***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

äippäliini83 Oikeesti tosi rasittavaa, ku ylipainoa ei kuitenkaan oo ku pari kiloa, ja nekin tupakanpolton lopetuksta tulleita. Rinnatkii on musta kohtuu normaalin c80 (nyt kyllä tosi tuvonnu ja ostin ekat d85 liivit :eek: ) Kyl mun mielestä pitäs mahtuu xl-kokoset oikeesti päälle? Vai pitääkö suosiolla mennä jonnee erikois liikeesee ostamaa ja maksaa ittensä kipeeksi? Mistä ihmiset oikeesti ostaa vaatteensa, vai onko kaikki muut muka laihempii ku minä. |O
 
jenninho musta on kanssa vaatekoot pienentynyt ihan älyttömästi ja toinen mikä on, että kun koot ei kaupoissa/merkeissä vatsaa mitenkään toisiaan. Nytkin olen housuja ostanut, että kokolapun mukaan eroa 3-4 kokoa. Sekin on ärsyttävää.

Pikkuhiljaa alkaa reissuamisesta palautua, olen nukkunut 10h yöunia nyt kahtena yönä. Huhhuh. Jos jaksaisi ruveta paikkoja raikkoamaan, kun osa tavaroista on vielä laatikoissa. Mieskin on kertaamassa ja tulee vasta ensi viikolla kotiin. Nyyh. Synttäritkin saan itsekseni juhlia. Mutta sitten onkin tiedossa ac/dc:n keikka ja kotona ollaan juhannus. Ehtii rentoutua ennen töihin menoa. Minne tämä loma katosi?!?
 
Voimia kaikille menetyksen kokeneille sekä MammaRoille lämmin halaus. Toivottavasti kaikki menee parhain päin.

Täälläkin kuppikoko suurenee, 70A on nyt 75B =) Vatsa kasvaa myös, mutta kireät (matalavyötäröiset) normifarkut sujahtavat vielä jalkaan. Hyvä niin, mammavaatteita en jaksaisi hankkia kesää vasten. Jos pärjäisi taviksilla kesän yli ja sitten syksyksi hankkisi ne mammafarkut.



Sisely 14+2
 
Pikainen tervehdys!

mammaRoi :hug: Ja sä pärjäät ihan takuulla vauvan kans varmasti paremminki yksin ku silleen että mies on keskenkasvuinen tai muuten ongelmainen. Ite aikoinaan lähdin esikoista odottaessa pahasti viallisen (alkoholisti sekopää ) miehen luota yhteisestä kodista keskellä yötä karkuun. Ja silloin päätin että mieluummin yksin ja helppoa ei ollut mutta selvisin ja nykyinen tuli elämäämme ku esikko oli n. 1,5v ja elämä on niin mukavaa kuin se nyt vaan voi olla. Ei tässä ruusuilla tanssita vieläkää mutta en voi valittaakkaa. Ja se että kuinka paljon se antoikaan elämänkokemusta kun yksin oli odotuksen loppuajan ja esikon vauva-ajan jne.. Sellainen koulutus jota en kadu.

Tetasha: Älä huoli, ei mullakaa oo vauvamahaa ja nelonen jo tulossa. :)

IHANIA PYÖRISTYNEITÄ MASSUJA!! :heart:

Niin ja oon kyl sitä mieltä että vaatteiden kokohommelit on muuttunu jotenki pienemmäksi ku ennen. Tuntuu siltä ainaki.
Jeps tää rupee keräämään kamppeita ja suunnittelee lähtöä polille ultraan, jännää!!!

:wave:
 
Jenninho, mä oon kokoa 169/55kg tällähetkellä ja vaatteet saa ostaa kokoa 40-46, ei ihme että nuorilla on vääristynyt kuva itsestään ja kuvitteleevat olevansa lihavia, jos minä alipainoisena joudun ostamaan "isojakokoja" niin taviskroppasetkaan mahdu noihin 34-38 vaatteisiin. Itse kun en siedä sitä että vaatteet puristaa :ashamed:
Mun uikkari joka on ostettu viime kesänä on muute kokoa l tai xl, pienemmät ei menny päälle. :eek:
 
Itselläni kyllä menee ihan "oikean" kokoiset vaatteet päälle, oon 161/49 ja vaatekoko 32-34/xs-s.. h&m tuotosta suurin osa vaatteista.. oon hoksannu että merkkikohtaisia eroja on kyllä huimasti.. elloksen pienin koko on yleensä liian iso, ja se onki raivostuttavaa kun haluaisi esim jonku takin ja pienin koko yleensä 36 ja roikkuu päällä :kieh: eli menee se myös toisinpäin, että osassa vaatteista on "liian suuret" koot..
 
Hei!
kiitos kovasti kannustuksesta,en mie tuollaista tarvi joka ei tiiä mitä haluaa..onhan sillä entisestä liitosta lapsia..harvoin näkee niitä..ongelma sillä itsellä on..sain saikkua tämän flunssa ja muunkin takia..asuntoa pitäis katsoa,meidänhän piti muuttaa isompaan mut,enpä taida muuttaa..haen oman.. :headwall: kerkesimme olla yli 2vuotta yhessä,ja olimma jo tuostakin ajasta erossa hetken..
noo kait tää tästä kun saa asiat rullaan,,pakko laittaa unille kun ei oo tuota unta paljoa viime yönä ottanut.. |O
 
Np ultrassa tuli käytyä. Kaikki oikein hyvin. Laskettu aika mittaamalla oli juurikin tuo sama kuin omien laskujeni mukaan eli siitä tuli nyt sitten ihan virallinen päivä =) Riskiluvuksi turvotuksen ja seerumiseulan tuloksen yhdistämisen jälkeen oli joku tyyliin 1:3000 että ihan hyvä sekin. Ihana kätilö oli ultraamassa, jutteli koko ajan ja aiheen sivustakin puhuttiin pitkät pätkät. Pisti mut hyppimään siinä lattialla puo paljaana kun toukka oli niin uninen :LOL: Heräs se sitte mutta kävin huoneessa olevassa vessassa riehumassa ku oli niin nolo tilanne :kieh:

Eteenpäin kallistunut kohtu kuulemma on ja paljonkin. Näkyi päältä päin ultrattuna paremmin ku sisältä. Siitä sitte tuli mieleen kysyä häneltä että mites voi olla mahdollista että ei näy vielä yhtään päälle päin, on kuitenki jo neljäs ja eroa edellisiinkää ei kovin kauaa oo. Ja vielä ku kohtu kallellaan eteen päin. Kehui että vatsalihakseni on hyvässä kunnossa eivätkä ole antanu vielä periksi ja löystyny ja sillä se pysyy vielä lymyssä. Saattaa olla yks kaunis päivä kun maha sitten pulpahtaa palloksi :D

Tulipa omaa napaa taas.. :ashamed: Onnittelut sydänkäpyselle myös ultranäkymistä ja ihania kuviakin siinä on :)

Niin ja upp: Oon samaa mieltä että merkeittäin koot vaihtelee. Itellä H&Mn paidat todellinen ongelma. Ihan kivoja mutta tarttee ottaa jättikoko että tissit mahtuu niihin ja sitte ne onki jo muuten liian isoja. Housut sitte taas on passeleita malliltaan ja kooltaan.
Ruoan laittoon.. :wave:
 
Mauahtavaa ja Sydänkäpynen ihania uutisia ja voi miten söpöt kuvat!! Huokaus ja helpotus miten kiva kuulla et pinoon saadaan onnellisia uutisia! =)

mammaRoi, just oikee asenne! Nyt lepäilet rauhassa ja kyl ne asiat lähtee siitä rullaamaan. Hankit itselles ja pikkuiselle kivan kodin ja alat rakentaa teille ihan omaa pesää sinne. Jaksuja!! :hug:
 
Voi jösses tätä oloa. Mikään ei oo koko päivänä sisällä pysynyt. Tai no yks ruisleipä ennen päikkyjä pysy sisällä mut muut syömingit on ulos tulleet. Miks tää nyt rupes pahemaan vaikka luulin että kohta oltais voiton puolella. Varsinaista pahaa oloa ei oo, mut mikään ei maistu eikä pysy sisällä ja sen seurauksena heikottaa niin ettei jalkeilla pysty olemaan. Ja vielä oon kahdestaan tuon 1,5v pojan kans kotona.
 
sanle, kokeile keittää lihaliemeen perunaa ja porkkanaa ja tilsaa niitä siihen liemeen ja varovasti ihan lusikka/pari kerrallaan syöt sitä, jos se pysys sisällä ja saisit suoloja. toinen mikä on loisto keksintö on mehujäät.. :whistle: tällä kertaa tyydyin kasvissosekeittoon (kaupasta) kun en jaksanu alkaa kokkailee..
 
Heipsistä kaikille :wave:

mammaRoi Miehet.. En voi muuta sanoa, anteeksi. Tuliko tämä ihan nurkan takaa, vai olitko aavistellut asian jo etukäteen, siis ettei miehellä kaikki pelissä mukana?
Mä tiedän niin sun tunteen.. Mun mies läks esikon aikana, tosin vasta 2kk ennen laskettua. 2kk se juopotteli ja, no, teki kaikkea mitä poikamies tekisi.. Ja minä annoin hänen mennä, kuitenkin tavallaan pidin hänestä koko ajan kiinni. Ja lopulta ja hän soitteli ja kyseli kuulumistani. Synnytykseen hänet sitten hälytin mukaan, sen jälkeen hän ollut hyvin läsnä elämässämme. Välillä vähemmän, mutta poikamieselämään hän ei ole kaivannut. Kai hänelle iski joku kriisi silloin, oli kuitenkin ennen minua "siipiä vaille valmis". Pelkäsi kai menettävänsä vapautensa.. Mene ja tiedä. Sinulla tietty sillai eri tilanne kun miehellä jo lapsia ennestään, että mikä tuli? Tosi kurjaa tuollainen kuitenkin. Anna hänelle vähän aikaa, jospa hän tulisi järkiinsä? Voimia sinä kuitenkin tarvit :hug:

Heidi 1985 mul on seuraava neukka samana päivänä :) Jokohan sitä tohtis :heart: ääniä kuunnella sillon.

Masusta sen verran, että harvat housut mahtuu enää jalkaan. Tai mahtuu kyllä monet, mutta istumaan niilä ei pysty, ei ainakaan kauaa.. Ja eipä tarvi enää piilotella masua, kaikki sitä kyttää koko ajan..

Eipä sen kummempia, illanjatkoja naiset..

Myräkkä ja keiju 12+4
 
Mies haluaa mennä,on tullut jo nuorena isäksi,ei halua ottaa vastuuuta ..mies melkein 40vee..vituttaa suoraan sanoen,olen ajatellut et,vaavin kans pärjäämme ja mun poikien..
nautin raskaudesta,olen hakenut apua neuvolan kautta että pääsen juttusille,huomena menen katsomaan asuntoa..
tosi vähän mies ottaa yhteyksiä tai näkee entisen liiton lapsia..
sano vaan et mie ahistin hänet.. :ashamed:
sais nukuttua ensi yön..munkin pitäs katella äippähousuja jo..tuntuu et puristaa masua jo ..

katja-mamma ja piiperö vkot 10..pojat vm99 ja vm03
 
Mammaroi, itse olen yh-äidin kasvatti ja ihan kunnollinen minusta on tullut.

Mä oon tiukkapipo, kivittäkää vaan, mutta MUN mielestä 3v6kk pojan tietoihin ei kuulu että nämä on vauvapussit eli kivesket, sieltä tulee vauvasiemeniä. näin on pojalle opettanut sen uusi hoitotäti, mietin vaan että mitähän muuta sielä on tapahtunut kun poika tuli niitä mulle esittelemään. koitettu kuitenkin lapsille opettaa toki mitkä ne on, mutta ehkä noi asiat vois odottaa vähän vanhemmaks???? ja koitettu myös selittää että sukuelimet on omat, ja niitä ei tarvi muille esitellä, eikä varsinkaan muitten kosketella. B)
 
huomenta!

mammaRoi, mun mielest ois ollu reiluu et sun miehes ois ennen vauva-aikeita kertonut tunteistaan... vai oliko raskaus "ylläri"raskaus? jos ei, niin tuo on todella törkeää että yhdessä halutaan ja sit kääntää selän kun haave toteutuu.... mutta oli niin tai näin nii kyllä sä selviit! onhan sul ne kaks poikaa, kenen kanssa oot pärjännyt niin kyllä sä pärjäät nytkin! :hug:
 
Huomenta !

kaamee tää flunssa :headwall: sain nukuttua ihme ja kumma..tässä suunnittelen jo huonekaujen ostoa..yms..asuntoja käyn kurkkiin tänään..äippäliini,met kyllä suunniteltiin yhessä raskaus,olen vihainen tuolle ihmiselle,ei halua tukea asiassa,yhteinen asia,se on mun "ongelma" niin kuin se sano törkeää..tää masukki on viaton tähän..
mä tiiän et pärjään,olen 5vuotta sit eronnut isompien poikien isästä,silloin takana oli 10vuoden liitto..niin miksen nytkin..elämä opettaa..ja vahvistaa..

mulla on mennyt paha olokin pois,odotan sitä lääkärinla joka on 22.6..
sitä ajattelee et mitä muut mun äiti ja sisaret ajattelee et ootan vauvaa ilman isää..en tiiä miten sit aikanaa heille kerron.. :/ mut itse päätän asian,elämän..

nyt pyykin pesulle ja jotain yrittää touhuta..

kiitos olette ihania,ihastelin masu kuvia iiiihanii :hug: :hug:

katja - mamma ja piiperö ja poijat
 
mammaRoi musta on tosi hyvä juttu et olet heti katsonut asuntoa ja alkanut rohkeasti suunnittelemaan jatkoa sinulle, lapsille ja pikku masuasukille. Ei todella kannata tollaisen pas**aisen perään haikailla, ansaitset parempaa! Älä murehdi mitä muut ajattelee, ja ei ole sinun syytäsi että mies oli tollainen ilkimys. Kyllä se aurinko varmasti paistaa vielä, ja yksi pieni sellainen kasvaa koko ajan masussa. =) Voimia!! :hug:

(.) Neuvolalääkärissaä käyty, ei tehty sisätutkimusta kun just viime viikolla kaks kertaa tutkittu, päätettiin et ei ole hyväks koko ajan sitä tehdä. Sydänäänet kuului hyvin, masukin syke 150 :heart: :heart: :heart: . Sain sitten muutaman viikon päähän uuden lääkäriajan, voidaan sit tarpeen mukaan katsoa kohdunsuun tilannetta. Ja saikkua kirjoitettiin kuun loppuun, eli en sitten mene enää sairaalaan töihin nyt kesällä. Palkkaa ei tule, mutta ei haittaa, tärkeämpää että supistukset pysyy kurissa.

pööpötti ja masukki 14+2 :heart:
 

Nyt tarvitaan vähän jelppiä. Lähdetään mieheni kanssa parin kuukauden reissuun juhannuksen jälkeen ja mun pitäis käydä rakenneultrassa ennen sitä. Mietitään koska voin lähteä eli... kun sanotaan että rakenneultra on viikoilla 18-20 niin tarkoittaako tuo että eka mahdollinen ultrauspäivä on rv 18+0 vai rv17+0? Kättärille soitin ja kysyin että olisko voinut tehdä jo vaikka viikolla 16, mutta kuulemma silloin aivot ja sydän ei ole niin kehittyneet, että niistä mitään vielä näkisi, mutta sitten jäin miettimään puhelun jälkeen että mitä se viikko 18 sitten tarkoittaakaan.

Leppis ja tonttu rv 13+6
 
Me erottiin esikon isän kaa, kun tyttö oli 8kk, tosin meijän suhde veteli viimeisiään jo odotusaikana, kävi se neuvolas mukana ja silleen, mut muuten ei paljoa kiinnostunut asiasta ollut ja synnytyksen jälkeenkin kävi sairaalassa tunnin/ilta katsomassa, kun muilta "kiireiltä" ehti, kotonakaan sitä ei paljoa näkynyt, eli periaattees ollut yyhoo jo alusta asti, mut kyllähän sitä paljon vapaammin alkoi hengittää sitten kun se lopullisesti lähti (minun aloitteesta kylläkin). Jos mies ei kykeneväinen ole perhe-elämään, niin kyllä me naiset aina paremmin pärjätään yksin, kuin keskenkasvuisen miehen kanssa :kieh: Nyt onneks on ihana mies rinnalla.

Mä taisin eilen tuntea ekat liikkeet, sängyllä makasin ja juuri sieltä kohdilta missä vauva yleensäkin köllii niin tuntui useamman kerran "potkuja", käteen asti massun päälle ne ei tuntunut vielä. Ihanaa :heart: Piti vielä äkkiä kaivaa doppleri esiin ja samoilta kohdilta kuului mahoton jumpsutus ja viuh vaan, kun heilui siellä kovin.

ansku ja vaava 13+4(14+0)
 
anskuuuu, hih, ihanaa et tunsit jo! Mullakin ollut jotai hassuja tuntemuksia, mut en kyl oikeen tiedä voisko olla vielä potkuja, istukkakin minulla etuseinässä. Hankala muutenkin kun ei yhtään tiedä miltä ne potkut sit tuntuu, et mikä vois olla oikeasti potku. Ei malttais odottaa.. :)
 
Nyt on todistettu että tunnen liikkeet :eek: neuvolan tätille selitin et eihän se oo mitenkään mahdollista, sano että kyllä on ku oon niin tikku :kieh: slomaa ropsahti 28päivään asti, sitten jatketaan. Paino vaan tippuu, mitähän pitäs syödä että se nousis???? no, vauvalla kaikki hyvin, lasten kans kuunneltiin sydänäänet, pompotteli 150-160. että meinas rissata ku oman neuvolalääkäri on lomalla ni sijaisena oli venäläilääkäri joka ei ymmärrä kunnolla suomea/ei myöskään puhu kunnolla, eli sai selittää miljoonasti asiat että meni perille :kieh:
 
:hug: menetyksen kokeneille !!
Ei sitä vaan näköjään vieläkään voi olla huojentunut....

Mammaroille jaksamista tilanteeseen. Miehet on kyllä jotain, mitä ei vaan voi aina ymmärtää...

Oma olo on kohtalainen, iltaisin vaan oksennut kurkussa. Voisiko olla närästystä? Kun en oikein tiedä mitä se on?
Riikasta kotiuduttu ja matka meni mukavasti syödessä. Mies oli pojan kanssa kotona ja heilläkin oli mennyt kivasti, mikä oli minusta hienoa, koska ensimmäisen kerran kaksin olivat pari vuorokautta =)

Minun pitäisi maalata, mutta tää päivä taitaa mennä ihan yleisen siisteystason saavuttamiseen.... jos huomenna sitten maalais, ja jos ensi viikolla olisi jo sellaisia ilmoja, että pääsisi noitten ulkoseinien kimppuun ja saisi niihinkin oikean värin.
Saunan seiniäkin tuossa käsittelin ja puolivälis vasta huomasin,e ttä pitäs hengityssuojainta käyttää :ashamed: no ei muuta kun kaikki ikkunat auki, että sai vähän tervettä ilmaa..

ammateista oli kyselyä. Minä olen erityisopettajana yläasteella ja nyt siis kesälomalla, mutta syksyllä pitäisi vielä pari kuukautta jaksaa työskennellä. Viime raskaudessa pystyin tekemään hommia äitiyslomaan saakka, saa nähdä miten nyt käy.

Mutta nyt jatkamaan raivausta ja pyykkivuorien kimppuun...

Enni ja pikkuinen.... rv jotain.... ei täs toisesa näköjään enää pysy mukana päivissä..
 

Yhteistyössä