***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Nt-ultrassa nyt käyty ja kaikki oli hyvin. *huokaus*. Pikkanen oli reilu 5cm pitkä ja niskaturvotusta oli vain 0.9mm. Ja kovin liikkuvainen hän siellä oli.
Täytyykin laittaa kuvaa sitten kun jaksaa.
Sain rakenneultra ajan joka olis 14.8. sillon viikkoja olisi 21+.

Lasketunajankin lääkäri tahtoi muuttaa oman ultrauksen mukaisesti. Eli huimat päivällä aikaistu. Olis sitten jouluaatto. Jos äippäliini83 viitsit muuttaa.. kiitos :)

Istukka on etuseinämässä joten mulla varmaan ei liikkeet tunnukaan sitten niin helposti..
Taas saa huikaista helpotuksesta muutamaksi päiväksi kunnes rupee taas miettimään et onkohan siellä mitään.. kummallinen pää mulla kun panikoi jatkuvasti :LOL:
Onneksi on tuo koti-doppler laite kun auttaa mulla paljon.

pippur1 ja tulitikkuaski 11+5
 
Hei!

Kiitos onnitteluista. Ja mammaRoille vielä kertaalleen tsemppiä jatkoon.

Hmm.. oon tuosta nyt hiukan eri mieltä että liikkeet tuntuu aikaisin sen takia kun on laiha. Ei ainakaa mulla oo vaikuttanu ja oon ollu aika monen kokoinen raskauksissani. En lähde sen kummemmin asiaa nyt kommentoimaan mutta hienoa tietenkin jos joku jo hipaisuja tuntee, mutta malttia niille joilla ne ei välttämättä tunnu vielä pariin kuukauteen :) En itse edes ala kuulostella liikkeitä muutamaan viikkoon. Tottahan tuolla masussa tuntuu yhtä ja toista, eilenki kupli oikein iloisesti. Olis voinu jo vaikka luulla mutta muuta sisuksien muljahtelua tais olla. Kuitenki on viel niin pieni ja varsinki kevyt paketti tuol masus niin ne on niin hentoisia viel täs vaihees ne liikehdinnät. Ihanaa on sitten kun liikkeet todella tuntee hyvin ja selvästi, on kiva merkki siitä että kaikki on ok masukilla.

Pööpötti: Ekat liikkeet varhaisessa vaiheessa on sellaisia hipaisuja, ei suinkaa mitää muksimista. Ihan kuin pieni kupla puhkeais masus, ja sillä ne meneeki sekaisin muun vatsan toiminnan kans.

Leppäkerttu: Täällä mun muistaakseni ainaki 18+ on rakenneultrat. Ja itellä ainaki siellä 21-22 viikoilla ollut ku erottuu paremmin jo ne mitä katotaan.

Napaan ei uutta, lapsille kerroin tänä aamuna ku tuli niin hyvä tilaisuus. Esikoinen oli ihan innoissaan, meni ihan aamiaisen syöminenki sekoiluksi. Kakkonen meni vähän hiljaiseksi ja meinas että on jo vauva, tarkoittaen pikkuveljeään :D Mutta kun kysyin että onko kivaa kun tulee vielä uusi vauva niin joo oli vastaus. Nuorimmainen tajuaa tilanteen varmasti vasta sitten kun näkee pikkusisaruksensa, jännityksellä sitä ootelles, on nimittäin niin äitin poika ku olla vaan voi.. :heart:

Jeps. Niin kukas sitä kivesjuttua kertoikaa? Ei munkaa mielestä oo hoitotädin tehtävä kertoo tollasta. On muutes aika haastavaa kertoa lapselle mistä ja miten lapset syntyy. En kyl mitenkää oo taitava siinä hommassa, esikoista kiinnostaa aihe aika paljon ja siitä keskustellaan aina välillä..

No ni ja nyt hei :wave:

Maukkis ja toukka 12 tasan
 
Maukkis, en mäkää osi uskonu että ne on liikkeitä ellei ois tuntunu samaan aikaan siinä ku sydänäänis kuunneltiin. Ku ei kait ny näi aikaseen..
Ja mää myös siitä kiveshommasta pohdin, eilen juttelin illalla viel kaverin kanssa jonka poika on samassa hoitopaikassa ja sekin on alkanu juttelee/käyttäytyy hiukan oudosti, sitähän nyt sit pyörii päässä vaikka mitä :kieh:
 
Juu, mulla viikkoja 14+3, enkä aio kuulostella liikkeitä vielä viikkoon pariin. Kun onhan noita kaikenlaisia tuntemuksia, mutta potkuja... Juu ei =)

pippur1 - Espoossa istukan paikkaa ei katsota kuin vasta rakenneultrassa (kysyin, kun olisin halunnut sen sijainnin tietää). Ja la muutetaan vain, jos muutosta alkuperäiseen on vähintään neljä päivää (kai se näin oli?). Jänniä nämä erilaiset käytännöt :)

Sisely 14+3

 
Onnea ihania ultrauutisia saaneille! :heart:

Koivunkäpy, on kyllä erikoinen hoitotäti kun moista kertoilee lapselle :eek: Mun mielestä kannattais ottaa asia puheeksi hänen/hoitopaikan johtajan kanssa!

Napaseen ei yhtikäs mitään uutta. äklötys iskee jos on liian pitkä syömistauko.. eilen närästi pahasti syönnin jälkeen mut meni onneks ohi..

Mitä aiotte juhannuksena tehä? Ite oon ehkä vähän pikkumainen, mutta mua ei huvittais lähteä minnekkään missä on ryyppääviä ihmisiä.. :ashamed: Viime juhannuski meni maha pystyssä, ja sillon oltiin mun vanhempien luona jossa koko perhe koolla ja kaikki muut hihhuloi iloisessa hiprakassa, paitsi minä. Oon huono muutenki pitämään hauskaa,nii ei oikeen nappaa........ eli ei kiitos samanlaista juhannusta tänä vuonna. en tiiä mitä lie mies aikoo.. kotona ei kuulemma halua olla. voin mäkin päiväseltään/iltaseltaan jossain lähtee käymään mut yöksi en jaksais jäähä, enkä kyllä jaksais katella miehen juomistakaan. :ashamed: oon kai liian kalkkis,mut oon aina ollukki. :kieh: äh, tuntuu et alkaa heti masua kovottelee kun joudun tällasia murehtimaan, nolottaa oikeen tämmösistä ees murehtia kun monella muulla suurempiakin huolia.. :|
 
Koivunkäpy: On kyl erikoinen hoitotäti oikeesti jos alkaa seksivalistusta lähes tulkoon pitään pikkulapsille. Mä varmaan sanoisin jotain sille.. Pakko kertoo sulle tarina siitä ku esikoinen löysi kiveksensä. Oli kaunis aamu.. poika heräs ja ihan paniikis huutaen tuli mun luo pallejaan pidellen: "mitkä nää kovat pallot on" Ja mua alkoi vähän naurattaa.. käskin mennä mieheni juttusille, hän kun vielä makas sängyssä ja mies kertoi rauhallisesti pojalle "ne on ystävät, älä tee niille mitään pahaa" :kieh: Ja se selitys kelpas 3veelle ihan täysin ainaki sillä hetkellä kun reppana oli niin järkyttynyt löytämistään kovista palloista :D Tuohon ruokahommaan muutes, et pystytkö syömään rahkaa? Sitä höystät kaikenlaisilla lisukkeilla? Tuosta puheenollen, tää laittaa rahkaa välipalaksi.. sii juu :wave:
 
Juhannuksesta, mennään mökille, jos vaan olo antaa periks, ihan vaan kaksistaan, ja varmaan kyllä miehen isä ja tämän naisystävä tulevat myös. En kanssa jaksa mitään kännäilyä, onneksi ei tuossa porukassa sitä harrasteta. Haluan vaan koko ajan olla ihan rauhallisessa ympäristössä, ei jaksa mitään stressiä.

Olen kyllä kans samaa mieltä, valistus kuuluu vanhemmille tuossa iäsää, ei hoitotädeille. Kannattaa tosiaan varmaan ihan mainita asiasta hoitajalle, niin ei jatkossa höpöttele lapsille mitä sattuu.
 
Maukkis, rahkaa :p voiski käydä ostaas tarpeet, hetelmiä oiki siihen. tosin meillä joutuu rahkaa tekee semmosen tajuttoman kulhon jos meinas itekki saada jotain.. pennut syö sitä ku hullut puuroo :whistle:

Upp, mä en tiedä onko meillä tänävuonna romolandiafestarit, eli kaverit kokoontuu meille, rillataan, pelataan garcazzonnee ja saunotaan, jotkut ottaa häppää, jotkut ei, oma valintainen juttu, mutta naulaa ei saa vetää päähän ennen ku lapset nukkuu ja aamulla ei oo oikeutta valittaa krapulaa ja sitä että lapset herättää :LOL:

Mä ihmettelin ku ukko tuossa äksys ku pieni eläin, no syy selvis oli ilmottanu että kaverinsa tulee kahville (viesti tuli äsken) enkä siis meediona ollu tajunnu siivota |O ja vaikka viesti ois tullu aikanaan ni saatte uskoo että oisin siivonnu, nih.

Ja tuosta kives-vauvapussi-siemenasiasta, kaverin poika on samassa paikassa, sille on tullu nyt että esittelee kaikille pyllyä/etupuolta ja koittaa kouria miesten etumusta, poika kyseessä joka on eskariin menossa, ei nimittäin oo aikasemmin tätä ollu.. me varmaan siis lyödään tyhmät päämme yhteen ja pohditaan...
 
Huh tulihan luettua pitkälti teidän juttuja. Nyt yritän kirjoitella uhmaikäinen 2vuotias sylissä, joka on kaikenlisäks käynyt aikaisemmin repimässä j-kirjaimen irti läppäristä ja k ei meinaa toimia kunnolla. Väsyttäis, mut poitsu pitää mut hyvin liikkeessä. Ennen vauvan syntymää pitäis saada poitsu siirrettyä tavalliseen sänkyyn, tutti ja vaipat pois...ei vaan oo energiaa. No jos vaikka lomalla sitten.
Halauksia kaikille menetyksen kokeneille ja mammaroille tsemppiä! Vaikutat erittäin positiiviselta ja vahvalta henkilöltä.

Onkos muilla tullut mitään erityisiä himoja ruokaan? Mulla oli yks päivä pakko saada valkosipulisuolakurkkuja ja unelmatorttua ja koko raskauden ajan olen syönyt banaaneja ja banaanijugurttia ja hedelmiä menee kanssa. Söin sitten kerralla yhden suolakurkun ja tuntui, että oikeen kuola valui kun odotin että pääsin kaupasta kotiin. Sen jälkeen olikin sitten huono olo koko illan...
Liikkeistä vielä sen verran että tunsin toissa iltana ekat liikkeet ja tänään uudestaan:)

Ainiin ja ammattigalluppiin vastaus, että olen suurtalouskokki ja tällä hetkellä teen pääasiassa keittöapulaisenhommia, kun omasta tahdostani teen n.6h/pvä.
Vointeja kaikille!

T: Peggy ja rusina
 
Ihania kuvia teillä on! Mä oon nyt kans ollut tuntevinani jotain liikkeiden tapaista, mutta en mee vannomaan. Viikkoja tulee huomenna jo 16 täyteen :) Esikoisesta tunsin liikkeet vasta puolivälin paikkeilla.

Mammaroille :hug: tosi lapsellista jo tuon ikäiseltä mieheltä! Mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä!
 
Tänään on ollut sitten taas ihan hyvä olo, eilen oksensin iltaan asti niin ettei mikään sisällä pysynyt. Aamulla oli kyllä tosi heikko olo jonnekin tuonne puoleen päivään asti, mikä ymmärrettävää kun ei oo vuorokauteen mikään sisällä pysynyt. Mut sitten alko hieman piristyä kun sai syötyä.

Käytettiin aamulla poika taas lääkärissä ja alotettiin 3. antibiootti kuuri. :( Ei ollu korva vieläkään kunnossa. Jospa se nyt lähtis paranemaan. Jos ei niin sitten pitää jo jotain toimenpiteitä tehdä kun eivät suostu 4. kuuria antamaan putkeen. käytiin sitten keittiötäkin valitsemassa taloon, tai no materiaali/väri valinnat on jo tehty mut käytiin tarjous pyytämässä uudesta paikasta. POika sit onnistu siellä semmosen esittelystandinkin kaatamaan päällensä. Onneks ei kovin iso ollut ja ei ihan täysin alle jäänyt.

Jees mutta nyt pikku-ukolle sapuskaa ja jatkamaan leipomuksia.

Sanle ja saunatonttu 11+5
 
Helou pitkästäaikaa! Huomenna olisi aamulla klo 8.00 nt-ultra. Vähänkö jännittää, onko siellä masussa elämää. Vaikka tosin kuulin jo reilu viikko sitten ensimmäisen kerran sydänäänet neuvolassa, niin silti pieni pelko kuitenkin, varsinkin, kun monella muullakin on huonoja uutisia ollut ultrassa, vaikka aikaisemmin sydänäänet olisi kuuluneetkin :| ...

Huomenna illalla pääsen kertomaan kuulumisia. Pitää tuolta ultrasta painua sitten suoraan töihin.
Ja ammattigalluppiin vastailisin, että olen parturi-kampaaja ammatiltani, tosin olen sen täällä aikaisemminkin maininnut, joten sori toistaminen :$ :D ...

MammaRoi, jaksamisia siulle, omituinen ukko siulla ollunna, kaipaakin kengän kuvaa takapuoleensa :kieh: . Mutta hyvä, että siulla asenne kohdallaan ja osaat ajatella jo tulevaa. Myö kaikki ollaan hengessä mukana :) .

Jessie ja nappula 11 vk tasan
 
Siis voi kiesus tätä päänsärkyä!! :headwall:
Anteeksi, oli pakko käydä avautumassa. Tässä raskaudessa tämä ollu vallan vaivana, jatkuva päänsärky. Toivottavasti kellään muulla ei samaa vaivaa :saint:

Myräkkä ja keiju 12+5 (ei ku se oliki näin..)
 
Katariina, tervetuloa joukkoon!

Myräkkä, täällä toinen päänsärystä kärsivä, panadolia ja asetosalisyylia kuluu |O

Tiesittekös tytös että raskaus on sairaus??? Kävin tänään siinä lääkärillä, sloma lapussa lukee kohdassa työkykyä merkittävästi alentavat sairaudet:
Raskaus
Basilaarimigreeni.. ehkä ois riittäny ku ois kirjottanu että supistukset..

Persikkarahkaa vedän posket pullollaan :p
 
koivunkäpy ootko sä yrittäny ulkoilla välttyäkses päänsäryltä? Mä ainaki ajattelisin tän niin, et nyt ku oon saikulla enkä juuri ulkoile, niin siksi särkee päätä. Pitäs ruveta ulkoileen, vaan ei millään jaksa.. Suurin osa ajasta menee nukkumiseen tai muuten vaan makoilemiseen. Tänäänki oli nimittäin RR 99/53. Tiiä sit mitä Hb näyttää.. Mut kyllähän tuo pistää väsyttämään. Ja jos yhtään ylimääräistä energiaa on, niin se on melkein pakko käyttää siivoilemiseen. Tuon 3veen kanssa on aina sotkusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KatariinaA:
Täällä myös yksi jouluvauvaa odottava. Tänään oli ensimmäinen kunnallinen ultra ja viikkoja on 12+0. Lasketuksi ajaksi saimme 22.12.
Tervetuloa mukaan. Onnea raskaudesta :)
Mulla kuitenki pisti silmään viikot ja la. Itellä kun la ja 10.12. ja viikkoja nyt 12+5 kummalla meistä on nuo väärin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja KatariinaA:
Täällä myös yksi jouluvauvaa odottava. Tänään oli ensimmäinen kunnallinen ultra ja viikkoja on 12+0. Lasketuksi ajaksi saimme 22.12.
Tervetuloa mukaan. Onnea raskaudesta :)
Mulla kuitenki pisti silmään viikot ja la. Itellä kun la ja 10.12. ja viikkoja nyt 12+5 kummalla meistä on nuo väärin :LOL:
No mulla on viikkoja nyt 11+5 ja la on 24.12 joten luulen että Katariinalla on oikein tuo la. sä oot kymmenen päivää pitemmällä ku mä joten sun la pitäs olla sen perusteella 14.12
 
MYRÄKKÄ: ootko sä jossain vaiheessa sekottanut viikot kun lueskelin noita aikasempia kirjotuksia niin siellä sulla on ollut jo viikot 13+ ja nyt ois vaan 12 ja jotain :D Ootkos mennyt epähuomiossa vähentämään itseltäs viikkoja? =)
 
Iltaa vielä teille arvon mammat!

KatariinaA: tervetuloa, meillä onki sama laskettu aika :) Myräkkä tarkista viikkos, munki viikot tänään 12 tasan :D Oikeesti en pysyis niis kärryillä mutta tää 12 raja on jotenki itelle tärkee.

Niin tuosta lasketuan ajan tarkistamisesta ultras että mulla on siirretty laskettua aikaa muutamalla päivällä vaikka neuvolan laskelmiin verrattuna eroa onki ollu tosi vähän. Riippunee tuoki sairaalasta ja ultraajasta ja siitäki että mistä laskettu aika on laskettu.

Rahkaa tuli vedettyä täälläki ja vähä liikaaki.. :p Tein mangorahkaa ja raskaalla kaavalla kermasta tietenki :D On aivan sairaan hyvää ku sekaan heittää mangopilttiä. kakaratki tykkää ku on helppoa syödä, ei tartte sattumia pureskella :kieh: Ei vaan tykkää ne muutenki meilläkin rahkasta.

Tulin nyt vaan pikana teitä katsomaan, eikä kyl oikeesti asiaa ollu.

Hei ny taas :wave:
 

Yhteistyössä