***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

myräkkä, mulla koskee päähän, olin ulkona tai sisällä, tuo tän hetkinen migreeninesto lääkitys ei oikein toimi. makoilen siis päivällä jos keliä on ni trampoliinilla ja katon ku kersat leikkii.

Jaa jos vaikka kuumaan suihkuun, eilen selkä naksahti ja kiesus ku kunnnolla pääse kävelee, oon ku viimesilläni ku mahani kans taaperran ku ankka :kieh:

AAA ja POKS! 13+0!
 
Tulin vaan toivottelemaan mamaroille voimia ja jaksuja :hug: On varmasti rankaa kun kaikki oli vielä hetki sitten hyvin. Toisaalta hyvä et nyt tässä vaiheessa selvis tuo miehen kypsymättömyys ja itserakkaus. Ja naiset sit mukamas vaikeita, pah! :whistle: Musta kanssa sulla hyvä asenne tuohon tilanteeseen. ON Ei ihmeellistä, parin päivän päästä olis eka ultra... Niin juu, uusille tervetuloa!!!
:flower:
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan myös yksi uusi jouluvauvaa odottava. La olisi 29.12. Itselläni ikää löytyy 28 vuoden verran ja kolmas lapsi tulossa. Synnärinä olisi MKS.

terv. anje80 ja masuasukki 11+0 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
MYRÄKKÄ: ootko sä jossain vaiheessa sekottanut viikot kun lueskelin noita aikasempia kirjotuksia niin siellä sulla on ollut jo viikot 13+ ja nyt ois vaan 12 ja jotain :D Ootkos mennyt epähuomiossa vähentämään itseltäs viikkoja? =)
:LOL: Hyvinki mahdollista. upp paljonko sul on viikkoja? Ku meil samana päivänä la.. Onkohan mulla nyt sitten 13+5.. Hitto tätä hajamielisyyden määrää :LOL:
 
Myräkkä et sä ole ainoa, joka ei pysy viikoissa mukana. Minä sekoilen niissä koko ajan. Sen muistan, että torstaisin poksuu. Aina joudun palaamaan edelliseen neuvolakäyntiin, jotta voin laskea, millä viikolla olen :LOL:

Olen tässä pari iltaa viettänyt sujuvasti tutustuen kestovaippoihin ja erilaisiin nettikauppoihin, jotka niitä myy. Itse en oikein luota tuohon omaan ompelutaitoon. Tosin äiti on jo opettamassa minua, kuinka harso taitellaan napakaksi vaipaksi :) , onneksi on äiti, joka huolehtii vielä minustakin, kun kohta taitaa huolehtia vain Möykystä.
 
Myräkkä, nyt meillä on 13+6 :D Torstaisin poksuu niin että pauke käy :LOL: En kyl itekkää pysy nuissa viikoissa ja päivissä mukana niin aina saa laskurista käydä kattoo et miten se olikaa...:D

TERVETULOA uusille!!! :heart: :flower:

Onnea ultraan menijöille, kellä se olikaan tänään klo 8 meno.. :wave:

kattiina, hienoa että oot saanu äitis avustamaan kestoilujutuissa! :) Minä oon Kestovaippayhdistyksen kestovaippatukihenkilönä nii saa heittää kysymyksiä jos joku askarruttaa. ;)

Alkaakohan mulla väsymys helpottamaan kun nyt oon parina iltana huomaamattani valvonu jopa kymmeneen asti eikä oo silmät luppassu :D vähän aikaa sitte saatoin ennen 9 nukahtaa sohvalle... päivällä kyllä väsyttää ja on sitkasta välillä poika saaha viihtymään mutta sit piristyn kun mies tulee töistä kotiin..

Ulkoilusta, en oo jaksanu nyt pariin päivään käydä lenkillä/vaunuajelulla pojan kans kun ollaan molemmat flunssassa.. oon laiskistunu muutenki lähtemään pojan kans pihalle, ihan ärsyttää itteeki ku ois kuitenki pojustaki varmaan kiva päästä joka päivä vähäks aikaa pihalle.. :ashamed: mutta ehkä sit energisessä keskiraskaudessa :whistle:

Upp3 ja masukki 13+6 sekä esikko kohta 10kk :heart:
 
Huomenia joulumammat!!!

:hug: heille jotka sitä tarvitsevat!!!

En olekaan muutamiin päiviin käymään ja kylläpä tekstiä oli tullut :whistle:
Tänne ei kummempia, Pahoinvointia on edelleen, muta ajoittain jo helpottaa huomattavasti.

Gallupeihin Eli Ammatiltani olen tarjoilija ja koulunkäyntiavustaja, sekä kokki... Ja tarjoilijana/kokkina olen viimeksi ollut. Tällä hetkellä ihan kotiäippänä ja varmasti vielä seuraavat 4vuotta olen kotosalla.
Juhannuksena olaan varmasti kotosalla, ja meille saa tulla ystäviä tai sukulaisia, ja juomapuoli ei haittaa, tosiaan sillä, et lasten e tarvitse katsellä, jos hirveesti otetaan, joten ensin muksut maate ja sitten saapi ottaa. Ja yhdyn myös siihen, et jos aamulla krapulaa ja lapset herättää, saapi kukin itseään syyttää.
Minua ei siis tuo alkoholi haittaa. Itseasiassa mulla on kukauden päästä polttarit ja selvinpäin siis olen ja olen muille kyllä antanut luvan ottaa, ei haittaa. Jokainen tehköön itse päätöksensä :)

Olikohan jotain muuta mitä piti kommentoida... Unohtuu niin hiton helposti....

Tänään menen katsomaan ystäväni kuukauden ikäistä poikavaavia :heart: niin et jos vaavikuumeen sais. Kaveri ei tiedä et odotan ;) Hän tekee mulle häämeikin ja kampauksenkin, joten samalla niistä yritetään jutella!!!

Tuli mieleeni noista raskausviikoista, et minä en kyllä muista koskaan kuin monta on... esikosta kyllä tiesin päivälleen, mutta nyt en tiedä ees viikkoja, kunhan laskettu pysyy päässä niin eiköhän sillä pärjää :LOL:

Joten kivaa keskiviikkopäivää kaikille

Jisse ja :xmas:
 
Kattiina, kannattaa myös käytettynä katsella vaippoja, babyidean sivuilta ostin ite tuole pojalle paljon vaippoja, nt oon huudellu huutiksesta joitain vaippoja.. oon täysin ihastunut noihin babyidean hamppuvaippoihin jotka on kahdenkoon malleja.. :ashamed: mutta en suosittele hamppuvaippaa ellet omista kuivausrumpua, tuloo kovia koppuroita.
hoksasin että me hukutaanharsoihin kun jissen kans sovittiin harsokaupoista, ja nyt viel kaveri kuskaa semmosen pampersin vaippalootallisen harsoja, mutta ompahan millä pyyhkiä puklua, käyttää alusena vaippaa vaihtaissa ja tietenkin vaippoina :LOL:
Jaha, ja kaikkia toki tuokin sepustus kiinosti :ashamed:

Poika oksenti illalla onneks vaan sen kerran, ripuloi edelleen, huoh. väsyttää, nukuin yön tosi levottomasti. Tiesittekö että jos vaan näkee unta vessassa käynnistä, se ei helpota yhtään kushätää :eek:
 
Koivunkäpy, meillä on yks babyidean hh extra ja on mun mielestä ihan hirveän leveä ja epäistuva :/ hätävaravaippana lähinnä toimiikin kun tuntuu ettei poju pysty olemaan jalat niin levällään kuin vaipan leveys vaatii :D meilki harsoja kasa, oisko vaippakäytössä 30-40 ja pukluliinakäytössä 15.. Kaikki kolmea popolinia lukuunottamatta jotain halpisharsoja (äp, tsi yms, en tiiä kun käytettynä ostettu).. en huomaa eroa imukyvyssä kyllä vaik popolinejaki pesty jo kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja..
 
Uusille tervetuloa minunkin puolestani. :)

Mäkin olen kiinnostunut kestovaiposta. Jutelkaa vaan niistä :) Mä ostin viime syksyn enkelille jo neljä käytettyä sisävaippaa kestovaippainfosta ja nyt oon ostanut sieltä noita imse vimsen flanetteja + kuoret, yhdet villakuoret ja yhden aion:n. Mitään hajua mulla ei ole näistä että mikä toimii ja mikä ei, mutta siksi olenkin haalinut käytettynä vähän erilaisia, jotta voin sitten kokeilla. Rahaa kyllä menee :| mutta ei niin paljon kuin uusiin. Ja isäntä on hyvin ymmärtäväinen tähänkin "kotkotukseen" :saint: Aikaisemmin meillä ei siis ole kestovaippoja edes kokeiltu, vaikka neljä muksua entuudestaan onkin... Ja ompelutaitoa ei löydy...

Koivunkäpy vai kuka se huolehti tuosta hoitajan anatomianvalmennuksesta :D Minusta se ei ollut paha juttu. Ja etenkin, jos lapsi itse on kysynyt että mitä nämä on niin tuo oli nätti ja asiallainen vastaus. Mun mielestä. :) Ja se 5-6 v lapsi, joka on kiinnostunut näistä miesten etumuksista... Kuuluu ikään ja hänelle tulee vain asiallisesti selittää, ettei kenekään haaruksiin ruukata koskea ja näistä asioista voi jutella kotona vaikka äidin tai iskän kanssa. Ei saa tehdä asiasta liian "likaista" ja sellaista ettei sitä saa puhua. Lapsi vaistoaa sen heti että tässä on jotain salakähmäistä ja taatusti julkisilla paikoilla ottaa asian käsittelyyn... |O Mutta mulla ehkä onkin kohtuullisen suvaitsevainen käsitys. Olen sh+th ja työskentelen lasten kanssa. Omatkin lapset tietävät penikset ja kivekset. Ja puhuttelevat niitä vielä näin hienoilla nimillä :LOL: Mitään valistusta ei ole pidetty, mutta vastataan kun kysytään, ja vain sen verran kuin kysytään... Kerran tosin väsyneenä vastasin 7-v:n kysymykseen mitä täällä kivespusseissa on että "miehillä siellä on aivot" :ashamed: :LOL: Onneksi lapsikin tajusi että taisi olla vitsi ja asia on unohtunut.... =)

ON ei kummempaa. Maanantain neuvola tuntuu olevan vielä valovuoden päässä. Aina vaan jaksaa pelottaa että kaikki ei olisikaan hyvin :ashamed:

Nyt ulos. Ihana ilma B)

Tintukka ja tonttu 13+2
 
tere vaan kaikille! nyt onkii sitten kiva juttu. mun hommat loppuu terkkulas 3.9 ja ei jatkoo tiedossa, koska kaupungilta tullut määräys, että 4milj. euroa on säästettävä ja sijaisia ei saa palkata ja virkoja ei täytetä. ja sitten soitin entiseen työpaikkaan että oisko siellä edes keikkaa tarjota, niin oh sano että muusta ei tiedä, mut keikkaa on 100%varmasti... kun mulla ei jäis ku 2kk "työtöntä" aikaa ennen äitiyslomaa... että näin...
 
Äippäliini, ompsa tylsää.

Tintukka, juu siis toki voi kertoa lapselle, mutta minusta se on vanhempien tehtävä. ja kun on muutakin omituista tässä ollu sen jälkeen ku tuola alotti..

Jaha, pitänee viedä poika sairaalalle hutkittavaks, ei kuulema ole normaalia että on sontinu vettä 6päivää 20-30kertaa.
 
Onpa täällä hiljaista. Mulla on kyl ollu niin ärsyttävän tylsä päivä ettei rajaa.. kokoajan vaan kaikki veetuttaa eikä jaksais ihan mitään tehä. en ees ulos saa hilattua itteeni ja poikaa vaikka vois piristää....no,onneks poju meni just päikkäreille nii jos tässä vähän rauhoittuis.. :snotty: nyt kahville ja keksille :p
 
Tintukka: kiitos nauruista :LOL: , toi on kyllä välillä niin totta toi miesten aivojen paikka.

Äippäliini: harmi, että jää noin vähästä kiinni toi työjuttu. Toivottavasti saat jotain siihen väliin, vaikka keikkatyö on kyllä varmasti todella raskasta varsinkin näin raskaana.

upp3: Nyt vaan keräät voimia hetken, niin sitten pihalle, kun poika herää. En ole kyllä paras sanomaan, kun itsellä samansuuntaisia "oireita" No, jospa ite heittäs hetkeksi vaakatasoon, kuten esikoinenkin ;)

Mä kanssa meen noista raskausviikoista ihans sekasin, mutta La siis virallisesi 10.12. eli nyt ois sitten kans kait tuo 13+6???
taidan mennä kirjasta kattoon, milta pikkuinen näyttää... esikoisen kanssa sitä kirjaa tutkittiinkin joka päivä, nyt kerran kuussa....

Enni
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja KatariinaA:
Täällä myös yksi jouluvauvaa odottava. Tänään oli ensimmäinen kunnallinen ultra ja viikkoja on 12+0. Lasketuksi ajaksi saimme 22.12.
Tervetuloa mukaan. Onnea raskaudesta :)
Mulla kuitenki pisti silmään viikot ja la. Itellä kun la ja 10.12. ja viikkoja nyt 12+5 kummalla meistä on nuo väärin :LOL:
No mulla on viikkoja nyt 11+5 ja la on 24.12 joten luulen että Katariinalla on oikein tuo la. sä oot kymmenen päivää pitemmällä ku mä joten sun la pitäs olla sen perusteella 14.12
No hyväpä on mullakin laskupää :headwall: 12+5 - 11+5 = ei taida olla kymmenen kun viikossa on vain päiviä 7 :LOL: Joo mut hyvä että Myräkän viikot selvisi :D

 
Noista kestovaipoista: Jos on alottelija ja vasta tutustumassa merkkeihin niin en suosittele että ostatte huuto.netistä tai muualtakaan tsi vaippoja, eli toisten itse ompelemia. Sieltä tuppaa löytymään aikamoisia hirvityksiä jotka ei käytännössä toimi ja jos materiaalitietoutta ei oo niin voi erehtyä. Usein oon törmännyt esim. all in one vaippaan jossa kosteussulkuna on vain yksi kerros fleeceä, eli yhtä tyhjän kanssa, samoten jos kosteussulun päälle on ommeltu joku kuva tai laitettu trikoo tai muu vastaava kangas on hyvin todennäköistä että vaatteet kastuu. Kannattaa tutustua eri merkkeihin ja materiaaleihin kestovaippa.infon sivuilla. Itekin olisin monelta hutiostolta välttynyt jos oisin ajoissa noille sivuille eksynyt. Ja siellä keskustelupalstalla kannattaa vaikka kysyä onko joku järkevä ostos. itsekin olen aikasemmin ollut aika onneton ompelija tai en ole sitä ainakaan yläastevuosien jälkeen harrastanut. Mutta mallia katsomalla oon oppinut sen verta siistiä jälkeä saamaan aikaseksi että multa on tilaustyönäkin vaippoja pyydetty. HElposti sen oppii kun kattoo valmiista vaipasta mallia ja hommaa kunnon materiaalit ja kaavat.
 
SAnlen kanssa samaa mieltä että tsi versiot on aina riski jos ei ole tuttu tekijä.

saikulta palattu, käskivät kotio, eivätkä tutkinu tarkemmin, mua ois kiinnostanu että onko tuo mahatauti bakteeri vai virusperänen.
Väsyttää armottomasti, poika sammu autoon ja ukko on nukkumassa, joten, siinäpä kärvistelen.
 
jes! työpäivä ohi... ihme ruuhka iski iltapäiväl työpaikkaan... potilait pursus ovist ja ikkunoist... nyt on kaikkensa antanu olo... :D

mä meinasin keikkailla ainoastaa teholla+ccu:ssa, osastohommaa en enää niillä viikoil lähe... mul on silloin viikkoi kasas jo 27+, joten jos ilman saikkuu haluu pärjätä ja kaikki menee ok, niin keikkailen vaan tuolla. mutta katotaa mitä aika tuo tullessaa... ja onhan vuorotöis se hyvä puoli, että liksaa tulee pikkusen enemmän...

Koivunkäpy kait ne kuitenkii jotain labraa otti?

tervetuloa uusille! :heart:
 
Huhhuh, alkaahan tuo pikkuhiljaa näyttä siltä, että tavaratkin saan joskus tavaratkin paikoilleen. Varastokoppi oottaa kanssa siivousta ja järjestelyä, mutta odotan kyllä miehen kotiin ja auttamaan, saadaan sitten yhdessä nopeammin jonkin sortin järjestys sinne, kun siellä on nyt suloinen sekamelska, enkä tiedä mitä kaikkea siellä onkaan :D.
 
Koivunkäpy, ens tiistaina meen leikkaukseen. Nyt perjantaina vielä lääkäri ja ihanaa tietty olisi jos kysta olisi itsekseen hävinnyt. Mutta epäilen..


Myräkkä, pääkipua mullakin! :( Historia toistaa itseään, nimittäin edellisessä raskaudessa oli sama juttu melkein samoilla viikoilla, ehkä vähän myöhemmin. Tosi ärsyttävää ja panadolista ei ole mitään apua. Hierojalle pitäisi päästä, on jumiutuneiden hartioidenkin syytä tuo pääkipu.
 
Pikainen merkkaus olemassaolosta... Jotenkuten hengissä. Pahoinvointi alkoi sitten uusiksi 3 päivää sitten muutaman viikon hiljaiselon jälkeen. Töissä pyörryin ja oksensin toissapäivänä ja nyt loppuviikko saikulla :(

Sori omaanapaa.... :ashamed:

Delfis ja pikkudee 15+1
 
Pikaisesti...

Tervetuloa uudet! =)

Jaksuja päänsärystä kärsiville, ei ole kivaa. Täälläkin välillä siitä kärsitään.

Ihana idea tuo rahka, nyt alkoi niin himottaa et huomenna pakko käydä kaupassa hakemas aineksia. :p

pööpötti ja masukki 14+4 :heart:
 
miekin pinoudun,aamulla jo olin puoli seiska hereillä |O päivän juossut asioilla...ja ystävän luona,ahistanut kotona olo.. :headwall: huomena selvii asunto jos on hyvä otan sen..ja neuvolassa ylimääräinen käynti kun tilanne on tää mikä on..voimia vie tää miehen lähtö..tuntuu ettei jaksais ajatella töihin,on vasta 22.6 työpv,ensi viikon olen palkallisella vapaalla..
meinaa yököttää,tässä karjalanpiirakkaa yritän syödä :ashamed:
tervetuloa minunkin puolesta uudet :flower:
johan tuo masukki alkaa näkyä..ostin mammahousut h&m ja kampaajalla kävin,tuntuu et sitä vaan menee eteenpäin,tyhjä olo..sori kun purkaannun täällä :ashamed: ..
nyt telkun ääreen..jaksuja ja haleja mammmat :hug:

katja mamma ja piiperö kohta rv 11 ja kultapojat
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=4343119.jpg mullakii alkaa olemaa järkky keissi...

mammaRoi saa täällä purkautua! sitä vartenhan keskustelupalstat on! :hug: toivottavast se kämppä on ok, jotta pääsette kotiutumaan! ja laittamaan asuntoa kodiksi! mun kaverin nuorempi lapsi sai alkunsa yhden illan jutusta ja eka oli mieskin mukana jutussa. sitten alko puhumaan sekoja ja vaatimaa aborttia, oli kait väkivaltanenkii niin kaveri katkas välit, onneks ukko asuu eri kaupungis. kaveri ei ees halunnu alkaa selvittämää isyyttä sen väkivaltasuuden takia.. mutta terve poika synty 11kk sitten ja hyvin yh:na pärjää! isompi lapsi on jo 5wee niin auttaa hoidossakin!
 

Yhteistyössä