***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Heippa!
No nyt on ultrassa käyty ja kaikki vaikutti olevan hienosti! Kyllä helpotti ihan mielettömästi, kun näki pikku nappulan liikehtivän vilkkaasti. Jouduttiin hiukka tönimään, että saatiin oikea kuvakulma, mistä näki niskaturvotuksen. Turvotusta oli 1,7 ...
Ja tosi pikkuinen hää oli, kokonaiset 4 cm. Vastasi ultran mukaan viikkoja 10+6. Vaikka omasta mielestä mennään viikolla 11+1. Laskettua aikaa ei kuiteskaan muutettu, mutta miulla on tuolla väärä laskettuaika. Ite olin kaikilla mahdollisilla laskureilla laskenut, että La on 30. 12, mutta neuvola ja sairaala on sitä mieltä, että laskettu aika on 29.12, eli miulle sais päivittää tuon 29.12 lasketuksi ajaksi, kiitos =) .

Veriseulassakin kävin elämäni ensimmäistä kertaa, tyttöjen kohdalla ei tätä juttua ollut, pelkkä ultra vaan. Hiukka vielä jännittää, mitä tuloksia sieltä saadaan. Pitää lähinnä toivoa, ettei sairaalasta kuuluisi mitään, silloin kaikki on hyvin...

Nii ja tervetuloa uusille, Anje80, meillä on sama laskettuaikakin ;) ...

Jessie ja nappula 11+1
 
Kiwa on lukea ihania ultra kuulumisia... :heart:

Tänään meillä alkaa suursiivous, Meidän esikoinen Emma täyttää viikon päästä 1v, mutta osa1/3 ja 2/3 on nyt vkloppuna. Joten yli kiwaa...
Viedään Emma mummin luo hoitoon yöksi tänään aamulla, että saadaan siivota KUNNOLLA ja sit perjantaina leivotaan...
Osa 3/3 on onneks sit mökillä juhannuksena...sinne onki nyt ikävä.

Ja täältä vaan että POKS
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ja ihana masu äippäliinillä!! :) :heart:

Jaksamista pahoinvoiville,päänsärystä ym kärsiville :hug: Ja mammaRoille oikein jättihalaus :hug: Voimia ja jaksamista!! Täällä saa purkautua :wave:

Huhhuh..viis viikkoa miehen siskon "unelmahäihin", paniikki kait tässä itelläki iskee ku pitää koristeluissa yms olla apuna eikä mitään tarvikkeita oo vielä ostettu!!! vähän ollaan mietitty millasia koristeita vois ehkä tehä.... |O tommosta yhtä sydänkoristetta oon tehny mut saapa nähä kelpuuttaako hän sitä häihinsä, kaikki täytyy olla JUST eikä MELKEEN näissä häissä. vaan kerran hän aikoo naimisiin mennä ja haluaa,ettei joudu jälkeenpäin katumaan mitään tekemättä jätettyä tms minkä olis halunnu mut ei sit kuitenkaa.....että suotakoon se hänelle ;)

ääh. täällä mulla ja miehellä nuha jatkuu edelleen,ja pojalla nessu tukossa.. ärsyttävää kun varmaan kuukauden jo ollu..välissä tervehdyttiin mut sit tuli uudelleen. |O

Nukuin muuten eilen iltapäivällä pikkupäikkärit,kun sitä väsymystä täällä valittelin ;) en oo kyl nukkunu päikkyjä viimeks ku poika oli vastasyntynyt! oli ihan kivaa, vois ottaa tavaksi. :D

Upp3 ja masukki TASAN 14! :heart:
 
Aamukahvin huomenta Rovaniemeltä :wave:
mie en meinannut saada unta iltasella kun sipahdin alku illasta sänkyyn,vauva lehteä lueskelin..nyt sit nousuin jo ylös..ihanaa jos se asunto on hyvä otan sen heti..se on täysin rempattu kaksio,alle 60neliöö..
ihanaa kuulla ultrakuulumisia :heart: miekin jo ootan 22.6 jos lekuri ultraan,täällä neuolassa on tuo ultra laite..
menen avautumaan neuvolaan,toivon et saa siltä tukea tähän asiaan..mietin kaverin kanssa eilen et äkkii menee aika kohta kesäkuukin puolessa väliää ja rv:t kasvaa ;)

mukavaa päivää teille ihkut mammat !!

katja-mamma,piiperö,pojat vm 99 ja 03
 
Miksi taas on näin huono olo.... :( Muutama päivä jo oli tosi hyviä ja aattelin et josko ny loppuis mut ei :ashamed: Masukin on ihan sekaisin...

Joo, hirmu valitus heti kärkeen, muttakun...

Aattelin siivouspäivää, mut taitaa tuo vesisade saada mun petivaatteiden tuuletus rumban ainakin unohtuun... Tai ei vielä sada, mutta näyttää uhkaavasti siltä ja ukkostakinkohan oli luvassa...

Kestoista.... Meillä ihan vaavina käyteteään just harsoja kuoren kanssa tai villureiden, sitten kun siirrytään kiinteisiin niin aio;t tulee käyttöön, meillä noita myllymuksujen neppari aio vaippoja. OOn kyllä tykännyt kovasti. Jaa niin onhan meillä taskuja vaavikokoon. Just babyidean, niissähän on sellaiset erilliset vuotosuojat ja ihan hyvin pelitti meillä. Tuo pesuasia on vaan aina vaivannut mua. Meillä säilytetään ihan pissavaipat sillain ja kakkavaipat vaan huuhtasen nopeesti. Perin päivän välein pesen ja kyllä siellä satunnaisesti muutakin pyykkiä menee mukaan.

Häät... niin kovasti omiani odotan, vasta/ tai siis jo heinäkuun lopulla ja tuhat ja yksi asiaa tekemättä, mut oon kait vaan niin pirun laiska, onneksi mulla on ihana kaaso joka kyllä tekee kaiken kun pyydetään ja ymmärtää mun tilanteeni kotona kolmen muksun ja pahoinvoinnin kanssa...

Mummun ja papan pitäis tulla tänään jo aamusesta viettään tänne maalle aikaa. Saan vähän aikaa itselleni ja hääasioille, kait se on vaan pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa hommat!!!!!

Isännän kanssa just aamulla mietitiin, mitä kaikkea oikeesti pitäis tässä rempata. Nää vanhat talot (Yli 100v vanha) on ikuisia remontin kohteita... On julkisivulautaus ja terassi ja on listaa sieltä ja täältä ja ovenkarmia ja ikkunanlistaa maalattavana.... joo ja lista olis oikeesti loputon :whistle: Tää mamma on vaan niin peukalo kesellä kämmentä sen asian kanssa kun vaan voi olla, eikä yhtään helpota tää vaalea tukanväri :LOL: saa aina ajoittain kuulla blondi vitsejä :headwall:

No muta jospa tämä olo tästä kohta alkais hiven helppaan ja pääsis työntouhuun!!!

Jisse ja :xmas: jaa niin ristittiin tää masukki "väiskiksi" vaikkei sukupuolta kyselläkään
 
Kummasti on nyt iltaisin sipannut vaan sänkyyn ja nukkunut sikeästi tuonne klo 5-6 kieppeille ja uni on sen jälkeenkin maittanut ja maittaisi vaikka, kuinka paljon lisääkin. Päivisin tosin ei väsytä, kunhan on vaan saanut itsensä hereille. Sain eilen järjesteltyä vaatehuoneen loppuun, nyt se on iha esittelykunnossa. Vieläkin olisi tavaraa, joka hakee omaa paikkaansa, mutta ei ole tilaa, niin ei ole.

Minulla on olo helpottanut täysin, ei tiedä pahoinvoinnista mitään, joskus jomottelee. Ihan tulee sellainen olo, että olenko koko jutun kuvitellut. Innokkaana odottelen ensimmäisiä merkkejä, mutta niissä luultavasti tovi kestää ennen kuin selliset huomaan.

Jos lähtis katselemaan jotain suuhun ennen kuin vieraat tulee, niin ei ihan ole heikossa hapessa.

Se olisi tasan 16 tänään!
 
Moikka moi kaikille.

Paljon olitte taas höpisseet ja luin kyllä kaikki, ei vaan nyt muista enään mihin piti kommentoida... hatara ja väsynyt pää tekee tepposet.

ON: Ihan kamala olo vieläkin, tuntuu että vaan pahenee. Onneksi oli kaksi vapaa päivää, mutta tänään töissä ja oksettaa ihan älyttömästi, kokoajan pala kurkussa ja ylläri että kahvi ei maistu! Se on tosi outoa mulle koska tähän asti on maistunut kokoajan.
Luulis että tää oksetus ja väsymys alkais jo helpottamaan, ois kyllä syytä koska nyt alkaa aika rankka työputki, ku muut lomailee. Ei vaan jaksa |O

Anteeksi vuodatus... ens kerralla keskitytään positiivisiin juttuihin, eik joo.

 
Jaksuja väsymyksestä ja pahoinvoinnista kärsiville! :hug:

mammaRoi toivottavasti asunto on kiva, tsemppiä sinne!

Tässä testailin miten saan tuon laskurin näkyviin, toivottavasti nyt onnistuu.. =) Minäkin näköjään olen päivistä sekaisin, tänäänhän se 14+4 on, luulin että jo eilen :D

 
Nt-ultra takana ja kaikki hyvin. Turvotusta oli n.1mm ja koko 5,4cm vastasi aikaa täysin. Eli laskettuaika pysyy samana. Vielä pitää viikon verran odotella noita veriseula tuloksia. Ensin ultrasi mahan päältä, sitten alakautta ja lopulta vielä päältä kun ei meinannut vauva mennä haluttuun asentoon vaikka miten tökittiin. Sitten lopulta mahan päältä sai mitat otettua.

Tänään ois sitten se maaginen 12vko täynnä! :) Mut jotenkin nyt ei oo semmonen kiirus kertomaan asiasta kaikille kuin mitä oli esikoisen aikaan. Varmaan tässä lähipäivinä kyllä isovanhemmille kerrotaan ja nopeestippa se sitten juttu leviää. Mulal varsinkin on ens tiistaina neuvola tässä omassa tk:ssa niin sittenpä se lähtee juorumylly näin pikkukylällä pyörimään.

Mieheen tuli eilen mahatauti. Mietin nyt että oliko se maanantainen oksentelu mullakin sitten mahatautia vai raskauspahoinvointia. Tosin mulla ei kyllä varsinaisesti pahaa oloa ollut, ruoka ei vaan pysynyt sisällä. Joten sinänsä viittaisi raskauspahoinvointiin. Toivottavasti ei kuitenkaan enää mikään mahatauti tuu. Ihan tarpeeksi jo tässä flunssassa kun saa kyljet ja mahanpohja hellänä rykiä ja tää satunnainen yökkäily vielä päälle.

Jeps, mutta nyt ruuan laittoon ja sit siivoamaan tätä räjähtänyttä asumusta.

Sanle ja saunatonttu 12+0 :D
 
Siis voi luoja tätä väsymyksen määrä, voiko tämä olla enää tottakaan. Nyt otin yhden jääkaffen, jospa se vähän piristäis ja jaksasin edes imuroida. Niin ryöttäässä kunnossa taas koti :x Ja jos mies viel tulee tänään kotiin niin sehän kyllä piruilee ku en oo mitään saanu aikaseksi (hah, mut pyyhinpä pölyt tiistaina) :LOL:
Tekis mieli lähteä johonki lomalle. Ku saikulla niin saa kuiten täyden palkan (ilman lisiä tosin) ja aikaa olis, mihin sitä lähtis :D Tampereelle sukuloimaan (eikä yhtään pitkä matka) :)

Joo, tämmöstä höpötystä vaan, jospa piristyis. Eipä auta ku lyyä ratio päälle ja ruveta moppaamaan. Mukavampihan se on siistissä kodissa asustaa :)

Myräkkä ja keiju 14+0 POKS (melkein laitoin et 13+ :LOL: )
 
Siinäpä ei kauaa nokka tuhissu. Imuroin ja moppasin. Vein jopa maton (sen yhden ainoan) ulos tuulettumaan. \o/
Noh, yläkerran vasta sain siivottua :ashamed: Alakerta olis vielä jäljellä.. Siinä sitä työmaata riittääki. Ei huvita siihen kajota ennen ku autotalli/varasto on valmis (elokuussa), eihän niitä tavaroita mihinkään kuitenkaan saa joka paikka on niin täynnä tavaraa..

Nyt tekis mieli jaffan cola-mehujäätä :p Täytyy tyytyä johonki muuhun mitä pakkasesta löytyy..
 
Heps!

Pikana kävin lukemassa juttujanne. Niin tuosta kiveshässäkästä että samaa mieltä, hoitaja olis voinu esimerkiksi kertoa että lapsi on tällaista kysellyt ennen kuin alkaa valistamaan.

Tänne ei uutta, onnittelut vielä hyvistä ultratuloksista niitä saaneille :wave:
 
:wave: Tääl on töihin palaamisen myötä nin armoton väsymys, et ei illalla jaksa, ku olla.. esikkoki vain illat itkee.. tekis mieli itekki.. :'( :'(
mut tervetuloa uusille ja onnea upeista ultrakuulumisista! :flower:

sukkis 14+3
 
Mulla oli myös tänään se niskapoimu ultra. Turvotusta ei ollu ja muutenkin kaikki hyvin pienellä. Siinä aikansa ultraaja pyöritteli kojettansa, mietteliäänä. Sitten ne kuuluisat "mikähän toi on"? Otti pienestä varmaan 20 eri kuvaa ja lähti kiikuttamaan lääkärille, siinä sitä odoteltiin paniikissa ja housut kintuissa. Lääkäri halusi myös ultrata ja tutkia. Selvisi että kyseessä on ilmeisesti ollut kaksoisraskaus. Toinen sikiö kehittynyt normaalisti, toisesta näkyi myös oma "yksiö" ja sitten ruskuaispussi. Hivenen on nyt vaikea suhtautua. Sitä on menettänyt jonkun hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta toinen voi nyt kuitenkin hyvin. En tiedä... Kuitenkin alakuloinen olo. :'(

Kestovaipoista olitte jutelleet, esikoisen aikana kovasti sitä suunnittelin. Ilmeisesti liian kovasti koska jäi suunnittelun asteelle. Nyt tuntuu taas että olis mukava kokeilla. Mutta se on mukamas niin kovin vaikeeta. Saa nähdä kuinka mun käy. :ashamed:
 
:kieh: huomenta, jos ei Emma herätä klo6 niin kyllä tonttu pitää huolen siitä että nälkä on jo klo5.30... :eek: ...eli täällä nyt istun yksin olkkarissa ja katson King of queensia ja mietin mitä mun tekee mieli, oon viimeksi syöny eilen klo11...eli siitä on aika kauan..

Hmm...ja jääkaapissa kaikkee paitsi just sitä mä haluun :kieh: :LOL: ...ei huhhu.. :xmas:
 
huomenta.
täälläki "aamuvirkkuna" herätty klo 5.10... poika päätti sillon että nyt on sopivan paljon kello, nyt syömään ja kakalle :D vähän meinaa väsyttää mut pitää nukkua nokoset päivällä jos siltä tuntuu ;)

Surullista, Heili, kun toinen pikkutonttu oli tippunut kyydistä, mutta onneksi toinen on vielä matkassa, eikös juu? :heart: Monet ei saa tuollaista "toista mahdollisuutta", joten olet kyllä onnekas siinä mielessä :hug:

Vitsit, että mä eilen taas sain raskausraivarin... :ashamed: Alkoi haluttaa illalla sämpylöitä, joten mikäs siinä ku taikinaa tekemään.. sit kun koitti aika pallojen pyörittelyn eikä se onnistunut (en oo ikinä osannu pyöritellä oikein mitään sämpylöitä tai pullia :D ), nii mies tuli viereen ja pyöritteli kauniita sämpylöitä, nii hieman tällä äitillä kihahti :LOL: lähin vaan käsipesulle vaikka mies huuteli että tuu takas... :whistle:

Juu mut poju alkaa väsyä ku heräs nii aikasi, pitäsköhän viedä se "päivä"unille..

Upp3 ja masukki 14+1
 
Munki pitäis nostaa muksut ylös kun sitten ne ei illasta nukahda millään :kieh: Mutta kun toisaalta tämä oma rauhallinen aamuhetki on niin ihana ettei haluaisi herättää niitä tähän :ashamed:

Varasin sitten eilen ajan kuntosalille, jotta tehtäisiin odottavalle sopiva ohjelma. Vähän jänskättää, kun tänään pitäisi mennä sinne. En oo käynyt jokuseen viikkoon... :ashamed:
Ja mua on eilisen päivän ja tänä aamunakin kivistellyt ja nipistellyt tuolla alamasulla, lähinnä tuolla sivuilla, lähellä nivusia. Onpa hankala selittää missä... :) Mutta kasvukivuiksi olen ne ajatellut. Yleensä ei tunnu mitään, mutta eilen se äityi kun ostin ja sovittelin lapsille kenkiä ja jouduin huonossa asennossa rönöttämään siellä kaupan lattialla. Heti alkoi kiristelemään masua. :( Ajattelin, että käydään tänään ainakin ne laitteet läpi ja teen ohjelmankin jos vain jaksan eikä kovasti nippaile. Mutta pakko ois jotain tehdä ennen kuin näytän jouluporsaalta jo heinäkuussa :D :xmas:

Lapsillekin ollaan nyt kerrottu odotuksesta. Ajattelin, että oli pakko kertoa kun olen tilaillut niitä vaippoja ja tulee vielä lipsauteltua asioita. Ja yksi pojista sanoi saunassa että äiti on lihonut ja taputteli mun masua :LOL:
Hetihän ne oli yhteen naapuriin sen kertoneet, onneksi vain yhteen... Ja tietysti kenkäkaupan tätille :D Esikoinen tiesikin jo vähän aiemmin, mutta nyt nuo pojatkin sai sen tietää. Ilahtuneilta vaikuttivat :heart:

Huomenna ois yhdet häät. Ihanaa. Vetistelen jo melkein ajatuksesta :) Myös se ajatus lähes itkettää että silitettävänä on neljä kauluspaitaa ja mä inhoan silittämistä :kieh: Ainut poikalasten huonopuoli on nuo kauluspaidat ja prässihousut ;). Tosin meidän pojat menee sinne uusissa, näteissä farkuissa. Ei mulla ole varaa ostaa uusia juhlahousuja kolmelle (ja kaikilla sama koko, eli eivät edes kierrä!) yksien juhlien takia. Valitettavasti.

Tulipa jaariteltua =)

Tintukka ja tonttu 13+4
 
Mä kun kerroin esikolle vauvasta, niin johan se heti seuraavana päivänä hoidossa tiedotti asiasta kaikille :whistle: no eipä tarttenut itse vaivautua asiasta mainitsemaan, on se sellainen tiedotustoimiston täti tuo neitokainen :LOL:

Tänään poks poks 14+0 :heart:

 
Perjantaita!

Mäkin yks päivä menin vartavasten mun isovanhempien luo, että kertoisin raskaudesta. No nehän höpötti niin paljon kaikkea etten saanu suunvuoroa :D
Illalla sitten poitsu lähti mun äidin kanssa käymään isovanhemmilla (eli pojan iso-isovanhemmat), sanoin pojalle että sen on kerrottava isomummulle että äidin masussa on vauva. Ja sehän teki työtä käskettyä :) Nyt on seki asia hoidettu pois päiväjärjestyksestä ;)

Olen tässä pari päivää ihmetelly mikäs mun jalkoja vaivaa.. En pysty seisomaan kauaa, kun jalkapohjat väsyy, tuntuu että kipu leviää hiljakseen pohkeisiin myös. Voiko tämä johtua matalasta verenpaineesta vai jostain muusta? Esikon aikana mulla oli raskausdiabetes, olisko se taas kolkuttelemassa jalkapohjissa? ;)

Juniori kattoo jummi jammia, sit pitäs lähteä käymään vaikka vähän ajelulla. Kävis työmaalla, ja kaupassa. Sateinen ilma, ei taideta ulos päästä tänään..?

Hauskaa päivää kaikille
Myräkkä ja keiju 14+1
 
Migreeni jatkuu.. tällä menolla sitä ollaan taas ea:ssa letkunjatkona viikonloppuna..

mietin jos lähtisajelee johki kun ei kuitenkaan näköhäröjä ole, jos kävis vaikka autonrenkaita potkimassa liikkeitten pihoissa.. mut ku ei jaksas. joten, jos vaan vetäs arskat päähän ja pipon silmille ja menis tramppaan makaamaan. B)
 
annmariille kovasti jaksuja :hug:

Myräkkä mulla kans jalat väsyy. Etenkin vas. pohkeessa mulla on helposti tuntemuksia. Sitä jalkaa / pohjetta ikään kuin särkee. Vas. ei päälle päin näy oikeastaan mitään, mutta oik. on suonikohjun alkuja |O Kipuiluun auttaa kun nostaa tassut ylös. Mutta ei mulla jalkapohjia säre, lähinnä siis pohkeissa tuntuu. Kylläpä noihin näkyy turvotustakin kertyvät :|

Salilta palasin äsken. Tuntui tosi hyvältä :) Tällä hetkellä ainakaan ei myöskään kipuile missään. :) Nyt kun saisi itsestä irti säännöllisen puurtamisen tuolla salilla... :saint:
 

Yhteistyössä