***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:






Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v............toinen..........SEKS


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS
viivie.................................toinen.....................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL


Joulukuun 8.pvä
sukkapari.........28v............toinen.......OAS
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS
upp3.........20v...........toinen...........OYS


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu..........25v........2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
malttamaton..............toinen...............
mamx2..............................................
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.............25v...........esikoinen.........LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen...........
hipsu1978....................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen..........................
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs..........................


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS


Joulukuun 25.pvä
Kribe.......27v..........toinen..................


Joulukuun 26.pvä
Heili82.......................toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho.............esikoinen..........KOKS


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
Valerie..............esikoinen..................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
 

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





huomenta kaikille! uuden pinon aika! :D juuri töihin lähössä.

esikoiselt löyty toissapäivän kihomatoja!!! arvatkaa ällöttääkö. oon nyt sit koko eilisen päivän puunannu ja pessy pyykkii jne... oon ihan raato... yök! kiva, lakanat täytyy vissii vaihtaa jokatoinen päivä ja pyyhkeet joka pesun jälkeen... huh mikä homma... ovenkahvat käyty rätin kans läpi. onneks tol lapsel on viel vaipat! ei pääse käsi ihan koko ajan pyllys käymään.. voi että mua vitutti suomeks sanottuna kun tajusin mikä sen kakas oli.... |O
 
Ui, meillä ollut samoja edellisen tarhan aikoina, kamalaa se puunaus ja siivoaminen kun niitä löytyi ja lääkkeet ovat aika hinnakkaita. Lääkekuuria ei saa edes raskaana ottaa ja kaikkien pitäis se syödä, toivottavasti meille ei enää tulis.

Tänään siivoamista ja koirien pesua edessä, toivottavasti en nyt liikaa rehkisi ja ihanaa mulle tuli kuntoutustukipäätös perjantaina jota odotettu ihan kivan aikaa.
Kelaan laittelin että kaksi lasta ja syntymävuodet siihen hakemukseen ja nyt ne lähettääkin mulle uuden lapun kun lapsikorotusta ei oltu otettu huomioon, tuli kirje että teille saattaa kuulua lapsikorotus..:headwall: Ei kai, hyvin taas luettu..

Nyt meen että en tähän jämähdä, kahvia ja sit siivoamaan.

meemee ja stella di natale 11+1

Muoks. Ja kiitos pinosta. :flower:
 
Huomenta vaan!

Täällä on nyt sit "kesäloma" pyörähtänyt käyntiin. Pitäis lähteä etsimään ystävälle syntymäpäivälahjaa eikä ole aavistustakaan mitä haluaisin lahjaksi antaa :eek: Pääsenkin ihan yksinäni kun pojan isä tulee hakemaan pojan päiväksi leikkimään.

Eilen kerrottiin vanhemmille ja miehen puolen mummoloille vauvasta. Vastaanotto oli ehkä vähän odotettua laimeampi mutta luulen että se höösäys alkaa kunhan tieto menee tajuntaan asti ja kun vatsa alkaa näkyä.

Mutta eipä auta, pitää mennä pukemaan jotain muutakin päälle kuin yöpaita ja kohta alkaa pyykkien ripustuskin, joten oikein aurinkoista ja hauskaa päivää kaikille!

Raparperi ja Taimi virallisesti rv 11+6 (ultran mukaan 12+4)
 
Kiitos uudesta pinosta! Niin se kesä tuli ja kesäkuu. Ihanaa!

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta vaikka tuuleskeleekin. PItäs poika viedä hoitoon ja ite lähteä raksalle puuhastelemaan maalaushommiin.

Vatsa tuntuu "kasvavan". Ihan piukeena on alamaha. Vielä 1,5vko np-ultraan ja sit alkas olemaan turvallisilla vesillä. Vielä ei oo tarvinnut mammavaatteita ajatella, mut varmaan kohta saa alkaa housuja miettiä. Yhdet farkut on ja sitten pari hametta ja caprit, jotka kylläkin normimallistoa, mut leveellä joustovyötäröllä niin menevät hyvin. Jotku kesähousut ois kiva löytää, mut täälläpäin kun noita vaatteita ei saa ku vaan nicky&nellystä mamlicious vaatteita niin aika suppee valikoima. Ei edes h&m:n, lindexin tai kappahlin valikoimiin kuulu äitiysvaatteet. Netistä pitää varmaan katella, jos sieltä jotain löytys.

Jeps mutta nyt matkaan!

Sanle ja saunatonttu 10+4
 
meemee oliks teillä vaikeeta päästä niistä madoista eroon? mitä oon lukenu niin tuntuu että kaikkillaongelmia eroon pääsemisestä ja monta kuukautta kestäneet oireet... ei pitäs lukea keskustelupalstoilta ihan kaikkee... :ashamed:
 
Se ois sitten kesäkuu! B)

Täällä hermot kiristelee heti aamusta tuon poitsun nukkumaan menon kans, oppi nimittäin eilen nousemaan myös sängyn reunaa vasten joten vaikka ois kuinka väsynyt nii pakko kokoajan nousta seisomaan.. saan varmaan ihan vaan pelkästään tän hermojen menettämisen takia vielä keskenmenon. :ashamed: tai vähintääki hampaat kohta tippuu kun puren niitä niin lujasti yhteen :kieh: perjantaina hammaslääkäri, vähän pelottaa kuin monta reikää on. vuosi sitte ei ollu muka yhtään :eek:

Tänään klo 13.15 lääkärineuvola.. apua. :| Tääl pahoinvointia ajoittain jos nälkä yllättää.. nytkin pitäis syödä mutta kun pitäis myös lähteä uudestaan yrittää tuota pikkujätkää nukkumaan.. äh. onneks se ei nuku enää ku kahet päiväunet nii ei tarvi niiden kans tapella yhtään enempää.... :whistle: syömiset, pukemiset ja vaipatuksetkin kyllä on yhtä huutoa ja rimpuilua joten koko päivän saan kiristellä hampaita. |O Oonki aika väsyny ollu nyt,mut pakko jaksaa.. toivon vaan ettei se raskauden jälkeinen masennus uusiutuisi... toivossa on hyvä elää!!!!!!

Upp3 ja masukki 12+4 sekä hyvin temperamenttinen kiukkuäkäpussi 9,5kk


 
Äippäliini, meillä löyty viime syksynä tytöltä matoja, kertalaakilla hävisivät :whistle: enkä nyt mitää kummia tehny, leikkelin kaikkien kynnet, käytettiin käsidesiä (jokakuulema on turhaa palstan mukaan, mutta apteekki ja lääkäri suositteli moista). Tietty petivaatteet pestiin, patjat imuroin jne, mut ei ny kummempia, en pessy kaikkia leluja enkä tunkenu kaikkea saunaan, johtunee siitä että tuo tyttö ei enää nuole leluja.. ;)

Mua nyt häiritsee tuo lääkärineuvola juttu niin paljon että soitan tänään neuvolaan ja kysyn koska täällä on moiset kun en muista yhtään edellisestä miten oli viralliset neuvolat ku vk20 jälkeen ravasin 2vk välein lääkärillä :kieh:
 
:wave: miekin pinoudun uuteen pinoon =) tässä teemme lähtöä kauppaan,sais itselle vaatteet päälle :whistle: kylmä tuuli meinaa olla,mutta aurinko paistaa täällä roissa B)
pojat pelaa buzz peliä tuossa,virtaa kinttaisssa :LOL:
ai että hellua ikävä..nooh tuleepi kotia to tai pe.. :heart: mutta nyt alan touhuileen...

mamma-katja ja piiperö ja pojat
 
kiitos Koivunkäpy! mä oon eilen tosissaan jynssänny kotona kaikki mahdolliset paikat... noh, eipähän ikinä oo ollu näin siistiä kotona! on oikein ilo katsella kun kaikki paikat oikein kiiltää... ukko on nyt kesälomal niin saa pestä pyykkituvas lakanoita 90asteessa... ehkä tää tästä... kuhan niistä matosista pääsee eroon ennen kuin tää vauva syntyy!!!

mulla on tänää lääkärineuvola, viikkoja 13+6. pääsee kuuntelee sydänääniä! ihan koko ajan ois nälkä, nyt oon syöny aamupalan 7:00 ja toisen aamupalaan (=2näkkäriä) klo. 9 ja taas ois nälkä... :whistle: noh, nyt pitäs oottaa kuitenkii viel 1½tuntii ennenku pääsee syömään...
 
:wave: heissan kaikille.. tääl on v-loppu menny juhliessa ja sukuloidessa.. meni kyl mukavasti, ku oli mieluista tekemistä, eilen illalla oli vain jalat ihan tohjona (ku olin koko ylppäripäivän juhlissa keittiöllä ) ja tänään aamulla repi issiasta..
Nyt on lasagne uunissa ja oottelen siskoa lasten kans syömään.. et hulinata tiedossa :D
Voi että se on ihana kattella lapsen kesää, tuo meidän 1v3kk on niin ONNELLINEN, kun saa olla avovarpain ja vähissä vaatteissa.
 
Moikka taas.

Päivitän vaan pikaseen, että täällä kaikki kunnossa, lukuunottamatta totaalista väsymystä josta johtuu myös palsta-tauko..

Tuntuu että olo vaan pahenee kokoajan, eikä toi ulkolämpötilakaan auta yhtään.
Palailen asiaan kun olo vähän helpottaa.

:ashamed:
 
Tännekään ei mitään kummempia. Viikoloppuna juhlittiin neidin 2 v. synttäreitä ja kerrottiin lopulle lähisuvulle joulutontusta. No eipä kukaan ollut yhtään yllättynyt. Arvanneet jo olivat. =)
Nyt on jotenkin tylsä vaihe odotuksessa kun pahoinvointi on jo ohi (onneksi!), mutta maha vain hieman pömpöttää eikä liikkeitä tunne. No kunhan kesäloma alkaa niin aika menee varmaan vauhdilla.
Aika harvakseltaan noita neuvolakäyntejä tosiaan on, mutta toisaalta hyvä ettei koko aikaa tarvitse siellä rampata.

viivie ja toukka 14+0
 
Upp3 tuo on tosi rasittava vaihe, muistan kyllä! Varmaan pari viikkoa tai kuukauden oli sitä jatkuvaa huutoa 15 kertaa yössä kun oli niin pop tuo seisomaan nousu että unissaankin piti nousta. Meillä auttoi vähän unipussi, ja pussissa tyttö nukkuu edelleen.

Täällä taas herätty jo kuudelta. Oon kesällä niin huono nukkumaan kun aurinko paistaa heti aamusta. Kerkesin jo käydä äänestämässäkin ja lääkärissä. Mulla oli silmätulehdus, toisen kerran jo tänä vuonna.

Bellona 11+0
 
Kiitokset uudesta hienosta pinosta äipälle ;)

Koivunkäpy onko teidän poitsulla ollu useinki tää vaiva? Meillä nyt ekaa kertaa ja poika täyttää heinäkuussa 3v. Mies lähti (aamuyöstä) taas viikoks töihin, niin neuvolatätin pyysin avuksi tänään puhdistamaan pipaa. Mainitsin kirvelystä, muttei hää ottanu siihen mitään kantaa.. :| Kai tää sit menee itsestään ohi, on nimittäin jo melkein hyvän näkönen pipa. Tosin edelleen pojalla kirvelee pissailun jälkeen, ei tosin yhtä kovasti kuin eilen (ei ainakaan itke yhtä kovasti)

bellona juu mä olin kyl täysin voimissani het seuraavana päivänä :) Olin kuulema oikein mallisynnyttäjä. Eivät olleet kätilöt kuulema ennen tämmöstä ensisynnyttäjää nähneet :) Tikkejäki laittovat vain 2, eli repeämiä ei edes tullu (kovin)
Toivoa saa että tuleva synnytys menee yhtä mallikkaasti :) Mutta sen aika näyttää...

Huomenna ajattelin pomolle ehdotella josko vähentäis multa noita iltavuoroja minimiin. Kun tosiaan monta päivää menee niistä toipuessa. Jos ei se ala niitä suosiolla vähentään, pitää varmaan jossain vaiheessa hakea lääkäriltä lappu. Kun ei yhtään nuo iltavuorot nappais, vaikka niistä vähän paremman palkan saaki.. Muutenki kyllä kyllästyttää tuo työ, mielummin olisin oloneuvoksena kotona. Mut kait sitä vielä on kuitenki paiskittava. Eniten ärsyttää lauantaivuorot, voisi ne heittää kokonaan pois. Mut niistä tuskin koskaan eroon pääsen. Saisinpa edes aamuvuoroiksi net (nyt joka toinen lauantai 12-21.30)

Tänään mulla vapaapäivä ja poika hoidossa, pitäs kai saada tehtyäki jotaki. Ei vaan nappaa. Mä en käsitä miten mä oon näin saamaton. Kävin sentään naapurin rouvan luona kysymässä käytännön asioita mistä mitäki rahaa saa ja miten kannattaa asioita hoitaa, kun rajankävijä (asuu suomessa työskentelee norjassa)

Aamupalasta jo 3 tuntia, pakko mennä syömään jotaki. Kyllä nyt täytyy olla tyttönen masussa, ei mulla pojan aikaan näin usein tarvinu syödä (eikä tosin kilotkaan kertyneet tätä tahtia)
Syömään siis... Hauskaa viikkoa kaikille :)

Myräkkä ja keiju 12+4
 
Hiphei, tänään oli np-ultra, kaikki hienosti, kätilön mukaan ei asiat paremmin voisi vauvalla olla :heart: turvotus 1,4mm, vastasi viikkojaan (3 päivää edellä, mutta ei muutettu mihinkään), seula negatiivinen. Kovasti touhukas pieni masussa on :heart: Mulla on ilmeisesti 6cm kysta tai joku oik. munasarjassa ja sen takia kontrolli lääkäri rv 18+5 ja kun joudutaan kuitenkin ultraamaan niin yleensä on tehty rakenneultra samalla, meidän kunta kun ei sitä muuten tarjoa, jee! Jos vaikka näkis jo sukupuolen sitten... Toivoo hän.

Pari päivää ollut vähän parempi olo, viime viikolla oksentelin iltaisin jne mukavaa, joutui saikkua hakemaan, kun ei vaan enää jaksanut. Eilen oltiin koko päivä saaressa touhuamassa, miehellä on pieni saunamökki siellä ja haaveillaan isommasta mökistä sinne, no ehkä joku päivä jonain vuonna, vähän tuli puunailtua paikkoja ja haravoitua, mutta muuten tää mamma keskittyi auringonottoon ja uimiseen, olipahan virkistävää vettä.

Terkuin ansku ja vaava rv 12+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa :wave:

Pahoinvointi tuntuu vihdoin hellittäneen, ainakin vähän, ihanaa! Väsymys edelleen kiusaa.

Kysta nyt sitten leikataan 16. päivä. Vähäsen jännittää, kun ei ole edellistä synnytystä lukuunottamatta ikinä tarvinnut sairaalassa olla! Toivottavasti siitä toipuu nopsasti.

Ihanaa kun on ollut lämmin! Sain viikonloppuna jo mukavasti väriä nahkaan B)
 
Nopeasti kysymys eli heti omaan napaan: Osaisiko joku sanoa mistä voisi johtua kovat vihlaisut kohdun kohdalla (nyt rv 14)? Viime yönä alkoivat, heräsin useaan otteeseen tähän vihlontaan, ja tänään koko päivän töissä sama juttu. Eivät kerralla kestä kuin sekunnin tai muutaman, mutta on todella kova vihlaisu, sattuu siis aika lailla. Ja ei mielestäni tunnu häpyluussa vaan juuri kohdun kohdalla, eikä säteile muualle. Huolestuttaa tietysti..

Muoks: lisäksi välillä ikkänkuin vihloo emättimestä. Anteeks aihe, olen kiitollinen jos joku osaa vastata.

pööpötti ja masukki 13+1 :heart:
 
Pööpötti, kummalle puolen koskee??? jos sinne missä on umppari ni jos on vähänkään lämpöä/sitä ei oo popistettu ni menet näytill, jooko? toki voi olla ihan harmitontakin, mulla on paripäivää vihlonu oikeelle niin etttä ärräpäät lentää kun nousee/kääntyy liian nopeeta.

Ninjapinja, juu kystan poisto on semmonen -pala helppoa kakkua- toipuu nopeesti, tosin varaudu siihen että parinviikkoon et välttämättä kykene nostamaan mitään.

jaaha, jos menis kiusaamaan ukkoa ja kaivas saumurin esiin... B)
 

Yhteistyössä