***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Annmarille kovasti voimia! Toivottavasti isäsi paranee!

Nappeja vedetty kaksinkäsin, hiukan helpottaa, ei paljoa mut sen verran ettei joka askeleella tunnu että pää räjähtää.. :kieh: mutta kun lapset ei suostu olemaan täysin hiljaa :'( :eek:
 
annmarii kovasti jaksuja ja suuri :hug:

Mä oon töissä ja tylsistyttää oikein olan takaa ja nyt kun on viel erittäin tod. näköst et työt ei jatku, niin ei huvitais mitään uuttakaan opetella... mittasin just ajan kuluks verenpaineet niin oli 98/58... mut nuo taitaa mulle olla normaalipaineet... ei oo nääs mitenkää huono olo ja mua vaan väsyttää ku just kävin syömäs...

pikkusen liikkeet alkaa tuntuu "potkuina", tuntuu selkeämmin jo. nyt vaan odottelemaan että ukkokii voi ne tuntea.
 
Moi, mä taas täällä aikasin hereil...huoh..ja nyt ei edes ole nälkä, en vaan enään saanu nukuttua...

Saatiin eilen tietää että me muutetaan täältä kerrostalosta pois elo-syyskuussa, kun mun vanhemmat muuttaa rivitaloon, niin me saadaan ostaa mun lapsuuden koti, eli valmis tiilitalo, jossa tarttee vaan tapetoida ja maalata.
Oi että ku on onnellinen olo B) ...niin mahtavaa muuttaa ennenkö tonttu tulee, ja viel omakotitaloon...omaan rauhaan.. :heart:
 
Miekin naputtelen kuulumisia,tässä ennen kuin taas meen asioille..menen tekemään vuokrasopimuksen ihanasta asunnosta tänään =) ihanasti rempattu,ukko vei sohvan sain ostettua uuden ja ihan halvalla ja lempivärini B)
mutta eieln sain tietää työpaikastani..ovat yt:neuvotteluja pitäneet,tiputtaneet 4 työntekijää ja mie olen se yksi joka sai lähtee :headwall:
tässä sit miettinyt et miten raha asiat laitan järjestykseen mistä apu :| :ashamed:
et pikkasen masensi tieto...
masukki kasvaa ja jaksaa kulkea mukana.. :heart: maha pömpöttää ihanasti =) eilen kävin kaverini luona joka yh äippä,3 lapsen kans,kaksoset 3vee,sanoi että saan häneltä vauva juttuja sitten,ihania ystäviä..
jaksuja mammat ja ihanii oletta :wave: :hug:

katja ja piiperö (-) ,aleksi 9vee ja aaro kohta 6vee
 
Mammaroi Voi että, niinku tuossa yh ei ois tarpeeksi niin nyt vielä työpaikkakin menee. Tietääkö ne siellä että oot raskaana, eihän ne sen takia sua valinneet irtisanottaviin?

Täällä taas tuo viime raskaudesta tuttu verenpaineen satunnainen lasku muistuttaa itsestään. Tänä aamuna ollut tosi väsynyt ja voimaton olo. Vaikka aamupalan söinkin niin hieman sen jälkeen rupes tärisyttämään ja pyörryttämään. Söin sitten hieman lisää ja makoilin hetken niin nyt on taas parempi olo. Hitto jos tulee useammin kylään toi pyörrytys, ei oo yhtään kiva kun se tulee aina niin salakavalasti eikä paljon ennakkoon varottele. Ja viimeks näitä "kohtauksia" tuli aina puoliväliin raskautta :/

Meillä on nyt uus auto hakusessa, kun toi entinen on jo niin vanha ja pieni. Nyt ois tässä lähettyvillä sopiva myynnissä, pitää kattoo saako mies sen myyjän kiinni. V70 volvo ois kyseessä niin ois tilaa hieman enemmän ku tuossa nykysessä. Eikä ois ees pahan hintanen tai paljoa ajettu. Pitää toivoo että nappais. Mä oon niin kyllästynyt jo tuohon nykyiseen räppänään.

Sanle rv 12+2
 
annmarii :hug:

Mammaroi :hug: Jaksamista! On uskomatonta aina kun yhdelle ihmisille sattuu samalla kertaa paljon huonoa ja pahaa. Onneksi sinulla on ihania ystäviä, niin on olemassa tukea!

Huomaa, ettei yövalvominen sovi, kun menee rytmit ihan sekasin. Kohta nukun päivät ja valvon yöt. OLI tuskainen kotiintulo, kun jalat turpos ihan älyttömiksi ja piti vielä hiukan kävelläkin bussilta työkaverin autolle. Onneksi autossa oli vaihtokengät ja sain helpotuksen heti. Kahden jälkeen nukkumaan ja vähän ennen yhtä könysin ylös. Unta olisi riittänyt, mutta jos ei nukkus ihan koko päivää, niin sais illallakin unen.

Ummetuskin on loppunut kokonaan. Oireet vaan katoaa, joten liikkeitä odotellessa. Vähän meinaan kade olla teille, jotka jo tunnette, mutta tiedän, ettei esikon kanssa välttämättä kovin aikaseen tunnukaan ja kun ei niitä osaa kuullostella samalla tavalla. Ja niin moni asia vaikuttaa siihenkin, että milloin alkaa tuntea.
 
Meillä EHKÄ huomenna vaihtuu auto, :| ei mun lemppariin todellakaan, mut ompahan tilava ja kaikki kakarat mahtuu sit taakse..

Jei, päänsärky meinaa hellittää! ja sit ulos ukon seuraks tekee terassia, ts. mä istun ja katon..

Mammaroi, tuo se on ahterista etä kun alkaa menee persielleen niinse sit kans menee huolella.
 
Hei!
laitoin tuossa itselle ruokaa,pojatkin lähti omalle isälle nyt..joo tietää ne et olen raskaana työpaikalla..onko se sit syy :headwall: tiedän yhden työpaikan ..mut ottavatko joudun silti jäämään äippälomalle marraskuussa..
miehän olen työkyvyyttömyyseläkkeellä :ashamed: et on sekin jeestulo..mut..

no nyt on vuokrasoppari tehty ja avaimet mulla =) ma lähtee kysyyn neuvoja jostain..asioihin :/
 
Jaksuja mammaRoi ja annmarii! Hienoa että asunto järjestyi mammaRoille.

Täällä ollu iha hirvee päivä ku itkeny koko päivän. Mies ollut vähä inhottava ja sit ollu kipuja ja meinannu supistaa, mikä sit taas huolestuttaa. :ashamed: Kuluispa nyt viikot nopeesti..

 
Annmarii suuren suuri voimahalaus :hug:
MammaRoille myös jaksuja, sua nyt koetellaan jo liikaakin.

Täälläpä voidaan aivan hyvin, jännään koska alan tuntea pienen liikkeitä. Tuskimpa vielä viikkoihin kun esikoista odotellaan, mutta jospas joskus tunnistaisin sitten liikkeiksi :)

Kuvotusta on edelleen mulla, tietyt asiat oksettaa ihan hirveesti. Välillä on parempia päiviä jolloin pääsee hyvin vähillä kuvotuksilla, välillä normaali ruokakin oksettaa todella.
Onneksi kultsini on ottanu kaikkien lihojen paistamiset sun muut valmistukset harteilleen, koska lihat on mulle nyt heikko kohta, jopa lihahyllyt ja -tiskit joutuu kaupoissa kiertämään kauempaa.

Massunkasvatteluja kaikille ja kivaa lauantai-iltaa :)

Tetasha :heart: Milli 14+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Myräkkä, eihän tulla turvotusta oo joka aiheuttais tuon kipuilun jalkoihin?
Juu ei oo turvotusta. Se kipu tosiaan alkaa jalkapohjista ja "leviää" siitä pikkuhiljaa sääriin ja pohkeisiin. Yöllä sitten samasta kohtaa säärtä mistä päivällä ruukaa särkeä, kuumotti ja pisteli. En ymmärrä alkuunkaan mitä tämä on..

Sydänkäpynen hienoa että pääsette omaan kotiin ennen tontun tuloa :) Mäkin ostin omalle perheelleni lapsuudenkotini. Asuttiin tässä tosin jo ennen esikon syntymää, mutta nyt keväällä vasta ostin omaksi. Ihana kun on ihan oma koti :heart: Nyt onki sit autotallin-rakennus projekti aluillaan. Se saa viimein tajuamaan, et tämä talo on oikeasti meidän..

Tänään grillattiin, todella pitkästä aikaa. Isäntä kanto mein grillin naapuriin (maajussi-aslakille) viime kesänä, alku kesästä, eikä ole viittiny sitä hakea takas. Nyt viimein haki sen tänään, heti kyllä grillasin. Ja ai että oli hyvää, vaikkei ollu osannu varautua kunnon tarvikkeisiin. Jälkkäriksi sit vetästiin eilisen daim-tortun jämät. Kyllä nyt on kupu täys, jaksaa huomiseen asti nukkua :D

Ihana muuten kuulla että joillakin jo unet vähentyneet. Itsekin jo sitä aikaa odottelen.. Kun nyt aina vaan väsyttää, voisin aina vaan nukkua. En tarvi kuin laittaa silmät kiinni niin nukahdan. Raskasta..
Nytkin.. ;) Poika jo unten mailla. Isäntä korjaa kauhakuormaajaa pihalla (lainattua) ja siinä saattaa kestää. Jaksan sitten huomenna ehkä vähän paremmin kuin tänään. Viimeyönä kun nuo jalkakivut valvotti :(

Öitä kaikille :)
Myräkkä ja keiju 14+2
 
Myräkkä Voisko tuo jalkoihin säteilevä kipu johtua selästä? Mun miehellä on leikattu välilevyn pullistuma ja ei se selkä vieläkään kunnossa oo van hermokipua on päivittäin. Sillä ei kärsi pitkään seisoskella paikallaan kun sillä alkaa kipu tuntua jalkopohjissa ja säärissä. Joku hermo on puristuksissa ja se aiheuttaa sen kivun jalkoihin ja siis alkulähde sille kivulle on tuolla alaselässä.

Ei sit onnistunu se autohomma :headwall: Oli ihan huijari koko myyjä. Muka suomiauto ja hyvin pidetty. P**kan marjat! Myyjä ite omistanut sen vasta 2kk. Onneksi tarkistettiin AKEn sivuilta auton historia tiedot niin paljastu että se on tuota Saksasta ja ollut 4kk vakuutusyhtiön omistuksessa jossain vaiheessa. Eli se on mällätty lunastuskuntoon joskus. Kaiken näkösiä myyjiä sitä onkin liikkeellä! :kieh:

Sanle
 
En oo näköjään muita tietoja ilmottanu, eli toista odotellaan, esikoinen syntynyt 3/08, mulla ikää 24v ja synnäri on KYS :)

Kirjottelen muita kuulumisia paremmalla aikaa, 8 päivän työputki menossa nii meinaa väsy olla.
Tiistaina ois np-ultra, toivottavasti kaikki hyvin :)

Heidi ja masukki rv 12+1 :heart:
 
Huomenta!
Merkkiä itelle tänne.

MammaRoille jaksamisia!!!! :hug: :hug: toivotaan että saat apua tarvitsemiisi asioihin :hug:

Täällä poitsu päätti puol neljltä tänä aamuna että kello on tarpeeks.. ei paljon naurattanu kun oli viel mun heräämisvuoro! koitettiin nukuttaa viel meiän sänkyyn piltin jälkeen,mut tunnin yrityksen jälkeen luovutin. äsken sit nukuttii puol 7-puol 9, nii vähän tasoitti tuota aikaista herätystä :D

ihanaa,perjantaina soittivat toimituksesta että ois töitä juhannuksen jälkeisellä viikolla!:) kivaa! sit heinä-elokuulla on kolme viikkoa samaisessa lehdessä hommaa. pitäis syksyn haussa hakee jonneki amk:n että pääsiskö sisään medianomilinjalle.. sen koulupaikan avulla pääsisin ehkä tohon toimitukseen harjottelijana töihin ihan virallisesti! huoh, kun haaveet ja vauva tulossa.. ;)

nyt pojulle aamupuuroa ->

Upp3 ja masukki 14+3
 
Hoksasin muuten, ku mulla on tää raskauslaskuri käytössä: http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html#viikko6
niin siellä lukee siitä riskiraskausveriseulasta näin: "Riskiraskausseula on verikoe, jossa näytteestä tutkitaan kolmen hormonin, alfa-fetoproteiinin (AFP), estriolin ja koriongonadotropiinin (HCG) pitoisuudet, ja tulos suhteutetaan äidin ikään. Jos riski on suurentunut, äidille tarjotaan mahdollisuutta lapsivesipunktioon, jossa selviää, onko lapsella todellakin kromosomihäiriö tai muu kehityshäiriö."

Kun joku silloin aiemmin kysyi miten verikokeesta voi katsoa tuota kromosomihäiriömahdollisuutta :wave:
 
Onpas täällä hiljaista ,lomallako kaikki :wave: on ollut sateinen ilma..ja väsy pv,yrittänyt pakata mut ei ole innostusta :headwall: aamulla lähden hoitaan asioitani..ja sais mennä jo siivoon uutta kämppääkin..masu vaan kasvaa,mikähän jättimasu minulle tulee kun nyt jo näkyy :LOL: olisin laittanut kuvankin mut en osannut ..hmm..
lähden syömään jotain suolaista..meinaa olla etova olo..

jaksuja mammat :hug:

katja ja piiperö rv 11
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Myräkkä Voisko tuo jalkoihin säteilevä kipu johtua selästä? Mun miehellä on leikattu välilevyn pullistuma ja ei se selkä vieläkään kunnossa oo van hermokipua on päivittäin. Sillä ei kärsi pitkään seisoskella paikallaan kun sillä alkaa kipu tuntua jalkopohjissa ja säärissä. Joku hermo on puristuksissa ja se aiheuttaa sen kivun jalkoihin ja siis alkulähde sille kivulle on tuolla alaselässä.

Sanle

En tiedä mitä lie. Tiistaina neuvola niin pitää muistaa mainita. Tänään en oo seissy juuri yhtään, silti sattuu jalkapohjiin.

Lisäksi, äsken kaupassa tuntu et taju lähtee. Kotia ajellessa hirvitti pääsenkö perille. Lopulta en meinannu autosta ulos päästä. Nousin väkisin ja kävelin sisälle; hiestä märkänä ja todella hengästyneenä. Aivan älytöntä. Itku pääs lopulta, tämä on aivan kammottavaa :(

Tämmöstä tällä kertaa. Sori itsekeskeisyys.. Mietin jo tuossa että pitää miehelle sanoa, että jos joskus vielä haaveilen lisää lapsia niin muistuttaa miten kamala tämä raskaus ollu :D Parempi kuitenki et pidän pään kiinni, eihän sitä koskaan tiedä ;)
 
Moikka moi taas kaikille.

Ei oo taas kauheesti kerennyt tännekkään, koko viikonlopun ollut töissä eilenkin 12 tunnin työpäivä! kyllä oli illalla paikat kipeenä! tänäänkin tulee tosi pitkä päivä, äskön tulin töihin ja vast kymmeneltä ollaan kotona!

Olo ei kyllä vieläkään oo helpottamaan päin vaikka eka kolmannes on takana, ei ees kerrottu kellekkään viikonloppuna masukista ku mulla meni pupu pöksyyn. Rupesin taas funtsimaan et mitä jos kaikki ei ookkaa kunnossa. Aateltiin nyt oottaa siihen asti että torstaina on neuvola ja kuunnellaan sydänääniä. Jos sitä sitten uskaltais jo uskoa itekkin et tää on totta. :ashamed:

Mammaroi Mun mielestä sun kannattaisi soittaa liittoon tuosta lomautuksesta, koska mun mielestä työnantajan pitää antaa joku erillinen selvitys lomautusperusteista kun lomauttaa raskaana olevan. Eli täytyy erikseen selvittää että miksi juuri sinä. Näin todistetaan että syy ei ole vain raskautesi. Näin mun muistin mukaan, mutta liitosta kyllä tietävät.

Mitäs muuta, ei nyt taas muista kaikkea. Palaillaan myöhemmin.


 
tervehdys vaan täältäkin.

Eilen oli kiva päivä, kun koko päivän nippaili ja juili alavatsaa. Onneksi nyt ei tiedä mitään. Mikähän unikärpänen muhun on aamuisin iskenyt, kun ei jaksais millään herätä... Tänään pitäisi mennä hoitamaan asioita ja suunnittelin salille menoa, mutta päätin, että lenkki illemalla saa korvata salille menon tänään. Ihanaa, kun mies tulee huomenna kotiin ja keksiviikkona päästään katsomaan ac/dc:tä! Tosin taas se keikauttaa unirytmin, miten päin sattuu, mutta jos sitä sitten töihin palattua nukkuis öisin, eikä aamusin.

Äippäliini83
Päivitätkö mulle iäksi 24? Tänään pyörähti vuosi taas mittariin.'

Mukavaa viikkoa kaikille tonttumasuille!
 
Vai lomalla.. No ei tod. Lomaan on vielä 5 viikkoa, plaah, mie en jaksais. Ja sittenkin on vaan 2 viikkoa, kun loput säästän ennen mammalomaa pidettäväksi. No pääseepä sitten kuukautta aiemmin poies.

Täällä ollut suht ok olo jo jonkin aikaa, väsymystä nyt edelleen toki havaittavissa ja haaroväli alkanut kipuilee, kai ne jotain liitoskipuja tms on. Semmoista pistävää/paineen tuntua.

Oli ihana viikonloppuna vähän shoppailla ja hypistellä vauvojen vaatteita, tosin en vieläkään sortunut ostaa mitään vaavalle, mun mielestä nyt on paljon kivempia värejä pojille tarjolla, ruskeaa ja turkoosia, no mikäs tietty kieltää niitä tytöllä pidettävän mut no... Mä oon tyttö/poika väri ihminen. Miehen kaa meinattiin, että oisko masussa poika, kun viimeks kattelin vaan tyttöjen vaatteita, en ees vilkaissutkaan poikien vaatteita, ja tyttö syntyi, ja nyt taas automaattisesti oon vaan katsellut poikien vaatteita.. No se jää nähtäväksi kumpi tulee, toivottavasti se selviäs kk päästä ultrassa.

Mut nyt tää lähtee ruokkikselle... NÄLÄKÄ!

ansku ja vaava rv 14+3
 

Yhteistyössä