missä vauva :heart:

Mut nyt tekemään ruokaa ennen töihin lähtöö.

Heidi ja pikkukakkonen rv 14+0 :heart:
 
Myräkkä, no höh, noi miehet!! Pitäis todella osata ottaa huomioon toisen tunteet jne. etenkin raskauden aikana kun on erityisen herkillä. Älä välitä, täälläkin niitä valittuja ja ei niin valittuja sanoja vuodatetaan harva se päivä. Jaksuja! :hug:

äippäliini83, kannattaa kyllä soittaa neuvolaan, etenkin jos yhtään alkaa tuntumaan kivuliaalta. Varmaankin ovat harkkasuppareita, minullakin ollut tuollaista. Tosi inhottavalta tuntuu, mutta onneksi monesti on ihan harmitonta kuitenkin. Voimia!

Lähden antamaan hiivanäytteen. En uskaltanut aloittaa gynen määräämää antibioottia, pähkäilin että jos hiivaa on niin sehän vain pahenee antibiootilla. Tuloksia odotellessa siis. Aion mennä neuvolalääkäriin perjantaina (vaikka kävinkin yksityisellä viime viikolla). Voi sitten ainakin kysellä lääkityksestä mahdolliseen emätintulehdukseen ja miettiä seurantaa suppareiden takia.

Aurinkoista päivää mammat!! =)


 
neuvolassa käyty, paino oli noussu, jee! maha on valtava mutta kohtu kasvaa suht ok käyrillä, ens viikolla ultra..
Kolarinki meinasin ajaa matkalla, onneks autossa toimi jarrut kiitettävästi, tuli mutkan takaa keskellä tietä kuorma-auto vastaan..

Delfis ja pööpötti ottaa nyt rauhallisesti supistelujensa kanssa, mulla ei kuulemma ole oikeasti tarvetta mennä töihin enää ennen mammalomaa, jesh. :snotty:
 
Nonni, nyt on käytynnä neuvolassa ja Agrimarketissa taimia ostamassa :D Neuvolassa siis painoa oli tullunna kilon verran ja hemog. oli niinkin hyvä kuin 141 :eek: oho! Ekalla neuvolakäynnillä oli 132. Toivottavasti ei nyt ole noususuhdanteinen koko raskausaikaa, eihän se mahdu lopulta edes suonissa kiertämään :LOL: No joo, kyllä se siitä vielä laskee, sanokaa minun sanoneen. Ja mitäs vielä... niin no joo, yritettiin sit oikein pitkään ja hartaasti kuunnella sydänääniä mutta eihän niitä mitä kuulunu. Onneks oli ultalaite ihan siinä vieressä, tosin vuodelta miekka ja kirves, mutta siinä oli niin huono kuva ettei sydämen sykettä saatu näkyviin. No kyllähän toi tirppana liikahteli jo siinäkin kohtaa mutta täti päätti silti että käydään vielä kattomassa äippäpolin puolella (se on meillä ihan siinä neuvolan tiloissa, odotussalin toisella puolella) paremmalla ultralla. Eihän siellä ollu se parempi laite edes paikalla kun se oli jollain lainassa jossain |O Noh, onneks oli äitiyspolin kätilö siellä paikalla ja katsoi sitten toisella melkein yhtä huonolla ultralla kuin mitä se ensimmäinen laite oli ja löytyihän sieltä sykekin ja kauheasti viuhtova pieni ihmisen alku. Joten siis kaikki hyvin vaikka neuvolareissulla tunti menikin :LOL: Seuraava neuvola-aika mulla on vasta elokuun puolivälissä ja sitä ennen rakenneultra 29.7. Että näillä mennään.

Nyt huilaamaan ja huilaamaan menköön myös kaikki ne jotka supistelujen kanssa värjöttelöö.

Raparperi ja Taimikki 14+5
 
Tervehdys!!

Supistukset vaivaa porukkaa, ottakaahan iisisti!! Ja hyvähän se jos niitä harjoitussuppareita tulee, on sitte kohtu kovas kunnos siellä finaalis :D

Päätä särkee jonkin verran, niskat ihan jumissa ja koko päivä auringossa ulkona ei tehny sille ainakaa hyvää. Mutta kun niiiiiin rakastan aurinkoa!
Huomenna vaihtuis viikko vissiinki, aika menee edelleen liian nopeesti!!
Palailen taas ku pää toimii paremmin.. :wave:
 
Huomenta vaan! Mahtava ilma. Sillä täälläki varmaan niin hiljaista?
Mulle tuli eilen postissa mini-läppäri, 9tuumanen. Ihana! Asentelen sit sitä tässä.. :)
Nyt on tullu sellanen etova olo, mitä ei oo viel ollukaan. Siis varmaan nyt ollu viikon verran. Et nälkä olis mut mitään ei saata syödä, ei oikein mikään maistu. Mun uus himo kuitenki on tullu; pommacia menis jos vaan kehtais juoda niin paljon ku haluttaa.. :D
Alavatsa ollu tosi arkana torstaista asti. Siitä asti ku kävin kävelyllä. Nyt jos istun hetken, ja kun nousen ylös niin sattuu nivusiin ku oikeaa jalkaa nostan. Lisäksi heikkoja supistuksia ollu. Inhottavaa. Ei mitään hälyttävää, mut ei tiedä pitäskö istua vai seistä, ku seistessä sit taas puutuu jalat :D Onneks tätä ei ole enää ku puolisen vuotta jäljellä ;)
Kylläpä taas tuli valitusta ja omaa napaa :D Sori mammat :)
Torstaina lähdetään reissuun; ihanaa! Ei tosin ihan nappiin menny majoittumiset, mut eipä sitä oo siellä majapaikassa kuitenkaan oleskelemassa..
Nyt pitäs alkaa siivoamaan alakerta. Laittais viimein loputki talvivaatteet pois :) Sit vois istuskella ulkona arskan kans ;)

Myräkkä ja keiju 15+5
 
Nyt on käyty äitipolilla sen seulahälytyksen vuoksi. Lääkäri ultras ja kaikki ok, mutta punkiota ei voi tehdä ku istukka etuseinässä.. Varattiin ens viikolla uus aika, mut nyt aloin pohtimaan että pitäisköhän tuo perua.. Ei se riski ollu kuiten ku 1:220 =)
Olihan se mukava ku sai taas katella ku toinen masussa pyöriskeli :heart:
 
raparperitaivas hienoa kun syke löytyi! Kyllä se on aina yhtä ihana ja helpottava kuulla. :)

Myräkkä onnea uudelle miniläppärille! :D Älä sinäkään ihan hulluja siivouksia siellä suorita. Voimien ja voinnin mukaan.

unnalle onnittelut ultrakuulumisista. Hyvä kun kaikki oli hyvin! :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä... supparit on ennallan. Muuten vointi onneks hyvä. Tänään onki sitten taas poksupäivä :D

Delfis ja pikkudee 17+0 POKS!
 
No nyt on alakerta siivottu. Löyty lapasta ja pipoa jotka pitäs nyt pestä kesälomareissua varten.. Viime kesänä otin pelkkiä kesävaatteita, korkeintaan takit oli matkassa. Ja aurinkorasvaa ostin pojalle. Mitä vielä, ekana päivänä jouduin marssiin kauppaan ostamaan pojalle villasukat, pipon, lapaset ja jotku paksummat pöksyt. Enkä enää ikinä aio lähteä kesälomareissulle ilman kunnon vaatekerrosta :D
Suihkussaki kävin, ja anteeksi jos jaan tämän tiedon teidän kaikkien kanssa, mutta ekat peräpukamat tulleet :x Esikon aikana ne oli ne kurjimmat jutut koko raskaudessa, ja nyt tuli jo näin aikasin! Ei muuta ku kuivattuja luumuja ostamaan.. Ja reissussa käydä apteekista ostamassa voidetta siihen vaivaa..

Nyt ulos, käydä isovanhemmilta kerjäämässä vähän poron jauhelihaa ku oma on loppu. En kertakaikkiaan pysty noita sian/naudan jauhelihoja syömään..
 
Ihana ilma tosiaan, ja joku joutuu homehtuu töissä, melko reilua sanoisinko :kieh: Kesälomaankin vielä 3,5 viikkoa ja silloinkin pidän vaan 2 vkoa lomaa, muuten töitä jäljellä 12,5vkoa, jesjesjes.

Mulla särkee selkää istuessa, ja sitten kun lähtee liikkeelle niin sattuu nivusiin/alapäähän. Tooodella mukavaa... Mut tosiaan, onneks ei oo kuin vajaa puoli vuotta jäljellä. Muuten ollut suht hyvä vointi. Viikonloppua odottelen, että pääsis ottaa aurinkoo ja rentoutuu, esikkokin menee isälleen viikonlopuksi, saadaan olla miehen kanssa kaksistaan.

ansku ja vaava rv 15+4
 
Eilen tuli kirje veriseulatuloksista, sen mukaan kaikki kunnossa. Ostin tänään ekat mammahousut. Piipahdin kaupunkireissulla Nicky&Nellyssä ja löyty kivat farkut -50%. Vielä ei kyllä toviin tarvi niitä jalkaan vetää kun normihousut menee ihan hyvin.

Eilen oli meillä höyläystalkoot raksalla ja tänään vielä jatkoivat hieman. Kävin nyt kaupungissa maaleja ostamassa, pitäs ruveta paneeleita maalailemaan.

Täällä tuntuu nyt oireet aikalailla hävinneen. IHan satunnaisesti saattaa yökkäyttää mut tosi vähän enää ja väsymystä ei enää oikeestaa oo, tai ainakin se on paljon vähempänä. Näihin aikoihin ne viime raskaudessakin katosi. Nyt on vaan tuo satunnainen verenpaineitten lasku tullut tilalle, mutta jospa tää tästä, kun muistaa tarpeeksi syödä suolaa ja juoda.

Sanle ja tonttu 13+5
 
Heippa mammat!

Vähän sain luettua kuulumisia, mutta omaanapaa taitaa nyt siltikin enimmäkseen tulla.
Reissusta palattu enemmän ja vähemmän levänneinä. Jonkin verran rusketusta tuli kyllä hankittua, ihmeen vähän tosin siihen nähden että ekalla viikolla lämpötila keikkui 50 asteen kieppeillä... Esikoisella oli kunnon kriisejä vähän väliä ja syömisistä ei meinannut tulla mitään, kun olisi pitänyt sylissä tai sohvalla istuen syödä eikä ollut kunnon pöytää. Muutama hammaskin tosin oli taas tullut eli olisikohan niillä ollut myös osuutta asiaan.

Pahoinvointia ei ole ollut viimeisten kahden viikon aikana joten taisi ilmastonmuutos ja "lepäily" auttaa. Toivottavasti pysyykin jo poissa. Aika ei tahdo riittää mihinkään, kun pitäisi hoitaa kaikenlaisia asioita joiden takia pitää juosta ympäriinsä ja tuolla julkisissa aikaa tuhrautuu aina älyttömästi. Vähän olen tuntenut liikkeitä ja isoliuta verikokeita olisi tehtävänä, mukaan lukien se trisomia21 testi. Ajattelin huomenna yrittää siis laboratorioon heti aamusta. Kahden viikon päästä taas tapaaminen gynekologin kanssa. Viikoista ei hajuakaan, pitääkin tarkistaa missä mennään.

Saini + tintti (tarkistuksen jälkeen 14+5 tai ultran mukaan 16)
 
Ajattelitko, että jättäisitte kokonaan tuon lv-punktion tekemättä, vai kokeiletteko uudelleen viikon päästä?
Sinun juttusi tulivat esiin, kun kuumeisesti viimeviikon keskiviikon järkytyksen jälkeen aloin etsimään tietoa noista tulosten tulkitsemisista.

Taustaani siis hieman;
Oikeastaan kuuluisin varmaan tänne (la 28.12 tai merkattu tod.näk.30.12), mutta kun kaikki muut 4 lastamme ovat antaneet odottaa pitkään itseään yli laskettujen aikojen, niin minusta tuntui luontevammalta kirjoitella tuonne tammikuisiin.

Viime ke kävin nt-ultrassa ja 2 eri kätilöä tutkaili ja tulivat tulokseen, että niskaturvotusta olisi 3,3mm :( Muuten kehuivat kovin kaiken olevan kohdallaan. Myös nenän näkemisestä mainitsivat, mutta onko sillä mitään merkitystä. Minä vain muistelisin jostain lukeneeni, että ainakin nenäluun näkeminen on hyvä merkki, sillä yleensä varsinkin down-lapsilla tuo olisi kehittymätön... Mutta nää jutut on luettu tuon käynnin jälkeen enkä siis osannut asiaa edes tiedustella.

Koska pää oli niin sekaisin kaiken järkytyksen jälkeen, niin soitin seuraavana päivänä äitipolille ja juttelin edellispäivän kätilön kanssa ja hän oli tosi empaattinen.
Hän lupasi, että kun tulokset tulee, niin koittaa mahd pian saada ajan lääkärille, jos haluamme vielä asiaa miettiä miten edetään.
Olisin saanut suoraan ilman verikoetta tuon lv-punktion, sillä on täysin varmaa, että koska tuo nt tuon verran, niin hälyyttää jo pelkästään sen takia.
Sama kuitenkin on kuulemma odotella, sillä tuota punktiota ei ennen rv14 voi tehdä, koska lapsivetta ei ole tarpeeksi.

Mutta koska olemme nyt jo valmiiksi miehen kanssa niin huolesta sekaisin ja minun mielenrauhani ei anna periksi odotella loppuun asti mitä tuleman pitää, niin kyllä minä aion mennä siihen punktioon, vaikka parin viikon tulosten odottelu on varmaan se tuskaisin osa.

Olen aivan sekaisin huolesta. Toisena päivänä menee hyvin, toisena tosi huonosti, enkä tee muuta kuin makaan sängyssä seiniä katsellen ja itkeä tihrustan aina väliin, kun oikein alan ajattelemaan asioita liian pitkälle...juu on mietitty jo hautausasioita myöten... :( Mies sanoikin, että olen maailman pessimistisin ja negatiivisin ihminen! :(

Asiaa ehkä vielä pahentaa kaikenkaikkiaan se, että olen pakon edessä kertonut vain siskolleni, jota en kokoajan viitsisi vaivata näillä asioilla (niin ihana ihminen kun siskoni onkaan) , eli tukea ja turvaa huonoihin päiviin ei ole :(
 
Tervehdys vaan tänne!

Täällä on arkeen palattu loman jälkeen ja ihmetelty työpaikan menoa. Yllättävän hyvin on lähtenyt taas työt käyntiin, vaikka tuntuukin, että on unohtanut jo vaikka mitä.

Huomenna olisi lääkärinla, saa nähdä mitä siellä sitten. Painon tiedän olevan noussut, kun tuli kesälomalla hiukan herkuteltua. No, kunhan ei sokeria löytyisi.

Ei kai ihmeempiä. Nyt en edes enää muista pitikö johonkin minun kommentoida jotakin. Hattaraa pää täynnä.

Kattiina ja Möykky 17+5
 
:wave: työt ja "iltaelämä" vie niin ajan ettei koneelle meinaa keretä..
ihana kun se raaastava väsymys alkaa pikkusen hellittään! Isäntä lähti hakeen meille vaunua, ku pitäs alkaa pakkaan ja lähteä sille ihka ihanalle kesälomareissulle :D
Masu jakselee kivasti, eipä tuota ole juuri kerenny ajatteleen koko masua.. illasta ku mahallaan makkaa, ni oon tuntevinani pieniä hipaisuja, mut voivat olla vielä luulotautia :| :heart:

 
Unnalle voimia ja uskoa, että teette oikean päätöksen punktion suhteen!

Tylsä pistin :hug: ja jaksamista arkeen!! Veriseulan tulos vie viikon ja sitä sitten verrataan siihen ultramittaan ja ikään ja johonkin ja sitten tulos olisikin valmis. Minun nähdäkseni, jos siis tarkoitat tuota alkuseulaa?
Minulla oli se veriseulantulos jo ultrassa mukana...

omaa napaa...
Ihana ilma ollut. Ulkona siis oltu melkein koko päivän. mies on lomalla, mutta rakentaa autotallia ja esikoisen perässä saa juosta, kun haluaa kiivetä tikkaille ja sahata ja naulata jne. Omat lelut ei kiinnostaisi pätkääkään, jos on työkaluja lähettyvillä.
Minä joudun kohta luopumaan vatsallaan nukkumisesta :( Nyt pitää jo toista jalkaa pitää koukussa ja olla sillai puolittain. Ja vatsalleen pääsen taas vasta joskus vuoden pästä, kun rinnat kasvaa ja on sen verran täynnä, että synnytyksen jälkeen voi edes uneksia vatsallaan olosta....


Mutta nyt nukkumaan..

Enni
 

Yhteistyössä