***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Myräkkä, mulla home tekee nenäverenvuotoa ja silmien kutinaa/turvotusta ja nuhaa. ja se siis tuleep iankin altistumisesta tuo verenvuoto, oon hiukan herkkä homeelle.

vaadit saada pojan toiseen hoitopaikkaan?

Josta saa aasinsillan siihen että meidän ex-hoitaja muuttaa viikonpäästä takas tänne ja alottaa seuraavana maanantaina työt!! ihanaa kun voi hyvällä omallatunnolla viedä pojan hoitoon.
muuten oisin ottanu pojan kotiin, mutta kun tuo hoitaja taas jatkaa niin en ota. tuolla tänhetkisessä paikassa kun ei poika viihdy sitten pätkääkään.

Eilen iski supistelut päälle kunnolla, ja tänään näköjään jatkuu. yö oli suoraan hlvetistä, sai juosta vessassa ja kun on ne kaikki kaksi asentoa missä voi nukkua niin mukavaa..
 
Koivunkäpy, muuten hyvä ehdotus mutta tässä pikku kyläpahasessa ei oo ku tuo yksi ainoa päiväkoti. Ei edes pph:ta löydy. Eli vaihtoehdot on siinä, joko päiväkodissa tai kotihoidossa. Voisin yrittää vaatia lastenhoitajaa kotiin, mutten tiedä meneekö sekään ihan noin vain läpi. Etenkään kun mä iteki oon kotona..
 
Myräkkä mä ottaisin lapseni pois homeisesta päiväkodista. Tuntuu kurjalta altistaa lapsi homeelle ja jos altistus jatkuu pitkään voi tulla myös astmaattista oireilua ja tulevaisuudessa sitten reagoi tosi herkästi siihen homeeseen. Kun sulla nyt kuitenkin on mahdollisuus ottaa lapsi pois hoidosta kerta olet kotona. Pyrit vaan sitten lepäämään joka välissä.

Sydänkäpysellä ihana kuva vauvasta!

ON sen verran että hyvin menee mutta menkööt :D
Masu kasvaa ja alan olla 100 % varma että liikkeitä ne on mitkä silloin tällöin tuntuu :heart: Ei varsinaista potkimista vielä mutta sellaisia pieniä töytäysyjä ja möyhentämistä.

Eilen oli pakko ihan mielenkiinnosta kuunnella sykkeet töissä. Aika kauan sain hakea, mutta sieltä se tonttu sitten löytyi lymyilemästä. Syke oli n. 150. :heart:

Loppuun voisin koettaa liittää masukuvan, joka tosin otettu jo reipas viikko sitten :) (eli 14+2)



T. Tintukka ja tonttu 15+3
 
leppäkerttu3, mielestäni ei ole todellakaan liioiteltua pitää suojainta, ainakaan paluumatkalla ja tietysti paikan päällä. Kunhan muistaa että niistä tavallisista kirurgin suojaimista ei ole mitään hyötyä suojautumismielessä, lähinnä vain silloin jos on taudin kantaja, ettei pärski muiden päälle. Omaksi suojaksi sopii esim. tuo ffp3 -suoja (on tehokkaampi kuin esim. ffp2).

(.) Tänään taas elohiiri tuntunut masussa. Hassulta tuntuu, mutta en jaksa uskoa että olisi vielä potkuja jotka tuntuu. Olen niin malttamaton! :D Aamulla sit neuvolalääkäri, eipä siellä mitään varmaan tehdä mutta saanpa ainakin keskustella et pitääkö järjestää kontrolleja kohdunkaulan tarkkailemiseksi. Miten teillä muilla joilla on suppareita? Kuinka usein teiltä tarkastetaan tuo tilanne?


 
pööpötti, vaadit että 2vk välein kattosivat alapään tilanteen, niin mulla tehtiin viime raskaudessa. ja nyt katotaan ultrallla ens ti ja seuraavan kerran viimeistään 30.7 kun on sairaalassa ultra.
tai ainakin kk välein katotaan kun uusitaan sloma.
tänään supisteli törkeen paljon ja lujaa, meni onneks ohi, ihan hermoheikko kun viikkoja on niin vähän ettei vielä aleta tekemään niiden estämiseksi mitään. :|
 
Hei!

Huolitteko vielä yhden joulukuisen mukaanne :attn: ? Laskettu aika on 31.12. ja tänään viikkoja tasan 13.

Tää on mun kolmas raskaus. Poika on neljä. Kaksi vuotta sitten mulla oli tuulimunaraskaus ja vasta nyt tärppäs uudestaan. Vielä joskus vuosi sitten jaksoin kirjoitella tuolla keskenmenon jälkeen kuuumeilevissa, mutta sitten oli pakko ottaa etäisyyttä. Mutta nyt on onneksi jo kahdessa ultrassa todistettu, että pieni vauvanalku mahassani köllii =) .

Täällä tuntui olevan monella jo nyt supisteluita ym. kipuja :( . Mulla on mennyt tähän asti hyvin, mutta tänään on ollut jotain ihme jomotusta. Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan. Poikaa odottaessani jouduin ennenaikaisten supistusten vuoksi vuodelepoon ja sairalaan viikolla 26 ja nyt kuulemma pitää ottaa heti yhteyttä, jos supistaa.

Olen lukenut jo useamman viikon tätä listaa ja ehkä pääsen kohta kärryille missä mennään.
 
Hurja lukea kun niin monella jo supistelee. Itse kun en vielä tiedä mikä on supistus...esikoinen leikattiin ja siinä odotuksessa ei supistellut kertaakaan. Tässä on ihan keltanokka vaikka yksi lapsi jo on. Eikä nytkään ole ollu mitään, ajattelin että sektion arvesta voi olla kiinnikkeitä jotka saattaa vihloa kun venyvät, mutta ei.
Liikkeitä alkaa tuntua, tönimistä ja muljuamista, etuseinä istukasta huolimatta. Aamulla kun makaa sängyssä selällään voi melkein ottaa masusta kiinni kahdella kädellä, mukava kohouma kaartaa oikealle. Mulla on niin selvä oikealle ja eteen päin kallistuva kohtu, oikein tyrkky asento perätila vauvalle...saa nähä, esikko istu rv 24 loppuun asti.
Olo mitä parhain ollu jo kuukauden ja näillä jatketaan.
Jaksamista ja positiivisia ajatuksia kaikille jotka sitä tarvitsevat!!!!

Kuurakeiju ja :xmas: 17+0
 
Koivunkäpy, ok, kiitos infosta. Minunkin mielestä olisi hyvä tarkastaa ja gynekin viime viikolla oli sitä mieltä että ennen rakenneultraa pitäisi katsoa. Tuntuu vain että neuvolassa ovat hiukka nihkeitä antamaan ultralähetteitä. Onneks mies tulee aamulla mukaan, osaa pitää meidän puolia, itse kun en välttämättä siihen aina pysty. Kiva kun joku huolehtii. :) Täällä myös nyt illalla supisteli aika lailla. Olen kanssa huolissani kun viikkoja on vielä niin vähän. No mutta koitetaan jaksaa uskoa siihen että kaikki menee ihan hyvin ja saadaan omat pikku nyytit syliimme sitten talvella.

Kauniita unia mammat! :)
 
leppäkerttu3 meillä on mietitty vakuutusta kanssa ja varmaan olla pohjolaan menossa ottamaan, kun muutkin vakuutukset on siellä. Pitää vaan varmaan venkslata kotivakuutusta, kun nyt meillä ei sellaista erikseen ole, kun kaikki on easy-vakuutuksen alla. Halventaa hintaa huomattavasti. Tiedä sitten, keksiivätkö, että mulla on jotain mikä vaikuttaa hintaan... Pitäisi vaan tosiaan sinne mennä. Ensi viikolla tai sitä seuraavalla kun hoitas, niin olisi ajoissa liikkeellä.

Se olisi tänään tämän viikon viimeinen työvuoro. Kyllä tuntuu vieläkin eilinen ilta jaloissa, kun koko ilta juostiin. Ja tänään on tiedossa hirveästi siivousta, syöttämistä ja tavaroiden selvittelyä... NOh, katsotaan mihin aikaan kotiin pääsen, onneksi saa yli menevät tunnit otettua sitten pois.
 
Moikkamoi piiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa kaikille!! :wave: :wave:

Lomat on lusittu ja tällä viikolla aloitettiin työt taas ja palattiin arkeen. Hellekelitkin alkoi heti kun meidän lomat loppui... :whistle: No mua se ei niin haittaa, tehtiin loman aikana kuitenkin kaikki reissut mitä piti, mitään ei pitänyt perua säiden takia.
Ja kun itse teen pelkkää iltavuoroa (menen vasta klo 16 töihin, kun mies on ehtinyt tulla töistä kotiin, kuopus 2v8kk on siis ihan kotihoidossa) niin päivällä ehtii kyllä nauttimaan auringosta ihan tarpeeks. B)

Olin 5 viikkoa pois töistä ja massuhan kasvoi HURJASTI sinä aikana.. Kukaan ei siis tiennyt siellä, että odotan. Nyt olen saanut sitten onnitteluja ja ihmetyksiä. :heart:

Mun vointi on ihan superhyvä. Pitkästä aikaa seisominen (töissä siis) käy himena jalkoihin, mutta ei kummempaa. olen kyllä voinut molemmissa edellisissäkin raskauksissakin tosi hyvin loppuun asti. Tää käy mulle. =)

Eilen ostettiin sitten upouudet vaunut! =) Lastentarvikkeessa oli Emmaljungan Ceroxit -20%, niin sai kuitenkin yli 100? halvemmalla nyt. Ostettiin sit ne jalkapeiton ja kantokassin kanssa. Haetaan kylläkin ne vasta lähempänä h-hetkeä, tilaa kun ei ole kamalasti säilytellä. Kuopuksen Scooteritkin on vielä hyvinkin käytössä.

Vointeja kaikille!! :flower: :flower:


Miracles 17+5
 
pööpötti, täälä taas neuvolantäti on aivan superihq, tarvi ku soittaa ja vähän vinkasta ni tukkaputkella lääkäriin..
Mä oon luottavaisin mielin että mennään hyville viikoille, poikakin kuitenkin meinas tulla jo ties monta viikkoaetuajassa mut kuitenki täysaikaseks pysy matkassa.
mulla tosiaan sillon liki kivuttomat supparit aukas paikkoja jo ennen vk 20 ja viimesen 3vk olin auki 3cm ja jatkuvaan supisti -ei niin vähän kivuttomasti- arvaappa saiko olla varpaillaan että koska se syntyy vähintään kotio. :kieh: sillo onneks yks kaveri oli työtön ni oli meillä liki sen 3vk, nyt oli puhetta että sama homma mutta hän onnellinen sai töitä! se toki on pääasia.
ja sillon kyllä katottiin edellisraskaudessa vk 30 lähtien kerran viikkoon kohdunsuun tilanne että jos lähtee muuttumaan ni sairaalaan saamaan piikkiä, vk 34 pysäytettiin synnytys.

Nyt olo ok muuten mut täällä on törkee keli varjossa 23, pitänee lähtä rannalle.. ;) kaupassakin pitäis käydä.. |O

Sonjalle tervetuloa, aina on tilaa yhdelle joka käyttää reksonaa! :LOL:

Jotai muutaki oli mutten muista mitä..
 
Neuvolassa käyty ja sydänäänet kuunneltiin nyt toista kertaa. Siellähän se pikku sydän jyskytti kovaa kyytiä, ihana oli kuulla :heart: Arvot oli hyvät, pissa puhdas, kaikki kunnossa.

Jännä, kun ei hetkeen ole ultraa tai sydänäänien kuuntelua, niin tuntuu heti että onkohan siellä nyt kaikki hyvin. Nyt saa taas hetken aikaa olla kivoin mielin, kun pieni sydän laukkasi ja tahti oli oikein hyvä :heart:

Näyttää meidän pieni viihtyvän vatsassa alavasemmalla, sieltä löytyi jälleen kuten edelliselläkin kerralla.
Tämä tuleva äippä on niin happy :heart:

Sonja74 teretulemas vain joukkoon, toki tänne mahtuu mukaan!
Miracles aivan ihana masukka sinullakin jo.

Tetasha :heart: Milli 16+3
 
Sonjalle tervetulotoivotukset! Ja ihana on tosiaan Miraclesin maha :) Mä en oo saanut otettua vielä yhtään mahakuvaa!

Huh hellettä!! Mun tekis niin mieli uimaan, mutta en tiedä uskallanko vielä leikkaushaavan takia mennä. Toki tikit on jo poistettu eikä haava oo enää juuri ollenkaan kipeä. Mitäs sanoisitte alan ihmiset? ;)
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki näytti hyvältä. Pissi- ja hiivanäyte puhtaat. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse sitä antibioottia käyttää, valkovuoto oli hänen mielstään ihan normaalin näköistä. Ultraan sain lähetteen, nyt taas odotellaan milloin sinne saa ajan. Ennen rakenneultraa olis tarkoitus tarkistaa ultralla kohdunkaulan tilanne. Pikkusydän jumpsutti hienosti, syke 145-150.

Koivunkäpy, lohdullista kuulla että kaikki voi mennä ihan hyvin suppareista huolimatta. Nyt muuten olivat neuvolassa oikein empaattisia ja ihanan kannustavia, sekä terkka että lääkäri. Joka kerta vaan on ollut eri terkka ja lääkäri, mutta nyt oli kyllä tosi kiva käynti. Eikä ollut ollenkaan nihkeää lähetteen kirjoittaminen. :)

Vakuutuksista
, me otimme Tapiolalta, kaikki muutkin vakuutukset ovat siellä niin tuli edulliseksi sitä kautta. Saadaan sitten kaikista vakuutuksista se 17% alennusta. Varausmaksu tuli maksamaan n.66? ja olikohan se vuosimaksu sitten syntymästä eteenpäin n.250?. Vaikutti ihan hyvältä kaikin puolin.

Miracles aivan ihana massu sinulla! :) Nyt kyllä otan omastakin massusta kuvan, monta viikkoa on jo pitänyt ottaa enkä ole vieläkään ottanut.

Taidan mennä takapihalle viltille pötköttelemään. Ja mehujää mukaan! :D

pööpötti ja masukki 16+5 :heart:
 
Yön Musta Ninjapinja, haava ei siis enää vuoda eikä punoita? Jos on parantunut, eli ei ole auki, niin sanoisin että voit mennä. Mutta jos on yhtään auki en suosittelisi. Tai ainakin sitten kannattaa heti uimisen jälkeen putsata hyvin.
 
Heipa hei pitkasta aikaa,

olin tanaan rakenneultrassa, mutta kavi ilmi, etta raskaus ei olekaan niin pitkalla kuin luultiin (piti olla 18+2). mennaan viikoilla 17+0 nyt. Kaikki vaikutti kuitenkin olevan hyvin, vauva vaan oli todella oudossa asennossa, eika mittoja saatu kunnolla. Saatiin uusi aika ensi viikolle, jolloin tutkitaan mitat ja sydan kuntoon. sanoivat kuitenkin, etta kaikki vaikuttaa oikein hyvalta.

Ihania masukuvia teilla. Ma olen niin jarkyttavan iso jo. painoakin tullut +2kg.
 
Tänään kyselin itse seulan tuloksia ja ei ollut vielä tullut aamulla ja kätilö lupasi ilmoittaa heti jos tulee. Samalla varasin jo tuon lv-punktio ajan, ettei tarvitse ootella että sieltä jotain ehdottavat.
Aika 7.7 heti aamulla 8.15, pelottaa...

Päivällä kätilö soitti ja kertoi, että ikävä kyllä hälytti tuo seula. Sanoin, että tiesin sen, mutta kuinka hirveän pieni tuo riskiluku on. Luku oli 1:170, joten hieman helpottuneempi olo nyt, kun ei tuo luku ollut pelkäämääni 1:5, mutta silti jännitystä tulee olemaan pitkään ilmassa.
N. viikossa/vähän yli lupaili jo tuloksia sitten, joten viikolla 29 ollaan varmaan sitten viisaampia...toivottavasti ei keskeytyksen kokemusta rikkaampana :'(

Unna84 paljon tuo teidän riskiluku olikaan?
 
Päiviä! Sorry kun olen ollut hiljaisuudessa mutta kun ei ole oikein ollut mitään sanottavaa :ashamed: Auttaako se vähän edes että luen kyllä säntillisesti kaikki muiden kirjoitukset??? Auttaahan, joohan?? :D

Tervetuloa Sonja74!

Vai on Miracles mennynnä jo vaunut ostamaan, vau! Ceroxit onkin kyllä hyvät, saa nähdä mihin me lopulta päädytään. Mie oon ihastunu niihin terracotan värisiin Oran Taigoihin mutta jos Ceroxit jostain huippuhintaan saisi niin nekin vois olla... Pitänee tässä pikkuhiljaa alkaa katsella tarjontaa.

Vauvavakuutuksesta sen verran että laitettiin sellainen "tilaukseen" Fenniaan, katsotaan minkä päätöksen ne sieltä antaa. En kyllä ne mitään estettä mikseivät sitä voisi myöntää.

Jaaha, ilma on kuin morsian joten pitäisköhän sitä alkaa pikkuhiljaa valmistautua möksälle lähtöön, poika on siitä nyt suunnilleen kahdeksasta asti jo puhunut niin johan tuota voisi mennä B) Ja ihan vain maininnan vuoksi kerrottakoon että meillä tekeytyy tuolla ämpärissä raparperimehua, ah ja nam!

Raparperi ja Taimikki ja viikkoja 16+
 
Heippa!

Tervetuloa Sonja!! Ja toivottavasti supistukset tässä odotuksessa eivät oo liian aikaisin riesanasi!

Ihania massukuvia oli taas tullu, jokohan sitä kehtais omansa laittaa ku eilen ekan sellasen otin..

Mahallaan nukkumisesta oli juttua, täällä kans yx vannoutunu mahanukkuja. Ja väännän kyl itteeni jollain konstilla melkein loppuun asti ainaki melkein mahalleen, tyynyt ja peitot sun muut apuna :D

Suloinen 4d kuva sydänkäpysen pikkuisesta, tässä alkaa olemaan ihan malttamaton rakenneultran odottelussa, siihen on toki vielä aikaa yli kuukausi. Olis jo niin kiva nähdä asukki ja mahdollisesti myös sukupuoli. Tyttö ja poikaolosta että ihan odotuksen ja mahamallin perusteella mentäis tyttösuuntaan, samalla tavalla leviän ku kakkosta oottaes. Mutta ehkä vaaka kallistuis toivomuksen kanssa poikaan, olis kolmoselle saman sukupuolen (tappelu )kaveri :D Noh, sitte taas toinenki tyttö ois aika ihana :heart: Joo eli ei tunnetta suuntaan tai toiseen näin lyhyesti sanottuna :)

Jaksamista ja voimia supistuksista kärsiville, unna ja tylsä pistin, teille tsemppiä!!

Omaan napaan ei kummempia. Jospa nyt se kuva..iiks..



:wave:
-Maukkis ja toukka raskausviikolla viistoista :D
 

Yhteistyössä