***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

heippa!
lääkärineuvolassa kävin päivällä, kaikki ok, oli aika pikainen käynti.. Pikku junan äänet kovasti alkoi heti puksuttaa kun täti alkoi ääniä etsimään :heart: :heart: Ihanan kuuloista! 178 oli pikkuisen syke :)

täällä vaan väsyttää, todellakin rasittava vaihe tuo esikon nousemaan oppiminen sängyssään, yöunille nukutuskin oli yhtä tuskaa...vaan jospa tää tästä, ehkä.
 
Mullakin oli viime torstaina neuvolalääkäri, kaikki oli kivasti kunnossa ja sydänäänet saatiin kuulumaan (143 oli pienen syke, joka on kuulemma juuri oikea näille viikoille), voi sitä onnen tunnetta kun pienen sydämen jumputus huoneessa kaikui :heart: :heart:

Ja tiedättekö naiset, tänään minusta tuli ekaa kertaa täti ja pääsin pitämään vastasyntynyttä pienokaista sylissä, voi hyvänenaika kun vaan vauvakuume kasvoi! :heart: Tätin mussukka pienoinen prinsessa, oon niin onnellinen :heart:

Tetasha :heart: Milli 12+6
 
Ihania kuulumisia upp3 ja Tetasha :heart: Tahtoo kans! :) Vielä pitäis pari viikko jaksaa odottaa...

Niin, nythän on jo kesäkuu, mihin tää aika menee :eek: Ollaan menty sellaista haipakkaa viime kuukausi, joka viikonloppu jossain juhlassa. Viime viikonlopulle olis ollu kolmet, mutta yhdet oli pakko jättää väliin välimatkojen vuoksi. Lauantai siis juhlittiin ja sunnuntaina muutettiin mun siskoa. Hieno päivä oli muuttamiseen ja hyvin jaksoin. Loppuvaiheessa piti hieman rauhoittaa, kun vatasta nippaili.
Mut nyt on pakko mennä nukkuun, viime yönä jäi muuton vuoksi unet sen verran vähiin, että nukahdan kohta istualleni |O

J & Muru 10+4
 
Hei!

Vieläkö mahtuu mukaan?

Täällä olis pikkukakkonen tulossa, la on 25.12 :heart:
Olen käynyt täällä monta kertaa lukemassa mutta en ole uskaltautunut kirjoittamaan mitään. Jotenkin tuo viime kesän km on saanut pelkäämään koko ajan että jos kaikki ei menekkään hyvin. Pitää vaan toivo parasta :heart:

Kävin rv 6+4 yksityisellä ultrassa, siellä pikkuinen sydän sykki.
Nyt on ensi viikon tiistaina vasta eka neuvola, viikkoja sillon 10+4.
Toivottavasti saan sen ultra ajan sitten kun siellä käyn.
 
heissuli vei, jee kesäkuu... B) esikoinen täyttää 20.6 1v :D :heart: ...hurjaa miten vuosi menee todella nopeesti...

Me oltiin koko perhe mökillä la-ma ja oli kyllä ihanaa...mulla ja miehellä punaiset naamat, miehellä palo koko pää... :LOL:

Nyt on sit kaikkee,keskiviikko aamu klo7.30 on mulla ä.neukka+ lekuri, eli kuullaan siel sydänäänet ja sit lauantaina serkun pojan ristiäiset ja ens viikolla onki sit suursiivousta kun esikoisen synttärit osa 1/3 ja 2/3...vika osa onki sit 20.6 mökillä...niin ihanaa...

Ja huomenna onki sit mulla 1/3 ohitse, POKS... :xmas:
 
Heidi1985 tervetuloa joukkoon! :heart:

Onnea mukavista neuvolauutisista ja sydänäänten bongauksista neuvolassa käyneille! :flower:

Sydänkäpyselle etukäteen onnittelut tärkeän etapin ohituksesta. =)

Täällä ei mitään ihmeellistä. Kiire töissä, pitkää päivää. Onneks on enää tämä ja ens viikko. Sit ois LOMA! B)

Mukavaa päivää tonttumasuille!

Delfis ja pikkudee 14+0 POKS! :heart:
 
Tervetuloa Heidi1985! :flower: Onnea :)

Täällä mamma sai nukkua puol 7 asti kun mies heräs pojan kans viideltä.. :whistle: Poikarukka kaatui kaks kertaa suorilta jaloilta selälleen kun opettelee tukea vasten kävelyä yms taiteilua.. hirveä huuto, reppana :'( Vaan jos se vähitellen oppis varomaan kun kaatuilee.. niinkai ne kaikki sanoo että siitä ne oppii kun kaatuu, tuntuu vaan niin hurjalta.

Täällä supistelee kans. :/ Ei silleen käteen tunnu masun kovettuminen kun niin pieni kohtu vissiin vielä..??

Upp3 ja masukki 12+5


 
Upp, mulla kyllä supistus tuntuu ihan käteen alamahalla.. :x

se on muuten POKS!

Pööpötti, mikä tilanne????

Makoiltiin 8 asti, 7 kyllä oli jo herätys..

Eilen ompelin liivinsuojia ja tänään operaatio jatkuu, jos sais pari vaippaakin ommeltua.
~Käpy& Tinka 12+0!~
 
heissulivei mammaliinit ja uusikin on tullut joukkoon,kyllä miekin jännään kun sain kesken joulukuussa -08..toivotaan nyt et tää piiperö jaksaa.. :heart:
odotan jo ekaa neuvolaa..vasta pe..hmmm..malttamaton :LOL:
aurinko taitaa paistella kivasti,ei pilven pilvee taivaalla B) isommat pojat nahistaa jo aamusta :snotty:

jaa se olis to syntymäpv...vanhuus tulee :flower:

koivukäpy; mie teen työkseni siivoustöitä,voiko jo rv 9+? olla jo supistuksia :x mietin et onko saikkua,nyt olen lomaviikoolla...meillä on muuttokin tässä kuussa..

minulla tuli iltasella kamala oksennus olo,hui! mut söin ruisleipää johan helpotti...

nyt pojille aamupalaa ja ulos B)

katja-mamma ja piiperö
 
Huomenia kaikki!

Voi kuinka ahkeria ompelijoita täällä onkaan!!!! Mistä mä saisin pari lisätuntia vuorokauteen, et ehtisin ommella`???? Liivisuojia onneksi on ja muutama kestosidekin. Vaipoista ei ihan täydellistä varastoa ole, mutta jotain löytyy. Tekis niin mieli ommella vatteita ja kutoa :ashamed: ei vaan ole aikaa...

Mitäs muuta... aivot jäi kait yöllä jo narikkaan, nuorin neiti huusi taas kaksi tuntia, liekö hampaita tulossa.... Vanhimman kanssa paettiin olkkariin nukkuun, tehtiin raheista peti.. ja oli myös kuuma :whistle:

Tää lämpö saa mut ajoittain aika hermostuneeksi, ja väsyneeksi, sitten harmittaa kun tulee ärähdettyä lappsille liian helposti.... :ashamed: :ashamed:

No kohta tulee fysioterapeutti nuorimmalle opettaan "kävelyä" ja sitten olis yhdeltä lääkärineuvola!! Jokohan kuuntelisivat sydänääniä?!???? Toivoisin, onhan mulla kyllä to ultra, mutta olis ihana kuullu äänet jo. Viikkojakin olis jo lähemmäs 12 et eiköhän ne jo kuuluis???

Jisse ja :xmas:
 
Huomenta!

Täällä taas aamulla sappinesteitä oksennettiin. YÖK! Mä en ymmärrä tätä pahoinvointia kun on niin erilaista ku esikoisen aikaan. Tai siis ku varsinaista pahoinvointia ei edes ole, vaan tuo oksennusrefleksi vaan on koko ajan niin pinnassa että saa nieleskellä jatkuvasti. Tänäkin aamuna nousin vaan ylös sängystä niin samantien rupes yökkäyttämään. Poika taas äitin kaverina sankon reunalla sylki sankoon. :) Eilenkin yökkäytti melkein koko päivän vaikkei pahaa oloa muuten ollutkaan. Onneks se kuitenkin menee aina ohi kun saa hörpättyä jotain tai syötyä. Pahin se on sillon kun syömisestä kulunut liian kauan aikaa, mut enää ei oo semmosta jatkuvaa mussutushalua niinku ihan alussa joten ei muista tarpeeksi tiheesti syödä.

Pojan hoitotäti on taas migreenissä niin on sitten kotipäivä enkä mee raksalle. Pitää varmaan jotain kyläpaikkaa ruveta kyselemään jos lähtis käymään jossain. Täällä pikkuasunnossa jaksa kykkiä hyvällä ilmalla ja tuo olematon piha on meijän pojalle hieman liian pieni kun juoksentelee vaan teille ja naapurien pihoille.

Flunssaa vissiin yrittelee saada aikaseksi kun kurkku ollu eilisesta asti hieman kipee ja limaa irtoo. Eilisen raksalla nostelin lautoja niin kylläpä illalla tiesi tehneensä. Alaselkä ja maha oli ihan hellänä. Ei visiin enää tässäkään vaiheessa kärsi hirveesti rehkiä.

Toivottavasti Pööpötilla On kaikki hyvin ja on vain jotain normaalia kipuilua. Ja tervetuloa Heidi 1985 :flower:

Jos rupeis viimeinkin pukeutumaan ja lähtis jonnekin ajelemaan.

Sanle ja saunatonttu 10+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Huomenta!

Koivunkäpy: Mitä materiaaleja laitat niihin liivinsuojiin ja teetkö muotoiltuja vai vaan semmosia pyörylöitä?
Mä oon myös ommellut kestoliivinsuojia aina vaipoista jääneistä jämäpaloista. Yleensä laitan niihin ulkopuolelle pul:in ja sitten imuiksi flanellia, bambua, hamppua, joustofroteeta tai vohvelikangasta, oikeastaan ihan mitä vaan oon sattunut vaipoissakin käyttämään. Ja sitten ihoa vasten saatan laittaa jonkun kuivaliinakankaan coolmaxin, fleecen jne. tai sitten jätän bambun ihoa vasten. ja kun saumurilla surauttaa niin se hieman vetää sitä semmoseen kuppimalliin mutta osa on ihan läpysköjäkin.
 
Heidille tervetuloa!

Raparperi, ihan semmottia pyöreitä, halkasijaltaan 20cm juttuja teen, ihoa vasten flanelli ja joko froteeta 2-3kerrosta tai vohvelikangasta sisään ja tietty pulli tai softis kosteussuluksi. Ajattelin tehdä muös tuosta bambufroteesta parit yösuojat, jos maidoneritys on yhtään samanlaista ku noitten kahden aikaan ni saapi kuulkee pyyhe liiveissä pariviikkoa |O

Mammaroi, mulla alko supparit ööö... vk10, noin.

Sanle, tääl onneks ei tarvi oksennella *kopkop* mut välillä yökityttää armottomasti ja se tulee ihan yllättäen.

mikähä muuten on ettei saa nukuttua???? eilen illalla taas pyörin liki yhteen ennen ku nukkumatti tuli |O
 
Koivunkäpy Ei se pinaatti tainut ainakaan olla tuossa neuvolasta saadussa listassa, joten eiköhän sitä voi syödä. Oliko se pinaatti semmonen mitä ei saa alle 1v antaa?! en kyllä yhtään muista varmaksi mutta jotenkin tommonen on jostain mieleen jäänyt.
 
häät häät häät eikö tässä muuta oo elämässä. ei vissiin. Iloista on että aamuisin kun makoilee selälleen sängyssä niin ihana pallo tuossa massulla muistuttaa muistakin asioista. Alle 2 viikkoa olisi juhliin..

ummetus vaihtunut päinvastaiseen... hienoa on et ruoka maistuu ja paino pysyny samassa :) Pari kk kun vielä pystyis painon pitää tässä niin olis kivaa.

Joku joka päivittää' listaa niin mulle voi laittaa että kolmas lapsi ja synnäri on kätilöopisto
 
Mäkin aattelin tehä kestoliivinsuojia lisää, sitten joskus kunhan ompeluinto löytyy jostain tuolta kangashyllyjen perukoilta.. :whistle: harmittaa kun ois kaikkia ihania kankaita mistä tehä vaippoja, mut ei vaan jaksa! |O ja kun ois oikeesti tarve jo tehä isompia vaippoja nii en saa aikaseks. :kieh: aina ku tuota tarvetta siis ei ole ;) :whistle:

Mä teen vähän pienempiä liivinsuojia, näille läppätisseille ei järin paljon yli 10cm suojia tarvi :LOL: jotai 10-15cm on mun suojat halkaisijoiltaan.

Ja hahtuvasta/tms villasta kudottuja rinnanlämmittimiä suosittelen kaikille :wave: joulukuussa kun on aikas kylmä ja rintatulehdusta ei varmaan kukaan halua.. :/

jaa, poju vissiin nyt heräilee 2 tunnin aamupäikkäreiltä..
 
Moikka kaikille! :wave:

Ihania kuulumisia oli monilla, toivottavasti miekin saan kuulla masukin tänään.
12.30 olis ultra! Jännittää ihan pirusti!

Kyllä on kummallisia nää olotilan muutokset. Tänään oli pitkästä aikaa aamulla hyvä olo ja kerkesin jo aatella että loppuko se pahoinvoiva olo ku seinään, mutta turha toivo. Nyt oon toimistolla ja päätä särkee ihan älyttömän paljon. :ashamed:
Kait se pitää oikasta tohon sohvalle, ihmetelkööt sit muut et miten mulla nykyää on aina paha olo. :(

Joo ja eilen oli tosi kiva mennä appiukolle ja sen vaimolle kylää ku se vaimo tuijotti ihan kokoajan mun mahaa.. siis oikeesti.. :eek:

Eipä tässä kait muuta ihmeita, anteeksi omanapaisuuteni taas.

Jenninho+masukas 10+2
 
Joo en minäkään noista liivinsuojista kovin isoja tee. Semmonen reilu 10cm halkaisijaltaan. "Kaavana" käytin kertakäyttöstä liivinsuojaa josta hieman otin kokomallia.

Tän artikkelin alaosassa on pinaatista juttua: http://vauva.fi/artikkeli/neuvola/77/ravitsemusterapeutti
 

Yhteistyössä