***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Merkki tänne.

kattiinalle onnea :flower:

jaksuja pahoinvoiville, väsyneille ja muuten sairasteleville :hug: :hug: :hug:

ihanaa, ens viikoksi töihin, voi että ootan innolla!!! :)

poitsun 10kk neuvolassa käytiin pari tuntia sitte, hyvin kasvaa ja kehittyy.:)

ja oma masu kasvaa myös.. :D jotain tuntemuksia on alamasulla ollu mut en ees ajattele niitä viel liikkeiksi kun esikostaki tunsin vasta rv 20 ekat kutittelut :) oon kirjottanu odotuspäiväkirjaan silloin että liikkeet tuntui kuin masu olisi ollut löysänä, semmosta kevyttä vipellystä oikealla puolella :)

Upp3 ja masukki 14+4
 
Hei!!

Anmariiille ja mammaroille :hug: Ja voimia!

Heili: Voi mikä tilanne sulla on! Onnittelut nyt kuitenkin hyvästä näkymästä ja pahoittelut kun ei toinen tonttunen ollut jaksanutkaan kehittyä :hug:

Omaan napaan ei uutta, massu alkanut kasvamisen ja tekee sen sellaisella rytinällä että huh. Housujen kans alakanu tehdä tiukkaa tosi nopeesti, vielä ei tarvitse mammavaatteisiin siirtyä mutta täytynee alkaa niitä etsimään nyt. H&M:n paketti odottaa postissa ja siellä ois farkut, toivon mukaan sopivat.. Hameita ja mekkoja onkin niin paljon hellepäivien varalle ja verkkareita sun muita että kesä pitäis pärjätä mutta syksyksi ois ihana saada jotain odotusajan vaatetta..

Tarttee tästä mennä laitteleen välipalaa ja pukee lapset tuonne vesisateeseen, tykkähän ne ei sillä mutta ite en kosteen kelin ihminen oo ollenkaa. Tekis mieli käpertyä peiton alle ja kattoo kunnon hömppää televisiosta..

Heippa :wave:

-Maukkis ja toukka 12+6???
 
Vau äippäliini83, ihanaa, että liikkeitä jo tuntuu. Mulla nyt viikkoja 15+2, enkä ensimmäistäkään liikettä ole tuntenut. Edellinen pirpana alkoi myös aika myöhään liikkumaan niin, että sen tunsin. Mutta ei kiirettä, ennen ensimmäisten liikkeiden tuntemista ei tule myöskään stressattua, ettei niitä ole tänäänkään tuntunut... :LOL:

Jaksuja kaikille niitä tarvitseville :hug: :flower:
 
Heissan.
Onpas täällä hiljaista..
Oli tosi hieno ilma tänään. Tai no aamun sato, sit ku lakkas satamasta niin aurinko tuli esiin ja lämmitti, yli 20 oli lämmintä. Ihana ku poikaki pysty t-paitasillaan olla ulkona :)
Tuli tänään postissa verenpainemittari. Mittailin sit tietty heti ku sain sen, niin 93/57 näytti. Alhaalla on.. Pääsenköhän mä enää ollenkaan töihin, siis jos tuo ei rupea tuosta nousemaan. Niin arvaamattomasti tulee kyllä ne kohtaukset, etten ottais riskiä saada sellasta kohtausta töissä, minkä eilen sain..
Poika vissiin nukahti. Pitäs viel laittaa pyykkiä kuivumaan, pääsis sit itseki nukkuun.

Myräkkä ja keiju 14+4
 
Ihana, että muidenkin on tarvinnut jo äippähousuihin turvautua. H&M: n äippäpaidat onkin nykyään reilusti pidempiä kuin vuonna 2007, mutta musta ihan ok.
Saas nähdä paljonko hameita tänä kesänä saa käyttää. Tänään täällä ainakin satanut koko päivän ja se on tietänyt vesilammikoissa läträämistä. Jei.

Mä kävin vkl saunassa ja sen jälkeen tuli niiiin huono olo että huh huh. Oisko verenpaineet sitten mennyt niin alas, mutta ei auttanut kun pötköttää sohvalla. Onneksi oltiin mun siskolla ja mun äiti siellä kanssa, niin katso poikaa sen aikaa kun minä lepäilin.

huomenna olisi pojalla hoitopäivä, vielä viimeinen ja sitten elokuussa taas jatkuis. Mun pitäs saada maalattua, nyt tosin sisällä, kun ulkona maalaminen sateessa ei varmaan ole kauheen palkitsevaa puuhaa.

Juhannussuunnitelmat meillä vielä auki, mutta jossain meinasin saunoa ja syödä hyvin, ne on mun päätoiveet Juhannukselle niin ja tietty hyvä seura kruunaa tämän kaiken.
Oma mies tuntuu ärsyttävän nykyään jatkuvasti, vaikka ei kait tuo sitä ole koko aikaa ansainnut. Tiedä sitten raskaudestako tämä johtuu... :/

Mutta nyt suihkuun ja untenmaille |O

Enni ja pikkuinen 14+4
 
Pikaisesti vaan ja törkeesti suoraan omaan napaan...

Tänään oli taas neuvola ja kaikki oli hienosti. Paineetkaan ei tänään ollut niin pahat kuin viime kerralla =) Saattoi johtua siitäkin, että oli jo ultrattu ja kuunneltu sydänäänet, niin omakin pelko ja ahdistus alkoivat helpottamaan :)

Toissayönä näin kamalia unia, että tonttu on menehtynyt tai sitten sillä oli tosi vakava sydänvika :( Ja vaikka heräilin välillä niin uni vaan jatkui ja jatkui kammotuksineen.... Huh. Aamullakin oli sellainen ahdistava olo ja pelotti mennä sinne neuvolaan. Mutta onneksi kaikki oli hienosti ja tonttu liikkui ultrassa tosi aktiivisesti :heart:

Liikkeistä sen verran, että silloin tällöin olen tuntenut alamasulla sellaista jännää paineen tunnetta. Olen miettinyt että voisko se olla sellaista tunnetta, mikä tulee siitä kun tonttu siellä heittää volttia? Keskimmäisestä tunsin liikkeet viikolla 16 (jos oikein muistan) ja tuplilta en muista :) Mutta nyt ois tosiaan ollut vasta 14. viikko menossa kun ne eka kerran tunsin? Aina olen nauranut ajatukselle tuntea liikeet tosi aikaisin, mutta en tiedä mitä nuo sitten on. Selvinnee varmaan sillä, että jos ne jatkuu ja tuntuu useammin sekä selvemmin, niin kai ne voi olla liikkeitä. Mitään potkuja en ole tuntenut, ihan vaan tuota "painetta". En usko sen tulevan suolistosta, niin eri paikassa se tuntuu ja erotin kyllä eilenkin suoliston liikkeet ihan selvästi erikseen.

Mutta nyt nukkumaan, aamulla on aikainen ylösnousu. Jospa tänä yönä näkisikin mukavampia unia :heart:

Tintukka ja tonttu 14+0 POKS! :heart:
 
Tänään oli neuvola:

Paino -1kg (hyvä, hyvä )
RR:120/84
pissa puhdas
syke: +
Hb:137

Hetken aikaa sai etsiä sykkeitä, mut sit ne lopulta löytyi. Seuraava neuvola on sitten heinäkuun puolessa välissä.

Tänä aamuna lensi taas aamupalat kaaressa ulos. Ei oo pahaa oloa, mut tuo ruoka ei vaan sisällä meinaa pysyä. No väsymys on onneksi jo helpottanut eikä joka päivä tarvii päikkäreitä ottaa. Jospa tää oksentelukin pikapuolin loppuis.

Täällä sataa vettä ja lämmintä 10'c. Kylläpä on taas Suomen kesä parhaimmillaan :/ Taitaa sisäpäivä tulla taas.

Sanle 12+5
 
huoh ja huomenta..
eilisilta ja tää aamu menny synkistellessä ja itkiessä, miehen kans erimielisyyksiä, ja kun en vaan jaksa tapella tuon kiukkuavan pojan kans kaikesta, vaipatuksesta, syöttämisestä, nukuttamisesta... pää räjähtää ja silmät on turvoksissa.

mieskään paljo asiaa auta omien mielipiteittensä ja tekemistensä kans liittyen yhteen asiaan vaikka muutoin onki aivan unelma.. vaikka syvimmiltään tämänki ongelman ydin onkin minussa, niinku aina meidän riidoissa :ashamed:

napaan ei kummosempaa kuulu. supistelee välillä tuon riitelyn ja itkemisen takia.

blaah, tiistai, ja juhannus vaan lähestyy.. mä en kyl muista juhannusta joka ois mulla menny putkeen, aina ollu jotain, riitaa, menkkakipuja joiden takia en oo päässy sängystä tms mukavaa. eikä tämäkään juhannus taida olla poikkeus, riitaa totisesti riittää.

Upp3 ja masukki 14+5
 
Mulla ois kans ultran mukaan tänään poks 15+0, mut eihän sitä mihkään muutettu, niin mennään sitten 14+4.

Mä oon muutaman kerran liikkeitä tuntenut, aika paljon mulla kyllä tuo suolistokin pitää sellaista rumbaa välillä, että joskus vaikea tunnistaa onko se vaava vai suolisto, mut muutaman kerran maatessa on ihan selkeät vaavan liikkeet tuntunut. :heart:

Työt ei nappais niinkuin yhtään... :/ Ja tyttökin lähti pariksi päivää mummon ja papan kaa mökkeilemään, joten saa ypöillä illat yksin kotona, kun miehelläkin iltavuorot, ja mä oon jo nukkuus, kun se tulee töistä.

Neuvolakin ois vasta kahen viikon päästä ja kuukauden päästä kysta kontrolli polilla ja ehkäpä toivon mukaan samalla rakenneultra.

Ei oo täälläkään mitään suunnitelmia juhannukseksi, kokkoa jos kävis jossain katsomassa ja se on siinä.
 
Heissuli!

Noista miesten käytöksistä tuli vaan mieleeni, et meillä ei oikeastaan tapella mistään, Ja jos näin käy niin on sellaista mykkäkoulua... Ja heti eräs poikkeus.. Oltiin titi-nalleja katsomassa ja tietysti kylpylässä yötä, niin mulla on tapana aina ressailla ihan turhasta ja mieheni kyllä tietää sen, mut silti on pakko aina sen mainita, et ressaiait vähemmän... ja sittenkös vasta oon taas pahalla tuulella, kun mainitsee asiasta :kieh: Sanoinkin eilen kun palattiin, et ei kannattais mainita, kun kerta tiedät et ressaan...
No oli meillä siellä yksi mutta, kun keskimmäistä joku päätti pistää keskelle otsaa ja turpos pää ja etsittiin apteekkia ja kaikenmaailman lääkäriä.. et sillee, se olikin se mun resauksen aheeni :headwall:

Ohania masuja oli kuvattu :) Mulla turpoo päivällä aina masu ja oon TOSI raskaana olevan näköinen, mutta aamuisin on niin pikku masu, ettei raskaana edes tunnu olevan...
Välillä tuntuukin et onkohan siellä kaikki hyvin, mutta luotetaan et on :heart:

Täälläkin neuvola vasta kolmen viikon päästä ja tuntuu ikuisuudelta, no mitä sitä siellä nyt ravata jos ei ole mitään ongelmaa, olishan niitä sydänääniä kiva kuulla useemmin..

No mutta Juhannuksesta ei oikein tietoo, kotona ja grillaillaan ja saunotaan, ei kait muuta erikoista.

Jaahas, kait sitä täytyy yrittää jotain tehdä, kohta kaasot ajaa paikalle ja tehdään ohjelmat ja muut jutut valmiiksi. :whistle:

Joten :wave:

Jisse ja :xmas:
 
upp3 :hug: voimia kovasti! Riitely on aina niin raastavaa... Toivottavasti saisit erilaisen juhannuksen. :flower:

Tintukka ja Tetasha onnea poksuista! :flower:

Tosi ihanaa, että anskuuuu tuntee jo liikkeitä! Mäkin oon kuvitellu, jotain pieniä kutkuttavia hipaisuja tuntevani, mutta epäilempä, kun itselle tämä on esikoinen. Tai mistäpä sen tietää. :D

Sanlelle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Eikö ookkin ihanaa kuulla pienen :heart: äänet?!

Kaikille muille tonttumasuille oikein mukavaa päivää!
Delfis ja pikkudee 16+0 POKS! :heart:
 
Lueskelen kyllä joka päivä teidän jutut, en vain ole jaksanut kirjoitella.

Kivoja neuvolakuulumisia, sydänäänet on tosiaan ihan paras juttu! :heart:

(.) välillä on supistanut kivuliaasti ja paineen tunne alhaalla jatkuu. Yritän saada neuvolasta lähetteen ultraan että tarkastettais kohdunkaulan tilanne. Voi tätä tuskien taivalta, kun pitää jatkuvasti olla niin kovin huolestunut.. :ashamed:


 

Heissan! :wave:
Täälläki just neuvolasta palattu. Painoa oli tullu kilon verran lisää :( Olin jo niin toivonu et mentäis painon kanssa samallailla ku esikon aikaan, mut ei sinne päinkään. No, onhan se nälkäki jatkuvasti, et eihän tuo mikään ihme oo..
RR oli 115/63 ja aionki tästä eteenpäin alkaa pitämään päiväkirjaa kotona mitatuista paineista. Näyttää aina niin hyviltä neuvolassa, kotona sit tippuvat pohjalukemiin.. Hb oli 126 joka on mulle tosi hyvä.
Täti kun käski mut makaamaan pöydälle, ihmettelin että mitäs nyt tapahtuu, että ei kai vielä kohdunpohjan korkeutta saa mitattua. Niin sydänääniähän se aiko kuunnella.. Ja minä olin jo ihan tyystin unohtanu koko sydänäänet :D Sykkeet oli 150 pintaan, keiju aina karkas mittarin alta.
Pissa oli muuten puhdas, mut oli ihan tosi vähän verta pissassa. Ei hälyttävästi, joten ei siitä sanottu sen enempää. Olisko joku limakalvo tihkunu..?

Huomenna täytyy mennä sokerirasitustestiin. Uuden ohjeistuksen mukaan toi tehtävä viikoilla 12-16 jos edellisessä raskaudessa ollu raskausdiabetes, ja mullahan on ollu. Tänään ei saa enää klo 22 jälkeen syödä mitään. Aamulla klo 10 otetaan paastosokeri, sit juon jotain litkua :x Tunnin päästä mitataan sokerit ja kahden tunnin päästä. Eli joskus puoli yhden aikaan pääsen vasta syömään! Mähän kuolen siihen mennessä!! Jos kahdessa arvossa poikkeamaa, niin lähete äitipolille.. Jos tulokset normaalit, rasitus tehdään uudestaan viikoilla 24-28.
Huomenna sitten varataan samalla aika lääkäriin. Saa lääkäri miettiä noita mun paineita ja jalkakipuja. Kun ainaki neukka meinas et kuullostaa ihan verenkiertoperäiseltä kivulta (ei siis turvotusperäiseltä) mut sano et tuo kipuilu olis ihan ymmärrettävää jos mulla olis korkea verenpaine. Mutta kun on matala, niin ei keksiny mitään syytä mistä johtuu. Sano et ilmeisesti joku jossain painaa verisuonta niin et siitä kipu johtuu.. Mene ja tiedä, mut ilmeisesti tulee vasta ens kuun alkuun lääkäri. Vaan eihän siihenkään enää pitkä aika oo :)

Nyt vois mennä vaikka pötköttään vähäksi aikaa, en oikein tiedä mitä muutakaan tekis. Koti on kyllä taas ku pommin jäljiltä, mut onhan tässä aikaa siivota ;)
Työpaikallaki pitäs käydä, mut voin ihan hyvin käydä juniorin kans ajelemassa siellä, kun ei tällä sateella viitti uloskaan mennä.
Jaksuja mammat! :)

Myräkkä ja keiju 14+5
(ohoh, tulipa taas omaa napaa.. Anteeksi siitä :ashamed: )
 
Hei!!

upp: :hug: Tympeetä kun joutuu taistelemaan sen kanssa joka on kuitenki tai ainaki pitäis olla se tärkein tukipuu. Tiedän tunteesi olla aina "se syypää" kaikkiin riitoihin. Oma mies on todella kova syyllistämään ja poikkeuksetta joka kerta vierittää syyn riidasta niskoilleni. Ja ite oon aika martyyri kun sille päälle satun. Taannoin oli nahistelu jonka aloitti ihan selkeästi mies v*ttuilemalla ja kas kun asia kääntyiki toisin päin kun en sulattanutkaan tuosta noin vaan hänen sanojaan. Oli todella tökerö ja sanoi sellaisia asioita etten niitä edes halua ääneeni sanoa kun alkaa ottaa päähän todella lujaa ajatuskin. Noh, toivottasti teillä asiat selkiintyy ja ehkä nuo ukotkin kasvattaa joskus aivot sinne ihan oikeallekkin paikalle :D :saint:

Omaan napaan ei muuta uutta kun että tänään alkoi 14. raskausviikko, kivaa. Ja toisaalta, minne tää aika menee?? :eek:
H&M:n mammafarkut hain postista ja oon ihan in love niihin. Tykkään kun lahkeet levenee ja olivat just sopivat ja kivaa ohutta materiaalia. Pääsee housut heti käyttöön kun tuskin menevät ihan loppuun asti elleivät venähdä käytössä. Nappiin mennyt ostos kerranki postimyynnistä :)

Eipä kummempia :wave:
 
Nyt mäki tilasin ekat äippäfarkut :) HenkkaMaukalta. Samalla tilasin pojalle yhen t-paidan ja itelle normi uimapuvun. Jos kävis kesällä jossain uimassa, enkä kyllä bikineissä halua esiintyä enää :D

*muoks* olipa muuten tosi vähän housuja H&M:llä, siis äitiyshousuja. Jos oli jotain niin tuskin oli kokojakaan. Koskahan sinne tulee uusi mallista.. :whistle:
 
Tänään oli np-ultra, kaikki oli hyvin, siellä se pikkuinen nukkui, piti herätellä että saatiin niskaturvotus mitattua :)
Sitä oli 1,2mm, säikähin ja piti jo kysyä et onko se normaalia ku Miksusta on 0,5mm. Lääkäri sano et on kaikki hyvin ja mittakin on normaali :)
Laskettu aika muuttui vähän, se on nyt 22.12 :heart:

Heidi ja pikkukakkonen rv 13+0 :heart:
 
Neuvola päivä ja kaikki hyvin! Täti meinas sydänääniä kuunnellessaan, että pojalta kuulostaa 143 :LOL: aika näyttää.
Välillä vatsassa muljuaa, pikkunen siellä tervehtii!
Näillä jatketaan.

Kuurakeiju ja :xmas: 15+5
 
:wave: mukana.. vain niin armoton väsy töitten jälkeen, ettei ole jaksanu koneella juuri käväseen! Pikkuhiljaa eteenpäin.. onneks on täs 3 lyhyttä viikkoa perätysten, ku on juhannus ja sit me ollaan menossa reissuun 4:ksi päiväksi, jos vain saadaan sitä ennen rehut tehtyä (ja parempi saada)..
Mul on ollu parina päivänä ihmeellistä alamaha kipua.. erilaista, mitä sillon ku supistelee. Tänään vein pissanäytteenki, mut ei siinä ollu mitään.. no pitää kattoa, jos jatuu ni häätyy olla yhteydessä neuvolaan, ettei olis hiivaa tms.

sukkis 15+1
 
Meillä toi neuvolatäti ei ikinä sano noita sykkeitä että paljo on. Ois kiva tietää että onko ne matalat vai korkeat niin vois vähän tuota sukupuolta arvailla :) Esikoisen aikaan kerran kysyin ja sillon ne oli aika matalat, ns. poikasykkeet. Hitsi kun en tänään muistanut kysyä. Mutta siis muuten ne ei kyllä sano jos ei kysy.
 
:wave: hei mammat,jaksuja teille jotka tarvitsee :hug: odotan et muksut tulee eksältä,minullakin on lääkärineuola maanantaina ja sit onkon muuttoviikko edessä..
nyt sitten äitini jo tietää että odotan vauvaa,ei kauhistunut,eli yksi huoli pois, =)
entinen ahistaa mua kännykkä viesteillä,taidan vaihtaa numeron,haukkuu mua yms typerää :kieh:
mutta nyt lähen kirjoittaan noita kelan asumistuki lappuja,jota inhoan...

mamma ja piiperö,pojat 9vee ja 6vee
 
Tetasha En noista rajoista niin tiedä mutta eikö ne niin oo että pojilla ois matalammat sykkeet ja tytöillä korkeammat. Joskus oli tutkimusta tehty noista poika ja tyttö "merkeistä" ja noi sykkeet oli ainoat minkä perusteella kätilöt oikeasti osasivat arvata syntyvän lapsen sukupuolen. oisko ne pojilla siinä 140-150 kieppeillä ja tytöillä sit ne korkeammat 160-170. Mut eihän noikaan nyt täysin paikkaansa pidä. Tottakai sykkeet on korkeammat sillon kun lapsi liikkuu ja matalammat kun nukkuu.

MammaRoi Ei oo todellista tuo sun eksän touhu! Siis haukkuu sua typeräksi vaikka se ite teki mitä teki. Ei taija olla kaikki muumit laaksossa sillä miehellä, jos kehtaa sinua vielä stressata, niinku ei ois tarpeeksi sulla tuossa tilanteessa kestämistä muutenkin. Ehkä parempi tosiaan katkasta kaikki välit. Vaihtaa puhelinnumerot ja osoitteet salaiseksi, ellei ukko järkiinny.
 

Yhteistyössä