***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Huomenta!
Ihania ultrakuvia :heart: :heart: :heart:

Tänään meilläkin ultra iltapäivällä, pelottaa tietysti et miltä se niskapoimuturvotus näyttää.. Äh.

Ja verikokeisiin pitäis raahautua kymmeneksi.. sekin pelottaa, kun joudun pyörällä ajamaan ja mulla tulee aina ihan järkyn huono olo ja alkaa pyörryttää verikokeiden jälkeen. :( matka ei onneks oo kovin pitkä mutta silti.

Upp3 ja masukki 12+6

 
upp3 onnea ja tsemppiä ultraan! Hyvin siellä kaikki on. Usko vaan! :flower: :heart:


Oi! Enää tämä viikko loppuun ja ens viikko, sit ois LOMA! B) Sitä odotellessa.... töihin tömpsis! :D

Delfis ja pikkudee 14+1
 
äippäliini83: Meniköhän meillä pari vuotta sit loppujen lopuksi ennenkuin päästiin toiseen tarhaan, hirveän paljon lääkekuureja ja poissaoloja lapsilla. Se on vaikeaa päästä eroon kun moni ei hoitanut lastensa matoja ja muut sai kärsiä. Toivottavasti ei enää osu kohdalle, sen verran kamala homma siivouksissa.

Ne on yököttäviä ja varsinkin kun just saanut pois ja lapset palasi tarhaan, niin niitä ilmestyi kummasti taas uudestaan, tarhassa tähän juttuun ei otettu mitään kantaa ja sanottiin että meidän lapset ovat ainoita joilla matoja on, ja kotona siihen asti mun kanssa olleet lapsemme toi ne sinne tarhaan, lääkärissä käytiin hakemassa vahvempaa ja aina uusia ilmestyi, no onneks siitä läävästä päästiin eroon lopullisesti. Valitusta lähti sinne ja saivat kyllä aika ryöpytystä isoilta tahoilta.
Meillä kävi myös ulkopuoliset ammattisiivoojat siivoamassa kun ajattelin etten jaksa sitä siivousrumbaa taas uudestaan. Mut kaikki muuttui ja kihomadot hävis kun päästiin sieltä tarhasta pois.

Mulla on kamalan huono olo, oksettaa ja masussa möyrii ja murisee, turvotusta on tajuttomasti jaloissa, eilen ihana ukkeli hieroi ja rasvasi jalat, tuntui hyvältä kun särkee ja jomottaa kokoajan.
Sillä on nyt joku kriisikin menossa, mietin et josko se kolmenkympin kriisi jo kolkuttelis, täyttää ens vuonna. :LOL:
On kamalan äksy ja unohtelee asioita ja huutaa heti aamusta ja kiroilee, on työstressiä, opiskelustressiä, koirasta stressiä ja stressiä muuten vaan.. Ja sit se ilmestyy kotiin kesken työpäivän ja pyytää anteeksi ja halii.

No kai mie meen sit siivoamaan kylppäriä, meille tulee homemittaajat viikon päästä perjantaina ja täytyy vähän yrittää siistiä kun aina räjähtää kummasti tuolla kylppärissä.

meemee ja stella di natale 11+3
 
Huomenia täältäkin :)
tässä aamupalaa mussutan ja kahvia =) tympii kun ei aurinko ei paista..kyläileen poikien kanssa lähtee päivän päälle..aamulla sit mennä verikokeisiin ja kylille,jos se hellukin työreissulta kotiutuu :D ja olis ne synttäritkin..mulla..
olo ihmeen hyvä,masua turvottaa vai voiko jo sanoa et olis kovasti jo raskaana :p osa kaverista huomanneet et oletko raskaana B)
mutta pojille aamuapalaa nyt..jaksuja mammat!

katja-mamma ja piiperö 9+? ja aleksi 9v ja aaro kohta 6v
 
:wave:
viides09 :D kuulostaa mukavakta.. onnittelut!! :heart:
pööpötti :hug:
mammaRoi tiedän tunteen siitä et mihin sitä kuulus, ku ite esikkoa ootin juuriki kuun viimeisinä päivinä.. muut oli jo vaavinsa saaneet ku oottelin et oma la lähestys.. mut en kuitenkaan raaskinu pinoa vaihtaa, ku oli porukka jo tullu tutuksi.. mä muuten kävin koulun roissa+jäin sinne muutamaks vuodfeks töihin..välistä ikävä vaivaa.. :(
omamasueilen käytiin np ultrassa (tosin meil ei sitä np:tä mitattu), kaikki oli hyvin, vaik PELLÄSIN ihan hirveesti.. kait se edellinen km siel taustalla jännitti.. 4 raajaa löyty, aivot ja mahalaukku.. sekä vastas viikkoja 13+2
niin ja me käytiin eilen hakeen meille kissanpentu sitä ihmetellessä on esikon kans aika kulunu.. nytki se täs sylissä temuaa :D
 
nt utrasta justiin tulin.. la on virallisesti 14.12.09

saattaahan tämä *linssilude* tulla jo aikaisemminkin.. mutta kuitenkin pääasia on että kaikki ok..

kahden viikonpäästä diabetes lääkärille kun sokerit heiluu hyvistä yrityksistä ( rd dietti) huolimatta..
 
Moikka kaikille! :wave:

Miekin olin ihan yllättynyt noista kuvista että olivat noinkin selkeitä, ol selkeesti hyvä kätilö ultraamassa, ja vielä noin monta kuvaa sain kotiin :heart:

Paha olo tuntuu vaan pahenevan kokoajan.. ja miekun aattelin että tää alkais vähitellen helpottaa. Mies on ollut ian uskomattoman ihana ja joka aamu keittänyt mulle kahvin ja tehny leivän. Mitenköhän mä pärjään kun se lähtee lappiin viikoksi ens tiistaina. :ashamed:

Jenninho+masukas 10+3

Ja onnea kaikille iloisia uutisia saaneille! :flower: + tsemppiä ultraan kaikille! :heart:
 
Nyt se sitten tapahtu...pahimmat pelot iskee tajuntaan. Aamulla vessa reissulla huomasin että paperiin tulee verta :'( Ihan hysteerisenä soitellu neuvolaan-ei saa aikaa, Tk:n-ei saa aikaa. yksityiselle-ei saa aikaa, mutta onneks toisella yksityisellä sitten oli mahdollisuus ottaa mut tänään ylimääräisenä.
Pelottaa ihan per*****ti. Vuotoo ei tuu enään, mutta silti.. alamaha on sellanen oudon tuntunen. Saas nähdä kuin käy..................
 
Annmarii :hug: tuleeko vuotoa kovasti? itsellä oli viime viikolla sama tilanne kun tuli verta ja miehän hyökkäsin heti päivystykseen..sit se lekuri laitto mut gynen polille siellä sit oli kaikki hyvin,piiperö köllötteli siellä,gyne sanoin että sitä vuotoa voi tulla,mutta ei siihen syytä ollut..menkat olis ollut myös silloin,tulee välillä nytkin ruskehtavaa vuotoa..

voimia ja jaksuja,toivon että kaikki on hyvin!
 
Annmarii Oliko vuoto kirkasta verta? Tuskin on hätää jos on vaan paperiin vähän tullut. Sehän voi johtua limakalvoista tai jos kohdun suulta hieman tihkutti. Onko sulta ultrattu missä istukka on. Jos se on kohdunsuulla niin se voi vuodella välillä. Jospa sitä ei enää tulis. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saat selvyyden mistä vuoto johtuu. Mullahan kans vuoteli paperiin asti hieman, mut aikasemmilla viikoilla. Ei se lääkäri löhtänyt mitään syytä sille. Oli varmaan jotain limakalvo vuotoo.
 
Ei mitenkään hirveenä. Oikeestaan vaan paperiin, mutta joukossa oli ihan kirkastakin verta.
Kovasti olen yrittänyt itselleni hokea, että näillä viikoilla ihan normaalia ja yleistäkin, mutta ei hirveenä lohduta. Nuo kaksi km vaikuttaa varmaan asiaan paljon. Istukan paikkaa ei ole katsottu....tai onhan kaks ultraa jo takana, että olis varmaan huomattu jos edessä?
nyt jo hiukan rauhallisempi mieli. Melkein hysteerinen olin tuossa aamulla, kun kaikki mahdollinen tuli mieleen...Nyt sitten vaan kohta töihin ja käyn sit välillä siel lekurissa. yritän illalla päästä kirjoittelemaan miten kävi
 
anmarii: Toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Itse ihmettelen, koska tämä iltapahoinvointi loppuu??? En muista että näin pitkään ois viimeksi jatkunut. :eek:

Mä muuten kävin jo ostaan yhet mammahousut, kun ei vaan mee mitkään kesähousut jalkaan ja viikonloppuna lähetään reissuun, niin pakko jotain päälle pantavaa olla. Niin ja hain siskolta meidän yhteisen äitiysvaatekokoelman myös :D

Kiva lukea mukavista ultra ja neuvola kuulumisista, voimia kaikille joita kivut, väsymys tai pahonvointi vielä vaivaa. Pirteää keskiraskautta odotellessa täälläkin..
Mies jo meinaa hermostua, kun oottaa joka ilta, että jaksaisin kattoo sen kanssa elokuvan ja herkutella jne. mutta kun saan esikoisen unille olen itsekin jo niin valmis sänkyyn, että ei vaan jaksa...

Enni ja pikkuinen
 
Pikana kirjotan.. annmariille peukut pystys että vuoto ois ihan vaaratonta. Ja onnittelut taas teille ultrassa käyneille.

Ite ootan kuin kuuta nousevaa että pääsen katsoon onko tuolla navan alla elämää, helvetillinen paniikki meinaa iskee päälle. Eräälle tuttavalle oli parisen vuotta sitten vakuuteltu että kaikki ok, syke on jne.. Siis ultralla neukkatäti oli katsonut. No, lopputulos oli se että sykettä ei ollut enää ollut silloin kun pikkuisen matka maailmaan oli mennyt kesken jo aiemmin. Tiedä sit mitä ns liikettä siel oli näkyny muka sykkeenä. Tottahan sitä ny sitte tässä hermoilee että jos onkin vastaava tilanne. Huh..mee jo kello eteenpäin!!!

Jeps mutta ei ny irtoo juttua. :wave:
 
annmarii :hug: Toivotaan että kaikki ok! tosiaankin yleistä tuommonen tuhruvuotelu varsinki näin alussa..

ite kävin verikokeissa, ja en pyörtyny matkalla kotiin :D ei tullu ollenkaa huono olo tällä kertaa. voipi johtua ku söin just ennen lähtöä ja sit siel tk:n kanttiinissa join mehun nii ei kerenny tulla heikotus..

apua..kolmen tunnin päästä h-hetki....... :eek:
 
meilläki tänään oli np-ultra,kaikki oli hyvin ja turvotusta vain 0,9mm. kovasti oli liikkuvainen vauva :) kätilökin sanoi että on vilkas vauva mahassa :) mulla siis laskettu aika 15.12 enkä oo varma oonko tänne ees kertaakaan vielä kirjoittanut.. =)
 
Heippa kaikille!! :wave: :wave:

Mulla on kesäloma puolessa välissä, tänään ja huomenna olen iltavuorossa ja sit loma jatkuu, niin että menen juhannuksen jälkeen töihin.
Jännittää ihan kamalasti mennä töihin, kun kukaan ei tiedä että olen raskaana.. :snotty: Ja nyt tätä massua ei kyllä voi olla huomaamatta. En edes tiedä miks jänskättää.. :LOL:

Koivunkäpy Mites siinä Logicossa, ei siis kielletä keskipaikalle laittamista vai? Kun muistelen, että Autobabyssa ainakin oli kielto, ettei sais laittaa keskipaikalle jos jalkatilassa on se "koroke" lattialla.. Tai siis jos saa laittaa, niin saako sen tiukasti kiinni siihen vaikka se koroke on lattialla? :wave:

Oma olo kyllä hyvä! Tai hyvähän mun olo on ollut koko ajan, pahoinvointiakaan ei juurikaan ole näkynyt.


Miracles 14+3 :heart: :heart:
 
Heippa kaikille! En ole vähään aikaan jaksanut mitään kirjoitella ,mutta olen kyllä lueskellut kuulumisianne. Olen kotona pojan kanssa, kun hänellä on ollut kuumetta. Nyt alkaa onneks helpottamaan ja tarkoitus olisi perjantaina mennä töihin.
Mulla on kaikki raskausoireet helpottanut mitä nyt tissit on kipeät ja pelottaakin, että onko kaikki hyvin kun on niin ihmeen hyvä olo. Seuraava nla on vasta kuun lopussa. Onnea kaikille ultraan menijöille:) Mulla seuraava ultra onkin rakenneultra ja se on heinäkuun 9pvä.

T:peggy ja rusina 14+5
 
moi, ä.neukkas + lekuril käyty, tontulla kaikki hyvin, tontun syke oli jotain 150. Tonttu oli todella todella vilkas, koko ajan lähti pakoon, kolme kertaa kuultiin jotain 5sek ajan ja taas se siirtyi... :xmas:

Mulla ei sit ollu ihan kaikki ok, hiiva ja alapaine veteli 100...eli tänään aloitan albetolin...huoh, nyt jo...tulee rankka 6kk... :kieh:
 
Miracles tuossa on että ei saa laittaa keskelle taakse jos on se patti lattiassa, tosin ainakin mä sain sen mersuun niin toikkaan kiinni ettei se heilunu mihinkään.

Tyttö käytetty kouluunmänö tarkastuksessa, iso on, 128,2cm ja 29.3kg, rokotuksen sai, ei ees värähtäny.

Huomenna ois se kauan odotettu ultra!

väsyttää ihan pipona, ja pahoinvointia löytyy ja selkään ja jalkoihin ja päähän koskee... jos pakottas kersat sänkyyn ja ottas torkut, viimeyönä kukuin puol kahteent :headwall:
 
Tänään soitettiin äitipolilta että veriseula oli hälyttänyt :( Np-ultrassa ei turvotusta ollu 1,2mm. Kahen viikon päähän varattiin keskusteluaika lääkärin kanssa ja samalla tehään punktio, jos niin päätetään... Nyt ahistaa ja pelottaa ku ei oikein tiiä, että miten todennäköstä on että joku häiriö löytyy... :headwall:
Onko kukaan jääny seulassa kiinni?!?
 
unna84 - voimia sinulle. Milloin kävitkään seulassa? Itsellä jo kaksi viikkoa käynnistä, eikä mitään vastausta mistään ole tullut, ei kirjeitse eikä puhelimitse. Puhuttiin, että noin viikon verran menee tulosten saapumiseen... :eek:
 
Heippa!

Ja ihan ensin kiitokset uudesta pinosta :flower:

annmarii ja unna84 toivotaan että kaikki hyvin :hug:

En taaskaan ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan ja taas tulee varmaan enimmäkseen omaa napaa eli lukekoot ken jaksaa. Hienot ilmat ovat houkutelleet vaunulenkille pojan päikkäreiden aikaan ja väsymys kiusaa niin välillä olen ottanut itsekin päikkärit, pahoinvointi on onneksi vähentynyt, kunhan vain muistaa syödä tarpeeksi usein. Pojan ollessa hereillä omaa aikaa ei sitten olekaan yhtään, koska viime aikoina kuhmuja on tullut koko ajan ja pakko vahtia toista taukoamatta ettei tipu mistään. Tällä viikolla on muutenkin kierretty lääkäreitä kun pari viikkoa sitten esikoinen tosiaan kaatui posliinisen koristepurkin kanssa ja sai haavan sormeensa. No haava parani hyvin, mutta sormi on edelleen koukussa ylimmän nivelen kohdalta. Tänään mentiin sitten suoraan ensiapuun ja siellä suostuivat katsomaan ja sormi kuvattiin ja lääkäri laittoi pakettiin perjantai aamuun asti. Silloin pitää poistaa kääre ja jos sormi on edelleen taipunut niin tapaaminen ortopedin kanssa joka ilmeisesti arvioi onko jänne poikki ja pitääkö sormi operoida. Mutta toivotaan nyt että parantuisi perjantaihin mennessä, koska sunnuntaina lähdemme lomalle pariksi viikoksi.

Eilen oli np-ultra ja turvotus 1,6mm, vauvalla kaikki pitäisi olla hyvin ja jumppaili kovasti vaikkei suostunutkaan kääntymään gynekologin haluamiin suuntiin. Ultran mukaan olisi iältään vieläkin hieman vanhempi kuin mitä viimeksi oletti eli jos normaalisti laskettuna viikkoja on nyt 11+6 niin ultran mukaan niitä oli 13+1. Nähtäväksi siis jää vielä. Huomenna on sitten vielä tapaaminen tuon samaisen gynekologin kanssa ja perjantaina joudutaan ehkä taas juoksemaan ympäri kaupunkia metsästämässä ortopedia, joka suostuisi tutkimaan lapsen...

Saini ja tintti 11+6
 
annmarii, toivottavasti sinun pienellä on kaikki hyvin!! Tuo on ihan hirveetä, onneks sait gyneajan nopeasti.

unna84 mikä se riskiluku oli? Turvotusta kyllä tosi vähän. Oletteko miettineet sitä punktiota, että haluatteko jos riski on? Voimia paljon!!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille, kiva kun on hyviäkin uutisia tullut pinoon. :)

(.) Alavatsaa viiltelee välillä ja sellainen kumma paineentunne myös lähes koko ajan. Ja niitä kipuja jonkin verran. Täytyy yrittää lepäillä näin työpäivän jälkeen. Kunpa sitä ei koko ajan joutuis olemaan niin huolissaan.

pööpötti ja pikku masukki 13+3 :heart:
 

Yhteistyössä