***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Sanle ei eksällä oo kaikki kotona mie sen nyt tiiän..otankin uuden numeron ja salaisen..loppuu se häirintä,muutenkin kaikkia vielä ennen kuin muutto takana yms..
kattelin käytettyjä vaunuja tuolta markkinat-osiosta,mut ei vielä kannate ostaa..milloin olis se aika laitella vaaville kampetta ?
tetasha mulla oli neuvolassa 142 syke onko sit 3 poika tulossa =)
 
MammaRoi: Voihan se olla että sieltä kolmas pojan vesseli tulee :heart: Mutta eihän noihin nyt täysin luottaa. Enemmän hupiahan tämä on tämmönen arvailu :) Noista lastentarvikehankinnoista. Kai niitä voi tehdä sillon kun siltä tuntuu ja sit ku "uskaltaa" Oonhan minäkin jotain pientä jo laittanut, tosin isompaa ei tarviikaan laittaa.

Huomasin muuten että lastenturvassa oli Oran vaunut tosi edullisessa tarjouksessa. Tosin saatavilla ei ollu ku yks tietty väri. Mut jos Oran vaunuja joku on harkinnut ja väri miellyttää niin kannattaa tsekata. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_102&products_id=254
 
Huomenta täältä pohjoisesta,täällä yksi mamma jo aamukahvia hörppii :xmas: uni loppu kun seinään,nukahdin niin aikasin...ihanasti aurinko nousee uusi pv taas B)
Sanle Oran vaunut olis hyvät,eikä nuo ole pahankaan hintaset ;)

kyllähän mie toivon tyttöäkin,kun 2 ihanaa poikaa,eihän sitä tiiä,kumpikin on tervetulleita,toivon paljon terveyttä vaaville :heart:

miekin saan kaveritla jolla kaksoistytöt,niin vauvale sängyn yms kampetta,vaatteita..kyllähän sitä itsekin ostaa

:) :heart:

iltasella oli taas etova olo,olen himo ruisleivän syöjä nyt,heh,jäätelöä en voi sietää.. :/
jos tämä etova olo lähtis pois..no sit ainakin kun vaaveli maailmassa..

nyt aamulehteä lukemaan

:hug: kaikille!!

katja ja masukki kohta rv jotain 12 ja iihanat aleksi ja aaro
 
Huomenta!

Esikoinen herätti jo tuossa 6.40 |O No nyt on aamupalat syöty ja tämä mamma iloitsee kun poika osas äsken jopa ilmottaa pissahätänsä eikä sohvalle pissannut kun ilman vaippaa oli. Näkyy olevan että ilmottaa hätänsä useammin sillon kun on paljain pyllyin. Mut jos vaippa on päällä niin sitten ei kyllä pissoja ilmottele.

Oran vaunut: Mun serkun tytöllä on semmoset ja se serkun vaimo on kyllä niihin ihan tyytyväinen ollut. Ovat tukevat ja kaikin puolin toimivat pelit. Aika isothan ne kyllä on. Hieman leveemmät ku meijän Emmaljungat. Mut noissa Oran vaunuissa on kyllä tosi hyvä tuo kiinteä hyttysverkko. Emmaljungan tuo kiinteä on aika surkea, kun ne sivut jää auki ja tietäähän sen että vaunu on sen jälkeen täynnä itikoita. Oonkin ostanut kokonaan irrallisen hyttysverkon niihin, mitä viime kesänä käytin niin ei itikat päässyt nukkuvaa lasta vaivaamaan.

Meillä ois tarkotus juhannusaattoillaksi mennä mun serkun ja sen miehen luo. Asuvat tuossa vajaan 10km päässä maalla. Ois tarkotus saunoa ja kokko polttaa ja SYÖDÄ. Muut varmaan keskittyy enemmän tuohon juomapuoleen, mut minä ajattelin panostaa syömiseen :)

Joo mutta jos lähtis päivävaatteita kattelemaan päällensä ja sitten pyykin viikkaukseen.

Sanle ja saunatonttu 12+6
 
Tervehdys van täältäkin!

Mammaroi Ihan uskomaton kyllä sun exäs. Haleja sinulle :hug:
Minä olen jo aika paljon hankintoja tehnyt, paljon saadaan käytettynä ja käytettynä olen ostanutkin sitten tavaraa, kun on sopivaan saumaan sattunut. Mukava hankkia toisaalta pikkuhiljaakin, niin ei mene kerralla niin isoja summia rahaa.

Tänään pitäisi lähteä reissun päälle taas. Helsinkiin päivällä ja yöllä pois korvat soiden luultavasti :LOL:. Iso porukka on meitä lähdössä ja saa nähdä, kuinka osaa jaksan yöllä, mutta eipähän tuo onneksi ole kuin muutama tunti matka-aikaa aina.

Täällä juilii välillä alavatsaa, ei jatkuvaan. Olisikohan ihan kasvukipuja. Ensi viikolla kuitenkin lääkärineuvola, niin voi kysellä sitten.

Muuten, onko muille tehty sisätutkimusta? Minä tässä kaverin kanssa haastoin ja ihmettelin, kun ei ole minulle tehty. Sanoi, että onhan ultran yhteydessä varmasti lääkäri katsonut, mutta vähän epäilen, kun ei tuo muuta minun mielestä katsonut kuin, mikä on niskaturvotus ja onko sikiöllä kädet ja jalat yms. mitä nyt siinä vaiheessa näki.
 
Kattiina Sulle varmaan tehdään se sisätutkimus siellä lääkärinneuvolassa. Ei niskapoimu-ultrassa kuulukaan tehdä muuta kuin se ultratutkimus. Mulla tuo lääkärinneuvola oli jo rv 9 jolloin tehtiin myös alkuraskauden ultra ja siinä yhteydessä lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja tarkisti kohdunsuun ja -kaulan tilanteen. Tarvittaessa ottavat myös papa-näytteen jos edelliskerrasta on kulunut aikaa.
 
Heipat kaikille!

Uskomattomalta kuullostaa mammaroin tapaus :( Ei sun auta ku vaihtaa numero salaiseksi, pääset rauhaan. Onko mies katkera?

Sisätutkimuksesta, mulle ainaki tehtiin se varhaisultran yhteydessä. Papa koetta ei kyllä ottanu, vaikka edellisestä kokeesta on niin kauan etten edes muista. Olisko ennen esikkoa otettu? Vai otetaanko se jälkitarkastuksessa, ei kai?

Tääl viel kituutan viimeset puol tuntia sokerirasituksen kans. Aamulla kymmeneltä otettiin paastoarvot, oli 4.7 (jotain sinne päin, en muista tarkkaan). Sit join sen litkun. Puol tuntii sit otettiin tunnin arvo joka oli 5.8 eli ei ainakaan liian korkealla, mut liekkö jo liian matalalla? Puolen tunnin päästä se kahden tunnin arvo, sit pääsen syömään!! :p Tosin ei mul niin kauhee nälkä oo ku kuvittelin, totta se glukoosilitku on niin energiapitoista et pitää nälän loitolla?

Myräkkä ja keiju 14+6
 
Myräkkä: Mulla otettiin esikoisen jälkitarkastuksessa papa koe, eli siitä nyt vajaa 1,5v aikaa joten nyt sitä ei sitten otettu. Otetaan taas jälkitarkastuksessa. Olisivat sillon esikoisen aikaan ottaneet jo ekassa lääkärinneuvolassa mutta kun edelliskertaisesta näytteestä oli alle 2v niin ottivat vasta jälkitarkastuksessa.
 
Sanle Näin arvelinkin. Tosin täällä ei lääkärineuvolaa ole näin aikaisin, jos ei ole erikseen syytä tai tarvetta ja minullakin eka olisi ollut vasta elokuun puolessa välissä. Eipä sillä, että nyt mitään syytä olisi itsellä ollutkaan huoleen. Jänniä vaan nämä paikkakuntakohtaiset erot.
 
heipsan! :wave:

Käsittääkseni papaa ei mielellään oteta raskauden aikana.

Ja heti taas omaan napaan (anteeks): sain tälle päivälle yksityiseltä gyneajan, neuvolan kautta olis mennyt 2 vkoa lääkäriaikaan ja n. kuukausi ultra-aikaan. Et sillee. Eipä olis rahaa laittaa yksityiseen, mutta kun pariin yöhön ei ole saanut nukuttua eikä oikein jalkeilla pysty olemaan kivun ja paineen takia, niin pakko päästä selvittämään asiaa. Ja tietty helpompi kestää jos tietäis onko masukilla kaikki hyvin ja mikä on kohdunkaulan tilanne..

Täällä vähän näyttäisi aurinko paistelevan, lähetän sitä kaikille muillekin!
:)

pööpötti ja masukki 15+3 :heart:
 
Pööpötti, outoa ettei lääkäriin pääse :eek: tuut sit kertomaan mitä näky! mulla on ens viikolla ultra jossa katotaan tilanne..

Jisse, kiitos postista! loistavasti tuomosia erilaisia ni erottaa puklurätit vaipoista, vaikka koneessahan ne puhdistuu.
 
Kylläpä tuli eilen paha mieli kaupungilla. Oli jo TOSI isomasuinen tuleva äippä ja veti tupakkaa kuin viimeistä päivää.
Toki arvelen tälläkin palstalla varmasti tupakoivia olevan, mutta moni kuitenkin raskaaksi tullessaan onneksi alkaa lopettamaan tupakan polttoa.
Tuo äippä ei ollu vielä tuossakaan vaiheessa sitä tajunnu, sytytti toisen heti perään :'(
 
tetasha |O tai sit ne jota viel odotus aikana polttaa "tajuavat" olla vetämättä yleisellä paikalla.. kyl mua kieltämättä hävetti erään kaverin kans kävella kaupungin läpi, kun se ISO:n mahan kans poltti (eikä mul ollu pokkaa sanoa, et oota edes et päästään kaupungin ulkopuolelle)!!
ja ku km jälkeen käveltiin pois naistentautien pkl ja joku äiti oli tupakalla oven pielessä, voi että kirpasi.. :'(
Papasta mul on otettu se esikosta ja tästä ekassa lääkärineuvolassa, samoin tehty sisätutkimus.. se joka meni tuos välissä kesken, ni papa olis otettu vasta jälkitarkastuksessa!
Pitäs pikkuhiljaa alkaa valmistautuun et meille tulee jussina vieraita :D ts. leikkaan nurmikkoa B)
 
Heissan kaikille !

tässä aamukahvia hörpin,jaahas se olis juhannus kovaa vauhtia tulossa,käydä vielä ruokakaupassa tässä tänään,taitaa jussi mennä pakatessa,mitä menen kaverini luo poikien kanssa istuun iltaa.minulla onkin uusi liittymä,salaiseksi laitan...ei häiritse tuo yksi sit..ärsyttää suunnattomasti.. :/
eilen oli virhe syödä kaalilaatikkoa,tuli kauhea masukipu,turvotti :eek: tässä olotilassa en syö toista kertaa..
koivukäpy haleja migreenin kans :hug:
tuosta papasta ei mielellään oteta raskaus aikana,miekin tiiän kun meinasivat ottaa esikoista..ihana mulla maanantaina lääkärinla,kuulee sydämen jumputukset :heart:
nyt aamulehteä lukemaan...

mamma ja piiperö kohta rv 12 ja pojat
 
Nopeat Jussin toivotukset täältä!!!

Kiva et posti oli löytänyt Koivunkäpy perille!!!

Tänne ei kummempia, jotenkin seisominen tuntuu pahalta tuonne alamasulle ja pari päivää on ollut tosi kovia "menkkamaisia" kipuja, en tiedä mistä johtuu, mut toivotaan ettei mitään pahaa ainakaan.

Muutama koneellinen pyykkiä ja silaus kotiin, niin eiköhän sillä yx juhannus mennä.
Ruokakauppa ja aaahhh saan rakennekynnet tänään :D Siis vedän nuo kynnet aina matalax hampaillani :kieh: joo, ja nyt olen päättänyt et pureskelu loppuu!!!!

Mutta nyt hommiin, ja kivaa Juhannusta tosiaan kaikille :wave:

Jisse ja :xmas:
 
Täällä rouviinnuttiin lauantaina =) supistelut jatkuu ja välillä melkein itkettää kun alkaa pelottamaan se että kohdusta loppuu puhti taas kriittisellä hetkellä tän aikaisen supistelun takia.

Syke oli 152 eli tyttö sen mukaan olis tulossa mut muut kertoo et poika , Oon taas karvainen kuin apina :) Olen herkistynyt mansikalle jota ei koskaan ole ollut :( Hirvee kutina ja ihottuma. ettei vaan enteilisi että vauva tulee olemaan allerginen. Liikkeetkin taisin eilen tuntea :) pientä kuplimista eikä voinut olla muistamatta et tällaista se oli viimeksikin :) sitä ihanuutta kesti pari kolme minuuttia.

Esikoinen tässä sairastui. 2 päivää ollut kuumetta ja ihan tukossa. Nyt sit haukkuva yskä ja hengenahdistusta eli lääkäriin käy matka :(
 
Aivan ekaksi mamx2 onnea rouviintumisesta! :heart: Oli varmasti kauniit häät?

Minä miehelle yritän vihjailla että eikö olis jo aika kosia. Suoraankin sanoin, että minusta olisi ihana kun minulla olisi sama sukunimi ku lapsillani. Mies vain tokaisi että laitetaan sit tälle tulokkaalle mun nimi *pah* En taida päästä ikinä naimisiin :snotty:

Eli jos papa otettu jälkitarkastuksessa, niin siitähän on pian jo 3 vuotta aikaa. Onhan se aika pitkä aika, mut ei kai liian pitkä? No alkuvuodesta sitte ottavat jokatapauksessa sen :)

Eilen sokerirasituksessa kaikki oli hyvin. Se 5.8 oli korkein arvo, tunti litkun nauttimisen jälkeen. Ja alle 10 sen pitää olla :) Lääkäriin sain ajan 8.7. katsoo niitä sokereita ja tuota minun jalkakipua. Tänään masensi aamulla niin paljon että päätin ruveta vähän liikkumaan. Kun kerta töissäkään ei käy, niin ehtis kyl hyvin käydä kävelyllä. Tuntuu et maha on vain iso läskikasa, kun ei vauvamahasta vielä tietoakaan.. :(

Eilen sain uutisen että työpaikalleni (800neliön päivittäistavaraliike) oli edellisenä yönä murtauduttu. Koko edellisen päivän kassa, sekä kaikki pohjakassat oli viety :( Tuli oikein kuvottava olo siitä, eikä sitä vieläkään usko että sellaista voi käydä. Onneksi olen sairaslomalla enkä ainakaan ekana löytäny murron jäljeltä olevaa ulko-ovea tai typötyhjää kassakaappia. En varmasti olisi osannut tehdä yhtään mitään..

Taidan tästä käydä kaupassa ja lähteä kävelylle. Mukavaa päivää kaikille :)

Myräkkä ja keiju 15+0 POKS
 
mamx2 onnea tuoreelle rouvalle! :flower: Ja voimia suppareiden kanssa, ei ole kivaa..

Koivunkäpy
toivottavasti migreeni helpottaa! Voimia!

apila87
ihanaa että ultrassa kakki hyvin!

(.) Oli tosi ihana gyne eilen, onneks mentiin. Kaikki oli hyvin, paikat kiinni ja pikkuinen oikein vilkas. :) Sanoi et näyttäis emätintulehdukselta ja kirjoitti siihen paikallista antibioottia. Ja kivut kohdun kasvukipuja, ja kun minulla mahdollisesti endometrioosia niin se voi myös vaikuttaa. Nyt on ainakin helpompi odotella ajan kulumista kun tietää et masukilla kaikki hyvin. Niin ja jalkovälissä näkyi melkoinen varustus! :LOL:

Hyvää juhannusta kaikille!!

 
Mä kans odottelen kosintaa... Viime viikonloppuna yleisesti kaikkee juteltiin ja siinä sitten sopivasti telkasta tuli Meidän häät-ohjelma, niin mies sitten kysyi, että haluanko mä mennä naimisiin, sanoin, että tottakai haluan. Joskus olen sanonut sille, etten mä taida koskaan mennä naimisiin... Se asia jäi sitten sinällään siihen, että tokaisin vielä, että juhlat haluan pitää vasta sitten kun olen synnyttänyt ja laihduttanut nää läskit veke, eli joskus vuoden päästä syksyllä vaikka... Mut kun mennään maistraatissa joka tapauksessa naimisiin, niin siellähän me kyllä voidaan käydä vaikka heti, no eipä se ukko siihen sitten mitään kommentoinut... Pientä toivoa kyllä elättelen, että ees kihloihin mentäs ennen tän vauvelin syntymistä, mielellään tietty kyl ihan naimisiinkin. Nimiasiaan se ei vaikuta mitenkään, koska aion pitää oman sukunimeni, koska esikoinen on mun nimissä, enkä halua muuttua eri nimiseksi kuin hän, vauvelin sukunimestä ei ole ollut puhetta, pitää sanoa miehellä, että vauva saa hänen nimensä jos ollaan naimisissa ennen sitä :LOL:

Huomenna poksuu viikot, alkaa "jo" 16. viikko :heart:
 
Moi! Pikaisesti täältä sairaalasta kirjoittelen, että leikkaus meni hyvin, ja mikä tärkeintä, vauva voi hyvin! :heart: Kysta poistettu, ja toinen munasarjakin sai jäädä, vaikka alustavasti oli puhe että se poistetaan. Mutta molemmat siis tallella :) Vointi on jo ihan ok, vaikka nyt vielä vähän on kipuja kävellessä ja istuessa. Mutta eiliseen verrattuna loistofiilis! Täälä on tarjolla niin hyvät lääkkeet :D Tänään kotiin, ja saikkua nelisen viikkoa ja sit kesäloma päälle, sitten töiden jatkuvuudesta ei olekaan varmuutta :/

Viikkoja tänään 17 (tai 17+1)! :) Aika menee tosi nopsaa!

HYVÄÄ JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
 
Pööpötti Tarkoitatko että teille ois poika siis tulossa!? Siis näkyi jo selvästi vauvan sukupuoli? Minäkin jo malttamattomana mietin kumpihan sieltä tulee... Hienoa ettei sieltä mitään hälyyttävää vauvan kannalta löytynyt!

Mamx2 onnea naimisiinmenon johdosta! :flower

Yön Musta Ninjapinja Hienoa että leikkaus sujui hyvin ja sait molemmat munasarjatkin pitää! Toivottavasti kipuilu loppuu pian!

Minä tässä lohikukkosia paistelen ja sit pitäs vielä lihapullakastike vääntää ja viedä raksalle ruokaa. Vettä tihuuttaa sataa ihan jatkuvasti, masentava ilma. Sisko onneks tulee tuossa iltapäivällä juhannuslomalle Helsingistä ja eiköhän sitä huomisesta ihan kiva ilta tule hyvällä porukalla vaikka sää onkin mitä on.

Sanle 13+0
 
Yön Musta Ninjapinja kiva kuulla että leikkaus meni hyvin, voimia paljon ja toivottavasti kipu helpottaa pian! :hug:

Sanle
, siltä se kovasti vaikuttaa. :D Oltiin ihan ihmeissämme kun gyne kysyi että haluatteko tietää sukupuolen ja sit siinä hölmistyneinä pyöriteltiin silmiämme ja sanoin että joko se näkyy, että jos näkyy niin saahan sen kertoa. Ei kait se satavarmaa tietenkään ole mutta kyllä lääkäri hyvin varmalta vaikutti. Hih, hassulta tuntuu, mutta hyvällä tavalla. :)
 
Moikka moi!
Taaskin tuli parin päivän tauko palstailuun, töitä on niin ettei tiiä mihin suuntaan sit repeilis koko ajan.

Lueskelin teidän jutut läpi, mutta en taas tajunnut kirjottaa ylös mitä kaikkea piti kommentoida, anteeksi kaikille etten huomio teitä, väsymys tekee musta entistä enemmän hatara-pään

Jisse Mie kans oti rakenne kynnet pureskelun takia, vuoden niitä pidin ja sitten ajattelin että kokeillaans ilman, nyt ollut puol vuotta pois eikä tekis enää mielkää pureskella, kynnet on "parantunut" vuosien pureskelusta ja kasvaa ihan erilailla, nyt tietty syön vielä vitamiineja joka auttaa. Eilen tein ekaa kertaa ikinä itelleni ranskalaisen manikyyrin mikä onnistu yllättävän hyivn. Kynnet alkaa olee jo liiankii pitkät ku en raattis niitä viilata ollenkaan. Onneksi on nyt niin vahvat ettei enää ees repeile!

mamx2 Onnea rouviintumisesta!

Tänään käytii lääkärineuvolassa ja kuunneltii pikkaisen sykkeitä Hyvin siellä jumpsutti ja toissapäivänä vasta kuulukin ekaa kertaa tolla kotidoplerilla kunnolla.. ihanaa nyt voi kuunnella vaikka joka päivä masukasta!

Neukkatuloksia:

Paino noussut neljässä viikossa 1700grammaa eli noin 425/per viikko. (omasta mielestä oon syönyt nyt tosi tervellisesti ja silti noussu noin paljo.

Paineet 125/73

Nyt oli sitten neukka-täti jäänyt äippälomalle ja oli ihan uusi hoitsu taas. Ihan mukavalta kyllä hänkin vaikutti ja lääkärikin oli ihan kiva.

Eipä mulla sen kummempia ollutkaan, tänään ja huomenna vielä töitä ja sitten lauantaina mökille.

Hyvää juhannusta kaikille!




 

Yhteistyössä